/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 506471 2011. február 27. 22:25
Válasz erre
Szia Freddy!

Ez rendjén is van.
De ez a D-444 nem katonai, és nem is Magyar országra készült!

Üdv: kamovos
Freddy 506470 2011. február 27. 18:24
Válasz erre
De az infra lámpákat nem értem.

A '60-as évek közepétől minden katonai D-344-esre szereltek.
Freddy 506469 2011. február 27. 17:59
Válasz erre
A Csepeles könyvben elég bőven értekeznek róla, a kép is onnan van, a 79-edik oldalról:). D-444-nek hívják, közel-keleti exportra készült (ki is próbálták ott). Egy-egy példány készült ebből és az üzemanyagszállító változatból (D446) 1970-ben. Egy továbbfejlesztett D-344 nagyobb kerekekkel, jobb hűtéssel, meg általában jobb terepjáró képességgel.
A közel-keleti biznisz se jött össze, és a Honvédség se rendszeresítette.
Gabi 506468 2011. február 27. 17:02
Válasz erre
Szia!
Igen, én is hallottam róla valamit, igaz nem sok konkrétumot. Csepel kérdésben szerintem törzsbusz az egyik legjobb szakértő, tőle nem igazán tudsz olyat kérdezni amiben nem lenne otthon gyakorlati értelemben is, talán a civil típusokban nincs benne annyira, de majd ő megmondja.
Gabi
A-3 506467 2011. február 27. 16:45
Válasz erre
Szigetszentmiklóson a régi gyártelepen van egy Csepel múzeum ahol szerintem lehet némi információt szerezni a kuriózumnak számító tipusokról. 2010 őszén volt egy rendezvény a gyártelepen ahol láttam nagyon sok eddig ismeretlen fotót a Csepel tipus történetéről. Néhány lelkes "nyugger" ghondozza a gyűjteményt mert sikerült a régi átadó garázst megszerezni a kocsiknak és ott méltó módon fedett helyen tárolják azokat.
romeo 506466 2011. február 27. 16:35
Válasz erre
Gabi 506465 2011. február 27. 16:32
Válasz erre
Szia!
Most néztem meg törzsbusz könyvében, abban is benne van, van még róla jópár kép, ezek szerint D-444 volt a gyári kódja.
Gabi
romeo 506464 2011. február 27. 16:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Csak ez a fotó van nálam.
romeo 506463 2011. február 27. 16:18
Válasz erre
Gabi, a típustjelölést nem tudod?
Gabi 506462 2011. február 27. 16:12
Válasz erre
Szia!
Amennyire tudom, valami speciális afrikai tesztre vitték ki őket (volt egy pár), és azért került rá ilyen kerék, no meg a megerősített légszűrő. Asszem még a hűtést is megerősítették rajta, és hozzányúltak még pár dologhoz a sivatagi viszonyok miatt. Valami régi Autó-Motorban olvastam róla, már nem emlékszem pontosan, de nem lett belőle nagy üzlet. Gyári protótípus volt.
Gabi
Kamovos 506461 2011. február 27. 16:10
Válasz erre
Szia Rómeó!

Kicsit nézegettem még a képe! :)
Most vettem észre ennek az alföldi képnek a jobb oldalán hátul azt a nézelődő tehenet!

Első ránézésre teljesen olyan mint egy dromedár!
Talán mert az is, és nem az alföld?
D:

Nekem első ránézésre D-344.

A szélesebb terep gumikon kívül, új hűtőmaszkkal, és oldalsó motorborítás lemezeit is kicserélték.
A légszűrőt kívülre tették a sivatagi robogáshoz, talán nagyobbítottak is rajta.

A fülketetőn lévő lemez borítással már láttam más Csepelt is.
A platón nem látok változtatást. /a pad felvan hajtva /

De az infra lámpákat nem értem.

Remélem a Csepelek professzorai is adnak nekünk pár informácíót!

Üdv: kamovos
Kamovos 506460 2011. február 27. 15:54
Válasz erre
Szia Rómeó!

Van még róla képed?
Mert én csak annyit tudok róla, hogy ezt is megkell építenem! :)

Üdv: kamovos
romeo 506459 2011. február 27. 15:48
Válasz erre
Csepel
Csepel

Üdv! erről a Csepelről mit lehet tudni? Jót mutatnak a terepes kerekek!
Köszi!
romeo 506458 2011. február 26. 13:24
Válasz erre
terepszínű konténer
terepszínű konténer

Üdv! Ez a fotó a 2009-es logisztikai rendszergyakorlaton készült várpalota közelében, vajon mi lehet a terepszínű konténer?
romeo 506457 2011. február 25. 18:58
Válasz erre
19451981
19451981

Üdv! Ez meg van Valakinek? Jó fotók vannak benne?
isti7509 506456 2011. február 23. 17:15
Válasz erre
Természetesen makettről van szó... :-) 1:35 Trumpeter
isti7509 506455 2011. február 23. 17:14
Válasz erre
Sziasztok! Eladó egy bontatlan SA-2 rakétaszállító 7000Ft-ért.
Érd.: 06 30 393 0665
joci232 506454 2011. február 21. 21:21
Válasz erre
Nem is lenne egyszerű megállítani egy ilyen bitang nagy jószágot :D
balaton 506453 2011. február 21. 13:25
Válasz erre
Bemondanák a rádióban, hogy a kerekes mozdony csak Szegeden áll meg, mert nincs rajta fék :D
farkas469 506452 2011. február 21. 09:12
Válasz erre
uti
uti

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen utánfutó? És mit szállítot?
Esetleg ven valakinek régi fotója?
Köszönöm.
Farkas469
joci232 506451 2011. február 18. 08:36
Válasz erre
balaton 506450 2011. február 18. 00:40
Válasz erre
A régi M nulláson meglátod ezt a szörnyet a tükörben... Előtted útlezárás, melletted betonfal :DDD Az meg csak száguld kíméletlenül és villogtatja nagy fényszóróit :DDD
Gaz66 506449 2011. február 17. 23:12
Válasz erre
Sziasztok.

ZIL 131 műhelykocsiról szeretnék kérni(ha van valakinek) képeket.
Elsősorban a doboz belsejéről.

Előre is köszöni: Krisztián
Elektrolakatos 506448 2011. február 17. 22:53
Válasz erre
Excessor 506447 2011. február 17. 22:47
Válasz erre
37
37

Sziasztok!

Egy nagyon szép teherautó:) További képek: http://englishrussia.com/index.php/2010/11/16/fantasy-of-russian-engineers/
törzsbusz 506446 2011. február 17. 21:42
Válasz erre
Üdv Gabi!
Voltaképpen igen, előfutár volt. Kevesek előtt ismert,hogy a H2156 motor licence tette lehetővé az új nagy sorozatú magyar autóbuszgyártás alapjait amit alapvetően az új fejlesztésű D-566 -hoz vásárolt a Rába, miután az új konstrukció új erőforrást igényelt. Tehát először a D-566 kapta a 2156-os motort. Persze,hogy voltak műszaki problémái, merőben új technológia volt ez akkor. Mindenesetre ha a politika nem állítja meg a gyártást, akkor a típus kiforrta volna magát, és lehet,hogy az Autógyár is megmaradt volna. Az országos tervhivatal több mint 7000 db. gyártását irányozta elő, amiből kb. (fejből) 3300 db lett. A szovjeteknek nagyon tetszett, sőt akartak is vásárolni, de amikor kiderült,hogy egy db. áráért a magyar kormány két db. Ural-375-t tud beszerezni, a típus sorsa megpecsételődött.
Gabi 506445 2011. február 17. 18:10
Válasz erre
Szia törzsbusz!
Ez a protó gépészetileg már a sorozat előfutára volt? Mármint az az alváz, Rába motor, és egyebek, csak még nem a kocka fülke? Katona koromban még is hajtottam egy 566-ot, a műszaki mentőjét, hát a fék az tényleg meg tudta néha tréfálni az embert, meg a fordulási sugara is elég gyenge volt a műhely Dac-hoz képest, amivel még jártam. Ettől függetlenűl jó kis gép volt, csak a technikai újításai messze megelőzték a korát, és nem is biztos, hogy szükség volt némely komplikált dologra a seregbe. Arra emlékszem, hogy a két hátsó tengelynél a műszaki mentőn sz@r volt féket javítani, benn középen a kihajtásnál, felülről nem lehetett hozzáférni a felépítménytől, egyszóval nem egyszerű mutatvány volt. Az viszont biztos, hogy olyan motor volt benne, ha télen kicsit gyengébb volt az aksi, akkor nem bírta rendesen megforgatni. A Dac-ra is ennek az adagolóját tettük (abban is MAN licensz motor volt), és érezhetően jobb lett tőle.
Gabi
ferkov 506444 2011. február 17. 15:16
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Igen,igen ez a tipus volt valóban !
Köszönöm !
romeo 506443 2011. február 17. 13:27
Válasz erre
Csepel D-705
Csepel D-705

Tisztelt Ferkov!

Ön valószínűleg a fotón látható típust látta Szabadszálláson, DVINA légvéd. rakéták szállítására használták. Sajnos nincs eredeti rakétaszállító fotóm, de egy volt légvédelmi tüzér mesélt róla.
Üdv!
Fotó forrása: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/csepel/d-705/705.html
juge75 506442 2011. február 17. 12:42
Válasz erre
Bár inkább az alkalmazási módozatokról, javadalmazásokról, rendszeresítésekről és kivonásokról közöl adatokat.
juge75 506441 2011. február 17. 12:41
Válasz erre
Van egy jó könyvem, ami az író részéről kissé honi légvédelmi rakétás éra felé tolódott, abban sokat olvastam a Csepel rakéta szállító trélerről és a lánctalpas vontatókról is.
Veres Mihály: Légvédelmi tüzérek és Rakétások.
juge75 506440 2011. február 17. 12:39
Válasz erre
Freddy 506439 2011. február 17. 11:44
Válasz erre
ferkov 506438 2011. február 17. 11:00
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Köszönöm a válaszát !
Egyébként Én ezt a CS.7O5.-ös vontatót valóban a szabadszállási Légvédelmi ütegnél láttam !
romeo 506437 2011. február 17. 09:39
Válasz erre
törzsbusz 506436 2011. február 17. 09:09
Válasz erre
...és kék,illetve sárga. Ma már bután hangzik, de - miután katonai típusról lévén szó - ezzel palástolták kicsit katonai mivoltát. A D-344-nél ugyanez volt a helyzet, A CSA akkori kísérleti üzemének igazgatója - a 344 is a kezei alatt készült - mesélte el aki mai is köztünk van jó egészségnek örvend, és szellemileg friss bár már eléggé idős.
romeo 506435 2011. február 17. 09:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Én láttam ilyet piros színben, miért lehetett piros?
törzsbusz 506434 2011. február 17. 08:59
Válasz erre
Ez a kísérleti D-566 (K) jelöléssel. Fejből írom,de 7 db. kísérleti készült, mind színesre volt fényezve. A kísérleteket követően a szabadszállási laktanyába kerültek,majd ott szétvágták őket. Ennek a típusnak nem voltak egyéb változatai, sorozatgyártásba nem került.
ferkov 506433 2011. február 17. 08:45
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Azt hiszem hogy a képen látható fülke a CS.7O5-ös nyerges vontatóé ! De ha információim nem csalnak ezeknek is volt több változata !
törzsbusz 506432 2011. február 16. 22:23
Válasz erre
566 9
566 9

Tisztelt Ferkov!

Nosztalgiájának megtisztelésére bemutatok egy felvételt: A D-566 így kezdődött.
ferkov 506431 2011. február 16. 19:32
Válasz erre
Tiszt.törzsbusz !
Válaszát nagyon szépen köszönöm !
" Csak nosztalgia " képpen hadd emlitsem meg mivel Én nem gjmüves hanem hk.tts voltam de a zlj.törzsben is voltak "manok " és a kiképzési feladatoknak megfelelően azok igénybevételére is sor került ezért volt módóm a D.566.-os müszaki problémáival is foglalkoznom(pld-ul. a fékhibákkal.)Az akkori Fő hibaként a fékmunkahengereknél az olajáteresztő fúrat ugyn.sorja hiba volt mely egy két fékezés után tönkretette a munkahengerben lévő gumi karmanytyút,. Ezek kiküszöbölésére igen nagy erőt forditottunk melynek során a gyártó cég kirendelte a javitó részlegét és ott helyben cserélték a mnk-a hengert.
Köszönöm mégegyszer a válaszát és lehetővé tette ezen emlékek felidézését !
törzsbusz 506430 2011. február 16. 18:49
Válasz erre
Üdv!
A D-566 -oson a sorozatgyártással párhuzamosan is több mint ezer módosítást hajtottak végre. A csapat-tiszthelyettesek részére külön tanfolyamot indítottak a Csepel Autógyárban, miután probléma volt az üzemeltetéssel is lévén, hogy a korábbi Csepel gyártmányokkal ellentétben az új típus bonyolult volt, olyan műszaki megoldásokat alkalmaztak -többek között a fékrendszert is - amelyek meghaladták az általános csapat-javítási és technikai kiszolgálási feladatokat. A D-566 könyv e- problémákról csaknem teljes részletezettséggel beszámol, rengeteg autentikus dokumentum maradt fent a típusról. A megjelenésről egyenlőre beszámolni nem tudok, de valószínű,hogy letölthető e-book formában jelenik majd meg. Állítólag ez a jövő, gazdaságosabb előállítani, és jóval olcsóbb lesz a hozzáférés is.

Üdvözlettel
ferkov 506429 2011. február 16. 18:06
Válasz erre
Tisztelt :törzsbusz !
Megszeretném kérdezni,mivel a 3229.-es hozzászolásában emliti,hogy a D.566.-os tipusról könyvet ir hogy volt e tudomása arról a kostrukciós hibáról melyel a tipúst kiadták a MN-nek ?
Az akkori hiba a fékrendszerrel volt.
Elképzelhető hogy volt még más tipusú hibák is de a fékhibákról nagyon emlékezetemben van.Kérdésem a 4O-éves emlézeteim szerint teszem fel Önnek !
romeo 506428 2011. február 14. 19:27
Válasz erre
05.-rozmerove-schema-vozu-
05.-rozmerove-schema-vozu-

Üdv! Ma találtam...
Freddy 506427 2011. február 14. 10:38
Válasz erre
Köszönöm!
Már csak apróságok vannak hátra a ZiLemből, ez az egyik. Úgy látom, öntőkeretdarabból könnyen ki lehet reszelni.
romeo 506426 2011. február 14. 07:44
Válasz erre
Üdv!
A szegedi műszaki alakulatnál a 80-as évekvben állítólag volt Prága alvázon zárt felépítményű víztisztító berendezés. (volt hivatásostól hallottam)
Maz 506425 2011. február 14. 05:13
Válasz erre
OU-2 (OY-2) tűzoltókészülék az általánosan használt.www.pozhtechnika.ru/ogn_oy.php
Freddy 506424 2011. február 13. 23:50
Válasz erre
DSCF0806
DSCF0806

Üdv!

Egy kérdésem lenne. A Zil-131-es fülkéjének oldalán van egy ilyen cucc, gondolom, tűzoltókészülék tartója. Tudna valaki információval szolgálni (vagy netán fényképet mutatni) arról, hogy nézhetett ki ez a tűzoltkészülék, mikor még megvolt?
Köszönöm!
Pilu 506423 2011. február 13. 18:17
Válasz erre
Ilyen oktató fotó, kerekes technikáról csak egy B-350 gázmentesítő kocsi kihelyezett mentesítő sátráról van. "Civil" fotóm sem sok van, egy B-350 sebesültszállító és néhány díszszemlés fotó (T-54, löveget vontató ATSz, 2K15 GAZ-69), de ezek viszonylag kis méretűek és nincsenek digitalizálva. Jelenleg ezt nem is nagyon tudom megoldani.
romeo 506422 2011. február 13. 17:53
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.