<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
juge75 | Adatlap | 563836 | 2014. július 21. 16:00 | ![]() | |||||||
juge75 | Adatlap | 563835 | 2014. július 21. 15:40 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 563834 | 2014. július 21. 15:00 | ![]() | |||||||
decente | Adatlap | 563831 | 2014. július 21. 13:40 | ![]() | |||||||
Sziasztok! Lehet, hogy nem szorosan ehhez a témához tartozik, de nem találtam közelebbit. Az iránt érdeklődöm, hogy a magyar honi légvédelem a 2.vh. alatt használt-e: Flak38-at FlakVierling-et Breda 20/65-öt illetve valamilyen önjáró légvédelmi egységet? A repülős "múltam"-ból adódóan, először a légvédelmen keresztül szeretnék ismerkedni az 1:35-ös méretaránnyal. Ha lenne valamilyen kiadvány, ami konkrétan a telepített magyar légvédelem-mel foglalkozik, azt is szívesen fogadom, mint információforrást. Előre is köszönöm! Zsolt feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 563473 | 2014. július 13. 20:29 | ![]() | |||||||
Kivonták, mielőtt kitört volna a háború. De a 30-as évek csodagépeiről nem sokat tudok. | |||||||||||
Bogesz | Adatlap | 563471 | 2014. július 13. 20:21 | ![]() | |||||||
Köszi. Valóban úgy néz ki. Használtuk ezeket a fronton is, vagy csak kiképzésre? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 563470 | 2014. július 13. 20:10 | ![]() | |||||||
Ha minden igaz, Fiat 15 Ter. | |||||||||||
Bogesz | Adatlap | 563460 | 2014. július 13. 18:48 | ![]() | |||||||
Bogesz | Adatlap | 563332 | 2014. július 12. 08:08 | ![]() | |||||||
Kamovos, azt hiszem Te érdeklődtél régebben a magyar Ansaldo kisharckocsik iránt. Itt egy remek írás róluk: www.karosszektabornok.blog.hu/2014/07/10/125_az_ansaldo_ii_az_ansaldok_magyaroroszagon | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562921 | 2014. július 5. 17:06 | ![]() | |||||||
Szia Sennás. Köszi a képet, ezt már néztem én is, de ez sajnos csak emelő. :( Talán műszaki mentő lehetett. Üdv: kamovos. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 562918 | 2014. július 5. 16:45 | ![]() | |||||||
Szia Kamovos.Ezen valami egyszerűbb daru van.Vagy inkább csak polgári változat. | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562914 | 2014. július 5. 16:20 | ![]() | |||||||
Kamovos | Adatlap | 562909 | 2014. július 5. 15:21 | ![]() | |||||||
Szia Elnar. Köszönöm szépen a válaszokat. Üdv: kamovos | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562788 | 2014. július 3. 16:47 | ![]() | |||||||
01 - MARTA tehereautó, valamikor a 30-as években 02 - sokadjára kérdezett Mávag-Benz VL-2 (Emerick szerint. Én hülye vagyok a Mávaghoz teljesen, tehát hiszek neki) 04 - 37M Hansa-Lloyd Sd.Kfz. 11 05 - 38M Mercedes Benz G5 06 - sosem láttam még ezt a képet, de nem nagyon látom, mi van rajta 07 - Rába-Krupp L3.6H menetoszlop - Polski Fiat 518-ak, átalakított felépítménnyel Viszont az 5. kivételével elég ismert képek. /legalábbis a makett.orgon/ | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562782 | 2014. július 3. 14:14 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 562526 | 2014. június 28. 21:46 | ![]() | |||||||
Mateoszos Fordot láttam már, azért kérdeztem. A fülke olyan se hús se hal. Bár azt nem tudom hányféleképpen alakították ki/át, de gyanítom minimum ahány cég volt+n | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 562518 | 2014. június 28. 21:10 | ![]() | |||||||
Stét! Ez szerintem egy sima Mateoszos Ford G917T. Magyar fülke, sok krómozás. Alapvetően Uhri fülkének kellene lennie, de itt valamiért inkább Metallora szavaznék. I. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562458 | 2014. június 28. 08:46 | ![]() | |||||||
És EZ mi? Az tiszta sor, hogy civil volt hajdanán, de hogy mi arról tippem sincs. 38-as teherautó/pickup hűtőmaszkja van, de olyan szélvédője, mint a Convertible Sedanoknak, és olyasmi oldala (?) mint a Panel Vannek. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562455 | 2014. június 28. 08:02 | ![]() | |||||||
És EZ mi? Az tiszta sor, hogy civil volt hajdanán, de hogy mi arról tippem sincs. 38-as teherautó/pickup hűtőmaszkja van, de olyan szélvédője, mint a Convertible Sedanoknak, és olyasmi oldala (?) mint a Panel Vannek. | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 562443 | 2014. június 27. 19:57 | ![]() | |||||||
Igazából meg kellene írni rendesen a magyarországi Fordok történetét (is), de rettenetes nagy meló és a kiadó kérdése még nagyobb... Egy a lényeg, sok típus, még több alváltozat volt, néhány egyáltalán nem, és ami volt, abból mindből több, mint ami eddig bárhol szerepelt. Na ezt bogozzátok ki. ;) Konkrétat is írok :) : Marmon-Ford (az összkerekeseket hívjuk ezentúl így, mert eleve ez volt a nevük), készültek ST-II és ST-III (ezek a szögletes, nyitott, un. Einheits-, azaz egységesített fülkék) és zárt fülkés alvázakra. Az alvázak azonosak voltak. Kivétel egy változat, ami az én kedvencem és leghamarabb ezt szeretném feldolgozni, ez a spec. változat merevtetős kivitelben készült itthon. A felépítmények alapvetően platós változatok voltak, sablon jelleggel készültek némethonban. Kivétel azok, amiket említettem, mint kedvencet: nehéz kábeldobszállító gépkocsik. Ezek voltak 'marmonizálva' és sima 4x2-es alvázakkal is. Ezek zöme normál tengelytávval, néhány viszont hosszítva épült. Továbbá volt tervben hosszított híradós változat is, dobozos felépítménnyel, de odáig nem jutottak el, max a tervezőasztalon. Összkerekes tartálykocsik nem voltak. ...és ha már kitértetek erre: Ford V3000 NEM volt a m. kir. Honvédség tulajdonában. Csak kívülről nagyon hasonló BB Typ42. :) I. | |||||||||||
Bogesz | Adatlap | 562433 | 2014. június 27. 17:11 | ![]() | |||||||
A linkelt cikkbe ágyazott fényképen egyébként a Magyar Királyi "Szent István" 3. honvéd gyalogezred Hagyományőrző Egyesület tagjai láthatóak. Róluk bővebben itt: https://www.facebook.com/pages/Magyar-kir%C3%A1lyi-Szent-Istv%C3%A1n-3-honv%C3%A9d-gyalogezred-Hagyom%C3%A1ny%C5%91rz%C5%91-Egyes%C3%BClet/588640854480866 | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 562404 | 2014. június 26. 20:26 | ![]() | |||||||
Szemből is jól látszik,a 4*4-eseknek jóval magasabban ül az eleje | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562390 | 2014. június 26. 15:55 | ![]() | |||||||
A 4x4 az alvázon látszik. Egy-egy böhömnagy szerelvényház van az első- és a hátsó híd közepén. Az, hogy zárt fülkés volt-e vagy nem, nincs összefüggésben az alvázzal - bár tény, hogy zárt fülkéset sokkal kevesebbet láttam, és az St-II fülkések pedig elég gyakran 4x4-esek. Nincs 39M G917 sem 40M G 917. 38M 817T van és 39M G917T /az első számjegy a gyártási év utolsó jegye, a G pedig a Kölnben készültet jelzi, a 17T a 157"-es nyomtávot írja le/ Tartálykocsiból kizárólag V8/51-et láttam magyarként (persze ez nem zárja ki, hogy volt másmilyen is). Mentőből is csak BB és BB Typ 42-t tudok /ami úgy néz ki mint a V3000, de ha annak hívod, Emerick kitér a hitéből ;P / | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562383 | 2014. június 26. 13:05 | ![]() | |||||||
Sziasztok. Sajnos a "Szakirodalom", és az elő került képek Mást mutatnak a 4X4-es Fordokról is. Az írások szerint több Kölni Ford Marmont alakítottak át 4X4-es re. Na, itt van némi fogalom zavar számomra. Nálam ez a típus Kb a Ford G917-et jelenti. Ennek megfelelően találtam is G917-es 4X4-es képeket. Aztán láttam egy Ford V3000-res Fordot is ami szintén 4X4-esnek volt átalakítva. Akkor ez most, hogy van? Csak a platós G917 és V3000 volt 4X4-es, vagy voltak üzemanyag szállítók is? Csak kerek fülkés vagy ponyvás fülkés is volt 4X4-es? Jelenleg ott tartok, hogy nekem van megépítve: Ford V8/51 Üzemanyagos Ford V8/51 Platós 39M Ford G917 Üzemanyagos (szögletes fülke ponyvával) 39M Ford G917 Magas platós (szögletes fülke ponyvával) 39M Ford G917 Alacsony platós (szögletes fülke ponyvával) 40M Ford G917 Üzemanyagos (Kerek fülkés) 40M Ford G917 Magas platós (Kerek fülkés) 40M Ford G917 Alacsony platós (Kerek fülkés) 40M Ford G917 Kfz.31 Ford G917 4X4 Magas platós (Kerek fülkés) Ford G917 6X6 Magas platós (Kerek fülkés) 43M Ford V3000 Üzemanyagos (Kerek fülkés) 43M Ford V3000 Magas platós (Kerek fülkés) 43M Ford V3000 Alacsony platós (Kerek fülkés) Ford BB Kfz.31 Ha Ford G917 és Ford V3000 4X4-ben is volt platós és üzemanyagos is akkor állhatok neki azoknak is. :) Ja! Ford G917 6X6 Magas platóst (Kerek fülkés) átépítették, fülke mögött 500 literes üza tartály mögötte javító felépítménnyel és bent tartották a gyárban. Ezt is meg kéne építeni. Üdv: kamovos | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562382 | 2014. június 26. 12:15 | ![]() | |||||||
Szia denkmeyer. Köszi a linket. Sajnos ez a makett, Kb a fantazi kategória. :( Mint tudjuk kész példány nem volt kint a gyárból. Terepszínű pláne nem volt, tudomásom szerint még a torony sem volt rajta. :( Szerintem még a sima zöld színű toronnyal is a fantazi kategória. De nemzeti érzelmeim megkövetelik, tőlem is, hogy a tornyot feltegyem rá.:) Ezeket a képeket ismerem, de ez csak makett. :( A kész kocsiról még torony nélkül sem láttam képet. :( Üdv: kamovos | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562381 | 2014. június 26. 11:42 | ![]() | |||||||
Szia Sennás. Köszi a képeket! Az általam belinkelt 562249hsz-ben lévő egy tengelyesen képeken tuti Csaba kerekek vannak csak elírtam. A csavarok száma lényegtelen, mert mint látható Elnar Barátunk 562348 hsz-ében lévő képen már más típusú kerék látható. Ezért én biztosra veszem, hogy mind 6 mind pedig 8 csavaros kerék lehetett rajtuk. Az is biztosra veszem, hogy az egy tengelyesből több darab is készült. Üdv: kamovos | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 562378 | 2014. június 26. 10:25 | ![]() | |||||||
Sasszemű zseni vagy, eddig ezt nem láttam. A fotók alapján szeritem összefüggésben van a csavarok száma a gumi kivitelével. A sima sarkanytyús Cordatic (íves körmök, mint a Botondon) hat csavaros felnin vannak a terep? gumik nyolc csavaroson. Üdv Á | |||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 562375 | 2014. június 26. 08:08 | ![]() | |||||||
Szia Kamovos! A Tasról ennyi van: pancelvadasz.info/ Nekem így sikerült: rctank-forum.hu/viewtopic.php Denk | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562373 | 2014. június 25. 23:35 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 562368 | 2014. június 25. 21:39 | ![]() | |||||||
De a gumi mintája hasonló nem?Lehetséges a futó terhelése( nagyobb) ezért kapott 8" csavaros" felnit? | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562366 | 2014. június 25. 20:59 | ![]() | |||||||
Jahogy. Hát ezt benéztem. Én csak a kéttengelyesig jutottam, azon Botond kerék van :D Az egytengelyesen persze hogy Csaba. Csak a 8 rögzítő pontos típus, nem a hatos. | |||||||||||
Sennás | Adatlap | 562363 | 2014. június 25. 20:31 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 562362 | 2014. június 25. 20:28 | ![]() | |||||||
Szia Jani bátyám.Ez nem jobban hasonlít az egytengelyes vontatón látható kerékre?Lehet volt ebből több féle is. | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562360 | 2014. június 25. 19:51 | ![]() | |||||||
Szia Elnar Ezen a képen Szerintem nem Csaba kerék van. www.facebook.com/photo.php Viszont a 2 tengelyes szállítón Botond kerekek vannak. :) Üdv: kamovos | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562359 | 2014. június 25. 19:39 | ![]() | |||||||
Szia romsitsa. Igen Csaba kerék! El írtam, és észre sem vettem.:( Köszi a ki igazítást.! A 562249 hsz első képén látható a Csaba kerékkel. :) A képhez tartozó szöveg is azt írja. Beteszem szöveggel együtt. Bónusznak az első Csaba képével. Üdv: kamovos | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 562358 | 2014. június 25. 19:07 | ![]() | |||||||
Hali, a Markó fotó zseniális,köszi. Azon a négykerekű utánfutó van valami fura pozitúrában. De melyik fotón lenne a Botond kereke? Az egytengelyes ránézésre a Csaba kerekeit kapta meg. Üdv Á | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 562357 | 2014. június 25. 18:36 | ![]() | |||||||
A képen Botond kerék van. Ford - 5 kerek kikönnyítés, 5 rögzítő csavar Botond - 8 közepe felé hegyesedő kikönnyítés, 8 rögzítő csavar | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562352 | 2014. június 25. 17:20 | ![]() | |||||||
Szia Elnar. Köszönöm Szépen a képet! Érdekes, hogy az írás szerint a Botond kerekét használták fel. Ezen a képen pedig Ford kerék van. :) A Tas is nagyon érdekel. Most raktam össze, még tudok rajta javítani. A felelhető makett képek szerint terepszínű amit én találtam képet azon egyszínű. Üdv: kamovos. | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562351 | 2014. június 25. 17:16 | ![]() | |||||||
Kamovos | Adatlap | 562349 | 2014. június 25. 17:10 | ![]() | |||||||
Elnar | Adatlap | 562348 | 2014. június 25. 17:09 | ![]() | |||||||
https://www.facebook.com/photo.php Úgy tűnik csak kérned kell! /A 44M Tasról véletlenül nem akarsz képet? :D / | |||||||||||
dieselheaven | Adatlap | 562343 | 2014. június 25. 13:34 | ![]() | |||||||
Érdekes cikk látott napvilágot "Kerékpárosok a magyar királyi honvédségben" címmel a Magyar Nemzeti Múzeum facebook oldalán: https://www.facebook.com/nemzetimuzeum/posts/573917845973780:0 | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 562249 | 2014. június 23. 20:28 | ![]() | |||||||
Sennás | Adatlap | 561945 | 2014. június 18. 10:20 | ![]() | |||||||
romsitsa | Adatlap | 561851 | 2014. június 15. 22:37 | ![]() | |||||||
Dehogynem, az a kép amin a kocsi fara látszik csak, az sima Ford. Üdv Á | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 561841 | 2014. június 15. 19:56 | ![]() | |||||||
Kamovos | Adatlap | 561840 | 2014. június 15. 19:49 | ![]() | |||||||
Szia Emerick Az egy tengelyes Fordról nincs kép. :( Mindegyik 3 tengelyes Marmon-Herrington. Én is örülnék ha jobb minőségű képekhez tudnék jutni. De örülök annak is, hogy ezek megvannak. :) Üdv: kamovos | |||||||||||
Kamovos | Adatlap | 561838 | 2014. június 15. 19:27 | ![]() | |||||||
Szia romsitsa. Megnéztem a linket ezek a képek nincsenek benne. Valami más lehet ami nálam van. Üdv: kamovos | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 561830 | 2014. június 15. 18:18 | ![]() | |||||||
Üdv! Szóval akkor itt látható néhány nem túl jó minőségű kép a WM és a Rába kísérleti Ansaldo-szállító pótjairól és a jenki Marmon-Ford háromtengelyesről (WM pótkocsihoz). Illetve van ott még egy kép a sima négykerekes Marmon-Fordra felerőszakolt Ansaldoról is. Az hiszem, érzékelhető, melyiknek megoldásnak mi volt a baja... I. | |||||||||||
romsitsa | Adatlap | 561805 | 2014. június 15. 11:37 | ![]() | |||||||
Hali, emlékeim szerint ez a forrás: marotikonyvker.hu/magyar-autogyarak-katonai-jarm-vei.html Régen forgattam, de ennyi pénzért megéri, kiindulás alapnak elég jó. Úgy rémlik a forrásmegjelöléssel hadilábon állnak sajnos (ha nem így lenne, akkor ezúton elnézést kérek a szerzőktől) Üdv Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Flak 38 és Vierling (38. M 2 cm könnyű légvédelmi gépágyú)úszó egységeknél és léggömbgátosztálynál alkalmazott fegyver volt a Magyar hadseregben.
Magyarországon szintén alkalmazták ekkor a 88 mm lövegeket, de elsősorban a 40 mm Bofors és 80 mm Bofors lövegek hazai gyártású változatait (utóbbi fegyver került a Nimródba is).
Háború végén zsákmányolt, Olaszországban 88 mm átmérőre felfúrt Szovjet 85 mm légvédelmi lövegeket kapott a haderőnk, ezek 40 M műszereket kaptak, korai verziók voltak, lövegpajzs nélkül (ezt elkészítheted a Trumpeter készletéből, picit át alakítva).
Breda nem volt.