/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
törzsbusz 505862 2010. december 26. 16:37
Válasz erre
Ez is a mi kocsink, a mi rendezvényünkön. (Csobánka, Militari Parádé asszem a 2006-os) A rendezvény felszámolását követően 40Cÿ-os lázzal vittem haza.

Egyébként ugye mentőzzük a gépet: A becsületes megnevezése, KK-1 tip. kötöző gépkocsi.A benne illetve vele elvégezhető egészségügyi műveletek szerint roham mentőnek minősül, és ez egyszer sem a mentő jármű végsebességet jelenti.
Kamovos 505861 2010. december 26. 16:05
Válasz erre
Csepel D 344 19
Csepel D 344 19

Szia Törzsbusz!

Köszi az ötletet!

Maradok a "liba fs" mentő projektnél, mert már így is azt modják, hogy zöld kavicsokat gyártok! :)

Szorgalmasan gyűjtögetem a képeket ahonnénd csak lehet, a zöld mentőről is van oldal sátras képem, sajnos csak az egyik oldalról! :(

Üdv: kamovos
törzsbusz 505860 2010. december 26. 15:38
Válasz erre
VLG 71
VLG 71

Akkor a kiinduláshoz gondolat ébresztőnek:
Kamovos 505859 2010. december 26. 15:34
Válasz erre
01
01
02
02
03
03

Szia Wrecker!

Köszi aképeket!
Nekem eddig csak ezt a 3 képet sikerült levadásznom a netről!

Üdv: kamovos
Wrecker 505858 2010. december 26. 15:25
Válasz erre
DSC01533
DSC01533
DSC01534
DSC01534
DSC01535
DSC01535

Szia Kamovos !

Itt a mentős Csepel belsejéről a képek...

Ui: A Monox nickname csak elírás volt részemről!
Kamovos 505857 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Csatlakozom a hozzászólásodhoz! :)
Kamovos 505856 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a segitséget!
Akkor indítom a "liba fs" mentő projektet! :)

Üdv: kamovos
Kamovos 505855 2010. december 26. 15:20
Válasz erre
Szia Wrecker!

A te képeid is érdekelnek!

Üdv: kamovos
Ezt a Hszt-hogy hoztátok össze ilyen egyformára? :D
Kamovos 505854 2010. december 26. 15:17
Válasz erre
Szia Monox!

Mindenkép érdekel ami Csepelekkel kapcsolatos! :)

Üdv: kamovos
juge75 505853 2010. december 26. 14:37
Válasz erre
joci232 505852 2010. december 26. 14:17
Válasz erre
:)

csak mert ismerősömé ez a bontó:D

azért kérdeztem...:D
Wrecker 505851 2010. december 26. 13:10
Válasz erre
Üdv Joci232 !

Valamilyen autóbontó internetes oldaláról származnak.
törzsbusz 505850 2010. december 26. 13:05
Válasz erre
Nem, a 3662 Hsz-ben lévő fakult ilyen színűre, az az eredeti gyári festés volt. A "liba fs" szín, ami a 3661 Hsz-ben szerepel a '80-as évek elején központi utasítás alapján általánosan elrendelt festék volt. Az való igaz, hogy a központi ellátás az MN-ben is akadozott, ezért valójában "házilag" az egy fekete egy sárga, vagy az egy kék egy sárga színkeverés oldotta meg a zöld szín problémát sok esetben.

Ha elkészül az üzás, majd felteszem.
joci232 505849 2010. december 26. 13:01
Válasz erre
Wrecker 505848 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Monox 505847 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Kamovos 505845 2010. december 26. 11:35
Válasz erre
Szia törzsbusz!

A 3261 Hsz-ben lévő mentő eredetileg zöld lehetett, és ilyenre fakult?

Hajdanán, amikor még az 5500-nál voltam ott a Gombás elvtár festett ilye keki színű Csepeleket is!

Sajnos akkortájt nem lehetett fényképezni, pedig azon a javító bázison nagyon sok technikai eszköz megfordult.
Ilyenek mint: Fug, Pszh, BRDM összes változata, lokátorok, Akácia, Shilka, sok más egyébb gumikerekes és lánctalpas technika.
Nagyrészük le is lett festve!
Viszont nem volt szabványos festék szín egyikhez sem, mert mindig a éppen beszerzett festéktől, és az adott festő színvilágától függtek a zöld és a keki árnyalatok!

A Csepel Üzemanyagosról tudnál nekem képeket küldeni?
Jók lennének azok is amik a felújítás folyamatán készültek!
No persze ha elkészül és lesznek róla képek azok is nagyon érdekelnének majd!
Szeretném elkészíteni ezt a felépítményt is!

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 505844 2010. december 26. 11:20
Válasz erre
Kamovos 505843 2010. december 26. 11:18
Válasz erre
Szia nincsötletem!

Neked is köszönöm a segítséget!

Tegezzél nyugodtan, ,em vagyok még olyan öreg!
Asszony szerint alig vagyok 10! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 505842 2010. december 26. 11:15
Válasz erre
Szia Wrecker!

köszönöm szépen a segítségedet, és a képeket is!
A képek nagyon jól jöttek a mentőmhöz! :)

Üdv: kamovos
törzsbusz 505841 2010. december 25. 22:18
Válasz erre
Ja, és a gyári festék (Trinát IR 608) szigorúan selyemfényű volt, nem matt!
törzsbusz 505840 2010. december 25. 22:15
Válasz erre
EZF-ben min. 50 féle változat volt. Műhely kb. 20 féle. törzsbusz 2 változat. Híradó tizenvalahány. Egészségügyi kb. 8-10...és a többi. A Csepel D-344 tgk. több mint 147 (!) féle változatban került rendszeresítésre. Ebben a megközelítésben a Magyar Honvédség gépjárműtörténetében egyedülálló típus, még egy bázis jármű ilyen széles körű alkalmazásban nem volt rendszeresítve.
törzsbusz 505839 2010. december 25. 22:05
Válasz erre
HZ 13 68
HZ 13 68

Eredeti festék: Trinát IR 608 tábori zöld. ez volt a gyári szín. amit a Wrecker képein láthatunk, (3262) az az IR 608 eredeti szín agyonfakult változata. Minden más matt zöld szín a '80-as évektől került alkalmazásra a Magyar Néphadseregben. Az eredeti szín receptúrája meg van. A bemutatott képen a saját üzemanyagos változat ezzel a színnel került festésre, már ahogy a fotó vissza adja. Ez az üzás Csepel március körül készül el, teljes körű restaurálás után.
Wrecker 505838 2010. december 25. 21:45
Válasz erre
22
22
23
23

De még volt ilyen színben is...
Wrecker 505837 2010. december 25. 21:38
Válasz erre
DSC01525
DSC01525
DSC01528
DSC01528
DSC01529
DSC01529
DSC01531
DSC01531
DSC01532
DSC01532

Talán ez hasonlít valamennyire...
nincsötletem 505836 2010. december 25. 20:52
Válasz erre
Tiszteletem Kamovos!

Tudomásom szerint a csepel d-344-esek csak egyenzöld színben kerültek a hadsereghez.a képeken az e.z.f.(egységes zárt felépítmény) található,ezeket pedig többek közt rádiósautóként, műhelykocsiként vagy törzsbuszként is használták.
Remélem tudtam neked segiteni!
üdv.nincsötletem
Kamovos 505835 2010. december 25. 19:15
Válasz erre
0106
0106
0107
0107
0108
0108

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a képeken lévő Csepelnek mi volt a rendeltetése, illetve ebben a színben volt-e mentőnk?

A képeket Googli-val vadásztam!

További kellemes karácsonyt!

Üdv: kamovos
lucky 505833 2010. december 25. 11:54
Válasz erre
A kiadó a Renova és 1/25-ös.
Itt még van belőle
www.gpm.pl/eng/index.php
farkas469 505832 2010. december 25. 10:57
Válasz erre
kr0
kr0
kr1
kr1
kr2
kr2
kr3
kr3
kr4
kr4
kr5
kr5
kraz
kraz

Uraim!
Itt az új örűlet Kraz papírból!
Boldog Karácsonyt!
Üdv.
juge75 505831 2010. december 24. 20:46
Válasz erre
200911211577
200911211577
200911211576
200911211576
201001121645
201001121645
201001121647
201001121647
201001121648
201001121648
201001121649
201001121649
Kép 379
Kép 379

Eredetileg a Kovács (Kuznyecov), makettként ezt adják a Skif MT-LB+Zu-23-2 és BTR-152E, valamint az Eastern Express egyik Gaz-66 változatához (kiegészítő nélkül), ez a példány konkrétan Francia, Azimuth (csomagolás) "termék", kiegészítővel (ez is benne van).
A feljavítás pedig teljesen saját (csövek, fogantyúk, hüvely kivetők, és apróságok).
itt van pár kép, még festetlenül, valamint az alkatrészekről, félkészen.
joci232 505830 2010. december 24. 19:58
Válasz erre
juge75 505829 2010. december 24. 14:46
Válasz erre
Kép 230
Kép 230
Kép 231
Kép 231
Kép 232
Kép 232
Kép 233
Kép 233
Kép 234
Kép 234
Kép 235
Kép 235
Kép 236
Kép 236
Kép 237
Kép 237
Kép 238
Kép 238
Kép 239
Kép 239
Kép 240
Kép 240

Itt az enyém, de ez 1/35 méretű...
juge75 505828 2010. december 24. 14:21
Válasz erre
:-)
Jó látni, hogy te azért rendben tartottad!
Tisztelt Pilu, elismerésem!
Láttad volna azokat, amik a reptér részére voltak beládázva.
romeo 505827 2010. december 24. 12:19
Válasz erre
Üdv!
Mi volt az ZU-2 (14,5mm) utolsó hordozójárműve, vagy 2000 körül is még a Csepellel cipelték? Köszönöm!
Pilu 505826 2010. december 24. 10:02
Válasz erre
zulu
zulu
zu2
zu2
Kép 011
Kép 011
Kép 015
Kép 015
Kép 020
Kép 020
Kép 023
Kép 023
Kép 037
Kép 037
Kép 041
Kép 041

Kecskemét, Drégelypalánk, saját ágyúm.
Pilu 505825 2010. december 24. 09:33
Válasz erre
Törzskönyv szerint a komplett gép neve ATSz-668. Nem tudom a darunak van-e külön típusa, vagy törzskönyve, az emelőgép hitelesítést nem én intézem, de megpróbálok utána nézni.
Pilu 505824 2010. december 24. 09:30
Válasz erre
Freddy 505823 2010. december 23. 22:15
Válasz erre
A daru milyen típus egyébként?
Freddy 505822 2010. december 23. 21:53
Válasz erre
Egyébként az, hogy valaminek valamilyen neve van, még nem jelenti automatikusan azt, hogy Magyarországon is úgy hívják- lásd T-55AM, de mintha a T-72-es változataival is lenne valami kavarás.
Pilu 505821 2010. december 23. 19:54
Válasz erre
A kép címe ne zavarjon meg senki, nálam így van elmentve. De ha valaki szeretné, 2011.01.03-án kijavítom a törzskönyveket és olyan típust írok be, amit csak akartok.
Pilu 505820 2010. december 23. 19:52
Válasz erre
ATSz-668 (25)
ATSz-668 (25)

Tehát eredeti hozzászólásom erre a típusra vonatkozott. Tudtommal, mivel a P-35 lokátorállomás már régóta nincs rendszerben, manapság a P-37 lokátorállomás család tartozéka. Javítsatok ki, ha tévedek.
Gabi 505819 2010. december 23. 19:48
Válasz erre
Szia!
Ez is kötelező lesz az első kettő után, pláne, hogy másfél éven keresztűl egy ilyet is hajtottam. Remélem megjelenik nemsokára.
Gabi
juge75 505818 2010. december 23. 19:41
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002
beolvasás0006
beolvasás0006
beolvasás0007
beolvasás0007
beolvasás0008
beolvasás0008
beolvasás0001
beolvasás0001
ZU-23-2 2002 Győr 1
ZU-23-2 2002 Győr 1
ZU-23-2 2002 Győr 2
ZU-23-2 2002 Győr 2
ZU-23-2 2003. Április 16. Drégelypalánk
ZU-23-2 2003. Április 16. Drégelypalánk
Nyílt nap Győr 2004 Április 17. 2
Nyílt nap Győr 2004 Április 17. 2
DSCF0015
DSCF0015

Na, ha már dioráma, itt egy minta fedezék hozzá!
Eredeti kézikönyv, édesapám keze munkája, a benne lévő fényképek Nagyorosziban készültek.
És pár kép 2000-utáni időszakból.
2002 Győr, gyakorlaton.
2003 Április 13. lövészet Drégelypalánkon, 2004 Április, nyílt nap Győrben, az utolsó kép 1979-80 körül készült dia, a kép készítésének helye Romhány, Kisz bemutató, a technikák: Sz-60 és Zu-23-2, Nagyoroszi CS.L.K.K.
:-)
romeo 505817 2010. december 23. 19:23
Válasz erre
Üdv Pilu!
Olyan fotód van, amelyen Csepel cipel ZU-2-est?
Köszi!
Pilu 505816 2010. december 23. 19:18
Válasz erre
Talán 2003-ban voltam utoljára ZU-23 lövészeten. Akkor (és az előző években is) Győr valóban Zil-131-ekkel jött. A radar ezred és Kecskemét Uralokkal, Szentkirályszabadja GAZ-66-okkal. Szolnok mintha nem hozott volna semmit, hanem Kecskeméttől kaptak volna technikát, de nem emlékszem pontosan. És volt két főiskolás raj, ők csak lőszert hoztak.
juge75 505815 2010. december 23. 17:32
Válasz erre
Vontathatja bármi, ami elbírja.
Ural, Zil, Csepel, Robur, Gaz-66, Gaz-69, Uaz, MT-LB,...
romeo 505814 2010. december 23. 17:29
Válasz erre
Van egy fotóm (valamelyik MH VOLHOV rakétaosztály), amelyen URAL-4320 vontat ZU-23-2-est.
romeo 505813 2010. december 23. 17:27
Válasz erre
Győrben 2001-2006 közt ZIL-131-et használtak ZU-23-2 vontatásra, meg van fotón...
Üdv!
balaton 505812 2010. december 23. 17:24
Válasz erre
Én csak "lefordítottam" a mondatot. Ne érezd úgy, hogy kioktatlak :)
juge75 505811 2010. december 23. 17:17
Válasz erre
14 évvel ezelőtti (és az azt megelőző évtizedek) felderítő lokátor, magasságmérő lokátor technikái nagyobbak is, nehezebbek is voltak (persze volt kivétel), ezek részére rendszeresítettek láncos vontatót (is).
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.