<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Sokol | Adatlap | 641904 | 2018. március 20. 18:08 | ![]() | |
Déé | Adatlap | 641775 | 2018. március 17. 18:51 | ![]() | |
Tüzérismeretek : 40 mm 40 M. és 40 mm 40 M. gv. páncéltörő ágyú : tervezet | |||||
Elnar | Adatlap | 641764 | 2018. március 17. 17:52 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 641762 | 2018. március 17. 16:39 | ![]() | |
Üdv! Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Elnar: a Kalimegdános lövegnél érdekes, hogy a MÁVAG pecsétet lekenték, de a pajzson lévő kis adattábláról (amin a hátrasiklás mértéke, meg a fékhenger űrmérete van feltüntetve) elfeledkeztek... Azért köszi a megerősítést, így már tudom, kb. hogy nézhetett ki a 40M, még ha -ezek szerint- meg is van kissé "hamisítva" szegény. Sokol: 1/72-ben tervezem megépíteni a kocsit (meg majd az egész jelenetet egy dióban), úgyhogy Tamiyák, Kirinek kilőve... Viszont a Mirage Hobby szép sorozatot hozott ki Stuartokból 1/72-ben (a mellékelt képen lévő van talán a legközelebb az igazsághoz: kerek torony, kis pk. kupola, csak a torony alján kell majd a szoknyát átszabni egyenes fazonra). Romsitsa: Köszi a megerősítést a felségjellel. Tényleg valószínű, hogy az oldalán meg ott lehetett még az eredeti amcsi szériaszám is. De alakulatjelzésből vajon mi lehetett rajta? +1 kérdés: (tudom ez már sok): lehet-e tudni, hogy a "131"-es toronyszámú kocsinak mi volt a rendszáma? | |||||
romsitsa | Adatlap | 641755 | 2018. március 17. 12:40 | ![]() | |
Hello, 1. Az eredeti képen sincs sokkal több információ, de érzésre a két kép nem ugyan azt a jelenetet ábrázolja. 3. Nyolcszög hadijel és nagy eséllyel volt rajta egyéb jelzés. Egyrészt magyar alakulatjelzés lehetett rajta, másrészt a szovjetek nem nagyon festették le az amerikai jelzéseket. 4. A magyar zsákmányok mind benzinesek (már amiről van fotó). Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641753 | 2018. március 17. 12:09 | ![]() | |
Szia! 2: igen ehhez kell a Tamiya, vagy a Kirin parancsnoki kupolája, de jobb ha leméred :( (a Tamiya brutálisan elnagyolt és el kell vékonyítani belülről ) 4: volt mindkettő (ismertek az átadott darabszámok, megtalálod, hogyha rákeresel) +1: 40M csak van rajta pár orosz csere alkatrész | |||||
Elnar | Adatlap | 641751 | 2018. március 17. 11:51 | ![]() | |
A lap alján lévő "ismeretlen, PaK 41-hez hasonló"nak írt a 40M. Legjellegzetesebben a PaK 36-hoz hasonló, de egyesen lecsapott lövegpajzsról ismerhető fel messziről. Az ovális embléma kicenzúrázva a Mávag pecsétje, mint ami a Nimród elején is van. Érdekes módon, valahonnan van egy olyan képem lementve, ahol még ép a tábla rajta. | |||||
téglatesó | Adatlap | 641749 | 2018. március 17. 11:15 | ![]() | |
Üdv Urak! Újra elővettem régi kedves témámat: a magyar Pz. 38-ast vontató Stuart-ot. Volna ezzel kapcsolatban 1-2 kérdésem: 1. Volna-e valakinek a jelenetről jobb felbontású képe? (Az enyémet mellékeltem, az csak 650x480, és elég gyatra minőség). 2. A képet nézegetve jól látom-e, hogy ennek a kocsinak a kerek alaprajzú, de pk. kupolás tornya van, de nem a "szoknyás" változat, hanem a "sima" "patkós (horseshoe)" változat? (Ugyanúgy mint a második képen, amit a katonák vizsgálgatnak, és a mellékelt rajzon, amin bekarikáztam a toronyváltozatot). 3. Jól látom-e, hogy ezen a vontató kocsin még a trikolor "stoptábla" hadijel van az oldalán, és nem a fehérkeresztes? Lehetett-e még más egyéb jelzés is a kocsin? 4. Vajon minden Oroszországba küldött M3 dízeles volt, vagy voltak köztük benzinesek is (és ez a példány lehetett-e az)? +1 kérdés (más téma): engem is érdekelne a 40M pct. ágyú témája, és kérdésem, hogy a romsitsa kalimegdános linkjén látható galéria legalján lévő löveg lenne a 40M? (csak mert a képei fölé az van írva, hogy német 4,2cm-es PaK-41, de a lövegen magyar feliratos műszaki táblácska van). Tudom, kicsit sok volt a kérdés, köszönöm a türelmet és a figyelmet. | |||||
lacipapa | Adatlap | 641689 | 2018. március 16. 09:03 | ![]() | |
Szervusz Elnar! Köszönöm,csak saját felhasználásra gyűjtök! Üdv,Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 641681 | 2018. március 15. 22:11 | ![]() | |
Meg még a torony hátsó fala: telefongyar.hu/gyartmanyok/hadiipar/kepek/toldiban.jpg | |||||
Elnar | Adatlap | 641680 | 2018. március 15. 21:32 | ![]() | |
Talán ezeket keresheti a kolléga... www.facebook.com/1580549015526531/photos/a.1580880838826682.1073741827.1580549015526531/1807942236120540/ www.facebook.com/1580549015526531/photos/a.1580880838826682.1073741827.1580549015526531/1807941536120610/ (a képek lehet, hogy jogvédettek, én csak meglévő feltöltést adtam meg) | |||||
lacipapa | Adatlap | 641649 | 2018. március 15. 11:41 | ![]() | |
Üdv,Mindenkinek! Zsákmányolt ,magyar BA-20-ast szeretnék építeni és ahhoz kérnék,minden féle infót. Gyűjtöttem egy párat,sajnos nem igazán látszanak rajta a magyar "jegyek".A tornyon elhelyezett felség jelen kívül volt más is rajta,rsz. esetleg? Egy kérdésem lenne azokhoz akik építettek ilyet. Melyik 1:35-ös készlet a legjobb a Dragon,vagy HB? Üdv,Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 641590 | 2018. március 13. 22:27 | ![]() | |
Az a gond, hogy a 40M csak távolról, hunyorítva hasonlít a német és szovjet lövegekre. Egyszer végignéztem mit lehetne felhasználni más makettekből, sajnos majdnem semmit. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641588 | 2018. március 13. 21:56 | ![]() | |
Bronco rájött a trükkre (ott a tengely az öntőkereten és a szűk zsámolyt adja!): www.militarymodelling.com/news/article/bronco-1-35-krupp-protze-l-2-h-143-kfz69-with-37cm-pak-36-early-version/26087 Akinek meg van a készlet dobjon már egy dobozbontást legyen szíves! | |||||
Sokol | Adatlap | 641586 | 2018. március 13. 21:20 | ![]() | |
Le kell gyártani a 40M-et erről a készletről van valakinek bármilyen infója? www.scalemates.com/kits/107801-miniart-35125-45-mm-at-gun-mod-1942 | |||||
romsitsa | Adatlap | 641584 | 2018. március 13. 19:51 | ![]() | |
Itt még megvan a Pak 36 kereke, de nagyon nem illik a tengelyre (múzeumi pótlásnak tippelem, ami később elkopott), lentebb pedig az Ansaldonk. www.kpopov.ru/military/kalemegdan_14.htm Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 641579 | 2018. március 13. 17:43 | ![]() | |
Aha :) Az történt, hogy felcseréltek két táblát... Az "ismeretlen" egy Pak 36, ismeretlen eredetű fa abroncsos kerekekkel, de ahogy nézem a fotókat a Tak és Pak tengelyei csereszabatosak. Gyakorlatilag a tengelyre húzták rá a torziós rugót és area gumiabroncsos felnit. Kösz az utánajárást. És végre van fotó az Ansaldójuk küzdőteréről is, bár teljesen ki van belezve. Üdv Á | |||||
Sokol | Adatlap | 641553 | 2018. március 12. 23:28 | ![]() | |
Német 1928-as: www.les-sfu.ru/image2.png Orosz gyártású 1930-1931 modellek (a mese csak annyiban igaz, hogy majd egy évvel később a Tanács tényleg írt egy megbízást azokra az eszközökre, amit addig nem tudtak a gyártásban saját erőből elindítani.. csak ekkor a BUTAST iroda már nem is működött :D - Józsi elfelejtette megkérdezni a crew-t, hogy mi lenne ha bizniszelnének kicsit a germánokkal): www.cris9.armforc.ru/rva_1k.htm 45mm 1932- www.russianarms.ru/forum/index.php 45mm 1932-1933 www.cris9.armforc.ru/rva_19k.htm | |||||
Sokol | Adatlap | 641551 | 2018. március 12. 22:25 | ![]() | |
Megvan! Az orosz könyvekben mind 1928-as típusként azonosítják az oroszoknak eladott 12 első 3,7 cm-es TaK-ot. Mind rugózás és persely nélküli. A Butast üzeletek során nem kaptak más típust 1929-ben. (orosz besorolása 1930M 1-K) Később a Rheinmetall/Solothurn/Steyr hármas képviseletében létrehozott másik iroda 1935-ös modelleket is értékesített ismeretlen mennyiségben. Ezek a Tavis-hoz kerültek mind, ahhol a 45mm-es projekt is kezdődött. Magyarországon a Steyr közvetített, de üzletet egyedül még nem köthetett, így majdnem két évet késett beszerzés. | |||||
Sokol | Adatlap | 641537 | 2018. március 12. 18:56 | ![]() | |
Itt a különbség jól látható: www.lonesentry.com/german_antitank/pics/xgerman_antitank4_squeezebore.jpg | |||||
Sokol | Adatlap | 641536 | 2018. március 12. 18:55 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 641535 | 2018. március 12. 18:48 | ![]() | |
Persze hogy van különbség! Nézd meg a kalemegdan-i képen keresztben ott megy a tengely mint a későbbi 42mm-es PaK-41-nél (annál előbbre helyezték a tengelyt hogy stabilabb legyen földet éréskor)! Ezért azonosítják állandóan félre. Viszont a 41-esnél a tengelyre még jönnek a lapított zsámolyok, hogy szépen le lehessen ereszteni mélyre. De azt nem tudod megcsinálni a 40M-mel, vagy az 1929M-31M 3,7cm TaK-kal! Egész egyszerűen ott egyben tengelyre mennek a kerekek, és ennek megfelelő hosszúságú a tengely. A Pak36 meg ilyen: www.lovettartillery.com/3,7cm_Panzer_Abwehr_Kanone_PAK_1936.html nézd csak meg hogy mennyi hely marad a pajzs mellett! A Rheinmetall starrer Räder-lafette megoldása a starrachse miatt kapta a nevét. A lovasságin az állítóperselyek hiányában technikailag olyan nincs. | |||||
romsitsa | Adatlap | 641532 | 2018. március 12. 18:09 | ![]() | |
Hello, megvan a lóvontatású 40M, illetve megtaláltam a szovjet lóvontatásút is. Ezek alapvetően ugyan azzal a merev tengellyel vannak szerelve. Amit sehol sem találok az az, hogy a Tak és a Pak 36 tengelye/zsámolya között volt-e különbség vagy csak a kerekek és a rugózás tért el. És ezek alapján nem világos, hogy a kalamegdáni példany egy Tak vagy Pak 36. Az már szinte részletkérdés, hogy miért 40M van a tábláján. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Pak_41_4%2C2cm_kalemegdan.jpg Üdv A | |||||
Sokol | Adatlap | 641530 | 2018. március 12. 18:06 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 641525 | 2018. március 12. 17:46 | ![]() | |
Ádi! Rheinmetall-Waffe szerződés! Ők lóvontatásban gondolkodtak csak 1931 januárjáig. Az oroszok 45mm-es K-19/K-53 zsámolyai egy az egyes kópiák, onnan tudsz részleteket nézni. Ekkor még nincs panzer, csak tank ;) szóval 37mm vagy még inkább régi jelölés szerint 3,7 cm TaK amit keresel. Kína és mi is ezt vettük. | |||||
Wrecker | Adatlap | 641522 | 2018. március 12. 16:33 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 641507 | 2018. március 12. 09:34 | ![]() | |
Hello, létezik az, hogy a Pak 36-ot átépítettük a 40M pct. ágyú (vagy ahhoz hasonló) merev tengelyével? Egyáltalán kompatibilsek voltak a forgózsámolyok? Köszi Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 641183 | 2018. március 6. 15:10 | ![]() | |
Köszönöm,egy vázlat rajzot találtam,de nem igazán segített.Fotót,még nem sikerült. | |||||
romsitsa | Adatlap | 641147 | 2018. március 5. 21:59 | ![]() | |
Hello, publikus, használható rajz nincs, tudtommal. Fotó tud lenni. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 640884 | 2018. március 2. 12:03 | ![]() | |
Szervusztok! egy kis segítséget kérnék.Toldi I.-et építek és jó lenne a torony belsejéről,valami rajz.Szeretném "berendezni" valamennyire.Köszönöm,ha tudsz segíteni. üdv,Laci | |||||
Va-Pe15 | Adatlap | 640779 | 2018. február 28. 21:37 | ![]() | |
Sziasztok ! Segítséget szeretnék kérni tőletek,hogy egy magyar festésű Opel Blitzet szeretnék elkészíteni a Tamiya készletet szemeltem ki rá,de nem tudom mennyire jó ez a készlet erre. tudom ,hogy különböző féle kerékkel szerelték őket,csak azt nem tudom melyik kereék melyik típushoz jó,ha tudnátok segíteni az jó lenne,Köszi előrre is. Meg erdemes e költeni kerék szettre ,vagy jó az amit a készlethez adnak? | |||||
Elnar | Adatlap | 640236 | 2018. február 18. 17:01 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 640222 | 2018. február 18. 12:45 | ![]() | |
A Nimródos kép Virágh Ajtony tulajdonában volt? A Jász vitézekben publikálásra is került. Van valakinek további infója? | |||||
Elnar | Adatlap | 640221 | 2018. február 18. 12:26 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 639421 | 2018. február 6. 08:28 | ![]() | |
Köszönöm, de szerintem nem lesznek olyan gyorsak. :( Esetleg, ha sok időd van, megtennéd, hogy megnézel egy lapszámot az utolsó évfolyamból, hogy valóban van-e benne papírkivágó? Legrosszabb esetben, ha megjelenik, én is előfizetek egy hónapot, ha nagyon nem bírok magammal. Köszi! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 639418 | 2018. február 6. 06:12 | ![]() | |
Ha fenn lesz egy hónapon belül, szólj! Egyhónapos előfizetésem van. | |||||
Gabusch | Adatlap | 639412 | 2018. február 5. 22:34 | ![]() | |
Elég régi felvetés a 12. sz. páncélvonat papírmakettje kapcsán Kamovos kollégától.0 Meg engem szokott még érdekelni a dolog. Az arkanum.hu-n vannak Kisdobosok, sajnos csak 1961-1966 közötti példányok. Ha folytatják a felvitelt, akkor előbb-utóbb elérnek 1969-hez és akkor lesz páncélvonat, mert az volt az egyik melléklete, legalábbis emlékeim szerint. Az 1966-os lapok bélyegképeinek böngészése alapján úgy gondolom, hogy ezek tartalmazzák a papírkivágó mellékleteket is. Akkor már csak egy olyan ember kell, akinek van előfizetése és le tudja szedni a PDF-et - amennyiben a hétvégi ingyenes próbaverzióval ez nem működne. Elvileg könyvtárakban hozzá lehet férni, de mivel nem vagyok tag, nem tudom, ott engedi-e a letöltést, illetve lenne-e erre egyáltalán lehetőség. adtplus.arcanum.hu/hu/collection/Kisdobos/ | |||||
Elnar | Adatlap | 638241 | 2018. január 15. 23:02 | ![]() | |
R/16 és R/17 lakott benne az én ismereteim szerint is. Sd. Ah. 24. pótkocsival. A Telefongyár honlapja szerint német Lorenz készülékek voltak. | |||||
Emerick | Adatlap | 638154 | 2018. január 15. 10:45 | ![]() | |
Hali! Hát nem túl gyakori. Csak néhány kép ismert a hat kocsiról. Arra sajnos még nem jöttem rá, hogy melyik típusnak felel meg ez a németeknél a Kfz 72-n belül, mert abból rengeteg változat volt. A magyar egy hibrid volt, mert az antennát és a generátor pótkocsit is egy kocsi vitte, míg a németeknél külön volt antenna kocsi, és maga a távbeszélő kocsi. Nálunk R/16 és R/17 távbeszélő központ gépkocsinak hívták, azt hiszem svájci licenszből származó központokkal szerelték fel. Ahhoz képest, hogy rengetegnek kellett volna lennie állománytáblák szerint, csak ez a kevéske volt belőle. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 638127 | 2018. január 14. 22:17 | ![]() | |
Gabusch | Adatlap | 638105 | 2018. január 14. 20:18 | ![]() | |
Jól körberakták mindenféle feliratokkal, nehogy normálisan lehessen fotózni. Az idő pocsék volt, a múzeum meg ingyenes. | |||||
börni75 | Adatlap | 638098 | 2018. január 14. 19:47 | ![]() | |
Irigylem azokat, akik élőben láthatták! Biztos jó kis rendezvény lehetett a hétvégén! | |||||
páncélos | Adatlap | 637981 | 2018. január 12. 21:54 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 637672 | 2018. január 7. 17:35 | ![]() | |
De csak 1940 és 1942 között! ;) | |||||
Kamovos | Adatlap | 637667 | 2018. január 7. 16:52 | ![]() | |
Kicsi | Adatlap | 637657 | 2018. január 7. 13:36 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 637620 | 2018. január 6. 22:32 | ![]() | |
Persze nem értek hozzá, de nem lehet, hogy a motorburkolat kialakításából lehet legegyszerűbben megkülönböztetni? A WM4500 az 1935-ös mintát vette alapul ezeknél az elemeknél (sokkal jobban lekerekített minden él és a sárhányó mélyebb, vaskosabb zsanérpánt). Romsitsa 637486 hozzászólás második kép pl. vagy itt az első kép: www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Krupp/Krupp_Protze/Kfz__70/kfz__70.html figyeljétek a sárhányó alsó ívét és hogy hol vannak a szegecsek az 1936-os típuson: www.free-photos.biz/photographs/transportation/cars/459966_bundesarchiv_bild_146-1993-039-09__krupp_1_5-tonner___krupp-protze__.php Ilyen volt magyar és német felépítménnyel is ez biztos: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Trubeckoj_herceg_utca_%28ekkor_Vorovszkij_utca%29._Fortepan_73955.jpg A következő meg már ilyen (igaz restaurált és az 1936-ra jellemző elemek is rákerültek, de ez már későbbi. www.flickr.com/photos/52439118@N02/albums/72157650456952987 A H143 és a Luftwaffe számára gyártott gépeket egyszerűsített elemekkel szerelték mind (sárhányó alsó íve, lapos kialakítás, élek kisebb ívben letörve a burkolaton stb.): ncache.ilbe.com/files/attach/new/20170719/377678/2037587595/9903376293/563a72a0cef82b10ea762d76589c9e9d.jpg Egyértelmű, hogy ezen a jól ismert képen sem 1935-ös alap látható már i.pinimg.com/originals/3e/af/a1/3eafa1f12a935f1229ed3b629d9d8f62.jpg -szerintem így talán könnyebb beazonosítani őket | |||||
romsitsa | Adatlap | 637605 | 2018. január 6. 20:40 | ![]() | |
Hello, azt tippelem, hogy ez a verzió az L2H43 "rövid" lökhárítója. cdn-4.olive-drab.com/images/id_krupp_700_02.jpg A "közepes" és "hosszú" pedig az L2H143 valami fejlesztése. Á | |||||
Emerick | Adatlap | 637591 | 2018. január 6. 18:48 | ![]() | |
Nincs más jelzés, mert békeállományon lévő alakulat kocsija. ;) (2. lovas páncélos zászlóalj) | |||||
Elnar | Adatlap | 637569 | 2018. január 6. 15:38 | ![]() | |
Ez egy nagyon jól fotózott példány így, de sajnos ez nem lövegvontató felépítmény, mint ami az olvtársnak kellene. Érdekes, hogy ezen sincsen semmi a rendszámon és a gépjármű emblémán kívül. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
i.pinimg.com/736x/a4/2b/47/a42b47fed732a9bcc5f8c006ada0cd47.jpg