/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
magyaralba 713192 2023. szeptember 10. 18:04
Válasz erre
21r.jpeg
21r.jpeg
21r2.jpeg
21r2.jpeg
21r3.jpeg
21r3.jpeg

Az itt látható 3 különböző nemzetnél rendszeresített 21R egyikénél sem látható az általad kérdezett lemez, viszont a Román R mellett parkoló PF? vagy PFM? szárnyán határozottan látható...
atika 713188 2023. szeptember 10. 17:19
Válasz erre
Köszönöm, ez így teljesen világos.

Újabb kérdés.

A félszárnyak felső felületén lévő hosszú ovális lemezelés, panelezés.
Az MF-eken részben volt, ezt az Eduard 1/72-ben megcsinálta: a fighter bomber "igazi" MF-eken megvan, a késői interceptor változatokon nincs (ahogy a bis-eken sem kell, amennyire tudom).
Az R-eken és az SMT-ken volt ez a hosszú ovális panel? (Nem tudom mi célt szolgált biztosan, de majd megmondjátok.)
magyaralba 713186 2023. szeptember 10. 16:44
Válasz erre
mig-21mf
mig-21mf
21smt.jpeg
21smt.jpeg
21bis.jpeg
21bis.jpeg

Hali,

A 21M -R-11F-300 hajtóművet kapott, ugyan ezt a hajtóművet kapta a 21S, 21R , 21SM és a 21SMT is többek között.
A 21MF egy modernizáltt M volt a külföldi vásárlókat megcélozva, R-13F-300 hajtóművel... de később a pl a csehek az M változataikat korszerűsítették MF-re ami többek között a hajtóművek cseréjét is jelentette... ezeknek a típusváltozatoknak a szívócsatorna átmérője ugyanakkora maradt, megegyezett.

A 21Bis viszont az R-25-300 hajtóművet kapta melynek a teljesítménye nagyobb volt mint az előző hajtóműveké, köszönhetően "csr" üzemmódnak mely bizonyos körülmények esetén, ha pilóta kapcsolta a kabinból akkor megnövelte a forszázs üzemmódban a betáplált üzemanyag mennyiségét, ezáltal többlet tolóerőt biztosított a repülőgépek. Azért, hogy ezen a megnövelt teljesítményen a rg hajtóműve stabilan dolgozzon nagyobb beáramló levegőmennyiségre volt szükség ezért a Bis típusok levegő beömlő nyílásásnak átmérőjét és kialakítását megváltoztatták ami szabad szemmel is látható... (öblösebb lett)

Az SMT változatok szívcsatorna kialakítása ezért az M -el azonos leginkább. Ami kis zavarra adhat okot, hogy a csapat szolgálatba állított SMT-kre a pilóták panaszkodtak, a hatalmas gerinctartály nagyon lerontotta a gép vezethetőségét és ezért később több gépen a nagy tartályokat lecserélték kisebbre, a Bis-ekre jellemző tartályokra...
Úgy nagyon nagy vonalakban ez lenne a lényeg... persze ennél sokkal bonyolultabb és több lépcsős átalakításokat eszközöltek a típusok között melyek nagyrésze átfedéssel történt és hatalmas kavalkádot teremtett...

A bis szívócsatornán próbáltam pirossal kiemelni azt a rész ahol szembetűnőbb a kialakítás vaskossága... és ha jól emlékszem akkor a szívócsatorna belépő élének a rg hossztengellyel bezárt szöge is más volt a Bis típus esetében...
Zoli 713181 2023. szeptember 10. 14:10
Válasz erre
Szia,

Ha jól tévedek az M alapján készült az SMT, a bis külön történet. De majd a profik kijavítanak.
z
atika 713180 2023. szeptember 10. 14:06
Válasz erre
Segítségeteket kérem!
(1) Azt szeretném tudni, hogy az SMT változatok orra az MF-fel vagy a bis-szel egyezett-e meg, vagy volt ilyen és olyan is?
(2) Úgy emlékszem, hogy valahol olvastam, hogy volt nem púpos SMT jelölésű változat is. Ez ránézésre egy bis volt?
Freddy 712584 2023. augusztus 27. 13:51
Válasz erre
búza 712143 2023. augusztus 13. 16:13
Válasz erre
Igen. Sokszor szám beütővel van "beleírva".
sys 712137 2023. augusztus 13. 11:28
Válasz erre
Ezt nem tudom megmondani. Esetleg lehet rajta gyári szám, ahonnan ezt a tulaj vissza tudná keresni?
búza 712136 2023. augusztus 13. 11:14
Válasz erre
PETI 712126 2023. augusztus 12. 15:17
Válasz erre
sys 712125 2023. augusztus 12. 13:51
Válasz erre
borisz 712124 2023. augusztus 12. 13:21
Válasz erre
sys 712121 2023. augusztus 12. 10:55
Válasz erre
Sziasztok!
Vételen gondolkozom, de megkérdezem a hozzáértőket is: egy MiG-21 törzsféklap mennyit érhet?
Üdv
Freddy 711699 2023. július 30. 21:52
Válasz erre
búza 711381 2023. július 17. 09:45
Válasz erre
A Mach-kúp még mindig 180 fokkal elfordítva van.
Freddy 711361 2023. július 16. 13:38
Válasz erre
Freddy 709966 2023. június 4. 12:48
Válasz erre
borisz 709175 2023. május 15. 22:07
Válasz erre
Románia a mai napon kivonta a típust.

twitter.com/AviatiaMagazin/status/1658132524026011649/photo/1
Freddy 708916 2023. május 7. 22:59
Válasz erre
atika 708859 2023. május 5. 17:38
Válasz erre
Fujimi (Italeri dobozban jelent meg legutóbb) - viszonylag hasonlít (én speciel szeretem, de inkább érzelmi a viszonyunk, mint racionális),
KP (ex RV Aircraft) - ha bírod a short run készletek által elvárt képességeket, csak akkor,
Zvezda - nem hibátlan, de talán a legjobb a bis-ek között.

...esetleg, ha nem áll távol tőled a kitbashing, akkor Eduard Interceptor MF + Fujimi gerinc (esetleg a farok is), de az orr-részt még így is meg kell oldani valahogy, meg "ezer" más apróságot.
Matthias 708858 2023. május 5. 17:27
Válasz erre
Igazából engem most a BIS érdekelne
atika 708857 2023. május 5. 17:22
Válasz erre
PF, PFM, MF - Eduard
F13 - Modelsvit

... minden mást, csak erős "nekibuzdulás" megléte esetén mernék ajánlani.
Matthias 708856 2023. május 5. 16:55
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek melyik gyártó készlete most a legjobb 1:72-ben?
pigasos78 708451 2023. április 25. 20:29
Válasz erre
Köszi srácok! :)
Tibcsi 708406 2023. április 25. 00:46
Válasz erre
A képeket nézegetve szerintem igen.
medor 708405 2023. április 25. 00:44
Válasz erre
A leírás nem volt egyértelmű.Lehet a fakultabb színekre utaltak a
HU116 helyett a HU117-re és csak a HU150-et kell kevegetni a HU83-al?
Tibcsi 708404 2023. április 25. 00:32
Válasz erre
Igen, az előbb még nem voltam itthon, azért nem mondtam konkrét kódokat. Azóta hazaértem és ha én festeném, akkor a HU150, HU116 színeket venném elő, alulra pedig a (régóta nem gyártott) 115-öst, esetleg a 65-öst.

Ha a HU150-est HU83-al kevered, akkor kb. egy Olive Drab színt kapsz. Az inkább a kissé fakultabb árnyalatnak felel meg.
medor 708402 2023. április 24. 23:26
Válasz erre
Szia!
Egy '99-es 'Modell & Makett'-ben találtam egy cikket a 091-es festéséről.
A színeket még '87-ben mérték a gépen.Itt HU117 és HU150 került szóba.
A színeket javasolják kicsit keverni HU83-al vagy 93-al 5:1 arányban.
Ha írsz az email címemre elküldöm a 3 nézeti rajzot is a magazinból.
Tibcsi 708397 2023. április 24. 20:24
Válasz erre
2760588
2760588
7120057
7120057

Sajnos konkrét Humbról színeket nem tudok mondani, én az olive drab és a sötétzöldek között keresgélnék színpárost.

Tudom, fénykép alapján kockázatos színeket azonosítani, de szerintem próbáld meg, kiindulásnak jó lesz.
bandy 708389 2023. április 24. 19:56
Válasz erre
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_131_6
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_131_6

Szia. Hátha ez segít. Már nem tudom hogy honnan van.
pigasos78 708384 2023. április 24. 18:58
Válasz erre
41213_rd
41213_rd

Sziasztok!
Segítséget kérnék.
Az alábbi sémájú UM-et szeretném elkészíteni. Aki csinált már ilyet, mivel festette?
A Szegedi Feri által megadott Gunze H50 (lime green gloss) az én szememnek nem tetsző... persze lehet, hogy helyes. Itt viszont akkor az a probléma lép életbe, hogy Humbrol-al festek. Szóval véleményeket szeretnék az alábbi kamóval kapcsolatban. :)
Köszönöm.
vatya1 707926 2023. április 15. 14:08
Válasz erre
vatya1 707925 2023. április 15. 14:07
Válasz erre
Sziasztok!
festés kérdés
21-F13 hoz kellene kabin belső szín
futó és futószár szín
lehetőleg gunzéban
köszi előre is
búza 707826 2023. április 12. 20:39
Válasz erre
Nyilván különbözött a két gép fegyverzete a felhasználási cél miatt. Abban egyformák voltak, hogy a külső tartóra lehetett 500 kg terhet rakni, lévén a PTB-500 kb. ennyi volt megtöltve.
Sanyi82 707802 2023. április 12. 12:56
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen bombaterheléssel repülhetnek a bis-MF gépek? Úgy értem, hogy 500kg-os eszközök mind a négy tartóra tehetőek? Ha csak a két belsőre, akkor a két külsőre lehet még tenni valamit? Bombázó feladatnál mekkora a maximális bevethető mennyiség?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
búza 707795 2023. április 12. 07:24
Válasz erre
Ráfestették a magyar csillagot. Gondolom, kellett a sorba egy ilyen is. Nagyon szép példáit lehet látni, hogy bármit és bárhová lehet alkotni.
vatya1 707794 2023. április 11. 21:21
Válasz erre
köszönöm ez kimerítő válasz viszont jó makett alap mivel létezik
warbirds 707793 2023. április 11. 21:17
Válasz erre
IMG_20230411_211719
IMG_20230411_211719

Bocs, telefonról csak két részletben ment.
warbirds 707792 2023. április 11. 21:14
Válasz erre
IMG_20230411_211217
IMG_20230411_211217

Sziasztok! A Pro modell 2009/3-as számában ez van.
spupek 707791 2023. április 11. 21:14
Válasz erre
Lehet hogy film kedvéért! Nem tudom forgattak e akkoriban. Vagy kiállították, és itthon nem volt már ilyen ép f13-as.
spupek 707790 2023. április 11. 21:12
Válasz erre
Avia-info 2015-ös bejegyzés. Ott négy gépről tesznek említést, amiből hármat eladtak. Nem tartom valószínűnek hogy levegőben érkeztek 1988-ban.
vatya1 707789 2023. április 11. 21:12
Válasz erre
akkor hogyan került rá a magyar csillag?
spupek 707788 2023. április 11. 21:07
Válasz erre
A MiG-21F-13 csehszlovák gyártású változata. Magyarországon nem üzemelt. Kecskemétre érkezett 1988-ban, majd Vecsésre, utána Alsónémedire, Tökölre, végül Dunavarsányba került.
vatya1 707787 2023. április 11. 20:30
Válasz erre
Sziasztok!
én sem beszéltem az illetővel csak a facén a Mig-21 fisbed oldalon fent van ez a gép és az úr írta alá kommentként
búza:
igen tudom hogy nem volt S-106-unk de akkor ez hogy került ide? ráadásul magyar csillaggal
borisz 707765 2023. április 11. 16:31
Válasz erre
Jólvan. Azt hittem, hogy tanúja voltál a diskurzusnak...
Tibcsi 707763 2023. április 11. 16:13
Válasz erre
Igen, az is lehet, de nem tudom, nem én beszéltem vele, hanem vatya1 kolléga...
borisz 707760 2023. április 11. 15:15
Válasz erre
Lehet, hogy ezen dolgozott. Azt mondta, hogy hol és mikor?
búza 707754 2023. április 11. 09:47
Válasz erre
Daala 707749 2023. április 11. 06:48
Válasz erre
Ráadásul, ahogy nézem valaki UB-16-57KV rakétablokkot függesztett rá, amit csak helikoptereken, jelesül Mi-8-asokon használtunk, használtak. A vadászokhoz rendszeresített UB-16 blokkok eleje áramvonalazott.
Tibcsi 707747 2023. április 11. 05:59
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy nálunk nem repült S-106-os. Amink volt, az orosz volt. Az úr a facén valószínűleg felületesen nézte a képet, és azt hihette, hogy ez egy orosz F-13-as. Azon lehet, hogy tényleg dolgozott.

De lehet, hogy tévedek...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.