/ Fórumok /

Tengeralattjárók

Type II-től Type XXIII-ig,Akulától a Los Angelesig,lábbal tekerőstől a nukleáris meghajtásúig,vadásztól a rakétahordozóig minden-minden,ami víz alatt tekereg és nem hajófenék,ámbráns cet vagy uszadékfa.Igen,ez a MOK(Makettinfo Online Klub)tengeralattjáró szakosztályának hivatalos megjelenési felülete!... Hopp,mi az ott,csak nem egy mélységi bomba??!!

Keri
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Keri 356099 2006. december 18. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!
Megjött a Trmpeter 1:144-es Kilo-ja.Olvasva az illeszkedéséről,beszereztem még egy tubus neoflexet!:-)
Keri
Keri 356098 2006. december 18. 08:57
Válasz erre
Pman!
Hát,jó kérdés.:-)
Minden bizonnyal átvettek a szövetségesek technikai megoldásokat,hiszem a német hadiipar gyakorlatilag minden ága az akkori csúcstechnológiát képviselte,szerintem.Az,hogy a fegyvernemen belül a legjobb volt-e,nemtom.De talán nincs is nagyon értelme sorrendet felállítani.Biztos,hogy korszakalkotó technikai vívmányokat vetettek be.A Type XXI-estől már radikálisan más lett a külső:jóval áramvonalasabb lett a burkolat,ezért nőtt a menetsebesség,nőtt a hatósugár,kevesebb lett az egységnyi fogyasztás.Jött a korszerű dízel-elektromos meghajtás,a csöves védelem áramvonalas burkolatba került,majd végül el is hagyták azokat.A felhasznált anyagok minősége is kiváló volt.Nagyon érdekes terveket készítettek a háboró vége felé,amik,ugye,már nem valósulhattak meg,és amikből minden bizonnyal merítettek a szövetségesek is.
Tengeralattjárósnak lenni nagyon nagy dolognak számított,hatalmas megbecsülés jellemezte a fegyvernemet.Itt szolgálni megtiszteltetés volt,ellenére a sokkoló veszteségi mutatóknak.Mindenképpen a kor csúcstechnikáját képviselte.De ugyanez elmondható mondjuk a Bismarck-ról vagy a tervezett repülőgéphordozójukról is,nem?Hm,egy történész biztosan ki tudná nekünk fejteni részletesen.:-))
Keri
Keri 356097 2006. december 17. 18:08
Válasz erre
Hali!

Ez a Uss Scorpion roncsa '68-ból:www.history.navy.mil/photos/sh-usn/usnsh-s/ssn589-k.htm
Threshernél pedig eleve tudták a koordinátákat,mivel még az utolsó kétségbeesett üzeneteket vették pár perccel a katasztrófa előtt.
Mindkét esetben a szerencsétlenség után az első kontakt a tengókkal a Navy kutató-mentő egységei részéről volt meg még anno '63-ban és '68-ban!Jó,nem ismerjük név szerint őket és nem olyan híresek mint Ballard,de mégiscsak az elsők voltak,akik odaértek a helyszínre.Az,hogy Ballard a 80-as évek közepén kormányzati pénzen,a pontos koordinátákat ismerve, ismét kutatta a rocsokat,szerintem nem ugyanaz.Szerintem...Ezek mellett egy nagyon jó kutatónak tartom,és egyáltalán nem becsülöm le az érdemeit!

Keri,aki hegyre ment fel,a túloldalon meg leesett...
Atis 356096 2006. december 17. 11:18
Válasz erre
Kedves Keri és CsTomm.

Elolvasva az eszmecseréket a következőket kotyognám bele:

Lényegében az van a filmben amit CsTom elmondott. A Thraser valóvan vízszivárgás miatt veszett oda, szinte atomjaira robbant a 450 méteres mélységet tullépve. A Scorpion torpedóakumulátor hiba miatt pusztult el, vagy a telepei fedélzeti robbanása vagy a kilőtt és célkereső funkció hatástalanításának hibája okozta.

Mindkettőnél Bob Ballard merült le és kereste meg a roncsokat.

a film a Tengeralatjárok, Titkok és Kémek címet viseli.

Előkerestem, nem DVD minőség de eccer meg lehet nézni.

üdv.
cstomm 356095 2006. december 17. 10:58
Válasz erre
Keri!

Akkor összecseréltem a két hajót:))) A filmet megnézem, de csak két ünnep között, mikor elvileg szabin leszek. A címét sem tudom, de remélem nem vettem Rá újabb filmeket...

Üdv.
CsTom
Pman 356094 2006. december 16. 22:45
Válasz erre
Hello mindenkinek!
Szerintetek lehet az hogy 2. vh német U-Bootokból átvettek néhány technológiai dolgot az oroszok vagy szövetségesek?
Amúgy abban az időben tényleg a német U-Bootok voltak a fegyvernem csúcsai?
Keri 356093 2006. december 15. 18:59
Válasz erre
Hát,kár hogy nem láttam ezt a filmet.
Igen,a Trasher a reaktor sós vízű hideg körének csővezetékeinél bekövetkezett repedés(hegesztés elengedett) okozta reaktorleállás miatt pusztult el.
Scorpiont balesetét még ma is találgatják,mivel nem tudják felhozni a 3ezer méteres mélységből.
A Scorpiont nem Ballard(nem kicsinyíteni akarom az érdemeit,csak az igazság kedvéért mondom) találta meg,csak kutatta,mivel a 68-as megtalálás óta sokat fejlődött a technika,és az amerikaiak többet szerettek volna tudni a hogyan,mikéntről.
A Trsher felkutatásában,ha jól tudom,nem vett részt(a Mizar igen:-)).
Hm,esetleg nem tudod előkeresni a filmet?Vagy csak a címe kellene,és utánaérdeklődnék.
Köszi a felvetést,érdekes a téma!

Keri
CsTom 356092 2006. december 15. 15:00
Válasz erre
Szia Keri!

Ajajj, nem vagyok szakértô. Két katasztrófával foglalkoztak a filmben. A Thraser és a Scorpion esete. Viszont... a feltételezés szerint a Thraser (vagy a Scorpion - most már megkeveredtem) egyik torpedóját, annak akkumulátorhibája miatt kilôtték.. viszont az célt keresve a hajót semmisítette meg! És a másik eset, melynél merülés közben a hajó belsejében lévô csôvezetékek adták fel. A m?sort anno felvettem videóra, ha megvan visszanézem. Erre a két tényre határozottan emlékszem a filmbôl, s arra is mikor a narrátor Ballardot említi megtalálónak, mutatva a kutatóhajóról készült roncsfelvételeket és természetesen a CIA Titanic fedôsztoriját is. Más kérdés mennyire hiteles maga a dokumentumfilm.

Ebben volt egy másik érdekes eset egy orosz elsüllyedt K-209 (vagy valami hasonló számú) szivarral. Az amcsik megtalálták a helyét a víz alatti mikrofonrendszerükkel. A CIA fedôsztorija Haward Hughes a milliárdos, kirôl elhitették - mivel ôrült ötletei voltak -, hogy egy Glomar Explorer nevezet? óriáshajóval fenékkutatást végez vagy aranyat vagy nem tudom mit keres. Persze a hajó belül tök üres volt, melyben egy óriási tartály lapult a leendô "zsákmánynak". Megtalálták a hajót, de emelés közben a hajó darabokra tört és egy tíz méteres maradványt sikerült felemelni. A hidegháború végefelé átadták az oroszoknak az abban talált emberi maradványokat. A sztori kiderült és nagy botrány volt belôle...

Bocsánat a hosszúságért, de erre emlékszem a filmbôl.
Keri 356091 2006. december 15. 13:41
Válasz erre
Szia!
A filmet,sajnos,nem láttam,de akkor valamit félreérthettél.Nem Ballard találta meg a Scorpiont.A tengó '68. május végén adta az utolsó rádióüzenetét,júniusban nyílvánították "eltűntnek",és a US Navy kutató búvárhajója találta meg (USNS Mizar) ősszel,októberben.Azt sokan találgatták,hogy mitől is pusztult el,még anno a Navy honlapján azt olvastam,hogy az egyik torpedó akkumulátora robbant fel,elharapódzott a tűz és emiatt pusztult el a tengeralattjáró.Amit írtál,egy újabb verzió.Sikerült is bebizonyítania Ballardnak?

Keri

ui:egyébként érdemes utánanézni ezeknek a kutató-mentő kis búvárhajóknak,igen érdekes szerkezetek,engem nagyon érdekel a téma.
CsTom 356090 2006. december 15. 10:33
Válasz erre
Keri!

A Scorpionról volt egy film a NG-n. Robert Ballard találta meg, a CIA fedôsztorija szerint a Titanicot kereste... A film szerint a mélységi merülés közben a hajó belselyében lévô csövezetékek nem bírták a nyomást, s eldurrantak a hajó már nem tudott feljönni, hiába próbáltak azonnal vészemelkedést, ballaszott.. Túl sok volt már a víz...
Keri 356089 2006. december 14. 21:31
Válasz erre
spanyol_04.jpg méret: 160.3 KB
Spanyol Agosta osztályú SSK
Na,de micsoda hajóka van ottan mögötte?!:-))
Keri 356088 2006. december 11. 20:03
Válasz erre
Szia Atis!

Igen,jól gondolod,nincsen számottevő különbség a két osztály között.A Balao lényegében a Gato osztály továbbfejlesztett változata.Javítottak a nyomásálló testen,emiatt mélyebbre tudott merülni.A felépítés gyakorlatilag ugyanaz maradt,pár minimális változtatás mellett.

Keri
Hooligan 356087 2006. december 11. 19:31
Válasz erre
Atis!

Megtévedtél? Ezeknek nincse kereke, sem vontatmánya! : P
Atis 356086 2006. december 11. 19:28
Válasz erre
üdvözlet a tagságnak.

Keri... mi a különbség az amerikai BALAO és GATO tengeralattjáró tipúsok között?

Utánanézelődtem kicsit, a vízkiszorításuk a fegyverzetük és a sebességük is megegyezik.

Esetleg Te tudsz valami érdemit mondani, mind kinézetre.. mind összeségében mondani?

üdv.
Keri 356085 2006. december 11. 10:37
Válasz erre
Casing-Party.jpg méret: 33.1 KB
Hands-to-Bathe-1.jpg méret: 22.5 KB
Helo-Transfer-1.jpg méret: 45.8 KB
Picture2.jpg méret: 8.2 KB
rare-chance-of-sunsh.jpg méret: 28.4 KB
relax-on-casing.jpg méret: 45.2 KB
torbay_20060926155844.jpg méret: 53.8 KB
Sziasztok!
HMS Torbay kicsit másképpen:-))

Keri
ChevyG 356084 2006. december 9. 22:58
Válasz erre
299.1180.4_u1.jpg méret: 46 KB
299.1180.5_u2.jpg méret: 62.8 KB
most ezen dolgozom:
ChevyG 356083 2006. december 9. 22:52
Válasz erre
Keri 356082 2006. december 9. 22:39
Válasz erre
uss-scorpion16.jpg méret: 91.8 KB
Sziasztok!

A tragikus sorsú Uss Scorpion(skipjack osztály).
Revell gyártja a csöppséget!

Keri
ChevyG 356081 2006. december 8. 21:27
Válasz erre
mi a fenének kel rárakni az amcsi zászlót???
Keri 356080 2006. december 8. 15:55
Válasz erre
Sziasztok!

Hú,készen van az U-505-ös új helye.Nagyon sokáig az épület előtt volt felbakolva,de most építettek neki kiállítási csarnokot a földbe,wow!Mindenképpen nézzétek meg az Exhibit menüpont alatt a végleges helyére való beemeléséről a videókat.Elképesztő,elképesztő...
www.msichicago.org/exhibit/U505/index.html

Keri
Keri 356079 2006. december 8. 15:37
Válasz erre
Hali!
Jól mondja CsTom!
Slotokat érdemes kifúrni,viszont akkor mögé be kell építened a nyomásálló burkolatot,mert az nincs...Torony formája rossz,elnagyolt,fedélzeti ágyú rossz.Törzs illeszkedése pocsék,sok-sok tömítés.Torony körüli korlát teljesen más mint kéne,érdemes újracsinálni.Meg panelvonalakat is újra kéne karcolni...
Képek alapján inkább egy Type VIIB, mintsem C.
Kicsit az egész olyan leegyszerűsített...

Keri
CsTom 356078 2006. december 8. 14:54
Válasz erre
Szia Chevy!

Nekem van U-99.. csak félkész.. Panelvonalak és szegecsek nulla.. vízbeömlök elnagyoltak, de tuningolással és festéssel biztos lehet szép makettet alkotni belôle.. Amióta megvettem az új 2006-os Revell Type D-t.. hát, azóta nincs kedvem hozzányúlni.. Az új Revell nagyon szép, szegecsek, panelvonalak, tökéletes kidolgozás...

Üdv.
CsTom
ChevyG 356075 2006. december 8. 12:17
Válasz erre
Üdv!
Revell U-99hez volt valakinek szerencséje?
ChevyG 356074 2006. december 8. 08:14
Válasz erre
áhhh
már jön két csomag (lehet csak 3ba fér bele)
Keri 356073 2006. december 8. 08:14
Válasz erre
Vagy akkor mutass 1-2 linket,hátha valaki meg akarja venni!
Keri 356072 2006. december 8. 08:10
Válasz erre
Ennyiért általában csak amcsiban belfölre küldik,de ha van worlwide is,akkor vedd meg.
ChevyG 356071 2006. december 8. 08:07
Válasz erre
én találtam több buy it now-t 69dodoért! És asszem worldwide-ra küldik!

Chevy
Keri 356070 2006. december 8. 08:00
Válasz erre
Ehh,miért lett ez off?Hm,talán mert Atisé is off volt?
Szóval:
Hát,így Mo-on 18-20ezer,Angliából olyan 60 font plusz pk-tól,amúgy 75-100 dolcsi+ pk-ért láttam most különböző külföldi netes áruházakban..E-bay-en "buy it now"-val 80 dolcsi+pk körül.
ChevyG 356068 2006. december 7. 20:07
Válasz erre
Keri 356066 2006. december 7. 18:02
Válasz erre
Hm,hát itt van,amit annyira vártunk másfél éve,pár hete(hónapja) kijött a Gato.Hm,remélem,jövőre kicsit lejjebb megy az ára...
www.modelingmadness.com/reviews/misc/ships/previews/ewaldgatop.htm
Keri 356065 2006. december 7. 17:38
Válasz erre
Keri 356064 2006. december 6. 09:23
Válasz erre
Kis aranyosak,és a víz isl igen szépre sikerült!
www.modellversium.de/galerie/artikel.php

Atis!
Ez nem az a magyar házikészítésű tengó?

Keri
Atis 356063 2006. december 4. 18:43
Válasz erre
Buv?rnasz?d.JPG méret: 181.6 KB
Üdvözlet a tagságnak!

Partra vetett hal...
Keri 356062 2006. december 3. 21:22
Válasz erre
298653.jpg méret: 234 KB
USS Los Angeles vs vitorlás :-)
"I am sailing,I am sailing..."
Elektrolakatos 356060 2006. december 2. 22:12
Válasz erre
Emlékezz..én mondtam ne jöjjenek közel mert bab volt a kaja ! :D:D:D
Mekett 356058 2006. december 2. 21:45
Válasz erre
Tagadok mindent, ezeket nem mi intéztük el!
Keri 356057 2006. december 2. 21:36
Válasz erre
Így múlik el a világ dicsősége...
MOK Tsz powá!
Keri 356055 2006. november 28. 17:59
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Hát,ez sem vészmerülés!:-))
Keri 356054 2006. november 24. 21:44
Válasz erre
blow0yl.jpg méret: 56.6 KB
Büfike:-))
Keri 356053 2006. november 23. 12:48
Válasz erre
Szia Sebi!

Ez fontos infó,mert én eddig úgy tudtam,hogy mindenki autómatikusan megkapta,aki a kemény tengeralattjárós kiképzést letette(mint pl a repülősöknél a szárnyakat).Köszi a kiigazítást!

Keri
romsitsa 356052 2006. november 23. 12:45
Válasz erre
Szia CsTom,

ha már német volt a hajó akkor

commanders helyett Kapitän
Type helyett Typ
France helyett Frankreich
és a neve elé kiírnám a rangját, Oblt.

Üdv:

ad
Sebi 356051 2006. november 23. 12:38
Válasz erre
Eszembejutott mégvalami:
Ha nagyon "német" szeretnél lenni, akkor a commander helyett írhatod akár azt is, hogy Kommandant. Vagy ha tudod az illető rangját, akkor azt. Bár azt a név elé szokták írni.
Sebi 356050 2006. november 23. 12:27
Válasz erre
Hello !

Nem vagyok profi tengeralattjárós, de amennyire én tudom az a logo amit mutattál nem a tengeralattjáró flotta jelzése volt. Ez inkább egyfajta kitüntetés volt olyanoknak, akik minimum 2 bevetést teljesítettek tengeralattjárón, harci övezetben. Sajnos csak az angol nevét tudom: U-boot war badge.
Az emblémákhoz ajánlom ezt a linket:

www.uboataces.com/ref-insignia.shtml

Főleg azt a részt figyeld, ahová ez van írva: Contents of this chapter
Azt hiszem az odaírt számok jelentését nem kell magyarázni ;) és az ottlévő dolgok elég hasznosak lesznek számodra.
A "commanders"-t szerintem is "commander"-nek kell írni.
Keri 356049 2006. november 23. 08:32
Válasz erre
Keri 356048 2006. november 23. 06:43
Válasz erre
Ööö,a "commanders"-nek nem "commander"-nek kellene lennie?
Atesz 356047 2006. november 22. 23:04
Válasz erre
Szia!

Én +próbálkoznék valamelyik Blackletter (vagy hasonló) betűtípussal is.

Üdv:
Atesz
Kaloz 356046 2006. november 22. 21:56
Válasz erre
A logot próbáld meg áthelyezni a jobboldalra.
CsTom 356045 2006. november 22. 21:13
Válasz erre
U-boat_tabla.jpg méret: 66.4 KB
Sziasztok!

Megcsináltam az U-boat-om talapzatára kerülő tábla tervét. Betű még nem végleges, viszont kérném lektoráljátok, hogy így jó, megfelelő, vagy módosítsak rajta. A flottalogót, a hajó és a bázis nevét és az utolsó parancsnok nevét tüntettem fel. Még a flotilla jelzésén gondolkodom... hátha el lehetne helyezni..

Várom a véleményeket!

ÜDv.
CsTom
Kalóz 356044 2006. november 22. 20:50
Válasz erre
Keri 356043 2006. november 22. 08:04
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.