/ Fórumok /

Repülőnapok

Minden ami repülőnap... :D
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
sanyi 631060 2017. augusztus 12. 12:31
Válasz erre
Debrecen? Üzemelő reptér - tegnap láttam a flájtradaron a Lufti gépét Münchenbe indulni -, jól megközelíthető, ott is van más látnivaló is...
piratvitorla 631043 2017. augusztus 11. 22:24
Válasz erre
Gyerekek? Milyen Taszár, meg Mezőkövesd? Évtizedek óta nem repterek...
Egy nemzetközi repülőnaphoz igen komoly repülési és egyéb infrastruktúra kell, ami nem sok reptérnek van meg talán 3-5 hazainak... De igazából csak Kecskemét alkalmas...
zoli1989 631041 2017. augusztus 11. 21:49
Válasz erre
silent8 631039 2017. augusztus 11. 21:39
Válasz erre
Kicsit még várjunk azzal, de nem lenne rossz.
PETI 631023 2017. augusztus 11. 13:07
Válasz erre
CIAF-on repül az ukrán Szu-24-es! (?)

www.airshow.cz/index.php
MoMi 631021 2017. augusztus 11. 11:46
Válasz erre
Szia Kamovos!

Mielőtt leírsz valamit,kérlek tájékozódj:
Mezőkövesd reptér:
◾Területe: 657 hektár
◾A guruló 21 méter széles, tehát alkalmas 1A, illetve 1B kategóriának megfelelő futópálya kialakítására.
◾A főpálya betonlapjai egymástól elmozdultak, ezért repülőgépek fel- és leszállására alkalmatlan (2008 óta).
◾Vasúti bekötéssel rendelkezik (vandálok a síneket felszedték) úgyis hagyta a tulajdonos!
A repülőtér 2000-ig a Magyar Honvédség tulajdonában állt, ekkor vette át az ÁPV Rt. az üzemeltetést. Ekkorra azonban a már jó ideje használaton kívüli repülőtérnek csak a romjait vehette át.

Taszár:

Az amerikaiak 2004. június 30-án ürítették ki a repülőteret, ami 2005. októberében zárt be teljesen és azóta is használaton kívül van.
A reptér teljes területe 2015 márciusában 45%-ban Kaposvár, 40%-ban a Magyar Állam, 10%-ban Taszár, 5%-ban pedig a KaposBusz Kft. tulajdonában állt.

száz szónak is egy a vége. Kecskemétem kívül nincs működőképes reptere a honvédségnek ami nagylétszámú vendéget tudna fogadni biztonságosan.

Nálunk csak duma van, nem haderő fejlesztés.

Momi
slaviamarksman 630980 2017. augusztus 10. 18:09
Válasz erre
hopp : Off!

Tiszteletem kedves János
Baccuc kúcs de jó ilyentet olvasnom kövesdiként .
Jöhetne is a repülőnap , örülnék neki csak jó előre jól látható helyen hirdessék meg . Amikor autós , motoros vagy másmilyen összejövetelek vannak ott azt is csak utána hallom szóbeszéd szinten . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
Kamovos 630973 2017. augusztus 10. 16:22
Válasz erre
Szolnok kicsi.
A legnagyobb reptér a mezőkövesdi.
Ott nem zavarna be senkinek, hely meg annyi van mint az állat!
juge75 630971 2017. augusztus 10. 14:39
Válasz erre
Na, Kecskeméten nem lesz. Oké. Értettük. De mi a helyzet a többi katonai repterünkkel? Pápa, Taszár, esetleg Szolnok?
zsocate 630968 2017. augusztus 10. 10:33
Válasz erre
Én szívesebben megyek ki kétévente egy nemzetközi repülőnapra, mint a csillivilli, nézőktől és futballtól kongó stadionokba hetente vagy kéthetente. Igaz, nekem nem labda volt a jelem az oviban...
Nem igazán látom, hogy a haderő a megfelelő helyen állna a fejlesztési rangsorban. Lássuk is be, nem nagyon van mit felmutatni, ennek ellenére talán a polgároknak illene rendszeresen annyit megadni, hogy tudják és lássák: ki az a maroknyi gárda, akire rábízhatják az életüket. Ehelyett sokkal inkább a megalomániás "mi majd megmutatjuk" sportrendezvényekben vagyunk nagyon jók, ahol jó kis milliárdos pénzeszsákokat lehet elkülöníteni specifikus és később kihasználatlan létesítményekre...
Sanyi, a politika az életünk részévé tette magát és ha még az országban látható nyilvánvaló dolgokat sem lehet leírni, mert bárki politikai színezetet lát benne, az már régen rossz, akkor süllyed a hajó...!
sanyi 630966 2017. augusztus 10. 08:39
Válasz erre
Kollégám/cimborám mondta: "Szép ez a magyar nyelv, bőszen lehet kifogásokat találni..."
Utána mi lesz a kifogás? Sejtem: a civil reptér miatti terrorfenyegettség következtében nem lesz repnap. Mert ugye egy Stingert belerak a táskába, aztán a Britiservélysz felszálló 747-esére célbalő vele. Szép befejezés volt, mert a legutolsó félelmetesen komolyra sikerült a Vitézekkel és a többi fellépővel.
Inkább nem írom a többi véleményem, mert az már átcsap politikába és úgyis törlik.
vrauko 630965 2017. augusztus 10. 08:38
Válasz erre
Jobb az eredeti magyar változatot olvasni a borzalmas angolságú "fordítás" helyett:
airshowinfo.hu/airshowfeed/2017/08/02/2018-s-repulonap-kerdesek-es-talan-valaszok/
lesli 630963 2017. augusztus 10. 07:36
Válasz erre
spupek 630948 2017. augusztus 9. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!
Mit gondoltok jövőre lesz repülőnap Kecskeméten, vagy csak álom marad? Gondolom már elkezdték volna a szervezést. Vagy még nem késő?
makettes 630018 2017. július 17. 19:48
Válasz erre
Sziasztok!

Szépen alakul a SIAF résztvevőinek mezőnye,Airbus-380, B-52 !
cenci 629888 2017. július 13. 16:52
Válasz erre
Köszi, eredetileg a Forgóékkal mentem volna, de ők egy nappal korábban indulnak én viszont sajnos a munkahelyem miatt nem tudom azt a pénteket szabadságba kivenni.
NORAD 629863 2017. július 13. 00:03
Válasz erre
Ha privátban nem megy, van a Goforgo utazási iroda is...

Aranyosgyéres:
www.repulonapok.hu/
www.repulonapok.hu/?page_id=650

Ostrava:
www.repulonapok.hu/

www.repulonapok.hu/?page_id=662

Sok más repülőnapos út.

www.repulonapok.hu/

www.repulonapok.hu
cenci 629860 2017. július 12. 21:42
Válasz erre
Társulnék a július 29-én tartandó Aranyosgyéresi repülőnapra aki esetleg utastársat keresne. Elérhető vagyok a cenci2@gmail.com email címen vagy a 06309489125 telefonszámon.
Gabusch 624956 2017. március 12. 22:44
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi szépen. Barátokkal mennénk öten, így mondjuk az egyéni utazás rentábilisabbnak tűnik egy autóval. Ezen felül tervezzük, hogy hazafelé Auschwitznak jönnénk, mert az is érdekes, bár mi a feleségemmel már láttuk.
Ezért is érdekelt, hogy a programok mennyire redundánsak, mert nyilván ha mindig más, akkor mind a két napon ott kell maradni és ez plusz egy nap szabit igényel, avagy egy elég késői pénteki érkezést jelent.
Rumcájsz_52 624915 2017. március 12. 12:49
Válasz erre
Szia Gabusch
Én kétszer jártam ott, és bárkinek nagyon tudom ajánlani! Szombat-vasárnap ált. ugyanaz a műsor legfeljebb minimális eltérés van, ráadásul nemcsak légi show hanem szárazföldi haditechnikai bemutató is. Minden évben van egy kiemelt meghívott vendég-ország, tavaly a germánok voltak, így a cseh T-72 és egyéb vasak mellett német Leo-val is rodeóztak/durrogtattak, 12-ben meg valami felújított ősi cseh Skoda-harckocsi volt a sztár (a csörömpös kollégáknak igencsak folyt a nyáluk és csillogott a szemük!). A légi-bemutatóban az az egyedülálló, hogy a gépek nem a beton fölött csinálják a műsort, hanem arra majdnem keresztbe. Így aki nem sajnál némi plusz gyaloglást az kimehet az ún. 21-es pontra ami a kerítésen kívül van, a betonkifutótól kb 100m-re, így kiválóan láthatók/fotózhatók a fel és leszálló gépek, viszont pontosan a bemutató alatt állva élvezheted a műsort. Fölöttünk 50-100 m-re dübörögnek a gépek és szórták az infracsapdákat, ilyen lehetőségről még sehol nem hallottam! Már tudjuk, hogy idén újra ott lesznek a svédek a történelmi kötelékükkel, SK-60, Tunnan, Lansen, Draken, Viggen, tavaly 5! Eurofighter repült bemutatót, talán utoljára láthattunk román LanceR-t, szóval hatalmas bemutatókat szoktak repülni! A www.airshowinfo.hu oldalon előzetesen lehet figyelni hogy milyen típusok várhatók. Vasárnap általában ötig tart a műsor. Én eddig mindkétszer a Forgó Travel-al voltam (ők minden repülős/makettezős eseményre mennek, start péntek reggel, hazaindulás az utolsó gép leszállása után min fél órával, érkezés hétfő hajnalban) utazás busszal + 2 éjszakai szállás (diák-kollégiumban) 28000 volt, a belépés ingyenes a műsorra (nehogy már a NATO-reklámért pénzt kérjenek ugye :-), ezért is lehet ki-be mászkálni korlátlanul). Ha ragaszkodsz a saját autós utazáshoz szerintem akkor is megkeresheted őket a szállás intézése ügyében, ha másért nem infóért. Ha a www.HTKA.hu oldalon beírod a keresőbe az "Ostrava nato day" szöveget, két részletes és érdekes beszámolót találsz a 2012-es és a 2016-es Nato-day-ről.
Üdv R.
lacipapa 624891 2017. március 11. 20:21
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Meg tudná valaki mondani,hogy az idén is lesz Budaőrsön Old Tymer nap és ha igen mikor?
Laci
Gabusch 624889 2017. március 11. 19:57
Válasz erre
Az ostravai NATO-napokról van valakinek tapasztalata? Egyrészt, hogy a szombat-vasárnapi programok között mennyi átfedés szokott lenni, meddig tart (érdemes-e hétfői hazajövetellel számolni), másrészt, esetleg valami nem túl drága szállásötlet is jól jönne.

Köszi.
sanyi 623732 2017. február 21. 13:26
Válasz erre
Pedig ezt a fószert is meghívhatnák:
player.hu/tech-3/reszeg-legi-bemutato/
Páran biztos lehidalnának, de látványra nem semmi.
HUJBI 623691 2017. február 20. 20:07
Válasz erre
de a szlovákokhoz jó eséllyel benéz a me-262.
vlevi 623690 2017. február 20. 20:05
Válasz erre
Sajnos már vagy 3 éve téma, hogy "idénsem" :(
Hogy, hány ilyen, idénsem év lesz még,azt nem tudjuk.
vini 623677 2017. február 20. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!
Épp most olvastam hogy az idén se lesz Repülőnap Kecskeméten?
Ez igaz?:(((
Vini
Propellerfanatic 622994 2017. február 10. 14:16
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy szokott még lenni a Farkashegyi, vagy a Budaörsi reptéren repülőnap?
Vagy lehet még ilyesmire számítani még a jövőben?
LP
pigasos78 619563 2016. december 17. 10:22
Válasz erre
Hát igen! Szép kis "keringő". :) Itt-ott látszik, hogy igencsak birkózik, de ne feledjük: Hiába szapulnak minket innen-onnan, a repülős fiúk soha nem lesznek ilyenre képesek! És ebben ez a szép! ;)
zkalos 619561 2016. december 17. 10:12
Válasz erre
Tényleg nagyon látványos, de ennél a típusnál eléggé veszélytelen manőver, ha alaposabban megnézed a videót. "Majdnem" függő helyzetben kellene lennie a törzsnek, hogy leérjen a hátsó lapátsor a betonig. Legalább két-3 méterre van a lapátok vége a betontól, és ahhoz, hogy leérjen, jóval meredekebb állásszögben kellene állnia a törzsnek. Ez a manőver rendszeres a Chinook-nál, majd minden bemutatón elsütik, de szerintem ez egy standard manőver is lehet mondjuk egy teljes terhelésű leszálláskor, ha van elég hely a kiguruláshoz, mert kevésbé terheli meg a hajtóműveket és az egész reduktor-lapát szerkezetet, mintha függeszkedve tennék le. Megtehetné persze úgy is, mivel szinte csak a Chinook képes pl. arra, hogy magaslati fekvésű tóból úszva (ahol ugye a hajtóművek ereje lecsökken) kiemelkedjen önerőből a vízből, ami rendkívüli erőt igényel a meghajtás lánctól, de minek, ha van könnyebb lehetőség is, és ezzel kímélik a szerkezetet. Ezt azért nézzétek meg, mert nem semmi ! Ez az egyik kedvenc helis extrém bemutató videóm.
Nem Chinook (CH-46), de ez a típus is képes szinte mindenre.

www.youtube.com/watch
pigasos78 619560 2016. december 17. 10:09
Válasz erre
Pöpec kis video! Mi azért ennyire nem...nem örülne neki pl. egy fejsérült. Viszont pont mondjuk egy fejsérülttel kizárólag kis magasságon (szinte terepkövetően) 240-el...izgalmas!
medor 619552 2016. december 16. 23:52
Válasz erre
Ti (is) szeretitek a határokat feszegetni mi?És ez így jó!
www.youtube.com/watch
(Vagy legalábbis látványos...)
tubaboy 619548 2016. december 16. 21:15
Válasz erre
Taszár 1992
Taszár 1992

Nekem egy évvel később jött el az első...
pigasos78 619547 2016. december 16. 21:06
Válasz erre
Nem, nem vagyunk ilyenek!...csak néha! ;)
medor 619505 2016. december 15. 23:23
Válasz erre
Óóó!Neked (is) dedikált van?Nekem akkor ez még eszembe sem jutott...
A helikopterpilóták meg már csak ilyenek. ;)
Propellerfanatic 619458 2016. december 15. 07:39
Válasz erre
P1050762
P1050762

:)
Mi hárman áltunk a Lada tetején, amikor megláttuk a Thundergbirds vezérsíkokat. Emlékszem, még az amcsi pilóták játszottak a közönségnek, meg a genya helikopterpilóta, aki a pofánkba fújta a lekaszált füvet, és láttam, ahogy röhög. :)
Miggyuri 619424 2016. december 14. 07:24
Válasz erre
Na, ja. Akkor még volt Taszár és volt repülőnap.
medor 619404 2016. december 13. 20:31
Válasz erre
001
001

Ezt találtam az előbb a régi makettezős cuccaimat átnézve.
(Azt hittem már már meg sincs.)
25 év eltelt de hatalmas élmény volt!Most is emlékszem a 'Thunderbirs'-re,
a magyar MiG-21,SU-22,Mi-24... repülésére.(Ma már csak nosztalgia.)
Na meg a statikus soron a 'Desert Storm'-os bevetési jelzésekkel (akkor még) ellátott F-111,A-10... gépekre.
Öt repnapon voltam eddig.(2XTaszár,3XKecskemét.)De ez tetszett a legjobban.
Zali 616090 2016. október 10. 19:08
Válasz erre
DSC_4008
DSC_4008
DSC_4009
DSC_4009

Airpower 2016 - Magyar 39-es Gripen póttartálya:
Sennás 616061 2016. október 9. 21:55
Válasz erre
29744496080_cbb4b5b449_o
29744496080_cbb4b5b449_o
29743527590_e0ebbe32c7_o
29743527590_e0ebbe32c7_o
29914827662_9921230e7f_o
29914827662_9921230e7f_o
29167848834_9616c598b7_o
29167848834_9616c598b7_o
29118076063_b57fe79e99_o
29118076063_b57fe79e99_o
29116067534_5de672dbed_o
29116067534_5de672dbed_o
29631106102_13eac6b319_o
29631106102_13eac6b319_o
29742829395_e1260b364e_o
29742829395_e1260b364e_o
29116042044_f7f97c8de7_o
29116042044_f7f97c8de7_o
29451408130_18941a92c7_o
29451408130_18941a92c7_o

Ha nem is repnap de valami hasonló összeröffenés volt 2016.05 hóban Zarragózában majd minden Európai Nato tagállam ott volt és hozott új festésű "régi" gépet.Remélhetőleg nemsoká matricában is kijönnek ezek.Nállam egyenlőre a "AlienTiger" Mi-24 a Csehektől ami viszi a prímet.A "hasáról" nem találtam jó képet.
PETI 615874 2016. október 5. 21:44
Válasz erre
TAMÁS78 615866 2016. október 5. 20:20
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Peti!

Ha linkelés előtt kitörlöd előle a https://-t, akkor jó lesz.
PETI 615863 2016. október 5. 20:15
Válasz erre
PETI 615862 2016. október 5. 20:14
Válasz erre
Ezek mikor jönnek Ostravába? :)

https://www.youtube.com/watch
Szu-22 614595 2016. szeptember 12. 21:47
Válasz erre
Sziasztok!
Akit érdekel, jöjjön el Szegedre a Repülőnapokra péntek szombat vasárnap!
Ha esetleg már írta volna valaki, akkor elnézést!
Józsi
NORAD 614322 2016. szeptember 7. 19:25
Válasz erre
Valamilyen képszerkesztő programmal simán el tudod tüntetni a "sárgaságot".
vlevi 614320 2016. szeptember 7. 17:54
Válasz erre
Én is megcsináltam pár hete, hogy elbbbtam a beállitast. Tekertem egyet a programtárcsán, csak nem néztem meg, hogy tényleg abba az állásba tekertem-e, ahova akartam. Kézi beállitásra tettem, aminek az eredménye 20-30 darab végletesen tulexponált tiszta fehér kép lett.
zoli1989 614311 2016. szeptember 7. 13:04
Válasz erre
Ezért kell néha ránézni az LCD-re. :-))
De komolyra fordítva, régen a filmes korszakban ugye lesz-ami-lesz alapon ment a beállítás, ma már azonnal ellenőrizhető minden szerencsére.
Sennás 614298 2016. szeptember 7. 08:20
Válasz erre
Inkább csak bosszantó hogy "beleölsz" több 10ezret akár 100ezert egy Orosz,Angol repnapba.Elnézel egy beállítás és paff a napnak.Az időjárás kiszámíthatlan volt már Kecsó szakadó esőben-talpig ködben,meg 40fokban.
Minden másra figyelni kell.Vízre,útvonalra,úgy ahogy írod.
Kferro 614297 2016. szeptember 7. 07:53
Válasz erre
Számomra a repülőnapok témájához kapcsolódik a fotózás kérdése is, csakúgy mint az, hogy mennyi vizet vigyünk magunkkal, vagy hogy miként lehet megközelíteni az adott repteret. Remélem a többiek is osztják ezt a nézetet.

Szóval ne aggódj. :)
SIG 614288 2016. szeptember 6. 22:41
Válasz erre
DSCN0946
DSCN0946
DSCN0957
DSCN0957

Világos és tényleg nagyon köszönöm Minenkinek ! Akkor irány vissza az iskolapadba :) Ezek 7 óra körül készültek, napfelkelténél. Akkor elvileg ezek tükrözik a valós fényviszonyokat !

Tényleg elnézést Mindenkitől, akinek közben marok számra hullott a haja. A téma azért repülőnap volt, na meg az én bénázásom...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.