/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
mirazsmarci 362036 2010. október 25. 21:59
Válasz erre
Szerintem meg nem szabad ennyire az amerikai technikára hagyatkozni, mert megbízhatatlanok, és egy esetleges konfliktusban nem a mi oldalunkon állnának (mármint az USA). Inkább Szuhojokra lenne szükség, a jövő amúgy is a világ keleti oldalának áll (oroszok, Kína, India, és az arabokat még nem is említem).
Nyugger 362034 2010. október 25. 21:58
Válasz erre
MiG-21UM-0565
MiG-21UM-0565

Szevasz Búza,
Első lépésként megvesszük a Vándor Karesz könyvének 2. kötetét,majd a MiG-21-es típus aktuális kérdésein belül megbeszéljük, hogyan is tudnánk végre jó és hiteles rajzokat készíteni a festésí variációkról. Aztán már 'csak' a verziók magyarországi történetét kell megírni. Ez utóbbi sokkal egyszerűbb, szerintem. Addig is eldöntendő,
hogy a csatolt képen /MiG-21UM-0565/ csak elmaszatolták a csillagot az ék felfestése előtt vagy mi a manótól ilyen a szárny alsó része?
búza 362032 2010. október 25. 21:14
Válasz erre
Szia Nyugger!
Légyszives menj vissza az offokhoz is!
Üdv: Búza
p-51 362017 2010. október 25. 19:41
Válasz erre
Halálcsillag...
3 x-wing fighter simán kinyírja a halálcsillagot.
Kell venni 3 x-wing fightert
romeo 362016 2010. október 25. 19:31
Válasz erre
Mi-35P
Mi-35P

Ez itt a modernizált Mi-35P.
Freddy 362005 2010. október 25. 18:09
Válasz erre
Jó, hát ha a közeljövőben háború lesz, végtelen pénzünk van és végtelen szintű technikát megvehetünk, akkor a Halálcsillag a nyerő választás:)
sulyid 362003 2010. október 25. 18:01
Válasz erre
Tudod én számolok vele hogy a közeljövőben kitörhet 1 háború így szerintem szükségesek a nehézvadászok a légtér védelmére és kiegészítésnek / vadászbombázónak a f16-osok.
Freddy 362001 2010. október 25. 17:54
Válasz erre
(Túljutva az egész kérdés reálisannézve-hánylélegeztetőgépet-akkoraGripentdobjukki-álmodikanyomor-faktorán:) Nagy teljesítményű vadászgép szerintem fölösleges, az F-16-osok simán ellátják a légtér védelmét is.
sulyid 361999 2010. október 25. 17:43
Válasz erre
Ha már magyar és légierő akkor ide is kiírom az én elképzeléseimet a magyar légierőről:)

"Ha én lennék a hadügyminiszter kb így nézne ki a magyar légierő:

Pápa:
– 3 db c17 ( mint a valóságban ).
– 14 db F15A/B amelyek közül 2+2 mindig keszit ad.
– 4 db mi 17-es kutató/mentő helikopter melyből 2 ad keszit.
Taszár:
– 8 db f16 block 30/32-as/-es persze modernizálva.
– Javító és berepülő üzem a légierő számára.
Kecskemét:
– 20 db f16 block 30/32 (természetesen ezek is modernizálva) 2+2 keszit ad.
– 4 db BAE Hawk kiképző gép.
– 2 db mi 17-es kutató/mentő heli.
Szolnok :
– 24 db Mi-24 SuperHind Mk.V
– 12 db Mi 17-es agyon modernizálva és nyugati elektronikával.
– 6 db Embraer Tucano.
– Ja és még 4-6 db kiképző és futár heli.

Az f15-ösök látnák el az ország légterének védelmét.
Az f16-osok lennének a vadászbombázók melyek háború esetén támogatnák a csapatokat.
A Embraer Tucanok és a Hawk-okon képeznék ki a pilótákat. "

Szivesen várom a véleményeket:)
romeo 361998 2010. október 25. 09:29
Válasz erre
ambasa 361997 2010. október 24. 22:19
Válasz erre
Üdv!

Elképzelni mindent lehet, de pont ezek azok a gépek, amelyet sem megvenni, sem üzemeltetni nem tudnánk szerintem és nem tudásbeli okokból. A Fennec talán kivétel.

Ha a realitások talaján akarunk maradni, akkor nagyjából használt Bell 206, MD-500, Ecureuil, Bo 105, A109 jöhet szóba. Ezek megvásárlása felújítással is elfogadható áron belül maradna, és az általad ajánlott gépek közül egy árából bőven kijönne a minimálisan kívánatos 4-6 darab. Ha megnézem a használt helikopterek piacát egy általam megnevezett gép 0,5-1,3 millió Euró között kapható, ez felújítással együtt legyen 2 millió, de ha azt számolom, hogy az albánok 12 darab ex Heer Bo 105-öt kaptak felújítással együtt 10 millió Euróért 2006-ban, miközben az általad ajánlott gépek új ára 20-30 milliónál kezdődnek, talán jelen helyzetben jobb lenne beérnünk, valami egyszerűbbel, mint ezekkel a csodamasinákkal.

TG

TG
Samee 361996 2010. október 24. 22:16
Válasz erre
És még logisztikai szempontból sem lennének rossz választás, ugyanis polgári változataikat rendszeresítették a mentősök. Mondjuk aztán ki tudja h mekkora a rendszerazonosság.
romeo 361995 2010. október 24. 21:35
Válasz erre
eurocopter_ec635_3
eurocopter_ec635_3
0369134
0369134
EC645 DTN
EC645 DTN
AS550 Fennec light military helicopter
AS550 Fennec light military helicopter
06c7dcde-d3db-4ec5-9a93-99950a29380c.Full
06c7dcde-d3db-4ec5-9a93-99950a29380c.Full

A Robinsonok helyett el tudnák képzelni többrendeltetésű helikoptert is (oktatás, tűztámogatás, felderítés, tűzvezetés, futárfeladatok).
Pl.: EC-635,-645,, FENNEk stb.
ambasa 361994 2010. október 24. 21:02
Válasz erre
Üdv!

Ez nem elvetendő ötlet, bár szerintem a Honvédségnek nem csak kiképzésre van szüksége könnyű helikopterekre, hanem futárfeladatokra is. Ezért szüksége lenne valamilyen gázturbinás könnyű helikopterre, de abban egyet értek, hogy erre nem az R-44 a legmegfelelőbb választás (mondjuk azt sem gondolom, hogy a mai csoda glass cockpit és hasonló méregdrága gépekkel kellene kielégítheti a realitások talaján maradva ezt az igényt).

TG
romeo 361993 2010. október 24. 20:48
Válasz erre
Üdv!

Én az alapkiképzést repülőgépre és helikopterre külsős céggel végeztetném, így meg lehetne szabadulni a harcászatilag semmit sem érő Jak-52-es gépektől is.
ambasa 361992 2010. október 24. 19:29
Válasz erre
Üdv!
A mellett, hogy én sem tartottan jó döntésnek a Robinsonok beszerzését, de szerintem mielőtt itt egyesek örömtüzeket gyújtanak ezzel kapcsolatban, gondolják végig, hogy tartok tőle ez nem azt jelenti, hogy komolyabb könnyű futár/kiképző gépet rendszeresít a MH, hanem azt, hogy semmilyent, és továbbra is a Mi-17-ek értékes üzemóráját fogjuk pazarolni olyan feladatokra, amelyre egy jóval olcsóbb üzemköltségű gép is megfelelne. Úgyhogy ez szerintem igen csak piruszi győzelem.

TG
ronnyfrown 361991 2010. október 24. 18:04
Válasz erre
En ismerek olyat aki R44-rol ment Mi-8-ra. A tipust az ukranoknal csinalta. Elmondasa szerint az egyetlen kihivas a kapcsolok es a muszerek orosz feliratozasanak a megtanulasa volt.
sulyid 361990 2010. október 24. 17:59
Válasz erre
Ugyan én nem vagyok szakmabeli de az apám mi-8-as majd később mi-2-es szerelő volt és ő azt mondja hogy a r44 az tökéletes kiképző gép lenne.
Horvath_Balazs 361989 2010. október 24. 17:36
Válasz erre
Én sem bánom, de mindenesetre kíváncsi lennék egy szakmabeli személy (mondjuk egy helikopterpilóta) véleményére is. Vajon mennyire felelt volna meg az R44-es alapkiképző gépként, tudva azt, hogy utána a növendék a Mi-8, Mi-17, Mi-24 típusok valamelyikén folytatta volna a repülést?
romeo 361988 2010. október 24. 16:23
Válasz erre
Üdv! Örülök, hogy nem lesz Robinson!
juge75 361984 2010. október 23. 06:23
Válasz erre
Mert nincs két egyforma festésű gép.
Horvath_Balazs 361983 2010. október 22. 21:39
Válasz erre
Nyugger 361982 2010. október 21. 19:27
Válasz erre
Vajh mennyi lesz a felmondott szerződés - rendelés miatti kifizetés ?
rod666 361981 2010. október 21. 13:42
Válasz erre
Az ellenség félrevezetése céljából. :)
romeo 361980 2010. október 21. 12:47
Válasz erre
De akkor miért véltoztatták a kiképző század nevét Vegyes Repülő Kiképző Századra?
Nem az miat, hogy vegyes, Jak-52 és Robinson R-44 géppark lesz?
pilotka 361979 2010. október 21. 10:31
Válasz erre
Nem lesznek magyar Robinsonok...! (pszt...tudom!)
Daala 361978 2010. október 21. 09:18
Válasz erre
Szerintem soha.
romeo 361977 2010. október 21. 08:48
Válasz erre
Mikor lesz már fotó magyar felségjelű Robinsonról?
Üdv!
romeo 361976 2010. október 18. 19:33
Válasz erre
Mi-24
Mi-24

Érdekes a 70-es a Mi-24 oldalán.
Üdv!
Freddy 361975 2010. október 17. 22:58
Válasz erre
Üdv!

MisterCraft RWD-8a ,,Magyar recon" készlet megvan valakinek?
Két szett oldalszámot adnak hozzá, egy fehéret és egy feketét, azzal a szöveggel, hogy a források alapján nem lehet eldönteni.

Namost ha ez a két lehetőség van, akkor szerintem el lehet: a Bonhardt-Sárhidai-Winkler könyvben van két nem túl acélos fotó is a gépről, amiken a felségjel fehérje elég jól kivehető, az -elvileg- ugyanolyan fehér szám helyén viszont nem látszik semmi. Ez alapján szerintem a fekete lesz a jó.

Van-e, aki esetleg máshogy tudja? Honnan vehették a fehéret?
romeo 361974 2010. október 17. 18:45
Válasz erre
Mi-8T,  6215
Mi-8T, 6215

Üdv!
Horvath_Balazs 361973 2010. október 17. 14:21
Válasz erre
Köszi szépen a fotókat, számomra ezek igazi kincsek!
romeo 361972 2010. október 17. 13:33
Válasz erre
01
01
02
02

mi-8t
romeo 361971 2010. október 16. 18:09
Válasz erre
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5
LogicalDecision10_5

Botrányos, hogy a macedón légierő(!) már modernizálta a mi-24-eseit, mi meg nem.

forrás: legiero.blog.hu/2010/10/15/logikus_dontes_2010_ben
romeo 361970 2010. október 16. 17:01
Válasz erre
Üdv!

2 dokumentumfilm Mi-24, Mi-8, Mi-17 helikről, sok Magyar Néphadsereg retro bejátszással.

Mi-8: www.honvedelem.hu/media/item/371/-szallito-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis
Mi-24: www.honvedelem.hu/media/item/370/-harci-helikopterek-mh-86-szolnok-helikopter-bazis
Horvath_Balazs 361969 2010. október 15. 06:37
Válasz erre
romeo 361968 2010. október 14. 23:44
Válasz erre
Mi-8T  MN
Mi-8T MN

Sajnos a számot nem látni jól.
romeo 361967 2010. október 14. 23:43
Válasz erre
A miniszter emlékeztetett arra, hogy az előző kormány kilépett a helikopterfelújításra vonatkozó, úgynevezett vilniusi többnemzeti kezdeményezésből. Nyáron az új kormány úgy döntött, hogy Magyarország visszalép ebbe a kezdeményezésbe. Ennek köszönhetően hét felújított helikopterhez jut az ország, 2012-től pedig három darab szállító helikoptert fog Afganisztánba telepíteni

Üdv!

forrás: www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebb-hirek/martonyi-ki-kell-epiteni-az -europai-raketavedelmet.html
Lacy 361966 2010. október 2. 18:29
Válasz erre
Sziasztok, nem tudom volt-e már:
www.youtube.com/watch
Levix 361965 2010. szeptember 24. 18:10
Válasz erre
farkas469 361964 2010. szeptember 13. 11:01
Válasz erre
Szentkirály cd
Szentkirály cd

Hali!
eladó 1 Szentkirályi Cd (Mi8-18-24+ P:G:böl szármozó rajzokkal Mi-8-17
ára: 1800.-
farkas469@gmail.com
Horvath_Balazs 361963 2010. szeptember 1. 18:13
Válasz erre
Gondolom, majd ha megkapják a katonai jelzéseiket. Egyelőre Budaörsön pihennek, ha jól tudom.
romeo 361962 2010. szeptember 1. 15:04
Válasz erre
Mikor lesz már végre nyilvános fotó magyar katonai R-44 Robinsonról?
romeo 361961 2010. augusztus 16. 22:37
Válasz erre
Üdv Weizi!

Akkor talán kivonták őket.
Weizi 361960 2010. augusztus 16. 22:19
Válasz erre
Szia Romeo!
Én idén már nem láttam egyet sem!Eddig!
Még repnapon sem,pedig ott volt sürgés-forgás!
romeo 361959 2010. augusztus 16. 21:59
Válasz erre
tn_800x600_449673_33350_ATZ105
tn_800x600_449673_33350_ATZ105

Tisztelt Repülő Műszakisok!

Szeretném megkérdezni, hogy használatban van-e még az ATZ-10,5 MAZ5334 üzemanyagtöltő gépkocsi Kecskeméten?
Köszönöm!
romeo 361958 2010. augusztus 13. 23:06
Válasz erre
Köszi!

Ennyire részletesen nem hallottam a dologról.
ambasa 361957 2010. augusztus 13. 07:20
Válasz erre
Üdv!

Nem egészen, illetve attól függ kire gondolsz? Ez egy kitből a PG/DRRT-ben összerakott S-52 Hummingbird, amit a cég el akart adni többek között a Honvédségnek is. Csak hogy akkor még rendszerben volt a Mi-2 ami feleslegessé tette ezt. Ráadásul a gép motorja sem volt igazán alkalmas egy helikopter meghajtására.

Magáról a gépről, a DRRT egyik igazgatójának a tollából még cikk is jelent meg. Ezzel párhuzamosan volt ugyan itt próbálkozás az EXEC típusú helikopterekkel is amelyből ha jól emlékszem (ha nem majd kijavítanak) kb 2-3 db épült.

TG
romeo 361956 2010. augusztus 12. 21:43
Válasz erre
Kolibri
Kolibri

Állítólag honvédségi oktató helikopternek szánták a 90-es években.
Üdv!
Monox 361955 2010. augusztus 8. 15:21
Válasz erre
Talán az egyszerűbb adminisztráció miatt kicserélték az adott rendszámú jármű két rendszám közötti részét...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.