/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
dudus0919 372286 2011. február 26. 20:45
Válasz erre
Volt szerencsém repűlni vele ugyanis Taszáron hosszú ideig állt hadrendben.Abban különbözött elődeitől,hogy felső fékernyős volt,meg a kabinban pár kapcsoló másutt volt elhelyezve.
dudus0919 372285 2011. február 26. 20:36
Válasz erre
Kedves Monox a fonói halastó most is létezik,akkor is meg 2003-ban is létezett.A reptértöl keletre 6-8km.re keresdd4
Murmuc 372284 2011. február 26. 17:41
Válasz erre
Üdv Dudus! Sokat segítettél köszönöm!
Írtam Keszthelyi Gyula úrnak, és ha a válaszát megkapom tudatom itt a Topicban, gondolom ezt már sokan várják!
Üdv!
Monox 372283 2011. február 26. 13:33
Válasz erre
Dudus, ez oké, de az mire vezethető vissza, hogy 2003-ban ez az ominózus tó nem létezett?
dudus0919 372282 2011. február 26. 09:52
Válasz erre
Tekintettel,hogy az ominózus időben kabinban űltem bekapcsolt rádióval hallottam és láttam az eseményeket pontosítom röviden a történteket.
Az ütközés ott Báta környékén történt.Gőgös gépe súlyosan sérűllt ő azonnal katapultált,de nem sérűlt meg.Csarli Sipos gépe szintén sérűlt,de hazarepűlt Taszárra.
A leszállóirányon ahogy csökkent a sebessége a gép önkényesen fordulóba kezdett enyhe bedöntéssel a rep.vez utasítására befejezte a süllyedést a fordulót pedig addí folytaatta,míg a gép lakatlan terűlet fölé ért és kiadta az utasítást katapultálásra.A gép valóban a Batéi halastóba esett.Kb egy éve volt egy egész képsor szeríntem a makettinfon a gép "kihalászásáról"
A kérdezett két szemly:a jobboldalon Pesti István légierő főmérnök,a másik Keszthelyi Gyula Taszári mérnök később Nato funkcionárius tábornok.
Murmuc 372281 2011. február 25. 20:53
Válasz erre
Üdv Rumcájsz 52!
Szép a "bringa", de azok a felszálló redőny terelő lemezek nincsenek nagy lent?
Még mielőtt szint kap.
vlevi 372280 2011. február 25. 18:51
Válasz erre
Az a jó, ha "nyers", mert így látod a képeken, hogy tömítés, összecsiszolás nélkül mennyire illeszkedik.
Rumcájsz_52 372279 2011. február 25. 17:00
Válasz erre
Itt az EDUARD 21MF összerakva, de még "kissé" nyers állapotban
www.facebook.com/album.php
Neo954 372278 2011. február 20. 20:12
Válasz erre
Szia!
Én is smaragdzöld szint néztem ki magamnak Humbrol Enamel 2 számú színe.
Revellből pedig a 48-ast szoktam keverni egy kis 55-össel.
Üdv.:Neo
migi 372277 2011. február 20. 20:06
Válasz erre
Csepel 203
Csepel 203

Sziasztok ,
Ezen a képen mindkét árnyalat látható az alsó gyári és a sötétebb fel újjitott .
Airmax 372276 2011. február 20. 19:56
Válasz erre
Szervusztok Urak

Juge értelek,nézem nézem az eredeti színnel valóban a türkisblau egyezik.
ezzel amit Neo dobott a látótérbe pedig a smaragdgrün.mondom ahogy én nézem...

Üdv.
Neo954 372275 2011. február 20. 19:42
Válasz erre
DSC01913
DSC01913
DSC01914
DSC01914

Sziasztok!
Ez a Walkid színárnyalat :)
A lepattogzott részeken látszik az eredi szín.
Üdv.:Neo
juge75 372274 2011. február 20. 19:20
Válasz erre
Én türkizkéket használtam, revell enamel festék.
Jó volt még a cinkromát zöld is, ez testors volt.
A türkizkék tökéletes.
A Walkid zöld nem igazi festék, hanem színező, a fehér, vagy fekete színhez kellett keverni.
Kezdetben én is használtam, harisnyán alaposan át szűrve.
Marci 372273 2011. február 20. 18:28
Válasz erre
sziasztok! F-4 C/D Phantom II szeretnék építeni. Azt szeretném kérni, hogy akinek van anyaga róla képek, leírások, hogy milyen ország állította harcrendbe küldje el nekem emilbe. A párját a másik oldalról, azt a MIGet is megépítem amelyik típussal csatázott.
Előre is köszönöm: Marci
búza 372272 2011. február 20. 18:25
Válasz erre
És utána lefújják matt lakkal? Mert eredetileg matt, Walkid zölddel volt festve.
Airmax 372271 2011. február 20. 18:01
Válasz erre
Monox 372270 2011. február 20. 17:39
Válasz erre
Anno régen (2000 környéke), ha jól emléxem a Gunze 46-os fényes festéke gyakorlatilag teljesen megegyezett vele. Matt fehér hozzáadása különböző méretarányoknál ajánlott.
Airmax 372269 2011. február 20. 14:41
Válasz erre
Szervusztok :)

Amit kérdezni kivánok tudom jól 1000x felmerült már mindenféle formában,de azért megkérdezem.

A 21-es kabin alapszinére lennék kiváncsi a Gunze aqua festékeiből kiindulva.
Mely kódszámú szineket milyen arányban keverjek kb milyen arányban hogy közelítőleg "Authentikus" közelségbe kerüljek?
Mindemellett melyek azok a Gunze szinek amelyeket érdemes alapként az orosz gépekhez beszerezni?

Üdv: András
zoli1989 372268 2011. február 20. 09:59
Válasz erre
Airmax 372267 2011. február 20. 01:27
Válasz erre
Ha véletlenül itt lapozgat az aki ezt a gépet hajdan üzembentartotta...netán repülte...

Vajon mit érezhet?

Üdv
zoli1989 372266 2011. február 19. 23:21
Válasz erre
zoli1989 372265 2011. február 19. 23:01
Válasz erre
Levix 372264 2011. február 19. 13:07
Válasz erre
Az Aviacija i Kozmunautika 2011/2-ben egy hosszú cikk van a MiG-21-esek afganisztáni alkalmazásáról.
www.avaxhome.ru
Franto 372263 2011. február 18. 12:13
Válasz erre
Köszi a képeket fiúk, ha még akadnak képek, akkor kérlek benneteket, hogy tegyétek fel.
romeo 372262 2011. február 17. 13:57
Válasz erre
DSC04542
DSC04542

Üdv!
forrás: portal.zmne.hu/portal/page
notarius 372261 2011. február 17. 08:01
Válasz erre
Az adminisztrátor csaj sem rossz. :)
Daala 372260 2011. február 17. 00:26
Válasz erre
Azok az UB blokkok eszméletlenül jól néznek ki!
A gép is csecse lesz!
Daala 372259 2011. február 17. 00:25
Válasz erre
Egyre több részlet...:-)))
www.facebook.com/photo.php
Tibcsi 372258 2011. február 16. 22:41
Válasz erre
Egy kis segédlet fékernyőkészítőknek :)  www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/101-200/tnt152_chutes-Tan/tnt152.htm
Neo954 372257 2011. február 16. 20:38
Válasz erre
248.14.1_MIG-21PFM_Russia57
248.14.1_MIG-21PFM_Russia57
248.47.1_11082
248.47.1_11082
248.5.1_MIG-21PF_Russia59
248.5.1_MIG-21PF_Russia59
248.51.1_mig21_3
248.51.1_mig21_3

Szia!
Szívesen!
Pár kép a fórum végéről. :)
Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 372256 2011. február 16. 19:45
Válasz erre
Szia Franto
Fékernyő-fotóim nemigen vannak, viszont ha "visszalapozol" ebben a topicban, találsz néhányat, beírok néhány hozzászólás-számot, amit jó, ha megnézel. Érdemes egyébként az egész választékot végignézni, mert nekem sincs mimden elmentve, így találhatsz máshol is használható képeket. A PF-en egyébként a hagyományos kupola alakú fékernyőt, az MF-en meg az újabb kereszt alakút használták.
Hsz. számok : 2437, 2420, 2419, 2396, 1946, 1578, 1490, 1399
Kellemes nézelődést
Üdv R.
búza 372255 2011. február 16. 19:42
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-903
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-903
9308-1
9308-1

Ennyit tudok segíteni.
Az F-13 és a PF ernyője ugyanaz.
Az alsó fékernyős gépeken egyforma volt az ernyő, a felsősökön (PT-21) szintén egyforma.
Üdv: Búza
Franto 372254 2011. február 16. 13:33
Válasz erre
Köszi Neo a válaszod. Valamicskét az a rajz is segít. Amennyiben cseh, vagy szlovák nyelvről kell valamit lefordítani magyarra, csak nyugodtan keressetek.
Franto 372253 2011. február 16. 13:30
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52,

köszi szépen a válaszod. A PF és MF változtok ernyője érdekelne. Vannak róla rajzaid és fotóid?
Neo954 372252 2011. február 15. 18:24
Válasz erre
Szia!
Az 5317-es hozzászólásban van rajz, talán segít!

Üdv.:Neo
Rumcájsz_52 372251 2011. február 15. 17:09
Válasz erre
Szia Franto
Attól függ, melyik tipusváltozatról van szó, mert a 21-en min. kétféle fékernyőt használtak, kezdetben hagyományos kupola alakút, később kereszt alakút, és eltérő volt a felületük is.
Üdv R.
Franto 372250 2011. február 15. 14:38
Válasz erre
Üdv! A 21-es fékernyőjéről tudnátok képet küldeni vagy esetleg rajzokat. Köszi
mrtiff 372249 2011. február 14. 16:44
Válasz erre
Na felnagyítottam a képeket és a makettet hozzá mértem. :(
Ahogy számoltam,az academy MF( bis :) ) kb. 1/45-ös arányú.Azért nagyobb.Mind1 akkor lesz 1/45-ös.Ma kezdem a kabint a nulláról kiegészítés nélkül.Készülnek a kapcsolók és a véletlen kapcsolást gátló fülek.
zkalos 372248 2011. február 13. 17:35
Válasz erre
Sziasztok !

Na még egyszer !
Érdekel valakit egy Quickboost QBT-72231 korrekt MiG-21 MF gerinc+függ. vezérsík a Fujimi bis-hez ?

ára 1500 Ft

zkalos@t-online.hu
zkalos 372247 2011. február 13. 17:32
Válasz erre
Sziaszeok !

Érdekel valakit egy Quickboost korrekt NiG-21 MF gerinc a Fujimi bis-hez ?

ára 1500 Ft

zkalos@t-online.hu
sanyi 372246 2011. február 13. 15:17
Válasz erre
Szia!
Értem:) Szép sorozat, nekem 2 MF és egy MF/bis roncs van a polcon, egy PFM épülőben. A roncsból lesz bis - kap egy Fujimi másolt gerincet - és lesz még egy UM is.
Ha lenne képem atombombáról, akkor egy nukleáris SMT is kellene, de sajna nincs, anélkül pedig nem akarok építeni.
A germán gép számsorait nekem adhatod:)
Üdv
Sanyi
Neo954 372245 2011. február 13. 14:39
Válasz erre
Szerintem ez Condor koppintás :) mert a két utolsó keret van az UM-hez is.
Neo954 372244 2011. február 13. 14:37
Válasz erre
Szia!
Nem haragszom:) mindjárt megértesz.
Van 6 db 21-esem revell f-13 az gyönyörű szép, a pf az zvezda pfm átalakítás, a bisz szintén zvezda, két UM az egyik condor a másik aeroteam, de gyakorlatilag ugyan az.
Na ezek prímák méretileg stimmelnek.
Szépen sorban szereztem be a gépeket a nyáron, már csak az MF hiányzott.
Találtam egy kezdett fujimi szettet maratással meg plusz cuccokal ez a German mig, a matricái tényleg szépek, de a gép sokkal nagyobb mint a többi, ezért nem tudom egy asztalra rakni a későbbiekben.

Azért kukába nem fogom dobni, majd egyszer befejezem, ha lesz rá időm, kedvem.

Ja és a méretarány 1/72.

Üdv.:Neo
sanyi 372243 2011. február 13. 14:27
Válasz erre
sanyi 372242 2011. február 13. 14:21
Válasz erre
Szia!

Ne haragudj de nem értelek. Milyen léptékben építkezel? 48-ban nem tudok segíteni, de 72-ben ott a jó öreg KP MF, aminél jobbat sohasem fogsz találni, mert nem fogja kiadni sem a dajcs, sem senki - ha az árja mégis kiadja, ugyanez lesz, vagy Matchbox, amivel meg sem kell állni a kazánig.
Ha bis, akkor Zvezda. A Fujimiknek egy előnye van: matrica. Gyönyörű lapok, pontos nyomás, komplett számsorok. Az Eastern Expressnek is volt/van bis, ami a KP gép átdolgozott törzzsel, de sajnos rajzzal nem hasonlítottam össze és már nem is fogom, mert eladtam őket.
PFM-ben is ott Zvezda, aminek ugyan van egy-két kisebb hibája, de jól néz ki, de választhatod a Bileket is, de azt nehezebb lesz építeni, mert illesztőcsap nincs, de sorja annál több.
F-13: dajcs vagy Bilek. Ugyanannyiért én inkább a csehet választanám, mert a matrica kárpótolna a minőségért. Ráadásul gyűlölöm a németeket, mert állandóan csak kamuznak,
ráírják a dobozra hogy csodás minőség és egy 40 éves műanyag vigyorog a dobozban.
U, UM: Bilek. Valahol van Condor és Eastern Express is, ezekről nem tudok mit mondani.
SMT: Condor, Eastern, illetve réges-régen volt egy MIR nevű cég gépe. Az Eastern szép készlet, de ez is bontásilag KP-ra hasonlít. A MIR nagyon beteg, 1mm széles kiemelkedő panelvonalak, 2mm-es illesztési szakadékok, totál rossz kabintető - a törzs viszont pontos alakra és ad egy csomó fegyverzetet, amit 72-ben még senki, pl. Sz-24.

Egyébként milyen fullos gépet akarsz a kukába küldeni?

Üdv
Sanyi
Neo954 372241 2011. február 13. 12:29
Válasz erre
Szia!

Az istennek nem akar előkerülni. :)

Írtam mail-t neked.

Üdv.:Neo
migi 372240 2011. február 13. 12:24
Válasz erre
A vaterán van egy KP MF Magyar matricával ,kellemes áron , nézd meg .
Neo954 372239 2011. február 13. 12:17
Válasz erre
Szia!
Ugyan ebben a cipőben járok, nálam az a bibi, hogy egyforma az f-13,bisz,pf,um, de az mf(fujimi) kb 1/65 arányban készült 4,5mm-el magasabb a törzs 1,2mm-el vastagabb mint a zvezda bisz.
Úgyhogy halál van teljesen.
A fulltuningos MF 5ezeré megy a kukába.

Üdv.:Neo
mrtiff 372238 2011. február 13. 11:36
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Holnap felnagyítom mind a kettőt és hozzá mérem a makettet és ahogy eddig itt hallottam szörnyülködni fogok. :(
Neo954 372237 2011. február 12. 23:25
Válasz erre
mig21-5a
mig21-5a

Bocs az előbb nem tette fel, mert .tif formátumban volt, és 2 mb-nál nagyobb volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.