<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
Varjúbácsi | Adatlap | 684227 | 2021. április 10. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683696 | 2021. március 27. 10:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
G.12! Néztem én is, hogy gyanús a kereszt, mert eddig nem láttam, de végignéztem a hárommotorosakat, és ezzel volt a legtöbb hasonlóság. A G.12 eszembe sem jutott, annyira ritka madár. Duplájára nagyítva, ha tudom, hol keressem, még a dudoros motorburkolat is sejthető. | |||||||||||||||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 683692 | 2021. március 27. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! S.M. 75-ös gépről még nem láttam fotót keresztes hadijellel. Ezen a képen is szerintem inkább egy Fiat G.12 látható... A sárga szín nem is annyira a fényviszonyok miatt látszik néha nagyon sötétnek, hanem a filmnek a típusától, amire készült a felvétel! BB | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683685 | 2021. március 27. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat, a 008-ra gondoltam. Erre | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683684 | 2021. március 27. 07:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Itt látszik a sárga szárnyfestés pontos mérete is - bár ez késői hadijel, úgyhogy inkább a keleti front jelzése már a délvidéki helyett. Ami fura, hogy a 074-es képeden viszont határozottan sötétnek látszik a törővég. Azt tudom, hogy a sárga szín nagyon furcsán tud viselkedni különböző fényviszonyoknál, ez viszont már attól is extrémnek tűnik. Ha nem tudnám, hogy sárga volt, én azt mondanám, hogy piros. Hasonlóan, bár nem ennyire sötét a sebesültszállító E.105 képén is, de ott még hihető a sárga. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 683680 | 2021. március 26. 21:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ennyi a készletem! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 683566 | 2021. március 23. 16:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683176 | 2021. március 15. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Összedobtam a két fotó alapján az E.102 feltételezhető oldalnézeti folttérképét. Felülnézet sajnos nem lehetséges, de arra elég jó támpont a többi gép. Megjegyzések: - a két fotó eltérő időpontban készült, a jobb oldali a jugoszláv hadjárat előtti állapot. - színekért felelősséget nem vállalok, a háromszínű Ju 86-ot vettem alapul. - minőségért elnézést kérek, fél óra alatt dobtam össze paintben. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683139 | 2021. március 14. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Igen én is úgy látom, ez a 102-es. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 683129 | 2021. március 14. 18:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, ez az E.102. A 101 és 103 kizárt, azoknak van erről az oldaláról kép és nem egyezik. A 104-hez túl íves a szám. Lehetne még akár a 105 is, de annak meg a farka más | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683123 | 2021. március 14. 17:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 683079 | 2021. március 13. 14:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Migggyuri Az Avia-Infó a legfrissebb kutatás alapján írja az E102-t fogadd el bátran. Ami a MÁVAG-Héjákat illeti, 43 elejétől kezdték felszerelni velük a honi légvédelmi vadászalakulatokat (1/1., 2/1. vadásszázadok) Aztán a 44 elején beérkező győri Messerek kiszorították őket az első vonalból. Elkerültek Tapolcára, a vadásziskolára, a repülőakadémiára, de még a 101. Puma vadászosztály állományába is jutott (Nyilván a 101/6. "Kölyök"-höz) Ami a legyártott darabszámot illeti a Sólymok Héják Nebulókban 185-ig fut a sorozat számozása. Szerző szerint kb. 165-170 db átvétele történt meg ténylegesen. Azonban, ha július 27.-i csepeli bombatámadásnál valóban elpusztult 25-30 nem komplett gép (amikor még csak a V.672-nél, vagyis a 168. gyártott gépnél tartottak) akkor elképzelhető, hogy a ténylegesen használatba vett Héja-M gépállomány még ennél is kisebb volt. Üdvözlettel: Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 683044 | 2021. március 12. 08:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló! A Mávag Héjja harcokat említő oldalak a L H Mo felett c. könyvben: 116., 153., 176., 191. denk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zali | Adatlap | 683038 | 2021. március 11. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
ÜDV. AVIA-info szerinz a 102-es | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 683031 | 2021. március 11. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Kérdésem: 1941. április 12-én az E.101 vagy az E. 102 számú SM-75 zuhant le fedélzetén egy ejtőernyős alegységgel? A szakirodalomban mindkét szám szerepel (persze, hol az egyik, hol a másik.) Elbizonytalanodtam. | |||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 683008 | 2021. március 11. 10:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszi a választ. Az oldalszámokat igyekszem este megírni. D | |||||||||||||||||||||||||||||||
Garaik | Adatlap | 683006 | 2021. március 10. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Denkmeyer! Hogy hova tűntek a MÁVAG Héják? Kb. 4 légiharcban megsemmisült (1944. áprilisa), a maradékot meg felrobbantották vagy a Dunántúlon, vagy az ausztriai Zeltwegben, Pockingban v. időközben valamelyik repülőtéren visszavonuláskor. Légiharcban leszerepeltek, bár ez inkább a pilóták tapasztalatlansága miatt következett be. Április után már másodvonalbeli vadászgépek voltak, és gyakoroltak, iskoláztak a típussal. Egyébként viszonylag egész jó repülőgép volt magyar viszonyokhoz képest, de az ellenfélnek sokkal jobb típusok álltak rendelkezésre. Üdv Garaik | |||||||||||||||||||||||||||||||
sys | Adatlap | 682997 | 2021. március 10. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! "(A légiháború MO. felettben van pár szűkszavú történet)" > oldal számát meg tudnád adni? (A memóriám már nem a régi.) | |||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 682980 | 2021. március 10. 08:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Helló fiúk, köszönöm mindkettőtöknek! Az említett könyv számomra nagyon hiányos. Érdekelne, hogy hová tűnt (nyomtalanul?) a közel - magyar viszonylatban jelentős mennyiségű - 200 db. legyártott, átadott Mávag Héja. Hogy, vajon az olasz gépeken tapasztalt rossz repülőtulajdonságokat ki tudták-e javítani a magyar változatnál. Olyannyira, hogy zubó verziót is készítettek/kísérleteztek. Hogy az ameriakiak elleni légiharcokban hogyan szerepeltek. (A légiháború MO. felettben van pár szűkszavú történet) denk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 682962 | 2021. március 9. 14:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia Sajnos Nem... :( Kováts Lajos talán a valaha élt legprofibb legalaposabb ipartörténésze volt a kor magyar repülőiparának. Jelenleg úgy tűnik hogy a Sólymok Héják Nebulók-ban mindent összegereblyézett ami a MÁVAG repülőgyáráról fellelhető. A könyv megjelenése óta eltelt évtizedekben többen kutatták már a témát, de sokkal többet nem tudtak hozzátenni. Azonban az általa megjelölt levéltári fondok valósak, és bizonyos esetben extra információtartalmuk van. Úgyhogy a "következő szinthez" már be kell ülni a levéltárba... Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 682961 | 2021. március 9. 14:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 682953 | 2021. március 9. 08:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudtok ajánlani szakirodalmat, amely mélyebben foglalkozik a Mávag Héja történetével, mint a ,,Solymok, Héják, Nebulók" c. könyv? denk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 682682 | 2021. március 1. 19:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Én vajszínűt mondanék. A fehér óralapnál sötétebb, de mindenképp világos. Esetleg _ talán_ halványszürke, de nekem az az érzésem, hogy a Malert törtfehér/vajszínű színe volt belülről is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 682664 | 2021. március 1. 15:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Urak! Milyenre kellene festenem a magyar szolgálatban állt Savoia-Marchetti SM-75 eje. szállítógép belső tereit? | |||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 682423 | 2021. február 22. 09:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Re.2000 Héja (Falco) papírmakettet keresek. Nem összerakás céljából, csupán egyes részeinek lemásolására. Akár szkennelve is jó lenne. denkmeyer79kukacgmailpontcom denk | |||||||||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 681163 | 2021. január 13. 16:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 681162 | 2021. január 13. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! snailman@freemail.hu Talaltam azota konyveket, ami reszletes, de arrol hogy hol kinek melyik verzio volt, plane a mienkrol semmi sincs( | |||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 681129 | 2021. január 12. 17:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ismereteim szerint 1944-december-1945 januárjában a hazánk felett repülő gépek azonosítására bevezetésre került a bal szárnyon egy sárga "V" jelzés felfestése. Kérdés, hogy a szárnyvégek (motorburkolat alsó része) sárga festései megmaradtak, vagy ezeket átfestették hasszínre? Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||
KarBal | Adatlap | 681103 | 2021. január 12. 10:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jól néz ki! Játékba lesz? Adj egy e-mail címet is kérlek, hátha tudok olyat küldeni, ami használható lesz neked. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 681086 | 2021. január 11. 23:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 681085 | 2021. január 11. 23:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Kene egy kis segitseg. Sajnos a neten nem talaltam kezzelfoghato reszletes infot a CR.32-esrol. Gondolok en a valtozatokra, miben kulonboztek, fegyverzet, motor, stb stb. Es hogy ki mikor milyen valtozatot hasznalt (fegyverzet szerint). Fokent a magyar es olasz fel erdekel, bar legtobbet spanyolban akciozott Elore is koszi...! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 680735 | 2021. január 4. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 680733 | 2021. január 4. 19:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 680727 | 2021. január 4. 17:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A magyar szolgálatban lévő DO-215-öknek az oldalkormány/függőleges vezérsík belső felületén is volt trikolor, vagy csak a külső részén? A neten lévő infók ellentmondanak egymásnak. Képwet meg egyet találtam, ott pont nem látszik a belső rész A másik, a vízszintes vezérsík/magassági kormány kombón milyen szélességben volt a trikolor? Itt egyértelmű számomra, hogy alul/felül volt, de végigment a törzsig, vagy milyen felosztást használtak? Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 680206 | 2020. december 17. 21:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Találtam egy ilyen képet: live.warthunder.com/post/783362/en/ Azt mondja, hogy a B.148 egy "álorrüveges" C-6 volt. Ez lehetséges, van valakinek erről fotója? Érdekes ez a festés, jó lenne megcsinálni, de eddig nem találtam róla konkrét oldalszámot. Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 679181 | 2020. november 20. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sejtettem, hogy gyorsan lesz valaki aki lajstrom alapján is megmondja az időt :) Én egy ideje letértem a légierő ösvényéről (bár ennyire mélyen régebben sem voltam benne) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 679179 | 2020. november 20. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Mondjuk az is meghatározó dátum tekintetében, hogy a G.415-ös oldalszámú Ar 96A annak a 35db -os sorozatnak a része amit 1940-ben szállítottak... :) Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 679174 | 2020. november 20. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szenzációsak! És ha egy sorozat tagjai, aminek leginkább tűnnek, akkor a 163914-es képből kiindulva, téves dátumúak. Az 1940M köpeny váll-lap eléggé behatárolja az időt | |||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 679171 | 2020. november 20. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
dkp | Adatlap | 678963 | 2020. november 13. 10:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet! Tisztelettel kérek újra egy kis segítséget: A Trumpeter 02297 Messerschmitt Bf 109G-6(Late)1/32-es makettjéből az eltérő farokrész miatt építhető-e magyar gép, esetleg G-14-re átformálható-e? Találtam néhány magyar festésmintát ilyen gépekről, de másutt ugyanazt a lajstromjelű repülőt hagyományos farokrésszel ábrázolták. Előre is köszönöm a válaszokat | |||||||||||||||||||||||||||||||
uly | Adatlap | 673602 | 2020. június 6. 12:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm a segítségeket! Közben kiderítettem az airfix B1-B2 közti különbségeket. Ahogy a mellékleteiteken is látszik a kipufogó, és a hűtő más. Ezt a két makett variánsnál egy módosított öntőkereten adták ki. Vannak részek amiket ad a B1-hez is. Pl a légcsavar, az orrkúp...Ez is ugye különbözik a két típusnál. Még agyalok, mert kicsi módosításokkal lehet megoldható, hogy a B1-ből B2 legyen :) Amúgy az airfix új szerszámos 48-as makettje nagyon szép készlet, csak ajánlani tudom. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 673582 | 2020. június 6. 07:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 673581 | 2020. június 6. 02:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
http://www.airvectors.net/avstuka.html[/URL | |||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 673580 | 2020. június 6. 02:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia! Továbbá ami még látványos lehet, az a légcsavar lapátok. A B2-n szélesebbek voltak. http://www.airvectors.net/avstuka.html Üdv.: F.I. | |||||||||||||||||||||||||||||||
P.B. | Adatlap | 673577 | 2020. június 5. 22:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Szia, ami biztos, hogy eltért kinézetre, az a kipufogó rendszer (a motor is más volt, de az kívülről annyira nem látható). üdv. PB | |||||||||||||||||||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 673571 | 2020. június 5. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Lehet hogy ez segít? airwar.ru/other/draw/ju87kagero.html | |||||||||||||||||||||||||||||||
uly | Adatlap | 673570 | 2020. június 5. 19:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy szakmai technikai kérdést szeretnék feltenni. A Ju-87 B1, és B2 közt makett szempontjából milyen különdségek vannnak(külsőségekre gondolok, ami látszik egy maketten is) ? Nekünk B2 volt. Az airfix 1:48-as B1 verzióját szeretném magyarra megcsinálni. Sokat kellene külsőleg változtatnom? Ha igen, akkor marad a német, vagy a spanyol polgháborús verzió. Segítséget előre is köszönöm szépen! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
albatrosz | Adatlap | 673132 | 2020. május 26. 14:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 673073 | 2020. május 24. 13:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 673071 | 2020. május 24. 13:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A keverékek amiket megadtam az eredeti színekhez közelít. Méretarányhoz kell igazítani! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Szeretnék építeni egy CR-42-t, mert az ICM 1/32-ese nagyon inspiráló. Ha van valakinek képe szilánkmintás festésű gépekről, kérem segítsen ki, sajnos kevés, és nem túl jó minőségű képem van ezekről a gépekről.
Köszönöm előre is.