<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Freddy | Adatlap | 190337 | 2010. február 25. 16:38 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190336 | 2010. február 25. 15:50 | ![]() | |
Milyen színt, festéket használtál, mert nagyon jól eltaláltad annak a kornak a színét és fényét! | |||||
páncélos | Adatlap | 190335 | 2010. február 24. 08:28 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 190334 | 2010. február 24. 08:09 | ![]() | |
A láncot és a géppuskanyjlást benéztem, az ajtó viszont csak ideiglenes, levehető (a készletben levők közül ez hasonlított leginkább), és a figura sem ott lesz valószínűleg, hanem a parancsnoki kupolában. | |||||
páncélos | Adatlap | 190333 | 2010. február 24. 07:57 | ![]() | |
Freddy! Elnézést, hogy beleszólok – mindamellett, hogy nagyon szépen elkészítetted a makettet – három hibát szeretnék jelezni: 1. Ilyen harckocsi nem volt rendszeresítve. A töltőkezelő ilyen kialakítású búvónyílása, már az (A) változatnál jelent meg, ez pedig elvileg sima 55-ös. 2. Ha első szériás 55-ös, akkor a homlokgéppuska nyílása is hiányzik. 3. A baloldali lánctalp fordítva lett felrakva. Még a töltőkezelő búvónyílásához annyit hozzátennék, hogy vagy zárva van, vagy nyitva (ami annyit tesz, hogy kb. 5-10 cm-el van nyitott helyzetbe, a zárthoz képest), és nyitott rögzített állapot, amikor teljesen fel van nyitva. Így, ahogyan te beállítottad, csak akkor lehetne, ha be- vagy ki mászik, de kint ülve soha, mert úgy arcon b@ a búvónyílás az első huppanón, hogy egy foga sem marad. De nekem a téma és a makett nagyon tetszik. Rejtő István | |||||
Freddy | Adatlap | 190332 | 2010. február 23. 22:11 | ![]() | |
Még a hónap elején volt szó arról, hogy magyar T-55-öst építek, na, most lett kész:) Az alapszituáció a felhasznált képek miatt adott, közös VSZ-hadgyakorlat valamikor a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, ahol az általános szokástól eltérően a harckocsira felfestették a nemzeti felségjelet is, a standard zöld alapon nagy fehér szám ugyanis kavarodást okozna, mert Vietnamtól Kubáig minden T-55-ös olyan. Nem sokat változtattam a Tamiya készletén, levágtam a sárhányót és elkészítettem a zsanér imitációját. A szovjet harckocsi lett egyébként, a géppuska nélkül. A mellékelt fát is kihagytam, aképen nem minden harckocsin szerepel. Úgy képzeltem el, hogy a hadgyakorlatra kinyalták a gépet, ott viszont jól megtépték, ezért a koptatással csínján bántam, inkább csak port és sarat tettem rá. A figurát a készletből használtam fel, 10 helyen kellett faragni rajta, hogy szovjetből magyar legyen (csizmákból surranót, zubbonyon alsó és fölső zsebek, a mandzsetta és a váll-lapok), művészolajjal festettem, nyilván nem látszik semmi belőle, bár mondjuk még át lehet rakni. | |||||
antarktika | Adatlap | 190331 | 2010. február 23. 08:34 | ![]() | |
Az örök kétkedő...:) Sajnálom, hogy neked nem jelennek meg a képek, majd e-mailben megpróbálom átküldeni. Biztos, hogy a Bond film szereplője és már akkor is panoráma ablakkal állt a kamerák elé. Ha sasszemed van, akkor látni fogod ezeken a képeken. | |||||
páncélos | Adatlap | 190330 | 2010. február 23. 08:08 | ![]() | |
HUJBI | Adatlap | 190329 | 2010. február 23. 07:45 | ![]() | |
meglepően jó állapotban vannak a sárfogó gumik. egy biztos, ha ezek a tankok mesélni tudnának... az hiszem HBO-n ment nemrég egy film, amiben van egy nagyon jó állapotú statiszta Tiran talán kékes festéssel. egy korábbi hozzászóláshoz: a T-54 és a T-55 között nincsenek markáns különbségek, pláne ha mondjuk filmes tankokról van szó. a WWP füzetben elég jól szemléltetik a két típus közötti eltéréseket, míg Tiranokkal pl. a Verlinden füzetben találkozhatunk. | |||||
páncélos | Adatlap | 190328 | 2010. február 23. 07:27 | ![]() | |
Antarktika! A 760-as hozzászólásod képei, az én gépemen hibás pacnik csak. A 759-es hozzászólásodnál berakott kocsi biztos, hogy a 007-es film szereplője? A vezető panoráma ablakát mikor készítették? A filmben jobb oldalon vezetett a főszereplő. Egy felülnézeti kép nincs a kocsiról? | |||||
antarktika | Adatlap | 190327 | 2010. február 23. 06:46 | ![]() | |
Azt nem tudom, hogy szír volt-e, az viszont biztos, hogy jelenleg Angliában ( talán Bovington? ) leleledzik. Bemutatókon használják és marha jól néz ki rajta a vezető panoráma ablaka...:( | |||||
antarktika | Adatlap | 190326 | 2010. február 23. 06:42 | ![]() | |
A géppuska nekem is nagyon furcsa, olyan félszerzet, mint az egész gép. Egyébként a képeken az orrpáncélon az izraeli alvázszám és annak van igaza, aki azt írta, hogy 2 db-ot használtak, hisz jól látható a kétféle alvázszám. | |||||
Agent | Adatlap | 190325 | 2010. február 22. 15:58 | ![]() | |
Régen írtak róla a Top Gunban...Valaha szír színekben szolgált, ha jól emlékszem és az oroszok nem nagyon örültek volna neki, hogy a filmesek Szentpéterváron akartak vele rallyzni...vagy valami ilyesmi :) | |||||
HUJBI | Adatlap | 190324 | 2010. február 22. 15:45 | ![]() | |
aha, ott az 50-es helye. a hátsó kosár is hiányzik, a helyére tették a rönköt. ennek a géppuskának pedig mintha a hátsó fele az 50-es lenne, az első fele pedig DhSk vagy mi a szösz, érdekes. már pedig ilyen állat nincs - azt tudom mondani. :))) | |||||
páncélos | Adatlap | 190323 | 2010. február 22. 15:27 | ![]() | |
Nekem nem jönnek be a képek. | |||||
antarktika | Adatlap | 190322 | 2010. február 22. 14:46 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190321 | 2010. február 22. 14:41 | ![]() | |
gaunt | Adatlap | 190318 | 2010. február 22. 13:42 | ![]() | |
Páncélos! És mit szólsz az Aranyszemhez? Amikor Bond a T-55-ös jobb oldalán úgy vezette azt, hogy néha deréktól felfelé kint volt. Meg az is egy marha nagy hülyeség, hogy egy autó nem tud lerázni egy tankot. 3-asban még fogjuk rá, de 4-esben már eléggé rossz a T-55 gyorsulása, (5-öst nem tudom, de az se lehet jobb), így nem igaz, hogy nem tud az autó meglógni. www.youtube.com/watch A Háborús fenevad forgatásán 2db Tiran-5-öst használtak, a filmet is izraelben forgatták. Nem a színészek vezették a harckocsikat, helyettük egy kaszkadőrökből álló kics csapat tette ezt, akiket még előtte izraeli katonák kiképeztek a járművek kezelésére. | |||||
HUJBI | Adatlap | 190317 | 2010. február 22. 10:35 | ![]() | |
a képen egy Tiran van. a toronykosár és a láda a torony jobb oldaláról hiányzik, de a bal oldali géppuska állványa, az antenna és a marmonkanna tartójának (az antenna már nem!) kiképzése IDF-es, akárcsak a lövegcső. a géppuska nem oda való, az állványa sem stimmel, a Tiranokon kezdetben egy 30-as Browning, később FN Mag volt a búvónyílásoknál, elöl pedig egy 50-es kaliberű. ez a T-54-eseken a torony elején volt vagy hiányzott, a T-55-ösökön viszont a lövegcső vásznazásánál. ezekből kapott a libanoni hadsereg, ahol még ma is használják, meglehetősen viseletes állapotban. valószínűleg a szovjet lőszerekből nagyobb mennyiség áll a rendelkezésre, mert a libanoni Tiranok közül sokat látni az eredeti lövegcsővel is. | |||||
páncélos | Adatlap | 190314 | 2010. február 22. 07:52 | ![]() | |
A Rambo III-nál, nekem az Angyalbőrben utolsó része tetszett. A kiállított T-34-es elindul, sőt lőszer is van benne (egyébként nem ugyan az a harckocsi, amelyik elindul és amelyik az úton megy). Ráadásul az is nagyon tetszett, hogy egy 2Sz1 Gvozgyika küzdőtérben játssza egyszerre az indulást és a töltést Rabó, majd mutatják, ahogyan megy a T-34-es. Visszatérve a Háborús fenevadhoz, nem győztetek meg a T-55-el. A film végén egyébként egy másik kocsi ég, és nem az amivel korábban közlekedtek. | |||||
Excessor | Adatlap | 190313 | 2010. február 21. 22:46 | ![]() | |
Szia! Nekem meg többek között az nem érthető, hogy fért el még egy ötödik ember is a harckocsiban, tudod az oroszok oldalára állt afgán, akivel ráadásul ugyanolyan jól tudtak harcolni, mintha ott sem lett volna. Na nem baj, még mindig jobb mint Rambo III aki egyszerre vezette a harckocsit, lőtt az ágyúval az irányzó helyéről utána meg a 12,7-es géppuskával a parancsnok helyéről - legvégül pedig jót hempergett az üres haspáncálon belül. Ja, ebben a részben szintén van izraeli T-55-ös, amelyikbe csimpaszkodva alul behúzatta magát a táborba. | |||||
Kamovos | Adatlap | 190312 | 2010. február 20. 21:23 | ![]() | |
Szia Antarktika! Ez mind pontosan így van, ahogy a típusról leírtad! Csak én nem akartam ennyire kifejteni a kérdést! Pedig így sokkal jobban érthetőbb! Legalábbis nekem! :) Üdv: kamovos | |||||
antarktika | Adatlap | 190311 | 2010. február 20. 20:52 | ![]() | |
Az 1967-es háborúban rengeteg T-54-es és T-55-ös került izraeli kézre, melyeket vagy módosítottak, vagy nem, de szolgálatba állították. Ezek gyűjtőneve a Ti-67, de ez nem pontos megnevezés, hiszen a T-54-eseket Tiran-4-nek, a T-55-öst Tiran-5-nek, majd a T-62-eseket Tiran-6-nak nevezték. A filmben Tiran-5-ös van, tehát T-55, de már az L7-es 105 mm-es löveggel. Izrael már rég kivonta, illetve átalakította lövészpáncélossá ( Acharit ) ezeket a gépeket, viszont Libanonban és Uruguayban rendszerben vannak a Tiranok. | |||||
totya | Adatlap | 190310 | 2010. február 19. 13:07 | ![]() | |
Köszi! Én is 55-re tippeltem,csak mikor rádióznak t54 mondanak benne. | |||||
feca | Adatlap | 190307 | 2010. február 19. 12:11 | ![]() | |
A terror házában lévő kiállitott tankról sem tudnám megmondani,hogy 55-ös vagy 54-es, hát ez van... :)akár lehet ezis azis,én bármelyiket elhinném. | |||||
feca | Adatlap | 190305 | 2010. február 19. 12:06 | ![]() | |
Én csak tippeltem,hogy T/55-ös,nekem a filmből nem igazán derült ki,és amúgy is nehezen tudom őket megkülönböztetni. | |||||
páncélos | Adatlap | 190302 | 2010. február 19. 11:43 | ![]() | |
Nekem úgy rémlik, hogy 54-es, de megfogom nézni, és akkor biztosabbat mondhatok. (Azért 54-es, mert úgy rémlik sem a tornyon belül, sem a búvónyílásokon nincs felrakva betét réteg.) A többiben Fecának van igaza, izraeli átalakítás (Tiran/TI-67). | |||||
feca | Adatlap | 190301 | 2010. február 19. 11:29 | ![]() | |
Szia!Egy filmről beszélünk,abban a filmben van mikor a tank vezetője átáll az afgán flkelők oldalára,mert a harckocsi zsarnok vezetője kiköti egy sziklához. Viszont a tank amit használnak a filmben az egy T/55-ös,és az amarikaiak máshonnan nem tudtak tankot szerezni csak az Izraeliektől mivel ők rendelkeztek zsákmányolt T/55-el.Az izraeliek kisebb módositásokat hajtottak végre rajta és talán még a löveget is kicserélték 105mm-re.Azért a zsidóktól szerezték a tankot,mert akkor még tartott a hidegháború és nem valószinű,hogy Szovjetúnió vagy vele szövetséges ország kölcsön adta volna nekik a forgatáshoz. | |||||
totya | Adatlap | 190300 | 2010. február 19. 11:10 | ![]() | |
Szia!Azt hiszem nem egyről beszélünk.Ez az afgán Háborúban játszódik,egy eltévedt tankról szól. | |||||
feca | Adatlap | 190299 | 2010. február 19. 09:43 | ![]() | |
Szia! Szerintem zsákmányolt t/55-ök voltak amit az izraeliek használnak és alakitottak át. Üdv:feca | |||||
totya | Adatlap | 190298 | 2010. február 19. 09:34 | ![]() | |
Sziasztok ! A Háborús fenevad c. filmben T-54 vagy T-55 -ös volt. üdv Totya | |||||
antarktika | Adatlap | 190297 | 2010. február 13. 12:27 | ![]() | |
szaki | Adatlap | 190296 | 2010. február 12. 10:54 | ![]() | |
Sziasztok! Vettem egy TRUMPTER T-55-öst, a finn tolólapos változatot, gondoltam elszöszmötölök vele...az összeállítási rajzon láttam hogy rengeteg felhasználás nélkül maradó alkatrész marad, az valamelyik másik T-55 válozathoz tartozik...nem tudnátok megsegíteni TRUMPETER T-55 összeállítási útmutatóval, hogy eldöntsem kb melyik fel nem használandó alkatrész hová való? Hátha valami más, érdekes változat is összállítható így belőlle? | |||||
Sempi | Adatlap | 190295 | 2010. február 7. 13:36 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190294 | 2010. február 7. 08:02 | ![]() | |
Az 1-es nem terepre való, túlpörgeted a motort és váltáskor annyira lelassul az amúgy sem száguldó vas, hogy mire felváltasz megáll. Pocsolya az pocsolya:) Ott csak fürödni lehet, mivel az ék alakú orr felnyomja az iszapot és vizet. Ezért van ott elvileg a vízvető, de nem sokat ér. Annyit lehet tompítani, hogy amikor hajtasz bele akkor lassítasz és amikor már emeli az orrát, akkor adsz gázt. Ám a fürdést nem fogod elkerülni. Volt olyan, hogy 5 cm vastag sár volt rajtunk, úgy néztünk ki, mint Hany Istók neve napján..:) | |||||
gaunt | Adatlap | 190293 | 2010. február 6. 18:12 | ![]() | |
Akkor mire jó az 1-es? Telepen manőverezni, meg beállni a garázsba? Esetleg magcsinálhaom, hogy pl. nagy és mély pocsolya van előttem, és leváltok egyesbe? Csak azért kérdem, mert egy párszor mentem bele ilyenekbe, de az eredmény kivétel nélkül az volt, hogy fürödtem. :) Mindig túl gyorsan megyek bele, még kettes fokozatban is alapjáraton :) | |||||
antarktika | Adatlap | 190292 | 2010. február 6. 17:58 | ![]() | |
Igen, két kattanásra behúzni, majd nagy gáz és előre 1 kattanásig. Soha ne indulj 1-es sebességi fokozatban, ha nagy az emelkedő, akkor is 2-es és felező ( 1 kattanás ). Fékezni se a lábfékkel fékezz, mert nem fogja meg, akkor is inkább a felezőt használd és ha megfogadsz egy jó tanácsot, akkor sohase válts lejtőn. Tapasztalatból mondom:) | |||||
gaunt | Adatlap | 190291 | 2010. február 6. 17:17 | ![]() | |
Hát igen, a ruszki technika strapabíró. Nem kicsit. Nagyon. :) Nálam egyébként néha van, hogy akarom hármasba tenni, de mire sikerül, a tank már áll. De azért ezt a kuplung nélküli dolgot nem próbálom ki, mivel sajnos nem az enyém a gép. Tényleg, emelkedőn hogy kell elindulni vele? Ha jól tudom nincs benne olyan kézifék mint az autókban. Talán mindkét botot két kattanásig hátra, aztán amikor engedem fel a kuplungot, vissza 1 kattig? | |||||
antarktika | Adatlap | 190290 | 2010. február 6. 17:00 | ![]() | |
Ó, dehogynem! Be kell nyomni. Csak - hogy páncélos szavaival éljek, én a Hold sarkán szolgáltam - arra jöttünk rá, hogyha szabályosan váltunk, akkor néha annyira lelassult a gép, hogy nehezen bírta a következő fokozatot. Így "harcszerű" körülmények között kuplungot nem használtunk, hihetetlen, de könnyebben és gyorsabban vette a sebességet...:) Ja, és nem lettek kuplungosak. Hiába no, orosz gépek:) | |||||
gaunt | Adatlap | 190289 | 2010. február 6. 16:50 | ![]() | |
"Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt." Pont erre gondoltam! :) "Mer' kuplunggal próbáltad:)" Miért, be sem kell nyomni a kuplungot? | |||||
antarktika | Adatlap | 190288 | 2010. február 6. 16:38 | ![]() | |
Nem tudom mire gondolsz... Arra, ahogy a botokkal kell bánni, vagy a kormánymű működésére? Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt. "Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :)" Mer' kuplunggal próbáltad:) | |||||
gaunt | Adatlap | 190287 | 2010. február 6. 16:14 | ![]() | |
Hali! Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :) Egy kérdésem lenne még: Az eredeti szervó nélküli változatoknál is ugyanúgy működik a kormányzás mint a szervósnál? | |||||
antarktika | Adatlap | 190286 | 2010. február 6. 16:04 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 190285 | 2010. február 6. 15:58 | ![]() | |
Kapcsoló kilicsnek hívják hivatalosan. Feladata, hogy rögzítse a sebességváltó kart, ez által a tolórudakat is. Hétköznapi nyelven azt jelenti, hogy nem engedte, hogy a váltókar kiugorjon a helyéről, ha már oly nehezen belegyömöszöltük két kézzel...:) Szlengben csak békának hívtuk. | |||||
gaunt | Adatlap | 190284 | 2010. február 5. 13:34 | ![]() | |
Üdv! Csak úgy kíváncsiságból kérdem, a T-55 sebességváltó karján van még egy kissebb bigyó, amit be kell húzni váltáskor, (legalábbis nekem ezt mondták, így is csináltam) az mit működtet? | |||||
Freddy | Adatlap | 190283 | 2010. február 5. 11:44 | ![]() | |
Azt tudom (meg látom a képeken is), hogy a csehszlovák változat a jellemzőbb. De az első szállítmány még szovjet volt, és találtam ezeket ábrázoló képeket, amik alapján a Tamiya készlet átalakítása nélkül is lehet csillagos felségjelű magyar T-55-öst építeni:) | |||||
antarktika | Adatlap | 190282 | 2010. február 5. 08:53 | ![]() | |
Csak Neked. 55-ösök a cédrusok alatt. | |||||
antarktika | Adatlap | 190281 | 2010. február 5. 08:47 | ![]() | |
Nem azt állítottam, hogy a harmadik képen szereplő jármű alapján nem lehet magyar verziót építeni, csak azt, hogy jellemzőbb volt a fedeles. A Holdnak nincs is sarka...:) | |||||
páncélos | Adatlap | 190280 | 2010. február 5. 08:39 | ![]() | |
Freddy! A harmadik képen látható kocsiknak megfelelően, nyugodtan készíthetsz magyar változatot. Antarktika a hold sarkán szolgált és csak csehszlovák kocsikat látott, viszont a motorházfedél kérdésben igazat adok neki. | |||||
antarktika | Adatlap | 190279 | 2010. február 5. 06:29 | ![]() | |
Én inkább cseh kocsit építenék, azon belül pedig mindegy, hogy DShK-s, vagy nem. Úgy tudom, hogy a Tamiya készlet adja mindkét verziót. Elvileg- mert gyakorlatban lehetett másképp is - a 80'-as években csak a szakasz-, század-, zászlóalj parancsnoki kocsik voltak légvédelmi géppuskások. Általad ajtóknak nevezett tárgyak motorház fedelek. Ha magyar példányt építesz, akkor én mindenféleképpen feltenném, hisz ez volt a jellemző. Biztos volt olyan is, amiről leszerelték, de döntő többségben abban az időben rajta volt. Egyrészt akkoriban rendszeresek voltak a vízalatti átkelések, a mély gázló gyakorlatok, másrészt télen - nemcsak a hűtőzsaluk bezárásával - ezek zárásával melegen lehetett tartani a motort. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
A Games Workshop alapozósprayével alapoztam: először alulról feketével, majd felülről fehérrel fújtam meg. Erről nem szedi le a festéket a terpentin. (Vagy legalábbis csak nehezen), és jól tapad rá a festék.
Egy Tamiya akril zöldet használtam a zöld részekhez (a pontos színt majd csak este tudom megnézni). A további lépéseknek köszönhetően a végeremény ennél kicsit sötétebb!
Szépen, óvatosan minden kiálló dolgot körbefolyattam fekete művészolajjal.
Mikor megszáradt (3 nap!), lekentem a Revell fényes enamel lakkjával. A képek alapján ezeket a tankokat fényesre festették, és Adam Wilder(?) is ezt írja a ProModellben a kétrészes T-55-ösös cikkben. (Ekkor raktam fel a matricát a HAD 1/35-ös T55/72-es készletéből, arra ment még egy kis lakk)
Erre került nagyon minimális koptatás (búvónyílások környéke), de tényleg csak kicsi és kevés helyre, a háttérsztori szerint a jeles alkalomra ugye rendbetették a tankot.
Ezután jött a por és a sár (Wargammers pigmentjeivel): lentre,a futóműre sár, a fenti részekre meg kb egyenletes, halvány porréteg, hogy ne vegye el a fényt. A nagyon kiálló részekről vissza is töröltem.
A kipufogó nagyon híg sáralap+rozsdaszín pigment kombinációt kapott, a két outputnyílásra (kipufogó vége, ágyúcsőtorkolata) még ment egy kis fekete külön.
A futómű elemeinek festését a fentiekhez képest kicsit egyszerűsítettem, még a kereten lealapoztam és lefestettem, fekete olaj helyett GW-s Badab Black wash-sal.
A lánctalp: a natúr anyagára égett fém szárazecset, GW-s Badab Black+Devlan mud wash és erre finom alumínium szárazecset került, majd a helyére téve az is kapott egy kis sarat (nem olyan sokat, mint pl a futógörgők belseje, a vastagját gondolom leveri magáról forgás közben)
A figurát Louvre művészolajjal festettem.