<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Tjoe | Adatlap | 141827 | 2011. február 22. 16:18 | ||
Fóka | Adatlap | 141826 | 2011. február 22. 15:33 | ||
Próbáltam keresni fényképet a sajátjaim közt, amin a Clearfixes ablakmegoldás látható, de bizony annyira átlátszó az anyag, hogy a képeken nem is látszik. Úgyhogy jobb híján itt egy Il-18-as, bizony ennek az ablakain is Clearfix hártya feszül! | |||||
Fóka | Adatlap | 141825 | 2011. február 22. 15:28 | ||
Ja, és a legfontosabb: a Clearfix ablakokat festés után, a kész maketten kell kialakítani, tehát a maszkolás keserves munkáját el lehet felejteni! A képen a Clearfix manapság szokásos kiszerelése látható. | |||||
Fóka | Adatlap | 141824 | 2011. február 22. 15:23 | ||
Ha nincs átlátszó elem, akkor a legjobb megoldás az Airfix "Clearfix"-e. Én régóta használom, még 1:100-as makettekhez is. Szerintem még jobb is, mint amikor vastag műanyag ablakot kellene a helyére illeszteni, a Clearfix annál sokkal jobb eredményt ad. Olyannyira, hogy az Airfix a régi utasgépeinek újabb kiadásaiból már ki is hagyta az átlátszó fröccsöntött ablakokat, és egy kis tubus Clearfixet rak a dobozba. A cucc méz-állagú, teljesen átlátszó folyadék, és eredetileg az átlátszó alkatrészek ragasztására szánták, mert nem oldja, nem foltosítja a műanyagot, száradás után víztiszta marad. De ablaknyílás befedésére is kiváló. Egy kis cseppet fogpiszkáló végére kell venni és belerakni a nyílásba, majd körző mozdulatokkal elérni, hogy a csepp kitöltse az ablakot. Egy óra alatt tökéletesen kifeszül és megszárad, tökéletes hatást keltve. Én pl. legutóbb az Il-14-esem ablakait is ezzel csináltam, ld. pár hozzászólással alább. | |||||
BalEee | Adatlap | 141823 | 2011. február 22. 15:13 | ||
Azt értem, hogy át lehet látni, de nem adtak üveget belülre, se matricát kívülre, tehát csak lyukak vannak, és az a kérdés, hogy azzal mit tudok kezdeni. | |||||
Fóka | Adatlap | 141822 | 2011. február 22. 08:41 | ||
Szia! De miért nem szeretnéd? Hiszen az igazi utasszállító repülőgépen is keresztül lehet látni, ha oldalról nézi az ember. Szerintem a befedett ablakok (főleg, ha ez a pilótafülke ablakait is így csinálták meg) sohasem lesznek olyan élethűek, mint az átlátszóak, mert a szürke-fekete festés nem tudja imitálni az üveg átlátszóságát. Az egészhez csupán annyi kell még, hogy a törzs belsejét ki kell festeni valami sötét színnel (praktikusan sötétszürkével), hogy a fehér műanyag színe ne virítson belülről. Fóka | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 141821 | 2011. február 22. 08:16 | ||
Az igazi megoldás az lenne, ha az ablakokat eltömítenéd, és a helyére ablakmatricát tennél. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 141820 | 2011. február 21. 21:32 | ||
Őszintén szólva a fotók alapján egyből a Kis-Duna jutott eszembe :) | |||||
Vackor | Adatlap | 141819 | 2011. február 21. 21:16 | ||
Valahol a soroksári Kisduna-ág környékén (lehet, hogy Ráckeve magasságában), a '70-es évek legelején. Akkoriban még Tököl felé haladtában Mi-6 is volt hallható-látható... | |||||
PETI | Adatlap | 141818 | 2011. február 21. 20:40 | ||
BalEee | Adatlap | 141817 | 2011. február 21. 20:29 | ||
Sziasztok! Még eddig nem építettem utasszállító gépet, de most vettem egy Revell A319-et. Azt szeretném kérdezni, hogy az ablakokat hogy kell megcsinálni, hogy a legélethűbb legyen? Nem szeretném így hagyni, hogy át lehessen látni a gépen. | |||||
Tjoe | Adatlap | 141816 | 2011. február 21. 12:55 | ||
Ismerős érzés. Nálunk a "na, megint egy makett" így hangzik: Na, már megint egy új porfogó! :) | |||||
Tjoe | Adatlap | 141815 | 2011. február 21. 12:49 | ||
Szép lett, gratulálok! A gyárilag hozzáadott futóművekkel elég viccesen nézett ki. | |||||
Fóka | Adatlap | 141814 | 2011. február 21. 12:37 | ||
Sziasztok! Köszönöm az elismeréseket! Vackor, ezeknek a régi képeknek is van egy egészen kellemes hangulata, mint a régi családi képek egykori, soha vissza nem térő derűs harmóniája... Most sajnos a "szülés utáni depresszió" állapotában vagyok, ismeritek ezt az érzést? Amikor az ember napok (hetek) óta egy készülő makett körül járatja a gondolatait, éjjel is felkel, mert nem tud aludni, és elvégez 1-2 műveletet, aztán a katarzis, amint elkészül - aztán a nagy, süket üresség... A makett elkezdi élni keserves sorsát, a porosodást a polcon, páran még megdícsérik (esetleg bírálják) a hozzáértők közül, de másoknak (pl. szeretteinknek) már csak "na, megint egy makett", bármennyire is különleges szerzemény. A beléfeccolt munka hevülete, kínja és diadala lassacskán ködbe vesző emlék lesz, aztán ha már mi magunk is csak emlékek leszünk, akkor az sem... Utódjainknak pedig már csak teher lesz ("dobjuk már ki - de szegény öreg olyan lelkesen buherálta ezeket, csak ne lenne ilyen sok..."), aztán mégis elszánják magukat, és nagyot sóhajtva átadják az enyészetnek, és az egészet beborítja a feledés könyörületes homálya... | |||||
Vackor | Adatlap | 141813 | 2011. február 21. 11:31 | ||
Szia Fóka ! Nem tudok betelni alkotásaiddal (meg a tágas hellyel, ahol tartod őket...). Néhány archiv fotón Superfreigheter, Jumbo, Trident, Mercure, Tu-114 és Tu-144 emlékeimet mutatnám meg (akkor még a fotózásban is kezdő voltam), illetve néhány újabb alkotásomat is közzéteszem. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141812 | 2011. február 21. 08:57 | ||
Hát Kolléga, Le a kalappal! pedig nem hordok olyasmit, de nem hittem volna, hogy ilyen szép repcsit hozol ki belőle. Igazad van, korhűség ide, vagy oda: hiba lett volna az eredeti futóműveket és srófokat felhasználni. Szép a 134-es is, az enyémmel sajna nem sokat haladtam eddig. Gratula, na! :) | |||||
Fóka | Adatlap | 141811 | 2011. február 21. 08:38 | ||
Szia! Az a 2 szám a termék eredeti gyári és a magyarországi cikkszáma lehet. Akkoriban a Triál nevű cég volt a kizárólagos állami játékimportőr. Arra lehet a matricából következtetni, hogy ezt a példányt magyarországi exportra szánták, és valószínűleg itt is került forgalomba. Fóka | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141810 | 2011. február 20. 23:48 | ||
Szia Fóka! Az enyémben nem volt olyan "csomagolócédula". És ahogy te is észrevetted, az én gépem törzse inkább sárga, mint fehér. De a doboz alján van egy matrica, ami nem sok mindent mond nekem. ART-Nr 15812 és Trial 23140 van rajta. Ebből lehet következtetni valamire? | |||||
Fóka | Adatlap | 141809 | 2011. február 20. 17:39 | ||
Valami még eszembe jutott az NDK Tu-134-esről: a budiablakokat is javítani kell, pontosabban áthelyezni, mert az igazin nem olyan hátul volt, mint a maketten, hanem kb. a hajtóműkonzolok belépőélének vonalában. Ez sajnos az én példányomon nem látszik (nem csináltam meg, mit tagadjam...). | |||||
Fóka | Adatlap | 141808 | 2011. február 20. 17:25 | ||
Köszönöm az elismerő szavakat :-) Ricsi, ez a fekete alapú doboz a Veb Plasticart késői, 80-as évek közepétől kezdődő időszakában volt szokásos, a makett tehát valószínűleg 1985. és 1990. között készülhetett. Erre utal a vajszínű törzs is, korábban ugyanis egészen fehér műanyagból csinálták a fehér részeket, esetleg egészen kicsit vajszínűből. Nekem volt szerencsém olyan késői készlethez, amiben az egyik törzsfél hófehér, a másik pedig már szinte sárga volt... Nem volt egy kis "csomagolócédula" (Packzettel) a dobozban? Azon szokták napra pontosan jelölni a gyártás idejét. Bár a vége felé már csak egy jelöletlen cetlit raktak a dobozba, aztán azt sem. Maga a makett, a Tu-134-es szerintem a legjobban sikerült NDK makettek közé tartozik. A pilótafülke ablakának alkatrészén azonban pár ablakelemet el kell tüntetni (a helyére illesztés után tömíteni és befesteni), mert a valóságban csak egy sor ablak és 1-1 szemöldökablak volt a típuson. A műanyag alkatrészen lévő felső 3-3 kis ablak közül csak a középsőket kell átlátszóra hagyni, ezt fotó alapján érdemes megcsinálni. Nagyot javít a kész makett élethűségén. Ami a matricát illeti, a dobozon egy korai Interflug festés látható, az NDK-ban eladott makettekhez adtak ilyet. Az Aeroflot szintén korai festésminta, az exportra szánt dobozokba tették, de két apró gond van vele: az orránál lévő Tupoljev embléma alapja a valóságban fehér volt, ezt aláfestéssel könnyű orvosolni, az viszont nagyobb baj, hogy az ablakvonal felső vékony csíkja a valóságban piros volt. Ezt én más matricákból vett csíkkal orvosoltam, de nem volt könnyű, ld. a képet. Tudni kell továbbá, hogy az eredeti repülőgépen az örvényorsó (a vízszintes vezérsík közepének orsószerű eleme) is kék volt. De te úgyis Malévre fested, ezt csak érdekességképpen írtam. Talán mondtam már másutt, hogy ha átlátszó ablakokkal csinálja meg az emberfia ezeket az NDK maketteket (és hát miért ne tenné, hiszen a valóságban is átlátszó...), akkor feltétlenül be kell festeni a törzset belülről valami sötét színre, különben nagyon élethűtlen, játékszerű lesz a makett a végén. Ez persze minden más világos műanyagból készült utasszállítóra is igaz, nem csak az NDK példányokra. Fóka | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141807 | 2011. február 20. 14:53 | ||
Szia Fóka! Nagyon gyönyörű lett! /OFF/ Van egy régi NDK-s Tu-134 makettem (összeépítetlenül), honnan tudom, hogy mikor gyártották? Olyan matricával van, mint a te utolsó képeden az AEROFLOT-os. Dobozbontás itt: /makettinfo.hu/index.php/ Üdv Ricsi | |||||
Airmax | Adatlap | 141806 | 2011. február 20. 14:43 | ||
Szevasz Fóka Nagyon szép lett! Kalapemelés :) Üdv: András | |||||
Fóka | Adatlap | 141805 | 2011. február 20. 11:35 | ||
...ehh, 3 "valóban" a hozzászólásomban :-( Úgy látszik, minden szellemi energiám elfogyott az éjszakai matricázástól. | |||||
Fóka | Adatlap | 141804 | 2011. február 20. 11:33 | ||
Szia, kösz :-) Valóban van egy kis különbség az eredeti formájához képest. Úgy vélem, azért gyártották olyan masszívra és nagyra a futókat, mert még valóban játéknak szánták a makettet 1958-ban, amikor tervezték. Manapság valóban furcsán mutatott volna a polcomon az élethűbb makettek között... | |||||
Vik30 | Adatlap | 141803 | 2011. február 20. 10:24 | ||
Szia most már jól néz ki! | |||||
Fóka | Adatlap | 141802 | 2011. február 20. 08:57 | ||
Jó reggelt! Véget ért az időutazás, elkészült a 45 éve gyártott Il-14. Az összegzés: Eredeti makett a következő feljavításokkal: - mérethű futók és légcsavarok az eredeti helyett - saját gyártás; - egyéb kis kiegészítők: antennák, pitot cső, stb.; - Clearfix üvegezés a gyári celofán helyett; - profi minőségű utángyártott matrica (eBay-ről) az eredeti elsárgult helyett. Amit lehetett volna még tunningolni, de túl nagy falatnak tűnt: - a bumfordi orr-rész élethűvé alakítása - talán majd egyszer... Fóka | |||||
Newman | Adatlap | 141801 | 2011. február 19. 20:59 | ||
Hááát... én többre várom, sajnos... Viszont nem hinném, hogy alakhibás lesz! | |||||
PETI | Adatlap | 141799 | 2011. február 19. 20:22 | ||
Szia! Szerintem az ICM makettek is szép lassan drágulnak, szóval én a bolti árát 4fél-5 körülire várom. Annál nemigen lesz olcsóbb, de a minősége szerintem oké lesz. (Csak ne legyen alakhibás..) Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 141798 | 2011. február 19. 18:50 | ||
Hmm, nem rossz. Épp tegnap vettem meg a Minicraft DC-3-ast, eljátszottam a gondolattal, hogy átalakítom Li-2-vé, de most már marad DC-3. :) (na és persze kíváncsi vagyok mit válaszolnak az amcsik a reklamáló e-mailemre, a lefóliázott dobozban tört alkatrészek voltak, hiányzó a matricalap és az útmutató) | |||||
Newman | Adatlap | 141797 | 2011. február 19. 17:31 | ||
Van nekik 757-300-asuk is, Continental matricával. Az A318 meg létezik Air France matricával, de a Frontier sokkal jobb témaválasztás! www.club-tm.ru/showfirm.php | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141796 | 2011. február 19. 12:55 | ||
Vik30 | Adatlap | 141795 | 2011. február 19. 12:54 | ||
Megkérdezem majd a cimborámat mennyi!Asszonynak összeraktam 1 concordot mellé jól mutatna ez is! | |||||
Richyke90 | Adatlap | 141794 | 2011. február 19. 12:47 | ||
Richyke90 | Adatlap | 141793 | 2011. február 18. 14:31 | ||
Sziasztok! Kb mennyit kell majd kiadni ezért a szépségért? Az ICM makettek drágák? Jó minőségűek? Ha valaki talál, akkor szóljon nekem is. (Valószínűleg a Kék Kobra is forgalmazni fogja.) Szerintem érdemes lesz benézni! Üdv Ricsi | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 141792 | 2011. február 18. 13:03 | ||
Sziasztok! Gyerekek, hol és mennyiért lehet majd kapni, ezt a Tu 144-est. Apropó Il 62-est, 1/144-esben fröccsöntve nem add ki valaki, mert a kisszériás műgyanta makettje egy vagyon. | |||||
Fóka | Adatlap | 141790 | 2011. február 18. 09:36 | ||
Jajjj... Ez ráadásul a szériaváltozat, nem a prototípus, mint az NDK 1:100-as... Hát mehetek a boltba én is (hova is? Láttad már valahol?). Pedig az Il-14 után pihenni akartam egy kicsit | |||||
Tibcsi | Adatlap | 141789 | 2011. február 18. 09:29 | ||
Fóka | Adatlap | 141788 | 2011. február 18. 09:09 | ||
Szia Vackor! Köszönöm :-) A papírmakettekre én is emlékszem halványan, talán egy jókora Mig-21-esem volt, amit a papám állított össze, meg egyszer kaptam egy kb. 1:100-as Tu-154-est csillogó papírból - azt is elkezdte összerakni a papám, a törzs első része el ia készült, de aztán valószínűleg elfogyott a türelme, mert egy szép nap eltűnt a fiókjából, én meg nem forszíroztam... A német eBay-en rendszeresen megjelenik egy 1:50-es Il-18 papírmakett, látványos lehet a mérete miatt, de szörnyű ára szokott lenni, az is valami hatvanas évekbeli terméknek tűnik. Fóka | |||||
Vackor | Adatlap | 141786 | 2011. február 17. 23:23 | ||
Szia Fóka ! Gratulálok mégegyszer a remekműhöz, még így is igazán klasszul néz ki, hátmég majd az új matricákkal ! Bár nem egészen ide tartozik, de én annak idején még az ezermester-boltokban kapható papírmakettekkel kezdtem "pályafutásomat": Jak-11, Spitfire, Magister, stb. Műanyagból az L-60 volt az első.. | |||||
Fóka | Adatlap | 141784 | 2011. február 17. 21:30 | ||
Ez a link már megint nem akar működni :-( Akkor hát jöjjön megint a kép. | |||||
Fóka | Adatlap | 141783 | 2011. február 17. 21:27 | ||
Szia Peti! Kösz az elismerést :-) A matricát az Ebay-en árulták: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll Voltak még más utángyártott matricái is ennek az eladónak a régi NDK makettekhez. Gondolom, ő gyártja, mert többször is listázta már őket. Valószínűleg hamarosan megint megjelenik velük. Fóka | |||||
PETI | Adatlap | 141782 | 2011. február 17. 20:06 | ||
Szia Fóka! Minden elismerésem, ez szép munka! A matricát hol szerezted be? Üdv | |||||
Fóka | Adatlap | 141781 | 2011. február 17. 19:03 | ||
Sziasztok! Hát igazán élmény mostanában makettezőnek lenni. Nem hittem volna, hogy egy közel ötvenéves makett mellé profi minőségű utángyártott matricát is sikerül szereznem :-) Nem is kell mondjam, melyik az eredeti, és melyik az új - bár a replika tökéletesen pontos! A lakkréteg pedig nem a teljes ívet borítja, csak a mintákat, tehát éppen olyan, mint az igazi gyári matricák. A makett is szépen alakul. Azután, hogy eldöntöttem, mérethelyes darabokra cserélem a bumfordi légcsavarokat és futóműveket, pár egyéb apróságot is ráraktam: a jellegzetes kettős pitot-csövet, a szálantennát, meg ilyesmit. Már csak a pilótafülke ablakkeretei maradtak kicsit bénák, de asszem, így hagyom, mert ha vékonyítanám őket, az ablakok túl nagyokká válnának. Eltüntetni sem akarom őket teljesen, mert mindenképpen átlátszóaknak akarom megcsinálni clearfixszel (kösz Tibcsi - még mindig van belőle, és használható), mert az összes többi makettem is egyetlen kivétellel átlátszó üvegezésű. Gyönyörködve nézegetem ezt a kis gyönyörűséget, ahogy alakul. Mivel az első NDK makettem egy Il-18-as volt 1967 őszén, nekem az 1966. ápr. 29.-én gyártott Il-14-es igazi "történelem előtti" kincs. Ebben a festésre előkészített állapotában egészen úgy néz ki, mint az időjárás és az évtizedek által megtépázott öreg repülőgép egykori szovjet repülőterek sarkában... Fóka | |||||
Airmax | Adatlap | 141780 | 2011. február 15. 00:26 | ||
Szevasztok Ez az Ural Airlines "Logo" ja vezérsíkon. | |||||
MiG25Fan | Adatlap | 141779 | 2011. február 14. 23:08 | ||
Sziasztok, A fotót Anton Petrov készítette, 2007-10-28-án Moszkva Domodedovo-n. Ezeknél a légitársaságoknál repült a gép a gyártása óta: OK-UCE, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989 Czech Airlines 1989.06-2000.01.20 RA-85848, Tupolev Tu-154M, gyári szám:89A-804, gyártási év:1989 Bashkirian Airlines 2000.01.20-2005.06 Aeroflot (lízingben) 2005.11-2006.06 Bashkirian Airlines 2006.06-2006.08 Perm Airlines 2006.08-2007.09(~) Atlant-Soyuz Airlines 2007.09(~)-2010.06 Zapolyarye Airlines 2010.06-jelenleg is(?) Magyar lajstromban (a jelek szerint) nem volt a gép. Üdv, MiG25Fan | |||||
Lapi | Adatlap | 141778 | 2011. február 14. 22:22 | ||
kicsit elgondolkodtam közben ! Fóka mester segítségére lesz szükség ! amire én gondoltam (kis naiv) elsőre,nem is biztos, hogy jóó az egyik 1975.09.30 óta bejrut közelében nyugszik a másik 1977.12.02 óta bengazinál tért örök nyugalomba a harmadik 93 óta RA-85051 re változott. több nem jött Hoszni Mubarak-tól amire én gondoltam az pedig 1973 szeptember 5 -től nekünk szolgált ! akkor mi ez ? sokat segítene persze, ha biztosra tudnám hol fotóztad ! bár nagyon egyértelműnek látszik.. akkor meg miért ez a sok minta.. valaki másnak van ötlete segítségként ? | |||||
Lapi | Adatlap | 141777 | 2011. február 14. 21:18 | ||
Nagyon jó a rejtvény ! hihetetlen, ennyi év után még ott van a nyoma ! szenzációs ! | |||||
Newman | Adatlap | 141776 | 2011. február 14. 19:09 | ||
Newman | Adatlap | 141775 | 2011. február 14. 19:07 | ||
Ma esti képrejtvény: Hány légitársaságnál üzemelt ez a Tu-154-es? Üdv.: Péter | |||||
Airmax | Adatlap | 141774 | 2011. február 14. 16:05 | ||
Szervusz Fóka Egy kis segítség az építéshez... www.youtube.com/watch Számtalan egyedi felvétel van a gépről. Üdv neked |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
2.-án meglőttem Ferihegyen az igazit, úgyhogy gyorsan megcsináltam a makett verzióját.
Véleményem szerint 1/144-ben nem sok értelme van az átlátszó ablakokkal bíbelődni. A gyári 1mm vastag cockpit üveggel sem lesz szebb a madár. Az utastér űvegezést meg azért nem, mert nekem is van fóliázott makettem, de 50cm távolságból már nem lehet megkülönböztetni a matricás ablaksortól. Max ha az ablakhoz állok vele és átnézek a törzsön. Nagyobb méretarányban nyilván más a helyzet.