<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
romeo | Adatlap | 506366 | 2011. február 1. 13:04 | ||
helyesen cp - command post. Előzmény: (506365) romeo 2011. február 1. 13:04 | |||||
romeo | Adatlap | 506365 | 2011. február 1. 13:04 | ||
A CP (Commang Post) jelölést a külföldi források, vagy magyar fegyverzetellenőrzési adadtok használják. Üdv! | |||||
Pilu | Adatlap | 506364 | 2011. február 1. 13:00 | ||
Közben találtam a jegyzetekben néhány adatot. Már megint a PSzH. Cs-D-944.00 - lövészraj, 1db R-113 rádióval Cs-D-944.21 - löv.szd.pk-i (feld.raj), 2db R-123, 1db R-107 Cs-D-944.22 - löv.Z.Töf-i (feld.Sz.pk.i), 1db R130, 1db R-123, 2db R-107 Cs-D-944.31 - löv.Zpk-i (feld.Szd.pk-i), 1db R-130, 2db R-123, 2db R-107 A CP jelölés nem hivatalos, tehát tekinthatjük semmisnek. | |||||
romeo | Adatlap | 506363 | 2011. január 31. 21:14 | ||
Gabi,Juge,Torpokoska - köszönöm! | |||||
Gabi | Adatlap | 506362 | 2011. január 31. 21:01 | ||
juge75 | Adatlap | 506361 | 2011. január 31. 20:47 | ||
Hasonló, de a különbség az, hogy ezeken Sztrela-1 van. A miénken pedig Igla volt... Ahogy nézegetem, a talapzata majdnem ugyanaz, a felépítményben (forgó felső rész) van eltérés, a mienké egyszerűbb. Az Igla rakétáknál meg kellett oldani a cél befogását (mert szűkebb a fej célbefogási sávja, a fej sem tud kitérni annyira), és a rakéták indítási késleltetését (nehogy az első rakétával a másodikat szedje le). | |||||
Gabi | Adatlap | 506360 | 2011. január 31. 20:26 | ||
Szia! Az ETZ is MZ gyártmány, az csak a típus jelzése volt. Hivatalosan ez volt a neve: MZ ETZ-250. Az ezt megelőző volt az MZ 250 TS. Gabi | |||||
romeo | Adatlap | 506359 | 2011. január 31. 20:24 | ||
torpokoska | Adatlap | 506358 | 2011. január 31. 20:20 | ||
szerintem: ETZ-250, volt MZ-250 is de ez nem az | |||||
romeo | Adatlap | 506357 | 2011. január 31. 19:59 | ||
specnaz78 | Adatlap | 506356 | 2011. január 29. 12:06 | ||
Köszi. Tudom melyik az, már megnéztem. | |||||
romeo | Adatlap | 506355 | 2011. január 29. 11:34 | ||
Üdv farkas469! Ezek a mi GAZ-66 "Lámánkra" emlékeztetnek... | |||||
farkas469 | Adatlap | 506354 | 2011. január 29. 10:15 | ||
Freddy | Adatlap | 506353 | 2011. január 28. 22:51 | ||
Ja. Itt oldalt a makettinfós képgalériában van egy pont olyan. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506352 | 2011. január 28. 20:10 | ||
Köszi. Gondolom a színe sárga volt? | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506351 | 2011. január 28. 20:07 | ||
romeo | Adatlap | 506350 | 2011. január 28. 19:14 | ||
Üdv Kamovos! Köszönöm! Mivel ez gépjármű fórum, folytatnám a Magyar Légierő fórumban. | |||||
kamovos | Adatlap | 506349 | 2011. január 28. 18:44 | ||
Szia Romeo! Jók voltak az infók! Nyugottan kérdez máskor is, szívesen segítek! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 506348 | 2011. január 28. 18:26 | ||
Üdv Kamovos! Ez nagyon részletes volt, köszönöm fáradságodat! Ezek szerint egészen jó információim voltak :) | |||||
kamovos | Adatlap | 506347 | 2011. január 28. 17:43 | ||
Szia specnaz78! A polgári életben használt színeikkel és jelzéseikkel repültek! Semmilyen átfestés és átnevezések nem történtek! Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 506346 | 2011. január 28. 17:40 | ||
Teljesen civiil jelzéseket, nem? HA-s lajstrom (a gyári szám utolsó három számjegyéből képzett oldalszám helyett), és nemzetiszín csík a farok végén (a törzs oldalára festett katonai csillag helyett) | |||||
kamovos | Adatlap | 506345 | 2011. január 28. 17:40 | ||
Szia Romeo! Ezt még elfelejtettem az előbb leírni. Drégelypalánkon repültünk még a Shilkáknak tükrös lövészeten célt is! Üdv: kamovos Ui: Hiába öregszem | |||||
kamovos | Adatlap | 506344 | 2011. január 28. 17:34 | ||
Szia Romeo! A Ka 26-os helikopterhez több minden volt rendszeresítve. Ezek között szerepelt a teherhordó plató, a külső függeszték tartó, a csörlő berendezés is. A fenti képeken látható a leírásuk. A platót azt használtuk több alkalommal is. Volt egy gyakorlat, amikor kifejezetten a plató használata volt a főcsapás irány! Valamit egy alkalommal Budaörsről hozott haza platóval az egyik gépünk a hangár számára egy M-14V-26-os motort fektetve. Ez egy igen érdekes történet volt, mert igen nagy riadalmat keltett mikor beért a reptér körzetébe, és megkérte a leszállási engedélyét 3 motorral. A Rep.Vez. azonnal kirendelte a mentőt, a darut, és a műszaki mentőt is! Mert azt hitte a 3 motoros leszállás valami műszaki hibás gép lehet! Igen Jól hallottad! A Ka-26-os helikopter egyik feladatköre volt kis létszámú felderítő, diverzáns csapatok bejuttatása az ellenséges arcvonalak mögötti célterületre, valamint ejtőernyősök kis magasságú ugratása az ellenséges célterület felett. Ez a létszám 7 fő lehetett. Otthoni gyakorlások alkalmával az ejtőernyősök száma elérhette akár a 13 főt is! Nem, a pilóta fülkéből nem lehetett átmászni a 4-es, 5-ös törzskereteken lévő nyíláson. Ez túl kicsi volt, és ráadásul még egy disz ráccsal is szűkítve volt, ezen kívül itt volt felrögzítve tűzoltó palack is Ennek egyetlen célfeladata volt csak, a sör hűtése! Amúgy a nyílás, szerelés technikai okokból volt kialakítva. Ugyanis a 4-es, 5-ös törzskeretek között helyezték el, a helikopter két darab 150 literes puhafalu üzemanyag tartályát, a Rádiós, és Emos berendezések egy részét, valamint a helikopter gáz vezérléséhez és, kormányzásához szükséges rudazatok is itt mentek felfelé, és ezekhez időnként hozzá kellett férni. Igen használták a Ka-26-ost tüzérségi tűzmegfigyelésre és tűzvezetésre is. Jártam Nagyorosziba, vagyis inkább úgy mondanám, hogy Drégelypalánkra a lőtérre. Dolgoztunk a vadászoknak Mezőkövesden tartott lövészeteken. Részt vettem Berekfürdőn, Urbán Janibácsiékkal a rakétások felkészítő gyakorlatán. Itt eset meg az a történet mikor a csapat indulás előtt bement a presszóba kávét inni, rummal. Mivel mindenki azt hitte, hogy a vezérkar már kiment. Persze Jani bácsi engedélyével! Volt is meglepi mikor belépett az ajtón, odalépet a pulthoz, és azt mondta ugyanazt kérem mint a többiek. Hulla csend, merev tekintetek! Janibácsi megitta a kávét és azt mondta. Hú de furcsán isszátok ti a kávét. Üdv: kamovos Remélem a képek olvashetók lesznek. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506343 | 2011. január 28. 16:47 | ||
Szia kamovos! Az akkori "sárga" KA-26-ok milyen számokat, és felségjelzéseket viseltek? Ugyanazt, mint a "zöld" honvédségi társai? Üdv:specnaz78 | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 506342 | 2011. január 28. 12:26 | ||
Üdv. Sok kép szovjet/orosz járművekről köztük sok ritka, érdekes típus is 10-11. oldal www.militaryphotos.net/forums/showthread.php | |||||
Freddy | Adatlap | 506341 | 2011. január 27. 23:42 | ||
A plató gondolom ez: www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/k-m/ka-26-i.htm Kenyeres Dénesnek van egyébként egy könyve Mi-1 és Ka-26 magyarországi használatáról, nekem megvan, összeszedett munkának tűnik: www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/konyvek/fegyver/k/kenyeres1.jpg | |||||
romeo | Adatlap | 506340 | 2011. január 27. 23:38 | ||
Vettem! Köszönöm! | |||||
Muzzy | Adatlap | 506339 | 2011. január 27. 23:32 | ||
Romeo! Ha emlékeim nem csalnak a Ka-26-os pilótafülkéből nem igazán lehetett repülés közben átmászni az utaskabinba, főleg nem felszerelt ejtőernyővel. Nem igazán nagyra méretezték azt a nyílást, inkább arra volt jó, hogy azon keresztül hátranézzenek. Muzzy | |||||
romeo | Adatlap | 506338 | 2011. január 27. 23:12 | ||
Üdv Kamovos! Akkor talán én kezdeném. Mit jelen az, hogy a gépeinkhez plató volt, mert a kabint ismerem. Hallottam olyasmit, hogy a Ka-26-ból volt ejtőernyős ugratás is, meg felderítő csoportok kirakása, ez igaz? A pilótafülkéből át lehetett mászni a kabinba? Használták a Ka-26-ost tüzérségi tűzmegfigyelésre és tűzvezetésre? Köszönöm! | |||||
kamovos | Adatlap | 506337 | 2011. január 27. 23:02 | ||
Sziasztok! Hát valóban! Volt szerencsém részt venni egy mozgósításban, mikor a népgazdaságból vagy 30 db Ka-26-ot hoztak a mechanikusaikkal és a pilótáikkal együtt! A mechanikusok fent hédereltek a kantinban és heverésztek a körletben, még mi az akkori 14 fős létszámunkkal üzemeltettük a 20 db sajátot és a népgazdaságból behozottakat! Mindezt kétváltásos repüléssel, 10 napon keresztül folyamatosan! Kivéve azokat a napokat, amikor időszakos vizsgára vittük a hangárba a gépeket, illetve amikor műszaki napot tartottunk! Bár mikor megjöttek a gépek mindenki név szerint oldalszám szerint kapta a gépeket, de az üzeméltetést így nem lehetett végrehajtani! Ezért ha valami leszállt már ugrott is mindenki, és független attól, hogy a nevén volt, vagy sem dolgoztunk mindegyiken! A saját gépeinkhez plató, és utas kabinok voltak csak! Vegyi mentesítésre alkalmas eszközeink nem voltak! Vegyi sugár felderítő eszközeink sem voltak! Az ilyen jellegű gyakorlatokra a Vegyvédelmi alakulat hozta a sajátját, és azt építettükbe a jobb első ülés elé! A szondát pedig a jobb első futóhoz rögzítettük! Vegyi mentesítést a népgazdaságból behozott sárga Ka-26 helikopterekkel végeztük! Természetesen gyakorlat végi kiértékelésnél 1500mm-es leszedte rólunk még a keresztvizet is! Szerinte a 14 fővel 50 db Ka-26 üzemeltetése kétváltásos repülésekkel nagyon gyenge volt! Mindenek voltunk neki csak rendes emberek nem! Igaz a CSRP PK dicséretben részesítette a gyakorlaton résztvevő állományt, de ez a kis gnúmot nem zavarta! Na mindegy, nyugodjék békében, megérdemli! Ha valami kérdés merülne fel a Ka-26 honvédségi alkalmazásában, kérdezetek bátra, éjjel nappal! Csak fel ne ébresszetek! :D Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 506336 | 2011. január 27. 22:19 | ||
Bár jobban megnézve ez is sárga- a katonai (zöld) festés sötétebb, és nincs a farkán trikolor. Na, de majd Kamovos biztos helyreteszi a témát:) | |||||
Freddy | Adatlap | 506335 | 2011. január 27. 22:16 | ||
Ide "M" esetén ugyancsak elég sok mezőgazdasági repülőgépet és helikoptert vonultattak volna be a népgazdaságból. Békeőrségben c. könyvben van ugyanilyen kép sárga Ka-26-ossal. | |||||
Pilu | Adatlap | 506334 | 2011. január 27. 21:20 | ||
Idézet a jegyzeteimből: "A légimentesítő alegységek alkalmasak voltak zárt felépítménnyel ellátott gép- és harcjárművek, egyéb technikai eszközök, védőfelszerelést viselő személyi állomány, utak, objektumok, tereptárgyak és a terep vegyi- sugármentesítésére, fertőtlenítésére. Felhasználhatóak voltak a mentesítő eszközök feltöltésére, tűzoltásra, utak jégtelenítésére is. Szervezetükbe 3-6 repülőeszközből álló mentesítő repülő-, helikopterrajok, időjárásjelző-, műszaki üzembentartó-, vegyi-, sugárfelderítő-, mentesítő-, tűzoltó-, biztosító és kiszolgáló alegységek valamint diszpécser szolgálat tartozott." Ide "M" esetén ugyancsak elég sok mezőgazdasági repülőgépet és helikoptert vonultattak volna be a népgazdaságból. | |||||
Pilu | Adatlap | 506333 | 2011. január 27. 21:13 | ||
Üdv! Azt hiszem ismét sikerült valami zavarosat hozzászólnom. A műtőkonténert ismerem néhány alkalommal részt vehettem a telepítésében (még a régi két műtőbrigádos változatéban), de nem neveztem KF-nek. Csak arra próbáltam célozni, hogy tulajdonképpen daru közreműködése nélkül képes magát emelgetni, a kihajtott lábain. A KF-eket is ismerem, ahol a műtőkonténerekkel találkoztam, azokból is volt ott, például DSB és kötöző berendezéssel. Ezekhez azonban (nem mindegyikhez)alegység szinten voltak régi autóemelőhöz hasonló, csak sokkal-sokkal nagyobb méretű mechanikus emelőlábak. Azt persze tudni kell, hogy ezek alatt a KF-ek alatt nem tartottak állandó szállítójárművet, éppen arra tették volna, amit a népgazdaságból éppen bevonultattak. Bocs, ha félreérthető voltam. | |||||
romeo | Adatlap | 506332 | 2011. január 27. 20:08 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 506331 | 2011. január 27. 16:50 | ||
Jani! Elfekvőben található egy db. Gaz-69 kezelésikönyv érdekel, vagy kukázható? Üdv: Elektro | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506330 | 2011. január 27. 16:49 | ||
Köszönöm! Tökéletes. | |||||
farkas469 | Adatlap | 506329 | 2011. január 27. 10:31 | ||
törzsbusz | Adatlap | 506328 | 2011. január 27. 01:22 | ||
Ez a helyzet alapvetően nem elképzelhető. A MH feladataiban - pláne amióta vannak ilyen MAN -ek - nem keletkezett olyan igénybevétel ami indokolta volna a KF konténerek ilyen jellegű alkalmazását. Maketted minden bizonnyal - e-tekintetben - egyedi jellegű lesz. Pilunak 3748-hoz: A műtő konténernek és a a KF sorozatú felépítményeknek semmi köze egymáshoz, már ami a "lábakat illeti. A KF 1.2.3. jelű felépítményeknek - mert ennyi változata volt (van) a szabványos konténer jellegű rögzítés a közösségük. Az eltérés a hordozó jármű-alváz segédkeretében mutatkozik, tekintettel a hordozó jármű alváz hossz gerendáinak méretkülönbségére.(Csepel D-566, Dac 665, Zil-131, Ural 375D,4320) Fontos szempont volt a MH-ban (MN) rendszeresített, illetve a "népgazdaságban" előforduló síkplatós szállítójárművek alkalmazhatósága KF jelű konténer szállítására, mint például Zil-130. A műtő konténer más történet. Eredeti rendeltetésén túl képesnek kellett lennie arra, hogy önmagától megválni tudjon a hordozó járműtől. A síkplatós szállíthatóság itt is szempont volt. ...legalábbis szerintem, ami a teljes hozzászólásomat jellemzi. | |||||
joci232 | Adatlap | 506327 | 2011. január 26. 20:04 | ||
Akkor ha a 3742 hsz-ben lévőre csinálom a MAN-t akkor nem lesz hiteltelen? elképzelhető (volt) ilyen helyzet? | |||||
Maz | Adatlap | 506326 | 2011. január 26. 19:52 | ||
A KF-2 konténernél figyelembe vették a platón szállíthatóságot is. ZiL-130 pl szállíthatja. Van gyári emelőgerenda, amivel át lehet pakolni. | |||||
specnaz78 | Adatlap | 506325 | 2011. január 26. 18:40 | ||
Szia farkas469! Nekem is eltudnád küldeni a méreteket. Igaz, hogy én 1:72-ben szeretném elkészíteni. Úgy tudom, ilyen van az Uralon, és a DAC-on is, nem? Előre is köszönöm. Üdv:specnaz78 cz_norbert@citromail.hu | |||||
Pilu | Adatlap | 506324 | 2011. január 26. 17:36 | ||
A KF konténerekhez gyártottak mechanikus emelőlábakat, azokkal felemelhetők olyan magasságra, hogy a szállító jármű alátolathat. Ezeket a konténer négy sarkához kell rögzíteni. A műtőkonténerek is képesek még önrakodásra. Ott állandó, kihajtható elektromos emelőlábak vannak, amikat kivehető kezelőpultról vezérelnek. Az áramellátást külön aggregátor biztosítja. Ezek a konténerek aklalmasak akár vasúti kocsira történő fel és leemelésre is. | |||||
Jimbow | Adatlap | 506323 | 2011. január 26. 15:39 | ||
Szia Joci! Az a baj szerintem, hogy ezeket a konténereket nem szokták csak úgy a platóra feldobni. Meg általában szokott lenni hozzá önrakodó daru, vagy valamilyen felszedő-lerakó berendezés. Üdv! | |||||
farkas469 | Adatlap | 506322 | 2011. január 26. 15:39 | ||
Holnap meg próbálom beszkennelni, mert most nincs nálam itthon. Üdv. | |||||
joci232 | Adatlap | 506321 | 2011. január 26. 15:35 | ||
valóban az ablakok nem jók... akkor elég azt az elemet újragyártani | |||||
joci232 | Adatlap | 506320 | 2011. január 26. 15:32 | ||
Elképzelhető:) joci232@hotmail.com Elküldenéd a helyes méreteket? Semmiből nemtart átalakítani vagy újat készíteni... Köszönöm! | |||||
farkas469 | Adatlap | 506319 | 2011. január 26. 15:22 | ||
Joci232! Ne haragudj de a KF-2es konténered arányai nem jók. Az ablakonál is rossz a kivágás. Múltkor írtad, hogy lemérted. Lehet, Maczinkónál a Csepel D-566-nak a konténerét mérted le? Mert az hasonlít a KF-2-esre. Ha kell a méret szólj! Sokat ,mászkáltasm, rajta Üdv. Farkas469 | |||||
joci232 | Adatlap | 506318 | 2011. január 26. 15:05 | ||
Ide is írom hátha többen olvassák... MAN 10 T, természetesen Magyar lesz Egy régebben összerakott makettem, most szándékozom kezelésbe venni Előfordulhatott ilyen formában a honvédségnél? Szállítottak így KF 2-es konténert? Más országoknál láttam ilyen megoldást... Szerintem nagyon jól nézne ki így egy diorámában | |||||
romeo | Adatlap | 506317 | 2011. január 26. 15:01 | ||
Üdv Juge! 1966-ban Rába Botond? Ha azt írtad volna 1956, akor OK... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |