<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
ab.ab | Adatlap | 496445 | 2008. július 2. 09:33 | ||
Amúgy a jetflyos linkben van egy kép ahol egy gép elég csúnyán néz ki, lehet hogy ez az a bizonyos olajfás leszállás volt... | |||||
ab.ab | Adatlap | 496444 | 2008. július 2. 09:14 | ||
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/aranysas_031203/ "Emlékezetes esemény volt a hírhedt 1996. decemberi "jégtelenítés", mely pár gépet szintén kiütött a sorból. Üzem előtt nem az előírt hőlégfúvásos módszerrel távolították el a jeget, hanem seprűnyéllel verték le, súlyos károkat okozva a méhsejt-kompozit kormányfelületekben. A sérült fődarabok egy részét a ferihegyi ACE javította később." És ezt már máshol is hallottam. | |||||
mig23papa | Adatlap | 496443 | 2008. július 2. 09:08 | ||
ab.ab bocsi, de honnan szedel ilyem marhaságokat: "A harcik közül tudtommal volt amiket egyik télen seprűvel szétvertek, mert jégteleníteni próbáltak...Gyanítom a felsorolt harcik közül volt/voltak..." | |||||
ab.ab | Adatlap | 496442 | 2008. július 2. 07:57 | ||
Na egész jól bejött a kép. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496441 | 2008. július 2. 07:56 | ||
makettinfo.hu/upload/200807/111444_77959_orbatmig29.jpg Ezt a képet, Monox már láttam, azt hiszem az egyik aranysasban volt...Én nem tudom hogy kell ide képet betenni de itt a linkje, ez a kép az amire azt irták hogy 1999. Úgy emlékszem, hogy ano a scramble.nl oldalról töltöttem le. Ha a 24-es repült még 2003-ban, akkor az azt jelenti hogy a kiselejtezett gépeket nem egyszerre, egy adott időpontban állították le, hanem külön-külön, mikor "jónak látták"? | |||||
Monox | Adatlap | 496440 | 2008. július 2. 07:26 | ||
Bár a 05-ös gép biztosan nem repült nagyon rég óta, az is tény, hogy bármilyen fotó, ami azóta készült róla, egy teljesen letakart, szinte hermetikusan lezárt gépet abrázolt. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamiféle sérülést takargatnak vele, de a gép orrkúpja teljesen ép. A 24-es 2003-ban még repülhetett, igaz aok lehettek az utolsó felszállások... | |||||
Monox | Adatlap | 496439 | 2008. július 2. 07:20 | ||
Van a raktáramban egy fotó. Az hogy 1999-ben mi volt a helyzet, az világosan kiderül belőle, de az már nem, hogy előtte mi volt és meddig. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496438 | 2008. július 1. 23:13 | ||
A madaras ütközés 96-ban volt, de láttam egy képet még régebben, amin a 05-ös volt látható gurulás közben, és dátumnak 1999 volt alá írva... Utoljára 2003-ban jártam a reptéren, és úgy rémlik h akkor még láttam repülni a 24-es oldalszámút...Ez lehet, vagy csak összekevertem vmit? | |||||
Monox | Adatlap | 496437 | 2008. július 1. 23:04 | ||
Vitathatalan, hogy nem néztem jobban körbe anno a 29-es 29-est, de a nálam lévő képeken nem látszik sérülés a gépen. A fa történetéről én is hallottam, a következményeiről viszont nem. Mit lehet tudni erről? | |||||
Nyugger | Adatlap | 496436 | 2008. július 1. 23:03 | ||
Sziasztok, Ha jól emlékszem 1996-ban/?/ a 05-ös gép madárral ütközött, rgv. Vári Gyula. Elrepedt a 'szélvédő'. Soha többé nem repült a gép, viszont a bányagépként évekig szolgálta az alakulatot és a Hazát. A kannibalizmus első áldozata. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496435 | 2008. július 1. 22:54 | ||
"A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál)" Jaaa, akkor a fás-bokros-leszállótörténet főszereplője a 29-es volt! Hallottam már eről, de nem tudtam melyik géppel történt, úgy tudom ez vmikor 96-97 körül volt...vagy tévedek? Ez volt az utolsó repülése a 29-esnek? A harcik közül tudtommal volt amiket egyik télen seprűvel szétvertek, mert jégteleníteni próbáltak...Gyanítom a felsorolt harcik közül volt/voltak... | |||||
Puffyn | Adatlap | 496434 | 2008. július 1. 21:37 | ||
Sziasztok! 2001-ben az üzemidőhosszabításkor mindegyik gép meg lett vizsgálva és akkor derült ki a z általatok említett gépekről hogy mi is a bajuk. A 07-es 22-es 23-as 24-es 25-ös a műrepülések miatt ment tönkre.Ezek voltak a műrepülő pilótáink kedvenc gépei. (a 22-es volt kékre festve 98-ban és a 23-as volt a sas) A 29-es oldalszámú ha jól tudom akkor talán még 100-150 óra repült idővel lett a kannibalizmus áldozata egy apró malőr miatt(útban volt az olajfa a leszállásnál). A 26-os és a 27-es gépek pedig most járnak 1000-1100 óra körül.Vannak gépek amelyek egyéb szakbarbár módszerek miatt kerültek az "ócskavas telepre". A legnagyobb probléma mégis azonban az alkatrészhiány amit nem is az "orosz maffia" árai hanem a magyar fél hátráltatott és a mai napig hátráltat. Véleményem szerint ha egy kis pénzt szántak volna a gépekre akkor most ha nem is mind de legalább a két harmada repülhetne. Puffyn | |||||
Monox | Adatlap | 496433 | 2008. július 1. 21:02 | ||
Azt gondolom, hogy hamar elfogyott az üzemeltetéshez szükséges keret, valamint az orosz maffia se igazán fair árakon szállított (volna) éppen ezért gondolom, hogy ezek a gépek estek leghamarabb és végleg áldozatul a kannibalizációnak. Esetleg az is megtörténhet, hogy repesemény miatt lett egy-két gép selejtezve (A 25-ös UB eleve szóba sem jött az üzemidő-hosszabbításkor, Vári Gyula és Kovács Péter repüléseiek köszönhetően. Állítólag az egyik szárny 22 a másik 25 cm-re volt elcsavarodva a normálishoz képest. A rossz nyelvek szerint az ő munkásságuk a 22-gép selejtezése is.) Az UB-k közül a 29-es repült a legkevesebbet, de tény, hogy a arci gépek közül is csak a legelső időkben lehetett látni a 01,05,12,14,18,19,20,21 gépeket. Ezekből később feltámaszották a 18 és 21-es gépeket a többiek azóta azóta is a vaskohót várják... Tény, hogy a 24 és 25-ös UB-k rengetegszer voltak láthatóak mindenütt, de azt, hogy selejtezés előtt ők vitték-e a prímet, csak az üzemeltetői tudnák megmondani. Ezt a fotót 1998-ban fényképeztem Kecskeméten. Akkor még nem voltam őrült, sajos, bár minden lehetőség adva volt nem fényképeztem a gépeket apróra. Ma már tudom, egy soha vissza nem térő alkalmat szalasztottam el aznap... Az összes már akkor nem repülő gép rajta van. Többek között az 01,12,20 gépek vannak a sorban. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496432 | 2008. július 1. 11:24 | ||
Összesített repidők a neten? Ezt hogy érted? Monox: Ha tényleg csak 95-ben repült utoljáta a gép, mi az oka hogy nem üzemeltették tovább? Egyébként, jól gondolom, hogy a nagyjavítás előtt talán a 24-es, 25-ös UB-k repültek legtöbbet? Egyénként a harcik között is vannak olyanok amik igencsak ritka látványnak számítottak, jól gondolom? (asszem a 12-est se lehetett látni szinte soha. | |||||
Monox | Adatlap | 496431 | 2008. június 30. 11:37 | ||
A 29-es gép 1995-ben repült utoljára. Szerintem max. 300 óra jó ha van benne. A 24,25,28-as gépeket nem javították 850 óra után, valószínűleg ennyit repültek. A 26,27-es gépek jelenleg is aktívak, mindkettő átlépte az 1000 repült órát. | |||||
Kelemen | Adatlap | 496430 | 2008. június 29. 18:27 | ||
Ehhez olyan ember kellene, aki bent dolgozik, és adott esetben meg tudja lesni a gép üzemkönyvét. Összesített repidők vannak neten is, csak utánna kell keresni. | |||||
ab.ab | Adatlap | 496429 | 2008. június 29. 17:53 | ||
Lenne egy kérdésem. Nem tudjátok,hogy a nagyjavítás előtt, a MiG-29UB-k közül melyiket mennyire használtuk intenzíven? (pl. nekem úgy rémlik hogy a 29-es elég ritkán repült...) | |||||
hondarider | Adatlap | 496427 | 2008. június 19. 20:38 | ||
Nekem van egy ilyen itthon, és nem tudom mióta van itt, de nem túl régi, a boritó már az új tipus.Azt hiszem valami börzén vehettem... Kérdezz rá a Vándor Karesznél, ha még kapható, akkor megszerzi. | |||||
borisz | Adatlap | 496426 | 2008. június 19. 20:32 | ||
Sehol nem találok ilyen készletet. Sem az Eduard honlapján, se más honlapokon. Biztos van ilyen? Esetleg már nem gyártják? | |||||
hondarider | Adatlap | 496425 | 2008. június 19. 17:52 | ||
Vagy Eduárd 72029-es készlete, Mig-29UB. Keleti blokk meghozza neked hamar. | |||||
borisz | Adatlap | 496424 | 2008. június 19. 17:14 | ||
Naja, ebbe kell beleadnom mindent. | |||||
f2d | Adatlap | 496423 | 2008. június 19. 16:04 | ||
Nagyon más választásod sincs. | |||||
Zebi | Adatlap | 496422 | 2008. június 19. 15:15 | ||
A kérdés az, hogy neked elég-e ;-) | |||||
borisz | Adatlap | 496421 | 2008. június 19. 15:04 | ||
Sziasztok! Szerintetek 1/72ben zárt kabintetővel UB-ba elég két műgyanta ülés, meg egy kis festés, vagy nem takar eleget az Italeri kitalált belsejéből? | |||||
mig23papa | Adatlap | 496420 | 2008. június 8. 09:47 | ||
Monox így van, ha találkoznánk valaha valami reptéten, mindenkinek bemutatnálak akit csak ismerek | |||||
Monox | Adatlap | 496419 | 2008. június 6. 11:04 | ||
Mig23papa, Nincs gond, végülis igen kicsi a világ és nemcsak a levegőben :)) Abban biztos vagyok, hogy a repülésben több embert ismersz mint én és nemcsak azért, mert Szeged városa messzire esik mindenféle katonai repüléstől... Végülis megtörténhet, hogy ők is közöttük voltak, bár sosem említették, hogy Pápán és környékén is építették volna a kapcsolataikat. (Amit biztosan megpróbáltak volna, ha kapcsolatba kerülnek veled.) | |||||
mig23papa | Adatlap | 496418 | 2008. június 6. 09:48 | ||
Monox Attól én még ismerhetném őket, (akár Kecskemétről is, he nemjutottak el pápáig) ha te nem ismersz emgemet, sok embert ismerek akiket te nem biztos. Azért kérdeztem, mert van sok ismerősöm akinek a nevét nemtudom ,mert már rég találkoztam vele és elfelejtettem. | |||||
Levix | Adatlap | 496417 | 2008. június 5. 21:28 | ||
A jugó is jogos, mert ugye délit jelent. | |||||
Levix | Adatlap | 496416 | 2008. június 5. 21:27 | ||
Ja, szerb. 100 leírom majd :). | |||||
szezsolt | Adatlap | 496415 | 2008. június 5. 15:50 | ||
Szerb MIG-29 | |||||
f2d | Adatlap | 496414 | 2008. június 4. 22:35 | ||
Egyébként meg a 6. és 8. hsz-ben megtalálod a "C" és "UB" változatokat. | |||||
f2d | Adatlap | 496413 | 2008. június 4. 22:31 | ||
Ha nem ragasztkodsz a magyar Fulcrum-hoz, akkor a Condor/ICM a legjobb választás, de az 9-13-as. | |||||
Levix | Adatlap | 496412 | 2008. június 4. 21:40 | ||
Még több fotó ajugó MiG-29-esről. www.pbase.com/vmarinkovic/air_show_cenej_novi_sad www1.airpics.com/showimg.php www1.airpics.com/showimg.php www1.airpics.com/showimg.php | |||||
Matróz | Adatlap | 496411 | 2008. június 4. 17:36 | ||
Narn | Adatlap | 496410 | 2008. június 4. 15:44 | ||
Puffyn! Szerintem maradok a Neomeganál. Az tényleg szép részletesnek tűnik. | |||||
Levix | Adatlap | 496409 | 2008. június 4. 15:30 | ||
hofi | Adatlap | 496408 | 2008. június 4. 15:23 | ||
Levix | Adatlap | 496407 | 2008. június 4. 15:21 | ||
Amit kapsz. Az meg Italeri. És az jó is. A Hasegawa, Fujimi felejtős. Az Airfix jó de nincs. Az oroszok, hááát. Ja, a Bilek = Italeri. | |||||
Levix | Adatlap | 496406 | 2008. június 4. 15:20 | ||
hofi | Adatlap | 496405 | 2008. június 4. 15:19 | ||
Kollegák, segítsetek lécci! Ajándékba kellene "gyártanom" együléses magyar 29-est, 1:72-ben. Melyik kitből érdemes elindulni? | |||||
f2d | Adatlap | 496404 | 2008. június 4. 15:08 | ||
Inkább képet, mert a link döglött. | |||||
Levix | Adatlap | 496403 | 2008. június 4. 14:59 | ||
bp1.blogger.com/_2BBc6-JDVWY/SEZuGqdXrLI/AAAC48/i2v2tTA8w_k/s1600-h/AEROMEETING+CHENEJ+NOVI+SAD+01-06-2008+1.JPG Óóóó ez nagyon jól néz ki! Jugo MiG-29-es az új kamóval, loviz felségjelzéssel. | |||||
ozo | Adatlap | 496402 | 2008. június 4. 08:54 | ||
Valaki nem tudja véletlenül hogy mi annak a 2 gépnek az oldalszáma, amit beígértek hogy feljavítanak? Én úgy hallottam hogy az UB a 24-es lesz.Igaz ez? | |||||
Puffyn | Adatlap | 496401 | 2008. június 3. 23:01 | ||
Narn! Szerintem mindkettő jó de a Neomega sokkal jobban hasonlít az eredetire! Ha érdekel nekem viszont van FM kabin és egy-két apróság. Puffyn | |||||
Monox | Adatlap | 496400 | 2008. június 3. 21:50 | ||
Mig23papa! Majdnem bizonyos, hogy nem ismered őket, mert ha így lenne én is ismernélek téged. Ők a kecskeméti "birtokon" belül voltak ismertek, Pápáig sajnos soha nem jutottak el. Vince Sándor és Vincéné Judit volt az illető házaspár. Azóta már elváltak útjaik. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 496399 | 2008. június 3. 21:08 | ||
Fogalmam sincs... én mindkettőt a makettel együtt vettem. Talán versenyeken, börzén. | |||||
Narn | Adatlap | 496398 | 2008. június 3. 14:52 | ||
A Neomega készlet az van olyan jó, mint az FM ? Érdemes megvenni ? Inkább azt venném meg, mert egyszerűbb beszerezni. | |||||
f2d | Adatlap | 496397 | 2008. június 3. 14:18 | ||
Én legutoljára a szolnoki makettversenyen láttam FM Details cuccokat. | |||||
Narn | Adatlap | 496396 | 2008. június 3. 14:07 | ||
Tibcsi! Hol lehet manapság ilyen FM Details-t venni Mig-29A-hoz ? Nekem nem sikerült. Magyar Nato matrica is kellene valahonnan ... | |||||
mig23papa | Adatlap | 496395 | 2008. május 31. 12:39 | ||
Monox A gárdát egy ismerős házaspár szervezte, akiknek akkor jó kappcsolatuk volt az ezred középvezetőivel és hajózóival. Megkérdezhetem ki volt ez a házaspár, lehet, hogy ismerem őket? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |