<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
benq742 | Adatlap | 553075 | 2014. február 4. 20:43 | ||
Dolmi | Adatlap | 553068 | 2014. február 4. 20:35 | ||
"nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot" Szerintetek miért látható az egyik képen, hogy lőállásban hévérrel van kitámasztva az autó? (gondolom máshol alá is van bakolva...) Nem múzeumba szánták, kényszer szülte megoldás, a rövid élettartamot pont leszxxxák, amúgy is sanszos volt hogy egyéb módon is megsemmisülhet az eszköz, viszont egy teherautó könnyen pótolható és viszonylag olcsó. | |||||
Bogesz | Adatlap | 553064 | 2014. február 4. 20:02 | ||
Pontosan erről van szó. Nyugodtan hasonlíthatod is a légkalapácshoz. Egyszerűen az alváz, a felfüggesztések és a futómű nem erre az igénybevételre lett méretezve. Persze használhatták így is, de ez jócskán lerövidíti az élettartamot. | |||||
ssanyi | Adatlap | 553061 | 2014. február 4. 19:55 | ||
Üdv! Szerintem Freddynek igaza van az alváz terhelésének méretezésével, nem hiszem hogy ilyen dinamikus terhelést figyelembe vettek volna.Talán nem a legjobb hasonlat a légkalapács de érdemes végiggondolni . . . . . Nem lehet véletlen hogy leginkább a féllánctalpasok és lánctalpasok voltak a legelterjedtebb platformok (stabilitás, terepjáró képesség).Szerintem. | |||||
Sennás | Adatlap | 553056 | 2014. február 4. 18:34 | ||
Szia Freddy.Én sose voltam jó fizikából,de hogy egy ilyen platós teherautó alváz nem bírna ki egy ilyen fegyver lövéséből származó terhelést HÁÁT NEMTOM. | |||||
Sennás | Adatlap | 553054 | 2014. február 4. 18:09 | ||
Freddy | Adatlap | 553053 | 2014. február 4. 17:49 | ||
Ha lőni akarsz vele, akkor ne csak a súlyával számolj, hanema lövés miatti megterheléssel is. Nem véletlen, hogy nem voltak állandóan rajta a kerekek (sőt, pl a Zsu-23-2 sem lő kerékről, hanem teljes hasával leteszik a földre) | |||||
Sennás | Adatlap | 553051 | 2014. február 4. 17:44 | ||
Sennás | Adatlap | 553050 | 2014. február 4. 17:43 | ||
Nézd csak Colossum.Ez egy könyvből van "kifényképezve" akkor ezek lehetnek a pontos méretek. A 2030mm nagyon széles?Így már lehet nem fér fel.Milyen gyártmányú a Blitz-ed? | |||||
Sennás | Adatlap | 553049 | 2014. február 4. 17:30 | ||
Urak!Matekoljunk már egy kicsit.Elméletileg egy 2cm FlakVierling 1509kg!Ugye? (mert legtöbb helyen ezt találom--Egy sima 2cm Flak 30 szemben ami 450kg) Na szóval azt a 7 fős személyzet "könnyedén" felrakhatta egy teherautóra.(1kép) De ha utánfutóként lett vontatva egy Sd.Ah52 vagy 56 egytengelyes utánfutón húzták(2kép).Ez a vontató egy kis picsa egy sor laprugós pici kerekű valami,ha ez elbírta az 1509kg fegyvert akkor egy Opel Blitz miért be bírta volna el?Nevetséges.Eszerü a magyarázat számomra a sima egycsövű 2cm Flak 450kg+a talapzat kb100kg a hét markos legény(78kg/fő) "könnyedén felhajította" a platóra.Ezért látni csak azt a képeken.De attól a Blitz simán elvihette.CSAK KÉP NINCS RÓLA:( | |||||
Colossum | Adatlap | 553040 | 2014. február 4. 16:03 | ||
Köszi, de szerintem ezek nem Opel Blitz- ek, hanem Mercedes L4500- asok. Azoknak szélesebb a platójuk. 1:35- ben mérve ha az egyik talpat a plató széléhez illesztem, akkor a másik oldali a levegőben lóg. Csak a Sennás által beillesztett képen lévő megoldással férhetne el, szárnyacskaként kicsit túlnyúlva, leszerelt oldalfalakkal. A kérdés az, mennyire rugaszkodik ez el a valóságtól, van- e realitása, vagy sci- fi kategória? Az megint más kérdés, elbírta- e volna egyáltalán a súlyt, illetve a 4 cső általi megterhelést a teherautó alváza? | |||||
gábor76 | Adatlap | 553039 | 2014. február 4. 15:38 | ||
itt egy kép,hátha segít. | |||||
Sennás | Adatlap | 553029 | 2014. február 4. 13:26 | ||
Szia. Figyelj már ezek nem 1500kg körűl mozogtak?Az már ok lenne egy Blitz-nek? | |||||
romsitsa | Adatlap | 553027 | 2014. február 4. 13:13 | ||
Kb. háromszoros a súlyuk. A Vierlinget általában 4-5 tonnás kocsikra rakták, a Blitz kicsit gyenge ehhez. Üdv Á | |||||
Sennás | Adatlap | 553024 | 2014. február 4. 11:48 | ||
Nem lehetséges valami méretezési probléma van?Mondom én 50 mm mértem az 35 felszorozva 1750mm.Ha odaszámoljuk az a kis fellépőt ami kicsit kilóg az is még csak 1925 mm az se fér már fel?Attól csak szélesebb a platód? Segíts már hogy működik egy fagázos teherautó? | |||||
Colossum | Adatlap | 553018 | 2014. február 4. 10:50 | ||
Az Escinek-ha jól emlékszem-van egy 1/72- es készlete, de az ugye nem mérvadó. Ja, és másik probléma lehet az, hogy a saját álványa is túlnyúlik keresztben a platón. | |||||
Sennás | Adatlap | 553017 | 2014. február 4. 10:41 | ||
Szia.Igen az a baj teljesen 100% kép egyenlőre nincs,vagy csak én nem találok.Hazajövök du a maszekból még segítek keresgélni:-) De talán nem sokkal nagyobb súlya lehetett a 4csövünen sem akkor meg jó lehet. | |||||
Colossum | Adatlap | 553014 | 2014. február 4. 10:16 | ||
Szia! Igen, erre gondoltam, de ez nem csak az egycsövű 2 cm- es flakhoz van? | |||||
Sennás | Adatlap | 553005 | 2014. február 4. 08:28 | ||
Szia Colossum!Engedelmeddel pár kép amiket elmentettem anno.Ezek a képeid vannak neked is?A 3 lábú kicsi talapzatát én legszélesebb ponton 50mm mérem ami 1750mm a valóságban.Erre gondoltál? | |||||
Colossum | Adatlap | 552999 | 2014. február 3. 23:27 | ||
Sziasztok! Szeretném megtudni a szagértő uraktól, hogy mi a valószínűsége annak, hogy egy fagázos Opel Blitz- re valaha is fölkerülhetett egy 2 cm- es, Flakvierling. Ha igen, akkor hogyan oldották meg azt, hogy a fegyver talapzata szélesebb volt az Opel platójánál? Találtam képeket ugyan a 2 cm- es Flak szerepeltetéséről Blitz- en, egy tuti kis fatákolmányon, de ugyebár az kisebb. | |||||
Hrothgar | Adatlap | 552995 | 2014. február 3. 22:37 | ||
Szia PzZoli! Nekem ez a típus Panzer 4 F1-nek tűnik. (A Parancsnoki kupola biztosan nem korai modellre utal, a "homlok lemez" (a vezető kémlelőnyílásával és a rádiós géppuskájával-ami a C verzión nincs) egy síkban van, stb.) Ha jól tudom, akkor a Panzer 4-eseken (a későbbi típusokon: F1, F2, G, H, J) megtalálható ez a görgő elhelyezés (Bár a G, H, J esetében más a kialakítása a dolognak) | |||||
flora noel | Adatlap | 552928 | 2014. február 3. 08:14 | ||
Köszönöm a válaszokat. | |||||
PzZoll | Adatlap | 552923 | 2014. február 2. 23:31 | ||
vincus80 | Adatlap | 552916 | 2014. február 2. 20:32 | ||
Szia! A HM 1943 febr. 18. - Nr 181 utasítás szerint az alapszín a "Dunkelgelb" lett, a rejtőző foltozás kivitelezését továbbra is a csapatorka bízták (a környezeti adottságnak megfelelően). A felületen - elméletileg - egyenlő arányban. Tehát alapszín a Dunkelgelb önmagában, vagy foltozással "olivgrün" és/vagy Rotbraun, határtalan foltokban. A foltozás jellegét nem határozták meg, így ezek következtében lettek változatosak a járművek. Erre jöttek még Normandiában az "ambush" mintázatok. Üdv: V | |||||
vincus80 | Adatlap | 552914 | 2014. február 2. 20:20 | ||
Szia! Foltos 3 színűek voltak (legalábbis a nagy része). www.achtungpanzer.com/sturmtiger-sturmpanzer-vi.htm i2.photobucket.com/albums/y26/bassho/SturmtigerKubinka1946.jpg www.canadatoysoldiersclub.com/viewtopic.php Üdv: V | |||||
flora noel | Adatlap | 552908 | 2014. február 2. 19:49 | ||
Sziasztok! Strumtigernek a festéséről tudtok képeket vagy adatokat. | |||||
Safranek | Adatlap | 552736 | 2014. február 1. 11:02 | ||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, h volt-e egységes utasítás német járművek festésére (1944 nyara)? Tehát az alap sárga, de h a zöld-barna színekre volt-e vmi iránymutatás? Választ köszönöm. | |||||
benq742 | Adatlap | 552478 | 2014. január 29. 21:36 | ||
Köszönöm a válaszokat! | |||||
gaben21 | Adatlap | 552459 | 2014. január 29. 19:11 | ||
Helló.Igen jól értelmezed. Más nyitott felépítményű járműveknél és zárt felépítményű járművek ajtajainak a belső felét olyan színűrre festették mint a külső álcafestést. Így nem virított nem ütött el és így az ellenségnek nem hívta fel a figyelmét. | |||||
benq742 | Adatlap | 552386 | 2014. január 28. 21:52 | ||
Köszönöm! Bocsánata butaságomért de jól értelmezem akkor hogy a küzdőtér mondjuk például egy dicker max nál ugyan az a szürke mint amit kívülről ráfestettek! És köszönöm még egyszer! | |||||
romsitsa | Adatlap | 552384 | 2014. január 28. 21:38 | ||
Hali, ami kívülről/felülről/hátulról látszik az szürke (rejtőzés), ami nem látszik (pl. vezetőtér) az elefántcsont, hogy lássanak is valamit, általában. A sötétszürke szín festék alatt a vörös alapozó az alatt a páncélacél. Üdv Á | |||||
benq742 | Adatlap | 552380 | 2014. január 28. 21:23 | ||
Sziasztok! Ismét lenne egy két kérdésem ha nem gond! A korai nyitott tetejű német páncélvadászoknak milyen színű volt a küzdőtere, a külső szürkét használták fel a beltérben is vagy egyébb? a másik kérdésem hogy a kezdetben szürke páncélszín az festék volt, vagy esetleg valamilyen anyaggal kezelt acél?A lepattogzás kopás miatt kérdezem! Köszönöm előre is! Üdv Vili. | |||||
rohamkukac | Adatlap | 552375 | 2014. január 28. 21:05 | ||
Köszi! Meglestem ezt a friult,hát el is képedtem 30 eurós árért...Sajnos nem az én pénztárcámhoz szabták. Viszont a Hobby Boss-félét 2000+ postáért megtaláltam ebayen. Köszönöm a válaszotokat! | |||||
Laac | Adatlap | 552371 | 2014. január 28. 20:37 | ||
Szia! Műanyagot külön nem, de itt a dobozon látható mihez van ugyanilyen. Ahogy romsitsa is írta a Tigris II late jó azt pedig pl a HB is gyártja olyan nekem is van. Üdv: Laac | |||||
romsitsa | Adatlap | 552367 | 2014. január 28. 20:11 | ||
Hali, próbáld meg a Hobby Boss Tiger II late production lánctalpát. Van olyan elmélet, hogy az E-50, E-75 új lánctalpat (egy vezetőfogas kettő helyett) kapott volna, de erről bővebb információm nincs és nem tudom, hogy bárki gyárt-e? Üdv Á | |||||
rohamkukac | Adatlap | 552358 | 2014. január 28. 19:18 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy,gyártanak-e Trumpeter E75-höz szemenkénti lánctalpat?(Lehetőleg műanyagból) Az eredeti gumi talpat szeretném lecserélni,és össze is hasonlítottam egy Királytigris lánctalpával.Szélességre jó,viszont a vezető taréjok majd dupla akkorák,és az összekötő láncszemek nélkül passzolna csak(mivel még a futómű nincs a helyén,csak a meghajtókereket tudtam hozzáilleszteni)... | |||||
Sennás | Adatlap | 551889 | 2014. január 24. 13:08 | ||
Szia.Akkor ha beírom SdKfz 9 tűrérségi kivitel(változat) lesz eredeti kép? Majd lefordítom Németre hátha jobb találatok lesznek. | |||||
romsitsa | Adatlap | 551888 | 2014. január 24. 12:55 | ||
Sennás | Adatlap | 551887 | 2014. január 24. 12:42 | ||
Ok!Köszi.De arról van valami dokumet hogy Famoból építettek 4 üléssorost?Ha a 551885 képen az van. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 551886 | 2014. január 24. 12:31 | ||
551825 - Sd.Kfz. 7 551875 - Sd.Kfz. 6 551885 - Sd.Kfz. 9 | |||||
Sennás | Adatlap | 551885 | 2014. január 24. 12:19 | ||
Mármint micsoda 1 vagy 2 kép?Én már nem tudom mi micsoda.És akkor ez mi?Erre az volt írva SdKfz 9. Na akkor hogy van ez? | |||||
Sennás | Adatlap | 551884 | 2014. január 24. 12:18 | ||
Mármint micsoda 1 vagy 2 kép?Én már nem tudom mi micsoda.És akkor ez mi?Erre az volt írva SdKfz 9. Na akkor hogy van ez? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 551878 | 2014. január 24. 10:44 | ||
Ez egy mezei Sd.Kfz. 7! | |||||
Sennás | Adatlap | 551875 | 2014. január 24. 09:50 | ||
Módosítok vfrtom!Lehetséges igazad lesz.Ezek szerint 2 féle sárvédővel szerelt változat volt(1-2kép).Van ilyen meg olyan kép is.Ami a lényeg lenne a futógörgők lyuk mintája egyedi minden SdKfz más(3kép).A videó kikockázott részletén a kerék mintája SdKfz 6(4kép).Akkor ez marad szerintem. | |||||
Sennás | Adatlap | 551871 | 2014. január 24. 09:18 | ||
Szia.Ebben a változatban van egyedül ez a 4 soros pad elrendezés,csak a külső dolgok nem stimmelnek.A motorháztető itt vízszintes a 6-nál enyhén lejt,a sárvédőben pici hajlítás van 6-nál nincs(sőt csak a 8 és 9-nél van).Keresek valami könyvet talán:) | |||||
vfrtom | Adatlap | 551854 | 2014. január 24. 05:57 | ||
Sennás | Adatlap | 551825 | 2014. január 23. 21:15 | ||
Számvéber | Adatlap | 551752 | 2014. január 23. 15:13 | ||
Szia! Sajnos nem tudok a kérdésre válaszolni, mert nem makettezem, s így nagyon nem érdekel a harcjárművek festése. Barnaky Péter barátomtól azonban tudom, hogy a lengyel harcjárműves kiadványok zöme festés tekintetében kiemelkedően megbízhatatlan...:( Üdv: Számvéber Norbert | |||||
lgz1904 | Adatlap | 551749 | 2014. január 23. 15:06 | ||
Szia! Tudnál válaszolni az alábbi kérdésre? Hozzászólás: 551143 Kép: 551177 Köszönöm! Gábor | |||||
Tremere86 | Adatlap | 551748 | 2014. január 23. 15:03 | ||
Sziasztok! Wespe önjáró lövegek festével kapcsolatban nem tudnátok valami linket ahol találhatnék olyan járműről színes képet (pontosabban grafikát) melyet magyarország területén vetettek be? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Azt sem szabad elfelejteni hogy a háborúban sok érdekes megoldást és eljárást szült a kényszer! Persze vannak alapjaiban véve holt ötletek mint ahogy itt le is írták páran, de ha adott esetben nem volt más és odébb kellett vinni folyton akkor elképzelhető hogy felrakták rá, SZERINTEM, kényszerből, és nem fizikáztak, csak amennyire a lehetőségek engedték, próbálták a lehető legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló eszközökből!Persze gőzöm nincs arról ténylegesen hogy volt-e ilyen, amint a képen látom volt, csak próbálok segíteni gondolkodni! :)
Üdv Vili