/ Fórumok /

A világ legszebb repülőgépei

Ha már a legrondábbakat összeszedjük,akkor a gyönyörűségeknek is legyen helyük!Bár minden repülőgép szép,de néhány szebb:)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.
f2d 441593 2008. július 28. 23:01
Válasz erre
1014738
1014738
1028882
1028882

Mindenre van ellenpélda.:-) [1. kép]
Ez még kimaradt. Általában a vízszintes vezérsíkok is el vannak billentve. [2. kép]
A Harrier hálás téma akárhogy csinálod mindenhogy jó.:-)
f2d 441592 2008. július 28. 22:57
Válasz erre
Fujimi, Esci/Italeri, Hasegawa és Airfix a mostani kínálat.
Egyenlőre ezt tartják a legjibbnak: http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=3415&origin=sparte
De majd jönnek a Kínaiak.:-)
balaton 441591 2008. július 28. 22:47
Válasz erre
A Gr3-nak van 1/72-es makettváltozata? (Lehetőleg nem Airfix.)
HUJBI 441590 2008. július 28. 22:14
Válasz erre
van egy kiállítva Le Bourget-ban, le is fotóztam.
Toth_Gabor 441589 2008. július 28. 21:47
Válasz erre
harrier002
harrier002
photo17
photo17
photo24
photo24
photo25
photo25
photo41
photo41

Hali!

Tudomásom szerint az álló Harrieren a fékszárnyak alaphelzetben van, tehát ahogy a gyártók is egybe öntik a szárnnyal. A törzsféklap tényleg lóg. A segédbeömlőknek nincs működtető mechanizmusa, ahogy az minden ilyennel rendelkező "csöves" gépnél lenni szokott, a hajtómű extra levegőigényét kiszolgálandó. (pl a Mig-21-es 23-as, Szu-22 is rendelkezik ilyennel.) Álló gépnél tehát a felsők lógnak befelé, alsók zárt helyzetűek.
(Az ominózus fotón a madár gyorsít. Ilyenkor, és lebegéskor a legszebb a hangja)
Ha kivágod a maketten a felső zsalukat, úgy alakítsd ki a beömlőt, hogy a turbina látható legyen, és a beömlő felülete találkozzon a külső felülettel. Sajnos ez több maketten elég nagy feladat. Ha még kezdő vagy, nem baj, ha az egészet kihagyod. (nem tudom, hogy a Tamiya makett alapból milyen) Én a 72-es Hasegawa GR7-nél nagyon megszenvedtem ezt. (A Revell által is kiadott 48-as nagyon jó!)
A fotók zöme a www.superfighter.hu oldalról való, de ha rákeresel még a neten, találsz dögivel...
Üdv,
T.G.
bigboy 441588 2008. július 28. 17:55
Válasz erre
Pontosan ezt látni a kiadványokban amik nekem vannak ,a hétköznapi használatban vagy netán harchejzethez közeli fotókon igenis koszosak ápolatlanok a a pedáns angolok repgépei is .üdv bigboy
Rumcájsz_52 441587 2008. július 28. 17:51
Válasz erre
Vigyázat, ez Norvégiai hadgyakorlat, a RAF ilyenkor a zöld felületeket átfesti fehérre, valszeg vizzel oldható, lemosható festékkel ami persze jobban is kopik, azért ilyen toprongyosak a gépek
Tibcsi 441586 2008. július 28. 17:46
Válasz erre
A második képen ott a pilóta, csak kissé előrehajolt. Nézd meg jobban, jól látszik a sisak. :)

De első blikkre tényleg olyan, mintha nem ülne benne senki. :))
f2d 441585 2008. július 28. 17:21
Válasz erre
HarrierGR3_1
HarrierGR3_1

Én ezt építeném, épphogy koszos.:-D
És még az A-10-re mondják, hogy varacskosdisznó.
f2d 441584 2008. július 28. 17:16
Válasz erre
1027255
1027255
1142328
1142328

Tudom, hogy ezek a képek nem mérvadók, mert kiállított gépek vannak rajtuk, de arra nagyon jók, hogy összekavarják az óvatlan makettezőt miközben az aprórészleteket próbálja ellesni. (Az első képen pl nagyon szépen látszanak a panelvonalak, de a csalafintaság is ott van.) Azért is mondtam Sztrikinek, mindegy hogy csinálja legfeljebb azt mondja kiállított gépnek készült.:-)
sztriki 441583 2008. július 28. 16:45
Válasz erre
köszönöm a segítséget, valszleg így járok majd el, úgyhogy macerásabb lesz, mint gondoltam, mivel a fékszárnyak nem mozdíthatóak, ki kell a szárnyból vágni előtte, meg a zsalugáterek sincsenek kivágva, csak a körvonalaik vannak belekarcolva, vagy öntve...
Rumcájsz_52 441582 2008. július 28. 16:37
Válasz erre
Az első fotón a Harrier vagy fékez,vagy gyorsit.Mivel mögötte homályos, átlátszatlan a lég, tehát nyomja a gázt, szerintem gyorsit, valószinűleg lebegésből, mert a mellső fúvócső sincs teljesen toló helyzetben /fokbeosztás szerint három egységre lefelé, tehát átállás közben van/. Fékszárny még nyitva /kis sebesség miatt/, futót is csak most csukja / a szátnyvégi támasztófutó még nincs zárt helyzetben/, szóval nagy gázon üzemelő hmü, kis sebesség, nyitott zsaluk. A másik tényleg gyanús, ha van benne pilcsi,jól belebújt a műszerfalba, de nem egyértelműen eldönthető a szitu.
Solo 441581 2008. július 28. 16:29
Válasz erre
Helló.

Szerintem az eslő képen éppen fékez valszeg ezért vannak már nyitva a zsaluk.
A második képen a gépnek jár a hjtóműve és világítanak a lámpái. Ott van az a pilóta csak biztos keres valamit. :)
f2d 441580 2008. július 28. 16:05
Válasz erre
0378465
0378465
0967593
0967593

Teljesen jogos, véletlen eltévesztettem a flap-et, de magyarul már jól írtam, úgyis tudják mire gondoltam.:-)

És ehez a két képhez mit szólsz? Nem hiszem, hogy fake. Az elsőn láthatóan elégnagy sebességgel előre repül a gép és még is nyitva vannak a zsaluk. A második képen mintha nem lenne a gépbe pilóta (de lehet, hogy van).
Rumcájsz_52 441579 2008. július 28. 15:38
Válasz erre
Egy kis kiigazitást tennék a HARRIER pót-levegő bevezető nyilások ajtóinak müködéséhez. Ezeket két dolog müködteti, álló hajtómünél a saját súlyuk, ezért a felsők lefelé lógnak, vagyis nyitva vannak, az alsók szintén lefelé lógnak, vagyis ezek zárva vannak. A másik müködés járó hajtómünél jön létre, ekkor a levegőbevezető csatorna belső, ill. a környezeti külső levegő közti nyomáskülönbség müködteti, vagyis járó hajtómünél földön állva, gurulva,lebegésnél, kis sebességnél /gyorsitás ill. lassitás közben/ a hajtómü "beszivja", nyitja az összes kis ajtót, nagysebességü repülés közben, amikor elölről sok levegő jut a csatornába, a magasabb belső nyomás bezárja az összes pótlevegő-ajtót.
A másik kiigazitás - a Harrieren nincs flaperon, ami a fotókon lenyitva látható a szárny belső, törzs melletti részén, az angolul "flap", magyarul fékszárny vagy ivelőlap. A flaperon az csürő és fékszárny együtt, vagyis egyirányba és ellentétesen is ki tud térni, a flap csak lefelé, de mellette ott a csürő - ang. aileron - ami a két szárnyon ellentétesen kitéritve bedönti a gépet.
f2d 441578 2008. július 28. 15:11
Válasz erre
0315426
0315426
0718855
0718855
0928925
0928925
0995254
0995254

Nem igazán lenne logikus egy helyböl felszálló gépnél, ugyanis minden szemetet magaalá söpör (pl első kép), azért van az is, hogy a segéd beömlőknél fel/leszállásnál az alsók mindig csukva vannak. Ha jobban megnézed akkor látod, hogy három osztású a futóaknaajtaja, pont azért, hogy kiengedett futóval is csukva lehessen a futóműaknája. Én még a belső flaperonokat is full lehajtott állapotban csinálnám meg.
Elég sok képet megnéztem a Harrier-ekről, valójában úgy kombinálod ezeket ahogy akarod, pl a második, harmadik képen minden segéd beömlő zsalu nyitva van. Igazábol túl nagyot nem lehet tévedni, legfeljebb azt mondod, hogy kiállítási darab, ott mindent kinyitogatnak a gépeken a látogatok kedvéért.

Én így csinálnám:
- segéd levegő beömlő zsalugáterek alul csukva, felül nyitva
- futóműakna ajtók csukva (persze futóművek kiengedve)
- törzsféklap nyitva
- belső fékszárnyak teljesen lehajtva
sztriki 441577 2008. július 28. 02:14
Válasz erre
ja, hogy a futómű aknája...lassan felszedem a szakzsargont, meg igazából azért is nem értettem először, mert azt hittem, úgy a logiks, hogy ki van nyitva, ha a gép parkol...na, beleásom magam akkor a gépbe, mert szépre akarom megcsinálni:)
köszi!
f2d 441576 2008. július 27. 20:06
Válasz erre
0629197
0629197

Ott keresd ahova a piros nyilak mutatnak.
sztriki 441575 2008. július 27. 19:41
Válasz erre
köszi szépen!
ööö...a futóakna ajtó az melyik? egyelőre még csak a képeket nézegettem, de kerítek majd valami pontos leírást róla...
f2d 441574 2008. július 27. 19:08
Válasz erre
Igen nyithatók/csukhatók a segéd levegő beömlő zsalugáterek (supplementary air intake doors). Ha földön építed, akkor ahogy Big is mondja az alsók zárva a fölsök nyitva. Arra figyelj, hogy parkoló helyzetben a törzsféklap alul mindig nyitva van, valamint a futóakna ajtók is csukva vannak. Az első két képen szervíz állapotban vannak, gondolom a kiállítás miatt.
bigboy 441573 2008. július 27. 18:39
Válasz erre
0335931
0335931
0403805
0403805
FpRAFHarrier
FpRAFHarrier
0403805
0403805

Üdv le és felszáláskor kis sebeségü repülésnél repülési mod váltáskor függölegesből visszintesbe vagy forditva nyitva voltak parkoló állásban a fölsök nyitva az alsok zárva a többi átzmenetben a zártól a nyitottig .De kiadványom van róla vagy 6-8 füzet . üdv bigboy
sztriki 441572 2008. július 27. 18:19
Válasz erre
450-Royal_Navy_Hawker_Sea_Harrier_FRS-1_1984
450-Royal_Navy_Hawker_Sea_Harrier_FRS-1_1984

tudja valaki, hogy a sea harrier turbinájánál lévő kis ablakok csukhatóak/nyithatóak -e? minden képen csak nyitott ablakokat láttam eddig, de a tamiya makettemen csak nagyon halvány árkolás van ott, most készülök ezt is szétszedni, és megadni a tisztességet, de nemtom, hogy vágjam -e ki, vagy csak emeljem ki, hogy az nyitható...
hofi 441571 2008. június 30. 12:30
Válasz erre
Nekem már csak a Jak2, -4 és UT-2 hiányzik :)
balaton 441569 2008. június 28. 21:28
Válasz erre
Kössz, így már látom. Nem maradtam le semmiről :D
Vorangee 441568 2008. június 28. 21:18
Válasz erre
Apaka 441567 2008. június 28. 21:17
Válasz erre
kattints rá itt felül az összes hozzászólás mutatása gombra. most az "off"-okat nem látod.
Vorangee 441566 2008. június 28. 21:16
Válasz erre
balaton 441565 2008. június 28. 21:15
Válasz erre
Annak vajon mi lehet az oka, hogy pl. ebbe a topikba már minimum 3 olyan bejegyzés íródott, ami az én gépemen csak a topiklistában jelenik meg, ha ide belépek, akkor még mindig csak a saját hsz-emet látom legfelül? Másnak is van ilyen, vagy csak az én gépem csinálja? Vírust nem jelez.
Máté 441563 2008. június 28. 15:29
Válasz erre
Nálam a II.világháborús Yak-ok viszik a prémet.
balaton 441559 2008. június 27. 22:31
Válasz erre
xcraft 441558 2008. június 27. 20:30
Válasz erre
FMF72001.01
FMF72001.01

Jópár éve 72-ben is, szintén a FM kiadásában.
balaton 441557 2008. június 27. 11:08
Válasz erre
griffon
griffon
griffon5
griffon5
griffon48reviewme_sprue1
griffon48reviewme_sprue1
griffon48reviewme_sprue2
griffon48reviewme_sprue2
griffon48reviewme_resin
griffon48reviewme_resin
griffon48reviewme_brass
griffon48reviewme_brass
griffon48reviewme_wm
griffon48reviewme_wm

Van makettváltozata is. Sajna csak 1/48-ban.
balaton 441556 2008. június 27. 11:04
Válasz erre
Jól tudod, ez torlósugár-hajtóműves gép. Nem vadászgép, amennyit én tudok róla, csak kísérleteztek vele. Abban az időben ('50-es évek) a franciáknál nagy repülőélet folyt :) Maga a Griffon 1957-ben repült.
Tibcsi 441555 2008. június 27. 08:21
Válasz erre
Tibcsi 441554 2008. június 27. 08:20
Válasz erre
A "nagy dög" hajtómű egy torlósuugár hajtómű. Kell a nagy átmérő, hogy adjon elegendő tolóerőt.
f2d 441553 2008. június 27. 08:02
Válasz erre
Ez a gép engem a mostani Eurofighter-re emlékeztet, törzsalatti beömlő, deltaszárny, kacsa vezérsík. Érdekes, hogy egy nagy dög hajtóművet tettek bele nem két kisebbet. Szerintem is nagyon szép ez a repülőgép.
balaton 441552 2008. június 26. 23:03
Válasz erre
NG002
NG002
NG004
NG004
NG003
NG003

Ez a francia csoda: Nord Griffon
szép darab
Kelemen 441551 2008. június 25. 19:37
Válasz erre
Nekem van, Airfix 1/72-ben, olcsó volt, de megérte, szerintem
Hickory 441550 2008. június 25. 19:33
Válasz erre
www.aerospaceweb.org/question/history/jet/meteor.jpg

nem tudom ki hogy van vele,de nekem a Meteor nagyon tetszik...
Jó lenne egy a vitrinbe is...
Kelemen 441549 2008. június 25. 19:31
Válasz erre
ÁÁÁHHH!

Igen a Suhoj-22-es. Nekem is nagyon bejön, nagyon sajnálom, hogy a magyar hadvezetés nem tartott igényt a gépekre...
Cébés 441548 2008. június 25. 19:28
Válasz erre
photo
photo

Nem csak a gép,de a fotó is brutááál...
Imádom ezt a vasat,sok szép emlék köt hozzá,mármint a mieinkhez...
Kelemen 441547 2008. június 25. 19:16
Válasz erre
HuAF MiG-29B(6)
HuAF MiG-29B(6)

És itt van a másik nagy szerelmem, amit kb 3 órája láttam utoljára, a mai napon!
Kelemen 441546 2008. június 25. 19:14
Válasz erre
MiG-21Um+Bis
MiG-21Um+Bis

Nah akkor küldök egy jó képet. Igaz egy MiG-21 UM-et és Bis-t ábrázol de azért ez is MiG-21 =)

És köszönöm, hogy szóltál, teljesen igazad volt!

H.I "Kelemen"
Kelemen 441545 2008. június 25. 19:04
Válasz erre
Igen ebben igazad van, csak ez a MiG-21F-13 Fel lett újitva, ezért kapta ezt az éket, de amugy, ha a történelmi hitelességét nézzük, akkor el lett tolva.
Miggyuri 441544 2008. június 25. 12:13
Válasz erre
Nagyon szép. Csak a felségjelzés nem stimmel. Ha jól tudom az ék jelzés bevezetése előtt ez a változat ki került a hadrendből.
Miggyuri
Fodi 441543 2008. június 24. 21:05
Válasz erre
1318370
1318370

Most mondja azt valaki, hogy nem szép. :D
Kelemen 441542 2008. június 24. 20:35
Válasz erre
HuAF MiG-21-F-13(2)
HuAF MiG-21-F-13(2)

Nekem ő a legszebb!
Cébés 441541 2008. június 24. 20:30
Válasz erre
1258741
1258741

no comment...
zsury 441540 2008. június 1. 18:02
Válasz erre
1052998
1052998

Nekem ez a legszebb... az első repülő eszköz, amit gyerekkoromban először láttam közelről...azóta bolondulok érte.
Zoli 441538 2008. június 1. 17:35
Válasz erre
Szia!
Ugye nem gondolod komolyan! Más gépnek talán jól állna ez a szárny, de ennek? Hosszabb orral talán jól nézne ki. Egyébként épp azért tetszik, mert ilyen idétlen...
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.