<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 140864 | 2009. november 30. 19:47 | ||
muzzy | Adatlap | 140863 | 2009. november 30. 15:42 | ||
Szia Fóka! Úgysem fogod kibírni! És Kati nem féltékeny a már elkészült makettekre, mert már majdnem olyan hamgnemben írtál róluk, hogy én bizony a helyében féltékeny lennék! :):):):) És most akkor majd nyugodtan mehetsz boltba, és az sem lesz kifogás, hogy nem mehetek, mert nem hagyhatom félbe a matricázást! :) Örök barátod és hamis tanud! Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140862 | 2009. november 30. 11:59 | ||
Még nem érkezett meg... :( | |||||
Fóka | Adatlap | 140861 | 2009. november 30. 11:52 | ||
BTW, Tu-114? Hol tart a projekted? Megjött már a cucc? | |||||
Fóka | Adatlap | 140860 | 2009. november 30. 11:51 | ||
Nos, nem akarom az porig rombolni a rólam kialakult esetleg túlzottan idealizáló képet, de én valóban nem élveztem annyira a makettezés folyamatát, mint sokan mások. Ha minden rendben ment, akkor szerettem csinálni, de a menet közben óhatatlanul felmerülő nehézségek rettenetesen megviselték a lelkivilágomat. Nem beszélve az időközben teljesen elhatalmasodó patológ igényességemmel. Pl. legutolsó makettem, a Tu-104-es Tupoljev emblémáját nem kevesebbszer, mint négyszer raktam fel újra és újra (persze a lepiszkálás idegtépő műveletével együtt), mert hol 1 tizedmilliméterrel előrébb, hol hátrébb volt a kelleténél - még szerencse, hogy elég tartalékot nyomtattam. Még a boltba is magammal vittem a makettet, mert hitvesem közben rámparancsolt, hogy be kell vásárolni, és nem hagyhattam magára a frissen felrakott, száradó matricát. Ezt így nem lehet csinálni, inkább lazítok, gyönyörködök, és élvezem a szabadságot! :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140859 | 2009. november 30. 11:37 | ||
Hááát... egyfelől irigyellek. Másfelől gratulálok! :) Harmadrészt meg... úgyse bírod ki! :-))) | |||||
Fóka | Adatlap | 140858 | 2009. november 30. 11:36 | ||
Inkább megismétlem, mert pár helyen döcögős a fogalmazás, ha moderátor jár erre, léccí töröld ki az előzőt... * * * B E J E L E N T É S * * * Kedves sorstársak, Örömmel közlöm, hogy szombaton végeztem az utolsó simításokkal is a két utolsó makettemen (a Lapitól kapott DC-8-ason és Tu-104-esen), és ezzel a polcomon betelt az utolsó üres hely is, a készletem pedig sohasem látott egységes képet tükröz: mind a 130 példány 1979 előtt repült utasszállító repülőgépet ábrázol. Ezzel kívánok pontot tenni makettező karrierem végére (igen, volt már ilyen, de most tényleg, hiszen ez a csúcs...), hogy életem hátralévő részében a makettek bámulásával tölthessem a szabadidőmet. - - - Egy kis filozófia - - - Nemtom, mások hogy vannak vele, de én a makettek előállításának folyamatánál jobban kedvelem az elkészült darabokon való merengést, gyönyörködést. Mindig elborzadva gondoltam arra a szörnyű lehetőségre, hogy úgy telik el életem egy festék- és ragasztószagú műhelyben, hogy közben a kész példányokat szinte nem is látom - pedig éppen azért güzülök, nem pediglen azért, hogy rendszeresen tönkretegyem az otthoni ruháimat, meg összemaszatoljam a környezetemet. Most azonban, hogy elértem a Kánaán állapotát, hiszen minden egyes makettem iránt gyengéd szeretetet érzek (ez fél éve még korántsem volt így), és semmi olyan téma sincs, ami iránt olthatatlan vágyat éreznék, megvalósíthatom nagy álmomat, a visszavonulást és a szemlélődést. Az emberfia általában minden nagyon vágyott dolognak az elérése után hamarosan megint csak újra vágyakozik, megint csak elégedetlen - nos, nekem ebből az ördögi vágyakozás-spirálból most sikerült kilépnem, és rendkívül elégedett vagyok :-) Természetesen kollégáim éppen most mondták tizedszer, hogy "persze, úgysem fogod kibírni" - de majd a történelem igazolni fog engem... Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140857 | 2009. november 30. 11:29 | ||
* * * B E J E L E N T É S * * * Kedves sorstársak, Örömmel közlöm, hogy szombaton végeztem az utolsó simításokkal is a két utolsó makettemmel (a Lapitól kapott DC-8-assal és Tu-104-essel), és ezzel a polcomon betelt az utolsó üres hely is, a készletem pedig sohasem látott egységes képet tükröz: mind a 130 példány 1979 előtt repült utasszállító repülőgépet ábrázol. Ezzel kívánok pontot tenni makettező karrierem végére (igen, volt már ilyen, de most tényleg, hiszen ez a csúcs...), és életem hátralévő részében a makettek bámulásával töltöm szabadidőmet. - - - Egy kis filozófia - - - Nemtom, mások hogy vannak vele, de én a makettek előállításának folyamatánál jobban kedvelem az elkészült darabokon való merengést, gyönyörködést. Mindig elborzadva gondoltam arra a szörnyű lehetőségre, hogy úgy telik el életem festék- és ragasztószagú műhelyemben, hogy közben a kész példányokat szinte nem is látom - pedig éppen azért güzülök, nem pediglen azért, hogy rendszeresen tönkretegyem az otthoni ruháimat, meg összemaszatoljam a környezetemet. Most azonban, hogy elértem a Kánaán állapotát, hiszen minden egyes makettem iránt gyengéd szeretetet érzek (ez fél éve még koránt sem volt így), és semmi olyan téma sincs, ami iránt olthatatlan vágyat éreznék, megvalósíthatom nagy álmomat, a visszavonulást és a szemlélődést. Az emberfia általában minden nagyon vágyott dolognak az elérése után hamarosan megint csak újra vágyakozik, megint csak elégedetlen - nos, én ebből az ördögi vágyakozás-spirálból most sikerült kilépnem, és rendkívül elégedett vagyok :-) Természetesen kollégáim éppen most mondták tizedszer, hogy "persze, úgysem fogod kibírni" - de majd a történelem igazolni fog engem... Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140856 | 2009. november 30. 10:17 | ||
Pontosítás: Tu-154-es sorozat = Tu-154-es első sorozat (az NK-8-2U hajtóművel felszereltek) | |||||
Fóka | Adatlap | 140855 | 2009. november 30. 10:15 | ||
...ja, és a panelvonalak. Őszintén szólva utasgépeken én nem bajlódnék vele, ha nincs kialakítva. Méreteik miatt ugyanis nemigen látszanak a valóságban, és az utasgépeket sokkal gyakrabban tisztogatják, mint a katonaiakat, tehát nem ül meg bennük a kosz. Éppen ezért én nem is szoktam "koszolni" az utasszállítóimat, hiszen a légitársaságok azért odafigyelnek arra, hogy ne nyújtsanak retkes-dzsuvás látványt a repülőgépeik. Régen, amikor még jobban füstöltek a hajtóművek, bizonyos tervezési meggondolatlanságok miatt egyes típusoknak voltak jellegzetes koszolódásai, én pl. még nem láttam Boeing 727-est sötét koromnyomok nélkül a törzsön a szélső hajtóművek fúvócsövei mögött és az oldalkormány-lapok alján, az An-12-es jobb törzsfelének hátsó részéről meg szinte a festék is leolvadt a VSzU-ból áradó füst miatt. De az Il-18-ason legfeljebb a fúvócsövek vége volt kormos, másutt nemigen. Érdekesség a témában: az Tu-154-es sorozat oldalsó hajtóműveinek kiömlőnyílásainál volt egy-egy kis terelőlap a törzs felől, ezért a farokrész nem kormozódott látványosan. Az "M" verzió kiömlőnyílása viszont sima cső, semmi terelőlappal, ezért ezeken bizony kormozódik a farokrész rendesen. A klasszikus Aeroflot festést ezért egészítették ki az M-eken egy íves, egészen a függőleges vezérsík tetejéig nyúló sötétkék mezővel - azon ugyanis a kosz kevésbé látszik... Ugyanilyen okból pingálták feketére egyes típusoknál a kiömlőnyílások után következő részeket, pl. az An-24-esen a hajtóműgondolák alsó-hátsó szekcióját, vagy az An-12-esen és Tu-114-esen a szárnyak alatt a hajtómű-gondolák mögötti csíkokat. | |||||
Fóka | Adatlap | 140854 | 2009. november 30. 09:58 | ||
Szia! Ó, az NDK Il-18-as... Minden idők legkedvesebb makettje nekem :-) Ma már a "short run" kategóriába sorolnánk, hiszen igen kevés alkatrészből áll, és azok is kicsit elnagyoltak - de még dobozból összerakva, szépen lefestve is impozáns, ugyanis a főbb méretei teljesen korrektek. Ha élethű makettet akarunk csinálni, és nem makettipar-történeti érdekességet, akkor van pár módosítás, amit mindenképpen érdemes megcsinálni. A teljesség igénye nélkül: 1) Az utastér ablakainak elosztása nem stimmel: a valóságban 3-10-3 volt az egymás mellett lévők száma, nem 3-11-2, és a jobb oldalon volt egy plusz ablak a baloldali hátsó ajtóval szemben. Ráadásul az első 3 ablak egymáshoz viszonyított helyzete is más volt a maketten. Mindenképpen fotó vagy korrekt rajz alapján érdemes kialakítani a maketten a helyes elrendezést. 2) A függőleges vezérsík formája más volt, kicsit magasabb, és szögletesebb. 3) Az orrfutóaknát célszerű szépen kialakítani, a kis asztalka-szerű képződmény, ami az aknaajtókat egybeöntve hivatott jelképezni, felejthető. 4) A főfutóaknák ajtajait is inkább célszerű házilag kialakítani; a gyári megoldás, a gondolákkal egybeöntött lapocskák inkább csak jelzésértékűek. 5) A főfutók kerekei túl nagyok a maketten, kisebbre kell cserélni. 6) A szárnyvégek közelében, a szárnyak felső felületén az eredeti repülőgépen volt egy-egy kis fülecs, annak a kialakításával nagyot javíthatunk a makett élethűségén. 7) A pilótafülke ablakozásának jellegzetes része a 3-3 jellegzetes szemöldökablak, ez a makettról hiányzik, meg kell csinálni. 8) A törzs alsó felén, a farokrésznél van egy kis csúszóféleség, azt is meg kell csinálni. 9) Antennák, pitot csövek, egyéb kiálló dolgok teljesen hiányoznak a készletből, ezeket fénykép alapján érdemes elkészíteni, de nagyon kell figyelni a megfelelő konfigurációra. Jópár verzió futott ugyanis a szálantennától a nyugat-európai szabványoknak megfelelő "soktüskés" változatokig. A vízszintes vezérsíkok alsó felületén, középtájon is volt egy-egy T alakú kis eszköz, talán pitot cső, funkcióját nemtom pontosan. 10) Az orr-részen a valóságban volt egy kis törés: a tökéletes félgömb alakú orrtól strukturálisan független elem volt az orrkúp, az átfedések vonala pedig elég jól látszott - ennek kialakításával én sohasem próbálkoztam, mert féltem, hogy elrontom. Hát elsőre ennyi jutott eszembe. Az ablakokat én sohasem szoktam befedni és később festéssel jelezni, az NDK készlethez viszont nem adnak átlátszó ablakokat, ezért a lukakat Clearfix-szel szoktam kitölteni, pompás és élethű az eredmény. Ja, ablakok. Megfigyeltem, hogy bizonyos Il-18-as szériáknál eltalálták az ablakok méretét (átmérőjét) a maketten, van azonban olyan széria, amiken jóval nagyobbak, mint kellene, és ez zavaróan hat. Javítása szinte reménytelen, de nem megoldhatatlan :-) Sok sikert, Fóka | |||||
Ronin | Adatlap | 140853 | 2009. november 29. 21:45 | ||
Sziasztok! Mióta Ovasgatlak titeket, egészen megjött a kedvem hogy megépítsem újra azokat az NDK-s gépeket, amik gyerekkoromban a szekrény tetején áltak. És persze Fóka cikkje is étvágygerjesztőleg hatott...:) Ma végre hozzájutottam az elsőhöz egy Il-18 ashoz. Még nem tudom mikor állok neki, de szeretném mai szinvonalon elkészíteni. Sajnos utas gépekkel még nincsen tapasztalatom, (az Air Force One már, már a megvalósulás küszöbén áll) de jó lenne néhány tanács, hogyan lehetne élethűvé tenni ezt a régi modellt. Üdv:Ronin | |||||
zed911 | Adatlap | 140852 | 2009. november 28. 17:56 | ||
Hát igen, jóval nagyobbak a feliratok. Az ablaksort szétvágva lehetett feltenni, de az ok sztem. Szélvédő tényleg fura, de csak képen. Élőben egész jó. Hátsó matrica nem ment fel, így azt megfestettem. Ilyen lett. Ez a kész állapota most: obudahe.hu/x/Makett/14.JPG Szemöldökablakot levettem :) Hol lehet jó minőségű és élethű Malév matricát venni? Az is gáz, hogy a polgári gépeket nemigen árulják már... | |||||
lacee | Adatlap | 140851 | 2009. november 28. 15:26 | ||
Szia Zed, Igazad van, ez a matrica tényleg nem jó. Ránézésre kb. 30%-kal nagyobb a felirat, mint kellene. Az ablaksor is túl hosszú, és több ablak is van. Ezért nem is sikerült pontosan beállítani. A szélvédő sem élethű. A helyedben én az egészet újra cserélném... Üdv, lacee | |||||
harold | Adatlap | 140850 | 2009. november 28. 11:19 | ||
Szia! Nagyon király, de a LOU-t már szemöldökablakok nélkül gyártották. A bmi is szép munka! | |||||
zed911 | Adatlap | 140849 | 2009. november 27. 22:34 | ||
zed911 | Adatlap | 140848 | 2009. november 27. 22:27 | ||
Legutóbbi projektem! obudahe.hu/x/Makett/1.JPG obudahe.hu/x/Makett/2.JPG obudahe.hu/x/Makett/3.JPG obudahe.hu/x/Makett/4.JPG obudahe.hu/x/Makett/5.JPG obudahe.hu/x/Makett/6.JPG obudahe.hu/x/Makett/7.JPG obudahe.hu/x/Makett/8.JPG obudahe.hu/x/Makett/9.JPG obudahe.hu/x/Makett/10.JPG obudahe.hu/x/Makett/11.JPG obudahe.hu/x/Makett/12.JPG A hátsó trikolot még nincs rajta. Matrica elég szar volt amit kaptam hozzá, és nem lehetett feltenni. Majd megfestem azt is. Vélemények? | |||||
PETI | Adatlap | 140847 | 2009. november 26. 19:54 | ||
L.P! Király! Azt a Mirage+strand formációt is tudnád? Neked pedig ez, bár nem ígértem: www.keletiblokk.com/ Üdv | |||||
L.P | Adatlap | 140846 | 2009. november 26. 16:48 | ||
PETInek! Ahogy budaörsön igértem, íme a link: www.youtube.com/watch | |||||
sanyi | Adatlap | 140845 | 2009. november 23. 17:18 | ||
Hali! Az ebayen szokott lenni, elég szélsőséges árakon... Ha esetleg megszabadulnál tőle, tudok egy jelentkezőt:) Üdv Sanyi | |||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140844 | 2009. november 22. 15:52 | ||
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy mennyit érhet egy 1974-es kiadású, 1/144-es méretarányú Revell Boeing 747-es, SAS és BA matricákkal, amelyben a belső tér is elkészíthető? www.oldmodelkits.com/jpegs/Revell%20H177%20SAS747%20II.JPG A válaszokat előre is köszönöm. Üdv, Vörösfenyő | |||||
Sennás | Adatlap | 140843 | 2009. november 20. 18:18 | ||
Tisztelet!Véletlenül nem tud róla valaki mi lett a vége annak a közönségszavazásnak amin az egyik Maléves Q400 akartak átfesteni valami "igazán magyarosra"? | |||||
Newman | Adatlap | 140842 | 2009. november 20. 10:03 | ||
Ebay-en rendeltem, egyenesen Moszkvából. Postával együtt 11 volt... Nem olcsó, viszont gyönyörűen öntött. Az F-Resin Jak-ja egy kalap szar ehhez képest... Ez az oldal adta az ihletet: www.airliner-models.ru/index/0-14 Üdv.: Péter | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140841 | 2009. november 20. 08:22 | ||
Úúúútálllak! A Neomega resintől rendelted? Mennyibe fájt? | |||||
Newman | Adatlap | 140840 | 2009. november 19. 21:21 | ||
PETI | Adatlap | 140839 | 2009. november 18. 20:15 | ||
Hali! Ez a Zvezda totál meghülyült? Mér' ad ki ilyen felesleges cuccokat, a keleti gépeket kéne nyomnia! Ide leírom nekik, hogy elolvassák: JAK-40, JAK-42, Il-14, Il-18, Tu-144, Tu-134, Tu-124, Tu-114, Tu-104, An-8, An-10, An-12, An-24, An-26, An-32, An-22. Na, ezek közül válogassanak, ha van egy kis eszük. Ha ezek megvannak, írom a többit. Üdv mindenkinek! | |||||
Newman | Adatlap | 140838 | 2009. november 18. 19:53 | ||
Sziasztok! Hát ez nagyon szomorú! Én valahogy a Zvezdától nem ezt vártam volna... Egy Il-62-esnek jobban örültem volna, egy kicsit... Üdv.: Péter | |||||
Rizmajer_Jozsef | Adatlap | 140837 | 2009. november 18. 19:18 | ||
lacee! Nyugi, már 19 óra 5 perckor is jól lehetett látni! Köszi a jó hírt. Szia Rizmajer | |||||
lacee | Adatlap | 140836 | 2009. november 18. 19:15 | ||
Nem bénázok tovább: www.zvezda.org.ru/?nav=1&p=3&set=7008 | |||||
lacee | Adatlap | 140835 | 2009. november 18. 19:12 | ||
Remélem most jó... www.zvezda.org.ru/ | |||||
lacee | Adatlap | 140834 | 2009. november 18. 19:08 | ||
Bocs, ezt a linket akartam, az öntőkeretek miatt.www.zvezda.org.ru/ | |||||
lacee | Adatlap | 140833 | 2009. november 18. 19:05 | ||
Ronin | Adatlap | 140832 | 2009. november 16. 11:54 | ||
Az sem lenne rossz, de csak a probléma egy részét oldaná meg. A felette lévő betűk viszont eredetiben feketék, ezt a martica sárgának adja. Továbbá a madár barna szárnyai, és a, talán babérlevél vagy olajág, zöldje is kimaradt. Arról nem is beszélve, hogy a sötétkék háttér s matricán fekete. Szóval a gondok nem kicsikék. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140831 | 2009. november 16. 11:46 | ||
Ronin, És ha festenél/fújnál alá egy alapot arany színnel? | |||||
Ronin | Adatlap | 140830 | 2009. november 16. 11:16 | ||
Köszönöm Hogy megosztottad személyes tapasztalatodat, Varjúbácsi! A csík kifestésével nem lesz gond, de sajna a címerrel lessz némi gondom. Doyusha féle matricát szeretném használni hozzá. Bár eléggé slendrián munkát végzett vele, vagy egyszerűen valami hiba folytán a barna és az arany szín lemaradt az ívről. Nem tudom lenne e értelme betenni a nyomtatóba, és megpróbálni befelyezni, vagy inkább az egész címert újra kellene nyomni. Ronin | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140829 | 2009. november 16. 07:48 | ||
Fóka | Adatlap | 140828 | 2009. november 15. 18:15 | ||
Szia Muzzy, Nem, nincs meg. Az egy funérból fűrészelt, saját tervezésű tákolmány lett volna belső térrel, mozgatható cuccokkal, de az építés hosszú, keserves hónapjai alatt egyre inkább belevesztem a részletekbe, és olyan herótom lett tőle, hogy egyszercsak kihajítottam. Pedig a csűrőlapok szándékomon kívül még önbeállókra is sikeredtek egy technológiai pontatlanság miatt: a mozgatható csapoknak fúrt csatornák a csűrőkben és a felfüggesztésnél szöget zártak be, így a vékony, rugalmas drót mindig alapállásba állította vissza a csűrőket. Amikor azonban nekiláttam plexiből kifaragni a hatvanvalahány kis ablakot, elfogyott a lelkesedés, és hatalmas felszabadulásként éltem meg, amikor félkészen a szemétbe szórtam az egészet. Ugyanilyen okokból az Il-14-es kabinbelsőnek sem veselkednék neki semmi pénzért, inkább lustálkodok helyette. | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140827 | 2009. november 15. 16:59 | ||
megvan...köszi a szervót! | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140826 | 2009. november 15. 16:57 | ||
Be vagyok jelentkezve, de úgysem... | |||||
muzzy | Adatlap | 140825 | 2009. november 15. 16:54 | ||
Foka Remelem a Te IL 14esedben megcsinalod a hamutalakat:) Ahogy ismerlek meg is teszed :) Ja meg van meg a sajat magad altal mozgathatova tett kormenyfeluletu geped amit meg kint a koleszban butykoltel? Muzzy | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140824 | 2009. november 15. 16:54 | ||
Be kell jelentkezned és akkor látni fogod. :) | |||||
Gabcsi | Adatlap | 140823 | 2009. november 15. 16:52 | ||
Szia Fóka! Elkérhetem a mailcímedet? Sajnos az adatlapodból nem tudtam kideríteni az elérhetőségedet(vagy csak szimplán pancser vagyok). Köszi! | |||||
Fóka | Adatlap | 140822 | 2009. november 15. 14:07 | ||
Az előzőhöz azért hozzáteszem, hogy a túl gyors légnyomás-változás persze nem feltétlenül okoz ilyen komoly bajt, de ha közben az emberfia (vagy -lánya) éppen valami hurutos megfázásban is benne van, akkor bizony jók rá az esélyei. | |||||
Fóka | Adatlap | 140821 | 2009. november 15. 14:03 | ||
Én talán azért is emlékszem jobban a LOT festésekre, mert személyes élményem is van: 1972-ben a papám kiküldetésre utazott Varsóba, este indult, este érkezett. Amikor ment, és én kisgyerekként nagyon aggódtam, az nyugtatott meg, hogy amint ott állt a repülőgépe (LOT Il-18) az állóhelyen, mögötte ott látszott a Hold, éppen a függőleges vezérsík mögött, és így szinte dicsfény övezte - borzongatóan misztikus látvány volt :-) Visszafele viszont nem volt ilyen kellemes a dolog, An-24-essel jött: www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Antonov-An-24B/1152772/L/&sid=ab5880e6992fb77f319248d0e0b16a8e ...és miután kijött a tranzitból, igen viccesnek tartottam, hogy semmit sem hall - de amikor napok múlva sem jött vissza a hallása, és orvoshoz ment, kiderült, hogy leszállás közben mindkét dobhártyája kiszakadt. Mondta is a papám, hogy minden utas a fülét fogta - bizony, akkoriban a magassági (túlnyomásos) rendszerek még nem voltak olyan precízek, mint manapság, és be-becsúszott ilyen malőr. A régi LOT festés talán a fentiek miatt is rögződött bennem ilyen alaposan. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140820 | 2009. november 15. 12:22 | ||
Lehet, hogy nekem azért tetszik jobban az "új" LOT festés, mert én a "régit" nem is nagyon ismertem... A hetvenes években, gyerekkoromban elég jól tisztában voltam a különféle légitársaságok festéseivel, de a LOT valahogy kimaradt... De nem baj, a Tu-114-est amúgy sem lehet olyanra festni. :-))) (Csak lenne már itt!) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 140819 | 2009. november 15. 10:14 | ||
Ronin! A nyáron voltam Kaliforniában a Reagen Library-ben, ahol kiállították az elnök 707-esét, és a Marine One-t. Szerintem a festés az ún."aranybarna". | |||||
Fóka | Adatlap | 140818 | 2009. november 15. 09:46 | ||
Hát ez természetesen az egyéni ízlés szubjektív kategóriája, de én bizony még a klasszikusan szép, ezüst hasú LOT Il-18-asokhoz szoktam hozzá Ferihegyen: www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Ilyushin-Il-18/1559582/L/&sid=00ea3e4ea114747a9eddeaa09aa714b2 Emlékszem, kisebbfajta sokk volt számomra, amikor először láttam meg az "új" LOT festést. A LOT volt az első a szocialista légitársaságok között, ami szakított a hagyományos fehér felső - ablakcsík - ezüst/szüre has mintával, és én már akkor konzervatív voltam. Mára életcélommá nemesült, hogy a polcaimon csakis 1979 előtt repült repülőgépek legyenek - számomra a nyolcvanas évek elején őrült meg a világ ;-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140817 | 2009. november 15. 09:20 | ||
Nekem a LOT festés is tetszik. Anno egy Il-62-esre festettem fel ecsettel, egy fekete-fehér fotó alapján (ami ráadásul egy Tu-134-est ábrázolt :D). De a sötétkék színt eltaláltam. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140816 | 2009. november 15. 09:09 | ||
A svanc festésének piros része természetesen szép homogén, talán a jpg tömörítés miatt lett foltos a képen. | |||||
Fóka | Adatlap | 140815 | 2009. november 15. 09:07 | ||
...és közben végeztem a legújabb munkával: a számomra irritálóan modernkedő "új" LOT festésű 1:144-es Welsh gyártmányú Il-18-as vákuummakettemből szép klasszikus Balkan lett, saját gyártású matricával. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Jó hosszú bámulási időt, és hozzá jó egészséget kívánok Neked! Te már megtetted amire a makettezésben hivatott voltál!
Szia Rizmajer.