<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
pigasos78 | Adatlap | 610790 | 2016. június 22. 15:00 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 608916 | 2016. május 16. 18:49 | ![]() | |
MIG-15 BIS Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes): Szögletes számú: 060 071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre. 338 677 708 711 724 818 Kerek számú: 059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól) 684 MIG-15 UTI Szögletes számú: 031 114 507 518 Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához. 3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült) Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71 Zöld: Testors Field Green Barna: Testors Flat Tan Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb) 2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek. | |||||
juge75 | Adatlap | 608915 | 2016. május 16. 18:48 | ![]() | |
Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába. Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak. A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros. Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros. Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is). A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek. Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék. A BIS-re jellemző második kés antenna zöld. Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete). Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn. A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi. | |||||
juge75 | Adatlap | 608913 | 2016. május 16. 18:46 | ![]() | |
Mindegyik más volt, viszont gépenként párban fel volt tüntetve rajtuk az oldalszám is. Maga a tartó elem fém szín, esetenként az alsó világoskék. hosszanti felező vonaltól lefele alsó kék festés, felül terep foltok (ahs) szabvány szerint... | |||||
juge75 | Adatlap | 608912 | 2016. május 16. 18:43 | ![]() | |
migi | Adatlap | 608911 | 2016. május 16. 18:38 | ![]() | |
Tudtommal a szárny alsó szine , | |||||
zsocate | Adatlap | 608910 | 2016. május 16. 18:08 | ![]() | |
Sziasztok! Tudtok-e segíteni abban, hogy a magyar terepszínű Mig-15-ösök terepszínre festett póttankjainak felfüggesztő pilonja az alsó világoskék színű volt-e, vagy a fenti terepszín? Köszi és üdv: Zsolt | |||||
bandy | Adatlap | 606784 | 2016. április 9. 15:08 | ![]() | |
Köszi.Idáig én is eljutottam a megfelelő festék kód kellene. | |||||
Zoli | Adatlap | 606780 | 2016. április 9. 13:38 | ![]() | |
lesli | Adatlap | 606778 | 2016. április 9. 13:31 | ![]() | |
google:mig-15 cocpit ennyi | |||||
bandy | Adatlap | 606741 | 2016. április 8. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok. Megtudja valaki mondani hogya Magyar Mig-15 bis kabinja milyen szinű volt és melyik Humbrol vagy Revell esetleg Modell Master áll hozzá a legközelebb? | |||||
páncélos | Adatlap | 603018 | 2016. február 12. 07:42 | ![]() | |
ltom74 | Adatlap | 602048 | 2016. február 2. 11:15 | ![]() | |
Köszi szépen! | |||||
Kferro | Adatlap | 602042 | 2016. február 2. 10:07 | ![]() | |
ltom74 | Adatlap | 602034 | 2016. február 2. 07:31 | ![]() | |
Sziasztok, Nincs valakinek szegecstérképe MiG-15 -ről? Köszi! | |||||
migi | Adatlap | 601544 | 2016. január 27. 21:00 | ![]() | |
Van olyan MiG-17 PF fotõ amin látszik hogy csillagnak van piros szegélye , mint kiderült hogy a gyári szovjet csillagokat meghagyták csak a belsejébe fújták a fehé kőrt és a zöld közepét | |||||
makettes | Adatlap | 601543 | 2016. január 27. 20:51 | ![]() | |
Mandras | Adatlap | 601534 | 2016. január 27. 20:18 | ![]() | |
Szia! Azok a fényképek nem lettek retusálva. A magyar MiG-15-ös gépek (sima, bisz, UTI) szárnyának a felső felületére nem volt felfestve csillag 1957 előtt. (Ugyanúgy, ahogy az 1949-től beérkezett légcsavaros típusokéra sem.) Mivel annak idején a szovjetek nem festettek hadi jelet a szárnyak felső felületére, ezért nálunk sem festettek, ebben is követve a szovjet mintát. A MiG-15-ös gépek szárnyának a felső felületére akkor került fel csillag, amikor a gépek átestek az esedékes ipari javításon 1956 után, mert a Pestvidéki Gépgyár nyolc helyre festette fel a csillagokat. Üdv., András | |||||
Mandras | Adatlap | 601433 | 2016. január 26. 21:00 | ![]() | |
Szia sanyi! A sima MiG-17-es gépekben ugyanaz a VK-1 típusú hajtómű volt, mint a MiG-15bisz-ben. A MiG-17A típusba VK-1A típusú hajtóművet szereltek, amely csak annyiban különbözött az elődjétől, hogy nagyobb volt az élettartama. A MiG-17F és PF gépekbe már VK-1F típusú utánégetős hajtóművet szereltek. (F: forszázs) Üdv., András | |||||
piratvitorla | Adatlap | 601428 | 2016. január 26. 20:42 | ![]() | |
Szia! Azt hiszem az F-nek nem, a PF-nek viszont volt utánégetője... | |||||
sanyi | Adatlap | 601426 | 2016. január 26. 20:02 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt a hajtóművet belerakhatom egy MiG-17-be? Egyszer azt olvastam, hogy az egyik verzió utánégetőset használt, a másik viszont nem. www.aircraftresourcecenter.com/Rev9/8401-8500/rev8464-Aires-7317/00.shtm Köszi előre! Sanyi | |||||
Mandras | Adatlap | 601357 | 2016. január 25. 23:14 | ![]() | |
Az orrfutó aknaajtóin is volt hőálló rátétlemez a gépágyúk csőtorkolatainál. A javítások utáni festés ezeket már általában elfedte. | |||||
Yeagger | Adatlap | 600879 | 2016. január 22. 15:51 | ![]() | |
Bocsi a link gombot nem használtam... | |||||
Yeagger | Adatlap | 600878 | 2016. január 22. 15:51 | ![]() | |
Egyébként ez is érdekes. Voltak rézből, rozsdamentes acélból stb. készült részek is, különböző okokból, ezeket fújták le ezüst színnel. A többi csak lakkal fedett rész a sajtolt fém lemez "szál iránya" miatt volt különböző irányból nézve, különböző árnyalatú. Ezért van az, hogy például a kabin alatti lemez hátulról sötétebbnek néz ki, mint a szárnytőnél lévő, és ugyanennél a gépnél szemből nézve már fordítva látszik. Szóval a gyári natúr fémszínűeknél is volt ezüst színnel lefújt lemez, ezek a sötétebb részek. Lakkozás és ezüst nélkül valahogy így nézhetett ki a történet. http://alclad2.com/how-to/alclad-in-action/ | |||||
juge75 | Adatlap | 600874 | 2016. január 22. 14:24 | ![]() | |
Igazad van! :-D Valóban nem titánium. | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600872 | 2016. január 22. 13:09 | ![]() | |
Köszönöm a segítséget mindenkinek! | |||||
Wrecker | Adatlap | 600849 | 2016. január 22. 09:13 | ![]() | |
Talán ezek a képek segítenek - szolnoki Mig-15-ök. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 600847 | 2016. január 22. 08:23 | ![]() | |
A MiG-15 is kétféle fém-színben létezett: az eredeti gyári fémszín azt jelentette, hogy a kész gépet átfújták víztiszta, átlátszó színtelen lakkal, így a különféle minőségű és felületi simaságú fém-anyagok eltérő fémes színe mind megkülönböztethető volt a gépen. A legfeltűnőbb a gépágyúk csőtorkolatainál a hőálló/rozsdamentes acéllemez volt, valamint a legtöbbször fényesre polírozott - ezért világosabb árnyalatú - szintén rozsdamentes acél törzsféklapok a törzs hátsó végén. Ezzel a "festési" móddal az a probléma, hogy az akkori időkből nemigen maradt fenn olyan minőségű fotó, ahol az ennél részletesebb eltérések megfigyelhetőek, főleg alul vagy felülnézetből(akkor minden "titkos" volt, így a nyilvánosságra kerülő fotókat erősen retusálták ezért eltűntek a részletek). A másik fém-színű festést a PG-ben történt nagyjavítás során kapták a gépek, ekkor a gép teljes felületét (kivéve a gépágyúk hővédő lemezét) lefestették alu-ezüsttel (ez színtelen lakkban oldott alu-paszta volt), majd átfújták a színtelen lakkal, így egységesebb lett a felület, legfeljebb a nagyon eltérő simaságú (finomabb hengerelési minőségű) felületek látszottak kissé világosabb ezüst árnyalatúnak. Ez a festés felismerhető az eredeti stencil típusú (szögletes) gyári gépszámtól eltérő kerekített PG-stílusú gépszámokról, de igazán jó minőségű és használható fotót ezekről is nehéz találni, főleg amin alul vagy felülnézett is valamennyire látszik. Nincs más hátra, mint keresgélni a használható fényképek között... juge75 Amikor a MiG-15-öt gyártották, akkor még a titán nem "játszott", ezek a felületek magasabb nikkeltartalmú hőálló és rozsdamentes acélból készültek, ami a új korában krómozott felületekhez képest kissé sárgásabb fémes felületet adott, majd évek múltán bemattulva sötétebb szürkés metállszínű lett. Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 600842 | 2016. január 22. 07:20 | ![]() | |
Alumínium ötvözet,erős igénybevételnek kitett helyeken titánium hővédő pajzs. Árnyalat? Fénykép! | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600803 | 2016. január 21. 19:11 | ![]() | |
Köszi, tényleg hasznos és látványos leírás! De ezzel együtt a kérdésem még továbbra is fennáll a MIG-15 fémszínei kapcsán. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600788 | 2016. január 21. 15:49 | ![]() | |
Nem teljesen a kérdésedre válasz de tök jó tutoriál Bera Karcsitól, hogyan lehet jó fémet festeni www.makett.org/phpbb/viewtopic.php | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600689 | 2016. január 19. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok! Fémszínű Mig-15 festéséhez kérnék egy kis segítséget. Milyen árnyalat az a bizonyos fémszín? Aluminíum? A netet böngészve ezen is vannak eltérő fémszínű részek, de nem találtam egyértelmű mintát, hogy mely részek más színűek. És itt is felmerül a kérdés: milyen színűek ezek az eltérő részek? | |||||
Ceró | Adatlap | 600610 | 2016. január 19. 07:49 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt ezt a 2db műgyanta motort keresem megvételre! http://www.super-hobby.hu/products/item_name-875315.html Köszönöm! ceroky@hotmail.hu | |||||
zsocate | Adatlap | 600534 | 2016. január 18. 10:40 | ![]() | |
A három hozzászólással későbbi képeken a szárnyak felső részén nincs felségjel, ezek retusálva lettek? | |||||
ltom74 | Adatlap | 600529 | 2016. január 18. 09:34 | ![]() | |
Köszi az infót! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 600495 | 2016. január 17. 19:02 | ![]() | |
Ennél a két alsó "ablak"-nál volt olyan gép, aminél sima átlátszó plexiből volt az egyik borítás, látszott alatta az ARK antennája (kezdetben így érkeztek a gépek), volt olyan is, amit homokfúvóval/csiszolással bemattítottak (opálos, majdnem tejfehér színű lett), később volt olyan, hogy zöldre festett textilbakelit volt a borítás. R. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600494 | 2016. január 17. 18:52 | ![]() | |
Ertem. Koszi. Lehet nezek masikat amin van, az kicsit szinesebb :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 600493 | 2016. január 17. 18:45 | ![]() | |
Akkor csináld olyanra. Előírás szerint lennie kellett. | |||||
Benedek | Adatlap | 600491 | 2016. január 17. 18:26 | ![]() | |
Én csak a Smer-t ismerem,az ha jól emlékszem adja ARK forgó antennáját,ez a valóságban dielektromos,panel,azaz általában zöld,szürke,vagy az üzemeltető által meghatározott színű szokott lenni. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600487 | 2016. január 17. 17:55 | ![]() | |
Előbb lemaradt: KÖSZI az infót! | |||||
ltom74 | Adatlap | 600486 | 2016. január 17. 17:54 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 600484 | 2016. január 17. 17:49 | ![]() | |
Benedek | Adatlap | 600481 | 2016. január 17. 17:40 | ![]() | |
A gép hasán lévő két ablakszerű valamire gondolsz? SMER makett? Az egyik az ARK antennaburkolata... | |||||
juge75 | Adatlap | 600479 | 2016. január 17. 17:32 | ![]() | |
Mig-15, 17 esetén alul, felül a szárnyakon, a farkon és a törzsön is volt felségjel, tehát 8 db volt felfestve. A beömlő végig alumínium, mélység hatás miatt szokták feketével kezelni a maketten, a jobb árnyékok miatt. Az ablakok alatt konkrétan mire gondoltál? | |||||
ltom74 | Adatlap | 600461 | 2016. január 17. 14:25 | ![]() | |
Sziasztok Próbáltam visszanézni a topicot de nem találtam erre vonatkozó infót. Bocs ha még is volt ;-) 1-2 magyar MiG-15 bis -es kérdésem lenne. -a felségjeleket mindig felfestették a szárnyakra? Sok képen nem látszik? És a szárnyon alulra? -A HAD kétféle felségjelet ad, egyiknél a csillag körüli fehér folyamatos a másiknál nem. Melyiket kellene használni? - a beömlő végig fémszínű? -milyen színű a törzs alatt lévő két "ablak" és mire való? Köszönöm! Üdv: Tamás | |||||
skywarior | Adatlap | 600208 | 2016. január 14. 18:44 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 572053 | 2014. november 16. 16:14 | ![]() | |
Sziasztok! Jól látom, hogy az oldalszám fehér keret nélkül van? A póttartály eleje pirosra van festve? A függőleges vezérsíkon kicsit meg van dötve a felségjel hátrafelé? köszi a segítséget! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570740 | 2014. október 29. 06:43 | ![]() | |
magyaralba | Adatlap | 570734 | 2014. október 28. 22:04 | ![]() | |
Melyik lengyel kiadványt forgatod a kezedben? képek nincsennek benne erről a változatról? esetleg terep festéssel, amit repültek is? Érdekelne nagyon mert rákattantam a mig-15-re... főleg a különleges változatokra... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570732 | 2014. október 28. 21:54 | ![]() | |
A csehek és lengyelek igen különleges változatokat hoztak össze és rengeteg gépet gyártottak exportra... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Segítséget kérnék. 15-ös építés előtt állok. A 80-as évek elején Bács-Kiskun megyei Jánoshalmán egy UTI MIG-15 volt kiállítva nem messze a vasútállomástól a kis házak mellett. "1975" volt oldalszámnak felfestve, de így nem található az avia-info adatbázisában. Tudni róla valamit? Én ott töltöttem gyerekkorom nyarai egy részét. Sokáig épségben volt körbekerítve, majd helyi a helyi erők leszedték a kabintetőt, kiberhelték...később hűlt helye lett a gépnek. Van aki tudja ennek a gépnek a történetét?