/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Rizmajer_Jozsef 140864 2009. november 30. 19:47
Válasz erre
Szia Fóka!
Jó hosszú bámulási időt, és hozzá jó egészséget kívánok Neked! Te már megtetted amire a makettezésben hivatott voltál!
Szia Rizmajer.
muzzy 140863 2009. november 30. 15:42
Válasz erre
Szia Fóka!
Úgysem fogod kibírni!
És Kati nem féltékeny a már elkészült makettekre, mert már majdnem olyan hamgnemben írtál róluk, hogy én bizony a helyében féltékeny lennék! :):):):)
És most akkor majd nyugodtan mehetsz boltba, és az sem lesz kifogás, hogy nem mehetek, mert nem hagyhatom félbe a matricázást! :)

Örök barátod és hamis tanud!
Muzzy
Tibcsi 140862 2009. november 30. 11:59
Válasz erre
Fóka 140861 2009. november 30. 11:52
Válasz erre
BTW, Tu-114? Hol tart a projekted? Megjött már a cucc?
Fóka 140860 2009. november 30. 11:51
Válasz erre
Nos, nem akarom az porig rombolni a rólam kialakult esetleg túlzottan idealizáló képet, de én valóban nem élveztem annyira a makettezés folyamatát, mint sokan mások. Ha minden rendben ment, akkor szerettem csinálni, de a menet közben óhatatlanul felmerülő nehézségek rettenetesen megviselték a lelkivilágomat. Nem beszélve az időközben teljesen elhatalmasodó patológ igényességemmel. Pl. legutolsó makettem, a Tu-104-es Tupoljev emblémáját nem kevesebbszer, mint négyszer raktam fel újra és újra (persze a lepiszkálás idegtépő műveletével együtt), mert hol 1 tizedmilliméterrel előrébb, hol hátrébb volt a kelleténél - még szerencse, hogy elég tartalékot nyomtattam. Még a boltba is magammal vittem a makettet, mert hitvesem közben rámparancsolt, hogy be kell vásárolni, és nem hagyhattam magára a frissen felrakott, száradó matricát. Ezt így nem lehet csinálni, inkább lazítok, gyönyörködök, és élvezem a szabadságot! :-)
Tibcsi 140859 2009. november 30. 11:37
Válasz erre
Hááát... egyfelől irigyellek. Másfelől gratulálok! :)

Harmadrészt meg... úgyse bírod ki! :-)))
Fóka 140858 2009. november 30. 11:36
Válasz erre
Inkább megismétlem, mert pár helyen döcögős a fogalmazás, ha moderátor jár erre, léccí töröld ki az előzőt...

* * * B E J E L E N T É S * * *

Kedves sorstársak,

Örömmel közlöm, hogy szombaton végeztem az utolsó simításokkal is a két utolsó makettemen (a Lapitól kapott DC-8-ason és Tu-104-esen), és ezzel a polcomon betelt az utolsó üres hely is, a készletem pedig sohasem látott egységes képet tükröz: mind a 130 példány 1979 előtt repült utasszállító repülőgépet ábrázol. Ezzel kívánok pontot tenni makettező karrierem végére (igen, volt már ilyen, de most tényleg, hiszen ez a csúcs...), hogy életem hátralévő részében a makettek bámulásával tölthessem a szabadidőmet.

- - - Egy kis filozófia - - -

Nemtom, mások hogy vannak vele, de én a makettek előállításának folyamatánál jobban kedvelem az elkészült darabokon való merengést, gyönyörködést. Mindig elborzadva gondoltam arra a szörnyű lehetőségre, hogy úgy telik el életem egy festék- és ragasztószagú műhelyben, hogy közben a kész példányokat szinte nem is látom - pedig éppen azért güzülök, nem pediglen azért, hogy rendszeresen tönkretegyem az otthoni ruháimat, meg összemaszatoljam a környezetemet. Most azonban, hogy elértem a Kánaán állapotát, hiszen minden egyes makettem iránt gyengéd szeretetet érzek (ez fél éve még korántsem volt így), és semmi olyan téma sincs, ami iránt olthatatlan vágyat éreznék, megvalósíthatom nagy álmomat, a visszavonulást és a szemlélődést.

Az emberfia általában minden nagyon vágyott dolognak az elérése után hamarosan megint csak újra vágyakozik, megint csak elégedetlen - nos, nekem ebből az ördögi vágyakozás-spirálból most sikerült kilépnem, és rendkívül elégedett vagyok :-)

Természetesen kollégáim éppen most mondták tizedszer, hogy "persze, úgysem fogod kibírni" - de majd a történelem igazolni fog engem...

Fóka
Fóka 140857 2009. november 30. 11:29
Válasz erre
* * * B E J E L E N T É S * * *

Kedves sorstársak,

Örömmel közlöm, hogy szombaton végeztem az utolsó simításokkal is a két utolsó makettemmel (a Lapitól kapott DC-8-assal és Tu-104-essel), és ezzel a polcomon betelt az utolsó üres hely is, a készletem pedig sohasem látott egységes képet tükröz: mind a 130 példány 1979 előtt repült utasszállító repülőgépet ábrázol. Ezzel kívánok pontot tenni makettező karrierem végére (igen, volt már ilyen, de most tényleg, hiszen ez a csúcs...), és életem hátralévő részében a makettek bámulásával töltöm szabadidőmet.

- - - Egy kis filozófia - - -

Nemtom, mások hogy vannak vele, de én a makettek előállításának folyamatánál jobban kedvelem az elkészült darabokon való merengést, gyönyörködést. Mindig elborzadva gondoltam arra a szörnyű lehetőségre, hogy úgy telik el életem festék- és ragasztószagú műhelyemben, hogy közben a kész példányokat szinte nem is látom - pedig éppen azért güzülök, nem pediglen azért, hogy rendszeresen tönkretegyem az otthoni ruháimat, meg összemaszatoljam a környezetemet. Most azonban, hogy elértem a Kánaán állapotát, hiszen minden egyes makettem iránt gyengéd szeretetet érzek (ez fél éve még koránt sem volt így), és semmi olyan téma sincs, ami iránt olthatatlan vágyat éreznék, megvalósíthatom nagy álmomat, a visszavonulást és a szemlélődést.

Az emberfia általában minden nagyon vágyott dolognak az elérése után hamarosan megint csak újra vágyakozik, megint csak elégedetlen - nos, én ebből az ördögi vágyakozás-spirálból most sikerült kilépnem, és rendkívül elégedett vagyok :-)

Természetesen kollégáim éppen most mondták tizedszer, hogy "persze, úgysem fogod kibírni" - de majd a történelem igazolni fog engem...

Fóka
Fóka 140856 2009. november 30. 10:17
Válasz erre
Pontosítás: Tu-154-es sorozat = Tu-154-es első sorozat (az NK-8-2U hajtóművel felszereltek)
Fóka 140855 2009. november 30. 10:15
Válasz erre
...ja, és a panelvonalak. Őszintén szólva utasgépeken én nem bajlódnék vele, ha nincs kialakítva. Méreteik miatt ugyanis nemigen látszanak a valóságban, és az utasgépeket sokkal gyakrabban tisztogatják, mint a katonaiakat, tehát nem ül meg bennük a kosz. Éppen ezért én nem is szoktam "koszolni" az utasszállítóimat, hiszen a légitársaságok azért odafigyelnek arra, hogy ne nyújtsanak retkes-dzsuvás látványt a repülőgépeik. Régen, amikor még jobban füstöltek a hajtóművek, bizonyos tervezési meggondolatlanságok miatt egyes típusoknak voltak jellegzetes koszolódásai, én pl. még nem láttam Boeing 727-est sötét koromnyomok nélkül a törzsön a szélső hajtóművek fúvócsövei mögött és az oldalkormány-lapok alján, az An-12-es jobb törzsfelének hátsó részéről meg szinte a festék is leolvadt a VSzU-ból áradó füst miatt. De az Il-18-ason legfeljebb a fúvócsövek vége volt kormos, másutt nemigen.

Érdekesség a témában: az Tu-154-es sorozat oldalsó hajtóműveinek kiömlőnyílásainál volt egy-egy kis terelőlap a törzs felől, ezért a farokrész nem kormozódott látványosan. Az "M" verzió kiömlőnyílása viszont sima cső, semmi terelőlappal, ezért ezeken bizony kormozódik a farokrész rendesen. A klasszikus Aeroflot festést ezért egészítették ki az M-eken egy íves, egészen a függőleges vezérsík tetejéig nyúló sötétkék mezővel - azon ugyanis a kosz kevésbé látszik... Ugyanilyen okból pingálták feketére egyes típusoknál a kiömlőnyílások után következő részeket, pl. az An-24-esen a hajtóműgondolák alsó-hátsó szekcióját, vagy az An-12-esen és Tu-114-esen a szárnyak alatt a hajtómű-gondolák mögötti csíkokat.
Fóka 140854 2009. november 30. 09:58
Válasz erre
Szia! Ó, az NDK Il-18-as... Minden idők legkedvesebb makettje nekem :-) Ma már a "short run" kategóriába sorolnánk, hiszen igen kevés alkatrészből áll, és azok is kicsit elnagyoltak - de még dobozból összerakva, szépen lefestve is impozáns, ugyanis a főbb méretei teljesen korrektek. Ha élethű makettet akarunk csinálni, és nem makettipar-történeti érdekességet, akkor van pár módosítás, amit mindenképpen érdemes megcsinálni. A teljesség igénye nélkül:

1) Az utastér ablakainak elosztása nem stimmel: a valóságban 3-10-3 volt az egymás mellett lévők száma, nem 3-11-2, és a jobb oldalon volt egy plusz ablak a baloldali hátsó ajtóval szemben. Ráadásul az első 3 ablak egymáshoz viszonyított helyzete is más volt a maketten. Mindenképpen fotó vagy korrekt rajz alapján érdemes kialakítani a maketten a helyes elrendezést.

2) A függőleges vezérsík formája más volt, kicsit magasabb, és szögletesebb.

3) Az orrfutóaknát célszerű szépen kialakítani, a kis asztalka-szerű képződmény, ami az aknaajtókat egybeöntve hivatott jelképezni, felejthető.

4) A főfutóaknák ajtajait is inkább célszerű házilag kialakítani; a gyári megoldás, a gondolákkal egybeöntött lapocskák inkább csak jelzésértékűek.

5) A főfutók kerekei túl nagyok a maketten, kisebbre kell cserélni.

6) A szárnyvégek közelében, a szárnyak felső felületén az eredeti repülőgépen volt egy-egy kis fülecs, annak a kialakításával nagyot javíthatunk a makett élethűségén.

7) A pilótafülke ablakozásának jellegzetes része a 3-3 jellegzetes szemöldökablak, ez a makettról hiányzik, meg kell csinálni.

8) A törzs alsó felén, a farokrésznél van egy kis csúszóféleség, azt is meg kell csinálni.

9) Antennák, pitot csövek, egyéb kiálló dolgok teljesen hiányoznak a készletből, ezeket fénykép alapján érdemes elkészíteni, de nagyon kell figyelni a megfelelő konfigurációra. Jópár verzió futott ugyanis a szálantennától a nyugat-európai szabványoknak megfelelő "soktüskés" változatokig. A vízszintes vezérsíkok alsó felületén, középtájon is volt egy-egy T alakú kis eszköz, talán pitot cső, funkcióját nemtom pontosan.

10) Az orr-részen a valóságban volt egy kis törés: a tökéletes félgömb alakú orrtól strukturálisan független elem volt az orrkúp, az átfedések vonala pedig elég jól látszott - ennek kialakításával én sohasem próbálkoztam, mert féltem, hogy elrontom.

Hát elsőre ennyi jutott eszembe. Az ablakokat én sohasem szoktam befedni és később festéssel jelezni, az NDK készlethez viszont nem adnak átlátszó ablakokat, ezért a lukakat Clearfix-szel szoktam kitölteni, pompás és élethű az eredmény. Ja, ablakok. Megfigyeltem, hogy bizonyos Il-18-as szériáknál eltalálták az ablakok méretét (átmérőjét) a maketten, van azonban olyan széria, amiken jóval nagyobbak, mint kellene, és ez zavaróan hat. Javítása szinte reménytelen, de nem megoldhatatlan :-)

Sok sikert,
Fóka
Ronin 140853 2009. november 29. 21:45
Válasz erre
Sziasztok!
Mióta Ovasgatlak titeket, egészen megjött a kedvem hogy megépítsem újra azokat az NDK-s gépeket, amik gyerekkoromban a szekrény tetején áltak. És persze Fóka cikkje is étvágygerjesztőleg hatott...:) Ma végre hozzájutottam az elsőhöz egy Il-18 ashoz. Még nem tudom mikor állok neki, de szeretném mai szinvonalon elkészíteni. Sajnos utas gépekkel még nincsen tapasztalatom, (az Air Force One már, már a megvalósulás küszöbén áll) de jó lenne néhány tanács, hogyan lehetne élethűvé tenni ezt a régi modellt.
Üdv:Ronin
zed911 140852 2009. november 28. 17:56
Válasz erre
Hát igen, jóval nagyobbak a feliratok.
Az ablaksort szétvágva lehetett feltenni, de az ok sztem.
Szélvédő tényleg fura, de csak képen. Élőben egész jó.
Hátsó matrica nem ment fel, így azt megfestettem.
Ilyen lett. Ez a kész állapota most:
obudahe.hu/x/Makett/14.JPG
Szemöldökablakot levettem :)

Hol lehet jó minőségű és élethű Malév matricát venni?
Az is gáz, hogy a polgári gépeket nemigen árulják már...
lacee 140851 2009. november 28. 15:26
Válasz erre
Szia Zed,

Igazad van, ez a matrica tényleg nem jó.
Ránézésre kb. 30%-kal nagyobb a felirat, mint kellene.
Az ablaksor is túl hosszú, és több ablak is van.
Ezért nem is sikerült pontosan beállítani.
A szélvédő sem élethű.
A helyedben én az egészet újra cserélném...

Üdv,

lacee
harold 140850 2009. november 28. 11:19
Válasz erre
Szia!

Nagyon király, de a LOU-t már szemöldökablakok nélkül gyártották. A bmi is szép munka!
zed911 140849 2009. november 27. 22:34
Válasz erre
zed911 140848 2009. november 27. 22:27
Válasz erre
PETI 140847 2009. november 26. 19:54
Válasz erre
L.P!
Király! Azt a Mirage+strand formációt is tudnád?
Neked pedig ez, bár nem ígértem:
www.keletiblokk.com/
Üdv
L.P 140846 2009. november 26. 16:48
Válasz erre
PETInek!
Ahogy budaörsön igértem, íme a link: www.youtube.com/watch
sanyi 140845 2009. november 23. 17:18
Válasz erre
Hali!
Az ebayen szokott lenni, elég szélsőséges árakon... Ha esetleg megszabadulnál tőle, tudok egy jelentkezőt:)
Üdv
Sanyi
Vörösfenyõ 140844 2009. november 22. 15:52
Válasz erre
Üdv!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyit érhet egy 1974-es kiadású, 1/144-es méretarányú Revell Boeing 747-es, SAS és BA matricákkal, amelyben a belső tér is elkészíthető?

www.oldmodelkits.com/jpegs/Revell%20H177%20SAS747%20II.JPG

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv, Vörösfenyő
Sennás 140843 2009. november 20. 18:18
Válasz erre
Tisztelet!Véletlenül nem tud róla valaki mi lett a vége annak a közönségszavazásnak amin az egyik Maléves Q400 akartak átfesteni valami "igazán magyarosra"?
Newman 140842 2009. november 20. 10:03
Válasz erre
Ebay-en rendeltem, egyenesen Moszkvából. Postával együtt 11 volt... Nem olcsó, viszont gyönyörűen öntött. Az F-Resin Jak-ja egy kalap szar ehhez képest...
Ez az oldal adta az ihletet:
www.airliner-models.ru/index/0-14
Üdv.:
Péter
Varjúbácsi 140841 2009. november 20. 08:22
Válasz erre
Úúúútálllak!
A Neomega resintől rendelted? Mennyibe fájt?
Newman 140840 2009. november 19. 21:21
Válasz erre
Jak-42
Jak-42

Sziasztok!
Ezt ma hozta a postás...
Üdv. mindenkinek!
Péter
PETI 140839 2009. november 18. 20:15
Válasz erre
Hali!

Ez a Zvezda totál meghülyült? Mér' ad ki ilyen felesleges cuccokat, a keleti gépeket kéne nyomnia!

Ide leírom nekik, hogy elolvassák:

JAK-40, JAK-42, Il-14, Il-18, Tu-144, Tu-134, Tu-124, Tu-114, Tu-104, An-8, An-10, An-12, An-24, An-26, An-32, An-22.

Na, ezek közül válogassanak, ha van egy kis eszük. Ha ezek megvannak, írom a többit.

Üdv mindenkinek!
Newman 140838 2009. november 18. 19:53
Válasz erre
Sziasztok!
Hát ez nagyon szomorú!
Én valahogy a Zvezdától nem ezt vártam volna... Egy Il-62-esnek jobban örültem volna, egy kicsit...
Üdv.:
Péter
Rizmajer_Jozsef 140837 2009. november 18. 19:18
Válasz erre
lacee!
Nyugi, már 19 óra 5 perckor is jól lehetett látni!
Köszi a jó hírt.
Szia Rizmajer
lacee 140836 2009. november 18. 19:15
Válasz erre
Nem bénázok tovább:
www.zvezda.org.ru/?nav=1&p=3&set=7008
lacee 140835 2009. november 18. 19:12
Válasz erre
Remélem most jó...
www.zvezda.org.ru/
lacee 140834 2009. november 18. 19:08
Válasz erre
Bocs, ezt a linket akartam, az öntőkeretek miatt.www.zvezda.org.ru/
lacee 140833 2009. november 18. 19:05
Válasz erre
Sziasztok
Akinek bizonyíték kell, nem ígéret... :-)

zvezda.org.ru/
Ronin 140832 2009. november 16. 11:54
Válasz erre
Az sem lenne rossz, de csak a probléma egy részét oldaná meg. A felette lévő betűk viszont eredetiben feketék, ezt a martica sárgának adja. Továbbá a madár barna szárnyai, és a, talán babérlevél vagy olajág, zöldje is kimaradt. Arról nem is beszélve, hogy a sötétkék háttér s matricán fekete. Szóval a gondok nem kicsikék. :)
Tibcsi 140831 2009. november 16. 11:46
Válasz erre
Ronin,

És ha festenél/fújnál alá egy alapot arany színnel?
Ronin 140830 2009. november 16. 11:16
Válasz erre
Kőszeg2009 163
Kőszeg2009 163

Köszönöm Hogy megosztottad személyes tapasztalatodat, Varjúbácsi!
A csík kifestésével nem lesz gond, de sajna a címerrel lessz némi gondom. Doyusha féle matricát szeretném használni hozzá. Bár eléggé slendrián munkát végzett vele, vagy egyszerűen valami hiba folytán a barna és az arany szín lemaradt az ívről. Nem tudom lenne e értelme betenni a nyomtatóba, és megpróbálni befelyezni, vagy inkább az egész címert újra kellene nyomni.
Ronin
Varjúbácsi 140829 2009. november 16. 07:48
Válasz erre
Kalifornia 2009 2 041
Kalifornia 2009 2 041
Kalifornia 2009 2 053
Kalifornia 2009 2 053
Reagen Library3
Reagen Library3
Airforce One
Airforce One

Ronin!
Sajnos csak a munkahelyemen tudok képet feltölteni, otthon a gépem valahogy nem engedi. Ahogy most visszanéztem a képeket, a keret óarany színű.
Fóka 140828 2009. november 15. 18:15
Válasz erre
Szia Muzzy,

Nem, nincs meg. Az egy funérból fűrészelt, saját tervezésű tákolmány lett volna belső térrel, mozgatható cuccokkal, de az építés hosszú, keserves hónapjai alatt egyre inkább belevesztem a részletekbe, és olyan herótom lett tőle, hogy egyszercsak kihajítottam. Pedig a csűrőlapok szándékomon kívül még önbeállókra is sikeredtek egy technológiai pontatlanság miatt: a mozgatható csapoknak fúrt csatornák a csűrőkben és a felfüggesztésnél szöget zártak be, így a vékony, rugalmas drót mindig alapállásba állította vissza a csűrőket. Amikor azonban nekiláttam plexiből kifaragni a hatvanvalahány kis ablakot, elfogyott a lelkesedés, és hatalmas felszabadulásként éltem meg, amikor félkészen a szemétbe szórtam az egészet.

Ugyanilyen okokból az Il-14-es kabinbelsőnek sem veselkednék neki semmi pénzért, inkább lustálkodok helyette.
Gabcsi 140827 2009. november 15. 16:59
Válasz erre
megvan...köszi a szervót!
Gabcsi 140826 2009. november 15. 16:57
Válasz erre
Be vagyok jelentkezve, de úgysem...
muzzy 140825 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Foka
Remelem a Te IL 14esedben megcsinalod a hamutalakat:)
Ahogy ismerlek meg is teszed :)
Ja meg van meg a sajat magad altal mozgathatova tett kormenyfeluletu geped amit meg kint a koleszban butykoltel?

Muzzy
Tibcsi 140824 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Be kell jelentkezned és akkor látni fogod. :)
Gabcsi 140823 2009. november 15. 16:52
Válasz erre
Szia Fóka!

Elkérhetem a mailcímedet? Sajnos az adatlapodból nem tudtam kideríteni az elérhetőségedet(vagy csak szimplán pancser vagyok). Köszi!
Fóka 140822 2009. november 15. 14:07
Válasz erre
Az előzőhöz azért hozzáteszem, hogy a túl gyors légnyomás-változás persze nem feltétlenül okoz ilyen komoly bajt, de ha közben az emberfia (vagy -lánya) éppen valami hurutos megfázásban is benne van, akkor bizony jók rá az esélyei.
Fóka 140821 2009. november 15. 14:03
Válasz erre
Én talán azért is emlékszem jobban a LOT festésekre, mert személyes élményem is van: 1972-ben a papám kiküldetésre utazott Varsóba, este indult, este érkezett. Amikor ment, és én kisgyerekként nagyon aggódtam, az nyugtatott meg, hogy amint ott állt a repülőgépe (LOT Il-18) az állóhelyen, mögötte ott látszott a Hold, éppen a függőleges vezérsík mögött, és így szinte dicsfény övezte - borzongatóan misztikus látvány volt :-) Visszafele viszont nem volt ilyen kellemes a dolog, An-24-essel jött:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Antonov-An-24B/1152772/L/&sid=ab5880e6992fb77f319248d0e0b16a8e

...és miután kijött a tranzitból, igen viccesnek tartottam, hogy semmit sem hall - de amikor napok múlva sem jött vissza a hallása, és orvoshoz ment, kiderült, hogy leszállás közben mindkét dobhártyája kiszakadt. Mondta is a papám, hogy minden utas a fülét fogta - bizony, akkoriban a magassági (túlnyomásos) rendszerek még nem voltak olyan precízek, mint manapság, és be-becsúszott ilyen malőr.

A régi LOT festés talán a fentiek miatt is rögződött bennem ilyen alaposan.
Tibcsi 140820 2009. november 15. 12:22
Válasz erre
Lehet, hogy nekem azért tetszik jobban az "új" LOT festés, mert én a "régit" nem is nagyon ismertem... A hetvenes években, gyerekkoromban elég jól tisztában voltam a különféle légitársaságok festéseivel, de a LOT valahogy kimaradt...

De nem baj, a Tu-114-est amúgy sem lehet olyanra festni. :-)))

(Csak lenne már itt!)
Varjúbácsi 140819 2009. november 15. 10:14
Válasz erre
Ronin!
A nyáron voltam Kaliforniában a Reagen Library-ben, ahol kiállították az elnök 707-esét, és a Marine One-t. Szerintem a festés az ún."aranybarna".
Fóka 140818 2009. november 15. 09:46
Válasz erre
Hát ez természetesen az egyéni ízlés szubjektív kategóriája, de én bizony még a klasszikusan szép, ezüst hasú LOT Il-18-asokhoz szoktam hozzá Ferihegyen:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Ilyushin-Il-18/1559582/L/&sid=00ea3e4ea114747a9eddeaa09aa714b2

Emlékszem, kisebbfajta sokk volt számomra, amikor először láttam meg az "új" LOT festést. A LOT volt az első a szocialista légitársaságok között, ami szakított a hagyományos fehér felső - ablakcsík - ezüst/szüre has mintával, és én már akkor konzervatív voltam. Mára életcélommá nemesült, hogy a polcaimon csakis 1979 előtt repült repülőgépek legyenek - számomra a nyolcvanas évek elején őrült meg a világ ;-)
Tibcsi 140817 2009. november 15. 09:20
Válasz erre
Nekem a LOT festés is tetszik. Anno egy Il-62-esre festettem fel ecsettel, egy fekete-fehér fotó alapján (ami ráadásul egy Tu-134-est ábrázolt :D). De a sötétkék színt eltaláltam. :)
Fóka 140816 2009. november 15. 09:09
Válasz erre
A svanc festésének piros része természetesen szép homogén, talán a jpg tömörítés miatt lett foltos a képen.
Fóka 140815 2009. november 15. 09:07
Válasz erre
Ilyen volt
Ilyen volt
Ilyen lett
Ilyen lett

...és közben végeztem a legújabb munkával: a számomra irritálóan modernkedő "új" LOT festésű 1:144-es Welsh gyártmányú Il-18-as vákuummakettemből szép klasszikus Balkan lett, saját gyártású matricával.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.