<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Kamovos | Adatlap | 570385 | 2014. október 24. 09:45 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 570381 | 2014. október 24. 09:25 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 570373 | 2014. október 24. 06:48 | ![]() | |
Nem jót illesztettem be. Csőhossz 1448 (1300 másik oldalról) mm (solothurn), elvileg az L/65 lesz a jó, viszont lángrejtő az teljesen más, olyan mint a KPV-é. | |||||
juge75 | Adatlap | 570372 | 2014. október 24. 06:03 | ![]() | |
B35-029, 37mm Flak 43 L/60. | |||||
lacipapa | Adatlap | 570369 | 2014. október 24. 01:07 | ![]() | |
Üdvözlet mindenkinek! Segítséget kérek.39M Csaba kocsit építek és RB csövet szeretnék hozzá venni,mert amit gyantában adnak az nulla. Három csövet néztem ki.Melyik lenne a legjobb,vagy egyik sem?Nem akarok hülyeséget csinálni.A csövek: -RB 2cm Flak 38 L/65, -RB 2cm Flak 38 L/50, -RB 2cm KWK 30 L/55. Üdv,Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 569443 | 2014. október 13. 13:59 | ![]() | |
Hello, van egy téli és egy tavasz-nyári sorozat. A télin a párduc és sdkfz 251 szerepel, a tavasz-nyárin néhány flak, egy-két olasz roncs, a párduc, T34/85, Wespe ez a Zrinyi, emlékeim szerint Üdv Á | |||||
jacksson | Adatlap | 569436 | 2014. október 13. 12:02 | ![]() | |
Köszönöm, valóban, a 95.oldalon. És így igaz a templomtorony jól pozícionálja. A vérmezőről tudom, van több fotó és ebben a könyvben is kettő a konkrét helyszín részletéről. (annyi képet átnéztem már, és ez egy jellegzetes kép, "mégsem ugrott be")és ezeken a képeken kívül ugyanekkorról/innen van/maradt más is az archivumban ? | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 569435 | 2014. október 13. 11:55 | ![]() | |
Szia! A rohamlöveg egész pontosan a Krisztina körút mellett, a Vérmező sétányán áll, a háttérben (bal szélen a fák mögött) jól látható a Krisztinavárosi Plébánia tornya. A kép nagyjából a Koronaőr köz magasságában készülhetett. (A kép egyébként megjelent a Tamásy-Ungváry: Budapest 1945 albumban is, amiben van még kép a helyszínről.) | |||||
jacksson | Adatlap | 569429 | 2014. október 13. 11:35 | ![]() | |
Üdvözletem Kedves Jóemberek: azt kérdezném (mivel én nem ismertem ezt a képet), hogy hol készült (Attila út felől a Gellérth/Blocksberg-re nézve) illetve van ehhez a helyhez kapcsolódva több, más szemszögű kép akár a zrinyiről, akár a helyszín AZONOS időbeli részleteiről/egészéről ? Köszönöm szépen. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 569309 | 2014. október 11. 17:17 | ![]() | |
Köszönöm! 1950-től kezdődő időszakon már jó ideje dolgozok. | |||||
Számvéber | Adatlap | 569300 | 2014. október 11. 14:59 | ![]() | |
Csak 1945-ig bezárólag. Ez a gyakorlatban 1944 közepéig készült dokumentumok feldolgozását jelenti. Későbbi iratok már sajnos alig maradtak. Az 1945 utáni korszak más káposzta. :) | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 569298 | 2014. október 11. 14:04 | ![]() | |
Az M.Kir. korszakra vonatkozóan,vagy azutáni is? | |||||
romsitsa | Adatlap | 569285 | 2014. október 11. 08:36 | ![]() | |
Szerintem a Fordokat nem elsőkerek hajtásúra alakították illetve a Kfz. 81 a 20 mm-es Flak vontatója. Üdv Á | |||||
Számvéber | Adatlap | 569280 | 2014. október 11. 08:20 | ![]() | |
Ilyen összefoglaló már létezik, szigorúan levéltári forrásalapon. Azon leszek, hogy ez (terjedelme miatt több részletben) minél előbb megjelenjék...:) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 569272 | 2014. október 10. 23:00 | ![]() | |
Azért szerintem az egy-két részlet pontosításánál többről volt szó 10 évvel ezelőtt a roncskutatás fórumon. Ott konkrétan a honvédségi járművek típuslistájának kiegészítési igénye merült fel ha jól emlékszem. Egy ilyen összefoglaló hasznos lenne mindenesetre. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569267 | 2014. október 10. 21:29 | ![]() | |
Kedves Dénes! Nem akartam sértő lenni,a szándék is távol álljon tőlem! Mindössze furcsállom,hogy egy akár elkészült-akár nem könyvhöz,egy nyílvános oldalon gyűjtött,megkérdőjelezhető valóság tartalmú információkat kell felhasználni. Nagyon rossz a hasonlítás,de ha az én szakmámban problémába ütközöm,akkor nem valamelyik közösségi oldalon kérek tanácsot,mert sosem tudhatom,hogy valós megoldást kapok vagy okoskodást. Mindenkitől elnézést!Látszik,hogy itt többen vannak,akik valószínűleg hitelesen meg tudják válaszolni a feltett kérdéseket. A bajom mindössze annyi,hogy eddig az Önök könyveit én is szakirodalomként forgattam,de most egy kicsit megingott a bizalmam. Tujmer Csaba | |||||
Dénes | Adatlap | 569262 | 2014. október 10. 20:51 | ![]() | |
Kedves Csaba! A konyv meg van irva, nem kell adatot gyujteni hozza. Mindossze egy-ket reszlet pontositasarol van szo. En nem tartom szegyenletesnek, ha egy szerzo megoszt reszleteket egy keziratbol, mielott a konyv megjelenne. Lehet mas maskent gondolja, nem tudom. Csak nem lenne szabad visszaelni ezzel. A vegso szot ugyis a konyv fogja megadni. Nyomatekosan kerek mindenkit ne vonjon le kovetkezteteseket mielott olvasta volna a kesz konyvet. Denes | |||||
T.Csaba | Adatlap | 569260 | 2014. október 10. 20:41 | ![]() | |
Elég szégyenletesnek tartom,hogy egy nemzetközileg megjelentetendő könyvhöz így kell adatot gyűjteni,majd mindezt saját nevünkel publikálni. Nem akarom megsérteni Dénest,de számomra ez és a korábbi viták eléggé hiteltelenné teszik a kutatásait. Ne legyen igazam! | |||||
vfrtom | Adatlap | 569253 | 2014. október 10. 19:48 | ![]() | |
Gondolom meglesznek az urak említve a könyvben, mint akik típusmeghatározást végeztek? | |||||
vfrtom | Adatlap | 569216 | 2014. október 10. 15:46 | ![]() | |
Nem, kezd az egész Földi Pál népszerü könyveire hajazni. | |||||
Dénes | Adatlap | 569208 | 2014. október 10. 14:14 | ![]() | |
Az elozo az off-okra szolt. Elfelejtettem bejelolni, hogy off... | |||||
Dénes | Adatlap | 569207 | 2014. október 10. 14:12 | ![]() | |
Latom, hogy kezd savanyodni a szolo... | |||||
Dénes | Adatlap | 569196 | 2014. október 10. 10:40 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 569186 | 2014. október 10. 08:23 | ![]() | |
Tévedtem, a Modell&Makett magyar páncélosok különszámában szerepel az 1. lovasdandár emblémája, de az is előre nyilaz, kisebb, mint a turul. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 569159 | 2014. október 9. 18:14 | ![]() | |
Hello, úgy rémlik a Jász vitézek... c. könyvben van egy fotó hasonló jelzésről tán a ceglédi zászlóalj volt Toldiján. Méretre akkor, mint a turul. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 569155 | 2014. október 9. 18:05 | ![]() | |
Dolmi | Adatlap | 569022 | 2014. október 7. 20:45 | ![]() | |
Commissar | Adatlap | 568995 | 2014. október 7. 12:08 | ![]() | |
A rakparti gépkocsi egy Horch 830R Kübelwagen (kzf. 12), más a hűtőmaszk, a szélvédő és a lámpák elhelyezése is. A katonák sisakján meg valóban rajta van az SS álcahuzat. | |||||
Gabusch | Adatlap | 568992 | 2014. október 7. 11:28 | ![]() | |
Halovány fogalmam sincs. Nem értek hozzá, nekem a képen és a szövegben lévő híd eltérése tűnt fel. :) | |||||
Számvéber | Adatlap | 568984 | 2014. október 7. 08:42 | ![]() | |
Félve kérdezem: a rakparton nem a "Reich" SS-hadosztály gépkocsiját fényképezték le véletlenül? A Szabadság-hídon a Heer gépkocsija látható...:))) | |||||
Gabusch | Adatlap | 568980 | 2014. október 6. 23:45 | ![]() | |
A kocsi amúgy eléggé hasonló - szerintem ugyanolyan - és lent megy az alsó-rakparton. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 568971 | 2014. október 6. 22:40 | ![]() | |
Megtalaltam a kepet. Majdnem a nyakamat tettem volna arra, hogy ugyanaz a ketto kocsi, de jobb, hogy erre nem kerult sor. Egy hidat tevesztettem eszak felol. www.roncskutatas.hu/node/3793 | |||||
Gabusch | Adatlap | 568969 | 2014. október 6. 22:14 | ![]() | |
Rettenetesen öreg vagyok ugyan, de annyira azért nem, hogy emlékezzek az akkori állapotokra a Gellért tér környékén. :) Jelen pillanatban a Szabadság hídról nem lehet lefordulni a rakpartra. Tehát amennyiben a kocsi az alsó-rakparton megy déli irányba és még nem érte el a Petőfi- (Horthy-) hidat a kép készítésének időpontjában, akkor az alighanem nem ez volt. | |||||
lacipapa | Adatlap | 568967 | 2014. október 6. 21:12 | ![]() | |
Mire akarod tenni,ill.1:35? A HAD csinál ilyen matricákat,pl.HJ35004-es matrica íven ez is van,de az sem hátra felé nyilaz. | |||||
ponty | Adatlap | 568965 | 2014. október 6. 20:51 | ![]() | |
Kérdésem lenne. A Donnál (Vagy bárhol ahol voltak) A magyar egységek M3 Stuart melyik verzióját zsákmányolhatták? A Sima M3, vagy az M3A1 aminek nem volt kupolája? A neten lévő két "leghíresebb kép" (amelyiken agy Pz. 38(t)-t vontat, meg egy aminek az egyik támaszkodva pózol, nem tudtam eldönteni, de a másodikról ítélve M3A1. Köszönöm a segítséget előre is. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 568960 | 2014. október 6. 19:54 | ![]() | |
Nem errol a kocsirol keszult egy kozismert foto, miutan balra fordult a hid utan es halad a rakparton? Az Ungvary Bp. ostroma konyvben szerepel pl. | |||||
Dénes | Adatlap | 568959 | 2014. október 6. 19:44 | ![]() | |
Koszonom az ujabb kiegesziteseket. A konyv 1. fejezetenek kijavitott layout-jat (amelyben ezek a fotok benne vannak), tegnap ejjel leadtam, de remelhetoleg az utojavitasnal/-ellenorzesnel meg lesz esely a pontositasra. Denes | |||||
Elnar | Adatlap | 568949 | 2014. október 6. 16:35 | ![]() | |
Minden kétséget kizáróan. Azt nem is néztem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 568945 | 2014. október 6. 14:21 | ![]() | |
Ez szerintem nem a régi Erzsébet, hanem a Szabadság - akkoriban Ferenc József - híd. | |||||
Commissar | Adatlap | 568943 | 2014. október 6. 14:10 | ![]() | |
Üdv! A Staff Car 568695-ön egy Wanderer W11 Kübelwagen (korai, 1933-ig gyártott változat azt hiszem) még a Wehrmacht szabványosítás előttről. | |||||
juge75 | Adatlap | 568927 | 2014. október 6. 06:48 | ![]() | |
Nekem ilyen van, a képek a Fortepan.hu-oldalról valóak, de ezen nem hátrafelé nyilaz. | |||||
Dolmi | Adatlap | 568904 | 2014. október 5. 20:19 | ![]() | |
Van valakinek képe a hátrafelé nyilazó lovas jelzésről? Esetleg méretet tud valaki, hogy mekkora lehetett ez a jelzés? | |||||
Elnar | Adatlap | 568887 | 2014. október 5. 18:48 | ![]() | |
A 701-esen sima Ford BB van, míg a másikon Typ 42 (Emericktől tudom én is) Legkönnyebben úgy lehet megkülönböztetni a felépítményt, hogy a sima BB-nek a pótkerék a hátsó kerék után van, míg a Typ 42-nek utána. Ezen kívül a 42-es orra olyan mint a V3000-é | |||||
Dénes | Adatlap | 568879 | 2014. október 5. 18:31 | ![]() | |
Koszonom, Elnar, az azonositasokat. Ha jol latom az 568700 es 568701 fotokon lathato Ford tipusu mentok nem ugyanazon tipusok (mas a huto alakja, ill. a sarvedok is elternek). Denes | |||||
Elnar | Adatlap | 568749 | 2014. október 4. 10:09 | ![]() | |
568696: Mercedes-Benz G-5 568698: Ford V8/51 568700: Ford BB Typ 42 mentők 568701: szerintem zöld, csak kegyetlenül poros | |||||
Dénes | Adatlap | 568702 | 2014. október 3. 16:33 | ![]() | |
Dénes | Adatlap | 568701 | 2014. október 3. 16:28 | ![]() | |
Dénes | Adatlap | 568700 | 2014. október 3. 16:26 | ![]() | |
Dénes | Adatlap | 568698 | 2014. október 3. 16:23 | ![]() | |
Dénes | Adatlap | 568696 | 2014. október 3. 16:20 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Ez most mi volt?
Hogy értetted, hogy "Szerintem a Fordokat nem első kerék hajtásúra alakították"
Adott típushoz, vagy egyáltalán nem alakítottak át első kerék hajtásúra?
Üdv: kamovos