<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
balaton | Adatlap | 362681 | 2011. február 12. 21:31 | ![]() | |
Uhu | Adatlap | 362680 | 2011. február 12. 20:50 | ![]() | |
Szia mrbaracus!Még jó hogy nem hagyott nyugodni ez a levélváltás! Ide nézz mit találtam! Úgy néz ki valaki plágiumba esett. Még arra sem vette a fáradságot, hogy a gép azonosítóit a 93-2 számot kijavítsa! Megelégedett azzal, hogy a felségjelet lecserélte. Az a valaki így adja el magát, egy NATO poszter készítése során, mintha az az ő szellemi terméke lenne, ez egyszerűen szégyen! Minket járat le ezzel, meg azokat, akik mindent kézpénznek vesznek, mert nincs a piacon elég jó megbízható forrás, hogy a magyar légierő gépeiről és történeteiről stb. megtudjunk biztosat! Remélem több ilyennel, nem találkozom az elkövetkezőkben. Üdv Uhu | |||||
Uhu | Adatlap | 362679 | 2011. február 12. 20:34 | ![]() | |
Szia mrbaracus!Köszönöm a segítségedet! Ezek szerint jól tudtam, hogy nem létezett ilyen a MKHL-ban. Egyébként Dél-Amerikában is használták a típust, Chile. Az olaszok, az utolsó használható repülőgépüket 1941 februárjában vesztették el egy brit támadás során Cyrenaicában. Az olasz pilóták a típust nem szerették, mert csak baj volt vele, repülés közben, a földön stb. Egyébként másik kettő cég az AZ Model és az RCR is kiadta makett változatát. Nekem az RCR-é van meg, de még nem tudom, hogy melyik festéssel fogom elkészíteni, mert bár elég sok képanyaggal rendelkezem róla, van egy-kettő érdekes festés. Egyébként saját véleményem, de annyira ronda repülőgép, hogy az már szép…üdv Uhu | |||||
mrbaracus | Adatlap | 362678 | 2011. február 12. 18:50 | ![]() | |
Szia! A Bonhardt-Sárhidai-Winkler féle MKH fegyvrzetében nem találtam adatot róla, sem a Punka-Sárhidai féle Magyar sasokban, egy angol könyvben említi Magyarországot mint érdeklődőt a típus iránt, de a rendszerbe álító országok között már nem szereplünk. A könyv szerint egyébként kb. 220 példány készült összesen, használták Olaszországban, Irakban-15 db, és Portugáliában 10 db. Néhány műszaki adat: hossz: 9,6 m, fesztáv: 11,9 m, magasság: 3,2 m, motor: 1 db 900 le-s Isotta-Fraschini K14 tip., max. sebesség: 415 km/h, hatótáv: 550km. Az alapváltozat együléses volt, de létezett a 65 bis változat is ez kétüléles volt. Az első repülése 1935-ben volt, a spanyol polgárháborúban is bevetették, majd a II. vh-ban Észak-Afrikában és a Balkánon tűnt fel. Véleményem szerint a gép a háború kitörésekor már elavult volt, a magyar felségjel esetleg "reklám" célból került rá. Ha jól emlékszem akkor az AZUR kiadta maktteben is. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362677 | 2011. február 12. 18:47 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudjátok hol lehet megtalálni a Tűznyilak című rövidfilmet? Köszi Zoli | |||||
Uhu | Adatlap | 362676 | 2011. február 12. 18:11 | ![]() | |
Sziasztok! Biztos tudtok segíteni kérdésemben. Találtam egy poszterképet, amely a Magyar Légierő ismert géptípusainak oldal festését tartalmazza.Az egyiken nagyon megakadt a szemem, mert a gép magyar vonatkozásáról semmi információval nem rendelkezem, illetve nem is hallottam róla. A repülőgép a Breda Ba.65-ös olasz csatagép. A stuka alatt látható.Bárki, aki információval, forrással, fotóval rendelkezik erről ossza meg velünk! Saját véleményem az, hogy ez egy fantáziarajz, de addig ezt nem merem propagálni, míg valaki nem cáfolja. Még az is felmerült bennem, hogy talán a gépet Olaszországban festették át magyar felségjelre, amíg azt a magyar katonai attasé, illetve annak beosztottai repülték összehasonlító repülések kedvéért? Aki tud róla, írja meg nekünk. Várva válaszotokat. Üdv Uhu | |||||
Weizi | Adatlap | 362675 | 2011. február 12. 09:54 | ![]() | |
Ahogy mondod!:) A MiG-29-es búcsúztatóján készült a felvétel.Bár a háttérben álló gép nem ekkor repült utoljára. A képen a két század parancsnokai láthatók. | |||||
Gabesz | Adatlap | 362674 | 2011. február 12. 09:02 | ![]() | |
Airmax | Adatlap | 362673 | 2011. február 12. 01:37 | ![]() | |
Szervusz Balaton Tökéletesen igazad van.Semmi.Mert miért is lenne? Aki 2 liter tejet, 5db kiflit ellop a boltból, még aznap cellába teszik... Nem azért lopta mert gazdagodni akart,pusztán csak éhes volt... Azokat(egyre többen vannak) akik mostmár eurószázmilliókat síbolnak el,kimentik. Írom mindezt annak okán hogy nem kellettek a német harckocsik.Persze hogy nem mert nem lehetett rajta milliárdokat zsebre tenni...Pedig a világ egyik legjobb gépei kategoriájában.Valóban többet értek volna 2 db Mi-8-as nál... Na most az osztrák cucc...tudni kell a labanc-ról hogy egy külön állatfajta... Mégis különb mint mi,sajnos.Ha létrejön az üzlet,tudni fogjuk hogy valakik jól jártak...Mert itt már effektíve mozog a pénz. Mi itt,ezen a nyilvános fórumon leírjuk a magunk kis gondolatait,a véleményünket.Ez sok esetben már már hezitáció. Az egészben az a több mint döbbenetes,hogy ezek a hezitációk több valóságtartalomról szólnak,mint azoknak a patkányoknak a semmit mondó "észérvei" akik döntéshozó poziciókban ülnek. Tudatosan használom a patkány szót mert semmi módón nem kivánom megkerülni,s ebben az esetben is finoman fogalmazok. Mert aki egy Nemzet vagyonát elherdálja,szuverén biztonságát kalandos lopásaival veszélyezteti, az nemes egyszerűséggel hazaárúló.Ezért pedig mindenhol a világon,bármely társadalmi berendezkedés mellett halál jár... hogy stilusosan köszönjek el tőled Üdv neked Magyarisztánbam. | |||||
balaton | Adatlap | 362672 | 2011. február 12. 00:42 | ![]() | |
Freddy! "Abba gondoljatok bele, mi lenne itt, ha mondjuk nem fogadtuk volna el a finn ajánlatot. Kb 2050-ig a honvédség elárulásának iskolapéldájaként emlegetnék az ingyen se kellő finn helijkoptereket." Semmi. Az ingyen felajánlott német Leopard 2-k (100db + kiszolgálójárművek. Talán nagyobb érték, mint 2-3db Mi-8 heli.) sem kellettek. Azok, amiket most a lengyelek használnak. Most meg pénzért akarnak venni az osztrákoktól tankokat. Gondolom, ők csak az elavult Leo 1-ből adnának el. Az amerikai C-130 szállítógépek, amiket "csak" nagyjavíttatni kellett volna? A román légierő használja őket, tehát nem ócskavasak. Üdv. Furcsaország-ban! ;-) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362671 | 2011. február 11. 19:51 | ![]() | |
Sziasztok Ha jól emlékszem az úriember - a nevét inkább jogi okok miatt nem írom- magyar származású ausztrál. Ha jól emlékszem F-4 Phantomot repült (az ausztráloknak az F-111 előtt kis ideig voltak bérelt F-4-eseik). Szlovákiában volt a pénzeseknek az a mókarepüléses biznisz amit átvittek Ukrajnába... Az, hogy egy pilóta milyen véleménnyel van egy gépről az nem minden. Mindig az egész rendszert kell nézni (műszaki vonal, logisztika, kiképzés stb). Attól hogy egy gép szépen repül és jó még nem biztos hogy a harcban is jó. Pláne sok függ a körülményektől... A helikről: arra van pénz amire akarják (akarjuk)... Zoli | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362670 | 2011. február 11. 19:25 | ![]() | |
Inkább ausztrál ;-) Az IFPA később valóban Ukrajnába költözött. | |||||
Freddy | Adatlap | 362669 | 2011. február 11. 18:53 | ![]() | |
Úgy vettem észre, hogy a megszólítások itt nem mindig vannak szokásban, ha ezzel megsértettelek, elnézést kérek. A nagy bajokkal és az országot potenciálisan fenyegető dolgokkal kapcsolatban mindenkinek maximálisan igaza van. Tényleg nagy szar van, tényleg köcsögök, akik csinálták, és tényleg méltó büntetést érdemelnének. Amire én ezzel szemben fel szerettem volna hívni a figyelmet, az az, hogy ezek a problémák, ha valaki neki is kezd a megoldásuknak, nem fognak egyik napról a másikra megszűnni. Addig azonban élni kell valahogy, legalább azt a kicsit meg kell őrizni, és gyarapítani kell, ami van. Igy nézve nem volt rossz döntés olcsón beszerezni valami olyasmit, amire szükségünk van, mert még ha gond is van vele, akkor is ez a legjobb döntés, mert a másik két opció az egész mindenség felszámolása, illetve a stagnálás. Ez persze nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk, mert megoldottuk a gondot, és ideális természetesen az lenne, ha nagyobb számban normális, korszerű helikoptereket szereznénk be, de erre egyszerűen most nincsen lehetőség. | |||||
juge75 | Adatlap | 362668 | 2011. február 11. 18:40 | ![]() | |
A légvédelemre, haderőre fordítható összeg kevés, nálunk. De biztos vagyok benne, hogy akik ezzel a kevéssel gazdálkodnak, azok professzionális módon képesek a rájuk bízott technikával és emberekkel, tudásuk legjavával az ország szuverenitását biztosítani. | |||||
Airmax | Adatlap | 362667 | 2011. február 11. 18:38 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 362666 | 2011. február 11. 18:37 | ![]() | |
Ezeken túl olyan elrettentő erőt kell képviselnie, amellyel számolva az agresszió lehetőségét, annak esélyét minimalizálja, meg hiúsítsa, így az ország biztonságát biztosítja. | |||||
Airmax | Adatlap | 362665 | 2011. február 11. 18:37 | ![]() | |
Szia Zoli Emlékeim szerint az, de lehet hogy Ukrán? Nem emlékszem pontosan. A lényeg a mondanivalójában volt. Üdv. | |||||
Airmax | Adatlap | 362664 | 2011. február 11. 18:35 | ![]() | |
Szervusz Freddy Alapvetően maga a társalgási etikett ami elindít egy kontaktust. Neked eszedbe nem jutott volna megszólítást alkalmazni csak úgy bele a lecsóba.. Mindenkitől elnézést kérek amennyiben helyesírási hibákat vétek, de gyorsan pötyögök s előfordul érdekes betűvetés. De a lényeg, egy adott szövegkörnyezetben a konkrét magyarázatot sok esetben helyettesíti a ráutaló magatartás s nem nevesítés. Ezt azért alkalmazom mert elkivánom kerülni a politikai színpaletta belekeverését. A benzines utalás arra vonatkozik, hogy mindig azok próbálnak tért nyerni akiknek halvány segédfingjuk nincs a valós problémákról. Írd le nekem ide milyen szépet és jót képzelek én el amelyet itt a köz előtt konkrétan megosztottam? Szivesen beszélgetek veled is mint bárkivel.Igen visszafogottan próbálok utalni véleményem magvára,akár rébuszokban is.nemszeretném ugyanis ha eltiltanának az itteni írás lehetőségétől. Valamire azonban figyelek, nemkivánok úgy véleményt nyílvánítani,hogy betársuljak egy fejbológató közegbe amely belenyugszik abba ami van mégha hányingere is van attól ami körülőtte folyik. Mert Illyés szavait idézve: -növeli ki elfedi a bajt...- Ebben az országban jelenleg ez a metodika a domináns. Üdv neked | |||||
juge75 | Adatlap | 362663 | 2011. február 11. 18:34 | ![]() | |
Valóban, a háború következményeiként létrejött, össze eszkábált országok szépen sorban (sajnos nem konfliktus mentesen) össze omlanak, felbomlanak. És még mindig van ellentét sok nép között. Ez realisztikus, potenciális veszély forrás. Ugyanez a feszültség érezhető az országokon belül is. Erre is fel kell készülni. " A légvédelem feladata - meg kell akadályoznia az ellenséges légierőt abban, hogy az ország vagy a hadszíntér légterében harci feladatait végrehajtsa. " " A légvédelemnek - feladatai megbízható elvégzéséhez - harckészültségét állandóan magas fokon kell tartania, erőit és eszközeit kellő időben úgy kell meg szerveznie és csoportosítania, hogy a meglepetésszerű légitámadást - bármely napszakban és időjárási viszonyok között, minden magasságban - el tudja hárítani. " | |||||
zoli1989 | Adatlap | 362662 | 2011. február 11. 18:28 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 362661 | 2011. február 11. 18:17 | ![]() | |
Hát magyarázd meg akkor, komolyan nem értem, miért ne lehetne barikádon zászlót lengetni napi két literes benzinfogyasztás mellett. Meg úgy általában honnan lenne pénz, meg ilyenek arra a sok szépre s jóra, amit te szeretnél, amikor a másik oldalon egy Mi8-as nagyjavítását is soknak tartod. Nem félremagyarázni akarok semmit, komolyan kíváncsi vagyok. Ami a magyar nyelvet illeti, én egyet ismerek, mondjuk abban a ,,magyarul" rövid u-val van írva, a ,,jövő" meg hosszú ő-vel, de talán ennyi különbség nem akadályozza meg a kettőnk közötti kommunikációt. | |||||
Airmax | Adatlap | 362660 | 2011. február 11. 17:58 | ![]() | |
Szervusz Freddy Én úgy gondolom MAGYARÚL írtam közérthetően.Normálisan mint egy véleményt.Ezekszerint ajjor több Magyar nyelv is létezik, azt amiben te értelmezted az a másik. Megkérnélek téged,ha nemértesz valamit kérdezz,hátha válaszolok.Nemszeretem ha a mondanivalómat félremagyarázzák .Tehát tartózkodj ettől a jövöben kérlek. Üdv | |||||
Airmax | Adatlap | 362659 | 2011. február 11. 17:54 | ![]() | |
Szia Peti Nem szégyen álmodozni,ha nem lennének álmaink,vágyaink akkor nemlenne elérendő cél.Mit érne az élet? Valamikor a 90'-es években a Top Gun magazinban interjuvolták meg a tóth légierő pilótáját bizonyos Orsos urat.Feltették neki a kérdést: Ön szerint milyen repülőgépet kellene választania Magyarországnak? Olyat amely korszerű,nagyteljesítményű,megbízható,hatékony.Egyszóval a Szu-27-est. Ez konkrétan elhangzott, s Orsós Úr nembeszélt a világba tekintettel arra hogy repült vele mint ahohy a Mig-29-es gépekkel is. | |||||
Freddy | Adatlap | 362658 | 2011. február 11. 17:52 | ![]() | |
Ezt ami leírtál remélem te sem gondolod komolyan? De, komolyan gondoltam. Persze fröcsöghetnék is, hogy mindenpolitikushülye-mindenszakértőköcsög-mindenszar-mindenváltozzonmeg-legyenújraRákosirendszer 30% katonaságra költött GDP-vel. A napi 2 liter benzin a barikáddal nem tudom, hogy jön össze. Nem tudom hogy kik azok akik F-22-es ill apache álmokat kergetnek,(egyáltalában vannak e ilyenek)de én spec nemtartozom közéjük, jópár ezred magammal egyetemben. Mert annál, hogy minden korrupt politikust megölünk, minden szakértőt kirúgunk, aki nem tetszik, és lesz pénz, (mert a makettinfó fórumozói nem hiszik el, hogy nincs, és szerintük a válság csak duma), kevésbé érzed valószínűnek a magyar F-22-est? :) Abba gondoljatok bele, mi lenne itt, ha mondjuk nem fogadtuk volna el a finn ajánlatot. Kb 2050-ig a honvédség elárulásának iskolapéldájaként emlegetnék az ingyen se kellő finn helijkoptereket. | |||||
Vargapeter | Adatlap | 362657 | 2011. február 11. 17:48 | ![]() | |
Szia Airmax, De jó lenne magyar felségjelű Sukhoi-okat latni egyszer... nah mindegy... ha így maradnak a dolgok, akkor max photoshop-pal! Lerágott csont, tudom, de a Grippen konstrukció helyett is sokkal szívesebben látnék F-16-osokat repkedni felettünk! Persze álmodozni lehet, akár még PAK FA-ról is! :D Üdv, Peter | |||||
Airmax | Adatlap | 362656 | 2011. február 11. 17:41 | ![]() | |
Bizony van rá pénz,de valahogy mégsem akar lenni... Az az igazság,hogy idiótáink egy hamis,hazúg elméletben élnek.Nevezetesen hogy Európában "Béke" van, potenciálisan lehetséges ellenségeink szintén Nato tagok.Akkor mi baj lehet? Én nemtudom, hogy a fegyverszünetet(amelyet csalárd,hazúg módón Párizsi békeszerződésnek hívnak) mióta legalizálják Békének? Mert minden hireszteléssel ellentétben a II.Világháború mind a mai napig nem ért véget... Egyetlen hatalmas dolog tartja egyenlőre vasmarokkal össze Európát, a monopoltőke. | |||||
Airmax | Adatlap | 362655 | 2011. február 11. 17:28 | ![]() | |
Szevasz Kalóz Többet érne mint az az 1 db Grippen... Viszont az eddig ellopott javakból, pénzekből meglehetne vásárolni a Davis Monthan légibázison levő lekonzervált összes F-15,F-16 repülőgépet.Mégpedig a Szállítást végrehajtó C-5b Galaxy szállítókkal együtt... Végtére is ha belegondolunk, az orosz fél sem zárkózna el ezen összegért, s minden magyar falú mellé a legellőre odavinne egy egy Szu-30Mk-t. :))) | |||||
fridi | Adatlap | 362654 | 2011. február 11. 17:27 | ![]() | |
"Olcsón kell venni" Azt nem hiszem el hogy nem tudnánk modernizálni a 7 db Mi-17-es helit, és venni hozzájuk még 5 db ujjat. És ugyancsak nagy javítani modernizálni 12 db Mi-24-est. Nem kellene ezt egy év alatt, hanem mondjuk 3 éves kifutással. Az kamu hogy nem lenne rá pénz. | |||||
Airmax | Adatlap | 362653 | 2011. február 11. 17:21 | ![]() | |
Szevasz Fridi Látod pontosan ez a baj... De szó szerint! Üdv | |||||
fridi | Adatlap | 362652 | 2011. február 11. 17:17 | ![]() | |
"Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet." Ugyan minek? Ezt a 14 sem tudjuk üzemeltetni, 3-4 gép repül egy repülési napon.Már amikor van repülés, mert ezen a héten nem volt az biztos, és nem a rossz idő miatt hanem azért mert egyszerűen nincs kerozin. Ez már nem légierő, ez már csak bohóckodás. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362651 | 2011. február 11. 17:16 | ![]() | |
Sziasztok! Azért az említett fejlesztésekkel nagyot lendülne a helikopteres üzem... Minőségileg is! Amúgy egyetlen Gripen árából 15 vadiúj Mi-171-est lehet kapni... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362650 | 2011. február 11. 17:12 | ![]() | |
Airmax | Adatlap | 362649 | 2011. február 11. 16:20 | ![]() | |
Szevasz Freddy Ezt ami leírtál remélem te sem gondolod komolyan? Mire gondolok? -Ez a logikusnak tűnő gondolatsor amit a nagyjavításról írsz.Ez kb olyan mint aki napi 2 liter benzint tankol, de a barikádok élén tépi a száját zászlóval a kezében... Blőd. Nem tudom hogy kik azok akik F-22-es ill apache álmokat kergetnek,(egyáltalában vannak e ilyenek)de én spec nemtartozom közéjük, jópár ezred magammal egyetemben. Akikhez viszont tartozom azoknak vannak reális elképzelései,mégpedig itt a terra firmán álva. A fentiekhez gyorsan csatolom a legfontosabbat: "nincs pénz" Hol? El kellene már felejteni ezeket a butaságokat s főleg a "válság van" szindrómát... Pénz bizony van,bárki bármit álít,vetít.Tekintettel azonban a következő két dologra valójában soha nem lesz. 1. Szakbarbár idióták székelnek kulcsfontosságú poziciókban 1 sereg "szakértővel" a seggükben akiknek egy érdek vezérelte mechanizmus az alapelvük: felfele engerdelmeskedni,lefele könyörtelennek lenni. 2. Amíg a korrupció, valamint a financiális lobby érdekek irányítják a pénz útját jót nem kell várni.Semmilyen körülmények között. S végezetül,hogyé adják? Ingyé? Nembaj ha szar jöhet! Te pista, hívd fel az emberünket készülhetnek. Jön egy újabb buli.Beszéljenek az oroszokkal de csak a mi embereink vehetnek részt a bussines -ben.Na takarodj intézd.Olgikának kössétek a lelkére, etesse a hülye médiát de alaposan.A többi megy magától... Üdv nektek | |||||
Airmax | Adatlap | 362648 | 2011. február 11. 15:14 | ![]() | |
Szia Romeo! Pontosan ahogy írod.Döbbenetes!Most csak éld bele magad a szituációba... Elmerengve lépdelsz mindennapjaidban, mig nem egyszerre csak helikopter zajt hallasz... Kiváncsian próbálod bemérni honnan jöhet mert szeretnéd látni őket.(őket,mert a zaj alapján többen vannak) S lám egyszercsak előbukkan a fák lombozata mögül 1 azaz egy db Uh-1...(ugyanis akkora rotorzaja van mint 3 Mi-8 nak együtt.Volt alkalmam megfigyelni a gemánoknál ill a taljánoknál.) S lelki szemeid előtt felrémlik egy Vietnami attitüd.Benne pálmafákkal,kígyókkal,dzsungellel... De hirtelen a nyakadba ugrik A Kaliforniai kormányzó, s élesben lövi a predatort... Majd hirtelen felébredsz, s elégedetten nyugtázod: Jóóóregggelt Vietnammm! Üdv nektek | |||||
Freddy | Adatlap | 362647 | 2011. február 11. 15:12 | ![]() | |
Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk. Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot! Azért az, hogy a finneknek nem éri meg korszerűbb helikopterek mellett tartani két javításra érett Mi-8-ast, nem ugyanaz ,,megéri" szempontból, mint Magyarországon létező, sőt esetenként túlméretezett (a kivontak helye, ugye) infrastruktúra mellett egy létező, de feladathoz képest alacsony létszámú flottát kibővíteni. Pláne, hogy a többi helikopterünk is nagyjavításra szorul, nagyban biztos olcsóbb az is. Meg alapvetően legalább kerül valami, nyilván mindenkinek piros-fehér-zöld ékes F-22-ről és Apache-ról vannak nedves álmai, de mivel nincs pénz, ezért olcsón kell venni- és az ingyennél nincs olcsóbb:) | |||||
romeo | Adatlap | 362646 | 2011. február 11. 15:00 | ![]() | |
Üdv Arimax! és akkor még tegyük hozzá az UH-1 akciófilmhőst... | |||||
Monox | Adatlap | 362645 | 2011. február 11. 14:58 | ![]() | |
Az Aranysas idevágó cikke. Az első oldal utolsó bekezdése, ez átnyúlik a következő lapra. Itt tisztán és talán őszintén láthatóvá válik, hogy mi az a sok üzemóra, amit a két helikopterrel kapunk. Semmi másról nincs szó, mint két ócskavasról, ami után valamelyik közvetítő cég felveheti a zsetont, oszt' jónapot! | |||||
Airmax | Adatlap | 362644 | 2011. február 11. 14:52 | ![]() | |
Nekem pedig úgy tűnik, egész szépen fejlődünk.Ha így menetelünk tovább,express sebességgel érjük el az Angolai légierő szinvonalát. Egész egyszerűen vérlázító ami ebben az országban oly régóta folyik... Ilyen hogy Magyar Honvédség, ilyen hogy Magyar Légierő? Ez vicc? Ennyire gyenge, ennyire szétesett,ennyire ellehetetlenült nem mostanában volt a Magyar fegyveres erő... Az ember,ha ebben az országban él mindenre büszke lehet,csak arra nem hogy Magyar! Vietnam al voltunk egy hajóban amikor Jak-52-es darálókkal ill a szerencsétlen Albatrosokkal Pumáskodtak a pilóták,de csak eddig, mert bár oly szegények mint a templom egere mégis ott vannak a nagyteljesítményű Szuhojok számukra. Majd jött egytucat Grippen? Kiváló,minek? Talán arra gondoltak egyesek,hogy ez olyan mint egy repszimulátor? Joy jobbra balra oszt fire? Na ne... Egy teljes rendszert kellene hozzá alkalmazni és minimum 30 gépet. Most pedig jön a Cseh vitézektől az alca? Bombasztikus! Senkinek a világon nemtudják eladni,saját légierejük is menekül tőle s erre ím jön a megváltó, az idióta Magyarország! A jövöben remélem készítenek tanulmányt arra nézve, hogyha világméretű koldus akciót inditanának alégierő fejlesztése ügyében, várható e hogy Bangladesh felajánl számunkra legalább 2 db shenyang JJ-6 ot. | |||||
romeo | Adatlap | 362643 | 2011. február 11. 14:50 | ![]() | |
Meghagyják rajtuk a radart? A fotón a HS-11 és HS-13 -ezek kerülnek a honvédséghez. | |||||
romeo | Adatlap | 362642 | 2011. február 11. 14:37 | ![]() | |
"Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek." A szomorú az, hogy ez a HM-től származik, a cikk szerint gazdasagiradio.hu/cikk/60029/ | |||||
Monox | Adatlap | 362641 | 2011. február 11. 14:33 | ![]() | |
Nem olyan régen olvastam egy cikket az Aranysasban. A cikk a Finn helikopter típusváltásról szólt, és konkrétan meg van említve benne a HS-11 és HS-13 oldalszámú gép, amiket ott és akkor állítottak le. És azt is leírták, hogy az egyikben 7 a másikban 9 óra üzemidő van még. Lehetséges, hogy magyar viszonylatban soknak számít, de csak ezért felesleges idehozni őket. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez is egy olyan ingyen ajándék, mint anno a 20 db Mi-24-es a Luftwaffétól... Nincs 3. Mi-8-as, úgy tűnik ennyi a realitása a cikknek. | |||||
romeo | Adatlap | 362640 | 2011. február 11. 14:00 | ![]() | |
Mint hozzátették: jelenleg a honvédségnek 3 Mi-8 típusú és 7 Mi-17 típusú közepes szállítóhelikoptere van. A 10 helikopterben viszonylag kevés a tartalék üzemidő, többségük hamarosan nagyjavításra szorul. Meliyk a 3. Mi-8? | |||||
romeo | Adatlap | 362639 | 2011. február 11. 13:58 | ![]() | |
A felajánlott helikoptereket és alkatrészeket ingyen kapja a honvédség, de a hazaszállításukról neki kell gondoskodnia, ennek költsége elenyésző a gépek értékéhez viszonyítva - fűzték hozzá. | |||||
romeo | Adatlap | 362638 | 2011. február 11. 13:55 | ![]() | |
Akkor talán a 6200 és a 6215 is megmenekül. | |||||
romeo | Adatlap | 362637 | 2011. február 11. 13:53 | ![]() | |
HM: várhatóan áprilisban érkeznek meg a finn helikopterek Magyarországra Várhatóan áprilisra fejeződik be a Finnország által felajánlott két Mi-8 típusú helikopter és a tartalék alkatrészek átadás-átvétele - közölte a Honvédelmi Minisztérium pénteken az MTI-vel. A közlemény szerint a felajánlott 2 helikopter jelenlegi állapotában még hosszú ideig használható, így a hazaszállítás és műszaki karbantartás elvégzése után sikeresen alkalmazhatóak lesznek a hazai feladatok végrehajtására. A nagy mennyiségű tartalék alkatrész pedig lehetővé teszi nemcsak a két Mi-8 helikopter, hanem a jelenleg hadrendben lévő, azonos típusú helikopterek kiszolgálását is. hir3.hu/index.php | |||||
gluer | Adatlap | 362636 | 2011. február 10. 23:39 | ![]() | |
Az nem hasernyő hanem csak egy széles heveder A bal oldalon hátranyúlik az ernyőhöz és abban van a nyitó fogantyú Ezen a képen hiányzik, a zseb szerű részből lógna ki egy nagyobb fém fogantyú www.hermann-historica.de/auktion/images60_max/05660.jpg | |||||
Elnar | Adatlap | 362635 | 2011. február 10. 22:49 | ![]() | |
Már megint az "egyszervolt" Légierőről. Most leltem a cockpitinstrumente.de oldal egyik albugyrában egy CR 32 kézikönyvet originale olaszul! Milliméter pontos műszaki rajzokkal. Ebből akár 1:1-ben is lehetne építeni. www.cockpitinstrumente.de/archiv/Dokumente/ABC/i/Italien/Manuale%20Aeroplano%20C%20R%2032.pdf | |||||
silent8 | Adatlap | 362634 | 2011. február 9. 16:33 | ![]() | |
Még nincs de hamarosan lesz! Készülnek a kiszolgálásra! | |||||
balaton | Adatlap | 362633 | 2011. február 8. 10:13 | ![]() | |
Alakítsák át CD-sre :D | |||||
romeo | Adatlap | 362632 | 2011. február 8. 08:52 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Breda Br-25 volt, 3db. Van egy elméletem, hogy lett belőle Br-65, legfeljebb nem így volt:
Ha a google-be ezt írod: "Breda Br-25", akkor kiad egy csomó Br-65-ös képet. Talán a művész nem vette észre, hogy ez 65-ös típus.
Íme: www.google.hu/images
Ez pedig a Breda Br-25: http://www.aerei-italiani.net/Foto%20aerei/Breda25.jpg