/ Fórumok /

MiG-15, MiG-17, MiG-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
pigasos78 610790 2016. június 22. 15:00
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget kérnék. 15-ös építés előtt állok. A 80-as évek elején Bács-Kiskun megyei Jánoshalmán egy UTI MIG-15 volt kiállítva nem messze a vasútállomástól a kis házak mellett. "1975" volt oldalszámnak felfestve, de így nem található az avia-info adatbázisában. Tudni róla valamit? Én ott töltöttem gyerekkorom nyarai egy részét. Sokáig épségben volt körbekerítve, majd helyi a helyi erők leszedték a kabintetőt, kiberhelték...később hűlt helye lett a gépnek. Van aki tudja ennek a gépnek a történetét?
juge75 608916 2016. május 16. 18:49
Válasz erre
MIG-15 BIS
Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes):
Szögletes számú:
060
071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre.
338
677
708
711
724
818
Kerek számú:
059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól)
684

MIG-15 UTI
Szögletes számú:
031
114
507
518
Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához.

3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült)
Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71
Zöld: Testors Field Green
Barna: Testors Flat Tan
Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb)
2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek.
juge75 608915 2016. május 16. 18:48
Válasz erre
Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába.
Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak.
A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros.
Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros.
Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is).
A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek.
Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék.
A BIS-re jellemző második kés antenna zöld.
Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete).
Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű
féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn.
A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi.
juge75 608913 2016. május 16. 18:46
Válasz erre
Mindegyik más volt, viszont gépenként párban fel volt tüntetve rajtuk az oldalszám is.
Maga a tartó elem fém szín, esetenként az alsó világoskék. hosszanti felező vonaltól lefele alsó kék festés, felül terep foltok (ahs) szabvány szerint...
juge75 608912 2016. május 16. 18:43
Válasz erre
Osmuzeum_607
Osmuzeum_607
Osmuzeum_608
Osmuzeum_608

Képeket nézz.
migi 608911 2016. május 16. 18:38
Válasz erre
Tudtommal a szárny alsó szine ,
zsocate 608910 2016. május 16. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok-e segíteni abban, hogy a magyar terepszínű Mig-15-ösök terepszínre festett póttankjainak felfüggesztő pilonja az alsó világoskék színű volt-e, vagy a fenti terepszín?

Köszi és üdv:
Zsolt
bandy 606784 2016. április 9. 15:08
Válasz erre
Köszi.Idáig én is eljutottam a megfelelő festék kód kellene.
Zoli 606780 2016. április 9. 13:38
Válasz erre
Csak a https-t ki kell törölni, ennyi...
z
lesli 606778 2016. április 9. 13:31
Válasz erre
bandy 606741 2016. április 8. 21:19
Válasz erre
Sziasztok.
Megtudja valaki mondani hogya Magyar Mig-15 bis kabinja milyen szinű volt és melyik Humbrol vagy Revell esetleg Modell Master áll hozzá a legközelebb?
páncélos 603018 2016. február 12. 07:42
Válasz erre
ltom74 602048 2016. február 2. 11:15
Válasz erre
Kferro 602042 2016. február 2. 10:07
Válasz erre
Mig-15-1
Mig-15-1
Mig-15-2
Mig-15-2

Ez a kettő hátha jó lesz.
ltom74 602034 2016. február 2. 07:31
Válasz erre
Sziasztok,

Nincs valakinek szegecstérképe MiG-15 -ről?

Köszi!
migi 601544 2016. január 27. 21:00
Válasz erre
Van olyan MiG-17 PF fotõ amin látszik hogy csillagnak van piros szegélye , mint kiderült hogy a gyári szovjet csillagokat meghagyták csak a belsejébe fújták a fehé kőrt és a zöld közepét
makettes 601543 2016. január 27. 20:51
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-17-403-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-17-403-1

Kezdetben a csillag felségjel nem előre mutatott, hanem valamelyik panel mentén
festették fel.
Mandras 601534 2016. január 27. 20:18
Válasz erre
Szia!

Azok a fényképek nem lettek retusálva. A magyar MiG-15-ös gépek (sima, bisz, UTI) szárnyának a felső felületére nem volt felfestve csillag 1957 előtt. (Ugyanúgy, ahogy az 1949-től beérkezett légcsavaros típusokéra sem.) Mivel annak idején a szovjetek nem festettek hadi jelet a szárnyak felső felületére, ezért nálunk sem festettek, ebben is követve a szovjet mintát. A MiG-15-ös gépek szárnyának a felső felületére akkor került fel csillag, amikor a gépek átestek az esedékes ipari javításon 1956 után, mert a Pestvidéki Gépgyár nyolc helyre festette fel a csillagokat.

Üdv., András
Mandras 601433 2016. január 26. 21:00
Válasz erre
Szia sanyi!

A sima MiG-17-es gépekben ugyanaz a VK-1 típusú hajtómű volt, mint a MiG-15bisz-ben. A MiG-17A típusba VK-1A típusú hajtóművet szereltek, amely csak annyiban különbözött az elődjétől, hogy nagyobb volt az élettartama. A MiG-17F és PF gépekbe már VK-1F típusú utánégetős hajtóművet szereltek. (F: forszázs)

Üdv., András
piratvitorla 601428 2016. január 26. 20:42
Válasz erre
Szia!
Azt hiszem az F-nek nem, a PF-nek viszont volt utánégetője...
sanyi 601426 2016. január 26. 20:02
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt a hajtóművet belerakhatom egy MiG-17-be? Egyszer azt olvastam, hogy az egyik verzió utánégetőset használt, a másik viszont nem.
www.aircraftresourcecenter.com/Rev9/8401-8500/rev8464-Aires-7317/00.shtm
Köszi előre!
Sanyi
Mandras 601357 2016. január 25. 23:14
Válasz erre
707 bisz b
707 bisz b
707 bisz j
707 bisz j

Az orrfutó aknaajtóin is volt hőálló rátétlemez a gépágyúk csőtorkolatainál. A javítások utáni festés ezeket már általában elfedte.
Yeagger 600879 2016. január 22. 15:51
Válasz erre
Bocsi a link gombot nem használtam...
Yeagger 600878 2016. január 22. 15:51
Válasz erre
Egyébként ez is érdekes. Voltak rézből, rozsdamentes acélból stb. készült részek is, különböző okokból, ezeket fújták le ezüst színnel. A többi csak lakkal fedett rész a sajtolt fém lemez "szál iránya" miatt volt különböző irányból nézve, különböző árnyalatú. Ezért van az, hogy például a kabin alatti lemez hátulról sötétebbnek néz ki, mint a szárnytőnél lévő, és ugyanennél a gépnél szemből nézve már fordítva látszik. Szóval a gyári natúr fémszínűeknél is volt ezüst színnel lefújt lemez, ezek a sötétebb részek.
Lakkozás és ezüst nélkül valahogy így nézhetett ki a történet.

http://alclad2.com/how-to/alclad-in-action/
juge75 600874 2016. január 22. 14:24
Válasz erre
Igazad van! :-D Valóban nem titánium.
ZétaZoll 600872 2016. január 22. 13:09
Válasz erre
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Wrecker 600849 2016. január 22. 09:13
Válasz erre
15361
15361
15362
15362
15375
15375
15376
15376
15389
15389
15390
15390

Talán ezek a képek segítenek - szolnoki Mig-15-ök.
Rumcájsz_52 600847 2016. január 22. 08:23
Válasz erre
A MiG-15 is kétféle fém-színben létezett: az eredeti gyári fémszín azt jelentette, hogy a kész gépet átfújták víztiszta, átlátszó színtelen lakkal, így a különféle minőségű és felületi simaságú fém-anyagok eltérő fémes színe mind megkülönböztethető volt a gépen. A legfeltűnőbb a gépágyúk csőtorkolatainál a hőálló/rozsdamentes acéllemez volt, valamint a legtöbbször fényesre polírozott - ezért világosabb árnyalatú - szintén rozsdamentes acél törzsféklapok a törzs hátsó végén. Ezzel a "festési" móddal az a probléma, hogy az akkori időkből nemigen maradt fenn olyan minőségű fotó, ahol az ennél részletesebb eltérések megfigyelhetőek, főleg alul vagy felülnézetből(akkor minden "titkos" volt, így a nyilvánosságra kerülő fotókat erősen retusálták ezért eltűntek a részletek).
A másik fém-színű festést a PG-ben történt nagyjavítás során kapták a gépek, ekkor a gép teljes felületét (kivéve a gépágyúk hővédő lemezét) lefestették alu-ezüsttel (ez színtelen lakkban oldott alu-paszta volt), majd átfújták a színtelen lakkal, így egységesebb lett a felület, legfeljebb a nagyon eltérő simaságú (finomabb hengerelési minőségű) felületek látszottak kissé világosabb ezüst árnyalatúnak. Ez a festés felismerhető az eredeti stencil típusú (szögletes) gyári gépszámtól eltérő kerekített PG-stílusú gépszámokról, de igazán jó minőségű és használható fotót ezekről is nehéz találni, főleg amin alul vagy felülnézett is valamennyire látszik. Nincs más hátra, mint keresgélni a használható fényképek között...
juge75
Amikor a MiG-15-öt gyártották, akkor még a titán nem "játszott", ezek a felületek magasabb nikkeltartalmú hőálló és rozsdamentes acélból készültek, ami a új korában krómozott felületekhez képest kissé sárgásabb fémes felületet adott, majd évek múltán bemattulva sötétebb szürkés metállszínű lett.
Üdv R.
juge75 600842 2016. január 22. 07:20
Válasz erre
Alumínium ötvözet,erős igénybevételnek kitett helyeken titánium hővédő pajzs. Árnyalat? Fénykép!
ZétaZoll 600803 2016. január 21. 19:11
Válasz erre
Köszi, tényleg hasznos és látványos leírás! De ezzel együtt a kérdésem még továbbra is fennáll a MIG-15 fémszínei kapcsán.
ltom74 600788 2016. január 21. 15:49
Válasz erre
Nem teljesen a kérdésedre válasz de tök jó tutoriál Bera Karcsitól, hogyan lehet jó fémet festeni

www.makett.org/phpbb/viewtopic.php
ZétaZoll 600689 2016. január 19. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!
Fémszínű Mig-15 festéséhez kérnék egy kis segítséget. Milyen árnyalat az a bizonyos fémszín? Aluminíum? A netet böngészve ezen is vannak eltérő fémszínű részek, de nem találtam egyértelmű mintát, hogy mely részek más színűek. És itt is felmerül a kérdés: milyen színűek ezek az eltérő részek?
Ceró 600610 2016. január 19. 07:49
Válasz erre
Sziasztok!
Ezt ezt a 2db műgyanta motort keresem megvételre!
http://www.super-hobby.hu/products/item_name-875315.html
Köszönöm!
ceroky@hotmail.hu
zsocate 600534 2016. január 18. 10:40
Válasz erre
A három hozzászólással későbbi képeken a szárnyak felső részén nincs felségjel, ezek retusálva lettek?
ltom74 600529 2016. január 18. 09:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 600495 2016. január 17. 19:02
Válasz erre
Ennél a két alsó "ablak"-nál volt olyan gép, aminél sima átlátszó plexiből volt az egyik borítás, látszott alatta az ARK antennája (kezdetben így érkeztek a gépek), volt olyan is, amit homokfúvóval/csiszolással bemattítottak (opálos, majdnem tejfehér színű lett), később volt olyan, hogy zöldre festett textilbakelit volt a borítás.
R.
ltom74 600494 2016. január 17. 18:52
Válasz erre
Ertem. Koszi.
Lehet nezek masikat amin van, az kicsit szinesebb :-)
juge75 600493 2016. január 17. 18:45
Válasz erre
Akkor csináld olyanra. Előírás szerint lennie kellett.
Benedek 600491 2016. január 17. 18:26
Válasz erre
Én csak a Smer-t ismerem,az ha jól emlékszem adja ARK forgó antennáját,ez a valóságban dielektromos,panel,azaz általában zöld,szürke,vagy az üzemeltető által meghatározott színű szokott lenni.
ltom74 600487 2016. január 17. 17:55
Válasz erre
Előbb lemaradt: KÖSZI az infót!
ltom74 600486 2016. január 17. 17:54
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-824
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-824
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-512

Sziasztok

Eduard maketten ügyködök.
Igen azokra az ablakokra gondoltam. Haggyam simán átlátszóra vagy színezni kellene?

Ezeken a képeken mintha nem lenne a szárnyon felségjel.
juge75 600484 2016. január 17. 17:49
Válasz erre
MiG-15bis_underside
MiG-15bis_underside

ARK-5, Rádió iránytű.
Benedek 600481 2016. január 17. 17:40
Válasz erre
A gép hasán lévő két ablakszerű valamire gondolsz? SMER makett? Az egyik az ARK antennaburkolata...
juge75 600479 2016. január 17. 17:32
Válasz erre
DSCF6012
DSCF6012
DSCF6020
DSCF6020
DSCF6021
DSCF6021

Mig-15, 17 esetén alul, felül a szárnyakon, a farkon és a törzsön is volt felségjel, tehát 8 db volt felfestve.
A beömlő végig alumínium, mélység hatás miatt szokták feketével kezelni a maketten, a jobb árnyékok miatt.
Az ablakok alatt konkrétan mire gondoltál?
ltom74 600461 2016. január 17. 14:25
Válasz erre
Sziasztok

Próbáltam visszanézni a topicot de nem találtam erre vonatkozó infót. Bocs ha még is volt ;-)

1-2 magyar MiG-15 bis -es kérdésem lenne.
-a felségjeleket mindig felfestették a szárnyakra? Sok képen nem látszik? És a szárnyon alulra?
-A HAD kétféle felségjelet ad, egyiknél a csillag körüli fehér folyamatos a másiknál nem. Melyiket kellene használni?
- a beömlő végig fémszínű?
-milyen színű a törzs alatt lévő két "ablak" és mire való?

Köszönöm!

Üdv: Tamás
skywarior 600208 2016. január 14. 18:44
Válasz erre
mig-17f  VK-1 F
mig-17f VK-1 F

Mig-17F
piratvitorla 572053 2014. november 16. 16:14
Válasz erre
Sziasztok!
Jól látom, hogy az oldalszám fehér keret nélkül van?
A póttartály eleje pirosra van festve?
A függőleges vezérsíkon kicsit meg van dötve a felségjel hátrafelé?
köszi a segítséget!
piratvitorla 570740 2014. október 29. 06:43
Válasz erre
Mig-15 könyv
Mig-15 könyv

DaRIUSZ kARNAS: MiG-15 Yellow series
Ha kész lesz a két gép szívesen kölcsönadom
Ennek tűnik, csak kicsit más a borítója, talán másik kiadás
üdv
magyaralba 570734 2014. október 28. 22:04
Válasz erre
Melyik lengyel kiadványt forgatod a kezedben? képek nincsennek benne erről a változatról? esetleg terep festéssel, amit repültek is? Érdekelne nagyon mert rákattantam a mig-15-re... főleg a különleges változatokra...
piratvitorla 570732 2014. október 28. 21:54
Válasz erre
A csehek és lengyelek igen különleges változatokat hoztak össze és rengeteg gépet gyártottak exportra...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.