<<< Vissza | Tovább >>> |
juge75 | Adatlap | 516187 | 2011. október 19. 08:25 | ![]() | |
pilotka | Adatlap | 516186 | 2011. október 18. 22:44 | ![]() | |
Skacok! Akinek volt már szerencséje és kalandja a Bilek L-29 1:72 -höz, kérem írja le, érdemes-é hajtanom rá, v. elégedjek meg a KP-val? köcce | |||||
farkas469 | Adatlap | 516185 | 2011. október 7. 18:51 | ![]() | |
Úgy tudom jelenleg nincs rá engedélyük+pénz... | |||||
Weizi | Adatlap | 516184 | 2011. október 6. 16:52 | ![]() | |
Sajnos szerintem ott nem fogják használni semmire sem.:-( | |||||
romeo | Adatlap | 516183 | 2011. október 6. 15:18 | ![]() | |
farkas469 | Adatlap | 516182 | 2011. október 6. 14:41 | ![]() | |
Srácok! Mi lesz azzal a L-39-el ami kb 1 éve a saját lábán szállt le Szolnokon? Az egyik múzeumba kelült a másik szabad tároláson van... Érdemes lenne "eltenni" ha egyszer lesz rá pénz akkor reptetni és nem kellene külföldről drága pénzen hozatni épp szárkányt... Ez kinek a felelősége? Üdv. | |||||
G-cart | Adatlap | 516181 | 2011. szeptember 24. 16:34 | ![]() | |
Sziasztok! Az "Érdekes képek" szekcióba feltettem néhány Delfines képet a mai nap. Üdv: G' | |||||
miles | Adatlap | 516180 | 2011. augusztus 22. 15:22 | ![]() | |
Kijavítottam/bővítettem a magyar légierőt és meglett az iraki is. hu.wikipedia.org/wiki/L%E2%80%9339_Albatros | |||||
miles | Adatlap | 516179 | 2011. augusztus 16. 17:28 | ![]() | |
Sziasztok, nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek! Ami a magyar légierőben üzembe állított gépek számát illeti sajnos még olyanról is halottam, hogy csak tíz gép állt üzembe. www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/game_over_albatros/ Én is azt tartom valószínűnek, amit ti mondtok, az aranysas is így írta, szerintem meg nem azért volt a végén nyolc gép mert kettő lezuhant, hanem már akkor is többet leállítottak. Az üzemeltetők sorrendbe rakására három módszert tartok alkalmasnak. 1. ABC sorrend 2. rendszeresítés évének növekvő sorrendje 3. rendszeresített gépek számának csökkenő sorrendje. Mindenesetre szerintem a szovjet utódállamokat Szovjetunió után kéne írni hasonlóan Csehszlovákiához. Helyesírásban nem vagyok jó. | |||||
ambasa | Adatlap | 516178 | 2011. augusztus 15. 20:25 | ![]() | |
Üdv Miles! először is gratulálok, a munkádhoz! Néhány apróbb pontosítás: Ahogy már romeo írta összesen 20 gépet állítottunk hadrendbe és további 4 érkezett kiképzési céllal, amelyek nem kerültek repülőképes állapotba. Az első 2db L-39 Albatrosz 1993. 10. 01. érkezett be konténerben a PG-be, majd gyakorlatilag hetente érkeztek kettesével. Az újra üzembe állítás után az első három gépet 1994. 04. 20-án vette át a Légierő, majd az utolsó ötöt 1994. 07, 13-án. Ezek után két hatos csoportban 1997. 09. és 2000. 08 23. között 12 darab került nagyjavításra. Minden esetre a részletek miatt egy kis kiegészítés: A rendszerbe állított gépek: 114, 115, 119, 120, 122, 124, 125, 126, 128, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140. Nagyjavítva volt: 114, 115, 119, 120, 124, 125, 128, 131, 133, 134, 135, 136. (az adatok Zsák Ferenctől származnak, kevésbé pontosan személyesen is meg tudom erősíteni) A többi állam részletes adatait nem ellenőriztem. Az L-59 először L-39MS néven szerepelt. majd átnevezték L-59-re, ha már megemlíted, akkor viszont meg kellene említeni a két rendszeresítőjét is ( Csehszlovákia 6db L-59MS ebből a szétválás után Csehország 4db Szlovákia 2db, Egyiptom 49db L-59E és Tunézia 12db L-59T) Van néhány kis/nagy betű elütés, pl van ahol helyesen UB-57-et írsz, majd később Ub-57, vagy SPPU-22 konténerről írsz, de az magyarul helyesen SzPPU-22, ugyan ez a helyzet az SZ-5-ös rakétával, ami helyesen Sz-5, a magyar helyesírás ide vonatkozó cirill betűs átírási szabálya szerint. Ami zavar, az alkalmazók kuszasága, talán érdemes lenne abc rendbe tenni őket. TG | |||||
romeo | Adatlap | 516177 | 2011. augusztus 15. 13:06 | ![]() | |
Üdv Miles! Én valahogy, így tudom: 24 db érkezett (ex. NDK-s), ebből 20 db állt hadrendben és 4 db volt alkatrésznek. | |||||
miles | Adatlap | 516176 | 2011. augusztus 15. 11:49 | ![]() | |
Mert így könnyebb célozni, nem sokkal a cél előtt oldják ki a bombákat. Ez pont jól jön az albatrosz egyszerű célzórendszere végett célzórendszere miatt. A wikipédián most pont az L-39-est vettem kezelésbe mert elég egy gyenge szócikk. Ha eddig is van benne hiba szóljatok. hu.wikipedia.org/w/index.php | |||||
juge75 | Adatlap | 516175 | 2011. augusztus 14. 21:05 | ![]() | |
Mert azt a kettőt nem tudták be indítani. | |||||
romeo | Adatlap | 516174 | 2011. augusztus 14. 20:46 | ![]() | |
De miért fékernyős? | |||||
ambasa | Adatlap | 516173 | 2011. augusztus 14. 20:42 | ![]() | |
Rá van írva OFAB-100, azaz Oszkolacsnaja Fugasznaja Aviacionnaja Bomba, vagyis 100 kg-os repesz-romboló bomba. TG | |||||
romeo | Adatlap | 516172 | 2011. augusztus 14. 20:26 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 516171 | 2011. július 29. 22:57 | ![]() | |
A megsemmisülteken kívül 2db maradt Magyarországon, a többit megvették a szovjetek, 1985-ben repülték ki őket magyar hajózók segítségével. | |||||
miles | Adatlap | 516170 | 2011. július 29. 21:36 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 516169 | 2011. július 29. 20:51 | ![]() | |
Nem,'84-ben. | |||||
miles | Adatlap | 516168 | 2011. július 29. 19:08 | ![]() | |
Ugye jól tudom, hogy Magyarországon 1986 vonták ki a delfint? | |||||
pilotka | Adatlap | 516167 | 2011. július 26. 21:13 | ![]() | |
Bocsánat: Ahtariban voltak Delfinek | |||||
pilotka | Adatlap | 516166 | 2011. július 26. 09:09 | ![]() | |
Skacok! Keresek fotókat, színeket, infókat a 70-es években Kusovkában települt iskola Delfinekről. Mindent megköszönök! pilotka Pintér Árpád | |||||
Lacy | Adatlap | 516165 | 2011. június 13. 16:52 | ![]() | |
Érdekes hír, kösz! | |||||
Nyugger | Adatlap | 516164 | 2011. június 13. 12:49 | ![]() | |
Sziasztok, L'avion des Ailes de Pégase-nál repült, valamikori Albánk a volt 134-es oldalszámú 2011 április 30-án hmű. leállás miatt kényszert szállt terepen, mely során a pilóta és utasa megsérült. A gép total loss... | |||||
juge75 | Adatlap | 516163 | 2011. május 1. 23:27 | ![]() | |
De nem a teljes kópiát, és ez sem a teljes anyag. Több mint két tekercs 36 kockás nega... | |||||
juge75 | Adatlap | 516162 | 2011. május 1. 23:27 | ![]() | |
Igen, ugyanide. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516161 | 2011. május 1. 21:58 | ![]() | |
Ja értem :) Azthittem úgy érted hogy valami internetes oldalra feltették már korábban is. | |||||
juge75 | Adatlap | 516160 | 2011. május 1. 21:39 | ![]() | |
Például nálam is volt évekkel ezelőtt kölcsönbe a negatív sor (Or-Wo fekete-fehér), én Nagy András-tól kaptam, de úgy tudom, ő is kapta valakitől... Akkoriban delfin festéséhez kellett... Ha kíváncsiak vagytok az igazi, eredeti színekre, van egy kiadvány (Cseh), ami a Delfin, Tiger Moth és Arado 96 gépeket tárgyalja ki. Nagyon szép rajzok, fényképek és grafikák vannak benne, eredeti kép Trencsényben készítve, nagyjavítás előtti delfinről, és az azt követő már nagy foltozással, de kinti festéssel. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516159 | 2011. május 1. 21:28 | ![]() | |
Ezt hogy érted, máshol is fellelhető ? | |||||
romeo | Adatlap | 516158 | 2011. május 1. 21:15 | ![]() | |
Üdv Juge! Azért írtam, hogy új, mert most jelent meg a májusi "frissítésben". | |||||
Laci-bacsi | Adatlap | 516157 | 2011. május 1. 19:27 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 516156 | 2011. május 1. 18:25 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516155 | 2011. május 1. 17:08 | ![]() | |
lajosmolnar | Adatlap | 516154 | 2011. április 2. 20:59 | ![]() | |
Én még ott sem tudom, ha átküldenéd az nagyon jó lenne! molnarlajos@colonial.hu Köszönöm! Üdv:lajos | |||||
hzsolt20 | Adatlap | 516153 | 2011. április 2. 20:51 | ![]() | |
Szia! Én is csak Photoshopban tudom megnyitni, de ha megadod az email címed átküldöm jpg-ként. Üdv. Zsolt | |||||
lajosmolnar | Adatlap | 516152 | 2011. április 2. 18:26 | ![]() | |
Köszi Zsolti! Jónak néz ki de képtelen vagyok megnyitni letöltés után. Nálad működik rendesen? üdv | |||||
hzsolt20 | Adatlap | 516151 | 2011. április 2. 00:12 | ![]() | |
lajosmolnar | Adatlap | 516150 | 2011. április 1. 22:30 | ![]() | |
Ok! Majd beszélünk! Ha valaki tud még Alca rajzot azt megköszönném! | |||||
Weizi | Adatlap | 516149 | 2011. április 1. 21:55 | ![]() | |
Sajnos majd csak júniusban lesz vége a tanfolyamnak,addig bárhova mehetek a világon,csak haza nem!:-) | |||||
lajosmolnar | Adatlap | 516148 | 2011. április 1. 20:14 | ![]() | |
Igen Köszi! Király! Kiindulásnak jó lesz! Egy 1:48-as 39-es albát akarok átalakítani Alcává! Itthon vagy már? Köszi! | |||||
Weizi | Adatlap | 516147 | 2011. április 1. 17:07 | ![]() | |
lajosmolnar | Adatlap | 516146 | 2011. április 1. 17:03 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna valaki segíteni L-159 Alca nézeti rajz ügyben? valamikor töltöttem le a netről de sehol nem találom,minden segítséget előre is köszönök! | |||||
pocok | Adatlap | 516145 | 2011. március 27. 22:25 | ![]() | |
Köszi Tibcsi! Üdv. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 516144 | 2011. március 27. 20:53 | ![]() | |
pocok | Adatlap | 516143 | 2011. március 27. 20:38 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna valaki képet küldeni a szolnoki L-29 es pilótafülkéjéről vagy leírást adni a színekről a fülkében? Üdv Szabi | |||||
vlevi | Adatlap | 516142 | 2011. március 10. 22:44 | ![]() | |
Elég érdekesek ezek a színek. Főleg a H58 interior green, amit a világosabb zöldhöz írnak. Szolnokon tudnék neked mutatni tuti színeket. Ha érdekel, írj a vlevi70@gmail.com címre. | |||||
zkalos | Adatlap | 516141 | 2011. március 10. 22:23 | ![]() | |
Király, köszi a gyors választ Zoli ! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516140 | 2011. március 10. 22:14 | ![]() | |
A 21-es oldalon pedig a festékkódokat. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516139 | 2011. március 10. 22:13 | ![]() | |
Szia! Itt a Page 16-ra kattintva nagyban is megtalálod a festést. www.eduard.cz/products/pdflist.php | |||||
zkalos | Adatlap | 516138 | 2011. március 10. 22:06 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Vákuumozott kabintető jár hozzá 2 db, a készlet negatív panelezésű, de nem annyira részletezett, mint a KP.