/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
romeo 507411 2011. szeptember 6. 07:53
Válasz erre
romeo 507410 2011. szeptember 5. 22:52
Válasz erre
jelzés
jelzés

Érdekes az ajtón látható jelzés is.
romeo 507409 2011. szeptember 5. 22:50
Válasz erre
Érdekes, hogy a 60-as években a magyar katonák még használtak pufajkát...
romeo 507408 2011. szeptember 5. 22:34
Válasz erre
ROBUR Lo1800  MN
ROBUR Lo1800 MN

Üdv!
Ismeri Valaki ennek a híradó vagy rádiófelderítő eszköznek a típusát? A hordozó jármű szerintem Robur Lo1800.
Magyar Néphadsereg fotó.
forrás: Puskás Híradó
romeo 507407 2011. szeptember 5. 13:26
Válasz erre
5975_1_big
5975_1_big
4c75_1_big
4c75_1_big

Nem katonai, de olyan szépek...
romeo 507406 2011. szeptember 5. 12:15
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

A magyar határőrség az 50-es években nem használt "Rákosi" csillagot a motorháztetőn?
romeo 507405 2011. szeptember 5. 08:57
Válasz erre
MAZ 5337
MAZ 5337

Üdv!
Kéréssel fordulok hozzátok. A fotón látható üzemanyagtöltő jármű csak a kecskeméti reptéren szolgált(szolgál), típusa MAZ-5337 ATZ vagy TZA. Tudnátok feltenni további fotókat róla?
(jó lenne elölről, hátulról és menetirányban bal oldal)
Nagyon köszönöm!
romeo 507404 2011. szeptember 5. 08:45
Válasz erre
Köszönöm! Már teszem is az MN mappába. :)
törzsbusz 507403 2011. szeptember 4. 23:39
Válasz erre
Két dolog miatt is: Az "ernyős lámpa" fénycsökkentő ernyős lámpa kifejezetten magyar. A másik,a motorháztetőn lévő kör alakú felségjel.
romeo 507402 2011. szeptember 4. 22:57
Válasz erre
Skoda Colonial    talán  MN
Skoda Colonial talán MN

Ez nagy valószínűséggel Magyar Néphadsereg fotó - SKODA COLONIAL.
Meg tudnátok erősíteni, hogy MN ? ( afotót kinagyítottam)
Köszi!
fotó: kiskunhalas.olx.hu/pictures/elado-veteran-skoda-colonial-iid-209696591
romeo 507401 2011. szeptember 4. 16:27
Válasz erre
törzsbusz 507400 2011. szeptember 4. 16:03
Válasz erre
d-352
d-352
D-420
D-420

A D-352-ből viszonylag sok volt, a D-420-ból kevésbé, mert jött a D-344!
romeo 507399 2011. szeptember 4. 14:38
Válasz erre
Csepel 352
Csepel 352
Csepel 420
Csepel 420

Üdv Törzsbusz!
Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Néphadsereg használta-e a Csepel -352 és -420 gépjárműveket?
Köszönöm! (elnézést a zaklatásért, de nagyo érdekel a téma)
romeo 507398 2011. szeptember 4. 12:44
Válasz erre
hztf
hztf

Üdv!
Ha Valaki ellátogat az álábbi oldalra, megismerheti a honvédség új reptéri kiszolgáló járműveit:
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2011_cikkek/Szabo_Sandor.pdf
romeo 507397 2011. szeptember 4. 12:38
Válasz erre
törzsbusz 507396 2011. szeptember 4. 12:09
Válasz erre
Mennyi ez a D-346.00? Soha nem kritizáltam,sőt örültem,hogy a Csepelek ma már nem szotyoláért vásárolhatók meg. Na de ha az egymillió,akkor miénk mennyi lesz? Még akkor is ha tudom,hogy mennyi lesz a könyv szerinti értéke.
A D-588 el lett bontva a csapatpróba után. A D-566-os könyvem részletesen szól a típusról sok fotóval. Nálam van a csapatpróba jegyzőkönyve, továbbá a fejlesztés megelőző tervcél leírása, A D-566 "ZAGYVA" eredeti gyártási dokumentációja, költségvetéssel stb.
Kamovos 507395 2011. szeptember 4. 10:56
Válasz erre
Szia romeo!

Hát... :) ilyen lepusztultat, nem. :D
Nehéz is elhinni a kép alapján, hogy ez teljesen egyben van.
A tartályon tűzveszélyes jelzés látható, ebből arra lehet következtetni, hogy üzemanyagot szállított egykor.
(A neve sem biztos, ha jól emlékszem az oktatásra akkor ez inkább D-346, mivel szivattyút is üzemeltet.)

Törzsbusz dolgozik ilyenen, tett már fel képeket is róla.
Biztos Ő is véleményezi majd.

Üdv: kamovos
romeo 507394 2011. szeptember 4. 10:31
Válasz erre
7516662496
7516662496

Ilyen tartálykocsit használt a honvédség is, eladó...
www.jofogas.hu/bekes/Csepel_344D_tartalykocsi_elado_2096882.htm
romeo 507393 2011. szeptember 4. 10:21
Válasz erre
Csepel
Csepel

Az utolsó kifejlesztett Csepelek egyike, talán D745. Kár, hogy a honvédség nem rendszeresítette...
nincsötletem 507392 2011. szeptember 4. 08:29
Válasz erre
Tisztelet!
bocs hogy én válaszolok, de a cspel d588 prototípusát roncstelepre a tesztek után szállították(legalábbis én így tudom)
juge75 507391 2011. szeptember 4. 08:28
Válasz erre
Na meg a hatástalanítást nem ökör módon végezték (mint nálunk).
silent8 507390 2011. szeptember 3. 23:04
Válasz erre
Mert ott civilek is tarthatnak elég komoly fegyvereket. Akár barett, akár m60-as nehézgéppuskát. Az én házam az én váram jelszóval megvédhetik saját tulajdonukat.
Megfelelő engedélyek után nyitott kapuk vannak szinte minden fegyver tartása előtt.

silent8 
romeo 507389 2011. szeptember 3. 22:58
Válasz erre
PSzH D-944,Evergreen Aviation Museum  McMinnville USA
PSzH D-944,Evergreen Aviation Museum McMinnville USA
PSzH D944  Monostori Erőd
PSzH D944 Monostori Erőd

Döbbenetes, hogy amíg az USA-ban kiállított PSzH-k eredeti KPVT nehézgéppuskával rendelkezhetnek, addig a Mo.-on kiállított és hagyományőrzőknél található járművek egy részén csak egyszerű acélcsövek vannak...
romeo 507388 2011. szeptember 3. 17:50
Válasz erre
Csepel D588
Csepel D588
1211106_85964_RABA_H22
1211106_85964_RABA_H22

Üdv Törzsbusz!
A övetkezőt szeretném kérdezni: Az egyetlen Csepel D-588 MÁTRA műszaki mentőt használta a néphadsereg, vagy csak mint prototípus létezett?
Egy darabosra van példa, hisz a honvédség jelenleg is használja az egyetlen RÁBA H-22-est.
Köszönöm!
romeo 507387 2011. szeptember 3. 17:12
Válasz erre
D450
D450

D-450 HÖR világosabb változatban
romeo 507386 2011. szeptember 3. 17:10
Válasz erre
tn_800x600_1312587_61380_BIG_0009015636
tn_800x600_1312587_61380_BIG_0009015636

Üdv Törzsbusz!

kissé világosabb változatban
romeo 507385 2011. szeptember 3. 17:04
Válasz erre
romeo 507384 2011. szeptember 3. 17:00
Válasz erre
i_08_61
i_08_61

Találtam még egy D-450 HÖR fotót, a járművek sajnos a háttérben látszanak:
hataror.makoplaza.com/keptar/
romeo 507383 2011. szeptember 3. 16:59
Válasz erre
na mégegyszer
fotók forrása: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=110428719&t=9208721

kapcsolat StarsnStripes-el: midwest@freemail.hu
romeo 507382 2011. szeptember 3. 16:50
Válasz erre
BIG_0009015636
BIG_0009015636
BIG_0009015637
BIG_0009015637
BIG_0009012292
BIG_0009012292
BIG_0009015634
BIG_0009015634

Üdv Törzsbusz!

Csepel D-450 HÖR.
fotók forrása: midwest@freemail.hu ajánlanám felvenni a kapcsolatot StarsnStripes-el: midwest@freemail.hu
romeo 507381 2011. szeptember 3. 15:54
Válasz erre
törzsbusz 507380 2011. szeptember 3. 15:37
Válasz erre
Üdv harckocsiszállító barátom, régről!

Alapvetően igaz.Kérdés,hogy a modernizálás a gyártósor áttelepítését követően,vagy annak kapcsán következett be. A legkorábbi magyar szolgálati könyvek is az M illetve AM jelöléssel azonosították a változatokat.

és a -69T,TM,és TMG?
Maz 507379 2011. szeptember 3. 15:34
Válasz erre
ŐŐŐ.

A GAZ-69, valamint modernizált GAZ-69M változata a raj kivitel.
A GAZ-69A, valamint modernizált GAZ-69AM változata a parancsnoki kivitel.

Legjobb tudomásom szerint.
romeo 507378 2011. szeptember 3. 15:31
Válasz erre
törzsbusz 507377 2011. szeptember 3. 15:31
Válasz erre
Egyébként a 4 ajtós az AM típus, a raj az M típus.
törzsbusz 507376 2011. szeptember 3. 15:30
Válasz erre
Ha még volna ilyen...Elloptam :-) D-450 HŐR - ről kéne fotó! :-)
romeo 507375 2011. szeptember 3. 13:10
Válasz erre
EVBG10
EVBG10

Magyar határőrség GAZ-69A.
romeo 507374 2011. szeptember 2. 22:43
Válasz erre
romeo 507373 2011. szeptember 2. 21:45
Válasz erre
BIG_0008590252
BIG_0008590252
609_6
609_6
zuk01
zuk01

Szeretném megkérdezni, hogy a magyar haderő használta-e a lengyel ZSUK kisteherautót, ha igen milyen változatban(platós,zárt felépítmény)?
Köszönöm!
romeo 507372 2011. szeptember 2. 21:42
Válasz erre
18036413
18036413

Szeretném megkérdezni, hogy a magyar haderő használta-e a GAZ-52-es teherautót, és ha igen, milyen változatban?
Köszönöm!
romeo 507371 2011. szeptember 2. 20:53
Válasz erre
HM
HM
1
1
Unimog
Unimog
DSCI0081
DSCI0081
2
2

Az AuTOFER ZRt. termékei.
több fotó itt:
www.autofer.hu/felep/katonai/
romeo 507370 2011. szeptember 2. 20:14
Válasz erre
ZF
ZF

Egy magyar fejlesztés.
romeo 507369 2011. szeptember 2. 18:44
Válasz erre
VS-FUG volt ,Rába múzeum
VS-FUG volt ,Rába múzeum

A volt RÁBA Múzeum VS-FUG-ja.
Ha Valakinek kellene a rendszám...
romeo 507368 2011. szeptember 2. 12:58
Válasz erre
farkas469 507367 2011. szeptember 2. 12:02
Válasz erre
Kamovos 507366 2011. szeptember 2. 11:45
Válasz erre
Szia romeo!

Hát ezt így elég nehéz egy lendületből eldönteni!

Ami biztos, hogy híradó technikai eszköz!

A felépítmény jobb elején egy antenna árbocnak látszó tárgy figyel az ég felé! :)
Ez lehetne relé antenna is.

Viszont én tudom, a relé antenna árbocot a felépítmény tetején hordozzák.
A jobb hátulján pedig 2 kábel dob van.
Külsőleg talán ez lenne ami feltűnő ismertető jel lehetne.

Üdv: kamovos
juge75 507365 2011. szeptember 2. 10:28
Válasz erre
juge75 507364 2011. szeptember 2. 10:27
Válasz erre
romeo 507363 2011. szeptember 2. 10:16
Válasz erre
MH 1998.
MH 1998.

Ez ugye nem R-1406?
Üdv!
charles 507362 2011. szeptember 2. 09:40
Válasz erre
Szia farkas469!

Szerintem Te nem mentél se Pápára, se a C-17-s gyomrába, se Afganisztánba!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.