<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
romsitsa | Adatlap | 622721 | 2017. február 6. 17:06 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 622719 | 2017. február 6. 16:55 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 622718 | 2017. február 6. 16:53 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 622717 | 2017. február 6. 16:45 | ![]() | |
Mint leírtam, kifejezetten a Honvédség részére, annak megrendelésére és elvárásai szerint készült /a sima M41 oltókészüléket a Légierő részére gyártották/. Nem én találtam ki. Egyébként méret adatok: M41 H.B. Gázzal oltó: hosszúság: 19 cm, szélesség: 24 cm, magasság: 36 cm. Autótotál porral oltó: hosszúság: 10 cm, szélesség: 10 cm, magasság: 38 cm. Kérdés: Miért nem fér el a csap miatt egy 36 cm magas oltókészülék a szerinted 38 cm magas befogadóképességű tartóba? | |||||
juge75 | Adatlap | 622712 | 2017. február 6. 16:09 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 622710 | 2017. február 6. 15:55 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 622708 | 2017. február 6. 15:20 | ![]() | |
Igen, biztosan M/41 volt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622705 | 2017. február 6. 14:33 | ![]() | |
Mégis lett valami, kiszerelt készüléknél említ egy műantennát: "A keretantenna helyett ilyenkor a műantennát használjuk, mellyel a hangolást és vizsgálatokat hasonlóan elvégezhetjük, sőt kisebb távolságra a levelezés gyakorlására is felhasználhatjuk" Talán ez a műantenna van a H-355-ön bekötve. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622703 | 2017. február 6. 14:22 | ![]() | |
Hali, átnéztem az R/5 utasítást, de semmi utalás nincs szalagtól eltérő antennára. Viszont az Ansaldo kapcsán van két érdekes momentum. Az alkatrész tábláztban szerepel "2 db antenna felerősítő szerelvény (csak az Ansaldonál)" illetve "Az Ansaldo harckocsiknál csak 45 Ao-ás akkumulátorok vannak. Az antenna a készülék tetejére külön vasalással van felerő- " Nekem ebből úgy tűnik az antenna magán a rádió dobozon volt elhelyezve? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622701 | 2017. február 6. 14:09 | ![]() | |
A képet meg nem akarja elküldeni... Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622700 | 2017. február 6. 14:07 | ![]() | |
Ez mind szép és jó, de a Toldi málházási utasítása: 1 db Total poroltó. A Nimródban ugyan ez a keret van, mind a tervrajzokon, mind a fotókon. Ebbe a keretbe az M/41 nem illik bele. Miért biztos szerinted, hogy a Nimródon M/41 volt? Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622695 | 2017. február 6. 13:21 | ![]() | |
A másik, az M/41 robbanásveszélyes, vízzel nem oltható eszközök oltásához való. | |||||
juge75 | Adatlap | 622694 | 2017. február 6. 13:19 | ![]() | |
M 41/HB gázzal oltó: A belenyomott levegővel működtetett gázzal oltó a honvédségi szabvány szerint készült. Eredeti krómozása erősen lekopott. Szelepkereke vas,tartálya réz, fogantyúja fa vas tartókkal. Feliratai hiányoznak. Jellegzetessége az, hogy a lövőke a szeleptestre került. Felszállítócsöves. Töltő- és biztosító szelepe a folyadéktartályon van elhelyezve. Ezen át közönséges gépjárműpumpával nyomták föl 8 atmoszféra üzemnyomásra. Az Auto-Totál porral oltó, és általános felhasználású, nem katonai igények szerinti. Az Auto Total tűzoltókészülékeket elsősorban gépjárművek tűzvédelmére fejlesztették ki. A hajtóanyag palackot a készülék belsejében helyezték el. Oltóanyaga 2 kg Totalit oltópor volt. Tűz esetén a széndioxidpalack szelepkerekének lassú balra forgatásával lehetett a készüléket működésbe hozni. A Total készülékek magyarországi vezérképviselete, gyártója a Ligeti és Bíró (Budapest V., Vígszínház u. 5.) műszaki és bányászati termékeket forgalmazó cég volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 622693 | 2017. február 6. 13:12 | ![]() | |
A magyar tűzoltó készülék gyártás egyik jelentős üzeme volt a II. Világháború előtt a Hirmann Ferenc Fémárugyár. A gyár alapítója Hirmann Ferenc (Baja, 1855 – Budapest, 1939) volt. Első műhelyét 1880-ban nyitotta meg Budapesten a Dob utcában. Később, 1889-ben a Csányi u. 9. sz. alatt üzletet nyitott, itt voltak a cég irodái is. A Váci út 119. szám alatti üzemét 1911-ben indította be. A II. világháború idején a gyár jelentős hadi megrendelést is kapott. A Magyar kir. Honvédség számára M/41 H.B. elnevezéssel 2 kg töltettömegű gázzal oltókat szállítottak. | |||||
juge75 | Adatlap | 622692 | 2017. február 6. 13:10 | ![]() | |
A gyártó eredeti készüléke látható a képen (múzeum). Az hogy a Nimródon ilyen volt, biztos. www.langlovagok.hu/muzeum/21_m41-h-b-gazzal-olto--kezi-tuzoltokeszulek www.museum-digital.de/hu/portal/index.php | |||||
romsitsa | Adatlap | 622691 | 2017. február 6. 12:59 | ![]() | |
Az M41 a csap miatt nem fér el a keretben. Ez az Auto-Total egy verziója: 1.bp.blogspot.com/-u3l9n_5be3k/UKFNMklyY1I/AAAeI/G-Zp6A2w8UY/s1600/Autototal+1919+vorn.JPG Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622690 | 2017. február 6. 12:54 | ![]() | |
Mi alapján gyári eredeti? A tervrajzokon a Toldival megegyző keret van. Az M41 a Turán/Zrínyi rajzain, fotóin szerepel csak. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622689 | 2017. február 6. 12:51 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 622687 | 2017. február 6. 12:48 | ![]() | |
Abszolút. Ez a gyári eredeti. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622680 | 2017. február 6. 12:09 | ![]() | |
A tűzoltó készülékben biztos vagy? A felfogatása a Auto-Totalhoz passzol, nem az M41-hez. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622675 | 2017. február 6. 11:31 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 622674 | 2017. február 6. 11:21 | ![]() | |
Az egyik rendőrségi Csabán is a H-355-ös Toldihoz hasonló botantenna van. Üdv Á | |||||
Sennás | Adatlap | 622637 | 2017. február 5. 19:50 | ![]() | |
Köszönet! | |||||
Elnar | Adatlap | 622634 | 2017. február 5. 19:35 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 622631 | 2017. február 5. 19:04 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 622627 | 2017. február 5. 17:10 | ![]() | |
A H-055ről van színes (újraszínezett?) kép akkor a 073 is olyan(hasonló) legyen? | |||||
Elnar | Adatlap | 622623 | 2017. február 5. 16:10 | ![]() | |
Igen, azt kihagytam, hogy időben is változott. Ezért is van írva komolyabb festési útmutatókhoz hogy hol és mikor volt olyan az adott jármű. Viszont pl. Csabáknál nagyon szépen végig lehet követni néhány példány festési periódusait | |||||
romsitsa | Adatlap | 622618 | 2017. február 5. 15:41 | ![]() | |
Nem a könyvből vannak a rendszámok, szerencsére. A folttérképnél annyi lesz a probléma, hogy nagyjavításnál átfestették a mintát, sajnos. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 622615 | 2017. február 5. 15:26 | ![]() | |
A H-057-hez hasonló lehet ez is, mintában is. Itt látszik a gépjármű jelvény, jól elbújva (Ez a bemutató darab volt. Azon kevés közé tartozik aminek minden oldaláról van fotó) | |||||
Elnar | Adatlap | 622614 | 2017. február 5. 15:23 | ![]() | |
42 előtti hadijelnek kellene lennie a toronypaláston, de a fotó ott már kiégett. A honvédelmi gépjármű jelzést az oldalfal közepén hordja, matricából, mint minden Nimród amin van. Ott van, ha tudod, hol kell keresni :D | |||||
Sennás | Adatlap | 622613 | 2017. február 5. 15:20 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 622612 | 2017. február 5. 15:10 | ![]() | |
A H-073-ról egyetlen, rossz minőségű fotót ismerek csak. Nimródokat nem szerettek fotózni valamiért, úgy tűnik | |||||
Sennás | Adatlap | 622607 | 2017. február 5. 14:46 | ![]() | |
Köszönet Elnar! Mint a bálnák messziről fel lehet ismerni:) Esetleg tudsz 3 nézeti rajz,fotót róla ide vagy magánban.Köszi SENNÁS | |||||
Elnar | Adatlap | 622605 | 2017. február 5. 14:41 | ![]() | |
Arról pont van kép. Terepezve volt. :) A magyar harcjárműveknek annyira jellemző foltozásaik voltak, (és annyira kevés volt belőlük) hogy volt már hogy egy ismert számú példány foltozásáról azonosítottam be nem felismerhető jelzésűeket Készülőben vannak pontos (!) folttérképek egyes példányokhoz. Pl egy nagy parancsnoki Krupp az egyik híradóból kikockázva minden oldalról látszik. | |||||
Sennás | Adatlap | 622604 | 2017. február 5. 14:30 | ![]() | |
A rendszámot figyeltem én is.Ha építenék egy H-073 az Zöld vagy Terepszínű lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 622603 | 2017. február 5. 14:26 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 622601 | 2017. február 5. 14:25 | ![]() | |
Amit láttam, korrektnek tűnik. De erősen hiányos. Például az alakulatjelzések töredéke sincs közte, még a beazonosítottaknak sem. Az Ansaldokon lévő hatvanhatféle koponya már itt ki lett tárgyalva, hogy melyik mié valószínűleg. Magyarul ez le lett már írva többször is, több helyen. Viszont mindenképp megy könyvjelzőbe a Nimród walkaround és rendszámkiosztás miatt (gondolom a kis mesekönyvből, amit még látni sem volt esélyem eddig), meg még Csabáról is vannak számomra eddig ismeretlen képei... | |||||
Nagykövet | Adatlap | 622584 | 2017. február 5. 12:12 | ![]() | |
Katonai Átvételi Bizottság Üdv Nagykövet | |||||
Sennás | Adatlap | 622581 | 2017. február 5. 11:19 | ![]() | |
Az mi "KÁB Átvétel"? | |||||
Sennás | Adatlap | 622572 | 2017. február 5. 09:11 | ![]() | |
De szerinted pontosak az adatok,képek? Használható? Kösz amúgy ! | |||||
romsitsa | Adatlap | 622569 | 2017. február 5. 07:58 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 622564 | 2017. február 4. 22:28 | ![]() | |
thehonvedhungarianarmedforces.blogspot.hu/2013/03/the-development-of-hungarian-military.html Ennek van Magyar változata? Jó dolgok vannak rajta. | |||||
téglatesó | Adatlap | 622236 | 2017. január 31. 16:44 | ![]() | |
No igen, Dombrády könyvei amilyen alaposak, olyan meghökkentőek is tudnak lenni... Főleg amikor olyanokat ír, amik homlokegyenest ellentmondanak szinte mindennek, amit más szerzőktől olvashat az ember (ez természetesen nem ítélet, és semmit sem von le a könyvei értékéből, vagy kutatási eredményeiből). A rugótörések miatti javítgatások más szerzőnél is előjönnek. A "nagy mesekönyv" szerint a Toldik mind eredeti Büssing motorokat kaptak, csak a Toldi III. egyszem példánya és a Nimród második szériájának 89db-ja kapott magyar Ganz motort (ha igaz). Tudtommal az utolsó Nimródok szerelése egészen 1944 márciusáig tartott, és akkoriban az adott viszonyok közt páncélostechnikai licenceket már nemigen vásároltunk, ámbár ez csak az én véleményem. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622232 | 2017. január 31. 16:18 | ![]() | |
Az első szériát Dombrády Lóránd szerint gyakorlatilag folyamatosan javították a rugótörések miatt (ezek egy részét a gyárak a nem megfelelő kiképzés számlájára írták), go dolom volt egy pont amikor régebbi kocsik is új rugókat kaptak. Mondjuk elég homályosk a részletek, pl. egyes források szerint volt magyar motorral szerelt Toldi és Nimród, Dombrády szerint mire megvették a licenszeket a gyártáshoz, már leállt a Toldi/Nimród gyártás. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 622231 | 2017. január 31. 16:05 | ![]() | |
Üdv! Igen, a bekötő csonk, és a szigetelés hiánya nekem is feltűnt, ezért is volt furcsa a kép. A végén lehet kisül, tényleg valami sérülés utáni fabrikálásról lesz szó. Ez még nem zárja ki a kép korai (1941 előtti) készültét, elvégre egy harckocsi nemcsak harcban sérülhet meg, pl. gyakorlás során is előfordult, hogy beborultak az árokba, és ha a gép fejre állt, akkor a szalagantennának is annyi lehetett... Amúgy eddig úgy tudtam, az A20 szériából egy kocsit se építettek át B40-re (a gyengébb kivitelű torziós rugók miatt nem bírták volna a plusz terhelést), csak a B20 széria kocsijai közül lett átépítve 80db lövegessé (mert azok már erősebb rugókkal lettek szerelve), tehát a H-355 eleve nem lehetett köztük, hiszen az A20 szériás kocsi volt. Arról sem tudtam eddig, hogy az A20 szériás (R/5 rádiós-szalagantennás) kocsikat később (valamikor/bármikor)átszerelték volna R/5a rádiósra-botantennásra. (H-380 alatti rendszámú Toldiról egyébként még nem találtam olyan képet, amin ne szalagantennás lenne). | |||||
romsitsa | Adatlap | 622203 | 2017. január 31. 11:59 | ![]() | |
Az egyruha, rendszám és jelzések hiánya miatt arra tippelek, hogy itthon készült a kép, még a hadműveletek előtt. Az antenna szerintem nem lehet R/5a-hoz tartozó. Annak kellene egy bekötő csonk porcelán szigeteléssel, ránézésre vastagabb is lenne az alsó tagja. Valahány A/20 megtartotta az eredeti kivitelét, még 44-45-ben is voltak szalagantennásak. Gondolom ezek azok, amik kimaradtak a modernizációs programból és/vagy kiképzőkocsik voltak. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 622191 | 2017. január 31. 08:11 | ![]() | |
Üdv! Romsitsa, Elnar köszönöm a válaszokat! Azt esetleg nem lehet tudni, mikor, és hol készült a felvétel? | |||||
Elnar | Adatlap | 622187 | 2017. január 30. 23:01 | ![]() | |
Szerintem valahol elhagyta a szalagját és addigra már a többi botantennás volt, így azzal pótolták | |||||
romsitsa | Adatlap | 622112 | 2017. január 29. 17:51 | ![]() | |
Hello, ez nem az R/5a botantennája. Ott van bal hátul az R/5 szalagantennájának rögzítője és az antennacsonk/bekötés is R/5. Vagy nincs rögzítve elöl a szalag vagy improvizáltak valahogy egy botantennát. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 621962 | 2017. január 27. 14:56 | ![]() | |
Üdv! Kicsit leült ez a topic... Lehet, hogy volt már ez a kérdés, de most szúrt szemet: hogyan lehetséges az, hogy a H-355-ös rendszámú Toldi A20-nak botantennája van a képen (mikor köztudott, hogy az első 80db szalagantennával épült)? Valami sérülés utáni átépítés lehet? Ha valaki tudja a megfejtést, kérem jelezze. Köszi. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
A Toldiban és Csabában nem M/41 volt az utasítások szerint.
A Totál keretébe nem fér bele az M/41.
A Toldi és Nimród tartószerkezete azonos, a Turáné eltérő.
A Totál tartószerkezetének vége kúpos, mert kúpos a poroltó vége és pont ilyen van a Nimród gyári tervrajzán és az ex-bolyais kocsiban.
Szerencsére a HT könyvtárában ezek a rajzok/utasítások megvannak, meg tudod nézni őket.
Üdv
Á