<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
téglatesó | Adatlap | 604555 | 2016. március 5. 14:23 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 604524 | 2016. március 4. 21:24 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 604471 | 2016. március 3. 18:52 | ![]() | |
Sziasztok! A HTI részvétele a magyar harckocsiprogramban A fenti sor beírása google barátnőimnél a lenti pdf fylet adja meg. Érdemes elolvasni. mek.oszk.hu/12900/12993/pdf/12993_2.pdf Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 604459 | 2016. március 3. 15:41 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Köszönöm válaszod, és köszönöm, hogy időt szánsz a problémámra. Igen, amit írtál az MK könyvről, az nekem is feltűnt. Nagy hiányossága a könyvnek szerintem, hogy az egyes anyagok (fejezetek) nincsenek egy folyamatos egésszé összeszerkesztve. A gyártásnál a plusz 12db Csaba gyanúm szerint úgy kerül oda, hogy a 2. (20+12db-os) megrendelésben szereplő 12db parancsnoki kocsit kétszer is beszámítja: egyszer (helyesen) parancsnokinak, egyszer pedig (nem tudni, miért) csatárnak is. Azért gyanítom ezt, mert az előző kommentemben kiszámolt 107db-os, meg a könyvben leírt 119db-os végeredmény között is pont ennyi a differencia. De lehet, hogy tévedek. No de mindegy, továbbra is reménykedem, hogy esetleg valakinek van adata, információja a különféle típusok évenkénti lebontású gyártási üteméről. | |||||
romsitsa | Adatlap | 604432 | 2016. március 2. 19:40 | ![]() | |
A titok az, hogy ez igazából nem egy kézirat, hanem korábbi anyagok összedolgozása. Pl. a Csaba rész 4-5 külön mű volt. Visszakanyarodva: Az egyszerűség kedvéért Dombrády könyve DK az M.Kir. Honv. hazai gyártású... könyv MK HM rendelés DK (csak HM rendelés ebben a BM két kocsija nem szerepel) 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 ezt a HM visszamondja 14 talán elkészül Itt tisztán hiányoznak a folyamerőnek átadott tornyok. MK 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 3. rendelés módosul 50 BM rendelés 2 Gyártás DK 1. gyártás 61 2. gyárás 32 talán további 14 kocsi MK Rendszám alapján számolnak 1.+2. rendeles alapján 93+12 kocsi Honnan lett még 12 kocsi rendelés nélkül? 3. rendelés 6+6 kocsi BM rendelés 2 kocsi Honvédségnél lévő kocsik MK 1942-re datálja 14 kocsi gyártását, majd leírja, hogy 1942-ben csak javítottak. Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 604414 | 2016. március 2. 17:01 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Igen, észrevettem, hogy valami egészen sajátos matematikát használnak a szerzők, amikor a gyártási mennyiségekre fordul a szó (vagy lehet, hogy feltaláltak valami új számrendszert...) Kb. hússzor olvastam el a vonatkozó szövegrészt, és (szinte) mindig másképp sikerült értelmeznem (bár lehet, csak az én szövegértési képességeim gyengék). Mindenesetre úgy gondolom (a nagy mesekönyv és más művek alapján): - az 1. megrendelés (61db csatárkocsi -ebből 8db "vaskocsi") teljes egészében teljesült, - a 2. megrendelés (20db csatárkocsi + 12db parancsnoki) teljes egészében teljesült, - a BM rendelés (2db csatárkocsi) teljesült, Ez eddig összesen 61+20+12+2=95db (83db csatár + 12db parancsnoki) Tehát lényegében a Dombrády-könyvben (meg sok helyen máshol is) emlegetett 93db-os össztermelés sem tartható. A nagy kérdőjel a 3. (véglegesített) megrendelés (32db csatár + 18db parancsnoki): nevezetesen ebből mennyi teljesülhetett? Itt egyszer azt írja, hogy megépült belőle 6db csatárkocsi + 6db parancsnoki (ezeket a "WM jelentette készre a HM-nek 44' június 14.-én")+ 20db tornyot átadtak a Folyamőrségnek. 20db test befejezetlen maradt. Így összesen 89db csatárkocsi + 18db parancsnoki kocsit gyártottak le ez összesen 107db lenne. A 20db-os parancsnoki állomány úgy jön ki, hogy a 18db eleve annak gyártott mellé még 2db csatárkocsit (biztosan) átalakítottak parancsnokivá. A többi matematikai mutatványukkal nem igazán tudtam mit kezdeni, gyanítom, hogy volt olyan tétel, amit esetleg kétszer számoltak bele az összesítésbe, nem tudom. Sajnos itt-ott a megfogalmazás is kissé szerencsétlen, és felfedeztem a könyvben bosszantó elírásokat is (pl. évszámokat rosszul írnak, stb.) -de ezek valószínűleg nyomdai szedési hibák lehetnek. Amúgy a gyártási mennyiségekkel való "bűvészkedést" más típusoknál is (pl. Turán-40, Turán-75) is megfigyelhetünk a nagy mesekönyvben. Na mindegy, amíg fel nem találják az időgépet ennél közelebb talán nem jutunk az igazsághoz. Sajnos. Más. Ha már a Csabával nem juthatunk dűlőre, - a 110db-os Toldi B20 széria gyártási üteme is érdekelne: nevezetesen ebből mennyi készülhetett 1941 és mennyi 1942 folyamán? (ismereteim szerint ezt a szériát 1941 tavaszától -talán áprilistól, mivel az A20 széria utolsó kocsijait márciusban adták át- 1942 decemberéig gyártották, bár lehet, hogy ebben is tévedek). - ugyanígy érdekelne a Turán-40 gyártási üteme: ebből mennyi készülhetett 1942-ben és mennyi 1943-ban, illetve a gyártás kifutása tényleg áthúzódott-e 1944 januárjára? - és ha már lűd, legyen kövér: vajon a Turán-75-ből mennyi készült 1943-ban, és mennyi 1944-ben? Tudom, mivel még a teljes gyártási mennyiségek is vita tárgyát képezik, ezek szinte megválaszolhatatlan kérdések, de hátha tud valaki valamit erről. Előre is köszönöm a válaszokat (meg hogy végigolvastátok ezt a litániát). | |||||
romsitsa | Adatlap | 604404 | 2016. március 2. 15:19 | ![]() | |
Tisztellek, hogy a Cabát megpróbaltad abból a könyvből kisakkozni. Nem tudom, hogy megfigyelted-e a varázslatot. 119 kocsi=97 csatár+20 rádiós/átépítés+2 rendőrségi. De 61, majd 32 kocsit rendelt a HM. A 32-ből 12 rádiós kellene, hogy legyen, de rendszam alapján 93 csatárt építettek+12 rádióst az első és második rendelésben összesen. Csapat oldalról viszont augusztusban? 20+16 kocsi (ebbe vajon beleszámolták a vas kocsikat?) októberben 54 kocsi, ez szerintük 20 további kocsi gyártását jelenti. 54=20+16+20? 54=20+16+8+20? Majd kijelenti, hogy csapat oldalról 129+8 kocsit gyárthattak, ami 25 darabos eltérés a rendszámok alapján feltételezhető darabszámtól? Enigma szintű az egész. Á | |||||
WerWolf | Adatlap | 604386 | 2016. március 2. 09:24 | ![]() | |
Üdv! A bal oldali katona haditudósító lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 604372 | 2016. március 1. 20:30 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 604311 | 2016. február 29. 17:49 | ![]() | |
Bocsánat, pontosítok: a 39M Csaba (csatár) gyártási mennyisége 101db a "nagy mesekönyv" szerint, nem 111db. Ezt elírtam. Így jön ki a 39M Csaba + 40M Csaba gyártásra a 119db. | |||||
téglatesó | Adatlap | 604309 | 2016. február 29. 17:19 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Köszi a választ, de ezekkel a számokkal már én is tisztában voltam (ahogy azzal is, hogy 1-2 típusnál a teljes gyártási mennyiség is vitatott). 38M Toldi I: 80db - stimmel 38M Toldi II: 110db - stimmel 38/43M Toldi IIA (löveges Toldi): 80db átépítés - stimmel 40M Turán-40: 285db - na itt találkoztam már 280, meg 279db-bal is 41M Turán-75: 165+21db - itt is változnak a számok 165 és 185 között 40/43M Zrínyi II: 40+14db - itt a könyvek említenek 66db-ot, meg 72db-ot is 39M Csaba (csatár): Kamovos "nagy mesekönyvé"ből én 111db elkészültét silabizáltam ki (ebből 8db vasfelépítményes, 2db rendőrségi) 40M Csaba (parancsnoki): szintén a "nagy mesekönyv" szerint 18db készült el, + 2 sérült példányt átépítettek a csatárok közül parancsnokivá, így a TELJES Csaba termelés (vasfelépítményes+csatár+parancsnoki)119db + 20db csatár tornyot átadtak a Folyamőrségnek 40M Nimród: 135db - stimmel De engem pont épp az évekre lebontott gyártási mennyiségek érdekeltek volna. Kár, hogy erről nincsenek pontos adatok. A Dombrády-könyv nagyon jó, olvastam, fájlalom, hogy csak könyvtári példányhoz jutottam hozzá. Még egyszer köszönöm a választ. | |||||
romsitsa | Adatlap | 604284 | 2016. február 29. 09:18 | ![]() | |
1938-1944. Toldi I: 80 Toldi II: 110 Toldi löveges: 80 a 190 kocsiból átépítve Turán 40 mm: 285 Turán 75 mm: 165 lehetséges további 21 Zrínyi II: 40, lehetséges további 14 Csaba: 93, csatár és rádiós bontás nincs Nimród: 135 Nincs egyértelmű év szerinti bontás. Forrás: Dombrády Lóránd: Magyar hadigazdaság a második világháború idején Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 604212 | 2016. február 28. 09:36 | ![]() | |
Üdv! Egy kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz: Tudna valaki részletes leírást (táblázatot) az 1939-44 közötti magyarországi harcjárműgyártásról? Konkrétan az érdekelne, hogy miből mennyit gyártottunk (legalább) éves lebontásban. Tudom, a korabeli dokumentumok hiányossága miatt havi lebontásban nem nem lehet ilyet összeállítani, ezért kérem az éves lebontást. Mindegyik típus (Toldi A20, Toldi B20, Nimród, Turán-40, Turán-75, Zrínyi) érdekelne. Az általam hozzáférhető szakirodalomban az adatok vagy ellentmondásosak, vagy nem elég részletesek. Előre is köszönöm! | |||||
Kamovos | Adatlap | 603609 | 2016. február 18. 22:07 | ![]() | |
Szia Emerick! Igen valóban ötezer van oda írva, de az is sajnos nyomda hiba. :( De lehet, hogy maga a könyv is az. MAZ-ok is csak 3000 literesek voltak szerintem. sajnos így nehéz lesz neki állni. Se rajz, se kép, talán még ilyen átalakítás sem volt, csak ebben a kis mesekönyvben írtak róla. :( Üdv: kamovos | |||||
Gabi | Adatlap | 603581 | 2016. február 18. 19:12 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 603579 | 2016. február 18. 17:47 | ![]() | |
És tényleg! :D Így már pláne! Mondom én, ez egy újabb szépirodalmi regény. Szakmai szemmel: egy 5000 literes tartály egy csőrös teherautó fülkéje mögött és még plató is van, ez a kombó még egy 10 méteres alvázra se fért volna el... Nem is kérdezve, mekkora ménes kellett volna a mozgatásához. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 603526 | 2016. február 18. 08:55 | ![]() | |
Én ilyenkor szoktam írni a szerzőnek, hogy milyen információra alapozta azt, amit írt. Üdv Á | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 603520 | 2016. február 17. 23:46 | ![]() | |
Kövezzetek meg, de én is 5000-et látok. | |||||
Emerick | Adatlap | 603518 | 2016. február 17. 23:20 | ![]() | |
Szia! Pardon, félreolvastam. Az 500 liter már valóban játszik, ahogy levezetted. Arról bevallom őszintén, fogalmam sincs, volt-e ilyen átépítés. Csak a sima kéttengelyes Marmon-Ford kísérleti HTI-s kocsiról tudom, mi volt a sorsa (fagázasra szerelték át), a jenki háromtengelyesről nem. Annyiban tartom kérdésesnek, hogy a súlytöbblet miatt biztosan meg kellett volna erősíteni az alvázat egy ráadás tartály és műhelyfelszerelés kapcsán, mert az amerikaiaktól hozott minden Ford teherautó alváza alul volt méretezve e téren. I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603443 | 2016. február 17. 10:26 | ![]() | |
Szia Emerick! Egyáltalán nem vagy unalmas!:) sőt nagyon is sokat segítettél eddig is! Ezekből a levélváltásokból sokat lehet tanulni. A tartály 500 literesnek írták, az elfér vidáman, gyakorlatilag kettő és fél kétszáz literes hordó mérete. Tételezzük fel, hogy nem henger hanem hasáb forma, a Rába Botond felépítménye 220 cm széles, de számoljunk csak 200 cm szélességgel a tartálynál és 50 cm méter mélységgel. Az deciméterben 20X5 10 cm magasságonként számolva 100 liter. Vagyis egy 2 méter széles és 50X50 centiméteres hasábról beszélhetünk. Természetesen ez csak elméleti forma, hisz valójában az ebbőr kimért mennyiséget mérni is kell, az üzemanyag csőnek és a pisztolynak is kell a hely. Így valószínűleg csak kb: 170 cm körüli lehetett a maradék 50 cm mélységben a kézi üzemanyag szivattyú, a mérő műszer, tömlő a pisztollyal, foglalgatott helyet. Így a becsült mérete kb 170X50X58 (59) cm lehetett. Mindezt figyelembe véve, a Rába Botond felépítményéből a műhely és szerszámok számára még mindig marad a 320 cm-ből kb: 270 cm. Elméletileg! Csak az a kérdés, hogy a kis mesekönyvben leírt átépítés vajon igaz lehetett e? Üdv: kamovos | |||||
Emerick | Adatlap | 603420 | 2016. február 16. 23:38 | ![]() | |
Szia! Biztosan unalmas vagyok már, de amit a becsatolt oldalakon olvastam, az bizony ugyancsak borzasztó. :) Minden infó keverve van mindennel, összemosva minden eshetőséget és szállítást. Közük nem volt a mentőknek, meg a marmonoknak, illetve a tartályautóknak a teherautókhoz, pláne a V8-as motoros kijelentésekkel egybevéve. Ez így egy nagy szmötyi. A konkrét kérdésről: egy 5000 literes tartály nagyon nagy. Rábáéknál gyártottak erre megfelelő kocsikat, a WM is épített ennél nagyobb, összkerekes tartályautót a közelkeletieknek. Ha a háromtengelyes Marmonra öttonnás tartályt tettek volna, elfoglalja az egész platót. Műhelyplató nem fért volna el mögé. Van ötletem, kik adták e remek ötleteket... Az Ansaldokat 1941 őszétől a harcoló alakulatok állományából vették ki. Ahogy nemrég előadásban is elmeséltem, 1943 őszén minden addigi Ansaldo megvolt, a horvátoknak eladottakon kívül. Szóval szállító eszköz minden formában jól jött ezekhez. Csak egy apróság: egy darab hivatkozás nincs itt sem, mi alapján írták a különböző állításokat és számadatokat! I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603407 | 2016. február 16. 20:33 | ![]() | |
Szia Salieri. Itt van nagyobban. Hsz: 2016. február 10. 20:58 Még egy kép van valahol, annak a jobb széle sérült és épp a hátsó kerekein ágaskodik. Ha a 4 tengelyesre gondoltál. Üdv: kamovos | |||||
Salieri | Adatlap | 603404 | 2016. február 16. 20:14 | ![]() | |
Sziasztok! Erről a Rába Ansaldo szállítóról csak a lenti kép van egyedül? | |||||
Kamovos | Adatlap | 603393 | 2016. február 16. 19:06 | ![]() | |
Szia Emerick! Ebben a könyvben találtam: Magyar harc és gépjármű fejlesztés története. Ford Marmon Herrington 6X6-ról, az első kerék meghajtásos 4X4-es Mávag Fordról az két féle szállítótól és a Ford Marmon Herington sorsáról. Valójában mire ezeket ki fejlesztették és készen álltak volna a sorozat gyártásra addigra az Ansaldokat állítólag ép kivonták. Na most, ha esetleg ez a könyv is kamuzik, akkor ez lesz a kis mesekönyv, mivel a nagy mesekönyv elnevezést már ki osztottam egyszer. :D | |||||
Emerick | Adatlap | 603384 | 2016. február 16. 17:58 | ![]() | |
Szervusz! Honnan tudod, hogy átépítették az eredeti Marmon Ford teherautót? :) Én úgy tudom, maradt úgy, ahogy volt, gyári kivitelben. Az Ansaldok miatt szükség volt rá, a tartályos dolgot nem is hallottam még. I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603361 | 2016. február 16. 12:27 | ![]() | |
Sziasztok! Mai (ravasz fogós) kérdésem amivel képtelen vagyok meg birkózni egy magam, az az egy szem legyártott Ford Marmon Herrington 6X6-os Ansaldo szállító teherautóval kapcsolatos. Sorozat gyártása nem valósult meg, visszakerült, a plató helyére kapott egy 500 literes üzemanyag tartályt a fülke mögé, az mögé pedig egy felépítményt. Na erről létezik e rajz vagy kép? Nem titkolom megszeretném építeni 1/72-ben. De egyetlen képet nem láttam még róla és így elég nehéz lenne elkészíteni. Nem tudom hogy a tartály henger alakú, vagy ovális keresztmetszetű volt e. Mint ahogy azt sem, hogy a tartály keresztbe vagy útirányban volt e felszerelve. A felépítménynek valószínű hátul lehetett az ajtaja, de volt e oldalablak? Mekkorák voltak a méreteik? Lehetett e ez esetleg a Rába Botond műhely kocsi felépítményének hátsó része? Lévén, hogy az is hátul két tengelyes volt, és ki volt alakítva a kerekeknek a hely. Vagy esetleg a rádiós változat hátsó része, amin nem volt ki alakítva a kerék helye. Hát ez lenne a mai lecke! :) Tudnátok nekem ebben segíteni kép, rajz valamelyik nagyon jó lenne. :) A nem publikus anyagokat szívesen fogadom magán levélben is 100 évre letitkosítva. :) Üdv: kamovos Ui: Csatolt képek az internetről lettek letöltve | |||||
juge75 | Adatlap | 603139 | 2016. február 13. 20:24 | ![]() | |
Semmi gond, emberek vagyunk. :-D Minden tiszteletem ettől függetlenül a tiéd! | |||||
juge75 | Adatlap | 603138 | 2016. február 13. 20:24 | ![]() | |
Ugyanezen minta található a zsákmányolt Ksz-12 85-ről 88 miniméteresre Olaszországban felfúrt közepes lövegeinknek is a gumijain. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603137 | 2016. február 13. 20:17 | ![]() | |
Nos az ilyen ritka, aki nagy nyilvanossag elott belatja, hogy tevedet! Respektalni kell z ilyet! Baratkozzunk? :) | |||||
romsitsa | Adatlap | 603136 | 2016. február 13. 20:12 | ![]() | |
Jogos, elb.tam. 5 csavaros. Üdv Á | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603133 | 2016. február 13. 20:00 | ![]() | |
A Magyar Bofors felnijet 5 csavar rogzitette, es nem hat, lentebb mellekeltem a hadtortenetiben kutathato gyari rajzokbol egy reszletet, azon is lathato, hogy 5 csavaros kialakitasu. De nekem mindegy. :) Mindenki sajat maganak makettezik, es eldonti hogy milyenre krealja a szerzemenyet. | |||||
juge75 | Adatlap | 603123 | 2016. február 13. 19:01 | ![]() | |
Egyedül a Brit / Kanadai QF volt 6 keréktő csavaros, az összes többi 5. | |||||
juge75 | Adatlap | 603122 | 2016. február 13. 19:00 | ![]() | |
? Melyik kettő? | |||||
romsitsa | Adatlap | 603119 | 2016. február 13. 17:37 | ![]() | |
Ránézésre a Bofors kereke pont ugyan olyan mint a tgk.-é. Lemezfelni, kívülről egy rögzítőperem, egy gumiszalag az abroncson azon belső és a gumiabroncs. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 603118 | 2016. február 13. 17:34 | ![]() | |
Tekintsd meg a kezelési utasítását, mindkét löveg hat csavaros. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 603092 | 2016. február 13. 11:33 | ![]() | |
Üdv! Visszatérve az eredeti kérdésre. A Rába Ansaldo szállító pótkocsi kerekei 7.00x34-es abroncsok voltak. (Rába Super hátsó tengelyeken volt ilyen, ha jól rémlik) Az Opel Blitz felni kifejezés magyar szempontból kicsit vicces, mert jóval kevesebb volt magából a típusból, mint mondjuk Fordokból. A Blitzek abroncsmérete azt hiszem 6.00x17, illetve 6.50x17-es volt (elöl+hátul). A Bofors abroncsok teljesen másképp készültek, szerintem nem rendes, teherautóra szerelhető abroncsok voltak, de mivel nem vagyok ágyús, nem tudom pontosan. Egy biztos: maga a gumi mindegyiken Cordatic kellett, hogy legyen, szinte mindenre itthon készült az abroncsozás, mérettől függetlenül. (...és nem a Magyar Ruggyantaárugyár Rt-nél, mint ahogy arra volt egy terelési kísérlet egy másik topicban. Ők mindnféle taligára, lóvonta eszközre és talicskára gyártottak gumikat.) I. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603080 | 2016. február 13. 10:19 | ![]() | |
Svedek is gyartottak 6 csavaros kivitelben. Viszont a Magyar epitesu 5 csavaros volt, viszont nem lehetettlen az olaszok altal, serulten zsakmanyolt, angol epitesu lovegek, magyar alkatreszekkel javitott valtozatanal a 6 csavaros felni. Volt ilyen. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 603079 | 2016. február 13. 10:13 | ![]() | |
dnepromodel | Adatlap | 603078 | 2016. február 13. 10:08 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 603077 | 2016. február 13. 09:56 | ![]() | |
Felni kitöretnél szögletesebb alakú, nem olyan szépen kerekített verziót kell a kocsidra. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603076 | 2016. február 13. 09:55 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 603075 | 2016. február 13. 09:55 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 603072 | 2016. február 13. 09:51 | ![]() | |
Szia Zoli! Első olvasatra elvettettem a véleményed! :) De ez nem változtat a valóságon! :D Én is annak nézem most már. Rájöttem, hogy Opel kerék változat is van bőven! Köszi a segítséget. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 603071 | 2016. február 13. 09:46 | ![]() | |
Szervusz Barátom! Hát bizony volt többféle is. :( Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 603070 | 2016. február 13. 09:44 | ![]() | |
Mutass már nekem hat keréktőcsavaros Boforsot. | |||||
juge75 | Adatlap | 603069 | 2016. február 13. 09:43 | ![]() | |
Opel Blitz kerekek. | |||||
juge75 | Adatlap | 603068 | 2016. február 13. 09:37 | ![]() | |
A Bofors és a Gaz AA kerék kompatibilis egymással, de nem ugyanolyan a kialakításuk. | |||||
juge75 | Adatlap | 603067 | 2016. február 13. 09:35 | ![]() | |
A képen egy orosz AZP-39 látható, lövegpajzs nélkül. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603066 | 2016. február 13. 09:25 | ![]() | |
Nos ilyen a Magyar gyartasu Bofors kerek! Egyebek mellet rengeteg Magyaritas letezik ezen tipuson belul. A Lengyel katonak altal atadott Bofik is atestek neminemu Magyaritason, es ezek nagy resze Finn segelykent tavozott az orszagbol. A nemet es olasz zsakmanyolt lovegekhez is kerultek ki javitokeszletek, sot az olaszok kikepzoket is kertek a zsakmanyolt angol epitesu Boforsokhoz, valamint municiot. Egyszoval eleg nagy a zurzavar Boforsok teren, foleg a szovetsegeseinknel. Egyebkent, amig a hadiallapot nem allt be az angolokkal, rengeteg megrendeles erkezett toluk a Magyar gyartasu loszerekre, mert rendkivuli jo minosegben gyartottuk oket! | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603064 | 2016. február 13. 09:23 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Nem értem a kérdésedet, de ezzel a kocsival szerintem semmi gond nincs. Ez egy sima 35M Ansaldo. Valóban nincs beszerelve a fegyverzet, valószínűleg azért, mert a terepjáró-képesség teszteléséhez (amiért a kocsit felmászatták a betonakadályra) nem volt hozzá éppen szükség, de a helye szépen látszik, tökéletesen kivehető a magyar szerkesztésű bukótorony (nincs az belemezelve, látszik is a nyílása).
A tetején, a bal oldalon a szintén magyar szerkesztésű figyelőtorony (vagy parancsnoki kupola, ha úgy jobban tetszik) van. De annak ott is van a helye, hiszen a parancsnok kezelte egyben a fegyverzetet is.
A 150db Ansaldóból 45db kapott ilyen figyelőtornyot, hogy a parancsnoknak jobb figyelési lehetőségei legyenek.
A téma kutatói biztos meg fogják tudni mondani talán a rendszámát is, meg hogy hol használták.
Üdv.