<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78. |
Varjúbácsi | Adatlap | 356780 | 2007. október 24. 15:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356779 | 2007. október 24. 13:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nem vagyok benne biztos hogy a felső fedeleket normál esetben ill. víz alatt kinyitották volna. Mert akkor mire valók az alsó fedelek??? Szerintem a tojásokat alul rakta ki. /persze adódik a kérdés hogy akkor meg hogy nem koppantak neki a hajónak/ Amúgy pedig valszeg ezek nem hermetikus aknák és a hajó egyéb részeivel nem voltak kapcsolatban és vízzel bizonyára megtelt. Márpedig ha megtelt nincs értelme külömböző hidrosztatikai okfejtésekbe bonyolódni. De lehet hogy tévedek. | |||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 356778 | 2007. október 24. 09:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi! Lassan marnám ki az 1162-es hozzászólásomban látható, ballaszttartály feletti beömlőrést. Viszont a maketten nem látom a tartók helyét, melyet meg kell hagyni és írtál is róluk. Nincs rajzod vagy rajza valakinek ezek pontos helyéről? Persze nem ígérem, hogy Én pontos leszek. 1/144 TypeVIID-ről van szó. És a legszebb. A torony hátulján körbefutó korlát.. olyan tíz darabban található a zacsiban hehe. Darabokra tört, mire ideért. Üdv, Grande | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356777 | 2007. október 24. 09:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Topi | Adatlap | 356776 | 2007. október 24. 08:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali! Ha mondjuk elárasztják előtte a teret, akkor szinte mindegy. A fedelek a fotón lyukacsosnak tűnnek, így lehet, hogy merüléskor befolyik a víz, így a nyitás nem akkora gond.Bár kétségtelen, fél ajtónak fele a súlya. Topi | |||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356775 | 2007. október 24. 08:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sajnos nem találtam értékelhető képet a gyüjteményben a nyitható fedélről. A fizikai tanulmányaimra visszagondolva a kétoldalra nyitást valószínűsítem. A felületi nyomás - és az ennek legyőzéséshez szükséges erő - a vízoszlop magasság és a nyomott felület nagyságának függvénye. Tehát ha víz alatt kell az ajtót nyitni, akkor a felezett ajtófelület fele akkora nyitóerőt feltételez. Vagy nem!!?:-))) Varjú bácsi | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356774 | 2007. október 23. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Örülök neki,ha számodra ilyen egyértelmű!:-) Most találtam egy olyan képet,ahol nem perforált lemez a fedél,hanem rácsos,és nem látok a far felé eső oldalon zsanért. Nálam még mindig sok a kérdés.:-)Asszem írok a német úbótosoknak,remélem tudnak a dologról valamit. | |||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356773 | 2007. október 23. 14:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! A cím barcelona1031@freemail.hu Köszönöm a képet, nagyszerű!! De most már tényleg tiszta káosz ez az egész. Látjátok hogy egy látszólag egyszerűnek tűnő rész ill. részlet és mennyi mennyi kérdőjel?? Ezen képen a napnál világosabb hogy a fedelek két félből vannak. tisztán látszanak a zsanérok elöl és hátul is. És a szélső két-két fülecs pedig nekem is egyszerű leszorítófülnek tűnik. És két fedél félig fel is nyílt. Szerintem nem középen összeszegecselt két fél. Még egyszer köszönöm, kitűnő kép! | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356772 | 2007. október 23. 12:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ennyire nem egyértelmű a dolog. Fritz Köhl-féle rajzokon,amiket az eredeti tervekről másolt,szintén egy darabból van a fedél,rajta 2 zsanér, többi csak rögzítőfül.A többi tervrajz,amit néztem,szintén így mutatja.Ez azért nem lehet véletlen.Lehet,hogy gyárilag 2 félből összeszegecselték a fedeleket,amik a használat során(hullámverés,örvények,esetleg mélységi bombák nyomáshulláma) deformálódtak,esetleg elpattantak a szegecsek,ezáltal szétvált a két fél. Sajna,ezekből az aknarakókból csak pár db készült,kevés a fotó róluk. Tényleg,esetleg Typ XB-ről nincsen valakinek generalplan-ja? Keri | |||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz | Adatlap | 356771 | 2007. október 23. 11:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Én ugyan nem vagyok U-boot-os,de nekem ez a fedél - főleg a toronyhoz legközelebbi - nagyon úgy néz ki, mint amit két félből szabtak ki, elöl-hátul zsanérokkal, a két-két oldalsó lemezke a kis bütyökkel meg leszoritó-rögzitőfülek, amiket esetleg belülről, tehát merülésben lévő hajóból is müködtetni, nyitni lehet. Egyébként minek a fedelei ezek, esetleg viziaknák telepitésére használták a hajót? | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356770 | 2007. október 23. 11:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
salou! Küldj,kérlek,egy címet nekem,mert már megint nem látom a te e-mail-címedet mint nem regisztráltat...:-((( Küldtem volna pár tervrajzot meg monográfiát,de emiatt a nem tudok. | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356769 | 2007. október 23. 11:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
salou! Utánakerestem a zárófedeleknek,és sikerült elbizonytalanodnom.Megnéztem pár tervrajzot,mindegyiken egy darabból ábrázolja a fedelet,amin két zsanér van az orr felé,és így nyílik előre.Na most itt egy kép,ezeken meg teljesen olyan mintha két fél lemezből lennének,meg zsanér sem kettő van... Varjú bácsi,nem tudsz erről többet? Keri | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356768 | 2007. október 23. 11:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
hearth68! Jók ezek a videók.Ember így elálmodozik közben:hm,saját kis makettbolt,pult mögött munka közben makettezel...hm...:-)) | |||||||||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 356767 | 2007. október 22. 11:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
www.youtube.com/watch vagy a másidik?? már magam se tudom...bocsi ki is vagyok?:):):) | |||||||||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 356766 | 2007. október 22. 11:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
www.youtube.com/watch az elsö rész lemaradt:):) | |||||||||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 356765 | 2007. október 22. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Tengo-sok! találtam érdekes dolgott, ahol egy Japán mester épitt egy revell tengot, érdemes mindenkinek megnézni!!! www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Azt hiszem van mit tanulnuk... | |||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 356764 | 2007. október 21. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Bagoly mondja verébnek! :))) | |||||||||||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 356763 | 2007. október 21. 12:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szokás szerint őrült munkát készítesz :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356762 | 2007. október 20. 05:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 356761 | 2007. október 19. 18:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Salou! Igazan van, bocsánat. Nem ki kell, hanem KI LEHET marni azt a bizonyos rést. Én is csak próbaképpen kezdtem el, s mivel tetszett a végeredmény, gondoltam végig kimarom a beömlôket. Szóval mindeki csak "saját felelôsségére" kezdje el :))) | |||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356760 | 2007. október 19. 17:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ja a lényeg lemaradt, Varjú bácsira "ne halgass" ő egy maximalista. | |||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356759 | 2007. október 19. 17:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Pontosabban nem ki kell kimarni, hanem ki LEHET marni!! Nekem éppen szükségem volt erre a hosszú ragasztási felületre, hiszen ha ezt eltüntetem, semmi nem tartotta volna a hatalmas felsőrészt. Szóval évekig lehetne farigcsálni ezen a maketten, de még ebben az életemben be is szeretném fejezni. Ha majd oda jutok, ez a rés feketére lessz fújva és a kis apró bordák is benne lesznek. Ha te a 144-esen ezt a rést kivágod én megsüvegelem a dolgot de értelmét nem látom. Egyébként örülök hogy tetszik. Jelenleg még mindig csiszatolás alatt van, szeretném ha minél hamarabb megkapná az alapozó réteget. Keri!! Köszönöm a gratulációt! Sikerült valamit találnod??? | |||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 356758 | 2007. október 19. 16:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Chevy! A képen nyillal jelöltem, melyik résrôl beszélek. Szóval ezt a beömlôt a ballaszttartáj felett végig ki kell marni. Salou képein látszik, hogy a ballaszt elôtt és mögött lévô vízbeömlôk ki vannak marva. Varjúbácsi! Köszi az infot. Hétvégén megnézem és nekiállok kimarni. Gondolom a tartóbakok szintén a hajó sz?rke színét kapják. | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356757 | 2007. október 18. 17:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Varjúbá, Grande! Képen ez hogy is néz ki? C | |||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356756 | 2007. október 18. 16:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Bocs 0,4x2mm!!! Varjú bácsi | |||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 356755 | 2007. október 18. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Grande! Ki kellene marni, és a belső oldalra függőleges tartókat ragasztani. (lapos sztirol szál, merőleges az oldalfalra, mérete 1/72-ben kb. 0,4x20 mm) Varjú bácsi | |||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 356754 | 2007. október 18. 16:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ez nagyon szép lesz Salou! Én most ügyködöm az 1:144 TypeVIID-n. Felmerült egy kérdés a makettedet látva. Én is kimartam a hajó oldalán a sok kis vízbeömlôt (2-3 napos munka), viszont a Te maketteden látom, hogy a ballaszttartáj feletti hosszú, egybefüggô beömlôrés nincs kimarva. Ezt ki kellene marni vagy nem? Tudja valaki? Remélem érthetô voltam... Üdv, Grande | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356753 | 2007. október 18. 10:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Revellhez nem tudok hozzászólni,életben nem használtam még...:-( Szerintem amiket írtál Humbrol az is jó!Ha túl kék,keverj hozzá szürkét!Mindenképpen mondanám,hogy keverd ki a színt,ha nem találsz megfelelőt.Én szinte nem is használok "sima" festéket,mindig keverem valamivel,hogy jobb legyen az eredmény. Ha nem akarsz peecselni a mixelgetéssel és van lehetőséged kintről rendelni,akkor szerezz be innen pár tégellyel: www.whiteensignmodels.com/acatalog/Online_Catalogue_Kriegsmarine_Colours_50.html Keri | |||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356752 | 2007. október 17. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem csináltam külön fotót a készletről, de a neten biztos megtalálod. Tulajdonképp a fotókon rajta van minden, a sötétebb színű műanyag, és a két hatalmas gyanta hasáb a készlet. Picike maratás, kikötőbakok, és matrica semmi más. Persze mindezt össze kell gyúrni. A nagyon hosszú illeszkedő felületek miatt, a hajótestet rendkívül figyelmesen és pontosan kell kettévágni stb, stb, különben a végeredmény egy szép óriáskifli lessz. | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356751 | 2007. október 17. 21:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia salou! Gratulálok,eszméletlen jól néz ki már most is a "púpos" !:-)) Emlékezetem szerint zárófedelek egy darabból voltak,és az orr irányába nyíltak.De hétvégén majd átnézem a füzeteket,egyikből rémlik egy ilyen kép.Átküldöm,plusz még néhány tervrajzot én is. Keri | |||||||||||||||||||||||||||||
Kaloz | Adatlap | 356750 | 2007. október 17. 21:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356749 | 2007. október 17. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 356748 | 2007. október 17. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali! Lehet, hogy hülye kérdés, de nincs kedvem utána keresgélni: Az U-99 melyik osztályba tartozott? Köszi: Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356747 | 2007. október 17. 20:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Persze minden segít, köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356746 | 2007. október 17. 19:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Nekem van maratásom a VIID-hez (Revell 144es)és ott két félből adja az ajtókat! Most 1 VIIC-n ügyködök. Olyan hosszú, mint a tieden a toldás:) Van képed a Spexial Hobby készletéről? (dobozbontás, stb) üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||
KBT | Adatlap | 356745 | 2007. október 17. 18:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
salou | Adatlap | 356744 | 2007. október 17. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nagyon lassan de biztosan haladok a "kicsivel". 117 centisre hízott, úgyhogy nem könnyű vele dolgozni. A tárolóaknák gyanta részét átfúrtam, egyben az akna is elkészült, kettő zárva lessz, kettőbe pedig megpróbálom az aknákat is elkészíteni. Namármost az aknafedelek kialakítása egy kicsit zavaros. Másmilyen ezen és megint más pl, a Revell 144-esén. Van ahol egy kör alakú fedelet ábrázolnak, két zsanérral /ezek is hol elöl hol pedig hátul vannak/ megint máshol két félből álltak. Biztosan a kiegészítő kit gyártói sem tudták pontosan hogy hogyan is néztek ki ezek. Ha valakinek esetleg van erről a területről valami fotója vagy rajza az nagyon hasznos lenne. Amúgy eddig eljutni sem volt egy sétagalopp. A fedélzeten van egy apró csalás ill. tévedés de ez legyen rejtvény. Hogy ez miért történt, az sajnos egy külön történet. Ja és a horgonykamrát sem tettem előbbre, nem okozott volna olyan mértékű látványbeli különbséget hogy érdemes lett volna szétfaragni az egész orr részt. Persze ezért Varjú bácsi biztos megró, de állok elébe. | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356743 | 2007. október 16. 22:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
közben folytattam az U-82est. Sajnos nem sikerült 1ik humbrol festéket se beszereznem:( heylettük ezeket találtam: csík: Revell 78 (az átváltó szerint ez felel meg az általad javasolt H 67nek) felső (és 1ben alapozásnak is fogom fújni): H 64 -a HELLER általában ezt a színt szokta megni a DKM hajóihoz alsó: H matt 27 (esetleg a H matt 144, bár szerintem ez kicsit kékes ehhez) Javaslatok, vélemény? üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 356742 | 2007. október 15. 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi! Sajna nincs, mert kevés időm volt fényképezni és csak végigrohantam a termen, hogy mindent lefényképezzek. | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356741 | 2007. október 14. 23:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Grat!!! A Roman warship-ről van még fotód? üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 356740 | 2007. október 14. 22:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Véget ért az IPMS Danmark, amin volt szerencsém részt venni a kis XXIII-assal és elnyerni a második helyezést. Szerencsémre idén kevesen indultak hajó kategóriában ;) Még azokat a módosításokat nem csináltam meg, amit Keri javasolt. Ezúttal szeretném megköszönni a segítségeteket. Bocs, ha félig Off vagyok, mert csak két tengeralattjáró van. Itt vannak a résztvevők | |||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 356737 | 2007. október 14. 09:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A "zászlós" hajó az az egység, amire a vezénylő parancsnok a lobogóját felhúzza. A lobogós hajó kicsit furcsán hangzana. A "zászlós" kifejezés abból eredhet, hogy anno a parancsnoki lobogót a százrazföldön az illető előtt rúdra erősítve vitték, és a fedélzetre lépve nem szakíthatták le azt a nyeléről, viszont annál fogva erősítették a lobogózsinórra és húzták fel az árbocra. A tengeri hajózásban amúgy sem használnak rúdra szegezett zászlót, a folyamiban is csak a fordított kitérést kérő kék zászló használatos. Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 356736 | 2007. október 13. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356735 | 2007. október 13. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 356734 | 2007. október 12. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Cheví, Narn! A hajózásban nincs zászló, csak lobogó!!! Ezt egy makettezőnek is illik tudni. A zászlót csak a fényes szelek fújják, a tengeri (folyami, tavi)légmozgás csak lobogót lenget. A különbség: a zászlót a rúdjára erősítik fel, a lobogót zsinórra, és azzal húzzák fel a megfelelő helyre. Ami lehet lobogórud, vagy az árboc bizonyos része. Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 356733 | 2007. október 12. 12:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Keri! Köszi a tippeket, ezek szerint járok majd el. Az ICM-es festés szerint pl a törzs alja fekte lenne ... ChevyG! Igazad van, ez elég vékonyka. Majd lecserélem valamire, mert a zászló úgyis bénán néz ki, le szeretném cserélni valamire, majd nyomtatok szerintem. Dobozból kászült, nincs semmi plusz. Egyedül a palló vagy mi az sztirollap és rézdrót a korlát. A paneleket én véstem, mert teljesen sima a felülete a makettnek. | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356732 | 2007. október 10. 20:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Számomra 1edül a zászló furcsa és méltatlan a hajóhoz a tartó. (én mindíg fábol farigcsálok hozzá) üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||
Keri | Adatlap | 356731 | 2007. október 10. 18:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia Narn! Hú,gatulálok,nagyon szép lett!Ez az ICM 1:144-ese? Csak annyi dolog lenne,hogy ha tudod,fesd át a propellert acélszínűre, mert a háború végén már abból készültek.Valamint a támadóperiszkóp,schnorkel,zászlórudak stb felső része nagyon sötét szürke vagy fekete volt. Tényleg le a kalappal,nagyon szépen megcsináltad! Egyéni jelzés nem lesz rajta? Keri | |||||||||||||||||||||||||||||
Grande | Adatlap | 356730 | 2007. október 10. 15:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Narn! Szerintem is szuperjól néz ki! A fotókkal sincs gond :)) Csak így tovább. | |||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 356729 | 2007. október 10. 10:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Ne szerénykedj! Nincs szégyelni valód se a képpel, se a buvattyúval!:) Használtál maratás, stb vagy dobozból? üdv! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78. |
A tartók kiosztása ugyanolyan, mint a vízürítők (slotok) kiosztása. Mérd meg, hogy a két kiömlő között mekkora a távolság, annak a felénél van a tartó, (ott kellene egy szegecssor), ugyanilyen osztással beteheted a balaszt tartály fölé is.
Varjú bácsi