<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
romsitsa | Adatlap | 723758 | 2024. április 21. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723724 | 2024. április 21. 10:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Basszus tényleg! A Toldik megvoltak fejben, de a Nimródot valahogy nem rakta hozzá a logikám... Igazából a szinte szürkeárnyalatos ponyvát ez nem magyarázza meg, úgyhogy leginkább a két hatás együttes ősszejátszását tartom valószínűnek (a kép eleve kékesszürkébe hajlik a fények miatt, de a kocsi ettől függetlenül is szürke) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 723721 | 2024. április 21. 09:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ha a Nimródos kép 1942-es,akkor bizony a kocsi alapszíne szürke. A magyar gyártású páncélosokat fentről és oldalról átfestették szürkére. A szövetséges erők miatt történt, hogy ne nézzék ellenséges járműnek földről, levegőből. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723707 | 2024. április 20. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Valami hasonlót gondolok én is. De ne feledjük el az éghajlati viszonyokat sem. A felhős ég nagyon kékbe tudja húzni a fényt, főleg északon. A fotó a leírás szerint 1942 november 3-án készült Tarevkán (akárhol is legyen az, mert a Google nem adott ki erre találatot, a doni térképen pedig Voronyezs-Sztorozsevoje-Osztrogoszk vonaltól egészen Sztarij Oszkolig semmi ilyesmi nem látszik. Talán Ternovoje lehet, olyan 10 km-re északnyugatra Voronyezstől) Úgyhogy szerintem ezt akárhogy patkolgatjuk, lesz egy szürkéskék árnyalata, mert a fényviszonyok lehettek olyanok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 723701 | 2024. április 20. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Kibic | Adatlap | 723700 | 2024. április 20. 16:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
én is próbálkoztam egy kicsit a színekkel... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723696 | 2024. április 20. 11:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723691 | 2024. április 20. 07:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Biztosan el vannak rajta mászva a színek -nem kicsit, nagyon. Nézd meg a ponyvát: sose volt ilyen low-visibility szürke-alapon-szürke mintázata. Plusz haloványan is, de látszik némi terepfoltozás a gép oldalán meg a lámpa-védővason, és kötve hiszem, hogy szürkére terepeztek volna rá. Mindenesetre izgalmas lenne egy szürke Nimród... Próbaképpen játszottam kicsit (a magam amatőr módján és eszközeivel) a színekkel: messze-messze nem tökéletes, de azért egy kis "melegítéssel" már előbújik némi zöldülés: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zali | Adatlap | 723687 | 2024. április 19. 20:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv. A megnyitásban lévő kép nem Horthy István Héjja I gépét ábrázolja, valamilyen Jak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723683 | 2024. április 19. 17:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg szürke, vagy csak ekkora a színtorzulás. Mindenesetre a könyv 6000-ért sztem simán megéri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723681 | 2024. április 19. 16:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Ez most jött velem szembe a facén, izgalmasnak ígérkezik: 24.hu/kozelet/2024/04/18/paratlan-foto-dokumentacioval-illusztralt-naplo-kerult-elo-a-don-kanyarbol | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723599 | 2024. április 17. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A mesekönyvnek akkor hiszünk, ha a képek is igazolják :) A törzsek járművei 0-val kezdődtek, az 5-ös végűek pedig a tartalék szakasz volt, ha jól tudom. Így én semmilyen logikai kapcsolatot nem tételezek fel a kialakításuk közt, mert az lehetett a "maradék" | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723575 | 2024. április 17. 10:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Romsista: köszi az észrevételt, ott a pont, javítom a pöttyöt! A 405-ről nincs elölről kép, de az alapján okoskodtam, hogy az 505-ösön is volt homlokgéppuska (lásd a képen), és ugyebár az ugyanúgy század-törzsszakaszbeli járgány volt, mint a 405, szóval talán nem volt ökölszabály, hogy a törzsszakaszokba csak pk. kocsikat tettek be. Elnar: a pöttyel kapcsolatban most kicsit zavart érzek, mert a nagy mesekönyv melléklete szerint a 30. hk. ezrednél az I. zlj. rombuszban a pötty alul volt, nem felül, nem tudom, ez valós-e? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723539 | 2024. április 16. 17:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Na az fel sem tűnt. Igen az alsó pötty az nem kell. A 405-ról egyedül Markó Ferenc téli képét ismerem, hátulról. Arról teljességgel megmondhatatlan, hogy volt-e homlokgéppuska rajta vagy nem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723535 | 2024. április 16. 16:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A Pz IV több altípus keveréke (mint általában szokták a gyártók), a csőtisztítót szerintem még lehetne cserélni és a buzogány mellől lefesteném az egyik pöttyöt, a 3. század az I. zászlóaljhoz tartozott. A 405-ről van szemből fotó? Érzésre nem volt rádiós géppuskája. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723519 | 2024. április 16. 12:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hú de benéztem a PzIV-et a 4. századdal... (mert először azt akatam írni hogy mindkettő lehetne 3. század a diorámához, aztán láttam meg a másmilyen számot) A3. század számstílusát én sem merném felfesteni még dícséretes műszaki rajzoló kezemmel sem, 35-ben sem, nem hogy 72-ben. Úgyhogy elnézve. :) Ha nagyon szeretnéd, talán lehetne kérni hogy valaki nyomtasson olyan matricát, de az már elég erős elhivatottságot igényel. Ami a magyar gyalogságot illet: 72-ben már annyira kicsit a különbségek, hogy nagyjából a festés különbözteti meg a némettől. Kb a gázálarctáska a legláthatóbb eltérés. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, itt van két kép is: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723507 | 2024. április 16. 09:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Jogosak az észrevételek, a toronyszám sajnos csak ilyen stílusban van a lapon, arra meg nem mertem vállalkozni, hogy szabad kézzel fessem fel -ahhoz béna vagyok. A századok számozása elvileg megoldható lenne, mivel a rendszámokat is úgy kell számonként összeállítani, és a századszámozás is kb. ugyanakkora matricákból állna -de ilyen kisméretű számok a lapon csak feketében vannak, fehérben nem, kézzel meg azt se tudnám szépen felrajzolni... 4. századi nem lehet mindkettő, hiszen a páncélfírek csak a 3. meg a 6.századokban voltak ugyebár, és a diorámához még kéne egy Sdkfz is (ami a kisebbik gond, mert kapható pl. az Italeritől), meg magyar gyalogság is -ami viszont már kihívás lenne, mivel 1/72-ben 1942-es nyári magyar gyalogságot nem gyárt senki... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723493 | 2024. április 15. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A 3. század járművei más számstílust használtak. Ez kicsit zavaró, ha már a toronyszámhoz párosított rendszámok is stimmelnek. Hiányolom még a századok arab számos jelzését a harckocsirombusz mellől, de lehet hogy ekkorában már nem is lehet megcsinálni. Kár, hogy nem 4. századé mindkettő mert akkor lehetne már jó kis egy dioráma alapja. Mondjuk kísérőgyalogsággal meg Sd.Kfz 251/8C-vel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723468 | 2024. április 15. 16:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Most nem korabeli járgányok képei következnek, csak a saját tákolmámyaim -remélem azért elférnek itt. Mindkét kocsi 1/72 méretarány: a T-38G Unimodels, a Páncélfír Hasegawa. Feljavítva csak utóbbi lett: a motorháztetőt visszaalakítottam a korai hűtőrácsok nélküli verzióra -a fényképek tanulsága szerint nekünk ilyen gépek jutottak. Kapott egy RBModels lövegcsövet, a vontatókábel egy Revell készletből, a pót lánctalpszemek az Italeritől vannak -ezeket a japók kifelejtették a készletükből. Festve Vallejo akrilokkal lett, és kaptak némi vödöringet befolyatással, pigmentekkel stb. A matricák a HAD Models ívéről vannak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 723420 | 2024. április 14. 22:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Bár ez nem a magyar honvédségről szól, de pár érdekesség talán akad a cikkben. A hadtörténeti vonatkozású részeket idemásoltam. Bakonyi Péter: Német katonák Zala megyében 1941 áprilisában "A nemzetközi politika és a háború távoli, olykor valószerűtlen hírei ezen a ponton váltak kézzelfogható valósággá Zala megye lakói számára: megkezdődött a honvédség alakulatainak mozgósítása, a Jugoszlávia ellen felvonuló német csapatok egyik összpontosítási helyéül pedig éppen Nagykanizsa környékét jelölték ki. A Heinrich von Vietinghoff altábornagy vezette 46. gépesített hadtest kötelékébe tartozó 8. és 14. páncéloshadosztály, valamint a 16. gépesített gyalogos hadosztály alakulatai Ausztriából érkeztek Zala megyébe. A csapatok egy részét a Bécs-Sopron-Nagykanizsa vasútvonalon szállították, más alakulatok viszont csak Székesfehérvárig vonatoztak, onnét pedig közúton folytatták az utat. A nagyarányú katonai csapatmozgások annyira igénybe vették a MÁV erőforrásait, hogy április közepére Nagykanizsa és Budapest között mindössze napi egy vonatpárra korlátozódott a személyszállítás. Mindemellett a hadi helyzetre tekintettel szigorú biztonsági intézkedéseket vezettek be, így például a még közlekedő vonatokra csak fényképes igazolvány bemutatása után lehetett felszállni. A megfeszített tempó ellenére több alakulat csak késve, a hadműveletek megindulása után érte el a kijelölt gyülekezési körzetet. A városba érkező német katonákat elsősorban az oktatási intézményekben helyezték el, ebből fakadóan a legtöbb nagykanizsai iskolában április végéig rendkívüli oktatási szünetet rendeltek el. Miközben Nagykanizsa utcáin német harckocsik dübörögtek és katonák masíroztak, a honvédség a város több pontján légvédelmi gépágyúkat állított fel. Rövidesen a német légierő felderítő repülői is leszálltak a Nagykanizsa melletti repülőtérre, velük együtt repülőirányító- és híradóosztagok is érkeztek. Forrásainkból arra következtethetünk, hogy a lakosság és a nagyjából egy hónapig itt állomásozó német katonák kapcsolata meglehetősen szívélyes volt, nincs nyoma atrocitásoknak, bár kisebb súrlódások előfordulhattak. A trianoni béke revíziójának lázában égő közvélemény amúgy is inkább szövetségesként tekintett a német katonákra. 1941. április 6-án a német hadsereg támadásba lendült Jugoszlávia ellen. A Nagykanizsa térségében felvonuló 46. hadtest csapatainak előrenyomulását némileg lassította, hogy a jugoszlávok felrobbantották a gyékényesi és a murakeresztúri vasúti, valamint a letenyei közúti hidat. A Gyékényes térségében kialakított német hídfőállás ellen a jugoszláv hadsereg kisebb támadásokkal kísérletezett, de érdemi eredmény nélkül. A háború első napjaiban Zala megyében többször kellett légiriadót elrendelni a magyar légtérbe berepülő jugoszláv repülőgépek miatt, ám ezek akciói komolyabb károkat nem okoztak. Így például Zalaegerszeg határában a vasúti sínekre ledobott bombák is inkább csak riadalmat keltettek. Miután április 10-én a horvát usztasa mozgalom vezetői proklamálták a Független Horvát Állam megalakulását, a magyar honvédség alakulatai is átlépték a határt. Ekkorra már a jugoszláv hadsereg egyre nagyobb számban tették le a fegyvert, közülük többen magyar területre szöktek és átmenetileg a nagykanizsai internálótáborba kerültek." (zaol) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723360 | 2024. április 12. 16:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Azt eddig is tudtam, hogy a 7.5cm fogatolt tábori ágyú (aminek a tüzérismeretét betetted most) belga eredetű (mert ez eredetileg: Canon de 75 mle TR - Cockeril gyártmány). De itt most nem erről a típusról van szó, mert Elnar képén nem az van, hanem egy brit gyártmányú QF 25pdr löveg, ami (szerintem) nem jöhetett belga forrásból, mert forrásaim szerint nekik 1943-ig nem volt ilyen lövegük, így a németek sem zsákmányolhatták tőlük, hogy aztán a magyar csapatoknak adják. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 723357 | 2024. április 12. 14:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hadtörténeti Levéltár illetve német anyagban is van róla adat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723356 | 2024. április 12. 14:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, ez viszont így egyértelmű. Ez a táblázat publikus valahol, vagy csak levéltárban érhető el? Bevallom nem sokat foglalkoztam a megszálló erők történetével, mivel nem tartottam elég érdekesnek eddig | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 723355 | 2024. április 12. 13:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A megszálló erők hadrendi táblázatában külön van jelölve Belga és Angol ágyú. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723354 | 2024. április 12. 13:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ez zavart meg engem is. Mert ez a 7,5 cm belga tábori [7,5 cm FK 235 (b)] ágyú amivel együtt volt tárgyalva a mostani. Viszont az egy teljesen más löveg, a 25/18-pdr angol tábori ágyú [8.76 cm FK 281 (e)]. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Déé | Adatlap | 723353 | 2024. április 12. 13:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az biztos hogy németek a belgáktól szedték. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723352 | 2024. április 12. 13:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nekem a belgaságról innen van infóm, de visszakeresve látom, benéztem és igazából balgaság :) A jelzést gyanítottam, mert mikor meglátok egy új alakulatjelet mindig azt nézem, hogy van-e bármi szöveges infó a hovatartozásáról. Itt írva volt hogy minden kép a Szent Lászlóból van, így adta magát hogy mit kéne belelátni :D Utána megnéztem kétszeres méretben is, és úgy már látszik a rajzolat is: csatabárd, pont úgy jobbra álló fejjel ahogy a felvarrón. Maga a kialakítás más, mert a jelvényben szereplő bárd helyett itt egy szakállas normann fejsze van, foktüske helyett kalapácsfejjel balról. Ahogy elnézem, nem is sablonnal készült a jel, csak felfújva egy ügyes kezű honvéd által. (a háromszög sarkaiban a pöttyök megfolyások ahogy irányt vált a szórópisztoly) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723350 | 2024. április 12. 12:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Erről a belga eredetről van valami forrás? Sehol nem találtam rá adatot, hogy a belgáknak lett volna a '40-es bukás előtt ilyen 25fontosuk, azt meg kicsit valószínűtlennek tartom, hogy később a szabad belga erőknek átadott lövegek épp nálunk kötöttek volna ki. Bár tudom, hogy a világ elég furcsa hely ahhoz, hogy bármi megtörténhessen, meg annak az ellenkezője is... A kurucinfón magamtól nekem se jutna eszembe keresgélni, egy guglis képkeresés során dobta elém a rendszer a Harmath-album egyik képét, mint "hasonló találat", így akadtam rá. A Botondon a Szent László-jelzés valószínű, mivel a Harmath Lajos annak az alakulatnak volt a katonája. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723345 | 2024. április 12. 11:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
van ott még sok kuriózum is a 39M fénytávbeszélőtől ( https://www.roncskutatas.com/node/21327 )kezdve a páncélrémen át egy rendszámos Botondig, amin szerintem a szent László alakulatjelzése van a sárvédőn (2. pc. ho-ra jellemző háromszögben álló csatabárd - legalábbis én ezt látom) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723339 | 2024. április 12. 10:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Egy része volt, de ami megvan nekem, azok is elég gyatra minőségűek (bevallom, kurucinfón eszembe sem jutott keresgélni :D - pedig belegondolva, logikus döntés) A belga tarack meg úgy belga, hogy a britektől vették a belgák, és tőlük zsákmányolták a németek, akiktől mi kaptuk ... :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723337 | 2024. április 12. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 723335 | 2024. április 12. 10:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Helló! Jó képek ismét! Az a belga huszonötfontos amúgy nem belga, hanem brit, de így csak még fehérebb az a holló! :))) (És külön jó, hogy találtad, mert ezzel már háromra emelkedett a típusról fellelhető képek száma!) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 723334 | 2024. április 12. 09:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Dolgok innen onnan. Leginkább Facebookról. Pl rendszámos Botond a HM-HIM jóvoltából, egy fél marék eddig észre nem vett (frissített?) kép fortepanról, és az egyik Nimród összematekozva onnam, gyakorlatilag minden oldalról körbefotózva. Lehet festeni autentikus terepfoltozást adott rendszámhoz! A végére maradt még egy kis tüzérség. Skoda hegyiágyú erdélyi bevonuláskor, és a végére egy kuriózum: Téglatesó egyik kedvenc fehér hollója a belga huszonötfontos a megszálló erőknél! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 723174 | 2024. április 7. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Felkerült az adatlapomra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Hadúr67 | Adatlap | 723158 | 2024. április 7. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Szia Romsista! Kérlek küldj e-mail címet,magánban kérdeznék Köszi: Hadúr67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722971 | 2024. április 2. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
A színek a jelen állás szerint RAL 7028 Dunkelgelb, 8017 Rotbraun, 6003 Olivgrün. Hogy melyik gyártó milyen festéke felel meg leginkább ezeknek, az méretarány, ízlés, terepminta, csillagegyüttállás kérdése. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722959 | 2024. április 2. 10:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hát mivel még az Ikarus Story 5-ben is egy teljesen más kivitel leírása van, és csak annyit infó róla hogy később módosításokkal rendelték meg, ezt kereshettem volna egy darabig. Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 722938 | 2024. április 1. 20:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Hello! Ez az Uhri-féle karosszériás 43M nagy parancsnoki személygépkocsi. A 14 egyike. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722884 | 2024. április 1. 10:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Na még az is! Fene se fog eligazodni rajta... Közben tegnap éjjel egy, a varsói felkelés magyar részvételét taglaló könyv ismertetője nyomán a lengyel intézet honlapján találtam egy teljesen ismeretlen (parancsnoki?) karosszériás Ford V8-at az 1. huszárhadosztály helyi alakulatából, ahol annyira közeli lett a kapcsolat a felkelőkkel, hogy magyar ruhába öltözve vannak fotózva a magyar járműben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722876 | 2024. március 31. 21:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Az egy dolog, hogy a lovas és páncélos különböző kék, de a kerékpáros és gépkocsizó zöld, pedig mindkettő a gyorsfegyvernem része, ami kék. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722860 | 2024. március 31. 18:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ha jól látom, a 3 Bofors egyike sem ugyanaz. Az első tarack egy 14M 10 cm, a második meg egy 14M 15 cm (modernizálatlan) . A Ford BB is érdekes kép, mert ez az első amit látok ahol már szinte olvasható a stencil Ráadásul ezek is olyan helyről vannak amikről nem tudok... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722833 | 2024. március 30. 22:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722832 | 2024. március 30. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722826 | 2024. március 30. 20:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
És csak hogy kép is legyen, ha már megint telifloodolom az egész topicot :) Kiszúrtam egy eddig ismeretlen Pavesit a marosvásáhelyi filmhíradóban, éppen elkapható rednszámmal. Emellett még van egy "németek pózolnak egy szerelvény Toldi előtt" kép, és egy régebbi fotó párja egy 21cm tarackról (tehénfoltok alapján azonosítva) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722810 | 2024. március 30. 09:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nem teljesen járműves téma, de érinti. Szóval adott hogy a fegyvernemi beosztást a paroli színnel jelzik a honvédségnél. Az is, hogy az egység zászlók a járműveken ugyanilyen színnel vannak. Gyalogság: zöld, tüzérség: vörös, gyorscsapatok: búzavirágkék, etc. És itt jön az érdekesség, mert (már csak Thot tudja honnan) van nekem egy beszekennelt 1939-es körrendelet alapján kiadott Alapkiképzés 2. füzet - jelek és jelzések. Ebben a taktikai jelektől a fény és hangjelzésekig minden benne van (de még a takarodó kört dallamának kottája is). Ebből származik a csatolt kép, ahol a páncélosokhoz tartozó dolgok láthatóan más színűek a lovasságnál. Ez vajon csak tervezet volt (amit nehezen hiszek, mert ez egy kiadott dokumentum) vagy később vonták egybe a színeket (ha igen, mikor, miért). Esetleg kizárólag a zászlókon volt megkülönböztetve (ez viszont felesleges bonyolítás volna) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722485 | 2024. március 25. 16:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom mikorinak vaní rva a kép, de a Fortepannál az amúgy is necces. Kiindulva abból, hogy a 20-ason van hadijel, a 40-esen meg nincs, valamint az, hogy eltérnek a vastagságok a hivatalostól, nekem azt sejteti. hogy ez még a fejlesztési fázisban készült fotó. Ez megmagyarázná a légvédelmi állvány hiányát is, és a civil ruhás, erősen mérnöknek tűnő embereket is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722462 | 2024. március 25. 11:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Megoldásaiban a Rába Kruppra hajaz a kocsi, de pont ilyet nem láttam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 722456 | 2024. március 25. 10:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722406 | 2024. március 24. 11:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
És ami még kimaradt: a tábori sütöde vontató teherkocsi amit még nem fejtettem meg, néhány csónak meg pontonhíd, meg az hogy a Fiat rendszáma nem lehet GH mert az motor, úgyhogy AH 656. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722405 | 2024. március 24. 11:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||
Ebayre felraktak egy magyar utásztiszt hagyatékát. Állítólag 125 db van összesen, itt: www.ebay.de/sch/i.html Van itt minden a harmincésfeles mozsártól a vasbeton bunkerépítésen át vízenjárásig. Ez csak a járműveket ábrázoló része: |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
www.facebook.com/wwiiinhungary/posts/pfbid0F3WGC8RpcsrHwq89fw9yYcDfv97siwS1C8i7BGAB7HJ2qxisctHws77ziwF4mmCHl