<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Wrecker | Adatlap | 652629 | 2018. december 14. 21:47 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 652621 | 2018. december 14. 20:19 | ![]() | |
Szia! Igen, ezt kerestem, köszönöm! A kép egyik korábbi tulajdonosától is megkaptam a digitális másolatot nemrég. Épp nyomozom képen szereplő a pontos kocsikat. I. | |||||
téglatesó | Adatlap | 652596 | 2018. december 14. 10:18 | ![]() | |
Szia Emerick! Kicsit megkésve, nem tudom keresed-e még azt a bizonyos képet a Csabáról meg a Toldiról: íme itt van (remélem ez az, amit kerestél). | |||||
romsitsa | Adatlap | 652049 | 2018. december 3. 00:09 | ![]() | |
A magyar két részes ruha zubbonyán két nyitott mellzseb van, a nadrágon egy farzseb. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 652048 | 2018. december 3. 00:00 | ![]() | |
A magyar két részes szürke (a korai egyenes szabású, később az ujjak végén szűkítő szalagokkal), a cseh egyrészes keki?, ha jól emlékszem. De néhány fotón teljesen eltérő a szabás, így valószínűsítem, hogy civil darabok is jócskán előfordultak. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 652021 | 2018. december 2. 15:56 | ![]() | |
Sziasztok! 2. vh-s magyar szerelő ruháról /amit a páncélosok is használtak/van valakinek képe? Esetleg info hogy milyen színű volt... Köszönöm! | |||||
Emerick | Adatlap | 651771 | 2018. november 26. 20:43 | ![]() | |
Jó estét! Kérdezném a kedves tagokat, remélve, hogy az ismert oldalakról régóta gyűjtik mások is a magyar vonatkozású képeket, nincs-e meg valakinek egy bizonyos 1941-es fénykép, ahol balra egy letakart tornyos Csaba páncélgépkocsi (elöl oldalnézetben), jobbról (hátul-oldalnézetben) pedig egy Toldi könnyű harckocsi látszik egy faház előtt. Egyik kocsin sem látható alakulat jelzés. Nyomozok és sajnos a gépemről egy hibás frissítés letöltését és újratelepítést követően elveszett a fenti kép! I. | |||||
Freddy | Adatlap | 650780 | 2018. november 4. 21:22 | ![]() | |
romsitsa: Köszönöm! Már csak ez az alkatrész hiányzott a makettről:) téglatesó: a svédek vadul fejlesztették ezt a harcjárműcsaládot, pedig az ő fejlesztéseiket nem is olyan közvetlen harci tapasztalatok kényszerítették ki, mint a magyarokét. A svéd Nimródból még az ötvenes években is készült új változat! 1960-ban meg Dominika vásárolt be svéd L-60-asokból, amik részt vettek az ottani polgárháborúban a hatvanas évek közepén. Volt olyan, amit amerikai Ontos, sőt, az egyiket egy Patton lőtte ki! Mikor a polgárháborúnak vége lett, egy tucat L-60-as maradt (az eredeti mennyiség fele), ezek 2002-ig(!) szolgáltak. warisboring.com/in-1965-u-s-and-dominican-tanks-fought-brief-violent-skirmishes/ | |||||
téglatesó | Adatlap | 650760 | 2018. november 4. 14:21 | ![]() | |
Szia Kamovos. Köszi a választ, közben megtaláltam. Nem magyar, ez egy Strv. M/38 (vagy M/39), az L-60 svéd fejlesztése (ők is ugyanazt az utat járták kb. mint mi: a nehézpuskás kocsit fejlesztgették lövegessé, hogy valami használható cuccot kapjanak). Van is egy jó oldal a svéd páncélosokról: www.ointres.se/pansar.htm | |||||
Kamovos | Adatlap | 650753 | 2018. november 4. 11:11 | ![]() | |
Szia téglatesó! Szerintem erősen L60-ra hajadzik. Ezen a képen ugyan pont a másik oldala van. A rajz talán segít. Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 650751 | 2018. november 4. 10:39 | ![]() | |
Üdv urak! Egy újabb képrejtvény, ezúttal Toldi (?): Vajon ez a járgány egyáltalán magyar-e? Furcsa egy szerzet mivel löveges, de nincs toronyputtonya, így nem B40. De nem lehet a IIa proto se, mivel bordázott a szerszámos ládája (a H-434-nek sima). És furcsák a torony kitekintőnyílásai is, ilyen külön kukucskálórések a magyar gépeken nem voltak. Lehet, hogy ez svéd járgány, az ottani fejlesztési ág egyik hajtása? Köszi. | |||||
romsitsa | Adatlap | 650730 | 2018. november 3. 16:13 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 650721 | 2018. november 3. 10:27 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Minden egyéb cicoma és fénykép nélkül leírom, a kutatásaim jelenlegi állapota szerint ma 100 éves az önálló magyar katonai gépkocsizás. Jellemzően nem foglalkozik senki ezzel a kérdéssel, hiszen magától értetődő, hogy vannak gépjárművek egy haderőben. Mégis lényeges, hogy ez a folyamat 1910-ben elindult egy Osztrák-Magyar Monarchia m. kir. Honvédségében, majd 1918. november 3-tól önállóan is folytatódott, politikai rendszereken átívelő, sokszor igen veszteségteljes körülmények között. Többször újrakezdték kitartó emberek az a dolgot, ami még ma is tart. Többször törvényileg leírták, egyik rendszerből a másikba nincs jogfolytonosság. A gépjárművek mégis ott maradtak, ők nem tudták, milyen berendezkedés van. Más volt a név, más volt a koncepció, de a haderő működésében ott voltak a gépkocsik és azok kezelői. Rendszertől függetlenül emlékezni kell emberre és technikára egyaránt! I. | |||||
Freddy | Adatlap | 650643 | 2018. november 1. 22:59 | ![]() | |
Sziasztok! Egy Zrínyi antennája milyen hosszú? (1/35-ben érdekel igazából, de van számológépem :)) | |||||
Elnar | Adatlap | 650489 | 2018. október 28. 18:26 | ![]() | |
Ez már fogósabb. Téli álcásat csak a 405-ösről tudok, ott az eredeti toronyszámot festették át (vagy akár hagyták ki a fehérből). Ilyen stílusú 4-es nem volt a 30. harckocsiezred sablonszámai között és ha jól látom, a 3-as is két íves, nem sarkos tetejű, mint a sablon számoknál volt. Nem zárom, ki hogy magyar lehet, de kicsi esélyt tartok rá. A mellette lévőkön is inkább ködvágó van mint bocskai. | |||||
téglatesó | Adatlap | 650479 | 2018. október 28. 15:54 | ![]() | |
Üdv! Köszi, ez jó hír! Megy ez a kép is a gyűjteménybe. De van itt még egy képrejtvény: vajon ez a kocsi is magyar? | |||||
Elnar | Adatlap | 650429 | 2018. október 27. 12:54 | ![]() | |
Biztos vagyok benne, hogy magyarok. A stoptábla hadijel tisztán elkülönül az alaptól. Sajnos a toronyszámból csak az utolsó 1-est látni elég tisztán, viszont a homlokgéppuska hiányából arra következtetek, hogy valamelyik parancsnoki jármű lehet. 200%-ra nagyítva sejthetők még a mögötte lévőkön a 2, és 3 végű számok is. | |||||
téglatesó | Adatlap | 650417 | 2018. október 27. 07:57 | ![]() | |
Üdv Urak! A mellékelt képen vajon magyar T-38-asok vannak? Én annak nézem (az első kocsi oldalán mintha a stoptábla-hadijel lenne, és a katonákon is mintha bocskai lenne, a torony oldalán alig-alig látszó számozás meg mintha az itthoni hadgyakorlatokon/szemléken alkalmazott krétás-ideiglenes számozásra hajazna). | |||||
Elnar | Adatlap | 649791 | 2018. október 10. 07:03 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 649092 | 2018. szeptember 23. 23:47 | ![]() | |
Magyarázat: eredetileg a 30/I. (1. lovas páncélos zászlóalj) 1/II. néven szerepelt, a 30/II (2. lov pc) pedig 1/III. harckocsi zászlóaljként. A krétával rajzolt toronyszámok között 100-300 közöttit nem fogunk találni. Kár, hogy nem látszik a német kiképző keret anyaga! | |||||
téglatesó | Adatlap | 649081 | 2018. szeptember 23. 17:53 | ![]() | |
Ezen a fotón is ott figyel a 900-as (a jobb felső sarokban, a sor elején)... | |||||
Elnar | Adatlap | 649078 | 2018. szeptember 23. 11:59 | ![]() | |
De itt van egy másik fotó, pillanatokkal előtte, még csak a felsorakozott németekkel | |||||
Elnar | Adatlap | 649077 | 2018. szeptember 23. 11:57 | ![]() | |
Kizárólag az átadáskor voltak 9-essel kezdődő (krétával felírt) számok a Panzer IV-eseken. Horthy mögött pont látszik a 900. (más szögű képekből látszik, hogy ő az) De konkrétan be lehet azonosítani a mögötte lévő Nimród foltozását egy másik, ismert fotón a 704 es Pz 38-tól jobbra fel, ahogy a mögötte lévő enyhe emelkedőn álló Botond oszlopot is. | |||||
Gabusch | Adatlap | 649076 | 2018. szeptember 23. 10:58 | ![]() | |
Biztos, hogy ez Esztegomtábor? | |||||
Elnar | Adatlap | 649071 | 2018. szeptember 23. 09:22 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 648796 | 2018. szeptember 12. 21:47 | ![]() | |
Szerintem a ponyva natúr vászon vagy irgalmatlanul kifakult, a jármű meg szimplán poros, de nagyon. | |||||
Wrecker | Adatlap | 648787 | 2018. szeptember 12. 19:29 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 648736 | 2018. szeptember 10. 22:42 | ![]() | |
Leginkább itt: Fortepan 43938, 72134, 72478, 140984, | |||||
Zsóti | Adatlap | 648733 | 2018. szeptember 10. 21:34 | ![]() | |
Sziasztok! Toldi I-es szerszámrögzitőiről, és a hátsó dobozok zárjairól van valakinek képe, hogy néztek ezek ki pontosan? Üdv Zsolti | |||||
Elnar | Adatlap | 648126 | 2018. augusztus 24. 07:04 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 647871 | 2018. augusztus 13. 14:32 | ![]() | |
Köszönöm mindkettőtök válaszát! | |||||
Elnar | Adatlap | 647860 | 2018. augusztus 12. 23:09 | ![]() | |
Elmerick! "Ungarisch" a kulcsszóm a Sammels und Seltenses > Militaria > 1914-1945 alkategóriában (illetve ugyanez angol meglelőben a nemzetközi ebay-n)egy-két-n hetente átnézem az a | |||||
Podva | Adatlap | 647841 | 2018. augusztus 12. 08:45 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 647836 | 2018. augusztus 11. 21:03 | ![]() | |
Szia Podva! Ezzel most bevezettél egy új fogalomrendszert. :D Egyébként a Polski-Fiat 612L-esek 2tonnás tehergépkocsiként szerepeltek, rendszeresítés nélkül. Rengeteg alakulatnál megfordulhattak, kvázi ott, ahol Rába AFi-k (és elődjeik), Mávag-Benz LO2000-esek, Fiat Spa 38R-k megfordultak, illetve bárhol, ahol hiányzott egy vagy több 3tonnás közúti tehergépkocsi (típustól függetlenül), gyakran egy 3tonnást két Polski-Fiattal váltottak ki. Minden fegyver- és csapatnemnél megfordultak. Csak a nagyjavított gépkocsikat festették át magyar mimikrire, mivel a festék kérdés mindig nagy hiányokat jelentett, azaz soha nem volt belőle elég. Elnar! Milyen címszóval lelted ezeket a képeket az ebay-en? :) Ebben a méretben sajna nemsokat lehet kivenni a részletekből. I. | |||||
Podva | Adatlap | 647828 | 2018. augusztus 11. 15:23 | ![]() | |
Most már csak az a kérdés, hogy ez "csapatjármű"-nek vagy "egyébjármű"-nek minősült :) | |||||
Elnar | Adatlap | 647827 | 2018. augusztus 11. 15:23 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 647822 | 2018. augusztus 11. 15:15 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 647821 | 2018. augusztus 11. 15:09 | ![]() | |
Köszönöm még egyszer! Nekem ez indította meg a fantáziámat. Zseniális, ahogy lekövetik a G-55-ben szereplő tarkázást! Ezt meg kell építeni! :) Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 647818 | 2018. augusztus 11. 12:26 | ![]() | |
Safranek | Adatlap | 647817 | 2018. augusztus 11. 11:27 | ![]() | |
Nekem új feltöltésnek tűnik download.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_120293.jpg | |||||
Safranek | Adatlap | 647816 | 2018. augusztus 11. 11:22 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 647815 | 2018. augusztus 11. 11:18 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 647814 | 2018. augusztus 11. 10:54 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 647811 | 2018. augusztus 11. 09:50 | ![]() | |
Sziasztok Nem tud valaki véletlenül egy honvédségi Polski-FIAT 621-hez tartozó rendszámot mondani? Előre is köszi Üdv! | |||||
romsitsa | Adatlap | 647677 | 2018. augusztus 6. 18:14 | ![]() | |
Hello, a Lehelen is megerősítették a vezető homlokpáncélját, mint a B40-es esetében? A C40 protóján nem látszik a B40 vezető kibúvó esővetőjének jellegzetes kivágása, viszont a páncélvastagságot 35 mm-ben adják meg, ami megegyezik a B40-nel. Áttervezték az esővetőt? Köszi Á | |||||
Garaik | Adatlap | 647509 | 2018. július 31. 22:12 | ![]() | |
Kedves Momi és Romsita! Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket a típus azonosításában. Elképzelhető, hogy 1917-ben készült a kép, sajnos az eredeti kép hátulján nincs semmi írva, de annyit tudok, hogy a hagyaték amiből szereztem a FLIK 40 egyik repülőjének, Csanády György hadnagyé volt. (A hadnagy megfigyelő volt a vh-ban). Ha a fotó 1917-es, akkor véleményem szerint a Kerenszkij offenzíva napjaiban készülhetett a kép. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy sohase fogjuk megtudni. Üdv Garaik | |||||
MoMi | Adatlap | 647506 | 2018. július 31. 19:40 | ![]() | |
Szia GaraiK! en.wikipedia.org/wiki/Jeffery_armored_car www.warwheels.net/Jeffery1915ACNo1INDEX.html Itt találsz róla néhány mondatot. | |||||
romsitsa | Adatlap | 647499 | 2018. július 31. 16:52 | ![]() | |
Szóval Jeffery Poplavko. | |||||
romsitsa | Adatlap | 647498 | 2018. július 31. 16:51 | ![]() | |
Hello, orosz, Jefferey-Poplavko, inkább 1917-re datálnám a képet. Üdv Á | |||||
Garaik | Adatlap | 647474 | 2018. július 31. 08:42 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudtam máshova írni, mert az I. vh-s téma nem igazán aktuális itt sem, pedig csak 100 évvel zajlott a Nagy Világégés… Az alábbi fotó azonosításában szeretném kérni a segítségetek. Mi a harcjármű pontos neve és kinek az alkalmazásában (ország és egység neve) lehetett? Annyit tudok róla, hogy 1916-ban az orosz fronton készült. Segítségeteket előre is köszönöm szépen! Üdv Garaik |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Straussler AC2 páncélautó.