<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
uazos | Adatlap | 507726 | 2011. október 21. 22:14 | ![]() | |
G400CDI | Adatlap | 507725 | 2011. október 21. 22:14 | ![]() | |
Én egy szóval nem szóltam le az UAZ-t, én is elfogadnék egyet. De tudomásom szerint az utolsót '89-ben kapta a Honvédség, és az nem tegnap volt. Ne feledjük, hogy az egész egy TDK előadások listájával kezdődött, ami nem más, mint diákok prezentációja némi kutakodás meg ha lehet, agyalás után. (Ilyenben én is vettem részt anno.) Szóval emiatt még nem kell az egészből nagy ügyet csinálni, mert nem jelenti azt, hogy van is mögötte valós szándék. Ilyen alapon "T-72 harckocsik alkalmazásának lehetőségei a magyar leánynevelő intézetekben" témában is lehetne írni valamit. Véleményem szerint ennyire öreg, ennyire lepusztult állapotú kocsikba már nem érdemes új motort szerelni. Bár annak idején nem bántam volna, ha a Csepel mentőövként megkapta volna a Zilek motorjának cseréjét dízelre; na annak viszont lett volna értelme. Visszatérve az UAZ-ra, közdarabon meg gondolom, tudjátok, mit értek. Pár éve elkezdték őket forgalmazni, Andoria dízellel, de nem sokat adtak el belőlük. Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig, emellett egy japán pick-up jóval megbízhatóbb, mint egy UAZ; valószínűleg ezért nem mentek az eladások. | |||||
Kamovos | Adatlap | 507724 | 2011. október 21. 21:44 | ![]() | |
Sziasztok! Az UAZ-469 Jó technika! Használtam én is, soha nem hagyott cserben. De ki öregedet típus! Én azt mondom azokat a benzineseket amik vannak, hajtani kell még szét nem esnek. De a pótlásukról gondoskodni kell. Nem szabad mindig két kézel tapicskálni a fekáliában. Gondoljatok csak bele abba, hogy a civil életben is arra törekszenek az emberek, hogy ne agyon toldozott foltozott matuzsálemekkel járjanak. Üdv: kamovos | |||||
sógor | Adatlap | 507723 | 2011. október 21. 20:13 | ![]() | |
Sziasztok, Okuban mindenki csak Pék Máté-nak nevezte. | |||||
Freddy | Adatlap | 507722 | 2011. október 21. 19:03 | ![]() | |
Van értelme foglalkozni a dologgal, de nem a 25 éves romok miatt, hanem az újakra gondolva. +Azért nem hiszem, hogy 2-4 millió lenne egy motor, annyiért már új autót kapsz. | |||||
törpokoska | Adatlap | 507721 | 2011. október 21. 18:53 | ![]() | |
Ha emlékeim nem csalnak, volt már csapatpróbán dízelüzemű (átépített) UAZ-469, Székesfehérváron talán a kommendáns vagy a javító zászlóaljnál a 90-es évek elején (a dízel Barkasok korában, sajnos azok nem sikerültek túl jól). Úgy gondolom, hogy jelenleg egy elég erős és korszerű dízel motor ára nagyságrenddel nagyobb mint az UAZ--ok értéke( 2-4 millió Ft szemben 150-200e Ft-tal) vajon érdemes-e rákölteni? | |||||
Freddy | Adatlap | 507720 | 2011. október 21. 13:09 | ![]() | |
A 90-es évek második felére azok az UAZ-ok már 15-20 évesek voltak, a honvédségi üzemeltetésnek megfelelő(en: szar) állapotban. Újakat behozni nem lehet, mert a környezetvédelmi előírások motorcserét tesznek szükségessé, amivel viszont legnagyobb előnyét, az olcsó árát bukja el. Egyébként mongóliai szafarivezető mesélte, hogy bár az ország a japán, dél-koreai és tajvani használt kocsik végső temetője, aki terepjárót akar venni (sokan, mert betonozott főút az egész országban csak egy van), az csak UAZ-t vesz (újonnan másfél millió forintnak megfelelő helyi pénzért), mert azon a terepen (saját megjegyzés: és üzemeltetési kultúrával) egyszerűen semmilyen ,,nyugati" kocsi nem megy el. Kipróbálták. | |||||
páncélos | Adatlap | 507719 | 2011. október 21. 12:54 | ![]() | |
Valamikor 1990 környékén tesztelték különböző járművek képességeit. Terepjáró képesség, oldaldőlés, víziakadály leküzdés, talajnyomás…st. (meg amit akartok). Ezen a hazai haderő jó néhány eszköze - gumikerekestől a lánctalpasig - részt vett. De voltak külföldi járművek is szépszámmal Land rover, a Mercedes terepjáró…stb. Na akkor ott, az UAZ-469 nem szerepelt túl rosszul, sőt. Ennek ellenére nagyarányú kivonása megkezdődött a 90-es évek második felétől. Élelmesebb magánembereknek sikerült is beszerezni jó párat. A meglévő de félreállított készletet viszont érdemesebb üzemeltetni, mit hagyni elrohadni. Így jöhetett szóba (de csak gondolom) a motorcsere. | |||||
romeo | Adatlap | 507718 | 2011. október 21. 11:10 | ![]() | |
A 70-es években terveztek egy akkoriban modern magyar négytengelyes PSzH-t, sajnos csak papíron maradt. fegyverzet: A: BMP-1 torony B: 30mm gépágyú + 7,62mm géppuska | |||||
romeo | Adatlap | 507717 | 2011. október 21. 10:44 | ![]() | |
Üdv Kamovos! "Mért érdekes ez apont az UAZ-nál?" Hát talán azért, mert már rég ki kellet volna őket vonni és helyettesíteni MB G-270-el... | |||||
Kamovos | Adatlap | 507716 | 2011. október 21. 09:14 | ![]() | |
Sziasztok! Hajdanában a Barkaszokat is átépítették dízelre! Motor cserével! Nem egy nagy ördöngősség! Mért érdekes ez apont az UAZ-nál? Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 507715 | 2011. október 20. 23:06 | ![]() | |
Mondjuk nem teljesen elképzelhetetlen se az, hogy valaki otthon a sufniban UAZ-t bütyköl, és ,,hamár úgyis, miért ne"-alapon felvették neki önlab/TDK-témának, se az, hogy valami cég meglátta a dologban a fantáziát, mert ugye UAZ-ra lenne kereslet, de behozni csak motorcserével lehet az Euro-norma miatt. | |||||
G400CDI | Adatlap | 507714 | 2011. október 20. 21:59 | ![]() | |
Lehet, hogy a Hende igazából a (mostanában újjáéledő) Pannóniára meg a Danuviára gondolt, mint lehetséges honvédségi beszállító? ;-)) | |||||
G400CDI | Adatlap | 507713 | 2011. október 20. 21:57 | ![]() | |
"..., és amikor ezzel készen van, sétáljon be az első útjába eső forgácsolóüzembe, és gyártasson hozzá közdarabot." :-))) Nem hiszem, hogy ebből, meg a fék átalakításból lenne valami komoly, ez inkább csak publikációs lehetőség. Az már jobban tetszett, hogy "A motorkerékpárok alkalmazhatósága a Magyar Honvédségben". Már látom a jövőt! ;-))) | |||||
Freddy | Adatlap | 507712 | 2011. október 20. 21:54 | ![]() | |
Na jó, egy TDK-témából azért ne vonjunk le messzemenő következtetéseket. | |||||
romeo | Adatlap | 507710 | 2011. október 20. 20:18 | ![]() | |
"kormány és a honvédelmi tárca számít a sok évtizedes műszaki tradíciókat őrző vállalatokra, a fejlesztőmérnökökre, gyártókra és beszállítókra egyaránt, hogy minél több nemzeti gyártmánnyal szerelhessék fel a Magyar Honvédséget." www.autopro.hu/egyetem/budapesti-muszaki-egyetem/BME-60-eves-a-Kozlekedesmernoki-es-Jarmumernoki-Kar/2767/ | |||||
romeo | Adatlap | 507709 | 2011. október 20. 20:06 | ![]() | |
No, ez is egy érdekes téma: "Az UAZ 469B típusú terepjáró személygépkocsi motorjának dízelüzemű átalakítása" portal.zmne.hu/download/TEMAK2011_KLTSZ.pdf | |||||
balaton | Adatlap | 507706 | 2011. október 20. 15:20 | ![]() | |
Van rá esély. Ha valakik, ők pontosan tudják, hogyan lehet igazán jó áron eladni valamit egy állami közbeszerzésen ;DDD | |||||
Jimbow | Adatlap | 507705 | 2011. október 20. 15:19 | ![]() | |
Jó hír, örülök, szép és jó, főleg mert kell a K+F, meg az iparág fellendítése, de nem lenne mégis egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb egy meglévő portékát beszerezni...? | |||||
romeo | Adatlap | 507704 | 2011. október 20. 15:18 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 507703 | 2011. október 20. 15:17 | ![]() | |
Üdv! valami készülődik: :) Hende Csaba hangsúlyozta: "a honi hadiipar újjáépítésében kitörési pont lehet a buszgyártás. Vagy olyan tehergépkocsi gyártása, amely képes eleget tenni a katonai követelményeknek is. Igazi nagy dobás azonban egy magyar tervezésű páncélozott szállító harcjármű gyártása lenne, amellyel kiválthatnánk a jelenleg rendszerben lévő BTR-t, s exportra is gyárthatnánk". | |||||
Jimbow | Adatlap | 507702 | 2011. október 19. 20:37 | ![]() | |
Ide is hátha...: Sziasztok! Trumpeter MAZ 537G Late készlet tulajdonosokhoz fordulok újfent. Még mindig nagyon szükségem lenne a motor borítására, hogy le tudjam másolni műgyantából. Bármilyen megoldás érdekel! Köszi, üdv! | |||||
Jimbow | Adatlap | 507701 | 2011. október 19. 11:41 | ![]() | |
G400CDI | Adatlap | 507700 | 2011. október 17. 22:55 | ![]() | |
Köszöntem! A különbségeket vágom, csak nem tudtam, hol készültek. | |||||
Freddy | Adatlap | 507699 | 2011. október 17. 21:35 | ![]() | |
Szerintem is Pobeda. A teherautó mi lehet? | |||||
juge75 | Adatlap | 507698 | 2011. október 17. 18:03 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 507697 | 2011. október 17. 16:51 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 507696 | 2011. október 17. 16:46 | ![]() | |
Köszönöm MAZ! | |||||
romeo | Adatlap | 507695 | 2011. október 17. 16:44 | ![]() | |
Maz | Adatlap | 507694 | 2011. október 17. 16:44 | ![]() | |
UPG-250 a típusa. GAZ-52 alvázra szerelt változata is van. Nagyobb, gyakrabban látható változata az UPG-300 ZiL-131 alvázon. Gyakorlatilag egy mobil hidraulikaállomás. | |||||
juge75 | Adatlap | 507693 | 2011. október 17. 16:39 | ![]() | |
Fotó: Juhász Gábor, (én :-) ) | |||||
juge75 | Adatlap | 507692 | 2011. október 17. 16:38 | ![]() | |
Nincs, APA-5D miatt mentem elsősorban. | |||||
romeo | Adatlap | 507691 | 2011. október 17. 16:36 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 507690 | 2011. október 17. 10:31 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 507689 | 2011. október 17. 08:41 | ![]() | |
Üdv G400CDI! A csehek nem gyártották liszensz alapján a FUG-ot, magyar gépeket vásároltak, utólag voltak cseh átalakítások pl. OT-65A(torony 7,62mm géppuskával és 82mm pct. gránátvetővel). | |||||
G400CDI | Adatlap | 507688 | 2011. október 16. 23:17 | ![]() | |
Üdv! Azt szeretném kérdezni a tisztelt egybegyűltektől, van-e valakinek információja arról, hogy az OT-65-öt a csehek saját maguk gyártották, vagy tőlünk vették? Utóbbi esetben a módosítások is itt készültek? Itt egyébként egy nagyon "hiteles" cikket olvashattok, elég csak az első mondatot megnézni: www.globalsecurity.org/military/world/europe/ot-65.htm Itt meg egy FUG felújítás: www.russianmilitary.co.uk/blog.php | |||||
joci232 | Adatlap | 507687 | 2011. október 16. 19:27 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 507686 | 2011. október 16. 19:12 | ![]() | |
Hali! GSZP-t hol lőtted? Köszi | |||||
juge75 | Adatlap | 507685 | 2011. október 16. 17:02 | ![]() | |
Szerintem honi légvédelmi rakéta rávezető állomásához tartozó dolog. | |||||
joci232 | Adatlap | 507684 | 2011. október 16. 16:05 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 507683 | 2011. október 16. 16:03 | ![]() | |
készítettem 1-2őt már de semmi "felszerelés" nem volt nálam... Amugy kérdezném mi ez a másik szerkezet? | |||||
juge75 | Adatlap | 507682 | 2011. október 16. 15:38 | ![]() | |
Azonnal mérni, fotózni! :-) | |||||
joci232 | Adatlap | 507681 | 2011. október 16. 15:33 | ![]() | |
Most találtam itt a közelembe egy telepet ahol van 2 GSZP ponton... Egyik egybe, másik 2 felé vágva | |||||
balaton | Adatlap | 507680 | 2011. október 16. 12:47 | ![]() | |
Helló Jimbow! Én is élnék az ajánlatoddal :-) AT-S érdekelne, a fülke körüli rész és a plató alja. Olyan kis csúnya, hogy egyből felismered majd, de azért mutatok róla egy képet :D Előre is köszönöm. üdv. KG | |||||
Pilu | Adatlap | 507679 | 2011. október 16. 11:55 | ![]() | |
Varjúbácsi | Adatlap | 507678 | 2011. október 16. 09:47 | ![]() | |
Ha kérhetnék fotókat a GSP 55-ről, sokat lendítene a munkámon. A legfontosabb lenne néhány olyan kép, amin érzékelhető a ponton elejének, és végének dőlésszöge. Köszönöm. | |||||
Jimbow | Adatlap | 507677 | 2011. október 16. 09:36 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném csak kérdezni, hogy a ZiL-131-nél is a név mögé biggyesztik a "K"-t, ha csörlős? Holnap KEcel, most kérjetek még. Zsámbékon fotóztam Zil-131 és 157 alvázakat, viszonylag részletesen. Idővel fel is töltöm majd. Üdv, Ádám | |||||
upiupi | Adatlap | 507676 | 2011. október 14. 22:03 | ![]() | |
Üdv! Azért vannak még ott jobb videók is!:) Hát igen! Bat-2-nél nem az a kérdés hogy hol az út amit tisztítani kell, hanem hogy hova kell az út! | |||||
Jimbow | Adatlap | 507675 | 2011. október 14. 19:39 | ![]() | |
Sziasztok! Mostanság felkerült pár új kép, a legfontosabb talán az Ural-4320 APA-5D mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php Bővül a hosszabb-rövidebb dobozbontások listája is. Üdv! | |||||
Pilu | Adatlap | 507674 | 2011. október 14. 19:14 | ![]() | |
A maradék hárommal Kalocsán találkoztam a tavasszal. Úgy tudom az egyiket helyreállítják. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Bár én még csak 1-szer szóltam hozzá a fórumon, de ez az UAZ dolog felkeltette az érdeklődésemet. Az igazság az hogy az uaz-ba szinte bármilyen motort bele lehet rakni,hely az van bőven. Csak az a kérdés hogy milyet ? általában régi Mercit szoktak használni,10-11 literes fogyasztás, csak a végsebesség 60km/h. Iveco ! nem rossz választás, csak az már jelentős anyagiakkal jár….stb és ezt így lehetne tovább folytatni. A terepjáró képessége pedig: A G-s mercinek 1-db futómű durván 200ezer ft, uazé 40-50ért lehet újat venni. Sokan mondják hogy a G jobb terepen mint az uaz, csak azt senki nem említi hogy mennyi múlik azon aki vezeti !
Az meg hogy le kellene cserélni őket, hát nem tudom, leselejtezik a 25-30 éves uaz-okat és helyette kapunk a Német sereg által (használt) 20 éves G Merciket, amihez az alkatrész annyiba kerül mint egy komplett uaz. Elgondolkodtató ! (Semmiből A Semmibe)
És még annyit,hogy ismerek olyat aki pár éve (2-3) 20-30 km-es parancsnoki uaz-okat vette a HM-től, szinte újak voltak, ha a korukat nem nézzük.
'' Ezek a leselejtezések is csak az üzletről szólnak! ''