/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.
romsitsa 722006 2024. március 17. 13:14
Válasz erre
A rajzon az orrlemez teljesen aránytalan szvsz.
Időrendben az gyanítom, hogy:
A két Borbála fotó a legkorábbi
Aztán jönnek a toronyos képek a tereppróbáról, itt nincs még bent rádió, sárvédő dobozok doboz, hévér hiányoznak.
Következik a fotó a WM udvarán, hátulról felülről, már rádióval és szerelékekkel, de antenna nélkül.
HTI udvarán és szemből P 19 rendszámmal, felkerült a keretantenna, még kisajtós motordeklivel.
Fortepan 72133 és 43910 végleges állapot.
romsitsa 722003 2024. március 17. 12:51
Válasz erre
Az AC II-őn a direkt kitekintő nem középen van, az a Csaba jellemzője, a prizmák kivágásai az AC II-őn szintén nagyobbak a rajzhoz képest, az megint a Csabára hajaz.
A kipufógó teóriával annyi a problémám, hogy a Csabát vidáman gyártották lent vezett kipufogóval.
A lamellák kiosztását meg úgy látom a Borbáláról örökölte, így már ott illett volna, hogy kiderüljön, nem jó.
Majd egyszer kiderül.
Elnar 721995 2024. március 17. 10:27
Válasz erre
A vezetősisak is AC II, csak annyi különbséggel, hogy az elkészült késői vezetősisakon az elülső kitekintők nem rövidebbek, hanem ugyanolyan hosszúak mint az oldalsók, ezért összeérnek (Fortepan 72133). Gyanítom ez gyengítette az integritását az egész szerkezetnek, így a Csabán már kisebb kitekintőket alkalmaztak, oldalt is, egységessé téve a gyártást. A többi valóban be lett nézve. Nem mondom, hogy ha én rajzoltam volna nem maradt volna le ilyen részlet :)
Farlemezt egyenes lamellákkal csak a szerelékdobozok nélküli képeken láttam. Szerintem azok a tereppróbán készültek, és ott kiderült hogy nagy hátsó terepszögnél a lentre vezetett kipufogó és a motorszellőző rács is telemegy sárral így módosítottak rajtuk.
A motortér ajtó cseréje nekem is eszembe jutott, de elvetettem, mert nem láttam logikusnak. azt mondjuk el tudom képzelni, hogy úgy gondolták kell rá egy kis ajtó, rátették, de később kiderült hogy túlságosan deformálódik tőle a motortér ajtó (mivel lemeztárcsa helyett keretként kezd el viselkedni) így később visszakerült a régi, teli lemez kialakítás. Sajnos a 72133-as képen ez a rész nem látszik, pedig az a legvégső állapot, teljesen zöldre festve, 42 utáni hadijellel.
romsitsa 721993 2024. március 17. 09:33
Válasz erre
A HTI rajz ffőbb méretekhez jó, a részletek terén több sebből vérzik. A géppuskatoldat van és nincs, az előre toronykitekintőt elszabták, a vezetősisak oldalról AC-II szemből Csaba.

Ha feltételezhető lenne, hogy a két különböző farlemez és motorfedél lemez párhuzamosan létezett és bármikor cserélgethették, akkor minden a helyére kerül, kivéve, hogy a bal oldalról készült fotón nincsen hévér és doboz, a gyárudvarin van, viszont utóbbin a sárga folt úgy néz ki mint amit újrakontúroztak zölddel.
Elnar 721978 2024. március 16. 23:31
Válasz erre
Kicsit elemezgettem a képeket.
HTI rajz szerintem nem az első verzió már. Szerintem valami ilyesmi lehet a kialakítás sorrendje:
Legelső változat a 2. kép. Motortér ajtón nincs kisajtó, kipufogó csonk rövid, nincsenek dobozok a sárvédőkön. Lehet, hogy még légvédelmi géppuska rögzítési pont sem volt ekkor.
Második fázisban felkerül a kisajtó a motorházajtóra. Ezt ábrázolja a HTI rajz. Kisajtó motorházon, nincsenek szerelékdobozok, nincs magas kipufogócsonk még (igazából a rajzon semmiféle kipufócsonk nincs rajzolva, de ha magas lett volna már, akkor azt biztos berajzolják)
Harmadik verzióra felkerültek a dobozok, az emelő, meg a magas kipufugó. Lecserélik a motortér hátsó lamelláit egyenes ritkáról ferde sűrűre. A terepmintát a dobozokhoz és az új hátfalhoz igazítják, hogy ne legyen éles átmenet az új és a régi rész közt. Ez van a legelső képen. Lehet látni hogy a dobozokon annyira új a festés, hogy tükröződik benne a motortér oldalsó lemezének szegecselése (!)
A motortér oldalsó keskeny lemezének szegecselése ekkor változik meg.

És itt megáll a tudomány, mert a korlátantenna megléte vagy hiánya borít mindent. A Fortepan képen nincs motortéren kis ajtó, de már vannak dobozok és korlátantenna. Ezt cifrázza, hogy olyan kép is létezik, ahol a kis ajtó megvan, és a korlátantenna is, dobozokkal, magas kipufogóval, sűrű lamellás motortérrel
romsitsa 721957 2024. március 16. 19:11
Válasz erre
A szövegértési képességem gyenge. A HTI rajz szerinti állapot kb. az ACII-1.
romsitsa 721955 2024. március 16. 18:53
Válasz erre
A kisajtó biztosan nincs ott, vagy másról beszélünk.
Elnar 721946 2024. március 16. 16:59
Válasz erre
Mujzer Péter posztolta a Facebookra a HTI fejléces elrendezési tervlapot is (most már nem is teszek fel róla képet, csak megemlítem, aztán meg lehet keresni meg lamentálni a szerzői jogról). Ott a motortér ajtón ott a kisajtó.
A légvédelmi bak szerintem ott van a tornyon, csak takarásban. A perspektíva középpontja a képen a nyitott toronykitekintő, így maga a torony eleje és hátulja is rövidülésben van, kitakarva a velünk szemben lévő oldal által.
Kipufogócső mindkét esetben van, csak a középső két képen lévő állapotban nincs felhozva a rendszám alá, hanem rövid, és lefelé irányított. Az eredeti méretű képen látszik.
Én gyanítom, hogy ezt a jószágot, prototípus lévén, annyiszor építették át, ahányszor nem szégyellték. Van A-012, P-19 és Pc-019 rendszámmal is, szerintem minimum annyiszor építették át ahány rendszáma volt.
romsitsa 721944 2024. március 16. 16:18
Válasz erre
És persze Fortepan, az lemaradt. Érdekes még, hogy a Csabák késői? csavarozott homlokkitekintő megoldása mennyire hasonlít az AC-II-re.
romsitsa 721943 2024. március 16. 16:12
Válasz erre
ACII-1
ACII-1
ACII-1
ACII-1
ACII-1
ACII-1
ACII-1
ACII-1

AC II, FB/Levéltár.

Egyáltalán nem értem, hogy több kocsit látok vagy többször átépítették és festették a szerencsétlent.

ACII-1: a motortér ajtón van egy kisebb ajtó, a motortér keskeny lemezének csavarkiosztása nem egyik a ACII-2-vel, van kipufogócső.
ACII-2 és ACII-3: ezek azonos stádiumban készülhettek. A légvédelmi todat bakját nem látom a tornyon, de lehet, hogy csak a fotó szöge rossz. Kipufogócső nincs. ACII-1-gyel nem egyezik a terepminta, a torony teljesen más, a testen javították(?). Kisajtó nincs a motortér fedelén.
ACII-4: kisajtó itt sincs, az üza. nyílás (jobb felső sarok) fedele eltér szerintem az ACII-1-től és mellette ott egy túlfolyó cső.
Emerick 721939 2024. március 16. 14:38
Válasz erre
Igaza van Ádámnak, a balesetes képek levéltári iratanyagból vannak kifényképezve és mint ilyenek, közlési engedélyhez kötöttek. Ezt bizony szóvá kell tenni, mert itt nem történt ilyesmi.
Problémának érzem azt is, hogy bármi ami felkerül a netre, onnantól jogtiszta? Hogyan? Miért az? Letöltök egy tonna képet pl vateráról, ebayről és könyv illusztrációjaként felhasználom, mert fenn van a neten? Aggályos. No és akkor minek vásárolok meg pl én képeket? Már ha meg tudok valamit venni. Manapság néhány gyűjtő (?) csap le mindenre szemmel látható összegekért. Aztán mi lesz velük? Mert publikációk nem jelennek meg. (amit én veszek meg, szeretném is publikálni, ha lesz rá időm)
Elnar 721934 2024. március 16. 13:35
Válasz erre
A második és a harmadik csendőr, a negyedik Skoda 256B (Emerick hozzászólása az eredeti képhez!). A Sokol 1000-es 1942-ből azért érdekes, mert ez az egyetlen amin láttam eddig egységes honvédelmi gépjármű emblémát. A következő is csendőr, a a traktor pedig bőven háború utáni (58-tól használt rendszámmal). A bevonultatott kocsi egy Cadillac 355C (szintén az eredeti képhez kommentelve)

UI: kérlek, írd meg milyen oldalakról vannak a képek, mert a Facebook zárt rendszer és így még a Google képkeresőjével sem tudom visszakeresni a képeket és mint látod, elég fontos infók vannak melléjük írva sokszor.
Wrecker 721927 2024. március 16. 11:41
Válasz erre
10631053_743716955707789_7049360016643225871_o
10631053_743716955707789_7049360016643225871_o
271296842_5819508558082660_8039610073523247440_n
271296842_5819508558082660_8039610073523247440_n
278821901_3154877674782089_4007365753266385516_n
278821901_3154877674782089_4007365753266385516_n
430022387_7143547839073891_3466852657359572537_n
430022387_7143547839073891_3466852657359572537_n
432274561_7143547945740547_2469604849007366662_n
432274561_7143547945740547_2469604849007366662_n
432274561_7143547949140547_2549604849007356662_n
432274561_7143547949140547_2549604849007356662_n
432284561_7143546145740547_2469604849007394662_n
432284561_7143546145740547_2469604849007394662_n
418170678_435284188865273_2953822657707360510_n
418170678_435284188865273_2953822657707360510_n
187214701_4222024917855955_2172856784568437368_n
187214701_4222024917855955_2172856784568437368_n

Néhány találat a Face bugyraiból... Elnézést, ha már ismertek...
Hadúr67 721898 2024. március 15. 14:34
Válasz erre
Helló Szaktársak!
Segedelmet kérnék a Magy.Kir.Honv.páncélosainak terepszín festéséhez. Minnél hitelesebb festékszín kódokat kérnék elsősorban enamel típusúakból.
Előre is köszönöm,minden jót:
Hadúr67
Elnar 721666 2024. március 10. 23:04
Válasz erre
Mujzer Péter könyvének Facebook oldaláról vannak. Hogy ő honnan szerezte, azt nem tudom, de mivel a Facebook oldal nyilvános, inenntől gyakorlatilag publikálva vannak.
romsitsa 721659 2024. március 10. 21:29
Válasz erre
Szerintem a balesetes képek is levéltári fotók, de ne legyen igazam.
Elnar 721617 2024. március 9. 20:25
Válasz erre
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 - IV-1 tgk.o. = Huns on Wheels  FB
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 - IV-1 tgk.o. = Huns on Wheels FB
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 = Huns on Wheels  FB+
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 = Huns on Wheels FB+
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 = Huns on Wheels  FB++
Ford V8-51 - I-471 - 39-05-03 = Huns on Wheels FB++
Puch 350 GS - D-485 - 39-05-03 = Huns on Wheels  FB
Puch 350 GS - D-485 - 39-05-03 = Huns on Wheels FB
38M Botond - Erdély = Huns on Wheels FB
38M Botond - Erdély = Huns on Wheels FB
38M Botond - 2A-617 = axishisory forum - Carius
38M Botond - 2A-617 = axishisory forum - Carius
PF 518 Lazik - W09-624 = axishisory forum - carius
PF 518 Lazik - W09-624 = axishisory forum - carius
PF 621R - rendőr - ex-lengyel = indafoto - magyarmesszer
PF 621R - rendőr - ex-lengyel = indafoto - magyarmesszer
PF 621R - rendőr - lengyel = dobroni.pl
PF 621R - rendőr - lengyel = dobroni.pl
PF 621R - rendőr - lengyel = dobroni.pl+
PF 621R - rendőr - lengyel = dobroni.pl+

Újabb csokor, most leginkább Hunsonwheelsróől, meg Axishistory fórumról ahol már régen jártam.
Az első 4 képen egy karambol dokumentációs fotói (sajnos a motor rendszámát csak jegyzőkönyvből tudni, de legalább a Ford körbe lett fotózva szépen). Van még két Botond, ritkán látható szögből ahol szépen látszik az ülések kialakítása, meg egy másik az Axishistoryról csúnya másolásvédelemmel, de olvasható rendszámmal.
Legvégére maradt a kedvencem, egy eredeti lengyel festéssel és rendszámmal hagyott, de mintaszerű alakulatjelzéssel ellátott, nem túl gyakori Polski-Fiat 518 Lazik
+1 pontosítás: amit én eddig Mávagnak néztem az most véletlen belefutva kiderült hogy szintén Polski-Fiat, csak 6021R rendőrségi riadó felépítménnyel!
Elnar 721528 2024. március 6. 21:44
Válasz erre
Hát sajnos ebben is igazat kell adjak neked.
Az Odkrywca fóruma szerint csak a tüzérségi eszközök százas nagyságrendben érkeztek, és a járművekről szó sincs. Az szervezeti szinten több teljes gépesített hadosztály.
Talán kicsit félreérthető volt a hsz-em: az említett könyv 4 oldalából összeadva max egy oldal az illusztráció, a többi nem pontos járművek - bár azok is vannak, néha rendszámmal is - de két oldalt csak az alakulatok felsorolása tesz ki. Sokkal több, mint amit régebben gondoltunk.
Egyelőre azt látom, hogy a személygépkocsikon és a motorokon kívül nagyjából a Haditudósító század teljes gépjárműállománya innen került ki láthatóan. Persze én is lépten-nyomon botlok ex-lengyel járművekbe minden beosztásban (és ezek csak a lengyel márkák amikről ránézésre tudom, honnan vannak)
Emerick 721522 2024. március 6. 19:43
Válasz erre
Gyanítom nem fogunk olvasni a mintegy 3000 különféle gépkocsiról, aminek több mint a fele katonai volt. Arról sem, milyen sok magyar alakulatnál (a páncélos erőktől a katonai közigazgatáson át a légierőkig) Vagyis a menekülők relatív többségének lengyel katonai anyaga volt. 14 évnyi kutatás után se tudni pontosan hány gépjármű érkezett és azok hol szolgáltak. (apropó, 2-300 darab biztosan közlekedett a polgári forgalomban is és közel ugyanennyit visszaadtak honvédségi kezelésből is)
Elnar 721511 2024. március 6. 11:57
Válasz erre
1939 szeptembere. Gyakorlatilag egy pár alakulat és egy sor civil menekült az akkor még semleges Magyarországra. A Wrezsien1939 sorozat Polski Fiat 508 kötete 4 oldalon keresztül részletezi hogy milyen alakulatok mentek Magyarországra
Bővebben Mujzer Péter - From Poland to Hungary most kiadott könyvében tárgyalják a járművek magyar haditechnikai vonatkozását, későbbi felhasználással együtt. A könyv lesz nemsokára magyarul is!
Mekett 721509 2024. március 6. 11:29
Válasz erre
Ez a lengyel bevonulás(?) mikor történt? A háború előkészületében, 39-ben?
Elnar 721501 2024. március 6. 08:27
Válasz erre
429846980_1136774564008590_3167405352763529677_n = István Gálhidi FB
429846980_1136774564008590_3167405352763529677_n = István Gálhidi FB
429850219_1136774694008577_7249732229344007723_n = István Gálhidi FB
429850219_1136774694008577_7249732229344007723_n = István Gálhidi FB
429889734_1136775244008522_666185214201649848_n = István Gálhidi FB
429889734_1136775244008522_666185214201649848_n = István Gálhidi FB
430829361_1136774860675227_6383470822104637807_n = István Gálhidi FB
430829361_1136774860675227_6383470822104637807_n = István Gálhidi FB
PF 621L Sanitarka érkező oszlop = odkrywca
PF 621L Sanitarka érkező oszlop = odkrywca
wegry391
wegry391
wegry393
wegry393
weger1+4
weger1+4
Clipboard01+++
Clipboard01+++
1930-cca-automobilok-regi-foto-13-9cm-0 - Lengyelek tatárhágón talán
1930-cca-automobilok-regi-foto-13-9cm-0 - Lengyelek tatárhágón talán

Gálhidi István saját fotói Mujzer Péter könyvének Facebook oldalához kommentelve. Lengyelek érkezése a Tatár-hágón. (nem magyar járművek - itt még)
És ha már belementünk a lengyel-magyar (fegyver)barátságba, hoztam még néhány képet odkrywca forumról is, szintén az érkező csapatokról. A fortepant most hagyom mert az már régről ismert.
Végére betoldottam még egy képet egy Polski-Fiat 508-cal foglalkozó lengyel kiadványból, és egy fotót ami nekem szintén nagy valószínűséggel lengyel járműveket ábrázolhat. Sajnos ahhoz nem volt semmi infó.
Elnar 721261 2024. március 1. 13:25
Válasz erre
HSCS KV-50 = A MKH fegyverzete
HSCS KV-50 = A MKH fegyverzete

Van az három is! KV-40 lesz, mert KV-50 még nem volt akkor, meg azért mert azoknak kilógna a szűrő a tetejéből. Mögöttük meg egy Opel Kapitän, ha jól látom.
A Botondok mellett álló eü. busz engem mondjuk jobban érdekel
Sennás 721259 2024. március 1. 13:14
Válasz erre
Szia! A jobb felső sarokban a villanyoszlopnál két KV-40(50?) lehet?
Elnar 721256 2024. március 1. 12:21
Válasz erre
Krupp L2H43 - E-143 - 43-02-36 - Kiev - IV. ht. = HM-HIM FB+
Krupp L2H43 - E-143 - 43-02-36 - Kiev - IV. ht. = HM-HIM FB+

*Természetesen, bárki aki megnézi a képet, látja hogy a Krupp rendszáma E-143...
De ha már flood, legyen kövér: kicsit manipuláltam a színekkel. Nem állítom, hogy tökéletes, de közelebb van a valóshoz.
Elnar 721254 2024. március 1. 11:57
Válasz erre
Krupp L2H43 - E-143 - 43-02-36 - Kiev - IV. ht. = HM-HIM FB
Krupp L2H43 - E-143 - 43-02-36 - Kiev - IV. ht. = HM-HIM FB
38M Botond - 1-694 = András Csiki via regifotok.hu FB
38M Botond - 1-694 = András Csiki via regifotok.hu FB
HONVÉDSÉG - 1941 talán = regifotok.hu FB
HONVÉDSÉG - 1941 talán = regifotok.hu FB
Petőfi laktanya - 1939-03-xx - Az 1. vegyesdandár híradó százada lesz, 4 Mávag-Benz R-6 rádió gépkocsival és bevonultatott egyéb gépjárművekkel. (Varga Imre) = regifotok.hu FB
Petőfi laktanya - 1939-03-xx - Az 1. vegyesdandár híradó százada lesz, 4 Mávag-Benz R-6 rádió gépkocsival és bevonultatott egyéb gépjárművekkel. (Varga Imre) = regifotok.hu FB
ii-vh-s-eredeti-foto-m-kir-honvedseg-bevonulasa-valahol-erdelyben-ab7c_1_big
ii-vh-s-eredeti-foto-m-kir-honvedseg-bevonulasa-valahol-erdelyben-ab7c_1_big

Újabb jós(z)ágok.
HM-HIM Facebook oldaláról színes (!) fotó leírás szerint '43 márciusából (!), a Dontól megmaradt (!) járművek egy részével. Sajnos az E-183-on kívül nem ismerhető föl semmi rendszám, viszont azon van valami ismeretlen alakulatjelzés a VI. ht. zászlós keretével. Emerick, esetleg tudod, hogy ez a rendszám hova tartozott? :)
Újabb követendő FB oldalt találtam, némi érdekességgel a kommentek közt is. Pl egy szép Botond, tiszta rendszámmal, de minden egyéb jelzés nélkül, vagy egy bevonultatott Mercedes (amik nekem továbbra is szinte egyformák úgyhogy csak tippelem hogy 170V).
Meg van még egy csomó nehezen kivehető jármű a Petőfi laktanya udvarán.
Vateráról most egy teljesen ismeretlen teherkocsit lőttem az erdélyi bevonuláskor. Talán ki tudjuk sakkozni mi lehet.
Elnar 721125 2024. február 27. 11:46
Válasz erre
A 3-086-os Ford BB mentő különösen érdekelne honnan van, mert most már biztos vagyok benne, hogy te olyan csoportokat is nézel amikről én nem tudok :)
Azért is nagyon különleges, mert eddig csak és kizárólag 2- sorozatú Ford BB mentőt láttam képen, márpedig valami 20 körüli képem van csak rendszámosakból... Kár, hogy az alakulatjelzés nem látszik, de az ember ne legyen telhetetlen.
Wrecker 721031 2024. február 25. 19:01
Válasz erre
419083170_6955374847832963_5911228306561419662_n
419083170_6955374847832963_5911228306561419662_n
420101586_7355995047789998_7974269699262951643_n
420101586_7355995047789998_7974269699262951643_n
945095_174062379422078_870934503_n
945095_174062379422078_870934503_n

Pár találat a Facén... Minden dátum, helyszín nélkül...
Elnar 720818 2024. február 20. 16:43
Válasz erre
39M 150cm - 42-09-xx = vatera
39M 150cm - 42-09-xx = vatera
S-65 - E-641 = János Turcsán via MERF FB
S-65 - E-641 = János Turcsán via MERF FB
Fiat 508 CM - 41-01-24 - Párkány - eskütétel = vatera
Fiat 508 CM - 41-01-24 - Párkány - eskütétel = vatera

Újabb dolgok. Emerick szerint az S-65 rendszáma teljesen szabálytalanul egy oktató tgk-ról lett áttéve.
Mekett 720701 2024. február 17. 17:30
Válasz erre
Kösz, ez a kép nagyon jó kis kiegésztés a történethez!
Elnar 720697 2024. február 17. 16:41
Válasz erre
MB G5 - 2-486 - Dnyeszer = makettinfo - Bernárd Denes
MB G5 - 2-486 - Dnyeszer = makettinfo - Bernárd Denes

Na még egy utolsó lábjegyzet a "hidas műsorhoz":
Ezt most találtam a képeim közt, Bernád Dénes régebben posztolt képe. "Felkészülés a Dnyeszteren átkelésre Hodorenkától keletre". A Mercedes előtt haladó teherautó tetején ülő kaonák fejénél pontosan ugyanaz a partszakasz látszódik mint a Bofors optikája fölött. És mi van a térkép szerint észaKELETre Hodorenkától? Usztecsko.
Q.E.D. :)
Wrecker 720411 2024. február 10. 21:20
Válasz erre
Ford V8
Ford V8

1942. okt. 20. Vásárhely
Elnar 720407 2024. február 10. 18:46
Válasz erre
Méray 500 1930 = vatera
Méray 500 1930 = vatera
Méray-Puch 200 - IVper2 seb.száll.gk.osz. - 42051x - Rjecski = archivnet 2016-01
Méray-Puch 200 - IVper2 seb.száll.gk.osz. - 42051x - Rjecski = archivnet 2016-01

Most csak ennyi.
Vaterás negatív beazonosítva. A Méray biztos, a típus nem 100%. Meg egy régebbi képet is sikerült tisztázni hogy az meg Méray-Puch 200.
Wrecker 720354 2024. február 9. 16:19
Válasz erre
 A fénykép a családi hagyatékból előadva. 1941. május 15-én délvidéken készítette az ismeretlen fotós a honvédek egy csoportjáról. A felső sorban középen a harmadik személy az édesapánk. Kelemen Lajos 1919-2000.
A fénykép a családi hagyatékból előadva. 1941. május 15-én délvidéken készítette az ismeretlen fotós a honvédek egy csoportjáról. A felső sorban középen a harmadik személy az édesapánk. Kelemen Lajos 1919-2000.

A fénykép a családi hagyatékból előadva. 1941. május 15-én délvidéken készítette az ismeretlen fotós a honvédek egy csoportjáról. A felső sorban középen a harmadik személy az édesapánk. Kelemen Lajos 1919-2000.
Wrecker 720188 2024. február 6. 18:15
Válasz erre
Az a ritka eset, hogy itt lehet tudni: Kőrösmező.
romsitsa 720164 2024. február 6. 09:53
Válasz erre
A Zrínyi szerepel a Peko könyvében (67. oldal)is. Annak a fotónak az érdekessége, hogy Turán típusú pótlánc keret van az orrlemezen.
A lenti fotó alapján viszont úgy tűnik, hogy a könyvbe egy valami okból retusált kép került be.
Mekett 720154 2024. február 6. 09:13
Válasz erre
A páncélvonatos képről, tudjuk, hol készült? Az a fűtőház nagyon jellegzetes.
Wrecker 720127 2024. február 5. 22:30
Válasz erre
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
335084_3087145137722_875665683_o
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
422065854_934031501492741_958319934478294633_n
424999856_122184579998003172_5587576762664271794_n
424999856_122184579998003172_5587576762664271794_n

Sajnos nem. A legtöbbje Facebook-os kép különböző csoportokból. Ha már ezek közül is voltak itt képek, akkor bocs!
Elnar 720039 2024. február 4. 11:26
Válasz erre
Forrást tudsz adni ezekhez? A fájlnevek alapján Facebookról van a többsége, bár az első soron kívül mind volt már itt. A piros szöveget felismerem Csapó János vízjele, a MAN M1 képek pedig a Zala megyei Levéltárból (Eger Zsigmond) Az Opel Blitz műhelykocsit még vaterás hidertésként mentettem le, de ha jól látom, ez már rendes szken.
Az Uhry Fordok nagyon érdekelnének honnan vannak, mert megint egy új jelzést találtam rajtuk.
Wrecker 720031 2024. február 4. 11:01
Válasz erre
423193425_7310779239011377_5095319408611990491_n
423193425_7310779239011377_5095319408611990491_n
408963292_7137555649667071_8215417358482001689_n
408963292_7137555649667071_8215417358482001689_n
408993605_7123077614448208_1904841650557934132_n
408993605_7123077614448208_1904841650557934132_n
323713193_916886613068067_295796153818524197_n
323713193_916886613068067_295796153818524197_n
350476689_1242875686588428_5004860845620810326_n
350476689_1242875686588428_5004860845620810326_n
351507369_2461463607336623_6849268430207799879_n
351507369_2461463607336623_6849268430207799879_n
365301459_7661765977190233_1408339048358572071_n
365301459_7661765977190233_1408339048358572071_n
391685941_2680666395434476_229885639773298615_n
391685941_2680666395434476_229885639773298615_n
395079723_7564991463527605_7392604558853210644_n
395079723_7564991463527605_7392604558853210644_n
395082794_7564991290194289_3433587089699822574_n
395082794_7564991290194289_3433587089699822574_n
396734087_867366544916370_5320593010555414066_n
396734087_867366544916370_5320593010555414066_n
400837619_8002105589822935_1489410900868092423_n
400837619_8002105589822935_1489410900868092423_n
412906475_3841868252620960_4297384355228385665_n
412906475_3841868252620960_4297384355228385665_n
412922033_3841868509287601_5923019163049632412_n
412922033_3841868509287601_5923019163049632412_n
4.22.ezs_.img_.0008.5
4.22.ezs_.img_.0008.5
3.30.solyomvari.0009.6
3.30.solyomvari.0009.6
4.21.ezs_.img_.0007.2
4.21.ezs_.img_.0007.2

Innen-onnan...
Elnar 720023 2024. február 4. 00:19
Válasz erre
V8-91A 1939 - Standard Tudor = régifotók
V8-91A 1939 - Standard Tudor = régifotók
Ford 817T - C-xxx - Berditschew - 1943 = régifotók
Ford 817T - C-xxx - Berditschew - 1943 = régifotók
Rába AFa híradó - 1940 = azopan_00010856
Rába AFa híradó - 1940 = azopan_00010856
Rába AFa híradó - A-102 = azopan_00015023
Rába AFa híradó - A-102 = azopan_00015023
MAN M1 - Rába - 19400904 - Debrecen = régifotók
MAN M1 - Rába - 19400904 - Debrecen = régifotók
CZ 350 = régifotók
CZ 350 = régifotók
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB+
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB+
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB++
leFH 18-40 - Budapest = HoW FB++

Újdonságok, innen-onnan. Leginkább Azopan, meg Régifotók.
A debreceni MAN M1 különösen érdekes, mert ha hinni lehet a hátoldali dátumnak, a másik két MAN M1 fotóm közül az egyik szintén debreceni, csak három nappal korábbról.
Mujzer Péter Huns on wheels oldalára meg felkerült a régebben ismert budapesti LeFH 18/40 még két képe, így akár az egész jelenet megépíthető már pontosan.
Elnar 719800 2024. január 31. 10:08
Válasz erre
Puch 250 S4 - 410905 - Monor = vatera
Puch 250 S4 - 410905 - Monor = vatera
Fiat 508 C 1100 - 390909 Kassa= vatera+
Fiat 508 C 1100 - 390909 Kassa= vatera+
Adler Trumpf Junior 1937 -1941 = vatera
Adler Trumpf Junior 1937 -1941 = vatera
38M G917T - St-II = Albert Kuncz via MERF FB
38M G917T - St-II = Albert Kuncz via MERF FB

Egyébként meg találtam pár nem túl jellegzetes jószágot is.
Elnar 719797 2024. január 31. 09:49
Válasz erre
Még átnézve azt vettem észre, hogy bár különböző platódeszka kiosztások vannak 4, 5 és 6 deszkából, a tankszállótós képen látható 5 deszkás oldalfalat csak merev kabinnal láttam. A vászontetős variálódik a maketten látható 4 deszka és 6 deszka között. Szóval ha azt szeretnéd megcsinálni, akkor a platófalak is cserére szorulnak. De legalább a kabin nem.
Az is feltűnt még, hogy a háromszög a tetőn túl elöl van. Ez a fotók alapján előrefelé lehajtva sem ér a tető íves részének kezdetéig. És maga a prizma sem a kitben lévő lapos, hanem egy korábbi, hátulról hegyes verzió. www.track-link.com/forums/attachments/research_ww2/a9f705a4880d0c5d269805527d69f0c5_128633.jpg
tibcsibácsi 719760 2024. január 30. 21:23
Válasz erre
Kedves Elnar!
Köszönöm a választ. Nem tűnik vészesnek a híd cseréje. Lehet hozzá gyűjtögetni a cuccokat.

Üdv
Tibor
téglatesó 719731 2024. január 30. 12:22
Válasz erre
0
0

Igen, ezért írtam oda, hogy nekem új képek... A mezőn ácsingózó sok T-27 megvolt, de a többi, amit feltettem, eddig nem, pedig tényleg egy régebbi aukcióban árulták őket a Darabanthon. A KV meg egyszerűen azért volt új nekem, mert arról egyáltalán nem gyűjtöttem képeket (eddig).
Node hogy nem csak a szót szaporítsam, itt van még egy szintén nekem új kép: a moszkvai zsákmánykiállítás Nimródja full (bal) oldalnézetben, így erről a járgányról már minden szögből van kép, ha esetleg ezt a különleges mintázatú példányt akarnánk megépíteni:
Elnar 719699 2024. január 29. 21:03
Válasz erre
Első blikkre hiányzik egy halom láda a plató alól (az ACE 917-ese ilyen, de az 1:72), és az az egy ami van, sem jó (ez az Opel Blitzé). A prizmaháromszög a magyaroknál mindig le volt hajtva mert nem használták.
Tank szállításhoz szinte biztos hogy Marmon-hidas 4x4-es verziót használtak, így a tengelyek is cserére szorulnak. (Dnepro Model gyártja a Marmon-hidat)
Jelzésileg valószínű, hogy ez is a felderítő zlj. villámát viselte, menetirány szerinti jobb sárvédőn. Rendszámot acélfölkés verzióhoz csak 1A- sorozattal láttam.
tibcsibácsi 719665 2024. január 29. 16:50
Válasz erre
917
917

Sziasztok!
Ha 39M FordG917T, akkor ez építhető az ICM 35413-as készletéből magyar verzióra? Gondolom a jelzéseket kell módosítani, de van-e más különbség?

Köszi
Üdv
Tibor
Elnar 719662 2024. január 29. 15:50
Válasz erre
HSCS KV-40 - B-971 = darabanth
HSCS KV-40 - B-971 = darabanth
2682548
2682548
Puch 250 S4 - 4.gk.u.sz - 410615 - Háros = darabanth
Puch 250 S4 - 4.gk.u.sz - 410615 - Háros = darabanth
STZ-1 - később 15-30 = Magyarország és a magyar királyi honvédség a XX. századi világháborúban via Arcanum
STZ-1 - később 15-30 = Magyarország és a magyar királyi honvédség a XX. századi világháborúban via Arcanum

Nocsak, a B-971 borulását most egyenként kezdik eladni? :D
Plusz a zsákmányos sorozat sem új, mikor felkerült, volt mellette mégy halom T-27 is.
Új jószágnak van Puch 250, és egy régebbi forrásból beazonosított szovjet traktorral húzott szekérsor
Elnar 719661 2024. január 29. 15:25
Válasz erre
39M Ford G917T, magas platós.
Rendszám sajnos nem látszik, még jobb minőségű képen sem. Hogy zárt, vagy nyitott fülkés, az sem megállapítható, de mindenképp gyárilag katonai, nem civilből behozott.
Ha jól tudom egyébként, a teherautós szállítás nem nagyon vált be az Ansaldokhoz, mert a V8-as Ford eleve nem volt túl erős jószág, ez meg túlterhelte. Persze ha muszáj volt, nem volt más.
téglatesó 719645 2024. január 29. 11:57
Válasz erre
Schwimm1
Schwimm1
Schwimm2
Schwimm2
Schwimm3
Schwimm3

És ha már flood, legyen kövér: civil használatú Schwimmi, (csak nemtom, még '45 előttiek-e a képek):
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.