<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
tyimosenko | Adatlap | 724725 | 2024. május 13. 13:09 | ![]() | |||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724724 | 2024. május 13. 12:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Így van , bb És mint írtad eredeti fricc a felépítmény. Ugyan evvel a eü felepitmennyel van 917, és v3000 is .v3000 az biztos volt. Valamelyik model es makett különszámban van egy kép amin kettő van szemből. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724718 | 2024. május 13. 09:02 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ford BB, Christian Miesen által gyártott Kfz. 31 felépítménnyel. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724717 | 2024. május 13. 08:59 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sajnos ennél jobb kép nincs erről, de nagy méretben is ívesnek látszik. A nem lehet, mer íves, C nem lehet mert az mind Ford 817T, D nem lehet mert azok motorok, G nem lehet mert az BM jármű (és másmilyen a pajzs is). Így kizárásos alapon a B marad. Általam ismert Breda rendszámok egyébként: A-985, A-992, B-080, B-551. Meg van egy rosszul látszódó 2A- talán 324. | |||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 724716 | 2024. május 13. 08:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724715 | 2024. május 13. 08:20 | ![]() | |||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724614 | 2024. május 11. 01:15 | ![]() | |||||||||||||||||||
Na,van nekik 35ben,és valóban 80euro. Megtalalta fb on. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724612 | 2024. május 10. 23:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
megnéztem nincs, de már legalább megigérték.meg füt fát. nem öntött gyanta hanem SLA. ÉS nem 80 hanem 148 euró. | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724610 | 2024. május 10. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm Megnezem, habár ennek a triglavmodells a makettei nem nyugoztek le.ex jugo cuccokat láttam például az m84 BMP t. De lehet most nem csalodok. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 724602 | 2024. május 10. 20:40 | ![]() | |||||||||||||||||||
https://www.triglavmodel.com/product-page/breda-tp-32-1-35/ Van 1/35-ben a Triglav modelnek. 80 euro mondjuk... | |||||||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724601 | 2024. május 10. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Tetszetős darab😊 mint minden olasz! Jó lenne egy 35 ben is Régebben kiadta a olasz criel modell, Nincs lelkierom hogy neki álljak kézből megcsinalni. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724592 | 2024. május 10. 17:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Ha már ennyit Bredáztam az elmúlt napokban, illendő villantani is valamit: készülöben a saját kis vontatóm 1/72-ben. A Hunor makettje: viszonylag kevés de szép alkatrész, könnyen, gyorsan összeáll. Még sok minden hiányzik róla: a lámpákat, reflektorokat, visszapillantókat, kürtöt majd csak a festés teljes befejezése után rakom fel, üvegezés meg a lakkozás után lesz majd. Lesz rendszáma is (B-0..), és persze az ajtóra kerítek gépjármű-emblémát is. Jól fog majd mutatni a szintén Hunor 21cm-s Ansaldom vagy a PlanetModels 30.5cm-s mozsár mellett (sajna 15cm-s bufurcot nem gyárt senki...). | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724578 | 2024. május 10. 13:34 | ![]() | |||||||||||||||||||
Mert már akkor sejtették... ;) | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724528 | 2024. május 9. 08:25 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Köszi mindenkinek a sok érdekes infót, ma is tanultam valamit! Elnar látod, van vagy 40 képem amiken tizenötcentis bufurcokat vontatnak, szinte mind Pavesi-s, kivéve ezt a kettőt, amik meg úgy elbújtak a gyűjteményben, hogy meg se találtam őket elsőre, köszi, hogy felhívtad rájuk a figyelmemet! Sőt, addig turkáltam, hogy találtam még egy sorozatot Breda+15centis kombóval, igaz, ezek elég kicsi és homályos képek, sajna csak ilyen minőségben tudtam lehiénázni a netről anno, ha valakinek megvannak jobb minőségben, ne tartsa magában kérem! :) | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724522 | 2024. május 8. 22:56 | ![]() | |||||||||||||||||||
És ha már Budapest a téma: a Hadtörténelem topikba belinkeltem Számvéber mester legutóbbi előadásátami felkerült a Youtube-ra, szerencsére az állítással ellentétben, vágatlanul. Kérdésekkel együtt röpke 2,5 óra. Többek között pontos darabszámok magyar-német-szovjet páncélosokról. Típusra osztva. Eredeti szovjet listák és térképek, pontos alakulat elhelyezkedésekkel is. Tömény! Féloff: én mostanában a motorok közt vagyok elveszve, mert rengeteg fajta volt és alig van róluk infó. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 724510 | 2024. május 8. 21:13 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ez azért érdekes, mert a 106. nehéz tüzérosztályt is törölték a hadrendből még 1944 tavaszán... :) A 150. tüzérosztály nemsokkal korábban fegyverezték át, a megmaradt vontatókat mind újraoszthatták. Pl olyanokhoz, mint a VIII. közepes tüzérosztály. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724507 | 2024. május 8. 20:31 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ungváry szerint a gyűrűben rekedt a 106. nehéz tüzérosztály (21 cm) mindhárom ütegével. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724501 | 2024. május 8. 18:20 | ![]() | |||||||||||||||||||
Mert a 21 és 30,5 kapott első körben Bredákat, a közepes tüzérség a maradékot. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724499 | 2024. május 8. 17:04 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Breda eleve egy ritka jószág a több ezres képgyűjteményemben 18 van arról, és azok nagy része is a 30,5-esek cűgöli az erdélyi bevonuláskor. De azért akad 15 centissel is. Nekem konkrétan ez a 2 darab van: | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724497 | 2024. május 8. 16:14 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Nem is tudtam, hogy a Bredákat a 15centis lóvegekhez is alkalmazták, eddig akárhány fényképet láttam, azokat mindig Pavesik cibálták, Breda után kötve csak 21 meg 30.5 centiseket láttam. Elnar a Breda nekem is csak sokadikra tűnt fel, én is annyira csak a Zrínyit bűvöltem a képeken... :D Hogy kicsit rinyáljak is: ha valaki azon törné a fejét, hogy összerakja az IBG Turán III-asát (mint én most), ne lepődjön meg, hogy test-frontpáncélt nem fog találni a készletben: azt ugyanis a J kereten kellene keresni, olyan viszont nincs a dobozokban! Hogy nemcsak én vagyok peches, onnan gondolom, hogy az összerakási alkatrésztérképén se szerepel ez a keret, se maga az alkatrész (más kereten se)... Még jó, hogy van egy összerakatlan másik Turánom, arról tudok majd másolni egyet -de ez akkor is disznóság! | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724494 | 2024. május 8. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||||||
Némmá, ott egy Breda! Annyira rá voltam pörögve a Botond rendszámára, vagy hogy hátha látszik a Zrínyié, hogy a Bredát észre sem vettem :) Az alakulatjelzése "természetesen" ismeretlen: 200%-ra nagyítva egy négyzetben balra dőlő lőszer sziluettnek néz ki leginkább. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724480 | 2024. május 8. 12:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Passz. Egyrészt a Bredákat közepes, 15 cm-es lövegkhez is alkalmazták, másrészt sehol sem láttam részletes bontást arról, hogy a Bp-re beszorult tüzér csapattöredékek mit takarnak, harmadrészt nem kizárható, hogy javítás alatt vagy valamilyen intézménynél volt és "újrahasznosították". | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724473 | 2024. május 8. 10:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kösz, ugyanerre tippeltem. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724472 | 2024. május 8. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||
A bazárnál, a háttérben a mai Várkert-kioszk. | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 724470 | 2024. május 8. 09:54 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hol készültek ezek a képek? Az elsőn az utcanévtábla nem kivehető. A másodikon talán a Duna lehet a háttérben? | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724469 | 2024. május 8. 09:10 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Kérdéske: ez a Zrínyi mellett pihikéző Breda vajon melyik alakulathoz tartozhatott? Van rajta valami jelzés, de nem kivehető. A kép ugye az ostrom alatt/után(?) készült BPesten, a Bredákat meg jellemzően a nehéztüzérség alkalmazta a 21 és 30.5 centisek vontatására. Szorultak be a katlanba olyan nehéztüzér alakulatok, amik ilyeneket használtak, vagy ez a kocsi valami más apropóból végezte a fővárosban? Köszi! | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724400 | 2024. május 6. 20:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Citrom | Adatlap | 724394 | 2024. május 6. 19:18 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok. Megfejtettétek mire sikerült regisztrálnom. Fiat spa 35 dovonque van a rádiós wm.h2 mögött, nagy kedvenc. Meg van gyantábol vagy huszon éve kaptam a horvát odöntöl, borzalom, a másolat masolatanak másolata, megepithetettlen. Meg vakumbol a tonna matejkátol. Jó lenne ha valaki ki adná fröccsbe. Soma | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724355 | 2024. május 5. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem gondolom én sem felcserélhetőnek a dobtárat a rakasszal. Inkább kétfajta módszer egyidejű tesztelésének. Azt én is úgy gondolom, hogy a babmérős épp az irányzókerékhez ül, viszont szerintem amellett van egy másik ülés is, ki tudja milyen célból. Jó lenne valahol legalább írásos nyomát találni hogy mi lehet ez az egész szerkezet. A Gebauer kísérleti golyószóróról köszi az infót, bár az új Hadtörténetiben még nem voltam, nem lepődnék meg, ha ez sem lenne kiállítva. Remélem azért, hogy tévedek. Emerick, erre inkább már nem is mondok semmit... Megint nem láttam a fáktól az erdőt | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724348 | 2024. május 5. 20:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
Lemaradt, az orosz oldalról linkelt fegyver a Gebauer kísérleti golyószóró, a Hadtörténetiben van belőle. | |||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 724345 | 2024. május 5. 20:25 | ![]() | |||||||||||||||||||
A rozsnyói képen a platós teherautó egy Spa 612 Dovunque terepjáró tehergépkocsi a Csepel mögött. ;) | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724344 | 2024. május 5. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||||||
A dobtár és rakasz nem volt felcserélhető, már ha az alsó valami valóban egy rakasz. De feltételezem, hogy az, mert ha nem csal a perspektíva, akkor a dobtár beleütközött volna a vázba. Hogy a hátsó, ülés jellegű valaminek mi a funkciója, megint egy érdekes kérdés. A babmérős szerintem éppen beleül a szerkezetbe, mert nem látszik az irányzék, amibe, ha hátul ülne, nem tudna belenézni, az irányzókerék is túl lent lenne, és a kapaszkodó is a ki-beszállást segíti leginkább. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724341 | 2024. május 5. 19:17 | ![]() | |||||||||||||||||||
Én már ezzel is előrébb vagyok, mert a Darabanth archívumból lett lementve, minden információ nélkül. Még azt is csak reméltem, hogy magyarok vannak a képen :) A géppuska bizonytalanított el nagyon engem is, mert bár nem sok részletes képem van magyar géppuskákról, de egyik sem néz ki pont így. Olyan mintha a kísérleti szóló Gebauert (amiről eddig nem is tudtam hogy van, míg nem találtam egy képet róla: www.airwar.ru/image/idop/weapon/gebauer1934/gebauer1934-2.jpg ) még a fogantyút is fennhagyva szerelték volna be, úgy hogy az alsók a 39/40AM 100-as rakaszára, a felsők pedig a 34M GMF 100-as dobtárára lettek volna szerelve. Feltételezem, hogy a kétfajta adogatás összehasonlítható legyen. A teljes szerkezetből süt a kísérleti jelleg, még a szabadon látszó ülés rögzítése is teljesen egyszerű. Igazából az egész leginkább egy emlékezetből lerajzolt Flakvierlingre emlékeztet. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724330 | 2024. május 5. 15:22 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kizárásos alapon ez lenne a Büssing Fross? fortepan.hu/hu/photos/ | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724329 | 2024. május 5. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Igen, a rajkocsi szekrényét építették át valahogyan (annyiból biztosan rosszul, hogy a sarkokon nincs járófelület). Az alsó Gebauer fura. ha mögötte a rakasz látszik, akkor az a 39M tárára hajaz, de a géppuska nem az. Viszont a 34M-re jellemző kúp, ami a dobtárat rögzíti, sincs a tetején. A 34A meg megint más. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724319 | 2024. május 5. 10:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Azért gondolom lecsupaszítottnak, mert a platós kialakítása másmilyen. Eddig arról csak kevés és rossz minőségű képet láttam, viszont a rozsnyói bevonuláson már egészen jól látni a kialakítást. Azok a képek amiken platós verziók vannak terepen, azok mind a prototípusról készültek, amitől a végleges kialakítás jelentősen eltért. A mellé posztolt kép, és a Finta-könyvben látható egyéb képek szerint is ilyen íves hátsó kialakítása csak a raj- és a parancsnoki kocsiknak volt, amiket viszont fix oldalfallal, és az azokba beépített tárolódobozokkal szereltek (Ikarus Story 1.) Feltételezésem szerint az elavult járműveket megpróbálták felhasználni mobil légvédelmi állomásnak a hátországban, vagy épp gyakorlatra (van képem 5/8M légvédelmi ágyús Rába VR-ről 1942-es filmhíradóból is, szóval nem lenne meglepő) A lehajtott platóval egyetértek, de ezt én egy utólagos szerkesztésnek gondolom a raj/parancsnoki alvázra. Ezt nekem az is megerősíti hogy a látható hátsó fal kialakítása eltérően az összes tehergépkocsinál ismert függőlegesig lehajtható megoldástól csak vízszintesig hajtható le, és ez még meg is van erősítve kitámasztásokkal, hogy platformként tudjon működni mint a Möbelwagennél. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724312 | 2024. május 4. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem lecsupaszított, le vannak hajtva a plató falai. A Gebauer valami kicsit hasonlít a testőrség légvédelmi megoldására, érdekes. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724281 | 2024. május 3. 15:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724279 | 2024. május 3. 14:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
Kösz a forrást! Én még ezeket vadásztam ki különféle keresőszavakkal. Ebből a kedvencem a kétféle WM H-2, amiből a platósról most látok először olyan képet amin nem csak sejteni lehet, de látni is. A Nimród egyébként 1H-617, ha Emericket érdekelné :) És ha már WM H-2. Itt ragadnám meg az alkalmat egy régebbi darabanthos fogás kielemzésére. Nem tudom pontosan hogy mit látunk a képen, mert nagyon furák az eszközök is, meg a ruhák, de én nem zárom ki hogy ez valami kísérleti 4x-es 34M Gebauer GMF repfedélzeti géppuska egy lecsupaszított platójú WM H-2-re szerelve | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724269 | 2024. május 3. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||
Helló! Ezt a két Nimródos képet most leltem (itt: digitalisemlekezet.eu/ - "katonaság" vagy "páncélos" keresőszavakkal 1940-re dobja ki). Ha jól nézem, ezeknek a példányoknak is olyan érdekes kontúros foltozású a kamója. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724192 | 2024. május 1. 11:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hát pedig ez nekem újdonság volt! A tréler nem csak ugyanolyan, hanem ugyanaz. A Fortepan képen nem látszik csak az hogy van valami felirat az elejénél. Itt viszont 0:25-nél kis fantáziával olvasható is: BUDAPEST SZÉKESFŐVÁROS ELEKTROMOS MŰVEI. Sajnos a Breda rendszámából annyi a biztos hogy állami jármű. Talán A- vagy I- sorozat lehet. | |||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 724183 | 2024. május 1. 10:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
Biztos nem újdonság nektek, (nekem az volt): Breda vontató békés "bevetésen": valami présgépet szállítanak vele az egyik gyárba (Magyar Világhíradó 1042). A 61 tonnás gép olyan nehéz, hogy két vontatót is egymás után kellett kötni (bár érdekes módon az egyik kanyart szólóban vette be a Breda), és még az utat is homokolni kellett előttük a jobb tapadás érdekében. A tréler szemmel láthatóan ugyanolyan, mint amit az SdKfz 7 után kötve is lefényképeztek: | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 724079 | 2024. április 28. 23:20 | ![]() | |||||||||||||||||||
Három fotóból nehéz megmondani, hogy a rendszám mikor került fel. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 724053 | 2024. április 28. 13:01 | ![]() | |||||||||||||||||||
Passz. Én egyszer valahol (Modell és Makett, ProModell, Haditechnika ? ) olvastam hogy fehér körben RUISK felirat volt ott. Talán még grafika is volt hozzá ha jól emlékszem. Hogy a Fiat 3000B-ken hol lett később rendszám azt én indifferensnek tartom a témában, mivel az már a háromszínű terepfestésre került, nem a kékre. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723876 | 2024. április 23. 23:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
A lőtéri kép új, klassz. De az biztos, hogy a lánctalp lemezét azon már átfestték, megkockáztatom, hogy fehérre. A másik kettőn bármi is a színe, szerintem különböző. Ezt az eltérést látom a páncélkocsik fotóin is, meglehet, hogy amikor átkerültek a RUISKtól a honvédséghez átfestettek mindent, aztán a maradék maradékát terepezték. Az üléseknél nem az számít, hogy mennyi lőszer kell, hanem, hogy menet közben nem igazán állhatsz a kocsiban, három valamit raknék bele. | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 723875 | 2024. április 23. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szuper ez a nagy felbontás. Eddig csak kisebbeket találtam erről. Sajnos sok részlet így sem vehető ki rajta. De én is úgy vélem, mint Ádám, hogy az LK II-es orrán pont olyan, karikába írt római szám van, mint a Fiatok orrán. Miért lenne más? A szín kérdésében nekem az is fura, hogy a hajmáskéri képen sötét(kék?)nek tűnik. De a képen, ahol a katona áll mellette, jóval világosabb. A lőtéri képen viszont szintén sötétnek tűnik, de a futóműnél világos. De csak nem festették át a lőtérre... Szerintem a Strv-21-es műszerfalát veszem alapul és leszedem a gyantáról a műszereket. Vezető és mellette ülés adott. Megmarad a bal oldali dobozülés. Jobbról meg szerintem üresen hagyom. Nem hiszem, hogy úgy tervezték volna, hogy ezek a járművek 3-5 láda lőszert ellőnek egy gyakorlaton vagy akcióban. Annyi jó van abban, hogy nincs infó, hogy a realitás mentén kb. bármit berakhatok, úgyse jön senki majd, hogy neki van fotója és nem is úgy néz ki :) | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723865 | 2024. április 23. 17:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
Az elgondolkodtató, hogy mi van a kocsik orrára festve. A RUISK-hoz szerintem rövid az a bármi, ami a körben van, másrészt a FIAT 300-eken később pont ot van a rendszám. És valahol azért praktikus, ha az egyes kocsikat azonosítani tudják, ha már egyszer beszámozták azokat. | |||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723864 | 2024. április 23. 16:27 | ![]() | |||||||||||||||||||
Az LK-II kapcsán elég kevés dolog biztos. Nem tudjuk, hogy alkatrészeket kaptunk vagy teljes kocsikat, azok műszerezettek voltak-e, a fegyverzet szerelékei benne voltak-e. A magyar kocsik mg-08 helyett Schwarzloset kaptak, amihez csak fa hevederláda volt, ezért logikus lenne, hogy a svédekhez hasonló rögzítést alkalmaztak (torony alatt oldalt, vezető mellett), HA foglalkoztak ilyennel. Esetleg máshogy oldották meg. A RUISK udvarán készült kép alapján a személyzet 3 esetleg 4 fő lehetett, ezért is kellett, hogy a vezető mellett még két valami legyen a kocsiban, amire le lehet ülni (4 ember már elég szűkösen fért volna be szerintem akkor is, ha a parancsnok a toronyban állt folyamatában). Az MR lőszertartója lehet, hogy az mg-08 dobtárához készült, de simán lehet fiktív is. A szín passz, nem tudom, hogy belül fehér volt-e a német és/vagy a magyar, kívülről meg az egyik fotón egyszín, középárnyalatú valami a másikon meg sötétebb egyszín valami. | |||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723863 | 2024. április 23. 16:26 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hát le a kalappal a céljaid előtt! Én őszintén kb annyit tudok az LK II belsejéről amit ebben a cikkben láttam (két db metszeti rajz). Eredeti, átépítetlenről szerintem nincs infó - vagy hét lakat alatt őrzik. real.mtak.hu/98549/1/HT_2019-2_cikk-12.pdf Ez elvileg egy modernizálatlan Strv M/21, nem M/21-29 : tank-photographs.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/stridsvagn-strv-m21-swedish-LKII-tank.html A festésről is kb csak annyi biztos, hogy a RUISK emblémája fel volt festve a frontpáncélra, mert a Varsányi István táborkutató Facebookjáról való nagy felbontású képen lehet látni. A színre nekem a legpontosabb saccom egy 29M Vickerst ábrázoló, telibe kék, állítólag RUISK jelvény | |||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 723858 | 2024. április 23. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! A szétszedett, majd újra összerakott magyar LK II-es belseje vajon mit tartalmazhatott? A Mr Modell gyanta készlete ad bele egy ülőkeként használt dobozt és egy lőszertartó szekrényt, amik szerintem fantáziadarabok, mert én csak az átépített svédről találtam eddig képeket. Szóval amikor összerakták őket és átkerültek a RUISK állományába, akkor mit hagyhattak benne? Én hajlanék arra, hogy kb. csak a vezető és a mellette lévő ülés maradt benne, egyébként üres lehetett. (Egyáltalán volt a vezető mellett is ülés a valóságban, vagy az is fantázia? :)) A makett műszerfala szerintem szintén fantázia szülte, azon is töröm még a fejemet. Bár sok nem látszik belőle a végén. No és a szín. Ha jól értelmezem, akkor a RUISK-hoz telibe festették kívülről kékre, belülről meg gondolom újrakenték a fehéret. A mi készül éppen részbe teszek fel pár fotót. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Meg kellene csinálni 1:48-ban. Nem könnyű eset. Ahogy nézem talán a wespe models phänomenjének orrából lehetne átalakítani az elejét, a felépítmény meg szintén talán valamelyik wespe modelsből átalakítva. Opel Blitz kerekekkel. Horror pénz lenne.
Talán a Puma századok személyszállító kocsijai, amik a körletből vitték a gépekhez a pilótákat, szintén ugyanilyen járművek lehettek, mint a mentő. Tobak írja, hogy nagy sárgaréz lámpái voltak elől a Drótkefe szállító járművének (ami nem ugyanaz mint a "terrorkocsi", ami Almádiból vitte a srácokat a reptérre). Meg rémlik egy kép, amikor egy ilyesmi kocsi húz egy messzer G-6-ost a veszprémi reptéren. Erről nincs esetleg infója valakinek, hogy mi lehetett a Pumások reptéri szállítója?