/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Tjoe 141827 2011. február 22. 16:18
Válasz erre
haribo1
haribo1
haribo2
haribo2
haribo3
haribo3

2.-án meglőttem Ferihegyen az igazit, úgyhogy gyorsan megcsináltam a makett verzióját.
Véleményem szerint 1/144-ben nem sok értelme van az átlátszó ablakokkal bíbelődni. A gyári 1mm vastag cockpit üveggel sem lesz szebb a madár. Az utastér űvegezést meg azért nem, mert nekem is van fóliázott makettem, de 50cm távolságból már nem lehet megkülönböztetni a matricás ablaksortól. Max ha az ablakhoz állok vele és átnézek a törzsön. Nagyobb méretarányban nyilván más a helyzet. 
Fóka 141826 2011. február 22. 15:33
Válasz erre
Il-18
Il-18

Próbáltam keresni fényképet a sajátjaim közt, amin a Clearfixes ablakmegoldás látható, de bizony annyira átlátszó az anyag, hogy a képeken nem is látszik. Úgyhogy jobb híján itt egy Il-18-as, bizony ennek az ablakain is Clearfix hártya feszül!
Fóka 141825 2011. február 22. 15:28
Válasz erre
Clearfix
Clearfix

Ja, és a legfontosabb: a Clearfix ablakokat festés után, a kész maketten kell kialakítani, tehát a maszkolás keserves munkáját el lehet felejteni! A képen a Clearfix manapság szokásos kiszerelése látható.
Fóka 141824 2011. február 22. 15:23
Válasz erre
Ha nincs átlátszó elem, akkor a legjobb megoldás az Airfix "Clearfix"-e. Én régóta használom, még 1:100-as makettekhez is. Szerintem még jobb is, mint amikor vastag műanyag ablakot kellene a helyére illeszteni, a Clearfix annál sokkal jobb eredményt ad. Olyannyira, hogy az Airfix a régi utasgépeinek újabb kiadásaiból már ki is hagyta az átlátszó fröccsöntött ablakokat, és egy kis tubus Clearfixet rak a dobozba.

A cucc méz-állagú, teljesen átlátszó folyadék, és eredetileg az átlátszó alkatrészek ragasztására szánták, mert nem oldja, nem foltosítja a műanyagot, száradás után víztiszta marad. De ablaknyílás befedésére is kiváló. Egy kis cseppet fogpiszkáló végére kell venni és belerakni a nyílásba, majd körző mozdulatokkal elérni, hogy a csepp kitöltse az ablakot. Egy óra alatt tökéletesen kifeszül és megszárad, tökéletes hatást keltve. Én pl. legutóbb az Il-14-esem ablakait is ezzel csináltam, ld. pár hozzászólással alább.
BalEee 141823 2011. február 22. 15:13
Válasz erre
Azt értem, hogy át lehet látni, de nem adtak üveget belülre, se matricát kívülre, tehát csak lyukak vannak, és az a kérdés, hogy azzal mit tudok kezdeni.
Fóka 141822 2011. február 22. 08:41
Válasz erre
Szia!

De miért nem szeretnéd? Hiszen az igazi utasszállító repülőgépen is keresztül lehet látni, ha oldalról nézi az ember. Szerintem a befedett ablakok (főleg, ha ez a pilótafülke ablakait is így csinálták meg) sohasem lesznek olyan élethűek, mint az átlátszóak, mert a szürke-fekete festés nem tudja imitálni az üveg átlátszóságát.

Az egészhez csupán annyi kell még, hogy a törzs belsejét ki kell festeni valami sötét színnel (praktikusan sötétszürkével), hogy a fehér műanyag színe ne virítson belülről.

Fóka
Varjúbácsi 141821 2011. február 22. 08:16
Válasz erre
Az igazi megoldás az lenne, ha az ablakokat eltömítenéd, és a helyére ablakmatricát tennél.
zoli1989 141820 2011. február 21. 21:32
Válasz erre
Őszintén szólva a fotók alapján egyből a Kis-Duna jutott eszembe :)
Vackor 141819 2011. február 21. 21:16
Válasz erre
Valahol a soroksári Kisduna-ág környékén (lehet, hogy Ráckeve magasságában), a '70-es évek legelején. Akkoriban még Tököl felé haladtában Mi-6 is volt hallható-látható...
PETI 141818 2011. február 21. 20:40
Válasz erre
Szia!
Azt a két Kamovot hol fotóztad?
Üdv
BalEee 141817 2011. február 21. 20:29
Válasz erre
Sziasztok!

Még eddig nem építettem utasszállító gépet, de most vettem egy Revell A319-et. Azt szeretném kérdezni, hogy az ablakokat hogy kell megcsinálni, hogy a legélethűbb legyen? Nem szeretném így hagyni, hogy át lehessen látni a gépen.
Tjoe 141816 2011. február 21. 12:55
Válasz erre
Ismerős érzés. Nálunk a "na, megint egy makett" így hangzik: Na, már megint egy új porfogó! :)
Tjoe 141815 2011. február 21. 12:49
Válasz erre
Szép lett, gratulálok! A gyárilag hozzáadott futóművekkel elég viccesen nézett ki.
Fóka 141814 2011. február 21. 12:37
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm az elismeréseket! Vackor, ezeknek a régi képeknek is van egy egészen kellemes hangulata, mint a régi családi képek egykori, soha vissza nem térő derűs harmóniája...

Most sajnos a "szülés utáni depresszió" állapotában vagyok, ismeritek ezt az érzést? Amikor az ember napok (hetek) óta egy készülő makett körül járatja a gondolatait, éjjel is felkel, mert nem tud aludni, és elvégez 1-2 műveletet, aztán a katarzis, amint elkészül - aztán a nagy, süket üresség... A makett elkezdi élni keserves sorsát, a porosodást a polcon, páran még megdícsérik (esetleg bírálják) a hozzáértők közül, de másoknak (pl. szeretteinknek) már csak "na, megint egy makett", bármennyire is különleges szerzemény. A beléfeccolt munka hevülete, kínja és diadala lassacskán ködbe vesző emlék lesz, aztán ha már mi magunk is csak emlékek leszünk, akkor az sem... Utódjainknak pedig már csak teher lesz ("dobjuk már ki - de szegény öreg olyan lelkesen buherálta ezeket, csak ne lenne ilyen sok..."), aztán mégis elszánják magukat, és nagyot sóhajtva átadják az enyészetnek, és az egészet beborítja a feledés könyörületes homálya...
Vackor 141813 2011. február 21. 11:31
Válasz erre
archív 03
archív 03
archív 04
archív 04
CitationLearjet
CitationLearjet
Connstellation
Connstellation
Dassault Falcon
Dassault Falcon
Boeing 707-2
Boeing 707-2
Dassault Mercure
Dassault Mercure

Szia Fóka !

Nem tudok betelni alkotásaiddal (meg a tágas hellyel, ahol tartod őket...). Néhány archiv fotón Superfreigheter, Jumbo, Trident, Mercure, Tu-114 és Tu-144 emlékeimet mutatnám meg (akkor még a fotózásban is kezdő voltam), illetve néhány újabb alkotásomat is közzéteszem.
Tibcsi 141812 2011. február 21. 08:57
Válasz erre
Hát Kolléga,

Le a kalappal! pedig nem hordok olyasmit, de nem hittem volna, hogy ilyen szép repcsit hozol ki belőle. Igazad van, korhűség ide, vagy oda: hiba lett volna az eredeti futóműveket és srófokat felhasználni.

Szép a 134-es is, az enyémmel sajna nem sokat haladtam eddig.

Gratula, na! :)
Fóka 141811 2011. február 21. 08:38
Válasz erre
Szia! Az a 2 szám a termék eredeti gyári és a magyarországi cikkszáma lehet. Akkoriban a Triál nevű cég volt a kizárólagos állami játékimportőr. Arra lehet a matricából következtetni, hogy ezt a példányt magyarországi exportra szánták, és valószínűleg itt is került forgalomba.

Fóka
Richyke90 141810 2011. február 20. 23:48
Válasz erre
Szia Fóka!
Az enyémben nem volt olyan "csomagolócédula". És ahogy te is észrevetted, az én gépem törzse inkább sárga, mint fehér.
De a doboz alján van egy matrica, ami nem sok mindent mond nekem.
ART-Nr 15812 és Trial 23140 van rajta. Ebből lehet következtetni valamire?
Fóka 141809 2011. február 20. 17:39
Válasz erre
Valami még eszembe jutott az NDK Tu-134-esről: a budiablakokat is javítani kell, pontosabban áthelyezni, mert az igazin nem olyan hátul volt, mint a maketten, hanem kb. a hajtóműkonzolok belépőélének vonalában. Ez sajnos az én példányomon nem látszik (nem csináltam meg, mit tagadjam...).
Fóka 141808 2011. február 20. 17:25
Válasz erre
Packzettel
Packzettel
TU3
TU3

Köszönöm az elismerő szavakat :-)

Ricsi, ez a fekete alapú doboz a Veb Plasticart késői, 80-as évek közepétől kezdődő időszakában volt szokásos, a makett tehát valószínűleg 1985. és 1990. között készülhetett. Erre utal a vajszínű törzs is, korábban ugyanis egészen fehér műanyagból csinálták a fehér részeket, esetleg egészen kicsit vajszínűből. Nekem volt szerencsém olyan késői készlethez, amiben az egyik törzsfél hófehér, a másik pedig már szinte sárga volt... Nem volt egy kis "csomagolócédula" (Packzettel) a dobozban? Azon szokták napra pontosan jelölni a gyártás idejét. Bár a vége felé már csak egy jelöletlen cetlit raktak a dobozba, aztán azt sem.

Maga a makett, a Tu-134-es szerintem a legjobban sikerült NDK makettek közé tartozik. A pilótafülke ablakának alkatrészén azonban pár ablakelemet el kell tüntetni (a helyére illesztés után tömíteni és befesteni), mert a valóságban csak egy sor ablak és 1-1 szemöldökablak volt a típuson. A műanyag alkatrészen lévő felső 3-3 kis ablak közül csak a középsőket kell átlátszóra hagyni, ezt fotó alapján érdemes megcsinálni. Nagyot javít a kész makett élethűségén.

Ami a matricát illeti, a dobozon egy korai Interflug festés látható, az NDK-ban eladott makettekhez adtak ilyet. Az Aeroflot szintén korai festésminta, az exportra szánt dobozokba tették, de két apró gond van vele: az orránál lévő Tupoljev embléma alapja a valóságban fehér volt, ezt aláfestéssel könnyű orvosolni, az viszont nagyobb baj, hogy az ablakvonal felső vékony csíkja a valóságban piros volt. Ezt én más matricákból vett csíkkal orvosoltam, de nem volt könnyű, ld. a képet. Tudni kell továbbá, hogy az eredeti repülőgépen az örvényorsó (a vízszintes vezérsík közepének orsószerű eleme) is kék volt. De te úgyis Malévre fested, ezt csak érdekességképpen írtam.

Talán mondtam már másutt, hogy ha átlátszó ablakokkal csinálja meg az emberfia ezeket az NDK maketteket (és hát miért ne tenné, hiszen a valóságban is átlátszó...), akkor feltétlenül be kell festeni a törzset belülről valami sötét színre, különben nagyon élethűtlen, játékszerű lesz a makett a végén. Ez persze minden más világos műanyagból készült utasszállítóra is igaz, nem csak az NDK példányokra.

Fóka
Richyke90 141807 2011. február 20. 14:53
Válasz erre
Szia Fóka!
Nagyon gyönyörű lett!
/OFF/ Van egy régi NDK-s Tu-134 makettem (összeépítetlenül), honnan tudom, hogy mikor gyártották? Olyan matricával van, mint a te utolsó képeden az AEROFLOT-os.
Dobozbontás itt: /makettinfo.hu/index.php/
Üdv
Ricsi
Airmax 141806 2011. február 20. 14:43
Válasz erre
Szevasz Fóka

Nagyon szép lett! Kalapemelés :)

Üdv: András
Fóka 141805 2011. február 20. 11:35
Válasz erre
...ehh, 3 "valóban" a hozzászólásomban :-( Úgy látszik, minden szellemi energiám elfogyott az éjszakai matricázástól.
Fóka 141804 2011. február 20. 11:33
Válasz erre
Szia, kösz :-) Valóban van egy kis különbség az eredeti formájához képest. Úgy vélem, azért gyártották olyan masszívra és nagyra a futókat, mert még valóban játéknak szánták a makettet 1958-ban, amikor tervezték. Manapság valóban furcsán mutatott volna a polcomon az élethűbb makettek között...
Vik30 141803 2011. február 20. 10:24
Válasz erre
Fóka 141802 2011. február 20. 08:57
Válasz erre
Il-14 1
Il-14 1
Il-14 2
Il-14 2
Il-14 3
Il-14 3
Il-14 4
Il-14 4
Il-14 5
Il-14 5

Jó reggelt!

Véget ért az időutazás, elkészült a 45 éve gyártott Il-14.
Az összegzés:

Eredeti makett a következő feljavításokkal:
- mérethű futók és légcsavarok az eredeti helyett - saját gyártás;
- egyéb kis kiegészítők: antennák, pitot cső, stb.;
- Clearfix üvegezés a gyári celofán helyett;
- profi minőségű utángyártott matrica (eBay-ről) az eredeti elsárgult helyett.

Amit lehetett volna még tunningolni, de túl nagy falatnak tűnt:
- a bumfordi orr-rész élethűvé alakítása - talán majd egyszer...

Fóka
Newman 141801 2011. február 19. 20:59
Válasz erre
Hááát... én többre várom, sajnos... Viszont nem hinném, hogy alakhibás lesz!
PETI 141799 2011. február 19. 20:22
Válasz erre
Szia!

Szerintem az ICM makettek is szép lassan drágulnak, szóval én a bolti árát 4fél-5 körülire várom. Annál nemigen lesz olcsóbb, de a minősége szerintem oké lesz. (Csak ne legyen alakhibás..)

Üdv
Fodi 141798 2011. február 19. 18:50
Válasz erre
Hmm, nem rossz. Épp tegnap vettem meg a Minicraft DC-3-ast, eljátszottam a gondolattal, hogy átalakítom Li-2-vé, de most már marad DC-3. :)
(na és persze kíváncsi vagyok mit válaszolnak az amcsik a reklamáló e-mailemre, a lefóliázott dobozban tört alkatrészek voltak, hiányzó a matricalap és az útmutató)
Newman 141797 2011. február 19. 17:31
Válasz erre
Van nekik 757-300-asuk is, Continental matricával. Az A318 meg létezik Air France matricával, de a Frontier sokkal jobb témaválasztás!
www.club-tm.ru/showfirm.php
Richyke90 141796 2011. február 19. 12:55
Válasz erre
Airbus A318 Frontier
Airbus A318 Frontier
Airbus A318 Frontier2
Airbus A318 Frontier2

Hoppááá!
Találtam még egyet!
Eastern Express 1:144 Airbus A318 Frontier
151 UAH = 3.775 Ft
Vik30 141795 2011. február 19. 12:54
Válasz erre
Megkérdezem majd a cimborámat mennyi!Asszonynak összeraktam 1 concordot mellé jól mutatna ez is!
Richyke90 141794 2011. február 19. 12:47
Válasz erre
Li-2
Li-2

Sziasztok!
Egy kis újdonság 1:144-ben!
Eastern Express Li-2 103 UAH = 2.575 Ft
Nem tűnik rossznak.
Richyke90 141793 2011. február 18. 14:31
Válasz erre
Sziasztok!
Kb mennyit kell majd kiadni ezért a szépségért?
Az ICM makettek drágák? Jó minőségűek?
Ha valaki talál, akkor szóljon nekem is.
(Valószínűleg a Kék Kobra is forgalmazni fogja.)
Szerintem érdemes lesz benézni!
Üdv

Ricsi
Sanjurjo 141792 2011. február 18. 13:03
Válasz erre
Sziasztok!

Gyerekek, hol és mennyiért lehet majd kapni, ezt a Tu 144-est. Apropó Il 62-est, 1/144-esben fröccsöntve nem add ki valaki, mert a kisszériás műgyanta makettje egy vagyon.
Fóka 141790 2011. február 18. 09:36
Válasz erre
Jajjj... Ez ráadásul a szériaváltozat, nem a prototípus, mint az NDK 1:100-as... Hát mehetek a boltba én is (hova is? Láttad már valahol?). Pedig az Il-14 után pihenni akartam egy kicsit
Tibcsi 141789 2011. február 18. 09:29
Válasz erre
ICM_Tu144
ICM_Tu144

Az ICM újdonsága ez a gyönyörűszég. :) Már megint makettet kell venni... ehhh! :)
Fóka 141788 2011. február 18. 09:09
Válasz erre
Szia Vackor!

Köszönöm :-) A papírmakettekre én is emlékszem halványan, talán egy jókora Mig-21-esem volt, amit a papám állított össze, meg egyszer kaptam egy kb. 1:100-as Tu-154-est csillogó papírból - azt is elkezdte összerakni a papám, a törzs első része el ia készült, de aztán valószínűleg elfogyott a türelme, mert egy szép nap eltűnt a fiókjából, én meg nem forszíroztam...

A német eBay-en rendszeresen megjelenik egy 1:50-es Il-18 papírmakett, látványos lehet a mérete miatt, de szörnyű ára szokott lenni, az is valami hatvanas évekbeli terméknek tűnik.

Fóka
Vackor 141786 2011. február 17. 23:23
Válasz erre
Szia Fóka !

Gratulálok mégegyszer a remekműhöz, még így is igazán klasszul néz ki, hátmég majd az új matricákkal ! Bár nem egészen ide tartozik, de én annak idején még az ezermester-boltokban kapható papírmakettekkel kezdtem "pályafutásomat": Jak-11, Spitfire, Magister, stb. Műanyagból az L-60 volt az első..
Fóka 141784 2011. február 17. 21:30
Válasz erre
Matrica
Matrica

Ez a link már megint nem akar működni :-(
Akkor hát jöjjön megint a kép.
Fóka 141783 2011. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia Peti!

Kösz az elismerést :-)

A matricát az Ebay-en árulták:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll

Voltak még más utángyártott matricái is ennek az eladónak a régi NDK makettekhez. Gondolom, ő gyártja, mert többször is listázta már őket. Valószínűleg hamarosan megint megjelenik velük.

Fóka
PETI 141782 2011. február 17. 20:06
Válasz erre
Szia Fóka!
Minden elismerésem, ez szép munka!
A matricát hol szerezted be?
Üdv
Fóka 141781 2011. február 17. 19:03
Válasz erre
2011_13
2011_13
2011_14
2011_14
2011_15
2011_15
2011_16
2011_16
2011_17
2011_17
2011_18
2011_18

Sziasztok!

Hát igazán élmény mostanában makettezőnek lenni. Nem hittem volna, hogy egy közel ötvenéves makett mellé profi minőségű utángyártott matricát is sikerül szereznem :-) Nem is kell mondjam, melyik az eredeti, és melyik az új - bár a replika tökéletesen pontos! A lakkréteg pedig nem a teljes ívet borítja, csak a mintákat, tehát éppen olyan, mint az igazi gyári matricák.

A makett is szépen alakul. Azután, hogy eldöntöttem, mérethelyes darabokra cserélem a bumfordi légcsavarokat és futóműveket, pár egyéb apróságot is ráraktam: a jellegzetes kettős pitot-csövet, a szálantennát, meg ilyesmit. Már csak a pilótafülke ablakkeretei maradtak kicsit bénák, de asszem, így hagyom, mert ha vékonyítanám őket, az ablakok túl nagyokká válnának. Eltüntetni sem akarom őket teljesen, mert mindenképpen átlátszóaknak akarom megcsinálni clearfixszel (kösz Tibcsi - még mindig van belőle, és használható), mert az összes többi makettem is egyetlen kivétellel átlátszó üvegezésű.

Gyönyörködve nézegetem ezt a kis gyönyörűséget, ahogy alakul. Mivel az első NDK makettem egy Il-18-as volt 1967 őszén, nekem az 1966. ápr. 29.-én gyártott Il-14-es igazi "történelem előtti" kincs. Ebben a festésre előkészített állapotában egészen úgy néz ki, mint az időjárás és az évtizedek által megtépázott öreg repülőgép egykori szovjet repülőterek sarkában...

Fóka
Airmax 141780 2011. február 15. 00:26
Válasz erre
Szevasztok

Ez az Ural Airlines "Logo" ja vezérsíkon.
MiG25Fan 141779 2011. február 14. 23:08
Válasz erre
Sziasztok,

A fotót Anton Petrov készítette, 2007-10-28-án Moszkva Domodedovo-n.
Ezeknél a légitársaságoknál repült a gép a gyártása óta:

OK-UCE, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Czech Airlines 1989.06-2000.01.20

RA-85848, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989
Bashkirian Airlines 2000.01.20-2005.06
Aeroflot (lízingben) 2005.11-2006.06
Bashkirian Airlines 2006.06-2006.08
Perm Airlines 2006.08-2007.09(~)
Atlant-Soyuz Airlines 2007.09(~)-2010.06
Zapolyarye Airlines 2010.06-jelenleg is(?)

Magyar lajstromban (a jelek szerint) nem volt a gép.
Üdv,
MiG25Fan
Lapi 141778 2011. február 14. 22:22
Válasz erre
kicsit elgondolkodtam közben !

Fóka mester segítségére lesz szükség !

amire én gondoltam (kis naiv) elsőre,nem is biztos, hogy jóó

az egyik 1975.09.30 óta bejrut közelében nyugszik
a másik 1977.12.02 óta bengazinál tért örök nyugalomba
a harmadik 93 óta RA-85051 re változott.

több nem jött Hoszni Mubarak-tól

amire én gondoltam az pedig 1973 szeptember 5 -től nekünk szolgált !

akkor mi ez ?

sokat segítene persze, ha biztosra tudnám hol fotóztad !
bár nagyon egyértelműnek látszik..
akkor meg miért ez a sok minta..

valaki másnak van ötlete segítségként ?
Lapi 141777 2011. február 14. 21:18
Válasz erre
Nagyon jó a rejtvény !

hihetetlen, ennyi év után még ott van a nyoma !

szenzációs !
Newman 141776 2011. február 14. 19:09
Válasz erre
Tu-154M
Tu-154M

Itt a kép hozzá...
Newman 141775 2011. február 14. 19:07
Válasz erre
Ma esti képrejtvény:
Hány légitársaságnál üzemelt ez a Tu-154-es?
Üdv.:
Péter
Airmax 141774 2011. február 14. 16:05
Válasz erre
Szervusz Fóka

Egy kis segítség az építéshez...
www.youtube.com/watch

Számtalan egyedi felvétel van a gépről.

Üdv neked
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.