<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Tibcsi | Adatlap | 140736 | 2009. október 10. 17:16 | ||
Lapi | Adatlap | 140735 | 2009. október 9. 19:10 | ||
Szia Tibcsi ! ne haragudj a sok késésért ! nem vagyok egy link alak, csak "problémáim" vannak. Fóka tudja .. szabad a vásár újra (sajnos), most van újra net, meg telefon. még mindig nincs meló, csak alkalmi túlélés. el kell adnom néhány gépet ! priváton egyezkedjünk ! köszi a türelmedet ! | |||||
Fóka | Adatlap | 140733 | 2009. október 6. 14:13 | ||
Na, ez nem sikerült, nem mentek át a cirill karaktereim. Sz'al a kriksz-kraksz helyett a fenti szöveg olvasandó. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140731 | 2009. október 6. 14:11 | ||
Fóka | Adatlap | 140730 | 2009. október 6. 14:10 | ||
...persze mások sem igazán jeleskednek nyelvi hagyományaik megőrzésében: képtelen vagyok megérteni, hogy a hazai repülőgépiparukra egykor méltán büszke oroszok miért ezt a cseppet sem oroszos nevet adták a repülőgépüknek, hogy Суперджэт - azaz Szuperdzset X-(( | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140729 | 2009. október 6. 14:07 | ||
Nekem a legjobban a Condor(?) cég Mig makettdobozai tetszenek: "MICOYAN MiG-31" | |||||
Fóka | Adatlap | 140728 | 2009. október 6. 14:04 | ||
Kedves kollégák, nem kötekedésképpen, de a jelenleg még érvényes helyesírási szabályok szerint a lent említett tervezőiroda neve így néz ki: Szuhoj. Manapság nyilván sokkal trendibb az angol írásmód, de azért titkon remélem, hogy egy darabig még Iljusin sem lesz Ilyushin, és Jakovlev sem Yakovlev... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140727 | 2009. október 6. 08:14 | ||
izé... tudtommal bocs.. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140726 | 2009. október 6. 08:14 | ||
Még nagyon új a gép, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Zvezda rámozdul. És akkor majd a Revell is. :)) Tudzommal jelenleg még nincs makettváltozata. Leszámítva persze a gyár által készített demo maketteket. :)) | |||||
Richyke90 | Adatlap | 140725 | 2009. október 6. 01:18 | ||
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy valamelyik makett gyártó cég a közel jövőben ki fogja-e adni a Sukhoi Superjet 100-at? | |||||
sanyi | Adatlap | 140724 | 2009. október 3. 15:51 | ||
Szia Barátom! Köszönöm a segítséget! Nem rossz dolgok vannak a twosix-nél... Jó hétvégét! Sanyi | |||||
lacee | Adatlap | 140723 | 2009. október 3. 14:30 | ||
Azt hittem rosszul másoltam be,de ezek szerint csak a fő oldalt lehet belinkelni. A screen printed decals 1/144 scale címszó alatt találod őket, tu 154-re rákeresve. | |||||
lacee | Adatlap | 140722 | 2009. október 3. 14:25 | ||
lacee | Adatlap | 140721 | 2009. október 3. 14:15 | ||
lacee | Adatlap | 140720 | 2009. október 3. 14:09 | ||
Szia, Több cég is kiadott már elég sokféle matricát TU-154M-hez. Kazahot például az F-DCAL: www.f-dcal.fr/pages/laser/14707.html Üdv, lacee | |||||
sanyi | Adatlap | 140719 | 2009. október 3. 13:15 | ||
Sziasztok! TU-154M-hez keresek 144-es matricát. Azt tudom hogy van HAD, de másról nem hallottatok esetleg? Főleg kazah, vagy valami kis légitársaság érdekelne. Üdv Sanyi | |||||
Fóka | Adatlap | 140718 | 2009. október 1. 20:58 | ||
Ha a lakkot egyenletesen és megfolyástól mentesen fújták, elvileg egyenletes vastagsgúnak (illetve inkább vékonyságúnak) kell lennie a résekben is, ezért a napsütéstől ott is rendesen kivilágosodik. Aztán meg 1-2 hét alatt azért nem kezdi ki a nap annyira a makettet. Az én utasgépeim legalábbis nem sínylették meg. Ha viszont kint felejtenénk a cuccot a napon hónapokra - hát akkor valószínűleg sikerrel reprodukálnánk a valódi időjárási hatások okozta elhasználódást, és előállítanánk a múzeumok évek-évtizedek alatt elkopott festésű repülőgépeinek makettjét :-) De még a matricák kifakulása is csak hosszú-hosszú napozás után következne be. Egyébként nem is feltétlenül a tűző napra kell kirakni a makettet, szórt fény is elegendő. A felejthető emlékű Humbrol korszakomban figyeltem meg, hogy a polcon álló makettjeim azon fele, ami a szoba felé néz, kevésbé sárgul, mint a szekrény belseje felé néző. Azaz még az is számított, hogy a szoba felől mennyi fényt kapott a festés. Eléggé megrázó felismerés volt. Hasonló megfigyelést tettem az ajtókkal. Mármint a valódiakkal a lakásban. Egyidőben fehérre mázolt ajtóink közül a leggyorsabban és legrútabbul az az ajtófelület sárgult el, ami a budi belsejében volt, merthogy ott sohasem érte természetes fény. És hát a Trinát zománc és az olcsóbb makettfestékek között ilyesmiben nem sok különbséget tapasztaltam. | |||||
MoMi | Adatlap | 140717 | 2009. október 1. 12:44 | ||
Sziasztok! Hát az UV csodákat tud tenni! Mi 1:1-ben ezért fedünk UV álló festékkel-LAKKAL a VÉGÉN. momi | |||||
MrChef | Adatlap | 140716 | 2009. október 1. 12:32 | ||
A résekben így is megmarad a nem kívánt szín. Elég meredek ötletnek tűnik nekem ez a napon való aszalás. Mi történik a ragasztással, meg még pár érzékeny dologgal? | |||||
Fóka | Adatlap | 140715 | 2009. október 1. 12:09 | ||
Szia Ronin! Gratulálok :-) Az én tapasztalatom ráadásul az, hogy egy napoztatással kivilágosított makett nem sárgul vissza, vagy legalábbis sokkal lassabban. Én régen Humbrol lakkot fújtam pár utasszállító repülőgépemre, és az eredetileg fehér felületek az évek során elkeserítően sárgák lettek. A napozás azonban látványosat javított rajtuk, és azóta sem jelentkezett számottevő sárgulás. Fóka | |||||
Ronin | Adatlap | 140714 | 2009. október 1. 10:53 | ||
Sziasztok! Ha még emlékeztek rá, két héttel ezelőtt kisérletbe kezdtem, hogy megnézzem, a nap fénye képes-e kifakítani a megsárgult lakkot. Íme a képek, előte, és két héttel később. Azt hiszem a külömbség magáért beszél. A Tomcat esetében már nem látszik akkora külömbség, mivel ő akkor már három napja napozott, és alapból sem volt annyira vészes. Amúgy ő a Testors tasakos akrilját viseli. Az Aston Martin Humbrol lakkot kapott vagy 15 éve. A háttérben látható Echto1-en kipróbálom hogy mi történik a megsárgult fehér festékkel. Üdv: Ronin | |||||
Fóka | Adatlap | 140712 | 2009. szeptember 27. 19:42 | ||
- - - Helyesbítés - - - Minden makett elkészülte után óhatatlanul bekövetkezik az a pillanat, amikor az emberfia rájön, hogy valamit elfelejtett. Én az imént készre jelentettem a Doyusha 707-esemet, aztán pár perce rájöttem, hogy elmulasztottam megfesteni a szélvédők feletti négy kis ablakot. Ezt azóta természetesen pótoltam. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140711 | 2009. szeptember 27. 17:21 | ||
És akkor a folytatás... Tibcsi, tudom... ;-) 1966-os darab, a Vaterán leltem. Ez még a gyárilag előfestett, mozgó futóműzsámolyos változat... | |||||
Fóka | Adatlap | 140710 | 2009. szeptember 27. 17:18 | ||
Szia Lapi! Hát jobbulást... Állás megvan? Fél órája készen van a 707-es! Amikor 1975-ben a szó szoros értelmében tátott szájjal bámultam Ferihegyen, a teraszon, amint ez a hihetetlenül szép repülőgép leszáll, kiszalad a látótérből (az épület takarta), aztán balról megjelenik, és méltóságteljesen begurul egy állóhelyre éppen velem szemben - nem hittem volna, hogy egyszer a kezemben tarthatom. Még most is a fülemben cseng a hangja. A teraszon sokan voltak (akkor még lehetett...), és még a laikus népek is el voltak ragadtatva. Fóka Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140709 | 2009. szeptember 27. 16:45 | ||
Szia Gábor! Igen, én csináltam az An-24-es matricát is, kivéve az ablakcsíkot és a fehér betűket - utóbbit nullás ecsettel két maszkolószalagcsík között szabadkézzel pingáltam (régebben, a matricagyártó korszakom előtt minden egyedi feliratot így csináltam). A fájlt mindjárt összetömörítem (58 MB-s bmp) és elküldöm, rajta van minden, amit eddig csináltam, köztük az An-24-es is. Van rajta egy centiméter-skála a nyomtatás pontos beállításához, bár elvileg úgy csináltam, hogy a 100%-os méret legyen a nyerő. Én is voltam egyszer egy kalibráló repülésen Jak-40-nel :-)) Maléves koromban a Linair-nek is dolgozgattam, és egyszer feljutottam egy háromórás 31R műsorra a HA-YLR-re. Életem meghatározó élménye volt (áthúzás a pálya fölött 3 méteren behúzott futókkal, utána emelkedő forduló 60 fokos bedőléssel, ilyesmi :-)) Filmet is csináltam róla, azóta is sokszor végignéztem, az aranykorra emlékezve... Az NDK Jak-40-es makett elég gyakran megjelenik az eBay-en, ezt a példányt pedig a Vaterán találtam. Azért ezt a festést csináltam meg, mert a '79 előtt repült klasszikus utasszállítókat gyártom, és ezzel a példánnyal repültem annak idején egyszer a hitvesemmel Prágába, pályakezdőként, egyik első szabadjegyünkkel. Fóka | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140708 | 2009. szeptember 27. 16:16 | ||
Fóka! Nekem is van egy An-24-esem. Ehhez a makettedhez is Te készítetted a matricát? Szívesen vennék belőle egy készletet, sajnálnám az öreg makettet kidobni. A Jak-40 is nagyon szép. Kicsit közel áll a szívemhez, mert az L-410-el együtt ezekkel csinálták (utóbbival még csinálják) a légi ellenőrzéseket. Édesapám volt az osztály vezetője vagy 30 évig, és akadt alkalom egy-egy "sétarepülésre". Ha tudsz valakinél eladó Jakot, szólj légy szives. Üdv, Tóth Gábor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140707 | 2009. szeptember 27. 13:13 | ||
Én megelégednék egy 1/100-assal is. :)) Lapiii! Hallod? :-))) | |||||
Fóka | Adatlap | 140706 | 2009. szeptember 27. 13:00 | ||
sys | Adatlap | 140705 | 2009. szeptember 27. 12:58 | ||
Sziasztok! A JaK-40 és a JaK-40K között mik a külső-belső különbségek? Makettezős szempontból hangsúlyozottan a külsők? Üdv | |||||
sanyi | Adatlap | 140704 | 2009. szeptember 27. 12:57 | ||
De szép ciccca... Ja, hogy ott egy röpcsi! Áhá! Szép, kár hogy át kell építeni hozzá a szobát. 144-ben jöhetne! Egyébként a macsek is a doboz tartozéka? | |||||
Fóka | Adatlap | 140703 | 2009. szeptember 27. 12:57 | ||
Hajjaj... Gyönyörű darab. A macska sem kevésbé :-) Kacérkodtam már vele, Ukrajnában kétharmadannyiba kerül, mint pl. a Hannants-nél, de azért van vele sok macera. Az üvegszállal erősített műgyanta törzsben az ablakok csak mélyítve vannak, én bizonyára nekilátnék kifúrogatni őket. De egyelőre a mostanában felhalmozott 1:100-asokkal tobzódom. Egyébként nem fogod elhinni, de éppen egy macskás képet csináltam ezekben a percekben :-) Fóka | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140702 | 2009. szeptember 27. 12:47 | ||
Ezt láttátok? scalemodels.ru/modules/myarticles/imagepreview.php (Nem a macskát, hanem ami mögötte van... :)) | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140701 | 2009. szeptember 26. 10:39 | ||
Fóka! Köszi! Üdv, T.G. | |||||
mirci18 | Adatlap | 140700 | 2009. szeptember 26. 10:09 | ||
sziasztok keresek a supermarine spitfire mk VIII nevű gépről információt könyvet képeket. most építem a festés miatt kellene előre is köszi | |||||
Lapi | Adatlap | 140699 | 2009. szeptember 25. 17:06 | ||
Szia Fóka ! jó vagy nem ? de a jövő héten kényszer otthonmaradásom lesz. tüdőgyülladásom van. az asszony dolgozik, a gyerek oviban van... én meg leszököm kicsit modellezni ! kell a gyógyulás érdekében ! | |||||
Fóka | Adatlap | 140698 | 2009. szeptember 25. 16:29 | ||
Szia Lapi! Kösz! Majd teszek be képet róla akkor is, ha teljesen elkészül. A svanc mintájához a technológiát még csak tervezgetem. A 2 DC-8-as is alakul már, az An-24-esnek pedig már elkészült a LOT matricája. A Tu-114-es még dobozban, de esténként előveszem, és gyönyörködöm benne... Fóka | |||||
Lapi | Adatlap | 140697 | 2009. szeptember 25. 15:56 | ||
Szia Fóka ! igazán szép darab lett a Doyusha makett ! sokkal jobb helye van Nálad, mint, hogy nálam porosodott volna tovább. | |||||
Fóka | Adatlap | 140696 | 2009. szeptember 25. 10:00 | ||
Egy fontos dolog lemaradt: én tintasugaras nyomtatót használtam, a matricaalapot is ehhez választottam. A lézernyomtatóhoz másfajta alapot árulnak. Az átlátszó mellett van továbbá fehér színű alap is, ezeket sötét alapra (pl. katonai festések) javasolják. Utasgépekhez szerintem az átlátszó a jobb. | |||||
Fóka | Adatlap | 140695 | 2009. szeptember 25. 09:57 | ||
A lényeg röviden: Ezt szereztem be: www.hannants.co.uk/search/ A mintákat és szövegeket többnyire eredeti betűtípus alapján, vagy fényképről állítottam elő PaintShop Pro-val, 600 dpi-s felbontásban, itt már a legkisebb betűk is tűélesek és pixelmentesek. Sok-sok próbanyomtatással, a minták kivágásával és odapróbálásával állítottam be pontosan a méreteket, a lapon egy milliméter-skálát is készítettem, azokhoz mértem a mintákat. A grafikus munka összességében kb. 1 hónapig tartott. A matricalapra nyomtatás pontosan azokat a színeket adja vissza, ami a monitoron látható, a "sima" lapon minden egy kicsit világosabban jelenik meg, ez a próbáknál kicsit megzavart. De az eredmény tökéletes lett. Nyomtatás után feltétlenül lakkozni kell, itt pár megoldás már elhangzott. A lényeg: vastagabbra kell lakkozni, mintha makettet fújnánk. Én Revell 1-est használtam, egyórás időközökben négyszeri fújással. Az eredmény: tökéletes matrica - rugalmas, de nem nyúlik, minden szegecset és panelvonalat tökéletesen fed, nincs buborékosodás, ezüstözés. Én a svancokat, a szövegeket és az ajtókereteket készítettem el, az ablakcsíkokat festettem. Fehér dolgokat nem lehet nyomtatni, ezért én az Iberia festést úgy csinálnám, hogy a bordó és piros csíkot teljes egészében matricával állítanám elő (talán nem üríti ki teljesen a festékpatront), a sárgát meg festeném. Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 140694 | 2009. szeptember 25. 09:44 | ||
Ó, a mindenségit :-((( Hosszú-hosszú szöveget írtam be, részletesen leírtam mindent, hogy miképp csináltam a matricákat, erre csak a kép ment át, amikor mentettem :-((( Most nincs lelkierőm újraírni, majd gyűjtök erőt... A kép egy munkaközi állapotot mutat. | |||||
Fóka | Adatlap | 140693 | 2009. szeptember 25. 09:41 | ||
Toth_Gabor | Adatlap | 140692 | 2009. szeptember 25. 00:34 | ||
Fóka! Nagyon szépek! Engem érdekelne kicsit részletesen, hogy a matricák hogyan készültek. Szeretnék a gyerekkoromból megmaradt B-747-200-ra Iberia matricát készíteni. Ilyet: www.airliners.net/photo/Iberia/Boeing-747-256B/0834647/L/&sid=657b0164f27ce150b23d19d81c35045e Üdv, T.G. | |||||
Fóka | Adatlap | 140691 | 2009. szeptember 24. 21:34 | ||
Lapi, ha erre jársz: ez a 707-es az a 707-es, amit neked köszönhetek... | |||||
Fóka | Adatlap | 140690 | 2009. szeptember 24. 21:32 | ||
Nos, kedves kollégák, feltétlen híve lettem a házi matricagyártásnak. Első próbálkozásom a várakozást messze meghaladóan sikerült: csak ülök, és bámulok, hogy milyen pompás matricákat lehet gyártani manapság - ilyesmire a múlt évezredben még gondolni sem mertem :-) Köszönet mindenkinek a tanácsokért! A tegnap éjjel előállított matricáim egy része pár perce már a maketteken van, a képeken ezek a készülő darabok láthatók. | |||||
Fóka | Adatlap | 140689 | 2009. szeptember 24. 01:13 | ||
Szia barackdr! Sajnos lekéstem az üzenetedet, és már nekiestem a matricának a Revell lakkommal - nos, úgy tűnik, nagyszerűen sikerült. Négy vékony réteget fújtam rá egyórás szünetekkel, most végeztem. Az eredmény minden képzeletemet felülmúlja. De holnap (azaz ma) este jön a puding próbája... Fóka | |||||
barackdr | Adatlap | 140688 | 2009. szeptember 23. 21:54 | ||
Szia Fóka! A nyomtatott matricát valóban a nyomtatás rögzítése miatt kell lakkozni. Ez csak tintasugaras nyomtatónál szükséges, lézernél nem. Én árulok Microscale Liquid Decal Filmet, ha kell keress meg magánban. Egyébként más lakk is jó lehet. Üdv: barackdr | |||||
Fóka | Adatlap | 140687 | 2009. szeptember 23. 21:42 | ||
Na nem baj, bátraké a cseresznye. Megyek fújni :-) Este 10-kor a legjobb időtöltés :-) | |||||
Fóka | Adatlap | 140686 | 2009. szeptember 23. 21:41 | ||
Hát ha ez összejön, akkor valami egészen nagyszerű dolog fog történni velem :-) Gyerekkoromban (70-es évek) láttam két igen ritka, de gyönyörű repülőgépet Ferihegyen, azokat csinálom most többek közt 1:100-ban... Ez az egyik (rokonaink jöttek vele Vancouverből, leszállás nélkül): www.airliners.net/photo/Pacific-Western-Airlines/Boeing-707-351C/0534366/L/&sid=c9f3d7ce0d8b724b60e0a696b35399c6 Ez pedig a másik (valami charterjárat lehetett): www.airliners.net/photo/TAP---Transportes/Boeing-727-82C/1545593/L/&sid=a8ac274cefdb73f83229d6e552db23f4 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 140685 | 2009. szeptember 23. 21:34 | ||
Nem tudom, azt még nem próbáltam. :) | |||||
Fóka | Adatlap | 140684 | 2009. szeptember 23. 21:31 | ||
Szia Tibcsi! Köszönöm! /félénken/ A Revell lakk nem jó?... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Oké, semmi gond, nekem is bedöglött otthon a gépem, csak a melóhelyről tudtam volna netezni.
A többit levélben. :)
T.