<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
romeo | Adatlap | 362631 | 2011. február 8. 08:26 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362630 | 2011. február 8. 08:15 | ![]() | |
A Honvéd Vezérkar főnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a a Magyar Honvédség készletében lévő kazettás repülőbombák megsemmisítéséről | |||||
romeo | Adatlap | 362629 | 2011. február 8. 08:13 | ![]() | |
A Honvéd Vezérkar fõnökének 399/2010. (HK 1/2011.) HVKF p a r a n c s a a Magyar Honvédség készletében lévõ kazettás repülõbombák megsemmisítésérõl forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14724/HK_2011_1szam.pdf | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362628 | 2011. február 7. 11:47 | ![]() | |
Sziasztok! A jobboldali német százados, valószínűleg az oktatójuk. Szerintem... Zoli | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362627 | 2011. február 7. 11:01 | ![]() | |
Én úgy tudom, hogy ahol a hevederek összefutnak, ott az a kerek fém valami az egy "gyorskioldó". Vészhelyzetben csak rá kell csapni és egyszerre kioldja az összes hevedert. Az alatta lévó széles heveder valószínűleg a hasernyő rögzítésére szolgál, de a pilóták általában nem használtak olyant, mert útban lett volna nekik. Viszont a heveder adott volt, az a háternyőhöz tartozott. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 362626 | 2011. február 7. 10:36 | ![]() | |
Ezek a fiúk horvát pilóták! | |||||
luger | Adatlap | 362625 | 2011. február 4. 15:24 | ![]() | |
igen én is gondoltam ehez hasonlóra csak én arra gondoltam hogy a hasát védi a fémcsat tól. akár ez is lehet | |||||
csobi21 | Adatlap | 362624 | 2011. február 4. 14:58 | ![]() | |
Nem lehet hogy a bordát védi a nyitáskor a nyagy rántás miatt? De akkor miért nincs mindkét oldalon? | |||||
luger | Adatlap | 362623 | 2011. február 4. 14:48 | ![]() | |
luger | Adatlap | 362622 | 2011. február 3. 21:53 | ![]() | |
igen ez igaz de lehet hogy az oldalán van jön ki az ernyő (ez csak pót ernyő a hátán van rendes is) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362621 | 2011. február 3. 21:06 | ![]() | |
Sziasztok! Térképtáskára gondoltam én is, de egyrészt kicsit más, másrészt nem hiszem, hogy az ejtőernyő hevedere alatt lenne... Zoli | |||||
luger | Adatlap | 362620 | 2011. február 3. 20:42 | ![]() | |
luger | Adatlap | 362619 | 2011. február 3. 20:41 | ![]() | |
a képet valamiért nem tette fel:( | |||||
luger | Adatlap | 362618 | 2011. február 3. 20:41 | ![]() | |
A nyak "gyárilag ilyen" Én is gondoltam erre de egy ismerősöm hadtörténész és ő szt mondta ,hogy szerinte egy úgynevezett Hess has ernyő ezen a képen valóban van valami hasonló dolog;) (ezeket az infókat kb fél órája kaptam) | |||||
juge75 | Adatlap | 362617 | 2011. február 3. 19:31 | ![]() | |
Jó hosszú nyaka van a pilótádnak... Szerintem térképtáska. | |||||
luger | Adatlap | 362616 | 2011. február 3. 19:20 | ![]() | |
szerintem is nehéz ügy:( | |||||
piratvitorla | Adatlap | 362615 | 2011. február 3. 18:46 | ![]() | |
luger | Adatlap | 362614 | 2011. február 3. 18:36 | ![]() | |
ja még annyit hogy ez egy 2. világháborús pilóta | |||||
luger | Adatlap | 362613 | 2011. február 3. 18:35 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 362612 | 2011. február 1. 16:03 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 362611 | 2011. február 1. 13:53 | ![]() | |
Szia Romeo! Igen 3 felségjel volt rajta! Egy a fülke alatt, és 1-1 az oldalán ahogy a képen van! Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 362610 | 2011. február 1. 12:57 | ![]() | |
A eredeti Re-2000 homok alapon zöld, a Magyar Mávag Héja pedig zöld alapon barna foltos. | |||||
miles | Adatlap | 362609 | 2011. február 1. 10:27 | ![]() | |
Elnar, Freddy, eles, köszönöm a hozzászólást. Tehát a válasz, ha jól értelmezem: konkrétan nem igazán tudjuk. Az olasz esetben, ami legalábbis a Caprónikat, és a "Reggi-"ket illeti szinte teljesen biztos, hogy meghagyták az eredeti szint. Az a szin pedig valamiféle világosszürke, mondjuk züldes árnyalatban. Én olvasatomban a mémet RLM világoszöldesszürkére RLM 02-re hasonlit. Bizonyos esetekben szürkébb. Múzeumi Falco-n sima világosszürke, de a múzeumokban nem lehet megbizni. Ez tehát azt jelenti, hogy Taljánországban nem volt egységes festési előirás, standard, mint a németeknél. A németeknél valószinűleg az épp adott minisztériumi előirást követve festették a gépeket, ami jó esetben szintén a 02-es. Magyarországra érkezett gépeken nem tudjuk, volt-e valamilyen előirás. A külső festési sémát ismerjük, pontos szineit kevésbé. A belsőt én nem, de valószinűleg szintén világosszürke volt, ilyet kaphattak a magyar gyártású MÁVAG gépek, a WM sorozat gépei is. Ugyanakkor nem tűnik logikusnak, hogy a magyar rejtőszinekre átfestett gépek belső teréhez hozzányúltak volna, ezt szerintetek sem támasztja semmi alá. :) Köszönöm mégegyszer! :) | |||||
romeo | Adatlap | 362608 | 2011. február 1. 10:23 | ![]() | |
Üdv Kamovos! De volt az utaskabin oldalán is. fotó: repulomuzeum.hu | |||||
eles | Adatlap | 362607 | 2011. február 1. 09:15 | ![]() | |
Miles! Az olasz gépek az éppen aktuális olasz sztenderdfestéssel, vagy ennek az aktuális gyártó értelmezése szerinti változataival kerültek magyar alkalmazásba (ez bizony foltost jelent: homokszín alapon zöld és csokibarna foltok-legalább is a sztenderd szerint). Ez olyannnyira szabály volt, hogy az Olaszországot soha nem látott MÁVAG Héjákat is így festették (sőt még a hangárjaikat is). A belső festés inkább zöld(es) szürke. A Reggiane- nál kissé szürkébb. Nálunk nem volt érintett a MACCHI, aminél szürke. Hogy jöttek-e olasz gépek egyszínű sötétzölddel! HÁT...! A végén lehet (de ezek nem Capronik voltak a'tuti). üdv ,LS | |||||
Kamovos | Adatlap | 362606 | 2011. február 1. 09:11 | ![]() | |
Szia Murmuc! Mivel üzem meleg hajtó műves gépről lehet csak szó, így lekellet volna adniuk, a megfelelő teljesítmény a felszálláshoz! Nem teljesen emlékszem erre az esetre! Minden esetre, ha túl volt terhelve, akkor azért eshetett vissza. A korházi leszálló helyeken nincsen meg a lehetőség arra, hogy meg tudja kicsit gurítani, és repgépszerűen tudjon felszállni. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362605 | 2011. február 1. 09:02 | ![]() | |
Szia Romeo! Nincs bibi! A felségjelzés nem az utas kabin alján volt! 3-as és 5-ösz törzskeretek között a keretantenna mögött Kb 40 cm-re volt felfestve. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362604 | 2011. február 1. 08:52 | ![]() | |
Szia Csapó! Mint már lent is írtam! Nekem ez nem szakterületem, nem értek hozzá! Ezért nem tudok állást foglalni, sem cáfolni sem bizonyítani! Az eszközt, amit beépítettünk nem ismerem! Csak annyit tudok róla, amit leírtam! Csak a méreteit láttam, és csak a súlyát éreztem. Nem tudom milyen frekvenciákon volt képes dolgozni! Az viszont biztos, hogy nem hétköznapi HIFI torony volt! :) Különben nem okozott volna ekkora riadalmat. Valamint az is biztos, hogy nagy hírverést sem volt belőle! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 362603 | 2011. február 1. 08:29 | ![]() | |
Szia Solo! Amit írtál, teljesen korrekt! Természetesen a kamovnál is így működik! Felszállás, leszállás végre hajtása, és az általános repülés során is, csak az EKG-t mozgatják! Mindaddig még nem áll neki figurázni! Ekkor kezd hiányozni az a plusz erő, ami a Mi-8, Mi-17, Mi-24-nél rendelkezésedre áll! Ezeknél az eseteknél tudja a 82-86%-ot feltekerni a korrekcióval, és ez az, amire azt írtam, hogy rögtön elkezdenek pörögni a motorok. Amihez még a kamovon sem volt szabad repülés közben hozzá nyúlni, az alapjárati osztott gázkar szabályozó! Sajnos te ezt az érzést már nem tapasztalhattad meg! Üdv: kamovos | |||||
Miggyuri | Adatlap | 362602 | 2011. január 31. 20:14 | ![]() | |
sőt, fehér is | |||||
Elnar | Adatlap | 362601 | 2011. január 31. 18:09 | ![]() | |
Az olasz gépek még külső tarkát sem kaptak legtöbbször /Caproni/. Elég valószínűtlen lett volna, hogy belülről átfestik. | |||||
Freddy | Adatlap | 362600 | 2011. január 31. 16:29 | ![]() | |
Én úgy tudom, belül meghagyták a német színt. | |||||
miles | Adatlap | 362599 | 2011. január 31. 12:59 | ![]() | |
Jó, most antenna kissé félretéve. :) Tudja-e valaki, hogy a 30-as évek végén érkezett, de magyar szabvány által átfestett gépeknek milyen volt a kabinbelső szine? RLM 02, esetleg valami más? Mondjuk világosszürke, stb. (pl. Weihe, Stösser, Ju 86, egyéb) Ugyanennek kiegészitése, hogy az olasz technika kapott-e belső tér átfestést, mondjuk a Héják, CR-32-esek, többiek? | |||||
Levix | Adatlap | 362598 | 2011. január 31. 12:33 | ![]() | |
Azért ebbe jobban ne menjünk bele mert városi legenda lesz belőle. RH antennáról lehetne szó, de annak a hossza sokszorosa lenne a Kamovnak, akár 100-200 méter, de az RH rádió adók is 10-120 méteres hullámsávot használnak. Hoppá! És ha csak a franciákat zavarta, akkor iszonyat módon koncentrált nyaláb lett volna, ami egy körsugárzóval elképzelhetetlen. Irányított RH antenna egy Kamovon? Ez akkor baromság, amit elképzelni is csak egy vicclapban lehet. De gondoljatok abba bele, hogy a katonai gépeken gigaherzes frekvenciák vannak, nem 40 wattos teljesítménnyel mégsem fordul elő gyakran, hogy az egy gép károsítana egy másik gépet több ezer méterről sem! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 362597 | 2011. január 31. 12:15 | ![]() | |
Az MN által használt R-130-as rádió 40W-os kimenő teljesítménnyel, földi telepítésű 10m-es teleszkóp antennával tudott 350km-t, üzembiztosan. Ha magasabbra települtünk vele, pl. a Pajzs 79-en a Bakonyban, ahol a kaposvári Füredi 1-esekkel voltam kint, simán nyomtuk 400-450km-t. Ha a technikát felviszik repmagaságba (200-300m), akkor úgy fog szórni, mintha egy olyan magas antenna dolgozna. Tehát elvileg egy 150W körüli adó már szórhat ekkorát, annélkül, hogy egészségkárosító lenne. Bár abban az időben emlékeim szerint az egészségmegőrzés nem volt igazán lényegi pont! | |||||
Csapó | Adatlap | 362596 | 2011. január 31. 11:23 | ![]() | |
Sziasztok Megkérdeztem nyugdíjas ismerősömet aki a HM-nél dolgozott hasonló területen. Röviden: az URH nem terjed messzire a föld görbülete miatt (csak egyenesen irányban terjed), rövid hullámú zavaró kütyü lehetett, de ekkora teljesítmény kisugárzása amiröl beszélünk (többszáz kilóméteres)megölte volna a Kamovban üllöket. A rádiótornyokat is kikapcsolják mielött felmásznak rájuk a szereléshez. Ráadásúl akkora tápegység kellett volna(az akkori csöves technikárol beszélünk, de még a mai technikával is )a hatalmas energia létrehozásához és a hűtéshez, ami ebben a helikopterben egyszerűen elképzelhetetlen. Gondolj bele egy radaros kocsi mekkora energiát vesz fel működés közben, ez hogy férne el egy kamovban, és ez a radar se sugároz több száz kilóméterre pedig mennyivel nagyobb méretű mint a történetben szereplő helikopterbe berakott doboz.Kissebb teljesítményű, kisérleti, a környéket zavaró berendezés elképzelhető, de európát megbénító berendezés biztos hogy nem létezett. Nem kötekedni, csak utánajárni szerettem volna. Üdvözlettel: Csapó Ferenc | |||||
Tibcsi | Adatlap | 362595 | 2011. január 31. 11:16 | ![]() | |
Ismerve a korszakot a világoskék, vagy világoszöld a valószínűbb. Esetleg sárga. | |||||
Solo | Adatlap | 362594 | 2011. január 31. 11:03 | ![]() | |
Helló! "Nekik nem mindegy, hogy a korekció tekerésekor azonnal felpörög a motor, akár 110-120%-ra, vagy várhatsz 15-20 másodpercet még történik valami a hajtómű fordulattal!" Ezt nem igazán értem. :) Mi-2, Mi-8, Mi-17 esetében is a felszállás előtt korrekciót teljesen rátekerjük. Pár másodperc múlva a hajtómű felpörög alapjáratra(Mi-17 esetén 3-6 másodperc). Ezután a korrekcióhoz nem nyúlunk. Csak az EVK-t húzzuk, eresztjük. Az tény, hogy a Mi-2 hajtóműve látványosan gyenge volt. Nyáron két pilótával már óvatosan kellett húzni az állásszöget, mert pillanatok alatt a megengedett minimum alá esett a forgószárnyfordulat. A Mi-8 és Mi-17 között az a legnagyobb különbség, hogy a Mi-17-en majdhogynem akárhogy rángathatod az állásszöget, a hajtómű simán tartja a forgószárny fordulatot. Nagy melegben, nagy terheléssel persze azt is csak ésszel. | |||||
juge75 | Adatlap | 362593 | 2011. január 31. 10:33 | ![]() | |
Lehetett világos kék vagy világos, halvány vörös is. | |||||
juge75 | Adatlap | 362592 | 2011. január 31. 10:32 | ![]() | |
Na, most, hogy fekete-fehérbe változtattam a Jak-ot, látható a kép szerint is, nem vörös volt az orr kúp (légcsavar agy áramvonalazó burkolat) | |||||
Kamovos | Adatlap | 362591 | 2011. január 31. 10:28 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! Ez az ez eset, még a 80-as évek elején történt! Ha emlékeim nem csalnak meg, így kb 25-30 év távlatából! Pontosan nem emlékszem, hogy 82, vagy 83 volt-e, de inkább 82 lehetett! Üdv: kamovos | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 362590 | 2011. január 31. 09:44 | ![]() | |
Abból hogy még itt voltak az ivánok, úgy gondolom, hogy az eset valamikor 1990 előtt történt. Nem ismerem a reprádiókat és műszereket, de mint RTV műszerész feltételezem, hogy a repberendezések a RH sávban dolgoztak. Abban az időben az URH technika - még a hadialkalmazás is - a maihoz képest gyerekcipőben járt, ezért az ebben a sávban dolgozó adó-vevők távolsága egymástól nem lehetett túl nagy. A távolságokat anno többszörös átjátszó rendszerrel fedték le. A RH hullámsáv viszont minden további nélkül használható nagy távolságok áthidalására, (pl:Szabad Európa rádió Teenager party :-) ) és követi a Föld domborzatát. Ha a zavaróadó RH-n dolgozott, lefedhető vele minden ismert katonai forgalmi, és vezető csatorna | |||||
romeo | Adatlap | 362589 | 2011. január 31. 09:04 | ![]() | |
Migi,Tibcsi,Freddy! Köszönöm a segítséget a Jak-9P-hez! | |||||
migi | Adatlap | 362588 | 2011. január 31. 07:33 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 362587 | 2011. január 31. 06:05 | ![]() | |
Urak! Köszönöm a segítséget MiG-17PF-ügyben! Miggyuri | |||||
migi | Adatlap | 362586 | 2011. január 31. 00:43 | ![]() | |
Keresgéltem még egy kicsit ,és ha jól látom akkor ez is a 17 es gépről készült ,és ezen jól látható hogy más szinű mind a két alkatrész , valószinüleg piros . | |||||
Freddy | Adatlap | 362585 | 2011. január 30. 23:04 | ![]() | |
Szerintem a kabinkeret piros azon a képen. De legalábbis valamilyen más színű. | |||||
Kamovos | Adatlap | 362584 | 2011. január 30. 22:54 | ![]() | |
Szia Miles! Mint említettem, az eszköz technikai paramétereit nem ismerem! Ezért ilyen jellegű kérdésekre nem tudok választ adni! Lévén, hogy nem is a szakterületem része. Csak azt tudom elmondani, ami akkor, ott történt, és amit tapasztaltunk, illetve akkor a tudomásunkra hoztak! Üdv: kamovos | |||||
Levix | Adatlap | 362583 | 2011. január 30. 22:36 | ![]() | |
:))) Ez kész. Nagyfrekvencia? Át az Alpokon? A Föld görbületére fittyet hányva? Állat. | |||||
miles | Adatlap | 362582 | 2011. január 30. 22:15 | ![]() | |
Van benne ráció. :) Egyébként, mit jelent ez esetben az, hogy minden sávot? Az URH-t is? Az otthoni rádióból is csak fehérzaj jött? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Valami megmozdult (L-159)...
forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14724/HK_2011_1szam.pdf