| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110. |
| Elnar | Adatlap | 731602 | 2024. december 14. 05:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Emerick | Adatlap | 731584 | 2024. december 13. 18:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Az eredeti 90 Hansa-Lloyd vontató gyári német, semmi közük az Uhri üzemhez. A lőszertárolást a tüzérszertárban alakítják át. A rajz, ami egyébként levéltári irat és nem illene csak úgy kipakolgatni a neten, a légierő 29 db Uhri felépítményes vintatójának a rajza, amelyeket repülőgépek műszaki mentésére és vontatására terveztek. Ezek Borgward alvázakon, a tüzérségi vontatók felépítményét átszerkesztve épített karosszériák voltak, nagyon sok részletben eltértek a német vontatóktól. Egyébként a német Hansa-Lloyd vontatókból a német haderőbe is került, általában különleges páncélos osztályok műszaki mentői voltak (pl Panzer IIb-khez). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 731524 | 2024. december 12. 12:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ez a típusú felépítmény eleve a németektől jött. A másik, a teljesen keménytetős (a kerek tetejű "légierős") volt Uhry-cucc. Most sértek egy kis szerzői jogot, de itt van erről két vonatkozó oldal a PanzerTracts kiadványából. Erre fel írtam, hogy elvileg magyarok, mert a németeknél is futott pár ilyen, de azok nem ilyen terepkamóval. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Freddy | Adatlap | 731520 | 2024. december 12. 11:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ezt a félig keménytetős, félig ponyvás felépítményt az Uhrinál csinálták rá, van bármi nyoma, hogy a németekhez került vissza ilyen? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 731501 | 2024. december 11. 20:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Szebbnél-szebb dolgok, de honnan? :) A Kinizsis Ansaldo se kutya, de a szerós UC a harapófogós jelzéssel különösen tetszik. A Hansa is tipikusan magyar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| atika | Adatlap | 731429 | 2024. december 10. 13:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm válaszod. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 731428 | 2024. december 10. 13:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Nem, az a le.Zgkw.3t (Sd.Kfz 11) eredetileg. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| atika | Adatlap | 731427 | 2024. december 10. 13:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Bocsánat a buta kérdésért, de nem vágom a témát. A Hansa-Lloyd az ebben az esetben Sdkfz. 7-est takar? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 731424 | 2024. december 10. 11:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 731423 | 2024. december 10. 11:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 731422 | 2024. december 10. 11:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 730653 | 2024. november 20. 13:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 730615 | 2024. november 19. 09:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A Huns on Wheels FB oldalon Számvéber Norbert még a képen láthatóm magyar tiszt kilétét is megfejtette. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 730590 | 2024. november 18. 14:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 730589 | 2024. november 18. 14:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vickers MkII torony attrapnak nézem, passz, hogy mi lehetett az esemény célja. https://i.ebayimg.com/images/g/IwgAAOSwcPZnNlDw/s-l1600.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 730291 | 2024. november 9. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. felderítő zászlóalj két szép Csabája. Talán még a rendszám is olvasható az eredeti nagyméretű képen, annak aki leszurkol érte minimum 176ezret... Aztán van itt még minden az elmúlt hetekből, pl. egy csokor "42M közepes hk." is, ha már így szóba került, és úgy tűnik a Toldi tereppróbáján készült képsorozat sem fogyott még ki. Meg a mútkor vateráról lementett Fotel Marmon is kapott egy jobb fotót. Emericknek meg mérhetetlen hála a Skodákért! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 730069 | 2024. november 2. 08:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Emerick, köszönjük, hogy megosztottad az új kutatási eredményeidet a Hadtörténelmi Délutánok Face oldalon! Ha jól értelmezem soraid, a 108db Skoda T-38 ("42M közepes hk.") megoszlása a következő volt: - 15db Pz.38t ausf. F (csatár: 1db 37mm hk.á.+ 2db 7.92mm gpu. Fu 2 rádió) - 55db Pz.38t ausf. G (csatár: 1db 37mm hk.á. + 2db 7.92mm gpu. Fu 2 rádió) - 24db Pz.38t ausf. G (szakaszpk.: 1db 37mm hk.á. + 1db 7.92mm gpu. Fu 5 rádió) - 8db Pz.38t ausf. G (századpk.: 1db 37mm hk.á. + 1db 7.92mm gpu. Fu 2 + Fu 5 rádió) - 4db Sd.Kfz. 266 ausf. G (zlj.pk.: 1db 37mm hk.á. + 1db 7.92mm gpu. Fu 2 + Fu 5 rádió) - 1 db Sd.Kfz. 267 ausf. F (ezr.pk.: 1db 7.92mm gpu. Fu 5 + Fu 8 rádió) - 1db Sd.Kfz. 267 ausf. S (ezr.pk.: 1db 7.92mm gpu. Fu 5 + Fu 8 rádió)* *Sd.Kfz. 267: hk.ágyú nincs, csak attrapp, + keretantenna a Fu 8 rádió miatt) - Minden kocsi gyári új volt, nem használt. - A Fu 5 rádióval (is) rendelkező kocsik menet közben is tudtak rádiózni, míg a többiek csak álló helyzetben. Összesen: - 70db csatár kocsi - 32db Zugführerwagen kocsi - 6db Panzerbefehlswagen (amiből csak 2db volt keretantennás) kocsi volt tehát. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 729445 | 2024. október 14. 11:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszi :) A kerekek tudtam, hogy valahonnan ismerősek, de valószínűleg sosem ugrott volna be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Emerick | Adatlap | 729430 | 2024. október 13. 19:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A kutatás új szintre lépett. 2 napja kaptam új adatokat, méghozzá kulcsfontosságúakat. A T-38-asok kérdésében hamarosan lesz komolyabb válasz. Még nem tudom milyen formában, de lesz. A lényeg, hogy hat parancsnoki T-38 érkezett. Minden T-38 német rádiókkal érkezett, több konfigurációban. Fu 2, Fu 5 és Fu 8 típusokról van szó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Emerick | Adatlap | 729428 | 2024. október 13. 19:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ott hátul a Fiat 3000B-k utánfutói voltak. A Toldikhoz nem volt köze. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 729424 | 2024. október 13. 16:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mi van az utánfutókon, árokáthidaló? És lehet puszta véletlen, de gyanús, hogy három kocsi mögött három utánfutó áll. fortepan.download/file/fortepan-eu/1600/fortepan_72118.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 729328 | 2024. október 10. 11:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Az biztos, hogy keretantenna van rajta és magyarnak tűnik, de hogy valóban pk-i funkciót töltött-e be és milyen rádió lehetett benne, rejtély. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 729313 | 2024. október 9. 18:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
201-et és 501-et kizárnám. 300%-ra nagyítva mintha sejteném az első karakter végét és az leginkább szögletesen függőlegesnek néz ki. Szerintem 101 vagy 401. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 729300 | 2024. október 9. 12:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Jogos! Lehet akár "101", "201", "401" vagy "501" is. Ahogy nézegetem erős nagyításban, nekem az első szám teteje inkább ívesnek tűnik, ezért én a "001" vagy a "201" felé hajlok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 729282 | 2024. október 8. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Szép fogás! Ezt a képet ismertem, de csak kisebb felbontásban és valami német Sd.kfz. 222-nek vagy hasonló dolognak gondoltam, és nem is foglalkoztam vele. Pedig így már látszik hoyg az egy Panzerbefehlswagen 38(t) és határozottan 01, bár dupla méretben nekem inkább 101-nek tűnik mint 001-nek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| KarBal | Adatlap | 729263 | 2024. október 8. 15:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! A Pz38(t) parancsnoki változatának legalábbis ilyen volt az antennája, mint az általad feltöltött képen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 729257 | 2024. október 8. 13:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Helló! Nézegetem ezt a fotót, amit a facén találtam a HM-HIM oldalán, és a jobb oldalon álló T-38 motorház-tetején mintha a parancsnoki kocsik keretantennája lenne. Tényleg az? A torony hátulján erős nagyításban látszik a toronyszám egy része: én "valami-01"-nek nézem, szerintem (kizárásos alapon) ez a "001"-es ezred pk. kocsi. Van pár fotóm magyar T-38-akról, de egyiken se láttam még ilyen keretantennát (ha az?). Mit gondoltok? Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728459 | 2024. szeptember 12. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez meg itten egy Nimród meg egy meg nem erősített (de nem is cáfolt) Párduc. És bár nem kép, de voltak itt már állománytáblák, úgyhogy a Hotchkisshez a 105. könnyűhadosztály hadrendjét is ide raknám, szintén Számvéber Norbert oldaláról. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 728444 | 2024. szeptember 12. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Még egy H-39, ezúttal a Darabanthról (ja és az előző poszt Hotchkiss-a nem a HM-HIM, hanem Számvéber Norbert oldaláról volt.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 728418 | 2024. szeptember 11. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Podva | Adatlap | 728346 | 2024. szeptember 10. 14:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Kicsit lazán kapcsolódik a témához de szerintem érdekes: A légierő számára szintén ekkoriban a "HM 148.066/eln.32/a Ma-1943 számú rendelete a repgépek egységes festéséről" 1943. november 23.-i keltezéssel "uniformizálta" a repülőgépek álcázó festését: az 1. kategóriába sorolt gépeknek 74/75/76, a 2. kategóriába soroltak 70/76 színeket kellet kapniuk! :) Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728318 | 2024. szeptember 9. 23:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728260 | 2024. szeptember 8. 05:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! Nagyon köshönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728226 | 2024. szeptember 5. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Én még csak "közép zöld" pontosságot sem tudok. A rendeletben nem esegyszerűséggel "gépjármű zöld" van. Gondolom ez olyan "később majd meghatározzuk mit jelent" gumi definíció. Csatolva a szín értelmezéshez egy (tudomásom szerint) eredeti színes felvétel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728176 | 2024. szeptember 3. 20:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 728175 | 2024. szeptember 3. 20:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Aztán meglehet, mert másik gépen vannak az iratok, hogy amit közép zöldnek titulálok, az tábori zöld néven futott, viszont nem az volt a sisakok libafos színe. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728173 | 2024. szeptember 3. 19:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| téglatesó | Adatlap | 728171 | 2024. szeptember 3. 17:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Fortepanon vannak Gépkocsiszertáros képek '44-ből egyszínű ződ (már fehérkeresztes hadijeles) Toldikkal. A20 meg B20 is. Mivel nagyfelbontású fotók, a rendszámuk is látszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728170 | 2024. szeptember 3. 16:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Esetleg van valakinek olyan szerencsés infója vagy képe ami egyszínű zöld és tudni lehet a rajta lévő jelzéseket rendszámot? Tudom ez sok kicsit de ját ja... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728169 | 2024. szeptember 3. 16:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm szépen a választ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 728167 | 2024. szeptember 3. 15:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hivatalosan középzöld volt a földi figyelés elleni szín, de szerencsére gondoltak a makettezőkre és a dokumentumokban/maradványokon több zöld árnyalat is előfordul. A középzöld mellett volt egy világosabb árnyalat is légi figyelés ellen, ez valószínűleg nem került Toldikra. Iratokban megjelenik a gépkocsi (vagy mi a bánat volt a neve) zöld és az erdőszerű zöld is. Előbbi nem kellett volna, hogy harcjárműre kerüljön, utóbbi elképzelhető. Azt kitalálni kb. esélytelen, hogy ezeket mikor és mire használták és valójában milyen színű volt egy adott gép. Ha a tereptarka zöldjére fested elég nehéz belekötni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728158 | 2024. szeptember 3. 07:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Köszönöm szépen! Annyit értetlenkednék még, hogy a telizöld az ugyanaz a zöld mint a teptarka zöldje vagy más? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 728153 | 2024. szeptember 2. 19:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hello, zöld, a Donnál valamelyik lehet szürke. Valamikor 1942 eleje-közepe lehetett a váltás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| tank | Adatlap | 728150 | 2024. szeptember 2. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Hello! Mi a színük az egy színű Toldiknak? Kb melik évben változtatták/festették át őket? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728135 | 2024. szeptember 1. 22:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Még az sem kizárt, főleg hogy egy Zrínyit még ki is hagytam a sorból. Ezek többségében erdélyi emberek képei, így lehetséges hogy onnan került Hajmáskérre, és vissza. Így teljesen logikusan lehetnek hajmáskéri képek. Itt jobban látszódik a hátul lévő épület, de én nem tudtam beazonosítani Varsányi István képei közt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| romsitsa | Adatlap | 728134 | 2024. szeptember 1. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A Toldi, két 41M és Zrínyi kvartett nekem gyanús, hogy valamelyik rohamtüzér kiképzés lehet Hajmáskéren. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728111 | 2024. szeptember 1. 08:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Új képek a vateráról. Az A-686-ot én egy Fiat 2F-nek azonosítottam be egyetlen fotó alapján ami mutatja a plató hátulját is egy kicsit. Tévedés joga fenntartva, de ilyen 4 osztásos, külső oldali zártszelvény vázas plató hátfalat nem láttam egy járműnél sem. (Emerick vagy megerősít vagy cáfol rendszám alapján :) Node! Találtam egy Régi fotók Erdélyből című nyilvános Facebook csoportot is, onnan is jött elő pár szépség, a 6 év archívumát végiggörgetve. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sennás | Adatlap | 728058 | 2024. augusztus 29. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Elnar | Adatlap | 728043 | 2024. augusztus 28. 23:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Skoda Popular OHV Roadster. 1937-40-ig gyártották, az évjárat csak a hűtőmaszkból derül(ne) ki | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Sennás | Adatlap | 728035 | 2024. augusztus 28. 20:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Alakúl! Köszönet! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110. |
Rajz helyett a - sok helyen pontatlan - Finta könyv egy oldala (teljesen jogsértetlenül, a kiadó oldalára feltette mintaképek közül, mielőttmég)
Én nem is a karosszéria miatt írtam hogy tipikusan magyar, hanem a hullámos kamó miatt. Átnézve a fél ntete sem találtam ilyen mintásat német jelzésekkel, úgyhogy bár a színekről nincs információm (vagy magyar zöld-homok-barna, vagy német) a mintázat itt volt jellemző