/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104.
romsitsa 725486 2024. június 1. 15:26
Válasz erre
A különbség ott van, hogy a 42M-nek volt ideje elkészülni, 1943 elején bemutatták, elfogadták, aztán Dombrády szerint nem gyártották, de fotók alpján csak elkészült valamennyi 1944 júniusáig, amikor a németek beszántották a löveggyártást. Mondjuk volt egy év arra, hog történjen valami.
A Pak 40/40M esetében a gyárak 44 március előttre nem vállalták a szállítást, a HM pedig 44 júniusági kérte a gyártás havi 18 darabra történő felfuttatását (amikor a németek eállítottk mindent).
A 76 löveg ehhez képest még úgy is sok, hogy egyből teljes kapacitással termelnek, ami a magyar hadiiparra sem volt jellemző.
Nem azt mondom, hogy nem gyártották a 40M-et, de semmi sem támasztja alá, hogy mennyi készült el, ha elkészült.
romsitsa 725485 2024. június 1. 15:10
Válasz erre
Minden stimmel, ez a 1938-as kép két kocsija áll a Keletinél plusz a Gellért téri, csak három kocsi összesen több, mint ami egy páncélvonathoz dukál.
A számozás kapcsán két forrás szerint az ominózus szerelvény a 101., de kivitelében teljesen egyezik a 103.-mal, így részemről bármelyik lehet, kivéve, hogy 44-45-bena 101. (papíron) nem járt Budapesten.
Elnar 725484 2024. június 1. 14:55
Válasz erre
1938-1945
1938-1945

Szerintem a Keletinél álló is régi, bár már óvatosan állítok ilyeneket.
A számozást most direkt ignorálom, viszont a terepminta szerintem azonos lehet. Sajnos mindkét kép nagyon rossz minőségű így nagy a bizonytalanság, de hasonló foltokat látok ugyanolyan helyeken.
romsitsa 725483 2024. június 1. 14:29
Válasz erre
Roppant érdekes. A Keleti pályaudvarnál egy löveges, egy géppuskás és a tornyos/géppuskás (azonos a Gellért térivel) kocsi állt, utóbbit a szovjetek gépágyúsnak azonosították.
Vagy a 103. akkortájt nem két kocsiból állt, vagy valamelyik "felesleges" kocsi a három szükség páncélvonat kocsija lehetne, bár kiköpött úgy néznek ki, mint a "rendes" páncélozott kocsik.
téglatesó 725481 2024. június 1. 14:14
Válasz erre
Dombrády valóban jó kiindulópont a témában én is több könyvét olvastam (és olyat is, amiben közreműködött), de pont az általad említett 42M tarack az egyik példa, hogy ő is benézhetett dolgokat (merthogy arról ò is úgy nyilatkozik a könyveiben, hogy nem gyártották).
A hk. löveg érdekes tészta, nekem van egy gyanúm, hogy a gyártását nem is igen eröltethették, mivel azokhoz kocsi is kellett volna, amibe belerakják, márpedig 44-ben kocsik gyártására már egyre kevesebb volt a kapacitás. Arra meg nemigen gondolhattak, hogy a csapatoktól visszaszedik a már kész gépeket átépítés céljából -és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy az átépített kocsikra aaz átképzést is meg kellett volna szervezni ami újabb időveszteség.
A vontatott lövegnél ilyen problémák nincsenek, ráadásul a "gyártás" akár lehetett sima összeszerelés is német anyagból.
Persze, lehet, hogy tényleg nem volt magyar gyártás, én is csak az eszmét futtatom itt a karosszékből és bizonyítékok híján én is csak azt ismételgetem, amit mások már leírtak.
romsitsa 725475 2024. június 1. 13:17
Válasz erre
Bocs, Dombrády Lóránd, nem Romsics.
romsitsa 725474 2024. június 1. 13:02
Válasz erre
Az a tapasztalatom, hogy Romsics Ignác alaposabb, ezért amíg nem kerül elő ellentétes bizonyíték, neki hiszek.
romsitsa 725473 2024. június 1. 12:38
Válasz erre
Az gondolom nem okoz már meglepetést, hogy itt 101-ként azonosítják ugyan azt a képet :)
mek.oszk.hu/16400/16461/16461.pdf
Elnar 725472 2024. június 1. 11:51
Válasz erre
103 - 1945
103 - 1945
103 = 2.Svétová válka FB+
103 = 2.Svétová válka FB+
103 - 1945 - Keleti
103 - 1945 - Keleti

A Gellértnél fotózottat én biztosan mondom 103-ra. A rozsnyói bevonulási képpel teljesen egyezik a foltozás. Az átépítés is jól látszik, ahogy a kép bal szélén épp belóg egy új torony széle. Szerintem a másik kocsija lehet ennek az, ami a Keleti előtt lett fotózva, szintén '45-ben.
Botondként én csak két képet ismerek amin egy páncélozott kocsi van, két lövegtoronnyal. Igazából nem triggerelt soha annyira, hogy foglalkozzak vele :) (a zsákmányolt OB-3 sokkal érdekesebb szerintem)
romsitsa 725471 2024. június 1. 11:12
Válasz erre
Szerintem az átépített 103 vagy annak része az, amit a Gellért téren fényképeztek.
Budapesten volt valameddig, aztán nem egyértelműek a források.

A 101, 102 és a Botond az ostrom alatt és után a Balaton környékén tevékenykedett.

A fotókon Botondként azonosított vonat szerintem két szerelvény, vagy menet közben átalakították. A leírás alapján a Botondon nem volt páncélozott kocsi.
téglatesó 725470 2024. június 1. 11:08
Válasz erre
Botond páncélvonat történet
Botond páncélvonat történet

Romsitsa, Elnar, köszi, én is 7.5cm-s lövegnek nézem őket a csőszájfék, pajzs stb. alapján.
Egyébként az egész képsorozat (021-025-ig) ugyanott és ugyanakkor készült, ugyanarról az ütegről. A festése külön érdekes, nem a megszokott magyar séma.
A hazai gyártás nagy kérdőjel: Mujzer Péter a Páncélosok c. könyvében (38.old.) Bíró Ádám egy tanulmányára hivatkozva 76db legyártásáról ír, ez egybevág a linkelt videóban a Kovács Vilmos által említett "100db alatti" mennyiséggel. Lőszer jöhetett német forrásból is, hiszen az a német szállítású lövegekhez is kellett.
A Fortepan képaláírásokra nem kell sokat adni, sok helyen írnak sajna hülyeséget...
Romsitsa: a páncélvonatokhoz még annyira se értek, mint bármi máshoz, a Botondról ezt találtam Rónaföldio Zoltán 3 kötetes tanulmányában (Páncélvonataink):
Elnar 725468 2024. június 1. 10:51
Válasz erre
1945-ben páncélvonatról itthon csak a 103-ról tudok. Azt régebben új építésnek tartották, de terepminta alapján egyértelmű, hogy a 103.
A Botondról nem tudtam megállapítani a képek alapján hogy milyen eredetű, viszont DR Ru 413 számon futott, tehát mindenképp német volt előtte (hogy eleve német építés, vagy orosz zsákmány, az kérdés)
Elnar 725467 2024. június 1. 10:37
Válasz erre
Nem akartam beleszólni, mert nem vagyok _annyira_ otthon a tüzérségben, de én sem értettem hogy lehet ez Pak 38. Annak a pajzsa ívesebb és a csőszájféke is más. [de nem zártam ki, hogy volt ilyen pajzzsal is amiről nem tudtam]
Még a Fortepan 121160-as képe is Pak 40, pedig azt Pak 43-nak írják valamiért.

Egyébként a 025 is ugyanarról a sorról készült mint a 022 és a 023 (látszik a minta egyezése a pajzson) és a 021-en és a 024-en pont ugyanaz az ágyú van (ami szerintem a sor leghátsó darabja, mivel egyedül azon van két győzelmi gyűrű)
romsitsa 725466 2024. június 1. 10:19
Válasz erre
Helló ismét, a Szovjetúnióban tevékenykedő Botond páncélvonat azonos az 1945-ben itthon felbukkanó szerelvénnyel?
A források alapján inkább igen, de a széles-keskeny nyomtáv miatt fura lenne.
romsitsa 725464 2024. június 1. 09:36
Válasz erre
Helló, mindkét löveg Pak 40 (a Pak 38 iránzótávcső fedele függőlegesen nyílik és nagyobb a nyílása) és mindegyik kerék német minta (volt vagy 5 verziója).
A hazai gyártás érdekes, egyrészt a hasonszőrű 43M-nél nem tudták megoldani a lőszer problémáját és a sorozatgyártást és a pct. ágyú kapcsán sem találtam semmit arra vonatkozóan, hogy bármennyi elkészült volna. Viszont ott a 42M tarack esete is, amiből nem gyártottak, aztán mégis.
téglatesó 725463 2024. június 1. 07:49
Válasz erre
Link helyesen:
www.youtube.com/watch
téglatesó 725462 2024. június 1. 07:49
Válasz erre
021
021
022
022
023
023
025
025

Szia Déé!

"024 képen 5 cm pak látható" - szerintem nem, de tévedhetek is: itt egy pár kép még ezekről az érdekes festésű lövegekről (egyébként a csőszájfék alapján (is) gondolom 7.5cm-snek):

Az "1943M" nevet innen (is) vettem:
www.youtube.com/watch?v=AhODyLyYTmQ&ab_channel=Hadt%C3%B6rt%C3%A9netiM%C3%BAzeum/URL]
Déé 725460 2024. május 31. 23:33
Válasz erre
bdddd
bdddd

Szia!

024 képen 5 cm pak látható.

7.5cm pct ágyú meg 40M néven futott.
téglatesó 725437 2024. május 31. 12:21
Válasz erre
024
024
013.jpeg
013.jpeg

Helló!
Tudja-e valaki, hogy a magyar gyártású 7.5cm 1943M páncéltörő ágyúkat a 6, vagy a 8 küllős kerékkel szerelték-e?
Köszi!
Elnar 725323 2024. május 28. 11:42
Válasz erre
KK200 - BU 322  - 1940 - Téglás = reibert
KK200 - BU 322 - 1940 - Téglás = reibert
KK200  - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - BU 322  - 1940 - Téglás = reibert+
KK200 - BU 322 - 1940 - Téglás = reibert+
KK200  - 1940 - Téglás = reibert++
KK200 - 1940 - Téglás = reibert++
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert+
Krupp L2H43 pk - 1940 - Téglás = reibert+
Opel Blitz 1t - MS xxx = reibert+
Opel Blitz 1t - MS xxx = reibert+
Ford BB - Kfz 31 = reibert
Ford BB - Kfz 31 = reibert
82119238_588274421904065_1465978256313286656_o
82119238_588274421904065_1465978256313286656_o

Találtam egy sor járművet a Reibert fórumon.
Képek szerint 1940, Debrecen/Téglás. Van ebben minden a polgári rendszámos Zündapp KK200-tól, a dandárparancsnoki Kruppon át az egytonnás Blitzig. Meg egy talán Adler kabrió
Elnar 725178 2024. május 24. 19:29
Válasz erre
Igen, ezekre írtam hogy vannak közte korábbiak/ismertek is. Ottyniának az ágyús és a gyalogos képek vannak írva kifejezetten. Máskor igyekszem pontosabban fogalmazni
Freddy 725174 2024. május 24. 17:40
Válasz erre
Nekem most érkezett meg a Triglav-féle Breda.

Full 3D-nyomtatott készlet, 25 alkatrészből áll kb (ok, inkább 30 körül; van, ami páros :)), de elsőre nem tűnik rossznak, a 3D nyomtatás ilyen: az egész alváz a motorsátorral, vagy a fülke kormánnyal-pedálokkal egy-egy alkatrész. Persze ez azt is jelenti, hogy aki ajtót nyitogatni vagy motorcserét bemutatni akar rajta, az megszívta- de én nem akarok, egy figura kerül majd bele.

Küzdelmesnek a 3D nyomtatás miatt tűnik, leválasztani a támasztékokról, illetve eltávolítani a támaszték nyomait a pattanósan törékeny anyagról, de ilyenből not my first rodeo.
romsitsa 725168 2024. május 24. 15:22
Válasz erre
Pár kép biztosan a Nadworna elleni április támadás során készült és az átképzés/átadás sem Ottynia.
Elnar 725158 2024. május 24. 13:49
Válasz erre
Ebben az esetben akkor az nem dátum, hanem sorszámozás lesz.
Az Ottynia az olvasható, így biztos (?).
romsitsa 725157 2024. május 24. 13:22
Válasz erre
Ottynia-t nyáron bevették a szovjetek.
Elnar 725149 2024. május 24. 07:57
Válasz erre
43-04-15
43-04-15
43-04-15+
43-04-15+
44-09-18
44-09-18
44-09-24
44-09-24
44-09-25
44-09-25
44-09-25+
44-09-25+
44-09-xx
44-09-xx
44-09-xx+
44-09-xx+
44-10-xx
44-10-xx
44-xx-xx
44-xx-xx
44-xx-xx+
44-xx-xx+
44-xx-xx++
44-xx-xx++
44-xx-xx+++
44-xx-xx+++

Ottynia, 1944 szeptember-októbei képek ebayről, némi régebbivel keverve.
Vannak köztük ismertek, de ezek jobb minőségűek és nagyobb képkivágással vagy nem pont ismert szögből vannak, úgyhogy még azt sem zárom ki hogy ezek az eredetiek. Közte a Pc.138 (sárga?) Csaba egy nekem ismeretlen képe egy sor kép egy 14/39M 15 centis tarackról. Van még ott egy 9A-904-es rendszámú késői Ford BB (G987T) is, de hogy tartály, vagy sebesültszállító, azt már csak Emerick tudja megmondani :)
[A fájlnevek a képek hátuljára írt német dátumok, hitelességükért semmilyen garanciát nem vállalok]
Elnar 725013 2024. május 20. 13:26
Válasz erre
_KV-40 rajz = HT 2011-6+
_KV-40 rajz = HT 2011-6+

Ez csak a digitalizált verzió. Amit magam fotóztam ki az újságból az sokkal tisztább.
Az utolsó képeden egyébként szépen látszanak a derékszögű csapszegek végei. Ott azért biztos, hogy nincsenek felszerelve a karmok, mert az látszódna a kerék pereménél körben.
Elnar 725012 2024. május 20. 13:21
Válasz erre
A tippem erre az lenen, hogy ezek a dolgok kiestek/eltörtek. Mivel én egyetlen képen sem láttam őket használatban, akármilyen vállalhatatlan is volt az út a fotón, úgy gondolom, nem is nagyon hiányoztak senkinek.
Sennás 725011 2024. május 20. 12:54
Válasz erre
Köszönöm! Még jó hogy oda van írva jól megfigyelhető:) olyan életlen. De értem.
Érdekes hogy mégis van hiányos vagy féloldalas jármű. Köszönöm a segítséget!
Elnar 725010 2024. május 20. 12:47
Válasz erre
kapaszkodóköröm = HT 2011-06
kapaszkodóköröm = HT 2011-06

Azok nem sárkidobó lemezek, hanem a kapaszkodókörmök tárolási pozíciója. A két kerék közé kell becsapozni őket (Schmidt László : A Honvédség KV–40 típusú Hofherr
vontatója - Haditechnika 0211/06)
Sennás 725006 2024. május 20. 12:12
Válasz erre
Screenshot_2024-05-20-11-55-24-775
Screenshot_2024-05-20-11-55-24-775
Screenshot_2024-05-20-11-55-55-387
Screenshot_2024-05-20-11-55-55-387
Screenshot_2024-05-20-11-57-46-986
Screenshot_2024-05-20-11-57-46-986
Screenshot_2024-05-20-11-58-51-090
Screenshot_2024-05-20-11-58-51-090
Screenshot_2024-05-20-12-04-31-684
Screenshot_2024-05-20-12-04-31-684
Screenshot_2024-05-20-12-05-25-464
Screenshot_2024-05-20-12-05-25-464

Sziasztok. Kérdésem volna tisztelettel.
Kv-40/50-en van az a "sárkidobó" lemez(ek) a hátsó nagy kerekek felniében. Ezeket ezek szerint utólag szerelik "vissza" vagy nem mert látni járművön olyat is hogy hiányos/vagy csak egyik oldalon van. Vagy 4kép egyenes/függőleges irányban állnak.
Köszönöm válaszotokat. Üdv Sennás
Citrom 724947 2024. május 19. 11:46
Válasz erre
Hu , szupik!
Köszönöm.
Elnar 724936 2024. május 18. 22:37
Válasz erre
Ford 817T = János Turcsán via MERF FB
Ford 817T = János Turcsán via MERF FB
Ford G917T = János Turcsán via MERF FB
Ford G917T = János Turcsán via MERF FB
40M Turán - 43-08-14 - Munkács = darabanth
40M Turán - 43-08-14 - Munkács = darabanth
Toldi = ebay
Toldi = ebay
HSCS KV-40 - 2-949 = vatera
HSCS KV-40 - 2-949 = vatera
HSCS KV-40 - 1-551 = vatera
HSCS KV-40 - 1-551 = vatera
15M hegyi ágyú = vatera
15M hegyi ágyú = vatera
29M 8cm = vatera +
29M 8cm = vatera +
29M 8cm = vatera ++
29M 8cm = vatera ++
35M 4 m = vatera +
35M 4 m = vatera +
18M 8 cm = Gábor Hodos via MERF FB
18M 8 cm = Gábor Hodos via MERF FB
39M Csaba - Pc-105 = signum-laudis
39M Csaba - Pc-105 = signum-laudis
BMW R75  - 3.hke = signum-laudis
BMW R75 - 3.hke = signum-laudis
Jawa 175 Villiers = signum-laudis
Jawa 175 Villiers = signum-laudis
Praga Piccolo 1937 - CV 083 = vatera
Praga Piccolo 1937 - CV 083 = vatera
Praga Piccolo 1937 = vatera
Praga Piccolo 1937 = vatera
Praga Baby 1937 = darabanth
Praga Baby 1937 = darabanth

Nyilvános Facebook csoportok, Vatera, Ebay és egyebek.
Nem egy Fortepan sorozat de azért akad itt is pár jó dolog, pl egy szép sor tüzér kép erdélyi bevonuláskor :)
+néhány régebbi jármű megfejtve
Citrom 724929 2024. május 18. 11:17
Válasz erre
A második képen a baloldali alvaz horch pk, q jobboldali boti, az első wm h2 parancsnoki, a motor javító műhelyben toldi és Botond motor, a fortebpanon fent vannak nagy felbontasban.
Valakinek nincsen véletlenül wm h1, h2 utasitasa, rajzolok, és van egykét részlet ami még homályos. Képek vannak, de a szabalyzat az más.
Hadúr67 724918 2024. május 17. 20:46
Válasz erre
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335
IMG_20240517_200335

Sziasztok!
Bele futottam pár érdekes képbe.
Az első 9 a mátyásföldi gépjárműszertárban készült 1943- bán,ezt tudom. Esetleg ihletet adhat diorámákhoz: szerelőműhely,nyitott motortér,foltozások,rendszámok,vízi átkelés stb.
Citrom 724885 2024. május 16. 21:29
Válasz erre
És a végén egy magyartarka olimpia,
És most movaron arultak az olaszok gyanta
508 nuova balilát.😪
Elnar 724884 2024. május 16. 21:00
Válasz erre
I-780 a rendszáma, körbefotózva elölről-hátulról-jobbról-balról de még felülről is!
Szinte könyörög egy ötnézeti pontos festési rajzért :)
Citrom 724882 2024. május 16. 20:58
Válasz erre
Nem bírtam ki átnéztem gyorsan őket.
Mentő az spa38, és nem két hanem három színű, és az 508 is olasz festesünek tűnnek. Szuper
A g merci már akkor is sláger volt.
És jók a lengyel cuccok is , de szerintem nekünk volt olasz fityoban 512 is.
Civil biztos volt a polgári életben,
Citrom 724881 2024. május 16. 20:47
Válasz erre
Fiat spa 38 eü,talán mútös kocsi, olasz festessel.
Nagy valoszinuseggel világos zöld alapon sötét zöld foltokkal
Köszönom a Pzs nek hogy a fortepan megint elkápráztatt .
Elnar 724880 2024. május 16. 20:40
Válasz erre
Erre most nem írom le az első reakciómat mert bannolnak...
Fiat SPA mentő, Polski Fiat mentő, 36M fertőtlenítőkocsi... És ezek csak azok amiket egyből kiszúrtam egy félperces átpörgetéssel itt a posztodból.
Megvan a holnapi programom (fenét, ma esti)
Wrecker 724878 2024. május 16. 19:51
Válasz erre
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771
fortepan_232771

Elképesztő mennyiségű új kép a Fortepan-on...
téglatesó 724832 2024. május 15. 08:29
Válasz erre
442494927_10228568851919350_6240639675203267442_n
442494927_10228568851919350_6240639675203267442_n

Zrínyi vasúti szállítás alatt (facebook -Hadtörténelmet kedvelők köre csoport)
téglatesó 724809 2024. május 14. 17:58
Válasz erre
Helló!
Freddy, Elnar köszi!
Összedobtam egy cikket a Bredáról, hamarosan megjelenik.
Elnar megelőztél: pont most találtam meg én is ezt a képet, rögtön arra gondoltam, hogy megosztom itt.
Amúgy valamikor régen kilószámra pakoltam a sarat-mocskot a makettjeimre -aztán kinőttem ebből... :-)
Mostanában már ilyen "tiszta" járgányokat készítek, semmi fakszni, csak némi por meg homok, hogy látszódjon valami a kamóból is. :D
A sok lámpa engem is meglepett, de úgy látszik, az olaszok szerettek karácsonyfát csinálni a traktoraikból. :)
Elnar 724808 2024. május 14. 17:35
Válasz erre
Breda 32 - B-082 talán = Huns on Wheels FB
Breda 32 - B-082 talán = Huns on Wheels FB

Kezdem azt hinni, hogy Mujzer Péter itt tag, vagy legalábbis kibicel :D
20 perce került ki egy sor kép a _Bredáról_. És van közte új is
Elnar 724807 2024. május 14. 17:15
Válasz erre
Nekem ez túl tiszta :D
Egyébként meg le a kalappal hogy ezt 72-ben összehoztad. Szinte látom a kezedben a bolhapatkoló kalapácsot amivel az indokolatlan mennyiségű lámpát felraktad :)
Freddy 724799 2024. május 14. 15:35
Válasz erre
téglatesó 724741 2024. május 13. 15:09
Válasz erre
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144454
20240513_144454
20240513_144347
20240513_144347
20240513_144634
20240513_144634
20240513_144539
20240513_144539

Helló!
Elnar köszi a választ, akkor B az a B! :)
Na de elkészült a kis Hunor Breda, fel van szépen ékszerezve, megkapta a ponyvakeretet is (ponyva direkt nincs rajta: szerintem így látványosabb, és van is róla fotó, hogy futottak így ponyva nélkül is). Végül a rsz. B-550 lett: szándékosan nem akartam "ismert" gépet építeni az olyan snassz... :D
Magyar katonám sajna továbbra sincs, így csak egy szájtáti német tüzér került a gép mellé fotózkodni a méretek érzékeltetésére.
Citrom 724740 2024. május 13. 14:45
Válasz erre
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka.
Citrom 724739 2024. május 13. 14:45
Válasz erre
Ember légyen a talpán aki ford vonalon kiigazodik.
Én nagyon belevagyok zavarodva.
Például a v8 51 volt amerikaiba soros 4 motorral , meg feljebb v8 flathead motorral.valahol 1,5t körül varialjak,szerintem is a Eü fordok is kis motorral voltak,
Én a hunornak 72 ben megcsinaltam az eü mestert is.
35 kirajzoltam , és el is kezdtem.
Én 48 nemtudok , de hogy 43ban van az biztos, mindeggyik ,rajzot kell szerezni róla, és raprobalni a kasznit, az alváz már csak nyalóka.
Elnar 724729 2024. május 13. 13:42
Válasz erre
V3000 Emerick szerint nem volt mentő. Állítólag az is BB csak Typ 42. Ha jól vettem ki, akkor külsőre úgy nézett ki mint a V3000 de a motorja BB volt.
Ráadásul csak hasonló volt a felépítménya sima BB-hez, nem ugyanaz. Az mvh-1066-04 azonosítójú híradóbejátszásban jól látszik a Typ 42 Bb kívül-belül. A fülke is áramvonalasabb, de a legfeltűnőbb, hogy a pótkerekek a hátsó kerék mögül átkerültek a kerék elé.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104.