<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
PETI | Adatlap | 442737 | 2011. január 24. 18:56 | ||
Ilyen képek láttán mindig vissza akarok menni az időbe... Előzmény: (442734) romeo 2011. január 18. 21:43 | |||||
Blerio | Adatlap | 442736 | 2011. január 24. 18:38 | ||
Csaszi | Adatlap | 442735 | 2011. január 22. 10:23 | ||
romeo | Adatlap | 442734 | 2011. január 18. 21:43 | ||
Freddy | Adatlap | 442733 | 2011. január 17. 22:11 | ||
Köszönöm, örülök, hogy tetszik. Nem jrtam, hogy még a függőleges vezérsíkot is át kellett alakítani. Egy szórópisztoly egyébként sokat egyszerűsít a fakítás menetén, de az nekem sajnos nincs. | |||||
Laller | Adatlap | 442732 | 2011. január 17. 20:38 | ||
OK! Köszi! Nekem is megvan ez a makett. A tiéd nagyon jól sikerült szerintem. | |||||
Freddy | Adatlap | 442731 | 2011. január 17. 12:16 | ||
Ezt nekem írtad? (farkas469 nem makettet posztolt, kifestett makett ezen az oldalon meg csak tőlem van) A foltokat egy régebben ide posztolt színes folttérkép alapján festettem meg, ebben már benne vannak a fakultabb részek is. Utána lakkozás, majd fehér művészolajjal fakítottam: kis fehér pöttyöket festettem a fakultabb részekre (a tetejére elsősorban), és egy száraz ecsettel eldolgoztam őket. Mikor ez megszárat jöttek a panelvonalak. Ezt is művészolajjal csinálom, kicsit macerás, de legalább jól kézben tartható a folyamat (a hígfestékes-végigfuttatásos módszer nekem sose jött be). Fekete és sötétbarna keverékével egy vékony ecsettel megfestem a vonalat, aztán egy lapos végű ecsettel visszaszedem, meg elvékonyítom. Az olaj lasssan szárad, szóval nem hagy foltot úgy, mintha pl ugyanezt akrillal csinálnád. Ja meg, azt nem jrtam, hogy a törzs végén néhány kis beömlőnyílást meg dudort pótolni kell- ezek green stuffból lettek. Egy régi Modell és makettben van egy egész jó cikk erről, és hunavia-s fényképeket is érdemes nézegetni. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442730 | 2011. január 16. 13:33 | ||
Sziasztok, Aki magyar Szuhojt épít és fél belevágni a törzshátsórész átalakításába, annak egy tipp: a törzs végén a fúvócső első panelvonaljánál vágja le azt a kb. 1 centis darabot (a rajzon "J" színnel jelölt rész). Persze nem tökéletes megoldás, csak afféle "optikai tuning", de szerintem sokat javít az összképen. | |||||
romeo | Adatlap | 442729 | 2011. január 14. 20:15 | ||
charles | Adatlap | 442728 | 2011. január 14. 20:12 | ||
Szia romeo! A 08 azért más, mert ez volt az első javított, mégpedig az oroszoknál. A gép olyan jó állapotban volt, hogy a többin automatikusan üzemidőt hosszabbítottak, így azok csak később, már itthon lettek javítva. | |||||
Laller | Adatlap | 442727 | 2011. január 14. 18:33 | ||
Szia! A festésről írnál pár sort? Az eltérő (kopott) árnyalatot mivel érted el? A panelezért hogyan csináltad? | |||||
romeo | Adatlap | 442726 | 2011. január 14. 18:27 | ||
romeo | Adatlap | 442725 | 2011. január 2. 19:06 | ||
romeo | Adatlap | 442724 | 2010. december 8. 09:34 | ||
Nagyon jó fotók lengyel Szu-22-ről. www.jetfly.hu/rovatok/galeria/fotok/press_tour_2010_lengyelorszag_4._resz/ | |||||
Freddy | Adatlap | 442723 | 2010. december 7. 23:57 | ||
Az én Szu-22-esem. MasterCraft, 1/72. Nem egy túlbonyolított készlet, de legalább könnyen építhető, és M3-as(ra hasonlító...) segge van. Néhány alkatrészét a Bilektől vettem át, a rakéták sínei saját gyártmányok, az Sz-24-esek a kitben voltak, de csak két darab, kis reszelés után műgyantából szaporodtak. A matrica gyári, csak a számok vannak a HAD-tól. Festésében megpróbáltam a felújítás előtti, szinte valószínűtlenül lepusztult állapotot visszaadni. | |||||
farkas469 | Adatlap | 442722 | 2010. november 27. 17:16 | ||
Én szkenneltem be évekkel ezelőtt csak elfelejtettem... Egy volt taszári katona készítette. | |||||
makettes | Adatlap | 442721 | 2010. november 26. 21:46 | ||
Megnyugodtam.95-ben leesett gépek:07 és 16-os. | |||||
makettes | Adatlap | 442720 | 2010. november 26. 21:43 | ||
Ez a két UM? | |||||
búza | Adatlap | 442719 | 2010. november 26. 20:42 | ||
farkas469 | Adatlap | 442718 | 2010. november 26. 19:22 | ||
Lacy | Adatlap | 442715 | 2010. november 21. 16:55 | ||
Szivesen, még júniusban, Fishpot tett fel képeket a Szu-15-ös fórumba, a Szandari gárda ezred gépéről. | |||||
sanyi | Adatlap | 442714 | 2010. november 21. 14:46 | ||
Köszi az infót a Szu-15-ről és üzbég gépekről! Én is hasonlót sejtek hogy ott hagytak pár Flagont, és azokra gondolhatták hogy helyiek... | |||||
Lacy | Adatlap | 442713 | 2010. november 21. 13:27 | ||
Hmm, pedig voltak Su-17-eseik az Üzbégeknek. A szovjet közép-ázsiai légierőtől örököltek Csircsik repterén egy vadászbombázó ezredet Su-17M3-asokkal. Ezt összevonták a szintén itt települő csatarepülő ezreddel, és megalapították a két típusból az 59. üzbég vadászbombázó ezredet. Karsi repterén is maradt rájuk részben az itteni felderítő ezred egyik századának, és részben az Afganisztánból visszavont felderítő század állományából Su-17-es. Ezeket is Csircsikre telepítették át. Az 59. ezred egy századnyival repült pár évig, de továbbélésre csak a Szu-25-ös és a Su-24-eseket ítélték, így hamar selejtezésre kerültek. Bár ez utóbbiak is nagyrészt a földön vannak már rég. A Grúzoknak nem volt Su-15-ösük! A nyolcvanas évek végétől, mikor kezdődtek a helyi villongások, több szovjet légi hadsereg települt a térségben. Az egyik alárendeltségében a Szandari reptéren repült egy gárda ezred Su-15TM-el, de sohasem volt Grúz alárendeltségben. A kilencvenes évek elején az Oroszok a Kaukázuson túlra telepítették át őket. Max csak üzemképtelen gép maradt Grúziában, amit tologathattak. | |||||
sanyi | Adatlap | 442712 | 2010. november 21. 12:50 | ||
A legtöbb helyen azt írják, hogy nem is volt nekik. Hasonló téma a grúz Szu-15 is, ami állítólag létezett, de állítólag nem... Arról lenne jó pár f@sza minőségű, több nézeti fotó! Nem rajz, mert azt tudok csinálni. Tényleg kár a minőségért és hogy nincs többnézeti is hogy meg lehessen építeni. Mondjuk M-3 szóval, felesleges a fotó, amikor csak M-4 van a piacon... | |||||
Lacy | Adatlap | 442711 | 2010. november 21. 12:17 | ||
Különleges, Su-17-es fotó! Kb. egy hónapja megtaláltam én is. Sajnos ez, és az albumban körülötte lévő többi is elég gyenge minőségű fotó. De már maga az nagy szám, hogy létezik ilyen kép, mert nem üzemeltették sokáig. | |||||
sanyi | Adatlap | 442710 | 2010. november 20. 20:42 | ||
romeo | Adatlap | 442709 | 2010. november 17. 18:03 | ||
mirazsmarci | Adatlap | 442708 | 2010. november 17. 17:58 | ||
Szívesen, viszont most nézem, hogy egyik gépen sincs rajta a függőleges vezérsíkon a Fürkészdarázs századjelvény, ill. a régi felségjelet eltakaró szürkés felfestés is elég újszerűnek hat (ez főleg a képbe belógó másik gépen látszik, amely a kamója alapján a 08-as lesz.Ezt a gépet nagyjavították az oroszok, és újra lett festve.) Így a képeket a 90-es évek elejére saccolom. | |||||
romeo | Adatlap | 442707 | 2010. november 17. 15:36 | ||
Mirazsmarci, Tibcsi Köszönöm! | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442706 | 2010. november 17. 14:11 | ||
Üdv! A 07-es 95' májusában a kifutópályára csapódott, a 10-es meg 96'-ban nagyjavítva lett, így biztos hogy ezen időpontok előtt készültek a képek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442705 | 2010. november 17. 14:06 | ||
A helyszín az 99,9%, hogy Taszár. A többit nem tudom... :) | |||||
romeo | Adatlap | 442704 | 2010. november 17. 13:54 | ||
romeo | Adatlap | 442703 | 2010. november 15. 19:44 | ||
Takacslaszlo | Adatlap | 442702 | 2010. október 28. 22:05 | ||
Biztosíték nincs, de bíztató lehet, hogy a cikk szerint tulajdonos rendes haditechnikai parkot akar kialakítani, nem pedig roncstelepet. | |||||
Monox | Adatlap | 442701 | 2010. október 28. 21:58 | ||
A tisztánlátás kedvéért: a megmaradt két gép magánkézben van. Füstbe ment grandiózus tervek után a szolnokiak két Mig-21-esért cserébe szerették volna megszerezni. Hogy miképp áll az ügylet, erről nincsenek infóim, de talán még nincs veszve semmi. Hogy a gazdának mi a célja velük, erről sem tudok, de nincs biztosíték, hogy nem fogják úgy végezni, mint az Alsónémeti gépek. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 442700 | 2010. október 28. 20:47 | ||
A '95-ös katasztrófáról én is tudtam, az ott elpusztult gépet vettem elsőnek, a Tatán kiállítandót másodiknak, a harmadiknak pedig a másik Tatán lévőt, egyszerűen csak másképp soroltam fel, de valóban félreérthetően írtam. Nagyon megnyugodtam a tatai kiállítás hírének kapcsán, mert olyan hírek keringtek, hogy el lett kótyavetyélve a maradék két UM, de ez így megnyugtató. Remélem, valóban Szolnokra kerül a másik. Így is túl sok típus hiányzik (pl. IL-10, UIL-28, Jak-9, Tu-2), de ezek régi történetek. Remélem, hogy nem fordul már elő, hogy a légierő valamelyik kivont típusából nem kap a szolnoki Múzeum. Mennyire reális, hogy valóban Szolnokon köt ki a gép? | |||||
Monox | Adatlap | 442699 | 2010. október 28. 18:16 | ||
Laci, ma már nem létezik a harmadik kétüléses Szu-22UM3 gépünk, mert balesetben elpusztult 1995 májusában. Egyébként amennyire tudom, mindkét megmaradt gép tatán van és esetleg lesz rá mód, hogy az egyik Szolnokra kerüljön. | |||||
Takacslaszlo | Adatlap | 442698 | 2010. október 28. 18:08 | ||
Kassán is van egy magyar Szuhoj, de az az együlésesek közül való. Én a harmmadik kétüléses (UM) sorsáról érdeklődöm, de azért köszi. Arról tud valaki valamit, hogy a Kassára küldött gép helyett gazdagítja-e valami a magyar múzeumokat? | |||||
vlevi | Adatlap | 442697 | 2010. október 28. 17:35 | ||
Takacslaszlo | Adatlap | 442696 | 2010. október 28. 14:34 | ||
Sziasztok! Tatán lesz egy haditechnikai park, és ott ki lesz állítva az egyik megmaradt Szu-22UM3-K is! Én most találtam a híart, itt a link: http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/hadtorteneti-park-nyilik-tatan-fotok-326303 Tudja valaki esetleg,hogy mi lesz másik megmaradt példánnyal? Esetleg Szolnokra kerül? | |||||
Blerio | Adatlap | 442695 | 2010. október 5. 11:41 | ||
Sziasztok! Lenne egy spéci kérdésem a szaktársakhoz. Ha a Szu-22-re Kh-25MP ( AS-12 ) rakétákat függesztettek, akkor ezek mellett alkalmaztak-e valamilyen elektronikus konténert ( pl. BA-58 Vjuga kellett az AS-11-hez ), illetve melyik indító sinre tették a rakétákat? Üdv Blerio | |||||
Csaszi | Adatlap | 442694 | 2010. október 3. 21:16 | ||
Hello Nekem van egy KP SZu-22M4-es Part,Eduard fotomaratásokkal,Tankair katapultüléssel. 96ban vásároltam be, sosem fogom megépíteni. Ha érdekel,a lenti mailcímen elérsz. lautnerg@t-online.hu | |||||
p-51 | Adatlap | 442693 | 2010. október 3. 20:06 | ||
Nincs valakinek véletlenl egy felesleges SU-22-ese 1/48 méretarányban? | |||||
búza | Adatlap | 442692 | 2010. szeptember 29. 16:57 | ||
Szia Sainz! Előkerültél? Mi van a 21-es könyveddel? Üdv: Búza | |||||
makettes | Adatlap | 442691 | 2010. szeptember 29. 15:20 | ||
Szia sainz! Kérlek jelentkezz ezen a címen:makettes@freemail.hu köszi üdv. | |||||
sainz | Adatlap | 442690 | 2010. szeptember 29. 13:44 | ||
Szia, Anno elbeszéltünk egymás mellett. Én Eberhardt Gyuri korábbi ilyen leszállását méltattam, míg a többiek a 'rontott' verzióról egy évvel későbbről... | |||||
ExAvionicsinHungary | Adatlap | 442689 | 2010. szeptember 29. 12:04 | ||
Sziasztok, Bocs, de nekem más infóm van erről a leszállásról. Belányi Tibi, Rakazov Misi, mást mesélt erről. Többek között azt, hogy nem tervezett volt a fékernyő nyitás a levegőben...és azt hiszem ezzel ugrott az amerikai útja a hajózónak. Nem véletlenül Litauszki neve? | |||||
p-51 | Adatlap | 442688 | 2010. szeptember 15. 20:01 | ||
Megnézték ezek a perzsák a neten a magyar L-39-esek ünnepi festését. | |||||
miles | Adatlap | 442687 | 2010. szeptember 15. 19:41 | ||
Tibcsi | Adatlap | 442686 | 2010. szeptember 10. 17:25 | ||
Iráni... de tök jó a kamója! :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |