<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Gabusch | Adatlap | 532016 | 2013. április 25. 20:40 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 532015 | 2013. április 25. 20:36 | ![]() | |
Azért tudatlankodom,mert a másik végén nem látszik a kormány a rajzon. Laci | |||||
Emerick | Adatlap | 532013 | 2013. április 25. 20:32 | ![]() | |
mindkét irányba vezethető... a legtöbb páncélgépkocsira ez jellemző | |||||
lacipapa | Adatlap | 532012 | 2013. április 25. 20:27 | ![]() | |
Má,mostmá,hogy is van?A kormány hátul van,nem a cső irány az eleje?Mondjátok már el,hogy közlekedik?Eleje,hátulja? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 532007 | 2013. április 25. 19:53 | ![]() | |
Szia Elnar, erre gondolsz? Ebben az a fura, hogy a keretantenna hátsó lába hosszabb, így teljesen más szögben áll az egész antenna, de ezt leszámítva teljesen megegyezik a 39M kezelési utasításában szereplő metszettel. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 531950 | 2013. április 24. 21:45 | ![]() | |
A Csaba közelebb áll hozzá mint a Turán, de a kezem nem raknám tüzbe, néhány rèszlet zavar a képen. ad | |||||
migi | Adatlap | 531936 | 2013. április 24. 19:50 | ![]() | |
W.O.T. infón sok kép, rajz, metszet van a Magyar páncélosokról ,és részletes leírás róluk, | |||||
Elnar | Adatlap | 531934 | 2013. április 24. 19:01 | ![]() | |
Babucs: Jász vitézek, rajta előre! Ebben vannak Turán belsős képek, de az sem sok. 39M Csabáról van egy metszeti rajz, ami az eddigi fotók szerint megfelelő. Romstitsa, az orgon nem abban maradt végülis a tagság, hogy a rádiós könyv ábrájában az R/4T 40M Csabában van fotózva? | |||||
romsitsa | Adatlap | 531913 | 2013. április 24. 14:34 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 531911 | 2013. április 24. 14:12 | ![]() | |
Ezt az interneten megtalálom? Letölthető formában? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 531910 | 2013. április 24. 13:40 | ![]() | |
Szia, a Hadtörténeti Könyvtárban elég sok minden van a Turán I-ről, több szabályzatban szétszórva, sőt teljes képes komponenslista van hozzá. A Turán II-ről már közel sincs ennyi, de a löveg beépítésnek megvan a fényképes segédlete ugyanitt. Arról, hogy a 75 mm-es lőszereket hol tárolták pl. a kocsiban még nem találtam semmit. A 39M Csaba keményebb dió, de arról is van 2-3 utasítás, leírás, ezekből egy közelítőleg pontos belső teret lehet csinálni. A 40M Csaba egyelőre üres halmaz. Üdv ad | |||||
lacipapa | Adatlap | 531907 | 2013. április 24. 13:06 | ![]() | |
Szervusztok! M41 Turan-t építek(1/35) és belső képeket keresnék.Vezető tér és a torony belsőről kellenének képek,esetleg rajzok,de nem találok.Tudna valaki ebben tanácsot adni,hol keressem?Eléggé járatlan vagyok ebben.Előre is köszönök minden segítséget. Üdv,Laci Ui:ugyan ez kellene még a Csaba pc.autóról is. Laci | |||||
Stuka_80 | Adatlap | 531895 | 2013. április 24. 10:15 | ![]() | |
T Kamovos! A késői típusoknál hagyták el ezt a bizonyos kukucskálót! Üdv:István | |||||
romsitsa | Adatlap | 531894 | 2013. április 24. 10:12 | ![]() | |
Ha jól tudom akkor Ausf G-k a Donnál átadott kocsik voltak. Ha ki lehet deríteni, hogy ezeket mikor adták át (mikor kaptak esetleg további pótlást), akkor ezt az intervallumot össze lehet venni a gyártási szériákkal és lesz egy kb. 70-80 százalékos bizonyosság arról, hogy lehetett-e köztük kitekintő nélküli kocsi. Fénykép ilyen verzióról nem ismert. Üdv ad | |||||
Kamovos | Adatlap | 531832 | 2013. április 23. 12:10 | ![]() | |
Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy a Hasegawa Pz.Kpfv.IV G-hez a torony elején, Az ajtók előtt, nem adja a kukucskálót, és a torony elején a Gpu mellett jobboldalra sem. ez nem jellemző a Hasegawára. A képek alapján sincs mindegyiken. Ami Pz.Kpfv.IV G kocsijainkon ezek mindegyiken fent voltak? Üdv: kamovos Látom az előző kérdésem erős volt. :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 531658 | 2013. április 21. 12:43 | ![]() | |
Sziasztok! az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek információja arról, hogyMi volt a rendszáma és toronyszáma annak a PZ.KpfV.IV F1 kocsinak amivel Jónás Miklós Törzszászlós parancsnoksága alatt vissza tért a Dontól? Üdv: Kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 531394 | 2013. április 16. 20:14 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm az eddig kapott segítséget! Üdv: kamovos | |||||
Bogesz | Adatlap | 531361 | 2013. április 16. 06:10 | ![]() | |
Igen, ő tizedes. | |||||
romsitsa | Adatlap | 531350 | 2013. április 15. 21:20 | ![]() | |
Neked irtam, bocs. Szóval jobb. | |||||
romsitsa | Adatlap | 531349 | 2013. április 15. 21:19 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 531346 | 2013. április 15. 21:04 | ![]() | |
Köszi,ez jobb,vagy bal oldalt van?Össze szerelési nélkül csinálom!A "vigyori" káplár lenne? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 531327 | 2013. április 15. 18:18 | ![]() | |
A toronyajtó mögött, ahová a szalagantennát is bekötötték. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 531322 | 2013. április 15. 17:45 | ![]() | |
A 40M-ről nem mernék nyilatkozni, mert nincs róla annyi kép. A 39M-nél valamelyiken látszik a világos folt, így valószínű, hogy egyes kocsikon az antennát is terepezték. Máshol viszont a terepszínű kocsikon sem látszik az antennán plusz szín. Üdv ad | |||||
Bogesz | Adatlap | 531292 | 2013. április 15. 10:53 | ![]() | |
Köszi. Gondolom ugyanez igaz a parancsnoki kocsiknál is. És a 3 színű foltos kocsiknál? Foltozták az antennákat is? Némelyik képen mintha foltos lenne az antenna is. Pl. Pc-140-nél. | |||||
lacipapa | Adatlap | 531289 | 2013. április 15. 09:15 | ![]() | |
Szervusztok! Kérdezem a hozzá értőktől,hogy: -Toldi II-eseken,hol van a bot antenna elhelyezve? -Toldi II-őn alkalmazták-e a kardos Turul ábrát(pl. az 1.lov.dd.pc.zlj 1941 Nyíregyháza)?Ilyen képeket nem találok. Üdv,Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 531288 | 2013. április 15. 09:13 | ![]() | |
Bogesz | Adatlap | 531276 | 2013. április 15. 06:55 | ![]() | |
Urak! Egy kérdés: a csatár Csabáknak milyen színű volt a keretantennája? Köszi, Bogesz | |||||
Elnar | Adatlap | 531213 | 2013. április 14. 12:23 | ![]() | |
Tehát minden löveges Toldi II, de nem minden Toldi II löveges? A löveg beépítésével egy időben készült a többi módosítás is? (fényszóró eltávolítása, plusz páncélzat...) Vagy az eredeti volna az A20 - Toldi I, átépített a B20 - Toldi IIa, a löveges a B40 - Toldi IIb, a nehéz proto meg a C40 - Toldi III? Ebben még logikát is látnék. | |||||
romsitsa | Adatlap | 531113 | 2013. április 12. 21:02 | ![]() | |
Emerick, Akkor a szabályzatokban is keverték az elnevezéseket? A nehézpuskás szerepel I. és A20 B20 elnevezéssel is. Udv ad | |||||
Emerick | Adatlap | 531112 | 2013. április 12. 20:39 | ![]() | |
Stét! Rádiós Toldit észrevenni elég nehéz, szinte nem is lehet. Azok a parancsnokik. A Toldi I és II harckocsik eredetileg gyártási elemekben különböztek (és két gyártási sorozatról van szó.), mind nehézpuskás volt. A Toldi II-k egy része lett aztán átépítve lövegessé és lettek Toldi IIA-k. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 531111 | 2013. április 12. 20:25 | ![]() | |
Parancsnoki Toldit honnan lehet felismerni? Nem olvastam még ilyenről. Arra te sem tudsz választ adni, hogy ha H-380-tl kezdve elvileg Toldi II-k vannak, akkor miért látok nehézpuskás járműveket H-4xx sorozatban is még? | |||||
Emerick | Adatlap | 531108 | 2013. április 12. 20:12 | ![]() | |
Stét! Van itt minden... De egyet fűznék hozzá: Toldi IIA = 40mm-es löveggel ellátott, átépített Toldi II-k. Toldi típusok kronológiában: -Landsverk L-60 -Toldi I -Toldi II -Toldi I egészségügyi -Toldi parancsnoki (híradós) -Toldi III vas proto -Toldi IIA (löveges) -Toldi I és II orvosi -Toldi vadászpáncélos (Toldi I alváz) I. | |||||
lacipapa | Adatlap | 531091 | 2013. április 12. 17:32 | ![]() | |
Igen én is így gondoltam,csak nem jól írtam. Üdv,L. | |||||
romsitsa | Adatlap | 531088 | 2013. április 12. 16:36 | ![]() | |
Laci, a Toldi II-nél a torony ugyan akkora mint a nehézpuskás kocsinál, csak egy dobozt szereltek a hátuljára ellensúlynak, a löveg megnövekedett tömege miatt. Nagyobb tornyot a Toldi II-hoz terveztek, de azt nem gyártották. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 531086 | 2013. április 12. 16:28 | ![]() | |
A szabályzatokban ezekkel a nevekkel találkoztam: Fegyverzeti teljességi utasítás 38 M. Toldi könnyű harckocsi A 20, 38 M. Toldi könnyű harckocsi B 20 és a 43 M. Toldi könnyű harckocsi egészségügyi 20 részére Anyagismeret és kezelési utasítás : 38 M. "Toldi" könnyű harckocsi hk. I. és II. Itt a II. a löveges kocsi. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 531085 | 2013. április 12. 16:24 | ![]() | |
Hali, úgy rémlik, de ez persze nem tuti, hogy rendszámokat a legyártandó kocsik számához mérten, tömbökben adták ki. Pl: 200-250-ig fenntartották a Nimródok helyét aztán jött megint Turán vagy bármi. Üdv ad | |||||
Elnar | Adatlap | 531083 | 2013. április 12. 16:23 | ![]() | |
Köszi. Akkor jól tudom. És az ilyen "Toldi IIa" meg ilyesmik nincsenek. Viszont akkor még mindig nem értem, hogy miért lehetnek Toldi I-esek a II-eseknek kiadott számokon. | |||||
romsitsa | Adatlap | 531082 | 2013. április 12. 16:18 | ![]() | |
Hali, Toldi I a nehézpuskás kocsi. Toldi II a löveges. Toldi III a löveges erősített páncélzatú, megnövelt tornyú (lett volna). A hivatalos nevük a gyártási szériák alapján Toldi A20: első széria (nehézpuskás) Toldi B20: második széria, legfeltűnőbb különbség a botantenna. Elvileg a Gebauert is hevederesre cserélték így a torony tetején nem volt többet szükség a gp. tár süvegére, de a fotók alapján ezt nem szerelték le, csak a löveges kocsiknál. Toldi B40: löveges kocsi Toldi C40: (azt hiszem, de ez nem tuti) Toldi III. Üdv ad | |||||
lacipapa | Adatlap | 531081 | 2013. április 12. 16:15 | ![]() | |
Ezeket nevezték Toldi I (Toldi A20) és Toldi II (Toldi B20),tehát a fegyverzetük a 20mm-es nehéz puska.A "könyv" szerint. | |||||
lacipapa | Adatlap | 531080 | 2013. április 12. 16:12 | ![]() | |
A "könyv" szerint,'40-ben a gyenge német torziós rugókat cserélték,erősebb magyarra és módosított R-5a rádiókat kaptak,bot antennával.Ezeket is II-nek jelölték. L. | |||||
Elnar | Adatlap | 531078 | 2013. április 12. 15:59 | ![]() | |
A félköríves rács az fényszóró. Igen, ezeket is ismerem. De vannak egyéb dolgok is, mert olvastam Toldi IIa-ról b-ről és c-ről is. Máshol meg a b-t használják a II helyett. Jó lenne ezt letisztázni. | |||||
lacipapa | Adatlap | 531073 | 2013. április 12. 15:46 | ![]() | |
És a Toldi II-nek a homlok páncélon nincs az a félköríves rács.Csak kettő tégla alakú fedő lemez és a torony hátúlja is nyújtottab volt,hogy férjen a löveg a hátra sikláskor. L | |||||
Elnar | Adatlap | 531060 | 2013. április 12. 13:56 | ![]() | |
Én itt. Bár azt egyre kevésbé értem, hogy elvileg H-382-től Toldi II-esek vannak, mégis látok Toldi I-eket is bőven 400 fölött. (ugye az I és a II közt a legszembetűnőbb különbség a nehézpuska és a 40 milis ágyú? Vagy nem minden nehézpuskás volt Toldi II?) | |||||
lacipapa | Adatlap | 531044 | 2013. április 12. 10:10 | ![]() | |
Köszi,a táblázatból én is beazonosítottam.Hol látsz rajta rendszámot?Kinéztem a szemem,de nem találom. Laci | |||||
Elnar | Adatlap | 531037 | 2013. április 12. 08:56 | ![]() | |
H-384, ha minden igaz (esetleg H-404), bár ez terepezett. 1. lovas hadosztály, pc. zászlóalj, 1. század, és ha jól látom a pontot a vonalka mellett, akkor a ProModellArchív szerint századtörzs. A másik kép ugyanabból a sorozatból, de másik járművet mutat, csak a jelzések miatt tettem fel. (a képek ebayről vannak) | |||||
romsitsa | Adatlap | 531030 | 2013. április 11. 22:32 | ![]() | |
Szia, igen. A fekete-fehér hadijel bevezetésével a rendszámot fehér alap nélkül kellett felfesteni. Udv ad | |||||
lacipapa | Adatlap | 531024 | 2013. április 11. 21:03 | ![]() | |
Úgy érted,hogy csak fel festették a rendszámot? L. | |||||
lacipapa | Adatlap | 531023 | 2013. április 11. 21:02 | ![]() | |
A kutakodás alapján,találtam olyan rendszámokat,hogy a H és a pajzs,hol alul,hol felül volt a hátsó táblán.Ez hogy lehetett? Laci | |||||
romsitsa | Adatlap | 531020 | 2013. április 11. 20:21 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 531018 | 2013. április 11. 19:49 | ![]() | |
Köszi,ez nagyon jó.Az első képen az 1.lovasho.pc.zlj 1943-45,jelzése van a jobb sárvédőn,de a bal oldalit nem tudom kinézni.Olyan képed volna,amelyiken látszanak az össz. jelzések esetleg még a rendszám is? Laci |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Ez egy francia 8x8 páncélautó kicsit későbbről, de hasonló az elrendezése és elég jól látható a képeken.
www.primeportal.net/apc/robert_de_craecker/panhard_ebr_90_mod.f1/