/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Fóka 142806 2012. június 20. 13:18
Válasz erre
PSP
PSP

Egészen pontosan itt látható a PSP verziója :-)

Fóka
Tibcsi 142805 2012. június 20. 13:15
Válasz erre
Az jó lenne, előre is kösz! :)

Erre a címre jöhet: kistee kukac gmail.com
Fóka 142804 2012. június 20. 13:14
Válasz erre
Szia4

Én a hagyományos PaintShopPro-val csinálok mindent, mert a vektorgrafikához nem értek. 600 dpi-s bmp-ket gyártok, ami A4 esetében 60MB. Tintasugaras nyomtatóval nyomtatom őket, ami fotónyomtatást is tud - azzal olyan tűéles és pontos mintákat lehet csinálni, mint ami a gyári matricákon van.

Fóka
zoli1989 142803 2012. június 20. 13:11
Válasz erre
Szia!

Milyen programot használsz a szerkesztésre?
Fóka 142802 2012. június 20. 13:03
Válasz erre
Ha kell az eredeti, eltom küldeni a Toldacuccot-on keresztül!

Fóka
Tibcsi 142801 2012. június 20. 12:50
Válasz erre
Húú, ez szuper, kösz! Ebből már ki tudok indulni. :)
Fóka 142800 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
...ez persze csak minta, az eredeti bmp file 60 MB.
Fóka 142799 2012. június 20. 12:29
Válasz erre
Matrica_10
Matrica_10

Nos, én már megszerkesztettem a matricát :-)
Igaz, 1:100-as, de arányosan kicsinyíthető.

Fóka
Tibcsi 142798 2012. június 20. 12:25
Válasz erre
Fóka,

Úúútállak! :)

Nekem egy 1/125-ös Heller 741-essel van hasonló tervem (márminthogy régi AF festésű lesz), de még nincs hozzá matrinyám.

Nincsen véletlenül valakinek 1/125-ös régi AirFrance Jumbóhoz matricája? Vagy esetleg PanAm... :))

Tibcsi
Fóka 142797 2012. június 20. 11:50
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt el kell mondanom itt is: szereztem egy 1:100-as B-747-100-ast! Hála érte Lapinak. Doyusha gyártmány, használt, 71 cm hosszú, rendkívüli darab. Jelenleg újítom fel. Régi Air France festésű lesz. Majd felrakom a képét, ha kész.

Fóka
Neo954 142796 2012. június 18. 15:19
Válasz erre
Szia!

Köszönöm szépen! :)

Bár kifúrni nem tudom ,mert nagyon picik az ablakok talán 0,3mm körüliek.
De lehet megfestem sötétszürkével, és rákenek egy kis clear fix-et, hátha. :)

Üdv.:Neo
lacipapa 142795 2012. június 18. 14:13
Válasz erre
Szia!
Én kisebb ablakokhoz Humbrol Clear Fix-et használok.Kivágod (vagy reszeled,fúrod)az ablakot,fogpiszkálóval bekened a fixet a kész makettbe.Én 1:35-ös harcjármű periszkóp vagy irányzó nyílásokba tettem eddig.Fényes,átlátszó.Ne egyszerre vidd fel,ha nagyobb a rés.Csinálj egy próbát egy stirol lemezen fúrt lyukon,ha lefele fordítva szárad,nem lesz homorú (kb.2nap a teljes kötés,persze függ a vastagságtól!)
Laci
Neo954 142794 2012. június 18. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!

Kezdő vagyok az utasgépek terén, ezért szeretnék tanácsot kérni tőletek.

Szerintetek szebb, hogyha az utasablakokat fényes feketével kifestem (gyárilag ráöntötték a makettre) mint ha a gyári matricát ráragasztanám?

A makett egy B747-200 Revell 1:390-es.

Előre is köszönöm!

Üdv.:Neo
Cébés 142793 2012. június 16. 20:54
Válasz erre
Szia! Nagyon tetszik! Láthatjuk majd valahol élőben?
Lapi 142792 2012. június 9. 21:17
Válasz erre
Hihetetlen, hogy mik kerülnek elő !

nagyon jó !
Chrisi 142791 2012. június 9. 20:31
Válasz erre
1.
1.
2.
2.
3.
3.
4.
4.
5.
5.

Szia Cébés!

Az általad említett B737 nem az én munkám, de én is foglalkozom saját építésű utasgép makettekkel, ilyen például ez a Tu-134 is 1:72-es méretarányban. Ha valamilyen technikai kérdésed van, szívesen állok rendelkezésedre.

Üdv,
Chrisi
Cébés 142790 2012. június 8. 07:54
Válasz erre
Rendben! :)

Jövő hét délelőtt!
Lapi 142789 2012. június 8. 01:22
Válasz erre
szia Cébés !
Én elsősorban a 134-es re hajtok !
Persze a többi is jól jönne !
Meglátjuk, várjuk meg a választ !

Hogy jössz jövő héten melózni ?
Cébés 142788 2012. június 7. 22:57
Válasz erre
Szia Lapi!

Már korán reggel írtam neki h vinném az összeset!
De még nem kaptam választ...
Ne bundázzátok meg! :)))

Cébés
Lapi 142787 2012. június 7. 20:49
Válasz erre
Szia Gabcsi !

 írtam a Emailt, vinném mindet !

Várom a hívásod !

/0630-7472945/
Gabcsi 142786 2012. június 7. 06:33
Válasz erre
Sziasztok!

Malév gépekhez alapanyag van eladó! Tupoljev, és Il-18...
Bővebben a cserebere rovatban.

Sziasztok!

Gabcsi
Cébés 142785 2012. június 5. 11:48
Válasz erre
Sziasztok!

Anno valaki belekezdett itt a fórumon egy teljesen házi készítésű B737 építésébe.
Érdekelne h ki volt az és hogy halad a munkával.
Nem tudom a méretarányt,de kb 1m körüli lehetett.
Továbbá érdekelnének tervek 1/50 méretarányú Airbus A340-es ablaksor és ajtó matrica legyártásához.
Hogyan és miként lehetne ezt kivitelezni?

üdv
Cébés
simonkaroly9 142784 2012. június 5. 07:09
Válasz erre
Üdv Urak!
Igaz ez nem a csere-bere, de hátha érdekel valakit.
Eladó Heller 1/72-es utasszállító.
1 DC-6B Scandinavian Airlines és Union De Transports Aeriens matricával iá:5000
A posta még hozzá jön./kb. 2000Ft törékeny+érték/
Címem: simonkaroly9@t-online.hu
sajti 142783 2012. június 4. 18:10
Válasz erre
Kedves Fóka!

Köszönöm a részletes típus ismertetőt,így most már képbe vagyok a dolgokkal kapcsolatban! Majd ha kész lesz a gép, teszek fel pár fotót róla!

Köszönöm és további jó munkát neked is!

Sajti
Fóka 142782 2012. június 4. 17:09
Válasz erre
...bár ha jől meggondolom, ezek a rozsdacsíkok inkább a már leállított példányokon jelentkeztek a hosszú állás miatt, pl. szegény LCHelénen, amikor a műszaki előtéren dekkolt, mielőtt 3 db 34-essel együtt bestiálisan feldarabolták, hogy kilóra eladják, mint fémhulladékot :-(((
Fóka 142781 2012. június 4. 17:00
Válasz erre
Nos, igaz, valószínűleg a megszépítő messzeségnek köszönhető, hogy én tiszta repülőgépekre emlékszem - bizony már 11 éve otthagytam a Malévet, ahol én is testközelből csodáltam ezeket a repülőgépeket, sőt az első sárkány-hajtómű típusvizsgát is a Tu-154-ből szereztem. Az emlékek pedig mindig szebbek a valóságnál :-) Viszont ha most jól visszagondolok, emlékszem egy nagyon jellegzetes koszolódására az 54-eseknek, mégpedig az utastér ablakai alatti függőleges barnásszürke, hosszú csíkokra, amiket az ablakok kivágásának szegélyeinél keletkező, és az eső által lefolyatott rozsda okozott. Ezeket a csíkokat a kék-szürke festés jótékonyan leplezte, a Zsótér féle (szerintem szörnyű) új festés szerint fantáziadúsan teljesen fehérre mázolt törzseken viszont valóban rusnya volt.

Fóka
dzsoniendoszkop 142780 2012. június 4. 16:39
Válasz erre
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-2
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-3
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-4
MALEV TU-134A-5
MALEV TU-134A-5

Még jó, hogy éppen most írta Fóka \"kolléga\" a koszolások mellőzését, mert elkészültem egy újabb \"leharcolt\" masinával. Ide is felteszem a képeket, csak hogy színesítse a repertoárt, és ráadásul még nem is láttam itt túl sokaktól..
Szóval én Fókával ellentétben a legtöbbször a régi szovjet vasakat egy kicsit leharcolom, mert én bizony sok ilyet láttam/látok közelről nap mint nap...

Az egészben viszont az a legjobb, hogy ha bárki rászánja magát egy utasgép elkészítésére, mindig van lehetősége gyári új, esetleg mázolás utáni tökéletes állapotokat megidézni, vagy éppen az újrafestés, esetleg szélsőséges körülmények közötti üzemeltetés, vagy tárolás utáni leharcolódás jegyeit megörökíteni...
Mivel számomra ez utóbbi jelent nagyobb élményt, egy pár fotót végigböngészve, hogy ne essek túlzásokba, legtöbbször ilyen lesz a végeredmény...
A gép egyébként még az első szériás 1/144-es AZ Model borzalma, és egy HAD matrica, ami sajnos rettenetesre sikerült... No nem a minőség, mint inkább az élethűség terén...
De legalább MALÉV madár...
Fóka 142779 2012. június 4. 15:23
Válasz erre
Kedves Sajti!

Az NDK Tu-154-es a prototípust mintázza, ami szinte 100%-ig megegyezik a Malév B-2 verzióival. A hajtóművek is stimmelnek, NK8-2U volt mindkét típuson. Összesen 8 módosítást kell szerintem mindenképp csinálni, amik egyrészt a Malév 54-eseinek sajátosságait valósítják meg, másrészt a makett egyéb hiányosságait korrigálják.

1) Az örvényorsó eleje (a vízszintes vezérsíkok közti elem) a prototípuson vékonyka, és kiszélesedik, a széria 54-eseken viszont egyenletesen szélesedik, olyan, mint egy elnyújtott szivar.

2) A prototípuson nem volt fedélzeti segéd-erőforrás (VSzU), ennek a gondoláját a függőleges vezérsík kilépőélé, az oldalkormány alatt, közvetlenül a 2. hajtómű kiömlőnyílása felett ki kell alakítani. Olyan, mintha egy parányi hajtómű lenne beledolgozva a svanc tövébe.

3) A szárny belépőélén a széria 54-eseken (az M-eket kivéve) nem volt ott az a kis terelőlap, ami a maketten ott van, azt el kell tüntetni.

4) Az antennák formája légitársaságonként változtak. A Malév példányain nem úgy néztek ki, mint a maketten - ezeket fotó alapján érdemes megcsinálni.

5) A pitot csövekből túl sok van a maketten és a méretük is túlzott (ezek a pilótafülke ablakai alatt lévő 3 ill. 4 kiálló szürke darabkák. Ezeket fotó alapján érdemes saját gyártásúakra cserélni.

6) A főfutó-rugóstagok túl hosszúak a maketten, mert az amortizátorokat kirugózott állapotban ábrázolja, mint amikor a levegőben van a repülőgép. Ha a földön álló makettet készítesz, a főfutó-szárakat kb. 1,5 mm-rel meg kell rövidíteni, hogy a makett az 54-esekre annyira jellemző enyhén emelkedő orrú pozícióba kerüljön.

7) Nem emlékszem pontosan, hogy a pilótafülke szélvédője fölötti 2-2 kis ablakocska fel van-e tüntetve valahogy a maketten, vagy egyáltalán nem látszik, de azokat mindenképpen meg kell csinálni - én félfényes feketével szoktam felfesteni.

8) A panelvonalak - a maketten az NDK makettek közül talán a legotrombább megoldással találkozhatunk: erős, kiálló gerendák, amik a valóságban 5-6 cm. vastagok lennének. Ezekkel egyet lehet csinálni: eltüntetni.

A színekről nem tudok pontosat mondani, mert én mindig szemre szoktam kikeverni őket. Az azonban bizonyos, hogy ha az eredeti színkódokra támaszkodsz, akkor a scale effect miatt (amikor a kis maketteken sötétebbnek látszik egy árnyalat, mint a valódi repülőgépen) mindenképpen világosítani kell saját színnel vagy fehérrel. Különösen a szürke tud nagyon élethűtlenül sötét hatást kelteni, ha az eredeti színt használjuk.

És egy kényes dolog, a koszolás. Ha nem csináltál még utasgépeket, akkor érdemes megemlíteni, hogy itt nem kell olyan mértékben koszolni, mint 1 katonai járműnél. A légitársaságok ugyanis kínosan ügyelnek a repülőgépek külalakjára, hiszen ki ülne be egy leharcoltnak tűnő, retkes, kopott járgányba. A Malévnek is volt egy rendszeres mosási programja, a kopásokat (pl. orrkúp) pedig a festőműhelyben szinte azonnal korrigálták. Valamirevaló kosz legfeljebb csak a hajtóművek utáni szekciókon és az orrfutó mögött a törzsön volt néha látható. Mire a panelvonalak a valódi repülőgépen megjelentek volna a kopás meg a koszolódás miatt, addig már az aktuális nagyjavításon az egészet újrafestették - így ezekkel én egyáltalán nem is foglalkoznék.

Kellemes építést,
Fóka
sajti 142778 2012. június 4. 14:57
Válasz erre
Kedves airplane!

Köszönöm a kedves segítségedet, ami épphogy súrolta a hülyének nézem kategóriát. Nyilván én fogalmaztam rosszul! A kérdésem arra vonatkozott, hogy a kiadott NDK-s maketten kell e átalakítani valamit ahhoz, hogy magyar vonatkozású gépet csináljak! Természetesen azzal tisztában vagyok, hogy a Tu-154 repült magyar színekben, és a kapcsolódó cikket is olvastam. Egy dolgot nem tudok, hogy a makett az a Tu-154B típus e, ami itthon is repült, vagy egy másik alváltozat!
De idővel lassan sikerül összeszednem a megfelelő infókat, és nem azért mert lusta vagyok keresni, de eddig sajnos olyan rajzokat nem találtam, ami konkrétan mutatná a típusok közötti különbséget.

Köszönöm mégegyszer a segítséget!
Lapi 142777 2012. június 4. 13:27
Válasz erre
Szia dzsoniendoszkop !

köszönettel a levelet, elküldtem a választ !
dzsoniendoszkop 142776 2012. június 4. 10:24
Válasz erre
Szia Lapi!

Nekem éppenséggel lenne egy, de \"félkész\" állapotban.
Azaz, hogy még sok éve vettem original dobozban a HAD-os Szegedi Feritől 6000Ft-ért, és a törzsét, szárnyát összeraktam szépen, és körbepasztáztam tamiya putty-val, de már nem jutottam a lecsiszolásig, mert közben megjelent a 144-es méret is... A többi alkatrész még érintetlen. Van hozzá origi Interflug matricám, és vettem hozzá Malév matricát is. Szóval így áll \"lezsírozva\" zacskóban már vagy 4-5-6 éve. Ha érdekel, egy pár Mátyás Királyra elcserélhetjük, mert szerintem én már sosem fogom megépíteni, lévén, hogy több, mint 10 darab van a 144-es méretből... Viszont elherdálni sem szeretném mindenáron.
az airdaniel4u kukac gmail pont com címre dobj egy mail-t, ha érdekel.
Remélem, tudtam segíteni...

Üdv.

D.
airplane 142775 2012. június 4. 09:56
Válasz erre
800px-Malev_Tupolev_Tu-154B-2_at_Zurich_Airport_in_May_1985
800px-Malev_Tupolev_Tu-154B-2_at_Zurich_Airport_in_May_1985

\"A Malév 1973. szeptember 5-én állította forgalomba az első Tu–154B2 repülőgépet HA–LCA lajstromjellel. A típust csaknem három évtizeden keresztül alkalmazta, ez idő alatt összesen 18 darabot üzemeltetett. A típust 2001. március 31-én vonták ki az utasforgalomból. Az ötödikként 1975-ben beszerzett HA–LCG lajstromjelű gép a Ferihegyi Repülőgép Emlékparkban van kiállítva\" forrás Wikipédia
Atakacs 142774 2012. június 3. 22:34
Válasz erre
P071007_03.09[01]
P071007_03.09[01]

Készülget a kicsike...
Lapi 142773 2012. június 2. 12:16
Válasz erre
01
01

Pár dolgot alakítani kell rajta !
Atakacs 142772 2012. június 2. 10:28
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs véletlenül valakinek elfekvőben egy Revell Fokker 100-asa?
sajti 142771 2012. június 2. 08:56
Válasz erre
Sziasztok!

Szakértő segítségre lenne szükségem, mivel én utasgépek terén teljesen tudatlan vagyok!
Van egy NDK-s gyártmányú Tu-154 makettem és MALÉV gépet akarok csinálni belőle. Kell e nekem valamiféle átalakítást eszközölnöm, vagy ez a típus repült a MALÉV kötelékében?
Valamint a régebbi festésminta és színkódok elérhetőek e valahol?

Köszönöm előre is a segítséget!

Sajti
Lapi 142770 2012. június 1. 19:37
Válasz erre
Sziasztok !

Keresek régi NDK Tu-134-et, akármilyen állapotban !

köszönettel előre is !
p-51 142769 2012. június 1. 18:40
Válasz erre
747
747

Sziasztok!
Van egy 1/125 Boeing-747 Virgin Atlantic matricám, ami eladó 800 forintért, ebben a posta ára is benne van.
Cserébe elfogadok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
Tjoe 142768 2012. május 29. 12:49
Válasz erre
Köszi! 
Atakacs 142767 2012. május 24. 20:42
Válasz erre
zoli1989 142766 2012. május 24. 19:42
Válasz erre
Ejha ez gyönyörű lett! Gratula!

A mosonmagyaróvári kiállításon én is láttam dobozban. Valóban hatalmas makett. Kell hozzá nem kis hely. :)
Tjoe 142765 2012. május 24. 19:31
Válasz erre
747-8f1
747-8f1
747-8f3
747-8f3
747-8f4
747-8f4
747-8f41
747-8f41
747-8f5
747-8f5

Elkészült a nagy madár. A kit a szokásos Zvezda minőség. Pontosan illeszkedő alkatrészek, de nagyon halvány panelvonalak.Az I változatot megskalpolva púprövidítéssel + sok gittel és csiszolással készült az F változat. A makett hossza 53, fesztávja 47.5cm.
Atakacs 142764 2012. május 23. 21:39
Válasz erre
A hajtóművekre felkerült a KLM felirat. Nyilván még nem mérvadó, de az első benyomásom az, hogy jól kezelhető a matrica!
Fóka 142763 2012. május 23. 14:37
Válasz erre
Szia Lapi!

Remélem, még nem késtem el a levelemmel :-)

Fóka
Lapi 142762 2012. május 23. 12:34
Válasz erre
sziasztok !
Ha valakit érdekel, pihen egy Doyusha 747 itthon félkészen..
1/100 as a méretarány !
Tehát 70.5 cm !
Egy van már készen, és a Malévnak meg sosem volt.
Nem minden áron akarom eladni, csak lehetőségként írom, hátha valaninek nagyobb iránta az érdeklődése, mint nekem.
Atakacs 142761 2012. május 22. 21:43
Válasz erre
Szívesen olvasnám majd a kit és az építés leírását, nekem is tervben van egy zvezda, csak nem tetszik az undorító piros boeing szín, úgyhogy majd én is valami alternatívát csinálok. Hány cm-rel hosszabb egyébként a revell 747-400-ához?
Tjoe 142760 2012. május 22. 21:06
Válasz erre
Igen, a Zvezdaét alakítottam át F-re.
Atakacs 142759 2012. május 22. 19:00
Válasz erre
Gyöngyörű ez a 748-as. Ez a Zvezda 144-ese vagy nagyobb?
Tjoe 142758 2012. május 22. 12:24
Válasz erre
car7482
car7482

Nálam is egy Jumbo készül csak egy nagyobb verzió. Éppen szárad.
apcyrobi 142757 2012. május 22. 09:51
Válasz erre
Helló Drev! Nekem megvan amit keresel,csörgess meg!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.