<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Z63 | Adatlap | 634715 | 2017. november 5. 18:36 | ||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 634692 | 2017. november 5. 13:22 | ||||||||||||||||||
Akkor ez is az évtizedek óta (egymásról) publikált tévedések sorába illik? Mindenhol magyarnak olvastam. A sor végén lévő alakon én erősen egy bocskait vélek látni. | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 634608 | 2017. november 4. 19:59 | ||||||||||||||||||
Szervusz! Csodálkoznék, ha magyar lenne. A magyar RSO-k akkoriban lettek leszállítva, amikor kb. a kép készülhetett. Azaz igen kicsi az eshetősége, hogy magyar RSO legyen. Halványan szerintem egy német alakulat pajzsos jelzése van felfestve a vontató platójára. Akár még a Bofors is lehet német, elvégre volt nekik. I. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 634598 | 2017. november 4. 18:19 | ||||||||||||||||||
Sziasztok.Biztos beszéltük már.Jól tudom ez a kép Magyar katonákat és RSO+Bofors ábrázol? Úgy emlékszem talán (pont) Nyíregyháza határában? Eredeti méretű képen talán még a tábla is látszik.Igaz?Megvan ez valakinek? Ide vagy ha csak magánban elküldené? Megnézhetném? Vagy a könyv kapható amiben ez benne van? Mi a címe? Köszönet SENNÁS duro06072@gmail.com | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 634031 | 2017. október 24. 08:28 | ||||||||||||||||||
Szervusztok! Z63: Próbáltam javítani a színeken, kérlek véleményezd! 12 éves korom óta (ami jó régen volt) most próbálok először harcjárművet összerakni. Mivel abszolút kezdőnek érzem magamat, örömmel veszek minden jó tanácsot. Előre is köszönöm. | |||||||||||||||||||||
Safranek | Adatlap | 633566 | 2017. október 11. 19:50 | ||||||||||||||||||
... és vlsz, h életképtelen is. | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633545 | 2017. október 11. 10:50 | ||||||||||||||||||
A tajvani szép lett, kár, hogy valami irányzóberendezést nem rakott rá. Ez az oldalra kitéríthetetlen lövegbölcső érdekes koncepció. Üdv Á | |||||||||||||||||||||
dnepromodel | Adatlap | 633510 | 2017. október 10. 14:18 | ||||||||||||||||||
Szervusztok! Tenyleg elszurtak kicsit a kinaiak. Minimum igy kellene kineznie. Igaz, az elso kepen egy angol makettezo nemetesitette, de meg igy is helyezest ert el vele Britanniaban. A Magyar verziot, egy Tajvani makettezo rakta ossze, aki egy kicsit hadilabon allt a fotomaratas hajlitassal, de ebe guba, jelen pillanatban nem azt kell nezni, hanem, hogy minimum, hova kerulne a loveg. | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633311 | 2017. október 5. 13:07 | ||||||||||||||||||
A Kwk 43-as metszetet még nem láttam, vagy nem emlékszem rá, de ezt hogy gondolták? Hátulról betolni nem lehet a lőszert, felülről bemelni sem, maximum nyitott ajtónál? Vagy ez arra készült, hogy cáfolja a Kwk 43 teóriát? Üdv Á | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633303 | 2017. október 5. 11:34 | ||||||||||||||||||
Azt, hogy gondolkodtak egy rohamlöveg/páncélvadász verzión, nem vonom kétségbe. A Szebenyi féle harckocsivadászhoz is van teljes leírás, mégsem lett volna működőképes. Figyelmesen olvasva a Tas prototípus építése is "próba-cseresznye" alapon működött, menet közben módosították a terveket, pl. ajtók a homloklemezen, vagy homloklemez oldható kötésekkel. Ráadásul attól függetlenül építették, hogy a Pz IV-nél érdemben jobb főfegyverzet gyártására esély sem volt. Á | |||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 633299 | 2017. október 5. 09:48 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem akarok ismételten belemenni a Tas vitába. Akit érdekel mélyebben, az alábbi könyvben merülhet el a témában. Ebből kiderül, hogy milyen készültségi szintig és hány készült el a Tasból addig a mindent elsöprő bombázásig, ami az üzemet érte. A könyv ide vonatkozó fejezete tartalmaz mindent. Nem igazán értem, hogy (tapasztalatom szerint) miért nem ismert a kötet a makettezők körében. https://www.antikvarium.hu/konyv/turcsanyi-karoly-hegedus-erno-nehez-harckocsik-388551 A Vadásztasra visszatérve, a makettdoboz grafika elég gyermeteg. A nehéz páncélvadász koncepció kézenfekvő, azonban szerintem is kétséges volt 1944-ben az elkészítése (pl.: KwK...). Azonban sose feledjétek; aki ezt először közzétette (Korbuly Pál) ismert mindenkit a tervezőgárdából és később is kapcsolatot tartott velük. Sőt, ő is egyetemistaként ott dolgozott akkor, a Tason! Gyakorlatilag neki köszönhetjük, hogy fennmaradtak Tas tervrajzok, építési napló, stb., melyek alapján 85%-ban rekonstruálhatóvá vált a harckocsi. Talán az sem közismert, hogy gondolkodtak a Tas továbbfejlesztésén DB repülőgépmotorokkal (prof. Jurek A.). Korábbi vitánkban ,,romsitsa"-val arra próbáltam célozni röviden, hogy mire egy eszköz prototípusának legyártásához jutunk, addig sok változatról készül megvalósíthatósági tanulmány. Tehát, a rohamlöveg tervezete nem kizárt. Egyébként nagyon szép vonalvezetésű, mégis tekintélyt parancsoló, - ahogy a főkonstruktőre Kovácsházy Ernő mondta - gépszerű harcjármű lett volna. Sajnos a Haditechnikában megjelent, legutolsó Bíró Ádám által írt Tas cikkek sem vették figyelembe a fenti könyvben összefoglalt ,,legújabb" (2009.) kutatási eredményeket és még mindig a fantáziatason (ami a lent hivatkozott, M.Kir. Honv. könyvben is szerepel ~1994.) alapuló rajzi-szerkesztési eredményeit teszi közzé. denkmeyer | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 633258 | 2017. október 4. 18:49 | ||||||||||||||||||
Ismét megerősödött bennem a tény, hogy ha _valaha_ Tast építek, az egy gyári félkész példány lesz. Többek közt a marhaságok elkerülése miatt, na meg Miguel Jiménez natúr acél T-34-ese által inspirálva | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633246 | 2017. október 4. 15:33 | ||||||||||||||||||
András, nézd meg a Bajtos rajzot az M.Kir. Honv. fegyverzete könyvben, mert a dobozgrafika alapján abból dolgoztak. Az oldalnézeti rajzba képzeld bele a Kwk 36-ot (akár a Kwk 42-őt) és egyértelmű, hogy nem lehet sem irányozni, sem tölteni a löveget. Hab a tortán, hogy lövegtávcső jellegű műszer sincs a tetőn. A homloklemezben persze lehet, hogy beleraktak valamit, de akkor a lövegnek nincs vízszintes kitérése. Üdv Á | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633237 | 2017. október 4. 12:13 | ||||||||||||||||||
Ádám! Azért van olyan verda, ahol a testtel céloznak, lásd pl. Strv 103 család! | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633234 | 2017. október 4. 11:35 | ||||||||||||||||||
Illetve ránézesre a Kwk 36-ot használták lövegnek. Mi a bánatért? Á | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633233 | 2017. október 4. 11:26 | ||||||||||||||||||
Nem az a gond, hogy terv szinten sem létezett a rohamlöveg, tőlem lehet magyar what if, de nem látta senki, hogy ebben a formában értelmetlen a kocsi? Milyen harckocsinak van a döntött homloklemezén ajtót? Hogyan mozog bármilyen irányba a löveg? Hol a lövegpajzs? Az alváz meg olyan, amilyen. Üdv Á | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633220 | 2017. október 4. 08:42 | ||||||||||||||||||
Néhány évvel ezelőtt ha magyar járművet akartál a polcodra, csinálhattad magad! Ma pedig.. Ansaldo, Csaba, Toldi,(minden változat!) Turán (három változat!), Tas, Nimród, Zrínyi I. Zrínyi II. ( a 75mm-es is csak 1 példányban volt, mégse tiltakozott senki!) Én még nagyon várom a vadász-Toldit, legalább nem kell scratch-elnem! :-) | |||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 633219 | 2017. október 4. 08:28 | ||||||||||||||||||
Ha így haladunk, hamarosan megjelenhet (végre) a Szebeny-féle harckocsivadász is... :P | |||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633218 | 2017. október 4. 08:27 | ||||||||||||||||||
Ádám! Rengeteg papírpáncélost adnak ki a különböző makettgyártók. Még egyik ország makettezői sem tiltakoztak emiatt! A "Tas" is csak alváz szintig készült el, mégis örülök neki, hogy ott a polcomon. És ha kijön végre egy korrekt Nimród, biztos hogy építek belőle egy "Lehel"-t, pedig az se volt egy tömegjármű. Inkább örüljünk neki, hogy valamilyen szintig megjelentünk a gyártók palettáján. Előbb utóbb jön majd a többi is. | |||||||||||||||||||||
spenot | Adatlap | 633215 | 2017. október 4. 08:11 | ||||||||||||||||||
Igazad van, legalább is sejtem, mire gondolsz. A track-linken például ártatlan módon méltatják, mert nem értik, hogy miért lehetne akár egy tucat sokkal relevánsabb járművet is kiadni magyar vonatkozásban. Jó lenne oda beírni és elmagyarázni ezt a képtelenséget. Spenot | |||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 633211 | 2017. október 3. 23:54 | ||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 633144 | 2017. október 2. 06:57 | ||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 633142 | 2017. október 2. 00:35 | ||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 633139 | 2017. október 1. 21:06 | ||||||||||||||||||
Szervusztok Segítséget szeretnék kérni! Az IBG modell 38M Toldi harckocsiját készítem. Jelenleg befejezetlenül ilyenre sikeredett. Gondolom a színekkel van a fő gond. Tudnátok tanácsot adni? Illetve mivel sározhatnám? (Egyik kollégámmal hadi játékra adtuk a fejünket 1/72-ben. Ő lenne az első a családban.) | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 632873 | 2017. szeptember 24. 21:02 | ||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632383 | 2017. szeptember 12. 22:44 | ||||||||||||||||||
AFh... Mondtam már, hogy szeretem a Rába rendszerét! :D Köszi mindenesetre. Valahol földi halandó utána tud nézni az AF-ek családjának amúgy? | |||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 632369 | 2017. szeptember 12. 18:11 | ||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632368 | 2017. szeptember 12. 17:53 | ||||||||||||||||||
Kedves Elnar! Így rögtön világos. Engem az AFa zavart meg. A képeken szereplő vasak AFh típusúak. De így rendben van az egész. I. | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632367 | 2017. szeptember 12. 17:52 | ||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 632365 | 2017. szeptember 12. 16:51 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! A Bronco CV-33-asok közül melyiket érdemes megvenni, ha magyart akarok csinálni? Köszi | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632345 | 2017. szeptember 11. 23:13 | ||||||||||||||||||
Az L3.6H-nak másfajta kerekei voltak (6 lyuk amiből két szemközti nagyobb, és 10 csavar) Mellékelek még egy AFa híradókocsikat, másfajta felépítménnyel is ( a második a legutóbb posztolt másik oldala). Erősíthető vagy cáfolható, rendszám alapján. Tudtommal az AFi-nek nincs a felső két kopoltyűja, vagy minek hívják. Sem az L36H-nak - viszont az AFa-nak igen, és tisztán látható a képeken. Típusfelépítményeket sem nagyon láttam, mert eddig vagy hat-hétféle dobozt különböztettem meg különféle járműveken (Mávag N26 - bár szerintem ez a posta járműve Délvidéken, Rába-Krupp L36H, Rába AFa, Rába Afi, Henschel 33 - ez kakukktojás mert echte német és WM H-2) | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632341 | 2017. szeptember 11. 21:39 | ||||||||||||||||||
A Rába AFi egy 41 darabos rendelés része volt, a kivitelező cég készíthetett sablon-rajzolt séma alapján festésmintát. Elég sok volt ezekből a rádiós kocsikból, több sorozatban, mégsem látni túl gyakran, hogy összehasonlíthassuk őket. A felépítmény amolyan típusfelépítmény volt az R/6, R/7, R/7a, R/8 és R/9 híradó berendezésekhez. Azért L36H híradó kocsi nem túl gyakori, örömmel látom, hogy van itt egy kép. :) Köszönjük Elnar! (AFa híradó kocsiról nem tudok. AFh lehetett volna, de a lökös rajta Krupp típusú) Amúgy a Krupp és Rába-Krupp teherautók orrán (sőt, Fiatokon, Henscheleken stb) az sima lökhárító, kicsit szabadon értelmezve gyártónként. ;) Ízlés szerint gömbvasból, szögvasból, hajlított profilból, hol teljes orrszélességre, hol csak a hűtőt védve. Z! Az a repedés szerintem a szélességjelző (szamárvezető) rögzítése a sárhányón. I. | |||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 632340 | 2017. szeptember 11. 21:21 | ||||||||||||||||||
Bocsánat, látszana. | |||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 632336 | 2017. szeptember 11. 20:47 | ||||||||||||||||||
Szia Elnar! Nagy valószínűséggel ugyanaz a kocsi. Az ajtón és a dobozon is azonos foltok vannak és mintha a második és harmadik képen a sárhányó közepén ugyanott látszik egy repedt sérülés. Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632335 | 2017. szeptember 11. 19:31 | ||||||||||||||||||
Köszi, szóval AFi. Azért voltam dilemmában, mert ugyanezt a felépítményt látni egy bukócsővel szerelt példányon is, ami kicsiknél csak AFa-n volt úgy tudom. (Nem tudom mi a valódi neve annak a hajlított idomacélnak, ami pl a Rába-Krupp L3.6H elején is volt) Vagy lehetett ez egy egységes felépítmény különböző alvázakra? Kamovos! Pont azért kérdeztem, mert elég egyedi folttérképek voltak. Páncélosokat be lehet azonosítani például általa. A kérdés igazából kimondatlanul is Emericknek szólt, mert ő van nyakig benne a Rábákban (is) :) | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632333 | 2017. szeptember 11. 18:23 | ||||||||||||||||||
Rába AFi lesz a típus. Egyébként sem a hűtő, sem a motor maga nem volt azonos a Rába-Fiatokban és a Botondokban. I. | |||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 632332 | 2017. szeptember 11. 17:50 | ||||||||||||||||||
Szia Elnar! Nem hinném, hogy ugyan az lenne. Szerintem nem azonos mindenek a folt térképe. Én is kérdeznék tőled. :) Ennek a Rábának a hűtőmaszkja és motorborítása azonos a Rába Botondéval? Segítségedet előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632308 | 2017. szeptember 10. 16:21 | ||||||||||||||||||
Üdv! Ma leltem a ha5kdr ráriós oldalon képet egy járműről, ami a képaláírás szerint Rába AFa és R/7a lakott benne. Mivel az AF alváltozatokat mindig keverem egymással, elkezdtem összehasonlítani régebbi képekkel, és akkor vettem észre hogy kopp megegyezik a terepmintája egy vaterás sorozattal. Létezhet, hogy ez ugyanaz a jármű, vagy ennyire egyforma terepfestése (amit nehezen hiszek)? | |||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 632190 | 2017. szeptember 7. 20:09 | ||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 632129 | 2017. szeptember 5. 20:30 | ||||||||||||||||||
Köszi Elnar.De akkor a plató rendszámokat eltüntették vajon? | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632125 | 2017. szeptember 5. 18:55 | ||||||||||||||||||
Lacipapa: Ezek a Fortepam képazonosító számai (rámész bármelyik FP képre, "letöltés" gombon jobb klikk, új ablak, és a címsorban átírod a képazonosítót) Sennás: Emerick szerint, a számokat ahogy jött alapon osztották. A forever WIP excel táblám is ezt erősíti meg. Van némi logika, de rendszernek erős volna nevezni. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 632124 | 2017. szeptember 5. 18:16 | ||||||||||||||||||
Csak kérdeznék én is tisztelettel! A zsákmányolt Gaz-AA-on a rendszámokat se festették le?A leszerelhető az rendben de amit a platóra néha a fülkére festettek azokat meghagyták vagy csak azt a részt lefestették(ilyen képet még nem láttam). Esetleg meni utolsó kép az Olaszok úgy hagyták és kész.Lehet tudni milyen Magyar rendszámok voltak rajtuk?Sorba ami jött vagy külön "kód" volt rá? Köszönettel SENNÁS | |||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 632122 | 2017. szeptember 5. 15:17 | ||||||||||||||||||
Szia! köszi,de ezeket melyik hsz.-ben találom? Már régen szeretnék egy GAZ-AA-t építeni,magyarnak,de nem voltam benne biztos,hogy volt. Laci | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632104 | 2017. szeptember 4. 21:17 | ||||||||||||||||||
Minden szovjet technikát, amit sikerült összekaparni 1941-ben, azt széthullásig használták is. Sok kocsit átfestettek, mivel csak kisebb-nagyobb felújítással lehetett beállítani. Egyébként eredeti orosz kivitelben közlekedtek itthon is, nem volt magyarítás, vagy németesítés vagy bármi. (drága mulatság lett volna) I. | |||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 632103 | 2017. szeptember 4. 21:13 | ||||||||||||||||||
A kijelentésed helyes, a Kölnből érkezett Fordok 1942-ig bezárólag szürkék voltak. Általában hazai nagyjavításnál is szürkére festették vissza. I. | |||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 632096 | 2017. szeptember 4. 20:13 | ||||||||||||||||||
A 72267-es képen is GAZ van, csak sunyiba, hátulról. Az 5A-708 az, nem összekeverni a Polski-Fiattal :D A 72483-on, az STZ mögött lapulva, pedig látszik, hogy gépjármű emblémát is kaptak. A 72517-en kettő orra lóg ki (a bal ldali sorban a két Botond közt, jobbról meg az Ansaldo mögött) | |||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 632094 | 2017. szeptember 4. 19:04 | ||||||||||||||||||
Kár,hogy a GAZ-AA-kból nem látszik több! | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 632087 | 2017. szeptember 4. 15:49 | ||||||||||||||||||
Szerintem ezt inkább a Magyar Néphadsereg témájába tedd, itt a második vh-s fanok gyűlnek, ezek a jószágok viszont annál sokkal újabb gyártmánynak tűnnek. | |||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 632079 | 2017. szeptember 4. 14:22 | ||||||||||||||||||
Tisztelt Hozzáértők! Azért írom így, mer ebben a témában teljesen dilettáns vagyok. Néhány napja egy alakulatnál láttam ezt a két aggregátort, amelyekről készítettem néhány képet. Ezekből szeretnék párat közszemlére tenni, hátha érdekel valakit. A képek két géppel és két napszakban (este 18 és délután 13 körül) készültek Az ott dolgozók szerint az aggregátorok üzemképesek, szükség esetén használják is azokat. A tipusukról, teljesítményükről, méreteikről sajnos nem sikerült adatokat szereznem. A műszaki vezető pedig nem volt elérhető. Remélem a képeket érdekesnek találjátok, és írtok pár számomra is érthető mondatot ezekről az eszközökről. Sziasztok, DzsunKa | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 632070 | 2017. szeptember 4. 11:42 | ||||||||||||||||||
Köszönöm! Most tettem ráa kezem a Takom makettjére :) A GAZ-AA is érdekes, azokat használták is a magyarok? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Bocsi, de eltávolodtál a színektől, ez most a háború előtti cseh színeket mutatja. Sajnálom, nincs időm többet lendíteni a dolgon, szerintem az eredeti színkártyáknál nagyobb segítséget nem lehet adni. Akár a standard német színekkel lefestve is jó lenne.
Üdv, Z63