/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Airmax 141721 2011. február 7. 23:19
Válasz erre
Szevasz Fóka :)

Mondom én hogy elkéstem...hát öregapám neked egy International Airportnyi züm-züm figyel a polcodon...Szépek!
Valaha,úgy...1978? kb.Nos akkor kaptam karácsonyra ennek a veb plasticartnak a gépét.Nevezetesen egy Tu-154-est.Első makettem volt.Érdekes az emlékezet,a dobozban két fémtégelyben ült a ragasztó ill az ezüstfesték.Azért írom hogy érdekes az emlékezet,mert mind a mai napig "érezni" vélem orromban azt a semmivel össze nem téveszthető illatot.Rég volt...Majd követte szinte a teljes sorozat,de szivesen összeraknám ha fel lehetne valahol lelni...

Üdv: András
Fóka 141720 2011. február 7. 22:32
Válasz erre
Alaposabban megnézve a saját képeimet, elszörnyedve vettem észre, hogy a HA-MAA szálantennájának felfüggesztését eltoltam, természetesen nem a kiálló antenna végéből jött ki a valóságban, hanem mellőle, a törzsből. Fiatal lehettem és meggondolatlan, amikor csináltam :-) Na, majd korrigálom.
Fóka 141719 2011. február 7. 22:20
Válasz erre
HA-MAA_1
HA-MAA_1
HA-MAA_2
HA-MAA_2

Szia Airmax!

Bizony, én sem hagyhattam ki a műgyanta HA-MAA-t, ott díszeleg a polcomon :-) A képek kicsit homályosak, mert nagyobb csoportképekből nagyítottam ki őket, de azért látszik, hogy milyen pontos és szép kidolgozású makett, öröm volt összerakni.

Szia Kicsi126!

A most megnyert Il-14-est eredeti formájában szeretném elkészíteni, találtam is hozzá utángyártott Interflug matricát. Amint a kezemben lesz, megmutatom. Végül úgy alakult, hogy szerdán reggel utazom érte.

A makettről egyébként azt tudni kell, hogy ez a KVZ (később Plasticart) második makettje a Baade 152 után az ötvenes évek végéről, és bizony még eléggé gyerekjáték-feelingje van. A kerekeket pl. jó nagyra méretezték, talán hogy lehessen vele gurigázni. Én persze nem fogok :-) Ja, és a méretaránya 1:87. Az 1:100 csak később lett a Plasticart standard méretaránya.

Fóka
Kicsi126 141718 2011. február 7. 20:49
Válasz erre
Sziasztok... Fóka remélem gyönyörűen meg fogod építeni az IL-14 est és láthatunk majd szép képeket és a megszokott részletes beszámolót róla. Kíváncsi vagyok milyen festéssel látod el. Én nem bánkódom miatta. A lehető legjobb helyre került!
Üdv, Kicsi
Airmax 141717 2011. február 7. 19:39
Válasz erre
Szevasz Fóka :)

Gratula a kis szerkezethez.Találtam neked valamit ezzel kapcsolatban.

A HA-MAA lajstromjelű gépet,mégpedig eredeti Malév festéssel 1:144-ben.(lehet nem mondok ezzel neked újat.)

Szia Kislőcsős :)

Hááát...szánalmas...

Erről felmerül bennem egy gondolat.
Amikor az oláhok beléptek az EU-ba,minden kamionosuk kapott egy a szélvédőre illeszthető EU-s zászlócskát...hogy azok mennyire örültek...csodálkoztak is hogy a többiek pedig miért nem...

Üdv: András
Lapi 141716 2011. február 7. 18:51
Válasz erre
Fóka !

gratulálok a géphez, kérnék szépen róla képet a fórumra is !
kislõcsös 141715 2011. február 7. 18:12
Válasz erre
MA_EU_logo2011
MA_EU_logo2011
DSCF9387
DSCF9387
DSCF9386
DSCF9386
fleet on the ground 60
fleet on the ground 60's
MA_EU_logo2011vágott
MA_EU_logo2011vágott

Sziasztok!

A soros elnökség tiszteletére felmatricázták a Malév összes 737-esének bal oldalát.
Szerintem nem sikerült valami szépre,túl sok energiát nem fektettek bele a megtervezésébe.De hátha valaki ezzel szeretné élethűbbé tenni a saját makettjét.
A pontos méreteit majd szerdán lemérem.

Jó munkát
Fóka 141714 2011. február 6. 21:59
Válasz erre
Szia!

Hát igen, én voltam, azt hiszem, ezt le se tagadhatnám. Ez az Il-14-es még az Il-18-asnál is nagyobb kincs, nem is hittem a szememnek, amikor megláttam a Vaterán. Kedden megyek érte személyesen (200 km-re...), a világért sem bíznám a postára.

Bocs minden licitáló kollégától, az igazat megvallva hevesebb rohamra számítottam.

Fóka
Kicsi126 141712 2011. február 6. 18:01
Válasz erre
Jó benneteket olvasni :) Én mint "laikus" sok dolgot megtudok az írásokból a lelki és emberi részével pedig tökéletesen egyetértek. Egy kérdés Fókához: Hozzád került az IL-14 a vateráról? Ha igen akkor jó helyen lesz. Én is licitáltam rá de aztán ahogy várható volt az utolsó percben elszaladt a ló. No mindegy ha te voltál akkor nem olyan keserű hogy nem az enyém lett... Üdv nektek!
Fóka 141708 2011. február 6. 08:41
Válasz erre
Bizony - ha már "rendszerváltás" - asszem, rengeteg keserűség maradt mindannyiunkban, akik a Malévért éltünk, és nem a Malévből - az elpuskázott lehetőségek és elherdált értékek, valamint a kő-dilettánsok színrelépése és tobzódása fölött érzett borzalom :-(

20 év kitartó rombolása és kirablása kellett ahhoz, hogy a Malév odajusson, ahol most van - nekem már 10 év után olyan herótom lett, hogy leléptem.
Fóka 141706 2011. február 6. 08:32
Válasz erre
Utólag végigolvasva a repültórás hozzászólásomat, az objektivitás érdekében azt azért meg kell jegyezzem, hogy a Boeingek magas üzemideje azért nem jelentett rosszabb megbízhatóságot, sőt. A Tupoljevek tervezett élettartama 20000 repült óra vagy 20000 ciklus (leszállás) volt, és afölött már egyedi hosszabbítási procedúra után kaptak légialkalmassági tanúsítványt 1-2000 újabb órára a gyártó Tu OKB-tól. A 737-200-asok pedig már akkor félig-meddig "állapot szerinti" karbantartási rendszerben működtek, amikoris nincs kőbe vésett végső korlát meg nagyjavításközi időszak, hanem az állapotfigyelés alapján döntenek a karbantartásokról. A kötött üzemidős karbantartási rendszer drágább, és bizony a Tupoljevek alkatrész-utánpótlása hiányosságai (pontosabban inkább alkatrész után-nem-pótlása) miatt is sokkal olcsóbb a Boeingek üzemeltetése, nemcsak az ü.a. fogyasztás miatt.
Airmax 141704 2011. február 6. 08:28
Válasz erre
Bizony Fóka,mindenben megáll az írásod.Ezzel lehet bárkinek vitatkozni de nem érdemes...Személyszerint maximálisan egyetértek veled.
Miért van vajh az a hátgerincre hideg érzést hozó gondolatom,miszerint is a gengszterváltásal minden elveszett?...Érezzük ezt idő teltével egyre többen!

Bizony,micsoda eufória volt hogy jön a kis "Bo"!
Hát jött...jött és hozott magával annyi patkányt, ha anno Columbus hajóin csak 0.001 tizezred része lett volna jelen,nem ennek az Istennek az idejében fedezte volna fel az új világot...

Micsoda értékek,javak lettek elherdálva,ellopva...köztük a Malév is.

Elnézést eme kis szösszenetért,ha a moderátor úgy gondolja törölje.

Üdv: András
Fóka 141699 2011. február 6. 08:10
Válasz erre
A hivatkozott hozzászólásomban "kabin" helyett "pilótafülke" olvasandó mindenütt :-)
Fóka 141698 2011. február 6. 08:06
Válasz erre
Tibcsi:

Ó, ez nekem is megfordult a fejemben, annak idején megvalósítottam - igaz, csak papíron :-) Borzalmasan nézett ki X-(((

Emlékszem, a LOT "új" fehér festésén is hogy megrökönyödtem, amikor először megjelentek Ferihegyen az Il-18-asaikkal - a fehérre mázolt hajtóműveken az összes szutyok sokkal határozottabban látszott, mint amikor még ezüst vagy szürke volt...
Fóka 141697 2011. február 6. 08:03
Válasz erre
Ja, a személyzet - jól látom, hogy L.A. egykori 34-es főpilóta a kapitány? Hihetetlen csodálattal bámultam, amikor egyszer Minszkből, naqgyjavításból visszafele jövet a kabinból nézhettem végig, amint erősen zivataros időben, hatalmas turbulencia közepette szállt le a 13R pályára úgy, hogy közben szinte koppanásig be kellett lépnie balra az oldalkormányt, akkora volt az oldalszél. Bámulatosan higgadt volt akkor is, amikor a HA-LBK-nak gyakorlórepülésen beszorult az orrfutója, és sokáig úgy volt, hogy orrfutó nélkül szállnak le, aztán kivágták a padlót a futóműakna fölött, és egy bottal piszkálták ki a beragadt sárvető lemezt - az RBO-n hallgattam a kabinfelvételt, példamutatóan nyugodt és határozott volt végig. Az első Fokkereket is ő hozta haza Amszterdamból, talán még meg is van a filmfelvételem, amit a HA-LMC-ben csináltam, amint leszállás közben nekünk, műszakiaknak magyarázza a tök automata leszállást, amint a robot a pálya végén való fékezésig önállóan vezet, a pilótának csak a lekanyarodásnál kell átvenni a kormányt.
Tibcsi 141696 2011. február 6. 07:57
Válasz erre
Fóka,

Ha egyszer lesz egy felesleges Il-18-asom, azon ki fogom próbálni a jelenlegi malév festést... :)))

Bár inkább mégsem... nekem is van izlésem. :)

Tibcsi
Fóka 141695 2011. február 6. 07:52
Válasz erre
Szia Airmax!

Ó, igen, amikor a HA-LEC érkezett, és a Cég még az új festéssel is hangsúlyozni akarta, hogy vége a Tupoljev korszaknak... Csak arról nem tájékoztatták a közvéleményt, hogy a csodálatos "nyugati" Boeingekben már érkezésükkor 2-3-szor több üzemidő volt, mint a Tu-154-eseinkben - hiszen 30-40000 repült órákkal jöttek a 12-20000 órás Tuskók leváltására. Magyarán agyonhasznált, a hatvanas évek elejének technológiáját képviselő járgányokat kölcsönöztünk méregdrágán, amik ráadásul sokkal kisebbek és kényelmetlenebbek voltak a Tu-154-eseknél.

Ráadásul az a képtelen, cikcakkos Malév felirat nekem már akkor sem tetszett, feleslegesen modernkedőnek éreztem, és kívülállók számára olvashatatlannak.

Aztán elkezdték a Tupoljeveket is átfesteni az "űj" dizájnra - hát szerintem a legtöbben akkor ébredtek rá, mennyire szörnyű... Főleg amikor a fehér 54-esek ablakai alatt megjelentek a barnás lefolyások (a borítás széle felszíni rozsdásodásából), amiket a régi ablakcsík + szürke has jótékonyan eltakart.

Szerintem ez a borzalmas fehér törzs divat azért terjedt el a világban a nyolcvanas évek közepén, mert sokkal könnyebb előállítani, mint egy cirkalmas díszítést (emlékszem, a Malév korai Il-18-asain az orr-rész festése, konkrétan az ablakok utáni kettős kék lángnyelv-forma mindegyiken más formájúra sikeredett, az újabb festés kék svancán lévő parabolikus kivágás ívéről nem is beszélve. Emlékszem, egyszer külön küldöttség utazott ki Minszkbe, hogy segítsenek kiszerkeszteni egy 34-esen azt az ívet...). És persze az esztétikai karbantartás-igénye is kisebb egy összemázolt törzsnek, mint pl. a natúr alumíniumszínű hasúnak.

Pedig milyen csodálatos festésektől fosztották meg ezzel a világot... Emlékezzünk csak pl. a Lufthansa kékcsíkos, fekete orrú, polírozott alumínium alsó részű madaraira. Ferihegyen is mindig méltó elismerés övezte a 727-eseiket meg a 737-eseiket. Aztán jött a mai semleges, jellegtelen festés :-(

Nem véletlen, hogy a legutóbbi profiltisztításom után már csak 1979. előtt repült példányok maradtak a polcomon - így sokkal színesebb, látványosabb lett, mint amikor a nagy fehér törzsek is ott éktelenkedtek :-)

Fóka
Airmax 141694 2011. február 6. 07:27
Válasz erre
Szevasz Fóka

Bizony igazad van,ez nem kekeckedés,hanem vélemény.Anno amikor a lassan 23 éve használatos festés került a Malév gépeire,hogy örültünk...Bár ne tettük volna...
Ez a Retro festés...igazándiból az egész flottát erre mázoltatnám át mert fényévekkel jobban mutat mint a használatos kompozíció...Szerintem!
Az égadta világon nincs szándékomban senkit megbántani,de a személyzetről készült fotókat inkább törölném...Így néz ki a jelenlegi személyi álomány habitusa?
Te jó ég...

Üdv: András
Tibcsi 141693 2011. február 6. 04:56
Válasz erre
Tibcsi 141692 2011. február 6. 04:56
Válasz erre
Fóka 141691 2011. február 5. 13:18
Válasz erre
...meg hát ezüst hasat és szárnyakat szürke helyett, a fehér légcsavarkúpokról nem is beszélve. Utóbbiak akár még más színűek is lehettek volna, hiszen az első Il-18-asok légcsavarkúpjait érdekes módon példányonként más-más színre pingálták (piros, kék, almazöld, sárga, fehér), de aztán a csereberékből keveredés lett, és végül maradt az egységes fehér. Fekete azonban nem volt.

Persze nem kekeckedem, örülök, hogy éppen 10 évvel azután, hogy otthagytam a Malévet, végre megcsinálták azt, amit többekkel már a kilencvenes évek közepén felvetettünk: a retró festést.

(Csak azt nem tudom, mivel kárpótolják majd a két évvel ezelőtti pályázat győztesét, aki már nyilván jól beleélte magát, hogy az ő festési terve fog megvalósulni...)

Fóka
Tibcsi 141690 2011. február 5. 08:43
Válasz erre
Én nagyobb fehér orrkúpot festettem volna. Ha már Il-18...
Lapi 141689 2011. február 4. 22:25
Válasz erre
Tu-154 nagy
Tu-154 nagy

Nem rossz ez a nagyobbacska Tu-154,nekem 2 is van a polcomon..

ime az egyik !

a sarokban egy Doyusha 747 törpül el mellette.
Csaszi 141688 2011. február 4. 19:07
Válasz erre
L.P 141686 2011. február 4. 18:40
Válasz erre
Láttalak, hogy bent vagy te is:-)
Malévos GH kabátban, már ott dolgozol, vagy még soförködsz S.F.-nél?
kislõcsös 141685 2011. február 4. 18:36
Válasz erre
DSCF9476
DSCF9476
DSCF9477
DSCF9477
DSCF9470
DSCF9470
DSCF9468
DSCF9468
DSCF9469
DSCF9469
DSCF9478
DSCF9478
DSCF9490
DSCF9490
DSCF9489
DSCF9489
DSCF9473
DSCF9473
DSCF9474
DSCF9474
DSCF9484
DSCF9484
DSCF9503
DSCF9503

2.rész
(már nem csak makettező szemmel :-)))
kislõcsös 141684 2011. február 4. 17:37
Válasz erre
DSCF9444
DSCF9444
DSCF9445
DSCF9445
DSCF9446
DSCF9446
DSCF9447
DSCF9447
DSCF9454
DSCF9454
DSCF9457
DSCF9457
DSCF9458
DSCF9458
DSCF9459
DSCF9459
DSCF9460
DSCF9460
DSCF9467
DSCF9467
DSCF9466
DSCF9466
DSCF9462
DSCF9462
DSCF9443
DSCF9443
DSCF9479
DSCF9479
DSCF9481
DSCF9481
DSCF9482
DSCF9482

Sziasztok :-)

A mai Retro-party makettező szemmel.
1.rész
L.P 141683 2011. február 4. 14:09
Válasz erre
http://www.airportal.hu/spotter-forum/viewtopic.php?t=4030&f=7

Retro party
Fóka 141682 2011. február 4. 09:28
Válasz erre
kislõcsös 141681 2011. február 3. 17:24
Válasz erre
Még ma haza érkezik az LQD kb-20-21 óra között MA5617-es járat számmal.
Ezt konkrétan a másodpilótától tudom
Várjuk nagyon...
kislõcsös 141680 2011. február 3. 16:20
Válasz erre
MoMi 141679 2011. február 3. 10:39
Válasz erre
T. Érdekeltek!

Retro-festésű géppel ünnepeljük megalakulásunk 65. évfordulóját

Légitársaságunk 65. születésnapja alkalmából egyik Bombardier Q400-as típusú repülőgépünk az 1960-as éveket idéző Malév-festést kap. A turbólégcsavaros gépre jól illő korhű dizájn eredetileg 1960 és 1974 között volt légitársaságunk Il-18-as repülőgépeinek hivatalos festése.

A retro-festésű repülőgép február 4-én érkezik meg Ferihegyre és aznap a műszaki előtéren (ACE hangár előtt) 12:00-17:00 óráig minden érvényes Ferihegyi belépővel rendelkező kolléga számára megtekinthető! (egyéni szervezésben).

Momi
Lapi 141678 2011. február 1. 22:30
Válasz erre
Szia Cébés !

irtam a freemail-re remélem azt használod !

amit tegnap beszéltünk !

köszi: Lapi
Tjoe 141677 2011. január 28. 09:21
Válasz erre
Köszi! Némi futómű átalakítást ez is igényelt, mert a 737-el ellentétben ez a makett meg szinte hanyat akart vágódni. Az orrfutó szár nagyon hosszú. Plusz a Revell lehagyta a futóművekről a felverődés gátlókat. Ezeket pótolni kellett. A főfutóművek ajtaja is lejjebb ér a kelleténél, de ezt már csak a ragasztás után vettem észre. Talán egyszer ráveszem magam a javítására. 
Regal 141675 2011. január 26. 14:28
Válasz erre
Szia Viper,

Azt hiszem a CB001-ből ismerjük egymást, a legelső padban ültem:-)
Szép képeket raktál fel, remélem jól megy sorod és tudsz sokat reppenni!
Üdv,
Regal
viper 141674 2011. január 26. 14:23
Válasz erre
Szia Lapi!

Végülis megoldható:)
Bár ilyen időben nem lenne sok kedvem nézelődni Kolozsváron.
Máshova meg most nem járunk.
viper 141673 2011. január 26. 14:19
Válasz erre
Helo!

Jól látod, annak nem fekete a műszerfala. Valamilyen fehér árnyalat, nem tudom pontosan:)! Ja, és persze L-410 az is (LZ-CCR amúgy)
Mond meg TUJ-nak, hogy BOF üdvözli:)

viper
Lapi 141672 2011. január 25. 20:24
Válasz erre
Szia Viper !

igazán szépek a képek !

óriási élmény, hogy volt hasonlóban részem !

bármikor bevállalnék egy hasonlót !

(rajzokat előszedem már végre...)
Hdg370 141671 2011. január 25. 19:51
Válasz erre
Szia viper!

Érdeklődnék, hogy az első napfelkeltés képed melyik gépből készült? Csak a fény-árnyék hatás miatt tűnik világosnak a műszerfal vagy valóban fehéres árnyalatú?

Üdv és köszi!
Hdg370 141670 2011. január 25. 18:36
Válasz erre
Ja és köszönjük a képeket! :)
Hdg370 141669 2011. január 25. 18:35
Válasz erre
tuj :d
viper 141668 2011. január 25. 18:06
Válasz erre
Szia Tjoe!

Nagyon szép lett a concorde!
Nekem is volt egy, de takaritás közben barátnőm leejtette és több darabra tört.
Azóta nem nyúlhat hozzá még csak véletlenül sem:)

viper
viper 141667 2011. január 25. 18:00
Válasz erre
IMG_0094
IMG_0094
IMG_0284
IMG_0284
IMG_0215
IMG_0215

Sziasztok!

Hdg370:
ki a faterod?

Regal:
Bingo:)
honnan ismerjük egymást?

Csak, hogy ne offoljam szét a fórumot mellékelek még egy pár jobban sikerült 410-es képet, hátha tetszik nektek is.

Üdv
viper
Regal 141666 2011. január 25. 11:20
Válasz erre
Szia Viper,

megnéztem a cikkeidet és szemet szúrt egy kép, ahol az L-410-es előtt ismerős arcot láttam. Te vagy rajta, nem Ferenc véletlenül a keresztneved?
Üdv,
Regal
Tjoe 141665 2011. január 23. 19:41
Válasz erre
PETI 141664 2011. január 23. 18:51
Válasz erre
Üdv!

Horvát AN-32 matricát adott ki valaki 1:72-es méretben?
PETI 141663 2011. január 23. 18:31
Válasz erre
Newman 141662 2011. január 23. 16:51
Válasz erre
épülőben
épülőben

Sziasztok!
Néhány félkész masina, csak úgy!
Üdv.:
Péter
Hdg370 141660 2011. január 22. 15:44
Válasz erre
Szia Viper, sajnos nem dolgozom ott (mg)- taln majd 1szer :) Viszont akkor faterom a munkatrsad. Ilyen kpek jöhetnek mg :) dv.
Charger 141659 2011. január 21. 19:55
Válasz erre
Jaj,most látom,hogy rossz embernek írtam..Gavallér-nak szántam...,:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.