/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.
PETI 442737 2011. január 24. 18:56
Válasz erre
Ilyen képek láttán mindig vissza akarok menni az időbe...
Blerio 442736 2011. január 24. 18:38
Válasz erre
Su-22
Su-22

Sziasztok!
Segítsetek, ha valaki felismeri a többzáras tartó mellett - a kép előterében lévő - bombák típusát, az ossza meg velem ezt az információt.
Üdv
Blerio
Csaszi 442735 2011. január 22. 10:23
Válasz erre
Szu22 Ahaus
Szu22 Ahaus
Szu22.1 Ahaus
Szu22.1 Ahaus
Szu22.2 Ahaus
Szu22.2 Ahaus
Szu22.3 Ahaus
Szu22.3 Ahaus
Szu22.4 Ahaus
Szu22.4 Ahaus
Szu22.5 Ahaus
Szu22.5 Ahaus

Németország, Ahaus, 2010.
Tobit Software szimulátor-játékterem parkolóházának tetejére felfüggesztve.
(alatta lehet parkolni)
Sajnos este értünk oda, elég sötét volt.
romeo 442734 2011. január 18. 21:43
Válasz erre
Taszár 1992. (6)
Taszár 1992. (6)
Taszár 1992. (7)
Taszár 1992. (7)
Taszár 1992. (8)
Taszár 1992. (8)

fotó: flanker aviation
Freddy 442733 2011. január 17. 22:11
Válasz erre
Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
Nem jrtam, hogy még a függőleges vezérsíkot is át kellett alakítani.
Egy szórópisztoly egyébként sokat egyszerűsít a fakítás menetén, de az nekem sajnos nincs.
Laller 442732 2011. január 17. 20:38
Válasz erre
OK!
Köszi!
Nekem is megvan ez a makett. A tiéd nagyon jól sikerült szerintem.
Freddy 442731 2011. január 17. 12:16
Válasz erre
Ezt nekem írtad? (farkas469 nem makettet posztolt, kifestett makett ezen az oldalon meg csak tőlem van)
A foltokat egy régebben ide posztolt színes folttérkép alapján festettem meg, ebben már benne vannak a fakultabb részek is. Utána lakkozás, majd fehér művészolajjal fakítottam: kis fehér pöttyöket festettem a fakultabb részekre (a tetejére elsősorban), és egy száraz ecsettel eldolgoztam őket.
Mikor ez megszárat jöttek a panelvonalak. Ezt is művészolajjal csinálom, kicsit macerás, de legalább jól kézben tartható a folyamat (a hígfestékes-végigfuttatásos módszer nekem sose jött be). Fekete és sötétbarna keverékével egy vékony ecsettel megfestem a vonalat, aztán egy lapos végű ecsettel visszaszedem, meg elvékonyítom. Az olaj lasssan szárad, szóval nem hagy foltot úgy, mintha pl ugyanezt akrillal csinálnád.

Ja meg, azt nem jrtam, hogy a törzs végén néhány kis beömlőnyílást meg dudort pótolni kell- ezek green stuffból lettek. Egy régi Modell és makettben van egy egész jó cikk erről, és hunavia-s fényképeket is érdemes nézegetni.
Tibcsi 442730 2011. január 16. 13:33
Válasz erre
KP Szu.22 1/48
KP Szu.22 1/48
kp_su-22m3 001
kp_su-22m3 001

Sziasztok,

Aki magyar Szuhojt épít és fél belevágni a törzshátsórész átalakításába, annak egy tipp: a törzs végén a fúvócső első panelvonaljánál vágja le azt a kb. 1 centis darabot (a rajzon "J" színnel jelölt rész).

Persze nem tökéletes megoldás, csak afféle "optikai tuning", de szerintem sokat javít az összképen.
romeo 442729 2011. január 14. 20:15
Válasz erre
Üdv Charle!
Ezt nem tudtam. Köszi!
charles 442728 2011. január 14. 20:12
Válasz erre
Szia romeo!

A 08 azért más, mert ez volt az első javított, mégpedig az oroszoknál. A gép olyan jó állapotban volt, hogy a többin automatikusan üzemidőt hosszabbítottak, így azok csak később, már itthon lettek javítva.
Laller 442727 2011. január 14. 18:33
Válasz erre
Szia!

A festésről írnál pár sort? Az eltérő (kopott) árnyalatot mivel érted el? A panelezért hogyan csináltad?
romeo 442726 2011. január 14. 18:27
Válasz erre
SZU-22UM
SZU-22UM
Szu-22_05
Szu-22_05

Miért különbözott a 08-as Szu-22UM-3 festése a többitől?
Üdv!
romeo 442725 2011. január 2. 19:06
Válasz erre
su-22M3_31
su-22M3_31

Ezt a fotót egy iráni oldalon "lőttem".
romeo 442724 2010. december 8. 09:34
Válasz erre
13lengyel Szu-22-12
13lengyel Szu-22-12

Nagyon jó fotók lengyel Szu-22-ről.
www.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/press_tour_2010_lengyelorszag_4._resz/
Freddy 442723 2010. december 7. 23:57
Válasz erre
Szu-22M3 1p72 5
Szu-22M3 1p72 5

Az én Szu-22-esem.
MasterCraft, 1/72. Nem egy túlbonyolított készlet, de legalább könnyen építhető, és M3-as(ra hasonlító...) segge van. Néhány alkatrészét a Bilektől vettem át, a rakéták sínei saját gyártmányok, az Sz-24-esek a kitben voltak, de csak két darab, kis reszelés után műgyantából szaporodtak.
A matrica gyári, csak a számok vannak a HAD-tól. Festésében megpróbáltam a felújítás előtti, szinte valószínűtlenül lepusztult állapotot visszaadni.
farkas469 442722 2010. november 27. 17:16
Válasz erre
Én szkenneltem be évekkel ezelőtt csak elfelejtettem...
Egy volt taszári katona készítette.
makettes 442721 2010. november 26. 21:46
Válasz erre
Megnyugodtam.95-ben leesett gépek:07 és 16-os.
makettes 442720 2010. november 26. 21:43
Válasz erre
Ez a két UM?
búza 442719 2010. november 26. 20:42
Válasz erre
farkas469 442718 2010. november 26. 19:22
Válasz erre
Su-22 2
Su-22 2
Su-22 3
Su-22 3

Sziasztok!

Most találtam 2 fotót.Fotó:Sárközy Atilla
Üdv.
Lacy 442715 2010. november 21. 16:55
Válasz erre
Szivesen,
még júniusban, Fishpot tett fel képeket a Szu-15-ös fórumba, a Szandari gárda ezred gépéről.
sanyi 442714 2010. november 21. 14:46
Válasz erre
Köszi az infót a Szu-15-ről és üzbég gépekről!
Én is hasonlót sejtek hogy ott hagytak pár Flagont, és azokra gondolhatták hogy helyiek...
Lacy 442713 2010. november 21. 13:27
Válasz erre
Hmm, pedig voltak Su-17-eseik az Üzbégeknek. A szovjet közép-ázsiai légierőtől örököltek Csircsik repterén egy vadászbombázó ezredet Su-17M3-asokkal. Ezt összevonták a szintén itt települő csatarepülő ezreddel, és megalapították a két típusból az 59. üzbég vadászbombázó ezredet. Karsi repterén is maradt rájuk részben az itteni felderítő ezred egyik századának, és részben az Afganisztánból visszavont felderítő század állományából Su-17-es. Ezeket is Csircsikre telepítették át.

Az 59. ezred egy századnyival repült pár évig, de továbbélésre csak a Szu-25-ös és a Su-24-eseket ítélték, így hamar selejtezésre kerültek. Bár ez utóbbiak is nagyrészt a földön vannak már rég.

A Grúzoknak nem volt Su-15-ösük! A nyolcvanas évek végétől, mikor kezdődtek a helyi villongások, több szovjet légi hadsereg települt a térségben. Az egyik alárendeltségében a Szandari reptéren repült egy gárda ezred Su-15TM-el, de sohasem volt Grúz alárendeltségben. A kilencvenes évek elején az Oroszok a Kaukázuson túlra telepítették át őket. Max csak üzemképtelen gép maradt Grúziában, amit tologathattak.
sanyi 442712 2010. november 21. 12:50
Válasz erre
A legtöbb helyen azt írják, hogy nem is volt nekik. Hasonló téma a grúz Szu-15 is, ami állítólag létezett, de állítólag nem... Arról lenne jó pár f@sza minőségű, több nézeti fotó! Nem rajz, mert azt tudok csinálni.
Tényleg kár a minőségért és hogy nincs többnézeti is hogy meg lehessen építeni. Mondjuk M-3 szóval, felesleges a fotó, amikor csak M-4 van a piacon...
Lacy 442711 2010. november 21. 12:17
Válasz erre
Különleges, Su-17-es fotó! Kb. egy hónapja megtaláltam én is. Sajnos ez, és az albumban körülötte lévő többi is elég gyenge minőségű fotó.

De már maga az nagy szám, hogy létezik ilyen kép, mert nem üzemeltették sokáig.
sanyi 442710 2010. november 20. 20:42
Válasz erre
4
4

Üzbég Szu-22...
romeo 442709 2010. november 17. 18:03
Válasz erre
11-es
11-es

Ennek az eredetéről sem tudok semmit, úgyhogy a szerzőtől elnézést kérek.
mirazsmarci 442708 2010. november 17. 17:58
Válasz erre
Szívesen,
viszont most nézem, hogy egyik gépen sincs rajta a függőleges vezérsíkon a Fürkészdarázs századjelvény, ill. a régi felségjelet eltakaró szürkés felfestés is elég újszerűnek hat (ez főleg a képbe belógó másik gépen látszik, amely a kamója alapján a 08-as lesz.Ezt a gépet nagyjavították az oroszok, és újra lett festve.) Így a képeket a 90-es évek elejére saccolom.
romeo 442707 2010. november 17. 15:36
Válasz erre
Mirazsmarci, Tibcsi Köszönöm!
mirazsmarci 442706 2010. november 17. 14:11
Válasz erre
Üdv!

A 07-es 95' májusában a kifutópályára csapódott, a 10-es meg 96'-ban nagyjavítva lett, így biztos hogy ezen időpontok előtt készültek a képek.
Tibcsi 442705 2010. november 17. 14:06
Válasz erre
A helyszín az 99,9%, hogy Taszár. A többit nem tudom... :)
romeo 442704 2010. november 17. 13:54
Válasz erre
Szu-22
Szu-22
Szu-22  _01
Szu-22 _01

Üdv!
Elnézést kérek, mert nem ismerem a fotók eredetét, készítőjét -az ismerősömtől kaptam.
Tudná valaki az időpontot és a helyszynt?
Köszönöm!
romeo 442703 2010. november 15. 19:44
Válasz erre
129_15
129_15

Üdv!
Ezt itt találtam: www.hm.gov.hu/honvedseg/taszar_helyorseg
Takacslaszlo 442702 2010. október 28. 22:05
Válasz erre
Biztosíték nincs, de bíztató lehet, hogy a cikk szerint tulajdonos rendes haditechnikai parkot akar kialakítani, nem pedig roncstelepet.
Monox 442701 2010. október 28. 21:58
Válasz erre
A tisztánlátás kedvéért: a megmaradt két gép magánkézben van. Füstbe ment grandiózus tervek után a szolnokiak két Mig-21-esért cserébe szerették volna megszerezni. Hogy miképp áll az ügylet, erről nincsenek infóim, de talán még nincs veszve semmi. Hogy a gazdának mi a célja velük, erről sem tudok, de nincs biztosíték, hogy nem fogják úgy végezni, mint az Alsónémeti gépek.
Takacslaszlo 442700 2010. október 28. 20:47
Válasz erre
A '95-ös katasztrófáról én is tudtam, az ott elpusztult gépet vettem elsőnek, a Tatán kiállítandót másodiknak, a harmadiknak pedig a másik Tatán lévőt, egyszerűen csak másképp soroltam fel, de valóban félreérthetően írtam. Nagyon megnyugodtam a tatai kiállítás hírének kapcsán, mert olyan hírek keringtek, hogy el lett kótyavetyélve a maradék két UM, de ez így megnyugtató. Remélem, valóban Szolnokra kerül a másik. Így is túl sok típus hiányzik (pl. IL-10, UIL-28, Jak-9, Tu-2), de ezek régi történetek. Remélem, hogy nem fordul már elő, hogy a légierő valamelyik kivont típusából nem kap a szolnoki Múzeum.
Mennyire reális, hogy valóban Szolnokon köt ki a gép?
Monox 442699 2010. október 28. 18:16
Válasz erre
Laci, ma már nem létezik a harmadik kétüléses Szu-22UM3 gépünk, mert balesetben elpusztult 1995 májusában. Egyébként amennyire tudom, mindkét megmaradt gép tatán van és esetleg lesz rá mód, hogy az egyik Szolnokra kerüljön.
Takacslaszlo 442698 2010. október 28. 18:08
Válasz erre
Kassán is van egy magyar Szuhoj, de az az együlésesek közül való.
Én a harmmadik kétüléses (UM) sorsáról érdeklődöm, de azért köszi.
Arról tud valaki valamit, hogy a Kassára küldött gép helyett gazdagítja-e valami a magyar múzeumokat?
vlevi 442697 2010. október 28. 17:35
Válasz erre
IMG_7977
IMG_7977
IMG_7987
IMG_7987
IMG_7988
IMG_7988

"Tatán lesz egy haditechnikai park, és ott ki lesz állítva az egyik megmaradt Szu-22UM3-K is! Én most találtam a híart, itt a link:"

Én Kassán láttam a 05-öst !
Takacslaszlo 442696 2010. október 28. 14:34
Válasz erre
Sziasztok!

Tatán lesz egy haditechnikai park, és ott ki lesz állítva az egyik megmaradt Szu-22UM3-K is! Én most találtam a híart, itt a link:

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/hadtorteneti-park-nyilik-tatan-fotok-326303
Tudja valaki esetleg,hogy mi lesz másik megmaradt példánnyal? Esetleg Szolnokra kerül?
Blerio 442695 2010. október 5. 11:41
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy spéci kérdésem a szaktársakhoz.
Ha a Szu-22-re Kh-25MP ( AS-12 ) rakétákat függesztettek, akkor ezek mellett alkalmaztak-e valamilyen elektronikus konténert ( pl. BA-58 Vjuga kellett az AS-11-hez ), illetve melyik indító sinre tették a rakétákat?
Üdv
Blerio
Csaszi 442694 2010. október 3. 21:16
Válasz erre
Hello
Nekem van egy KP SZu-22M4-es Part,Eduard fotomaratásokkal,Tankair katapultüléssel.
96ban vásároltam be, sosem fogom megépíteni.
Ha érdekel,a lenti mailcímen elérsz.
lautnerg@t-online.hu
p-51 442693 2010. október 3. 20:06
Válasz erre
Nincs valakinek véletlenl egy felesleges SU-22-ese 1/48 méretarányban?
búza 442692 2010. szeptember 29. 16:57
Válasz erre
Szia Sainz!
Előkerültél? Mi van a 21-es könyveddel?
Üdv: Búza
makettes 442691 2010. szeptember 29. 15:20
Válasz erre
Szia sainz!
Kérlek jelentkezz ezen a címen:makettes@freemail.hu
köszi
üdv.
sainz 442690 2010. szeptember 29. 13:44
Válasz erre
Szia,
Anno elbeszéltünk egymás mellett.
Én Eberhardt Gyuri korábbi ilyen leszállását méltattam, míg a többiek a 'rontott' verzióról egy évvel későbbről...
ExAvionicsinHungary 442689 2010. szeptember 29. 12:04
Válasz erre
Sziasztok,
Bocs, de nekem más infóm van erről a leszállásról.
Belányi Tibi, Rakazov Misi, mást mesélt erről. Többek között azt, hogy nem tervezett volt a fékernyő nyitás a levegőben...és azt hiszem ezzel ugrott az amerikai útja a hajózónak. Nem véletlenül Litauszki  neve?
p-51 442688 2010. szeptember 15. 20:01
Válasz erre
Megnézték ezek a perzsák a neten a magyar L-39-esek ünnepi festését.
miles 442687 2010. szeptember 15. 19:41
Válasz erre
Su 22M4
Su 22M4
100_2096
100_2096
100_2097
100_2097
100_2099
100_2099
100_2100
100_2100
áhh, régi szép idők, amikor az ember gyereke még repülőnapon is megtapogathatta a gépeket....
áhh, régi szép idők, amikor az ember gyereke még repülőnapon is megtapogathatta a gépeket....
100_2102
100_2102
100_2587
100_2587
100_2581
100_2581
..és amikor már nem.
..és amikor már nem.
P1050618
P1050618
P1050731
P1050731
100_2608
100_2608

Pár Su 22-es fotó, hátha valaki a "részletekre" is kiváncsi. M4 és UM3 is van rajtuk
Tibcsi 442686 2010. szeptember 10. 17:25
Válasz erre
Iráni... de tök jó a kamója! :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.