<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Keri | Adatlap | 356099 | 2006. december 18. 09:57 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356098 | 2006. december 18. 08:57 | ![]() | |
Pman! Hát,jó kérdés.:-) Minden bizonnyal átvettek a szövetségesek technikai megoldásokat,hiszem a német hadiipar gyakorlatilag minden ága az akkori csúcstechnológiát képviselte,szerintem.Az,hogy a fegyvernemen belül a legjobb volt-e,nemtom.De talán nincs is nagyon értelme sorrendet felállítani.Biztos,hogy korszakalkotó technikai vívmányokat vetettek be.A Type XXI-estől már radikálisan más lett a külső:jóval áramvonalasabb lett a burkolat,ezért nőtt a menetsebesség,nőtt a hatósugár,kevesebb lett az egységnyi fogyasztás.Jött a korszerű dízel-elektromos meghajtás,a csöves védelem áramvonalas burkolatba került,majd végül el is hagyták azokat.A felhasznált anyagok minősége is kiváló volt.Nagyon érdekes terveket készítettek a háboró vége felé,amik,ugye,már nem valósulhattak meg,és amikből minden bizonnyal merítettek a szövetségesek is. Tengeralattjárósnak lenni nagyon nagy dolognak számított,hatalmas megbecsülés jellemezte a fegyvernemet.Itt szolgálni megtiszteltetés volt,ellenére a sokkoló veszteségi mutatóknak.Mindenképpen a kor csúcstechnikáját képviselte.De ugyanez elmondható mondjuk a Bismarck-ról vagy a tervezett repülőgéphordozójukról is,nem?Hm,egy történész biztosan ki tudná nekünk fejteni részletesen.:-)) Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356097 | 2006. december 17. 18:08 | ![]() | |
Hali! Ez a Uss Scorpion roncsa '68-ból:www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-s/ssn589-k.htm Threshernél pedig eleve tudták a koordinátákat,mivel még az utolsó kétségbeesett üzeneteket vették pár perccel a katasztrófa előtt. Mindkét esetben a szerencsétlenség után az első kontakt a tengókkal a Navy kutató-mentő egységei részéről volt meg még anno '63-ban és '68-ban!Jó,nem ismerjük név szerint őket és nem olyan híresek mint Ballard,de mégiscsak az elsők voltak,akik odaértek a helyszínre.Az,hogy Ballard a 80-as évek közepén kormányzati pénzen,a pontos koordinátákat ismerve, ismét kutatta a rocsokat,szerintem nem ugyanaz.Szerintem...Ezek mellett egy nagyon jó kutatónak tartom,és egyáltalán nem becsülöm le az érdemeit! Keri,aki hegyre ment fel,a túloldalon meg leesett... | |||||
Atis | Adatlap | 356096 | 2006. december 17. 11:18 | ![]() | |
Kedves Keri és CsTomm. Elolvasva az eszmecseréket a következőket kotyognám bele: Lényegében az van a filmben amit CsTom elmondott. A Thraser valóvan vízszivárgás miatt veszett oda, szinte atomjaira robbant a 450 méteres mélységet tullépve. A Scorpion torpedóakumulátor hiba miatt pusztult el, vagy a telepei fedélzeti robbanása vagy a kilőtt és célkereső funkció hatástalanításának hibája okozta. Mindkettőnél Bob Ballard merült le és kereste meg a roncsokat. a film a Tengeralatjárok, Titkok és Kémek címet viseli. Előkerestem, nem DVD minőség de eccer meg lehet nézni. üdv. | |||||
cstomm | Adatlap | 356095 | 2006. december 17. 10:58 | ![]() | |
Keri! Akkor összecseréltem a két hajót:))) A filmet megnézem, de csak két ünnep között, mikor elvileg szabin leszek. A címét sem tudom, de remélem nem vettem Rá újabb filmeket... Üdv. CsTom | |||||
Pman | Adatlap | 356094 | 2006. december 16. 22:45 | ![]() | |
Hello mindenkinek! Szerintetek lehet az hogy 2. vh német U-Bootokból átvettek néhány technológiai dolgot az oroszok vagy szövetségesek? Amúgy abban az időben tényleg a német U-Bootok voltak a fegyvernem csúcsai? | |||||
Keri | Adatlap | 356093 | 2006. december 15. 18:59 | ![]() | |
Hát,kár hogy nem láttam ezt a filmet. Igen,a Trasher a reaktor sós vízű hideg körének csővezetékeinél bekövetkezett repedés(hegesztés elengedett) okozta reaktorleállás miatt pusztult el. Scorpiont balesetét még ma is találgatják,mivel nem tudják felhozni a 3ezer méteres mélységből. A Scorpiont nem Ballard(nem kicsinyíteni akarom az érdemeit,csak az igazság kedvéért mondom) találta meg,csak kutatta,mivel a 68-as megtalálás óta sokat fejlődött a technika,és az amerikaiak többet szerettek volna tudni a hogyan,mikéntről. A Trsher felkutatásában,ha jól tudom,nem vett részt(a Mizar igen:-)). Hm,esetleg nem tudod előkeresni a filmet?Vagy csak a címe kellene,és utánaérdeklődnék. Köszi a felvetést,érdekes a téma! Keri | |||||
CsTom | Adatlap | 356092 | 2006. december 15. 15:00 | ![]() | |
Szia Keri! Ajajj, nem vagyok szakértô. Két katasztrófával foglalkoztak a filmben. A Thraser és a Scorpion esete. Viszont... a feltételezés szerint a Thraser (vagy a Scorpion - most már megkeveredtem) egyik torpedóját, annak akkumulátorhibája miatt kilôtték.. viszont az célt keresve a hajót semmisítette meg! És a másik eset, melynél merülés közben a hajó belsejében lévô csôvezetékek adták fel. A m?sort anno felvettem videóra, ha megvan visszanézem. Erre a két tényre határozottan emlékszem a filmbôl, s arra is mikor a narrátor Ballardot említi megtalálónak, mutatva a kutatóhajóról készült roncsfelvételeket és természetesen a CIA Titanic fedôsztoriját is. Más kérdés mennyire hiteles maga a dokumentumfilm. Ebben volt egy másik érdekes eset egy orosz elsüllyedt K-209 (vagy valami hasonló számú) szivarral. Az amcsik megtalálták a helyét a víz alatti mikrofonrendszerükkel. A CIA fedôsztorija Haward Hughes a milliárdos, kirôl elhitették - mivel ôrült ötletei voltak -, hogy egy Glomar Explorer nevezet? óriáshajóval fenékkutatást végez vagy aranyat vagy nem tudom mit keres. Persze a hajó belül tök üres volt, melyben egy óriási tartály lapult a leendô "zsákmánynak". Megtalálták a hajót, de emelés közben a hajó darabokra tört és egy tíz méteres maradványt sikerült felemelni. A hidegháború végefelé átadták az oroszoknak az abban talált emberi maradványokat. A sztori kiderült és nagy botrány volt belôle... Bocsánat a hosszúságért, de erre emlékszem a filmbôl. | |||||
Keri | Adatlap | 356091 | 2006. december 15. 13:41 | ![]() | |
Szia! A filmet,sajnos,nem láttam,de akkor valamit félreérthettél.Nem Ballard találta meg a Scorpiont.A tengó '68. május végén adta az utolsó rádióüzenetét,júniusban nyílvánították "eltűntnek",és a US Navy kutató búvárhajója találta meg (USNS Mizar) ősszel,októberben.Azt sokan találgatták,hogy mitől is pusztult el,még anno a Navy honlapján azt olvastam,hogy az egyik torpedó akkumulátora robbant fel,elharapódzott a tűz és emiatt pusztult el a tengeralattjáró.Amit írtál,egy újabb verzió.Sikerült is bebizonyítania Ballardnak? Keri ui:egyébként érdemes utánanézni ezeknek a kutató-mentő kis búvárhajóknak,igen érdekes szerkezetek,engem nagyon érdekel a téma. | |||||
CsTom | Adatlap | 356090 | 2006. december 15. 10:33 | ![]() | |
Keri! A Scorpionról volt egy film a NG-n. Robert Ballard találta meg, a CIA fedôsztorija szerint a Titanicot kereste... A film szerint a mélységi merülés közben a hajó belselyében lévô csövezetékek nem bírták a nyomást, s eldurrantak a hajó már nem tudott feljönni, hiába próbáltak azonnal vészemelkedést, ballaszott.. Túl sok volt már a víz... | |||||
Keri | Adatlap | 356089 | 2006. december 14. 21:31 | ![]() | |
Na,de micsoda hajóka van ottan mögötte?!:-)) | |||||
Keri | Adatlap | 356088 | 2006. december 11. 20:03 | ![]() | |
Szia Atis! Igen,jól gondolod,nincsen számottevő különbség a két osztály között.A Balao lényegében a Gato osztály továbbfejlesztett változata.Javítottak a nyomásálló testen,emiatt mélyebbre tudott merülni.A felépítés gyakorlatilag ugyanaz maradt,pár minimális változtatás mellett. Keri | |||||
Hooligan | Adatlap | 356087 | 2006. december 11. 19:31 | ![]() | |
Atis! Megtévedtél? Ezeknek nincse kereke, sem vontatmánya! : P | |||||
Atis | Adatlap | 356086 | 2006. december 11. 19:28 | ![]() | |
üdvözlet a tagságnak. Keri... mi a különbség az amerikai BALAO és GATO tengeralattjáró tipúsok között? Utánanézelődtem kicsit, a vízkiszorításuk a fegyverzetük és a sebességük is megegyezik. Esetleg Te tudsz valami érdemit mondani, mind kinézetre.. mind összeségében mondani? üdv. | |||||
Keri | Adatlap | 356085 | 2006. december 11. 10:37 | ![]() | |
HMS Torbay kicsit másképpen:-)) Keri | |||||
ChevyG | Adatlap | 356084 | 2006. december 9. 22:58 | ![]() | |
| |||||
ChevyG | Adatlap | 356083 | 2006. december 9. 22:52 | ![]() | |
ebben az évben pusztult el! | |||||
Keri | Adatlap | 356082 | 2006. december 9. 22:39 | ![]() | |
A tragikus sorsú Uss Scorpion(skipjack osztály). Revell gyártja a csöppséget! Keri | |||||
ChevyG | Adatlap | 356081 | 2006. december 8. 21:27 | ![]() | |
mi a fenének kel rárakni az amcsi zászlót??? | |||||
Keri | Adatlap | 356080 | 2006. december 8. 15:55 | ![]() | |
Sziasztok! Hú,készen van az U-505-ös új helye.Nagyon sokáig az épület előtt volt felbakolva,de most építettek neki kiállítási csarnokot a földbe,wow!Mindenképpen nézzétek meg az Exhibit menüpont alatt a végleges helyére való beemeléséről a videókat.Elképesztő,elképesztő... www.msichicago.org/exhibit/U505/index.html Keri | |||||
Keri | Adatlap | 356079 | 2006. december 8. 15:37 | ![]() | |
Hali! Jól mondja CsTom! Slotokat érdemes kifúrni,viszont akkor mögé be kell építened a nyomásálló burkolatot,mert az nincs...Torony formája rossz,elnagyolt,fedélzeti ágyú rossz.Törzs illeszkedése pocsék,sok-sok tömítés.Torony körüli korlát teljesen más mint kéne,érdemes újracsinálni.Meg panelvonalakat is újra kéne karcolni... Képek alapján inkább egy Type VIIB, mintsem C. Kicsit az egész olyan leegyszerűsített... Keri | |||||
CsTom | Adatlap | 356078 | 2006. december 8. 14:54 | ![]() | |
Szia Chevy! Nekem van U-99.. csak félkész.. Panelvonalak és szegecsek nulla.. vízbeömlök elnagyoltak, de tuningolással és festéssel biztos lehet szép makettet alkotni belôle.. Amióta megvettem az új 2006-os Revell Type D-t.. hát, azóta nincs kedvem hozzányúlni.. Az új Revell nagyon szép, szegecsek, panelvonalak, tökéletes kidolgozás... Üdv. CsTom | |||||
ChevyG | Adatlap | 356075 | 2006. december 8. 12:17 | ![]() | |
Üdv! Revell U-99hez volt valakinek szerencséje? | |||||
ChevyG | Adatlap | 356074 | 2006. december 8. 08:14 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356073 | 2006. december 8. 08:14 | ![]() | |
Vagy akkor mutass 1-2 linket,hátha valaki meg akarja venni! | |||||
Keri | Adatlap | 356072 | 2006. december 8. 08:10 | ![]() | |
Ennyiért általában csak amcsiban belfölre küldik,de ha van worlwide is,akkor vedd meg. | |||||
ChevyG | Adatlap | 356071 | 2006. december 8. 08:07 | ![]() | |
én találtam több buy it now-t 69dodoért! És asszem worldwide-ra küldik! Chevy | |||||
Keri | Adatlap | 356070 | 2006. december 8. 08:00 | ![]() | |
Ehh,miért lett ez off?Hm,talán mert Atisé is off volt? Szóval: Hát,így Mo-on 18-20ezer,Angliából olyan 60 font plusz pk-tól,amúgy 75-100 dolcsi+ pk-ért láttam most különböző külföldi netes áruházakban..E-bay-en "buy it now"-val 80 dolcsi+pk körül. | |||||
ChevyG | Adatlap | 356068 | 2006. december 7. 20:07 | ![]() | |
de az kb 132 cm hosszú... | |||||
Keri | Adatlap | 356066 | 2006. december 7. 18:02 | ![]() | |
Hm,hát itt van,amit annyira vártunk másfél éve,pár hete(hónapja) kijött a Gato.Hm,remélem,jövőre kicsit lejjebb megy az ára... www.modelingmadness.com/reviews/misc/ships/previews/ewaldgatop.htm | |||||
Keri | Adatlap | 356065 | 2006. december 7. 17:38 | ![]() | |
Hm,nem is sok!:-)) www.barnstormerboats.com/index.php | |||||
Keri | Adatlap | 356064 | 2006. december 6. 09:23 | ![]() | |
Kis aranyosak,és a víz isl igen szépre sikerült! www.modellversium.de/galerie/artikel.php Atis! Ez nem az a magyar házikészítésű tengó? Keri | |||||
Atis | Adatlap | 356063 | 2006. december 4. 18:43 | ![]() | |
Partra vetett hal... | |||||
Keri | Adatlap | 356062 | 2006. december 3. 21:22 | ![]() | |
"I am sailing,I am sailing..." | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 356060 | 2006. december 2. 22:12 | ![]() | |
Emlékezz..én mondtam ne jöjjenek közel mert bab volt a kaja ! :D:D:D | |||||
Mekett | Adatlap | 356058 | 2006. december 2. 21:45 | ![]() | |
Tagadok mindent, ezeket nem mi intéztük el! | |||||
Keri | Adatlap | 356057 | 2006. december 2. 21:36 | ![]() | |
MOK Tsz powá! | |||||
Keri | Adatlap | 356055 | 2006. november 28. 17:59 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Hát,ez sem vészmerülés!:-)) | |||||
Keri | Adatlap | 356054 | 2006. november 24. 21:44 | ![]() | |
| |||||
Keri | Adatlap | 356053 | 2006. november 23. 12:48 | ![]() | |
Szia Sebi! Ez fontos infó,mert én eddig úgy tudtam,hogy mindenki autómatikusan megkapta,aki a kemény tengeralattjárós kiképzést letette(mint pl a repülősöknél a szárnyakat).Köszi a kiigazítást! Keri | |||||
romsitsa | Adatlap | 356052 | 2006. november 23. 12:45 | ![]() | |
Szia CsTom, ha már német volt a hajó akkor commanders helyett Kapitän Type helyett Typ France helyett Frankreich és a neve elé kiírnám a rangját, Oblt. Üdv: ad | |||||
Sebi | Adatlap | 356051 | 2006. november 23. 12:38 | ![]() | |
Eszembejutott mégvalami: Ha nagyon "német" szeretnél lenni, akkor a commander helyett írhatod akár azt is, hogy Kommandant. Vagy ha tudod az illető rangját, akkor azt. Bár azt a név elé szokták írni. | |||||
Sebi | Adatlap | 356050 | 2006. november 23. 12:27 | ![]() | |
Hello ! Nem vagyok profi tengeralattjárós, de amennyire én tudom az a logo amit mutattál nem a tengeralattjáró flotta jelzése volt. Ez inkább egyfajta kitüntetés volt olyanoknak, akik minimum 2 bevetést teljesítettek tengeralattjárón, harci övezetben. Sajnos csak az angol nevét tudom: U-boot war badge. Az emblémákhoz ajánlom ezt a linket: www.uboataces.com/ref-insignia.shtml Főleg azt a részt figyeld, ahová ez van írva: Contents of this chapter Azt hiszem az odaírt számok jelentését nem kell magyarázni ;) és az ottlévő dolgok elég hasznosak lesznek számodra. A "commanders"-t szerintem is "commander"-nek kell írni. | |||||
Keri | Adatlap | 356049 | 2006. november 23. 08:32 | ![]() | |
Keri | Adatlap | 356048 | 2006. november 23. 06:43 | ![]() | |
Ööö,a "commanders"-nek nem "commander"-nek kellene lennie? | |||||
Atesz | Adatlap | 356047 | 2006. november 22. 23:04 | ![]() | |
Szia! Én +próbálkoznék valamelyik Blackletter (vagy hasonló) betűtípussal is. Üdv: Atesz | |||||
Kaloz | Adatlap | 356046 | 2006. november 22. 21:56 | ![]() | |
A logot próbáld meg áthelyezni a jobboldalra. | |||||
CsTom | Adatlap | 356045 | 2006. november 22. 21:13 | ![]() | |
Megcsináltam az U-boat-om talapzatára kerülő tábla tervét. Betű még nem végleges, viszont kérném lektoráljátok, hogy így jó, megfelelő, vagy módosítsak rajta. A flottalogót, a hajó és a bázis nevét és az utolsó parancsnok nevét tüntettem fel. Még a flotilla jelzésén gondolkodom... hátha el lehetne helyezni.. Várom a véleményeket! ÜDv. CsTom | |||||
Kalóz | Adatlap | 356044 | 2006. november 22. 20:50 | ![]() | |
Hát, figurázni azt tud :-) | |||||
Keri | Adatlap | 356043 | 2006. november 22. 08:04 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
Megjött a Trmpeter 1:144-es Kilo-ja.Olvasva az illeszkedéséről,beszereztem még egy tubus neoflexet!:-)
Keri