/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.
Z63 634715 2017. november 5. 18:36
Válasz erre
Szia!
Bocsi, de eltávolodtál a színektől, ez most a háború előtti cseh színeket mutatja. Sajnálom, nincs időm többet lendíteni a dolgon, szerintem az eredeti színkártyáknál nagyobb segítséget nem lehet adni. Akár a standard német színekkel lefestve is jó lenne.
Üdv, Z63
Elnar 634692 2017. november 5. 13:22
Válasz erre
Akkor ez is az évtizedek óta (egymásról) publikált tévedések sorába illik? Mindenhol magyarnak olvastam. A sor végén lévő alakon én erősen egy bocskait vélek látni.
Emerick 634608 2017. november 4. 19:59
Válasz erre
Szervusz!

Csodálkoznék, ha magyar lenne. A magyar RSO-k akkoriban lettek leszállítva, amikor kb. a kép készülhetett. Azaz igen kicsi az eshetősége, hogy magyar RSO legyen. Halványan szerintem egy német alakulat pajzsos jelzése van felfestve a vontató platójára. Akár még a Bofors is lehet német, elvégre volt nekik.

I.
Sennás 634598 2017. november 4. 18:19
Válasz erre
21701455166_37c6f89907_o
21701455166_37c6f89907_o

Sziasztok.Biztos beszéltük már.Jól tudom ez a kép Magyar katonákat és RSO+Bofors ábrázol? Úgy emlékszem talán (pont) Nyíregyháza határában? Eredeti méretű képen talán még a tábla is látszik.Igaz?Megvan ez valakinek? Ide vagy ha csak magánban elküldené? Megnézhetném? Vagy a könyv kapható amiben ez benne van? Mi a címe? Köszönet SENNÁS

duro06072@gmail.com
zaran 634031 2017. október 24. 08:28
Válasz erre
IMG_0637
IMG_0637
IMG_0639
IMG_0639
IMG_0638
IMG_0638

Szervusztok!

Z63: Próbáltam javítani a színeken, kérlek véleményezd!

12 éves korom óta (ami jó régen volt) most próbálok először harcjárművet összerakni. Mivel abszolút kezdőnek érzem magamat, örömmel veszek minden jó tanácsot.
Előre is köszönöm.
Safranek 633566 2017. október 11. 19:50
Válasz erre
... és vlsz, h életképtelen is.
romsitsa 633545 2017. október 11. 10:50
Válasz erre
A tajvani szép lett, kár, hogy valami irányzóberendezést nem rakott rá. Ez az oldalra kitéríthetetlen lövegbölcső érdekes koncepció.

Üdv

Á
dnepromodel 633510 2017. október 10. 14:18
Válasz erre
Tasli
Tasli
IMG_7563
IMG_7563
IMG_7511
IMG_7511

Szervusztok!
Tenyleg elszurtak kicsit a kinaiak.
Minimum igy kellene kineznie.
Igaz, az elso kepen egy angol makettezo nemetesitette, de meg igy is helyezest ert el vele Britanniaban.
A Magyar verziot, egy Tajvani makettezo rakta ossze, aki egy kicsit hadilabon allt a fotomaratas hajlitassal, de ebe guba, jelen pillanatban nem azt kell nezni, hanem, hogy minimum, hova kerulne a loveg.
romsitsa 633311 2017. október 5. 13:07
Válasz erre
A Kwk 43-as metszetet még nem láttam, vagy nem emlékszem rá, de ezt hogy gondolták?
Hátulról betolni nem lehet a lőszert, felülről bemelni sem, maximum nyitott ajtónál?
Vagy ez arra készült, hogy cáfolja a Kwk 43 teóriát?

Üdv

Á
romsitsa 633303 2017. október 5. 11:34
Válasz erre
Azt, hogy gondolkodtak egy rohamlöveg/páncélvadász verzión, nem vonom kétségbe. A Szebenyi féle harckocsivadászhoz is van teljes leírás, mégsem lett volna működőképes.

Figyelmesen olvasva a Tas prototípus építése is "próba-cseresznye" alapon működött, menet közben módosították a terveket, pl. ajtók a homloklemezen, vagy homloklemez oldható kötésekkel.
Ráadásul attól függetlenül építették, hogy a Pz IV-nél érdemben jobb főfegyverzet gyártására esély sem volt.

Á
denkmeyer 633299 2017. október 5. 09:48
Válasz erre
T2
T2
ránézet, hátulról
ránézet, hátulról
Tas1
Tas1
vadásztas2
vadásztas2
JAGDTAS-MODEL
JAGDTAS-MODEL

Sziasztok!

Nem akarok ismételten belemenni a Tas vitába.
Akit érdekel mélyebben, az alábbi könyvben merülhet el a témában. Ebből kiderül, hogy milyen készültségi szintig és hány készült el a Tasból addig a mindent elsöprő bombázásig, ami az üzemet érte. A könyv ide vonatkozó fejezete tartalmaz mindent. Nem igazán értem, hogy (tapasztalatom szerint) miért nem ismert a kötet a makettezők körében.

https://www.antikvarium.hu/konyv/turcsanyi-karoly-hegedus-erno-nehez-harckocsik-388551

A Vadásztasra visszatérve, a makettdoboz grafika elég gyermeteg.
A nehéz páncélvadász koncepció kézenfekvő, azonban szerintem is kétséges volt 1944-ben az elkészítése (pl.: KwK...). Azonban sose feledjétek; aki ezt először közzétette (Korbuly Pál) ismert mindenkit a tervezőgárdából és később is kapcsolatot tartott velük. Sőt, ő is egyetemistaként ott dolgozott akkor, a Tason! Gyakorlatilag neki köszönhetjük, hogy fennmaradtak Tas tervrajzok, építési napló, stb., melyek alapján 85%-ban rekonstruálhatóvá vált a harckocsi. Talán az sem közismert, hogy gondolkodtak a Tas továbbfejlesztésén DB repülőgépmotorokkal (prof. Jurek A.).

Korábbi vitánkban ,,romsitsa"-val arra próbáltam célozni röviden, hogy mire egy eszköz prototípusának legyártásához jutunk, addig sok változatról készül megvalósíthatósági tanulmány. Tehát, a rohamlöveg tervezete nem kizárt.
Egyébként nagyon szép vonalvezetésű, mégis tekintélyt parancsoló, - ahogy a főkonstruktőre Kovácsházy Ernő mondta - gépszerű harcjármű lett volna.

Sajnos a Haditechnikában megjelent, legutolsó Bíró Ádám által írt Tas cikkek sem vették figyelembe a fenti könyvben összefoglalt ,,legújabb" (2009.) kutatási eredményeket és még mindig a fantáziatason (ami a lent hivatkozott, M.Kir. Honv. könyvben is szerepel ~1994.) alapuló rajzi-szerkesztési eredményeit teszi közzé.

denkmeyer
Elnar 633258 2017. október 4. 18:49
Válasz erre
Ismét megerősödött bennem a tény, hogy ha _valaha_ Tast építek, az egy gyári félkész példány lesz. Többek közt a marhaságok elkerülése miatt, na meg Miguel Jiménez natúr acél T-34-ese által inspirálva
romsitsa 633246 2017. október 4. 15:33
Válasz erre
András, nézd meg a Bajtos rajzot az M.Kir. Honv. fegyverzete könyvben, mert a dobozgrafika alapján abból dolgoztak.
Az oldalnézeti rajzba képzeld bele a Kwk 36-ot (akár a Kwk 42-őt) és egyértelmű, hogy nem lehet sem irányozni, sem tölteni a löveget. Hab a tortán, hogy lövegtávcső jellegű műszer sincs a tetőn. A homloklemezben persze lehet, hogy beleraktak valamit, de akkor a lövegnek nincs vízszintes kitérése.

Üdv

Á
Varjúbácsi 633237 2017. október 4. 12:13
Válasz erre
Ádám!
Azért van olyan verda, ahol a testtel céloznak, lásd pl. Strv 103 család!
romsitsa 633234 2017. október 4. 11:35
Válasz erre
Illetve ránézesre a Kwk 36-ot használták lövegnek. Mi a bánatért?

Á
romsitsa 633233 2017. október 4. 11:26
Válasz erre
Nem az a gond, hogy terv szinten sem létezett a rohamlöveg, tőlem lehet magyar what if, de nem látta senki, hogy ebben a formában értelmetlen a kocsi?
Milyen harckocsinak van a döntött homloklemezén ajtót? Hogyan mozog bármilyen irányba a löveg? Hol a lövegpajzs?
Az alváz meg olyan, amilyen.

Üdv

Á
Varjúbácsi 633220 2017. október 4. 08:42
Válasz erre
Néhány évvel ezelőtt ha magyar járművet akartál a polcodra, csinálhattad magad! Ma pedig.. Ansaldo, Csaba, Toldi,(minden változat!) Turán (három változat!), Tas, Nimród, Zrínyi I. Zrínyi II. ( a 75mm-es is csak 1 példányban volt, mégse tiltakozott senki!)
Én még nagyon várom a vadász-Toldit, legalább nem kell scratch-elnem! :-)
téglatesó 633219 2017. október 4. 08:28
Válasz erre
Ha így haladunk, hamarosan megjelenhet (végre) a Szebeny-féle harckocsivadász is... :P
Varjúbácsi 633218 2017. október 4. 08:27
Válasz erre
Ádám!
Rengeteg papírpáncélost adnak ki a különböző makettgyártók. Még egyik ország makettezői sem tiltakoztak emiatt! A "Tas" is csak alváz szintig készült el, mégis örülök neki, hogy ott a polcomon. És ha kijön végre egy korrekt Nimród, biztos hogy építek belőle egy "Lehel"-t, pedig az se volt egy tömegjármű. Inkább örüljünk neki, hogy valamilyen szintig megjelentünk a gyártók palettáján. Előbb utóbb jön majd a többi is.
spenot 633215 2017. október 4. 08:11
Válasz erre
Igazad van, legalább is sejtem, mire gondolsz.
A track-linken például ártatlan módon méltatják, mert nem értik, hogy miért lehetne akár egy tucat sokkal relevánsabb járművet is kiadni magyar vonatkozásban.
Jó lenne oda beírni és elmagyarázni ezt a képtelenséget.
Spenot
romsitsa 633211 2017. október 3. 23:54
Válasz erre
zaran 633144 2017. október 2. 06:57
Válasz erre
Szervusz Z63!

Köszönöm! Máris beszerzem őket!
Z63 633142 2017. október 2. 00:35
Válasz erre
Rejtőszínek 007
Rejtőszínek 007

Szia zaran!
Ezek a hivatalos színek.
zaran 633139 2017. október 1. 21:06
Válasz erre
IMG_0601
IMG_0601
IMG_0600
IMG_0600
IMG_0605
IMG_0605

Szervusztok

Segítséget szeretnék kérni!
Az IBG modell 38M Toldi harckocsiját készítem. Jelenleg befejezetlenül ilyenre sikeredett.
Gondolom a színekkel van a fő gond. Tudnátok tanácsot adni? Illetve mivel sározhatnám?
(Egyik kollégámmal hadi játékra adtuk a fejünket 1/72-ben. Ő lenne az első a családban.)
Sennás 632873 2017. szeptember 24. 21:02
Válasz erre
cb35123p
cb35123p

Helló! Ezt láttátok már?
Elnar 632383 2017. szeptember 12. 22:44
Válasz erre
AFh... Mondtam már, hogy szeretem a Rába rendszerét! :D Köszi mindenesetre. Valahol földi halandó utána tud nézni az AF-ek családjának amúgy?
piratvitorla 632369 2017. szeptember 12. 18:11
Válasz erre
Emerick 632368 2017. szeptember 12. 17:53
Válasz erre
Kedves Elnar! Így rögtön világos. Engem az AFa zavart meg. A képeken szereplő vasak AFh típusúak. De így rendben van az egész.

I.
Emerick 632367 2017. szeptember 12. 17:52
Válasz erre
piratvitorla 632365 2017. szeptember 12. 16:51
Válasz erre
Sziasztok!
A Bronco CV-33-asok közül melyiket érdemes megvenni, ha magyart akarok csinálni?
Köszi
Elnar 632345 2017. szeptember 11. 23:13
Válasz erre
Afa
Afa
Rába AFa híradó - A-363 = fortepan_120321
Rába AFa híradó - A-363 = fortepan_120321
Rába AFa híradó
Rába AFa híradó

Az L3.6H-nak másfajta kerekei voltak (6 lyuk amiből két szemközti nagyobb, és 10 csavar) Mellékelek még egy AFa híradókocsikat, másfajta felépítménnyel is ( a második a legutóbb posztolt másik oldala). Erősíthető vagy cáfolható, rendszám alapján.
Tudtommal az AFi-nek nincs a felső két kopoltyűja, vagy minek hívják. Sem az L36H-nak - viszont az AFa-nak igen, és tisztán látható a képeken.
Típusfelépítményeket sem nagyon láttam, mert eddig vagy hat-hétféle dobozt különböztettem meg különféle járműveken (Mávag N26 - bár szerintem ez a posta járműve Délvidéken, Rába-Krupp L36H, Rába AFa, Rába Afi, Henschel 33 - ez kakukktojás mert echte német és WM H-2)
Emerick 632341 2017. szeptember 11. 21:39
Válasz erre
A Rába AFi egy 41 darabos rendelés része volt, a kivitelező cég készíthetett sablon-rajzolt séma alapján festésmintát. Elég sok volt ezekből a rádiós kocsikból, több sorozatban, mégsem látni túl gyakran, hogy összehasonlíthassuk őket. A felépítmény amolyan típusfelépítmény volt az R/6, R/7, R/7a, R/8 és R/9 híradó berendezésekhez.
Azért L36H híradó kocsi nem túl gyakori, örömmel látom, hogy van itt egy kép. :) Köszönjük Elnar! (AFa híradó kocsiról nem tudok. AFh lehetett volna, de a lökös rajta Krupp típusú) Amúgy a Krupp és Rába-Krupp teherautók orrán (sőt, Fiatokon, Henscheleken stb) az sima lökhárító, kicsit szabadon értelmezve gyártónként. ;) Ízlés szerint gömbvasból, szögvasból, hajlított profilból, hol teljes orrszélességre, hol csak a hűtőt védve.
Z! Az a repedés szerintem a szélességjelző (szamárvezető) rögzítése a sárhányón.

I.
Z63 632340 2017. szeptember 11. 21:21
Válasz erre
Bocsánat, látszana.
Z63 632336 2017. szeptember 11. 20:47
Válasz erre
Szia Elnar!
Nagy valószínűséggel ugyanaz a kocsi. Az ajtón és a dobozon is azonos foltok vannak és mintha a második és harmadik képen a sárhányó közepén ugyanott látszik egy repedt sérülés.
Üdv, Z63
Elnar 632335 2017. szeptember 11. 19:31
Válasz erre
Rába AFa híradó = tűzkereszt
Rába AFa híradó = tűzkereszt

Köszi, szóval AFi.
Azért voltam dilemmában, mert ugyanezt a felépítményt látni egy bukócsővel szerelt példányon is, ami kicsiknél csak AFa-n volt úgy tudom. (Nem tudom mi a valódi neve annak a hajlított idomacélnak, ami pl a Rába-Krupp L3.6H elején is volt)
Vagy lehetett ez egy egységes felépítmény különböző alvázakra?

Kamovos!
Pont azért kérdeztem, mert elég egyedi folttérképek voltak. Páncélosokat be lehet azonosítani például általa. A kérdés igazából kimondatlanul is Emericknek szólt, mert ő van nyakig benne a Rábákban (is) :)
Emerick 632333 2017. szeptember 11. 18:23
Válasz erre
Rába AFi lesz a típus. Egyébként sem a hűtő, sem a motor maga nem volt azonos a Rába-Fiatokban és a Botondokban.

I.
Kamovos 632332 2017. szeptember 11. 17:50
Válasz erre
Szia Elnar!
Nem hinném, hogy ugyan az lenne.
Szerintem nem azonos mindenek a folt térképe.

Én is kérdeznék tőled. :)
Ennek a Rábának a hűtőmaszkja és motorborítása azonos a Rába Botondéval?

Segítségedet előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Elnar 632308 2017. szeptember 10. 16:21
Válasz erre
Rába AFa híradó - R-7a = ha5kdr
Rába AFa híradó - R-7a = ha5kdr
1077_1_big - dnyeper
1077_1_big - dnyeper
1077_1_big - uzsok
1077_1_big - uzsok
1077_1_big - uzsok+
1077_1_big - uzsok+

Üdv!

Ma leltem a ha5kdr ráriós oldalon képet egy járműről, ami a képaláírás szerint Rába AFa és R/7a lakott benne. Mivel az AF alváltozatokat mindig keverem egymással, elkezdtem összehasonlítani régebbi képekkel, és akkor vettem észre hogy kopp megegyezik a terepmintája egy vaterás sorozattal.
Létezhet, hogy ez ugyanaz a jármű, vagy ennyire egyforma terepfestése (amit nehezen hiszek)?
Wrecker 632190 2017. szeptember 7. 20:09
Válasz erre
Az Anyámasszony katonája
Az Anyámasszony katonája

Az Anyámasszony katonája c. háborús vígjáték forgatása 1943-ban.
Sennás 632129 2017. szeptember 5. 20:30
Válasz erre
Köszi Elnar.De akkor a plató rendszámokat eltüntették vajon?
Elnar 632125 2017. szeptember 5. 18:55
Válasz erre
Lacipapa: Ezek a Fortepam képazonosító számai (rámész bármelyik FP képre, "letöltés" gombon jobb klikk, új ablak, és a címsorban átírod a képazonosítót)
Sennás: Emerick szerint, a számokat ahogy jött alapon osztották. A forever WIP excel táblám is ezt erősíti meg. Van némi logika, de rendszernek erős volna nevezni.
Sennás 632124 2017. szeptember 5. 18:16
Válasz erre
0_20a9d_2c8119b6_XL
0_20a9d_2c8119b6_XL
0_5a57f_f8c96559_XL
0_5a57f_f8c96559_XL
0_20b41_72f3a87_L
0_20b41_72f3a87_L
0_54f6b_6b8a7827_XXL
0_54f6b_6b8a7827_XXL
italian-soldiers-in-russia-ww2
italian-soldiers-in-russia-ww2

Csak kérdeznék én is tisztelettel! A zsákmányolt Gaz-AA-on a rendszámokat se festették le?A leszerelhető az rendben de amit a platóra néha a fülkére festettek azokat meghagyták vagy csak azt a részt lefestették(ilyen képet még nem láttam). Esetleg meni utolsó kép az Olaszok úgy hagyták és kész.Lehet tudni milyen Magyar rendszámok voltak rajtuk?Sorba ami jött vagy külön "kód" volt rá?
Köszönettel SENNÁS
lacipapa 632122 2017. szeptember 5. 15:17
Válasz erre
Szia!
köszi,de ezeket melyik hsz.-ben találom?
Már régen szeretnék egy GAZ-AA-t építeni,magyarnak,de nem voltam benne biztos,hogy volt.
Laci
Emerick 632104 2017. szeptember 4. 21:17
Válasz erre
Minden szovjet technikát, amit sikerült összekaparni 1941-ben, azt széthullásig használták is. Sok kocsit átfestettek, mivel csak kisebb-nagyobb felújítással lehetett beállítani. Egyébként eredeti orosz kivitelben közlekedtek itthon is, nem volt magyarítás, vagy németesítés vagy bármi. (drága mulatság lett volna)

I.
Emerick 632103 2017. szeptember 4. 21:13
Válasz erre
A kijelentésed helyes, a Kölnből érkezett Fordok 1942-ig bezárólag szürkék voltak. Általában hazai nagyjavításnál is szürkére festették vissza.

I.
Elnar 632096 2017. szeptember 4. 20:13
Válasz erre
A 72267-es képen is GAZ van, csak sunyiba, hátulról. Az 5A-708 az, nem összekeverni a Polski-Fiattal :D
A 72483-on, az STZ mögött lapulva, pedig látszik, hogy gépjármű emblémát is kaptak.
A 72517-en kettő orra lóg ki (a bal ldali sorban a két Botond közt, jobbról meg az Ansaldo mögött)
lacipapa 632094 2017. szeptember 4. 19:04
Válasz erre
Kár,hogy a GAZ-AA-kból nem látszik több!
Freddy 632087 2017. szeptember 4. 15:49
Válasz erre
Szerintem ezt inkább a Magyar Néphadsereg témájába tedd, itt a második vh-s fanok gyűlnek, ezek a jószágok viszont annál sokkal újabb gyártmánynak tűnnek.
DzsunKa 632079 2017. szeptember 4. 14:22
Válasz erre
a kisebbik hátulnézete
a kisebbik hátulnézete
a kisebbik fél oldalnézetből
a kisebbik fél oldalnézetből
a kiebb pótkereke
a kiebb pótkereke
a zárt szekrényes
a zárt szekrényes
a zárt szekrényes hátulról
a zárt szekrényes hátulról
a zárt szekrényes elölnézete
a zárt szekrényes elölnézete
egy kis festékkopás
egy kis festékkopás
a zárt dobozos nyolc hengeres motorja
a zárt dobozos nyolc hengeres motorja

Tisztelt Hozzáértők!
Azért írom így, mer ebben a témában teljesen dilettáns vagyok. Néhány napja egy alakulatnál láttam ezt a két aggregátort, amelyekről készítettem néhány képet. Ezekből szeretnék párat közszemlére tenni, hátha érdekel valakit. A képek két géppel és két napszakban (este 18 és délután 13 körül) készültek
Az ott dolgozók szerint az aggregátorok üzemképesek, szükség esetén használják is azokat. A tipusukról, teljesítményükről, méreteikről sajnos nem sikerült adatokat szereznem. A műszaki vezető pedig nem volt elérhető.
Remélem a képeket érdekesnek találjátok, és írtok pár számomra is érthető mondatot ezekről az eszközökről.
Sziasztok, DzsunKa
Freddy 632070 2017. szeptember 4. 11:42
Válasz erre
Köszönöm! Most tettem ráa kezem a Takom makettjére :)

A GAZ-AA is érdekes, azokat használták is a magyarok?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101.