<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
gaunt | Adatlap | 190370 | 2010. március 8. 19:28 | ||
antarktika | Adatlap | 190369 | 2010. március 8. 19:21 | ||
Hát ilyen cirill betűket még nem láttam:) Az irányítótömbre gondolsz? | |||||
gaunt | Adatlap | 190368 | 2010. március 8. 19:13 | ||
Bakker, itt nem lehet cirill betűkkel írni. Mégegyszer oroszul: ElektroMasinnij Uszilityel | |||||
gaunt | Adatlap | 190367 | 2010. március 8. 19:11 | ||
Arra az EMU-ra gundoltam, ami a toronyforgató motort irányítja. Kapcsolódik a stabilizátorhoz. Oroszul: Электромашинный усилитель | |||||
antarktika | Adatlap | 190366 | 2010. március 8. 19:04 | ||
Igen, én is erre tippeltem. Az egy műszaki feladatú harckocsi és az aknamentesítés a feladata. Ha jól tudom, akkor az aknamezőn keresztül lövik a rakétát, mely magával húz egy robbanótölteteket tartalmazó "zsínórt". Ezt a zsínórt felrobbantva a lökéshullám és a nyomás felrobbantja az aknákat. Láttam ilyen konténeres gépről készült képet, de AM-en, vagy AMS-en nem láttam. Milyen EMU? | |||||
gaunt | Adatlap | 190365 | 2010. március 8. 18:22 | ||
Antarktika! Az egyik Steven Zaloga könyvben van egy kép egy T-55-ről amin pont ott van valami konténer, nyitva van a fedele, és egy rakétaszerűség van benne. Hogy mire jó, azt nemtom. Kicsit más: Az EMU-ra mi a helyes magyar kifejezés? A T-55-ben milyen típusú EMU-volt? | |||||
antarktika | Adatlap | 190364 | 2010. március 8. 17:57 | ||
Valószínű, hogy közel állsz a valósághoz, biztos takarékossági okok miatt nem szerelték fel mindegyikre. Azért lengyel barátaink elég kísérletező kedvűek lehettek az 55-ös terén, mert például ezt sem tudom mi lehet a motortér felett. Tippem lenne, de ... | |||||
gaunt | Adatlap | 190363 | 2010. március 8. 17:19 | ||
Az azért kicsit fura szerintem, hogy a páncéltesten nincs BDD. Sok Meridáról hiányzik egyébként. Miért nem szerelték fel? Háború esetén így szívtak volna rendesen, a ruszki és csehszlovák gyártmányú AM-eknek meg sem kottyantak volna a 105mm-es lövedékek, ezt viszont simán ki lehetett lőni. Lehet, hogy így nem fogyasztott annyit a motor, meg nem volt annyira orrnehéz, de én inkább választanám a plusz páncélt. Szerintem nem mindegy, hogy 190/190 vagy 330/420 a páncélvédelem. | |||||
antarktika | Adatlap | 190362 | 2010. március 8. 17:02 | ||
Itt van, már mint múzeumi példányként és T-55AMS a típusjelzése. | |||||
gaunt | Adatlap | 190361 | 2010. március 8. 15:39 | ||
páncélos | Adatlap | 190360 | 2010. március 8. 15:24 | ||
Erre azt válaszolja majd Gaunt: Én M1A2-vel érkezem... Na jó viccet bef. | |||||
antarktika | Adatlap | 190359 | 2010. március 8. 14:58 | ||
Akkor lassan mindent megfejtünk. Ha jól tudom, akkor a tűzvezető rendszere Drawa-TGA típusú. Ezek a lézerbesugárzásjelzők ugyanazok lehetnek, mint a Twardyn? Páncélos! Ennek nem kell villogó és szíréna, mert ha meglátják, akkor már elsőbbséget adnak. | |||||
gaunt | Adatlap | 190358 | 2010. március 8. 14:48 | ||
Antarktika! Az első tipped jó volt, az bizony szélszenzor! Ami a BDD-n van az pedig a lézerbesugárzásjelző, ebből van még 2 a torony hátulján. | |||||
páncélos | Adatlap | 190357 | 2010. március 8. 14:44 | ||
Akkor a kék villogó mellé a sziréna, hogy a megkülönböztető jelzés rendben legyen, hátha valaki nem ad elsőbbséget. | |||||
antarktika | Adatlap | 190356 | 2010. március 8. 14:16 | ||
Biztos, hogy nem a TV stábhoz tartozó. Van egy csomó képem ezekről a gépekről, amikor nincsenek rajta a médiások. Azt már én is kiderítettem, hogy ugyanazt a tűzvezetőrendszert kapta, mint a Twardy. Már a Merida is ezzel futott, de a kiegészítő kütyüket nem láttam még azokon sem. | |||||
páncélos | Adatlap | 190355 | 2010. március 8. 14:12 | ||
Jó kép. Bekarikáztam még pár dolgot. Válaszolva kérdésedre nem tudom. De ahogyan elnézem, egy TV stáb dolgozott a gépen így lehet, hogy nekik valami hang, vagy képrögzítő vacak. | |||||
antarktika | Adatlap | 190354 | 2010. március 8. 13:35 | ||
antarktika | Adatlap | 190353 | 2010. március 8. 13:33 | ||
Kérhetnéd. Csak nem tudom prezentálni. | |||||
antarktika | Adatlap | 190352 | 2010. március 8. 13:32 | ||
Nem a 62-est vitattam, de nekem hosszabbnak tűnt. Lehet, hogy a hátrafordított torony miatt. | |||||
páncélos | Adatlap | 190351 | 2010. március 8. 13:31 | ||
Kérhetném 4x ekkorában, a jobb elemzés érdekében? | |||||
páncélos | Adatlap | 190350 | 2010. március 8. 13:29 | ||
A képen T-62-ek vannak és szerintem 115-ös löveggel. Csak a modernizációsorán hővédőburkolatot kapott, ami itt jelen esetben hiányos. | |||||
antarktika | Adatlap | 190349 | 2010. március 8. 13:26 | ||
gaunt | Adatlap | 190348 | 2010. március 6. 13:19 | ||
Üdv! Az összes T-55 változat D-10T2Sz löveggel van felszerelve. Különbség azért van: A modernizált változatok (M, AM, AMV, stb.) csövén hőkiegyenlítő köpeny található. A sima D-10T, ha jól tudom a T-54-2(Obr.1949g) és a T-54-3(Obr.1951g) típusokon volt megtalálható. Ezeken nem volt rajta a füstelszívó. A T-54A D-10TG lövege már ugyanúgy nézett ki mint a D-10T2Sz. (T-54B-től) | |||||
ftamas | Adatlap | 190347 | 2010. március 6. 12:09 | ||
Sziasztok, Érdekelne mi a különbség a D-10T (T-55 tankon) D-10T2S (T-55A tankon)lövegcsövek között. A különbség szemmel látható? Itt arra gondolok, hogy van egy D-10T lövegcsövem, amit T-55A tankra szeretnék felrakni, viszont tudtommal D-10T2S volt ezen a tankon. Köszi! | |||||
mykman | Adatlap | 190345 | 2010. március 2. 12:08 | ||
Bármelyik művészellátóban kapni white spiritet. A windsor & newton márkát ajánlom de valójában bármelyik jó. Nekem szagtalan van és bevált. | |||||
Freddy | Adatlap | 190344 | 2010. március 1. 18:10 | ||
White spiritről már sok jót hallottam, hol lehet azt beszerezni? Terpentinem van itthon egy nagy üveggel:) Figurákhoz egyébként jól jön a 2-3 napos száradás, járműveknél meg ki győzöm várni, de ha kevésbé aggresszív, akkor talán teszek egy próbát vele (pigmentfixálásnak terpentinnel még nem mertem nekiugrani). Lakkozni a fény beállítása miatt szoktam csak, meg max matricákat, akril-enamel vitában meg az dönt, hogy éppen mi van itthon:) | |||||
mykman | Adatlap | 190343 | 2010. március 1. 13:25 | ||
Freddy , használj terpentin helyett inkább white spiritet. Kevésbé agresszív és gyorsan szárad. A lakkozást meg max durva technikák kipróbálása esetén használd hogy visszamosható legyen ha nem úgy sikerül ahogy eltervezted. Javaslom helyette az akril-olaj-enamel festékek variálását mivel így nem oldja egyik réteg a másikat. Remélem mondtam újdonságot is :) | |||||
mig23papa | Adatlap | 190342 | 2010. február 27. 15:55 | ||
Freddy | Adatlap | 190340 | 2010. február 26. 07:44 | ||
Nem, írom is, hogy a művészolajozás után lakkoztam. A művészolajat figurás tapasztalatok alapján terpentinnel hígítom. Ettől matt lesz a felülete. Lenolajjal hígítva lenne fényes, meg úgy nem is eszi annyira az alatta lévő festékeket, de úgy hosszabb a száradási idő, meg általában a matt a kívánatos, úgyhogy a lenolajat még nem próbáltam. | |||||
antarktika | Adatlap | 190339 | 2010. február 26. 07:04 | ||
Ismerem ezt a színt, de ez alapból hamvas. A művészolajtól lett fényes a Tied? | |||||
Freddy | Adatlap | 190338 | 2010. február 25. 20:32 | ||
Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni) XF67 Nato Green | |||||
Freddy | Adatlap | 190337 | 2010. február 25. 16:38 | ||
Köszönöm a dícsértetet, örülök, hogy tetszik! A létező szocializmus bűzét kevés dolog árasztja jobban, mint egy fényes, piszkoszöld korai T-54/55-ös:) A Games Workshop alapozósprayével alapoztam: először alulról feketével, majd felülről fehérrel fújtam meg. Erről nem szedi le a festéket a terpentin. (Vagy legalábbis csak nehezen), és jól tapad rá a festék. Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni). A további lépéseknek köszönhetően a végeremény ennél kicsit sötétebb! Szépen, óvatosan minden kiálló dolgot körbefolyattam fekete művészolajjal. Mikor megszáradt (3 nap!), lekentem a Revell fényes enamel lakkjával. A képek alapján ezeket a tankokat fényesre festették, és Adam Wilder(?) is ezt írja a ProModellben a kétrészes T-55-ösös cikkben. (Ekkor raktam fel a matricát a HAD 1/35-ös T55/72-es készletéből, arra ment még egy kis lakk) Erre került nagyon minimális koptatás (búvónyílások környéke), de tényleg csak kicsi és kevés helyre, a háttérsztori szerint a jeles alkalomra ugye rendbetették a tankot. Ezután jött a por és a sár (Wargammers pigmentjeivel): lentre,a futóműre sár, a fenti részekre meg kb egyenletes, halvány porréteg, hogy ne vegye el a fényt. A nagyon kiálló részekről vissza is töröltem. A kipufogó nagyon híg sáralap+rozsdaszín pigment kombinációt kapott, a két outputnyílásra (kipufogó vége, ágyúcsőtorkolata) még ment egy kis fekete külön. A futómű elemeinek festését a fentiekhez képest kicsit egyszerűsítettem, még a kereten lealapoztam és lefestettem, fekete olaj helyett GW-s Badab Black wash-sal. A lánctalp: a natúr anyagára égett fém szárazecset, GW-s Badab Black+Devlan mud wash és erre finom alumínium szárazecset került, majd a helyére téve az is kapott egy kis sarat (nem olyan sokat, mint pl a futógörgők belseje, a vastagját gondolom leveri magáról forgás közben) A figurát Louvre művészolajjal festettem. | |||||
antarktika | Adatlap | 190336 | 2010. február 25. 15:50 | ||
Milyen színt, festéket használtál, mert nagyon jól eltaláltad annak a kornak a színét és fényét! | |||||
páncélos | Adatlap | 190335 | 2010. február 24. 08:28 | ||
Freddy | Adatlap | 190334 | 2010. február 24. 08:09 | ||
A láncot és a géppuskanyjlást benéztem, az ajtó viszont csak ideiglenes, levehető (a készletben levők közül ez hasonlított leginkább), és a figura sem ott lesz valószínűleg, hanem a parancsnoki kupolában. | |||||
páncélos | Adatlap | 190333 | 2010. február 24. 07:57 | ||
Freddy! Elnézést, hogy beleszólok – mindamellett, hogy nagyon szépen elkészítetted a makettet – három hibát szeretnék jelezni: 1. Ilyen harckocsi nem volt rendszeresítve. A töltőkezelő ilyen kialakítású búvónyílása, már az (A) változatnál jelent meg, ez pedig elvileg sima 55-ös. 2. Ha első szériás 55-ös, akkor a homlokgéppuska nyílása is hiányzik. 3. A baloldali lánctalp fordítva lett felrakva. Még a töltőkezelő búvónyílásához annyit hozzátennék, hogy vagy zárva van, vagy nyitva (ami annyit tesz, hogy kb. 5-10 cm-el van nyitott helyzetbe, a zárthoz képest), és nyitott rögzített állapot, amikor teljesen fel van nyitva. Így, ahogyan te beállítottad, csak akkor lehetne, ha be- vagy ki mászik, de kint ülve soha, mert úgy arcon b@ a búvónyílás az első huppanón, hogy egy foga sem marad. De nekem a téma és a makett nagyon tetszik. Rejtő István | |||||
Freddy | Adatlap | 190332 | 2010. február 23. 22:11 | ||
Még a hónap elején volt szó arról, hogy magyar T-55-öst építek, na, most lett kész:) Az alapszituáció a felhasznált képek miatt adott, közös VSZ-hadgyakorlat valamikor a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, ahol az általános szokástól eltérően a harckocsira felfestették a nemzeti felségjelet is, a standard zöld alapon nagy fehér szám ugyanis kavarodást okozna, mert Vietnamtól Kubáig minden T-55-ös olyan. Nem sokat változtattam a Tamiya készletén, levágtam a sárhányót és elkészítettem a zsanér imitációját. A szovjet harckocsi lett egyébként, a géppuska nélkül. A mellékelt fát is kihagytam, aképen nem minden harckocsin szerepel. Úgy képzeltem el, hogy a hadgyakorlatra kinyalták a gépet, ott viszont jól megtépték, ezért a koptatással csínján bántam, inkább csak port és sarat tettem rá. A figurát a készletből használtam fel, 10 helyen kellett faragni rajta, hogy szovjetből magyar legyen (csizmákból surranót, zubbonyon alsó és fölső zsebek, a mandzsetta és a váll-lapok), művészolajjal festettem, nyilván nem látszik semmi belőle, bár mondjuk még át lehet rakni. | |||||
antarktika | Adatlap | 190331 | 2010. február 23. 08:34 | ||
Az örök kétkedő...:) Sajnálom, hogy neked nem jelennek meg a képek, majd e-mailben megpróbálom átküldeni. Biztos, hogy a Bond film szereplője és már akkor is panoráma ablakkal állt a kamerák elé. Ha sasszemed van, akkor látni fogod ezeken a képeken. | |||||
páncélos | Adatlap | 190330 | 2010. február 23. 08:08 | ||
HUJBI | Adatlap | 190329 | 2010. február 23. 07:45 | ||
meglepően jó állapotban vannak a sárfogó gumik. egy biztos, ha ezek a tankok mesélni tudnának... az hiszem HBO-n ment nemrég egy film, amiben van egy nagyon jó állapotú statiszta Tiran talán kékes festéssel. egy korábbi hozzászóláshoz: a T-54 és a T-55 között nincsenek markáns különbségek, pláne ha mondjuk filmes tankokról van szó. a WWP füzetben elég jól szemléltetik a két típus közötti eltéréseket, míg Tiranokkal pl. a Verlinden füzetben találkozhatunk. | |||||
páncélos | Adatlap | 190328 | 2010. február 23. 07:27 | ||
Antarktika! A 760-as hozzászólásod képei, az én gépemen hibás pacnik csak. A 759-es hozzászólásodnál berakott kocsi biztos, hogy a 007-es film szereplője? A vezető panoráma ablakát mikor készítették? A filmben jobb oldalon vezetett a főszereplő. Egy felülnézeti kép nincs a kocsiról? | |||||
antarktika | Adatlap | 190327 | 2010. február 23. 06:46 | ||
Azt nem tudom, hogy szír volt-e, az viszont biztos, hogy jelenleg Angliában ( talán Bovington? ) leleledzik. Bemutatókon használják és marha jól néz ki rajta a vezető panoráma ablaka...:( | |||||
antarktika | Adatlap | 190326 | 2010. február 23. 06:42 | ||
A géppuska nekem is nagyon furcsa, olyan félszerzet, mint az egész gép. Egyébként a képeken az orrpáncélon az izraeli alvázszám és annak van igaza, aki azt írta, hogy 2 db-ot használtak, hisz jól látható a kétféle alvázszám. | |||||
Agent | Adatlap | 190325 | 2010. február 22. 15:58 | ||
Régen írtak róla a Top Gunban...Valaha szír színekben szolgált, ha jól emlékszem és az oroszok nem nagyon örültek volna neki, hogy a filmesek Szentpéterváron akartak vele rallyzni...vagy valami ilyesmi :) | |||||
HUJBI | Adatlap | 190324 | 2010. február 22. 15:45 | ||
aha, ott az 50-es helye. a hátsó kosár is hiányzik, a helyére tették a rönköt. ennek a géppuskának pedig mintha a hátsó fele az 50-es lenne, az első fele pedig DhSk vagy mi a szösz, érdekes. már pedig ilyen állat nincs - azt tudom mondani. :))) | |||||
páncélos | Adatlap | 190323 | 2010. február 22. 15:27 | ||
Nekem nem jönnek be a képek. | |||||
antarktika | Adatlap | 190322 | 2010. február 22. 14:46 | ||
antarktika | Adatlap | 190321 | 2010. február 22. 14:41 | ||
gaunt | Adatlap | 190318 | 2010. február 22. 13:42 | ||
Páncélos! És mit szólsz az Aranyszemhez? Amikor Bond a T-55-ös jobb oldalán úgy vezette azt, hogy néha deréktól felfelé kint volt. Meg az is egy marha nagy hülyeség, hogy egy autó nem tud lerázni egy tankot. 3-asban még fogjuk rá, de 4-esben már eléggé rossz a T-55 gyorsulása, (5-öst nem tudom, de az se lehet jobb), így nem igaz, hogy nem tud az autó meglógni. www.youtube.com/watch A Háborús fenevad forgatásán 2db Tiran-5-öst használtak, a filmet is izraelben forgatták. Nem a színészek vezették a harckocsikat, helyettük egy kaszkadőrökből álló kics csapat tette ezt, akiket még előtte izraeli katonák kiképeztek a járművek kezelésére. | |||||
HUJBI | Adatlap | 190317 | 2010. február 22. 10:35 | ||
a képen egy Tiran van. a toronykosár és a láda a torony jobb oldaláról hiányzik, de a bal oldali géppuska állványa, az antenna és a marmonkanna tartójának (az antenna már nem!) kiképzése IDF-es, akárcsak a lövegcső. a géppuska nem oda való, az állványa sem stimmel, a Tiranokon kezdetben egy 30-as Browning, később FN Mag volt a búvónyílásoknál, elöl pedig egy 50-es kaliberű. ez a T-54-eseken a torony elején volt vagy hiányzott, a T-55-ösökön viszont a lövegcső vásznazásánál. ezekből kapott a libanoni hadsereg, ahol még ma is használják, meglehetősen viseletes állapotban. valószínűleg a szovjet lőszerekből nagyobb mennyiség áll a rendelkezésre, mert a libanoni Tiranok közül sokat látni az eredeti lövegcsővel is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
www.kotsch88.de/stabi-stp-2.htm