<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Podva | Adatlap | 630750 | 2017. augusztus 4. 12:38 | ![]() | |
Sokol | Adatlap | 630747 | 2017. augusztus 4. 11:28 | ![]() | |
Arra Viktor, hogy a szabvány színek mindig is "Sichtschutzfarbe" jelzéssel futottak (ezt másolták nálunk is késéssel), mert az a jogszabályban előírt. Azért nem mehetett Farbtone 70/71 exportban, mert az volt a "hivatali mundér". És mivel a 70/71 belépésével a régi mintájú sichtschutz-zöldek kikerültek a jogszabály kötése alól, így boldognak boldogtalannak eladhatták. Mivel a W&B volt a legnagyobb kutya 1937-től az IG piaci részesedése miatt (tudjátok Bayer meg Agfa, meg a BASF ahonnan a pigment meg a film anyag jön!), így hát az ő lötyijük lett az új szabvány árnyalatban is. Csak ők és a nyomták ezt a zöld párt az egységesítés előtt. Nem azért lett ez a szabvány, mert nem volt másik nemzet, ami ilyen színekkel festette volna a gépeit! Azért lett ez a szabvány mert a W&B állandó megrendeléseket akart és az állam és bűvköre így rá volt kényszerítve hogy tőlük vásároljon, és hogy minden más gyártó is bérmunkában gyártson, vagy jogokat vásároljon a gyártáshoz (már ha részt akartak venni bármelyik állami tenderen ugye..) közben nem kellett külön invesztálni kereskedelmi jogvédelemre meg márkavédelemre mert az államnak jogalkotóként és végrehajtóként is el kellett járnia minden esetben! Számolj utána mekkora nyereséget jelentett ez! A többi cég így külföldön kereste a boldogulását sokkal többet értékesítve kifelé, mint ami nélkülözhető volt a német iparban, ez ütött vissza 1942 közepén és hozta a változást. Újra kellett osztani gyakorlatilag a piacot, hogy a stratégiai anyagok kivitele kontrollálható legyen. Mindenkiből IG bérgyártó lett. Innentől volt minden engedélyköteles, meg gond a telephelyi vámolás- lásd. a magyar levéltári emlékeket. Ezért van az, hogy a jugo és román gépek olyanok "mintha", mert a DKH már a korábban is ezekkel a színekkel dolgozott, de nem hívták Farbton vagy RLM 70/71-nek. Sőt, Kurt Herbert végig bent maradhatott az üzletben mert régi Teutoniás volt ahogy a későbbi Wehrwirtschaftsbetriebe vezetők háromnegyede, de a Messerschmitt és Ankert szerződéseit felmondták és átkerültek az IG - így a W&B hatáskörébe (innentől Ikarol a festék a mersun, - vigyázat előtte mindig alu színű a futóakna és futószár mert a Herbert-féle lakk átlátszó csak elszíneződik kicsit RLM 02 szerűre, de nem az!) Az olive zöld(gelbolive stb. a korábbi jogilag meghatározott standard. Az Herbig üzlete volt. DE mivel az FW a Herbiggel volt jó kapcsolatban kézenfekvő, hogy a Herbig ezüst egységesítő+olive zöld régi Sichtschutz nitrója van a gépeken kicsit később is. A RAL 6014, az árnyalt új neve már, de igen arról van szó. Mindkét oliv zöld került exportba nagy mennyiségbe. A sötétebb amit Zoli RLM62-höz hasonlónak azonosít. És az osztrák gépeken is az ezüst egységesítő volt (amivel az ő CR-eiken lévő Duco/Max vagy Arson? ezüst is kompatibilis, azokon is ez lehet), szóval kézenfekvő, hogy az olive zölddel mentek rá függetlenül, hogy Herbig, vagy az L40/xx DKH régi zöldjei amit éppen felhasználtak. A bemondás meg nem az én műfajom. Csak nagyon nem szeretek másnak kaparni ingyen. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 630746 | 2017. augusztus 4. 11:22 | ![]() | |
Már írtam, hogy én ebben a témában nem merültem el túlságosan, csak a szakértőnek tekintett Merrick-től szóló idézetre reagáltam. Ott pedig nem arról volt szó, hogy ezt a festéket nem lehet exportálni, export-gépekre felkenni, hanem arról, hogy RLM-KÓDDAL AZONOSÍTHATÓAN nem lehet ezt megtenni, vagy a színt akár csak minta-kártyákon is RLM-kóddal bemutatni! Tehát a Luftwaffe gépek konkrét színárnyalata lehetett a titkolnivaló! Értelmezésem szerint ez kb. annyit jelenthetett, hogy egyetlen külföldi légierő sem tudta megtenni, hogy az RLM-színkártyákat a pilótái kezébe adva bemutassa: "Uraim, nézzék meg, ezzel vannak a német gépek festve, nézzék meg mennyire más árnyalatúak mint a mi gépeink, azonosításnál ne feledkezzenek meg erről, tehát ha ilyennel találkoznak csak bátran és keményen, nem lehet saját gép!". Vagy: "Figyelem, ilyenre vannak festve a német gépek, de hiába hívják a mi gépeink festékét máshogyan (mi már ugye tudjuk hogy exportra át kellett keresztelni a festéket!), jól nézzék meg hogy ez ugyanaz a szín, tehát éles helyzetben csak óvatosan, elfogadható azonosítást csak a felségjelzés felismerése jelenthet!" Ne felejtsük el, akkoriban se internet, se számítógépes szín-analizálás, a szines fotózás gyerekcipőben járt, ráadásul ahány szines fotó-alapanyag, annyifelé csalt az árnyalatokban, tehát ha az eredeti festéket EREDETI MEGNEVEZÉSSEL se dobozban, se gépre kenve nem adták ki, akkor a Lw valós álcázószínei könnyen titokban maradhattak! A fenti szabály mellett csak arra kellett vigyázni, hogy álcázófestésű Lw-gép mellé az összehasonlítás lehetőségét kizárva ne állíthassanak idegen gépet. Az hogy akárki lát valahol ilyen német gépet de szín-összehasonlítási lehetőség nélkül, az emberi szem elég gyatra szín-azonosítási lehetőségei miatt nem elég. Mikor Tobak Cica bácsiékat faggatták a saját gépeik színéről, többségük arra se emlékezett hogy azok zöld vagy szürke színűek voltak, a századok színjelzéseit tudták, a többi nem érdekelte őket (ami fontos volt nekik, hogy lőszer, benzin legyen a rádió működjön!). De minden eddigi szövegem csak akkor lehet igaz, ha az angol nyelvű Merrick-idézet pontosan megfelel a korabeli német szabálynak, másképp nem sok értelme lenne az agyalásomnak... | |||||
Podva | Adatlap | 630745 | 2017. augusztus 4. 10:06 | ![]() | |
Ok, de miért pont csupán a 70/71-ről esik benne szó? Miért nem említi valamennyi, akkor már meglévő farbtone-t? Nem arról van szó, hogy harcászati okból egy idegen állam harci gépeivel való összetéveszthetőséget kiküszöbölje ezáltal a LW? Ti: ha nem exportál 70/71-et csak a saját gépek lehetnek ilyen színűek... És miért nem exportált ilyen színű gépeket végül németo a szóban forgó 38-42-ig terjedő időszakban? Üdv Viktor | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 630743 | 2017. augusztus 4. 09:39 | ![]() | |
Nem csoda, inkább logikus amiről írsz, hiszen mintha pont erről szólna az említett idézet: exportra tilos az RLM-kódok és RLM-jelzésű színminták használata! Az angol nyelvű idézetben sem festék-alapanyagról, minőségről vagy bármi másról, hanem színek, színárnyalatok exportban történő RLM-megnevezésének tilalmáról van szó, így ilyen néven nyilván nem volt miről tárgyalni/levelezni. | |||||
Podva | Adatlap | 630739 | 2017. augusztus 4. 07:58 | ![]() | |
Eh Nem tudom, hogy mire utalsz, amikor leírod, hogy utalok valamire Én a Holland (egyszerűség kedvéért nevezzük így: LVA Keki) RAL 6014-re utalok. Biztos hogy használták magyarországon a Fokker D.XVI áll a MÁG Fokker D.VII mellett pont ugyanolyan színben a "Csaba" gyakorlaton készült fotón 1931-ben. biztosan ismered. Valószínűleg a WM is ezt festette Fokker utasszállítóira, és talán a CR 20-akra is. Persze nem merném fixre állítani hogy ez került a 1/II. vadászosztály valamennyi CR-jére és Focke-Wulfjára de ez biztos hogy volt az országban. Annak örülnék, ha valamilyen egyéb bizonyíték lenne bármi más színárnyalatra, mert azért ez időben elég távol van. Bemondásra, hogy az osztrákok mást használtak, nem meggyöző... | |||||
Sokol | Adatlap | 630732 | 2017. augusztus 3. 23:19 | ![]() | |
Eh? Bocsi de az olive zöld amire utalsz ős Herboloid a BC_XXX sorból. Osztrákoknál is rendszerben volt baromi sokáig. Az az zöld amit rlm/farbtone rendszerbe akartok belenyomorgatni L40/xx DKH termék vagy olasz Duco zománc - és mindenhova ment mindkettő exportban, hiába hasonlít a későbbi "RLM70 és RLM71" árnyalatokra. Mivel FW, ezek játszanak (+Celesta). Nem szerencsés ide keverni a He-ket (Ikarol+DKH+Avionorm) vagy a DO-kat (Ikarol;Avionorm;Tetra) Ezt a kört negyedszer futjuk :( | |||||
Podva | Adatlap | 630686 | 2017. augusztus 2. 12:31 | ![]() | |
Szia Ssanyi Igazad van a Farbton 70/71 megnevezéssel teljesen helyesebb lenne így használni. Olvass vissza kérlek azt állítottam, hogy nagyjából 42-ig nem igazán lehetett hozzájutni 70/71 színekhez, illetve ilyen festésű repülőgépekhez: Mink is volt ekkoriban Németo.-ból: -Ju86K-2 (RLM)Farbton 61/62/63/65 színekben légcsavar kezdetben fémszínű később tarka -He70K, He46E2/Un nem azonosított szürke (esetleg aluporral) légcsavar kezdetben fémszínű később tarka Iskola, és kiképzőgépek: Ar96A, Bü131, FW56, FW58 lásd mint fent. Kicsit később jöttek (1939-40) He 112 Ju87B(K2),He111P Farbton 61/62/63/65 légcsavar vagy tarka, vagy légcsavarnyi farbton 70 lehetett rajtuk...(?) Illetve Ju87A(K4), Fi156C zöldek, de egyszínűek épp ezért mérget nem mernék venni arra, hogy ezek Farbton 70 vagy 71 színben érkeztek volna. Én inkább Farbton 63-ra voksolnék. Légcsavargyártásunk, és javításunk volt Sóstón a 4. Önnáló javítóműhely képes volt többféle légcsavart javítani ezek kezdetben "magyartarkák" később zöldek lettek. Természetesen amikor arra került a sor, a fronton engedtek át számunkra repülőanyagot, ott már efféle "nyalánkságokra" nem volt mód. Nézzük a környező nemzeteket a teljesség igénye nélkül: kezdetben a románok se kaptak He111-et 70/71-ben, illetve a jugók se Do-17-et A svájci, jugó, és román bf109-esek azonban kissé megkérdőjelezik ezt a dolgot, ezek is egyszínűek, de valami turpisságot vélek ezek festésével kapcsolatban... Üdv VIktor | |||||
ssanyi | Adatlap | 630683 | 2017. augusztus 2. 11:21 | ![]() | |
Elnézést! Elírtam, Farbton 70 stb. a helyes forma. | |||||
ssanyi | Adatlap | 630682 | 2017. augusztus 2. 11:14 | ![]() | |
Üdv!a Hivatalosan a Luftwaffe nem használta az RLM70 vagy RLM75 stb. színkódot, egyetlen kivétel volt, az RLM02 szín esetén ez volt a hivatalos megjelölés. A többi Farbtron70 vagy Farbtron75 néven volt "törzskönyveztetve". Korabeli dokumentumok esetén ez ezt kell figyelembe venni. Podva, amikor exportáltak a mémetek gépeket, mit ajánlottak javítószínnek pl légcsavarok esetén.? Nem lehetett rendelni hozzá gyárból vagy festékgyárból? Erről lehet tudni valamit? Például a szerbeknél nagymennyiségű német technika volt (Bf 109, Dornierek). Jó makettezést! | |||||
Podva | Adatlap | 630681 | 2017. augusztus 2. 11:02 | ![]() | |
Most olvasom újra, Magó Karcsi tanulmányát az orgon. 41 nyarán a WM a tervezett Ju 87 gyártásra RLM 65/70/71 festéket próbált szerezni, de a németek inkább RLM 76/74/75-re adtak ajánlatot... érdekes :) Üdv | |||||
Podva | Adatlap | 630680 | 2017. augusztus 2. 10:59 | ![]() | |
Most olvasom újra, Magó Karcsi tanulmányát az orgon, 41 nyarán a WM a tervezett Ju 87 gyártásra RLM 65/70/71 festéket, de a németek inkább RLM 76/74/75-re adtak... érdekes :) Üdv | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630679 | 2017. augusztus 2. 10:57 | ![]() | |
Valószínűleg tényleg az lesz, hogy mintákat fújok ki alumíniummal és RLM02 alapon RLM62, RAL6014 árnyalatokkal és megnézem fekete-fehérben. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630678 | 2017. augusztus 2. 10:55 | ![]() | |
Szia Zoli! Köszönöm szépen! Szuper lenne, ha előkerülne az anyag. Amúgy is terveztem, hogy Egerszegen majd megkérdezlek a Stösserről. Igen, én is úgy gondoltam, ha egyszer tudok szerezni egy 1:48-as Stösser makettet, akkor biztosan a 132-est csinálom meg. Ha meg valaha egy Bü-131-est csinálok, akkor abból is a kukacozott példányt, amiről fotó van. Köszönöm! üdv | |||||
Podva | Adatlap | 630677 | 2017. augusztus 2. 10:51 | ![]() | |
Szia Meglehet, hogy a megnevezés használatára vonatkozott a leírás által említett tilalom, azonban érdekes, hogy a 38 végi WM-Herbig levelezésben sem említenek RLM kódot (Ju 86 színekre vonatkozóan) csupán egy BS... jelű gyári kódot, tehát az RLM-ezés nem volt általános egyéb esetben sem. Van egy olyan "vélelmem" hogy a németek 42 végéig egyáltalán nem szállítottak RLM70/71 festésű gépet sem nekünk, sem egyéb szövetségesüknek...(talán a fronton átadott gépekkel tört meg ez az elv... üdv Viktor | |||||
zsocate | Adatlap | 630675 | 2017. augusztus 2. 10:35 | ![]() | |
Ha fekete-fehér képed van, akkor azokon szürkeárnyalatos színek vannak. Senki nem szólhatja meg, ha ezekre fested a makettet, hiszen a fénykép is így mutatja. Aki pedig ezért kiröhög, attól kérd el a pontos színeket. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 630674 | 2017. augusztus 2. 10:03 | ![]() | |
Sziasztok Nem akarok túl keményen belemászni a régi német/magyar színekbe (nem az én "szakmám"), de felhívnám a figyelmet az idézett angol szöveg utolsó három szavára ("under this designation")! Nekem ez azt jelenti, hogy tiltva volt az adott festékek exportja RLM-színkártyával megerősítve és RLM-kódok megnevezésével azonosíthatóan! Ha az az idézet pontos, abból nekem az következik, hogy exportálhatók ugyan az adott színek, de tilos mind az export-színkártyán mind a festék csomagolásán az azonosításra alkalmas RLM-kód feltüntetése. Tehát ha átkeresztelik mondjuk méregzöldre, fűzöldre vagy bármilyen fantázianévre (pl. G-akármi), akkor mehet az export. Én legalábbis így értem az idézetet... Üdv R. | |||||
Z63 | Adatlap | 630673 | 2017. augusztus 2. 09:12 | ![]() | |
Szia Viktor! Legyen igazad! Az RLM 71 szerű ezt jelenti. Nem az, csak szerű. Az árnyalatokat összehasonlítva, inkább valószínűsítem az RLM 62-es zöldet. Ez is RLM 62-63. Üdv,Z | |||||
Podva | Adatlap | 630644 | 2017. augusztus 1. 11:19 | ![]() | |
Sziasztok Zoli hozzászólását kiegészítve: Azért óvnék a RLM 71-től Merrick könyv szerint a háború korai szakaszában (előtte pláne) tiltva volt az RLM 70/71 színek exportja... Persze később szóba jöhetett, de akkor sárga törzsgyűrűnek is kéne lennie... Üdv Viktor | |||||
Z63 | Adatlap | 630643 | 2017. augusztus 1. 10:26 | ![]() | |
Szia tyimosenko! Nem ígérem, de a zeg.-i versenyre megpróbálom előkaparni valahonnan a Stösser rajzaimat, csak az asszony mindig, mindent besúvaszt valahová és nehéz ügy. Tökéletes anyagom van róla. Az ominózus gépet egyszer én is meg szeretném építeni, nagy szerelmem ez a festés. Amennyire egykor körbeszaglásztuk a témát, az eredeti színük alumínium, majd a szárnyat átfújták RLM 02- vel. A mellékelt képed alapján lehetséges, hogy az alsó részt is beködölték, vagy foltokban befújkálták vele. Tehát az alap: törzs= alumínium (esetleg a szárny aljához és a törzs alsó részéhez hasonlóan, foltosan beködölve), szárny=felül egyszínű RLM 02, majd az egészre jön a gilisztaminta. A törzsön, a kabin mögött egyértelműen megvillan az aluszín, de a szárnyon sötétebb az alap és egyenletesebb. A giliszta színére nem esküdnék meg, mintha a 62-nél sötétebb lenne, de nem biztos. Érdemes megfontolni Podva kolléga javaslatát is, de lehetséges egy RLM 71 szerű sötétzöld is. Mindenesetre én azt tanácsolnám, hogy fújj ki több mintát, fotózd le majd váltsd át a képet a szerkesztésben fekete-fehérre és így nézd meg, mit mutat. Ezen felül az összhatásban a neked legjobban tetszőre fújd meg! Üdv, Z63 | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630636 | 2017. augusztus 1. 00:22 | ![]() | |
Köszönöm szépen, Árpád! Az igazi gép is rém egyszerű lehetett, úgyhogy azért szerencsére a makettet sem kell túlbonyolítani. A fotókról azt látom, hogy még helyzetfények sem voltak rajta. Úgy tűnik a huzalbekötési pontokra, meg a célzókészülékre érdemes koncentrálni. A motor szerencsére jól dokumentált típus, annak az első felét házilag legyártani nem bonyolult. Üdv | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630635 | 2017. augusztus 1. 00:15 | ![]() | |
Köszi Viktor! Igen, gondolom az is elképzelhető, hogy más színnel ködölték alul, mint amivel kukacozták felül. | |||||
pintair | Adatlap | 630630 | 2017. július 31. 21:36 | ![]() | |
www.germanluftwaffe.com/Flugzeuge/Transporter/Fw%2056/cockpit/Fw56cockpit.html gondolom, ezt is megtaláltad... mostoha egy tipus ez, sajnos üdv Á | |||||
Podva | Adatlap | 630617 | 2017. július 31. 17:23 | ![]() | |
Szia Sajnos én sem látom, hogy a legutóbbi fotón melyik gép van... :( Ugyan ilyen oldalszám volt a 131, 134, 135, 137 gépeken, úgyhogy nem egyértelműen biztos, hogy az a 132... Az sejthető, hogy több részletben történt a festés, rajtad áll, hogy ködölöd-e az alját... belekötni szerintem senki nem fog, bárhogy is döntesz... :) Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630611 | 2017. július 31. 13:01 | ![]() | |
Szia Viktor! Köszönöm szépen az infót! Tartottam tőle, hogy az alumínium alapszínnél kötünk ki.. : ) Nem lehet hibázni a kukacozásnál. Nem tudom, hogy a csatolt képen melyik gép van, de ez alapján sanszos, hogy a 132-esen is kukacozhatták a törzs és a szárnyak alsó felületét is. Elképzelhető szerinted is? Szerinted a motor feletti MG 17-es géppuskákat alkalmaztuk mi is a gépeken az MKHL-ben? Köszi szépen! üdv | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630610 | 2017. július 31. 12:43 | ![]() | |
Köszi szépen, MoMi! | |||||
Podva | Adatlap | 630603 | 2017. július 31. 09:18 | ![]() | |
Szia Tym! A G.132-es 1937-ben szállított 18-as rendelés része Eredetileg polgári lajstromjellel volt ellátva, és alubronz tartalmú festékkel lefújva.(magyarul matt alu) 1938 szeptemberében kapta a katonai oldalszámot. Fejből most nem megy, de úgy rémlik, hogy az 1/5 Dongó századhoz került. Ugyan olyan lajstomjellel lett felfestve az oldalszám, mint a II. vadászosztály CR 32-eseire. A kukacozást kicsit később október körül kaphatta. Általános vélekedés, hogy ez a kukacminta kralyer/RLM zölddel készült. Személyes véleményem azonban az, hogy a sötét tónusú festés inkább a Fokker gyárban a két háború között használt gelboliv lehetett inkább... Szinte biztos hogy ezt az alábbi RAL 6014 árnyalatot magyarországon is alkalmazták modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php Üdv Viktor | |||||
MoMi | Adatlap | 630601 | 2017. július 31. 08:45 | ![]() | |
Szia Tyimosenko! hadmodelsforum.hungarianforum.com/t517p25-fw-56-matrica-tervezet www.avia-info.hu/talalat.php Momi | |||||
tyimosenko | Adatlap | 630514 | 2017. július 28. 22:51 | ![]() | |
Janikám, komplett hülyének nézel? Azért köszönöm szépen a konstruktív kommentet. :)) | |||||
Kamovos | Adatlap | 630511 | 2017. július 28. 22:25 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 630508 | 2017. július 28. 21:44 | ![]() | |
Sziasztok! Az FW 56 Stösser gépről szeretném kérdezni a Luftwaffe és MKHL szakértő kollégákat. Létezik esetleg szakirodalom a Stösserről? Sajnos én egyenlőre nem találtam, de hátha tudtok. Elsősorban a fülke és a szárnymerevítő huzalok bekötési pontjai tűnnek kritikusnak makettezési szempontból, ezekről lenne a legjobb, ha létezne valami infó. Ami referenciát a netről összevakartam, az kiindulási alapnak már jó, de hátha van valami szakanyag, ami a géppel foglalkozik. A másik kérdésem, hogy szerintetek a 132-es gép festése milyen lehetett? Mik lehetnek a színek? A tippem szerint esetleg az egész gép 02 lehetett és azon 62 foltozás. Vagy 63/62? Mivel nem értek a témához mélyrehatóan, mellélőhetek nagyon, köszönettel venném, ha írnátok még elképzeléseket. Vajon melyik század gépe lehetett? A fotóról én nem tudom kisilabizálni... Per pillanat a Magyar szárnyak c. könyv nincs nálam, pedig úgy rémlik, abban oldalnézeti rajz is volt erről a példányról. Köszönöm szépen a segítséget! Üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 630144 | 2017. július 20. 21:23 | ![]() | |
Köszi! Visszakerestem a 7.-ig, tovább kellett volna... Jó lenne pár normális kép a gépekről, ahol látszik az oldalszám is! Főleg a Si-204 lenne érdekes. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 630141 | 2017. július 20. 20:44 | ![]() | |
Szia De, volt a háborúban is. Háború után egy volt üdv | |||||
migi | Adatlap | 630140 | 2017. július 20. 20:44 | ![]() | |
10 oldalon foglalkoztak a kérdéseddel kicsit régebben | |||||
sanyi | Adatlap | 630135 | 2017. július 20. 19:59 | ![]() | |
Szisztok! Magyar Siebel Si-204 vagy Aero C-3 gépekről keresek képeket. Azt sejtem ,hogy a háborúban nem volt, de utána a cseh gépekből repült nálunk? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 628315 | 2017. május 25. 14:53 | ![]() | |
Melyik része, az orosz kötődés vagy az ezzel szembeni kritika? | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 628311 | 2017. május 25. 14:45 | ![]() | |
Csak engem háborít fel! nr.news-republic.com/Web/ArticleWeb.aspx | |||||
vini | Adatlap | 628122 | 2017. május 21. 21:06 | ![]() | |
Sziasztok! A Duna World műsorán nem sokára kezdődik: 21:35 Védőszárnyak_Baltic_Air_Policing Üdv:Vini | |||||
piratvitorla | Adatlap | 626614 | 2017. április 16. 14:09 | ![]() | |
Egyetlen mondat kivételével teljesen annak tűnik. "Each of the forty Hungarian attack helicopter regiments was transferred to the 87th Combat Helicopter Regiment.+ Természetesen nem harci helikopter ezredből volt 40, hanem harci helikopterből. | |||||
Borzz | Adatlap | 626612 | 2017. április 16. 13:28 | ![]() | |
Ez mennyire pontos? www.easternorbat.com/html/hungarian_tactical_af_88_eng.html | |||||
lacipapa | Adatlap | 626551 | 2017. április 14. 21:53 | ![]() | |
Legalább egyben van! | |||||
PETI | Adatlap | 626544 | 2017. április 14. 20:54 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 626542 | 2017. április 14. 20:19 | ![]() | |
Jelenleg Észtországban, Tartuban van a gép egy múzeumban kiállítva, fedett helyen. | |||||
lacipapa | Adatlap | 626535 | 2017. április 14. 18:20 | ![]() | |
Aztán mi lett vele,lehet tudni?Eladták,szét vágták? | |||||
Kamovos | Adatlap | 626522 | 2017. április 14. 14:58 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 626230 | 2017. április 7. 09:26 | ![]() | |
Szia Ptamás! Minden gépet átvisztek? Az Il-18 hogy fog költözni? És az igazi ritkaság Il-28? Igazából az a zavaró, hogy amiket nem vittek át, azt nem lehet megnézni. Miért? Nem hinném, hogy fel lenne tartva a bontást végző csapat... Ha pedig már festés... Pontos lesz? Már bocs, tudom botránykeltő vagyok, de az autófényező gyerek bebizonyította, hogy csudajól fest, csak nem olyanra, mint az eredeti. Szóval pl. a Viggen frankón néz ki a zöld-zöld-barna-fekete-szürke ruhában, de ez szürke volt. Múzeumnak az a célja, hogy pontosan mutasson meg mindent. | |||||
sanyi | Adatlap | 626229 | 2017. április 7. 09:21 | ![]() | |
Szia Sólyom! Köszi szépen, hasznos képek! Gondolom, hogy sima zöld lehetett a festése. | |||||
ptamas | Adatlap | 626224 | 2017. április 7. 08:39 | ![]() | |
Szia Sanyi és Rumcájsz52! Ha nem haragszotok, egy-két tény a Reptárhoz kapcsolódóan: A Zlin átadó videón látott gépek is a Reptárba kerülnek. A 2 Starfighter és Csőrike is megkapta a festést, szállításra várnak. Sőt, hogy még több botrány és támadási felület is legyen a Reptárral kapcsolatban, Nagyvasunk is lesz. :) Üdv Tamás | |||||
solyom | Adatlap | 626208 | 2017. április 6. 19:49 | ![]() | |
Szia Sanyi! Én csak az R1+25-ről ismerek fotót, de biztos hogy több is volt... | |||||
Sennás | Adatlap | 626200 | 2017. április 6. 17:49 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Szia Miki
Nem ugyanarról beszélünk: Térjünk vissza a kályhához: Milyen festéssel rendelkezhetett az 1/5 "Dongó" vadásszázad G.132 jelű Focke-Wulf FW56-osa?
Mikor készült a fotó?
Az álcázás megléte alapján 1938 októbere után, és a tengelyhatalmi jelzés hiánya alapján 1941 tavasza előtt (esetleg a -vegetáció állapota alapján- 1939 tavasza és 1940 ősze közötti időszakban)
1938 októberében az álcázófestés ad-hoc módon,tábori körülmények között, a technológiai utasítások figyelembevételét mellőzve került kivitelezésre. (fotóval igazolhatóan a préri közepén alapozás minden nélkül... ezt elég ismert.)Ez a mód nyilvánvalóan repterenként, alakulatonként eltérő volt. A 1/II. vadászoszály CR 32-esei és FW 56-osai egységesen egyszínűek lettek elég sötét tónussal.
Mégis mivel? Lehet, hogy a szemünk megcsal, és ez nem más mint a "magartarka" zöldje RAL 6003 (Olivgrűn) amit sötétebbnek vélünk a megszokottnál. Esetleg, szintén-e csoportba tartozó RAL8019 (Graubraun) utóbbit nem tartom valószínűnek, de tónusilag rendben lenne.
Szóba jöhet még egy 1931-ben feltűnt árnyalat, mely az akkoriban az országba érkező Fokker D.XVI viselt, ami a holland légierő kekije volt: ez az a bizonyos RAL6014(Gelboliv) A melléákelt fotó alapján egyértelmű, hogy a Sóstón felújított MÁG gyártású Fokker D.VII-k is ezt a színt viselték, ahogyan a WM által licenszben gyártott F.VII-k keki színe is ez lehetett... Elég sötét, tónusilag rendben lenne, és alkalmaztuk repülőgépek álcázására korábban.
Nem tudom mi lehet még?
Nehezen képzelem, hogy 1938 októberében egy Németó-ban viszonylag frissen rendszeresített árnyalatot (70/71) egyből a mi rendelkezésünkre bocsájtottak volna...
Üdv VIktor