<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Kamovos | Adatlap | 620461 | 2017. január 3. 16:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 620061 | 2016. december 27. 14:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van fent pár érdekes kép, például egy állítólag magyar Panther is... A Gellért hegy előtt készült képen a tornyos kocsi van, nem a sima löveges. Arra írtam, hogy valószínűleg a két löveges mellett ugyanez a kocsi maradt ott a Keletinél. Legalábbis a fényképeim alapján... :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 620042 | 2016. december 27. 09:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azt látom :) Arra lettem volna kíváncsi, hovy jött-e vele elő más, hasonlóan jó kép ;) A két kocsi nem lehet ugyanaz viszont. Eltérő a löveges rész kialakítása és az oldalsó állás pozíciója is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 620032 | 2016. december 26. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A gellérthegyi kocsi szerintem a 37 mm-es ágyúgyval szerelt lehetett, azon volt négy géppuskaállás és a löveg kazamatájára/annak helyére felraktak egy második nehézpuska tornyot? Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 620025 | 2016. december 26. 18:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rajta van a képen a forrása :-) Valószínűleg az ezen a képen is látható lövegtornyos kocsit használták a Keletinél is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 619997 | 2016. december 25. 21:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wow! Ez a kép mikor került elő, milyen környezetben? Hírét sem ismertem de egyértelmű a kapcsolat | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 619963 | 2016. december 25. 11:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Papíron egy szerelvényen egy tábori ágyús kocsi volt, a Keletinél akkor két szerelvény darabjai maradtak. A Gellérthegynél álló kocsi átalakított, szerintem az a 103. (fejből írom, szerintem az kapott találatot) lehet. Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 619960 | 2016. december 25. 10:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PeKo Publishing | Adatlap | 619958 | 2016. december 25. 10:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ráadásul egy szovjet jelentés szerint a Keletinél három kocsi lett hátrahagyva, egymástól külön, valami reteszállás-félében. Még egy ugyanolyan, mint ami a lenti képen van, plusz egy lövegtornyos. :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 619922 | 2016. december 24. 12:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezt anno még én tükröztem vissza egy, az ~orgon posztolt orosz képből ;) Ha jól emlékszem, Számvéber mesterrel arra jutottunk, hogy régi tervek alapján készült teljesen új jármű van a képen /oldalán "széna"(?) felirattal/, valószínűleg nem sokkal az ostrom után. Nem német, az a 42 utáni hadijel egyszerű formája /megtalálható még pl a Fw 189-eken/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 619819 | 2016. december 21. 15:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 619818 | 2016. december 21. 15:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Bár nem kifejezetten makettezős téma, de valahol mégis. A 30. harckocsiezred felépítésével kapcsolatban volna kérdésem az Urakhoz: az odáig tiszta, hogy az ezrednek 2db (harckocsi) zászlóalja volt, a zászlóaljaknak pedig (egyenként) 3-3db (harckocsi)százada (plusz a törzsszázadok). A szakirodalomból az is megvan, hogy az egyes századokban mennyi, és milyen típusú harckocsi volt. De! Az nem világos előttem, hogy az egyes századok hány szakaszból, az egyes szakaszok hány kocsiból álltak? (Az alábbi szervezeti ábrát vettem alapul): | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 619812 | 2016. december 21. 12:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 619808 | 2016. december 21. 11:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vagy legalább két Botond volt, vagy valamelyik információ nem stimmel. 1. 1945-ben a Balatonnál tevékenykedő Botond 2. migi által linkelt ex-szovjet Botond 3. a brjankszki erdő környéken üzemelő Éva, később Botond. mek.oszk.hu/08300/08399/html/nagy_pal_006.html 1944-45.-ben elméletileg a 101.,102., 103., 104., valamelyik Botond és budapesten egy vagy kettő szükség páncélvonat volt összesen? Nagy valószínűséggel a rajz alapja a Keleti előtt fotózott kocsi volt, az orosz szakirodalomban elég sok "furcsaság" megjelent már. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 619802 | 2016. december 21. 10:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabush jól mondja, a képaláírás szó szerint: "ismeretlen páncélvonat kocsija a Balaton tónál 1945" Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 619794 | 2016. december 20. 23:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kocsi amúgy ránézésre valamelyik I. VH-s vonat tartozéka lehetett eredetileg. Oroszul én sem tudok, de a cirill betűket még felismerem, aztán Google barátom angol fonetikával is megérti és hellyel-közzel fordítani is tudja. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 619793 | 2016. december 20. 23:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Migi a degítséged (linket). Ahogy nézem ez nem egy páncélvonat, :( hanem csak egy német kocsi. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 619792 | 2016. december 20. 23:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gabusch! Hát aki nem tudja az kérdez. Aki tudja az meg ír róla könyvet. Én kérdezem mert nem tudom. :) Azért csatoltam a képet is mert nekem ezt írták róla. Oroszul nem tudok. (Legalábbis tagadom. :) ) Üdv : kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 619789 | 2016. december 20. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 619787 | 2016. december 20. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jani, ezt a "Balaton" nevű páncélvonatot hogy hozod ki a képből? A kép felirata szerintem Ismeretlen magyar páncélvonat kocsija, Balaton tó, 1945. év. Szó szerint: Vagon ismeretlen magyar páncélvonaté tó Balaton 1945. é. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 619782 | 2016. december 20. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Norbert! Most sikerült kölcsönösen meglepnünk egymást! :) Én a "Botondról" nem hallottam. :( Kaphatnék róla bővebb információt? Lehet ennek az összetételéről tudni valami? Illetve, hogy melyik szerelvény lehetett? Akkoriban tudtommal csak 4 szerelvényünk volt. (persze ez nem szentírás) Mielőtt még az a vád érne, hogy szorgalmasan gyártom a városi legendákat csatolnék két képet! A fekete fehér kép amely a Keleti pu. előtt áll a Baross téren 1945 februárjából származhat, valószínűleg orosz eredetű fotó. A színes rajz biztosan orosz. :) Ez a kocsi 1944-45 telén a Dunántúlon, a Balaton felvidéken tevékenykedő rögtönzött, „Balaton” nevű páncélvonatba lehetett besorolva. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 619776 | 2016. december 20. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
"Balaton" nevű páncélvonat? Nem "Botond" esetleg? A Balatonnál a 101. és 102. páncélvonat, valamint a "Botond" szükség páncélvonat tevékenykedett 1945 márciusában. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 619752 | 2016. december 19. 22:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy megtudná e valaki mondani "Balaton” nevű páncélvonat szerelvényének mi volt az összetétele? Illetve, 1945 márciusi hadijelentés szerint Balaton-felvidéki harcokban is volt egy páncélvonat, az hányas számú páncélvonat volt? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ecsetes | Adatlap | 619690 | 2016. december 18. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Eddig csak repülőket építettem, de most egy diorámához kiegészítőként egy Opel Blitz teherautót is össze kell raknom. Magyar jármű lenne, ehhez kérek segítséget. Milyen rendszám és egyéb jelzések voltak rajta? Tudtok adni esetleg ehhez kapcsolódó képeket, infót, esetleg linkeket? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 618566 | 2016. november 27. 13:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 618344 | 2016. november 23. 16:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 618321 | 2016. november 23. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 618298 | 2016. november 22. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! A kérdésem a következő volna: Lehet tudni, hogy hány csehszlovák Skoda T-11 harckocsit zsákmányoltak a magyar csapatok 1939-ben? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 617975 | 2016. november 15. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, csak ez a VIII-as, nem a XII-es. Van is nekem, meg ez kapható is, szemben a tanácsköztársaságossal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 617970 | 2016. november 15. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 617969 | 2016. november 15. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Évek óta vadászom rá, nulla sikerrel. Ha találsz, kérek egy szkent róla. Egyébként 1969-ben adták ki a Tanácsköztársaság 50. évfordulójára. Utána lehetett kapni egy darabig, majd végleg eltűnt. Pedig még mint Kisdobos újságmelléklet is megjelent ugyanez, több részletben. Nekem volt is. Esetleg az OSZK felé lenne érdemes még az utóbbi okán érdeklődni, bár nem hiszem, hogy ha van is nekik Kisdobos elfekvőben, a mellékletek is meglennének még benne. Amúgy a papírmakett alapjául szolgáló vonatot akkoriban meg is építették és turnéztak is vele az országban (voltam is rajta úgy emlékszem), majd Zánkán rohadt évtizedekig, végül tudtommal elbontották. axioart.com/tetel/1981-zanka,-balatoni-uttorvaros-vasutallomasan-kiallitott, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617848 | 2016. november 13. 14:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 617783 | 2016. november 11. 23:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem nem tűnik annak. Hiányzik a jellegzetesen magasan tűzött kipufogódob is. Az meg bármi lehet hajócsavaron kívül. Elsőre egy G5 Mercinek tudom látni inkább | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 617781 | 2016. november 11. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617723 | 2016. november 10. 14:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
No akkor újabb kép az ominózus mozdonyról amivel önmagam állítását cáfolom. A táblázat szerint Civil életében 1906-ban Lengyelországban járt (Tarnów - Szczucin) A belinkelt kép eredeti aláírása pedig ez: Fot. Andrzej Mastalerz. Pociąg towarowy w drodze do stacji Szczucin k. Tarnowa Wąsk. pokonuje most drogowo - kolejowy przez rzekę Wisłę. Zdjęcie wykonane przez Andrzeja w 1971r - wielkie podziękowania za skan i udostepnienie! Google fordításban: Ábra. Andrzej Mastalerz. Tehervonat útban az állomás Szczucin k. Tarnow keskeny. legyőzi híd út - egész Visztula. Fotó: Andrew 1971 - Egy nagy köszönöm a leolvasó és ossza meg! A képen szerkocsival látható amit én hiányoltam eddig. A páncélozása pedig azért tér el az előzőleg feltett Osztrák páncélozástól mert mi másként páncéloztuk. :) Eredeti link www.expres-ponidzie.k-ow.net/trasa/stacje/szczucin/galeria/archiwum/b2.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617722 | 2016. november 10. 13:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még a 377-el polgári mozdonnyal kapcsolatban! Ez simogatható a Vasú Történeti Múzeumban is. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617721 | 2016. november 10. 13:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MÁV 377-es sorozatszámú mozdonyt tudomásom szerint a I, II, III, IV, V, VI, VII, VII-as számú páncélvonatoknál használták. MÁV 375-ös sorozatszámú mozdonyt a X-es számú páncélvonatoknál használták. MÁV 377-es sorozatszámú mozdonyt a XI-es számú páncélvonatoknál használták. A IX-es szerelvénynél feltüntetett sorozatszámú mozdonyt megtaláltam a lenti linken. Lista legalján alúlról a 4. de nem tudják a felhasználót be azonosítani illetve a már betett képen szereplő mozdony rajza nem egyezik a kkStB.97 mozdony valós alakjával. :( www.pospichal.net/lokstatistik/14187-priv97.htm Rengeteg az írásos anyag a Googlen amit még nem olvastam végig. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617720 | 2016. november 10. 13:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az imént feltett pácélvonat szerelvények rajzzal, és a létező makettekkel kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy jelenleg csak a III.-as és VIII-es építhető meg belőle. A két szerelvény összetétele azonos csak a benne lévő Mozdonyok lövegkocsik és kazamata kocsi pálya száma különbözik. Pár kép (K.u.K-tól a 2. világháborúig) az egykori páncélvonatokról amit eddig felleltem. Minden további képet szívesen fogadok. :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 617719 | 2016. november 10. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Ez az újonnan feltett az amit ismertem. A MKH fegyverzetéből van. Ez alapján kezdtem átnézni a szerelvényeket kindulva a 377es mozdonyból ami páncélozás előtt polgári típus volt s mint ilyen savúttal foglalkozó szakirodalomvan szerepelnie kell | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617718 | 2016. november 10. 12:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Elnar! Küldtem neked az eredeti teljes anyagot! Felteszem ide a szerelvényekről készült rajzot is. Szintén Google dobta ki. Segítségedet előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 617710 | 2016. november 10. 10:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ezek az első méretezett rajzok, amiket látok. Honnan vannak? A másik gépen otthon van a 377-s pc mozdonyról méretezett rajzom, ahhoz viszonyítva lehet talán a többit megnézni. (ezeket meg megpróbálom PS-el feljavítani olvashatóra) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617709 | 2016. november 10. 09:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 617708 | 2016. november 10. 09:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudna valaki a páncélvonatainkról méretezett rajzokat feltenni vagy magánban küldeni nekem? Sajnos én csak ilyen gyenge minőségűeket találtam amiken nem látszanak számok. :( Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 617691 | 2016. november 9. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Talán elődtípusokból lehet meríteni. "A II. világháború idején, 1939-ben kerültek kifejlesztésre a HSCS IV-40 ipari vontatóból a hírhedt KV-40 és KV-50 típusú speciális lövegvontatók" (Mezőgazdasági technika 2012. november. 44.o) Fennmaradt KV-40-ről nem tudok. Ismereteim szerint még a háború alatt veszteség lett a legtöbb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 617688 | 2016. november 9. 16:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom. A katonaiak olyan szögletes motorháztetővel készültek, meg plusz ülésekkel, ránézésre könnyű megmondani- persze csak, ha nem barkácsoltak rajta a háború után civil használatba kerülve.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 617685 | 2016. november 9. 15:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, gondolom. Kb 10 évvel ezelőtt azt volt az infó, hogy ami Gödöllőn van, az egy háború idejéből származó vagy esetleg háborús darab. Akkoriban meg is néztem a gyűjteményt, de arra már nem emlékszem, hogy láttam-e ott ilyen traktort, fotót se csináltam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 617683 | 2016. november 9. 15:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az 1920-as évektől a Rákosi-korszakig fejlesztgették a típust tovább és tovább, egy csomó alváltozat volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 617680 | 2016. november 9. 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi az infót! Úgy rémlett, hogy a roncson szó volt róla anno, hogy az egy hazaáruló. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 617679 | 2016. november 9. 13:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hoffherrnek Hoffherr de az csak a márka. Egyes részegységek hanonlóak meg az elvi felépítés is, de részleteikben különböztek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 617678 | 2016. november 9. 13:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Úgy tudom, hogy a gödöllői egyetem mezőgazdasági gépgyűjteményében van egy Hofherr traktor. Valakinek van erről a példányról infója, képe esetleg? Ez vajon a hadseregben használt hazaáruló polgári változat? Köszönöm, üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Tudomásom szerint a 104-es páncélvonat csak egy önjáró motorvonat volt.
(423.499 PM-1)
Az lehet, hogy volt előtte előfutó kocsi.
Lehet, hogy a 104 motorvonat egykor a IX-es pácélvonat része volt.