<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
rod666 | Adatlap | 665342 | 2019. november 14. 08:02 | ![]() | |
Esetleg egy korrekt átalakító 1:72-ben az Italeri maketthez? A Kora-féle nem annyira jó... | |||||
Planes | Adatlap | 665324 | 2019. november 13. 18:15 | ![]() | |
Tervbe van egy német,egy svéd és talán a polgári verzió. P | |||||
sanyi | Adatlap | 665322 | 2019. november 13. 18:08 | ![]() | |
Ejha! Ez igen! "Szerencsére" nem érdekel, mert 48-as, de tudom, hogy ez aztán a hiányzó makett! Még 72-ben sincs normális Ju-86, 48-ban meg főleg... Szerintem Luftwaffe gyűjtők is felfigyelnének rá, ha adnátok pl. "németül". | |||||
Planes | Adatlap | 665319 | 2019. november 13. 18:01 | ![]() | |
A decemberi rebekán egy festetlen összerakott példány, és az alkatrészek bemutatásra kerülnek. P | |||||
SZIGNAL | Adatlap | 665318 | 2019. november 13. 18:01 | ![]() | |
Hű! Ez igazán érdekes és ismervén a munkásságát minden szempontból egy "igazi" makettet láthatunk.A dobozért külön gratuláció igen vonzó.A megjelenés időpontja és az árfekvés publikus már? Respekt! Szignal | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 665317 | 2019. november 13. 17:49 | ![]() | |
Le a kalappal! Egy példányra majd vevő lennék. | |||||
Planes | Adatlap | 665316 | 2019. november 13. 17:40 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 661583 | 2019. július 24. 12:59 | ![]() | |
Ne higgy a makettgyártóknak, hülye mind... :) A HFC-ben a fölülnézet a V.105-nél egyértelműen a V.164-hez tartozik. Gondolom volt némi üres hely... :) Ami a világos foltokat illeti lehetnek szürkék, sárgák, vagy alu színűek...Nagyon is benne van a pakliban hogy nem festették telibe az egész törzset Üdv VIktor | |||||
pmheros | Adatlap | 661578 | 2019. július 24. 10:38 | ![]() | |
Üdv! Megvan(, mindkét kötet). Figyelmesebben átlapozva már lehet megtaláltam azt a másik kettőt. Az említett kiadvány 87. oldalán egy kötelék középső gépét vélik a V.105 -nek azonosítani. Biztos az eredeti képük jobb minőség, mert biza nekem a könyvből az oldalszám törzsön léte is alig azonosítható. Viszont ha tényleg a V.105, akkor bizony a felülnézet illusztrációja a 99.oldalon nem ezen kép alapján készült, hibás. Ha elfogadom V.105 -nek, akkor viszont a légcsavarkúpot is fémes színűen hagynám inkább a kép alapján. Van még a könyv 36.oldalán egy kép ugyanerről a hármas kötelékről, de ott még nem nevezik számon a gépeket, illetve a rálátási szög hasonlósága okán sem nyújt többlet információt a fotó, ellenben 1938 végét írnak mellé. Az előző kommentembe betett kép készítéséhez pedig 1939 elejét határoznak meg. Ha már forrás: a könyvbe készített illusztráció alatt megemlítik a G.1101 kék színt alulra. :( Feltehetőleg az AZ Modelnek is a HFC lehetett az ihletője, mert mind a felső kamuflázs folt elrendezését, mind az alsó kék színt, ugyanolyanra adja meg az AZ7613 készletük dobozának hátulján. Én Kovács Béla tollából olvastam, hogy: „Az új terepszínt a régi ezüst védőfestésre fújták fel, de az alsó felületeken az ezüst festés megmaradt, bár a törzsön majdnem körbeért.” A kérdéseim is ezért lettek ilyenek. Ezek alapján akkor én is erősen hajlok az alsó felületek Alu szinére. Az a bizonyos felső szürkének gondolt szín a V.105 -ön lehet a korábbi ezüstös felület felülfestetlenül? Üdv.: pmheros | |||||
Podva | Adatlap | 661575 | 2019. július 24. 08:43 | ![]() | |
Szia A V.105-öt illeti a fotó valószínűleg 1939 elején készült el. A HFC-ben van róla több is, ha nincs meg majd segítek. Ami a festését illeti, az valószínűleg 1938 októberének elején készült el, az alegységeknél bázisrepterenként külön-külön, egymástól elszeparált módon. Emiatt ebben az időszakban a festés a színek a felhordás módja jellemző is az adott alakulatra. Ebből az következik, hogy amennyiben volt is szabályozás a felvitel módjára, az alkalmazandó festékekre, színekre, azt feltehetően a lehetőségek korlátozott volta miatt nem tudták minden esetben betartani. Így pontos leírást adni a színekről is nehéz... Pár dolog azonban a korabeli dokumentumok alapján nyilvánvaló, leírom hátha segít a döntésedben: 1 1938 júniusától a G-55 utasítás a hadianyagok színfoltos festésére(repülőgépek esetén is) a Gesztenyebarna, Szürkészöld, Piszkossárga szerepelnek. (kb: RAL6003, RAL8019 RAL7028) Nyilvánvalóan, ezt a rendelkezést nem minden esetben tudták betartani. (Ezt a színhármast, könnyűfém színként már 38 októberétől szállította a honvédség beszállítóinak a Krayer festékgyár) 2 A világoskék színt, más néven Krayer G.1101-et először 1939 augusztusában szállította a Krayer... ami nem jelenti ugyan hogy a honvédség, ill. a légierő egyéb forrásból nem szerezhette be, de érdekes tény, hogy a V.105 lefotózásénak idején, nincs utalás sehol világoskékre...Valószínűleg tehát maradt az alu. 3 Az egyetlen 1938-39 fordulóján igazoltan zöld, szürke, barna, világoskék álcázófestéssel az MKHL-ben szolgálatot teljesítő repülőgéptípus a német eredetű gyári festést viselő Ju 86 volt. Ami a V-164-et illeti a fotó róla a sárga jelzésekből ítélve 1941 közepe után készülhetett... Az oldalszám mintája szerint valószínűleg egy nagyjavított újrafestett gépről van szó... A CR.32-ket Győrben az MWG-ben nagyjavították, ahol a WM-21 gyártása is folyt... Ezen gépek gyári festését ismerjük. Nem kizárt hogy az ott nagyjavításon lévő V.164 is a "szokásos" magyartarka színnégyest viselte. Üdv Viktor | |||||
pmheros | Adatlap | 661573 | 2019. július 24. 06:20 | ![]() | |
Üdv! Volna valakinek esetleg több fotója a V.105 gépről? Aki a témában jobban járatos, az megtudná mondani milyen lehetett az alsó festés? Mert ezen az egy képen nem igazán látszódik a világosabb alsó festés. Éppen csak alá volt kanyarintva a felső álcaszín, vagy mélyebben lehetett festve? Esetleg részlegesen, mint ahogy az orra állt V.164 -nél a motor alsó burkolatai erősen elkülönülnek sötétségben a hátrább lévő törzs alsó szakaszaitól. Ráadásul mintha a farok alján is lenne egy sötétebb folt. Az alja már megkapta a világoskéket, vagy maradhatott alu színű ? Esetleg mint a V-256 Cr.42-nél szárny alja kék, miközben a törzs alja Alu? Előre is köszönöm! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661550 | 2019. július 23. 09:54 | ![]() | |
Szia Sándor! Köszönöm szépen! A csatolt fotó az egyetlen, ami a kezembe került és látszik rajta a kameranyílás, a szárnyközép részen. Eddig benéztem a rajzot, azt gondoltam a 8-as alatt a szárnykilépőél van, ezért kizártam, hogy ott lett volna a fényképezőgép. De a szárny még bőven hátranyúlik, úgyhogy tényleg, lehetett ott. Az üzemanyagtartály rossz hír. Az ablak miatt ki kellene dolgozni.. Vajon hogyan nézett ki a tartály? Mint a He-46-ban, lekerekített szélű téglatest? Köszönöm! | |||||
Planes | Adatlap | 661541 | 2019. július 22. 19:17 | ![]() | |
Szia! A bomba tár helyén üza. tartály volt.Talán a Tanárúr rajzán 8 as számmal jelzett valami lehet a kamera helye.A fotón is úgy látszik hátrébb van az ablak a bombatárnál. Üdv.! P | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661538 | 2019. július 22. 17:52 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm szépen Zoli, Varjúbácsi! Úgy tűnik, hogy a magyar gépeken a fényképezőgépet a bombatár helyére építhették be. A rajzok, fotók alapján nem nagyon fért el máshová... Erről van esetleg infója valakinek? Köszönöm! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 661472 | 2019. július 20. 21:28 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 661431 | 2019. július 19. 22:11 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 661418 | 2019. július 19. 12:17 | ![]() | |
Szia Viktor! Köszönöm szépen! Lehet, hogy félreérthetően írtam. Nem a könyv gáz, az nagyon jó. Az gáz, hogy bár nem túl rég olvastam, megfeledkeztem arról, hogy vannak benne infók a He-70-ről. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661417 | 2019. július 19. 12:15 | ![]() | |
Szia Sándor! Köszönöm! Bocsánat, vicc volt természetesen, de legalább kiderült, hogy nézed a topikot. : ) Nincs esetleg fotód vagy jó rajzod a gép lövészállásának belsejéről, a törzs aljáról, szárnyak alsó felületéről? | |||||
Podva | Adatlap | 661384 | 2019. július 18. 16:32 | ![]() | |
Szia Marci A Szalai Viktor rajzok a talán tényleg a legjobbak. Színhelyesek is voltak eredetileg, hogy a nyomdai utómunka milyen lett azt nem tudom. Arra figyelj majd, hogy akár a He 46-oknál itt is kétféle festés létezett, volt egy korábbi feketesztámos, és egy későbbi sárgaszámos. Üdv Viktor | |||||
Planes | Adatlap | 661374 | 2019. július 18. 05:13 | ![]() | |
Szia! A géppuska 36M Gebauer. A megalkotó Gebauer Ferenc után. P | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661372 | 2019. július 17. 22:58 | ![]() | |
Szia Viktor! Köszönöm szépen! Szürkén jöttek? Melyik árnyalattal? A hason is a RAL7005 volt? Eszembe jutott, hogy megvan a Légi térképészet története Magyarországon c. könyv,csak pár hete olvastam el és már meg is feledkeztem róla, nagyon gáz...Na szóval ebben van pár Szalai Viktor grafika, a 410-es felül zöld-barna-sárga, alul szürke. Van egy másik grafika is erről a gépről, ezek szerint több fotó is létezik. Ezen felül a tarka hármas, alul kék, jugó hadjáratos sárgázások, sárga lajstrom. Van egy érdekes grafika a 401-ről. Felül a tarka hármas+sárga, alul kék. Az összes grafikán a Kleiderbauer géppuska van, akkor gondolom az összesen ez lehetett. Köszönöm! Üdv | |||||
Z63 | Adatlap | 661371 | 2019. július 17. 22:55 | ![]() | |
Szia tyim! Grafikában már sokkal előrébb járunk! Kérdezd Szalai Viktort! Itt jutocsa néven szerepelt. | |||||
Podva | Adatlap | 661336 | 2019. július 16. 21:54 | ![]() | |
Szia igen, furcsa... Szürkén jöttek, 38 őszén amikor álcázták őket a sárga zöld és barna volt előírva...talán az alap szürke maradt meg itt-ott felül... világoskék nem volt csak 39-40 től... Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 661332 | 2019. július 16. 17:54 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy elfogadott elgondolás vagy esetleg ez tény, hogy az F.410/411-es He-70K gépeken volt 4. szín a felső felületeken, ahogy a grafikán szerepel? Valóban úgy tűnik a fotóról, mintha két világos árnyalat lenne a 410-esen. Ha igen, ez milyen szín lehetett? A grafikán az RLM68 furcsa. Másik kérdésem, hogy vajon az összes He-70-en lecserélték az MG15-öt Gebauer géppuskára a lövészállásban? Egyetlen fotót találtam, ahol látszik a géppuska és az Gebauer. Köszönöm szépen! Ja, és ha van jó fotója valakinek a belső térről, kérem ossza meg legyen kedves : ) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660272 | 2019. június 10. 10:07 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 660263 | 2019. június 9. 22:28 | ![]() | |
Szia Marci! A méretet azért kérdem, mert a Sanyi 48-ban építette. Neked is van vákuumos Weihéd? :-) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660252 | 2019. június 9. 10:54 | ![]() | |
Szia Zoli! Somogyi Laci esztergálta Nagy Sanyinak is húszfilléresből. A méret elvileg jó. Majd ellenőrzöm, ha kéznél lesz a makett. Lehet, hogy 3D technológiával lenne a legjobb, legegyszerűbb. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
Z63 | Adatlap | 660241 | 2019. június 8. 18:06 | ![]() | |
Az érdekesebb típusok általában csak kevés embert érdekelnek, nincs benne nagy üzleti potenciál. Húszfilléresből ki tudom esztergáltatni a Somogyi Lacival, de a méret jó lesz? Szerintem beszélek a Rácz Robival (Rescue Models), 3D-ben megrajzolja és kinyomtatja, majd leöntjük. Gebauert is lehet nyomtatni. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660239 | 2019. június 8. 16:57 | ![]() | |
Sajnos a legérdekesebb típusokat sokszor elfelejtik gyártani a fröccsöntő makettcégek.. Zoli, a fogas géppuskasín megcsinálására van esetleg ötleted? Nagy Sanyi gépére egy 20 filléresből került kiesztergálásra. 20 fillérest találtam és teszek egy próbát proxxon kézifúróval. Ha nem sikerül a művelet, bajban leszek, nincs más ötletem. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660238 | 2019. június 8. 16:47 | ![]() | |
Köszi szépen Viktor! Az MPM prémium kategóriás készletéről van szó. Igazából a legkézenfekvőbb az egyik E-1 építése lenne, az lenne a legkönnyebb. A másik "megúszós" megoldás ez a felső lövésztorony nélküli G.250. Viszont Zoli Weihe anyaga megadná a lehetőséget az extra részletezésre, igazi ziccer, hogy az ember egy normál Ka-6-ot építsen. Pont ezt a képet nézegettem, amit linkeltél. A tömör orrburkolatot egyszerűbb lenne megcsinálni, mint a Ju-86-félét. Csak az a fránya fogas körív a Gebauer alatt, arra nincs ötletem. Pedig a He-46-on is meg kellene csinálnom. | |||||
Podva | Adatlap | 660237 | 2019. június 8. 14:54 | ![]() | |
A második fotót illusztráció képen raktam fel, az nem a G.250-es. Az valószínűleg egy győri gyártású futárgép, de látható rajta, hogy nem félgömb formájú a burkolat Üdv VIktor | |||||
Z63 | Adatlap | 660236 | 2019. június 8. 13:41 | ![]() | |
A Marci fotóján nincs megfigyelőállás, de a Viktor fotóján van. :-) Marci, te is mindig kiválasztod a legbonyolultabb darabokat! :-) | |||||
Podva | Adatlap | 660225 | 2019. június 8. 06:28 | ![]() | |
Szia Marci Ha elég neked annyi, hogy a fotók alapján én sem látok megfigyelőállást a törzs tetején, akkor megerősítem. :) A "tömör" orr-kupola, viszont nem pont olyan mint az Ikaria lövésztorony. Ez utóbbi funkciójából eredően szabályos félgömb, amíg az általunk használt elég szépen követi a törzs vonalát. Ha a Special Hobby C-jét építed, talán mérlegeld azt, hogy esetleg levágod a tömör orr elejét, és azzal zárod az oldalsó üvegezést Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 660216 | 2019. június 7. 14:37 | ![]() | |
Szia Viktor! Köszi szépen! Nem ismertem. Erősítsd meg légyszi, hogy nincs felső megfigyelőállás.:)) A tömör orrkúp ugyanolyan formájú, mint a német gyártmány átlátszó orrkúpja? Köszönöm! | |||||
Podva | Adatlap | 660215 | 2019. június 7. 14:20 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 660212 | 2019. június 7. 12:27 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy a képen szereplő G.250 lajstromú, FW-58K-6 típusú gép milyen szerkezeti jellemzőkkel bírhatott? Úgy tűnik a képről, mintha öszvér kivitel lenne, nincs hátsó-felső nyitott fülkerész. Vagy csak nem látszik a képen. Az orra vajon milyen lehetett? A változatra jellemző dupla oldalüvegezés, de tömör orrkúp? Igazából az oldalüvegezést sem látom az orron. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
sanyi | Adatlap | 659971 | 2019. május 30. 09:02 | ![]() | |
Szerintem is... No már csak azt kell kitalálni ,hogy milyen lehetett! :) | |||||
pmheros | Adatlap | 659968 | 2019. május 30. 07:13 | ![]() | |
Lila vonalakkal jelöltem a képen, hol van szerintem a nagyobb elkülönülő foltok közti határvonal. Üdv.: pmheros | |||||
romsitsa | Adatlap | 659965 | 2019. május 30. 00:14 | ![]() | |
Hogy lehet zöld? A farok jobb oldala egyértelműen világos foltos a trikolor mellett. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 659932 | 2019. május 29. 11:03 | ![]() | |
Safranek | Adatlap | 659496 | 2019. május 16. 20:38 | ![]() | |
Ok. Bár akkor az én monitorom v szemem csal. De a szárnyon és a törzsön (az ajtó felett) is foltnak tűnik. | |||||
pintair | Adatlap | 659493 | 2019. május 16. 18:37 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 659492 | 2019. május 16. 18:28 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 659491 | 2019. május 16. 17:58 | ![]() | |
www.modelarovo.cz/fiat-cr-32-chiri-1-72-az-model/ | |||||
Safranek | Adatlap | 659488 | 2019. május 16. 16:43 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 659472 | 2019. május 16. 12:05 | ![]() | |
Már láttam roncskutatónál egyszínű Ca-135-hőz tartozó roncsot, de nem tudok róla, hogy színazonosítás már megtörtént volna...De a lehetőség meg van, előbb utóbb oda tart majd hozzá valaki valamilyen színkártyát ..:) | |||||
sanyi | Adatlap | 659471 | 2019. május 16. 12:01 | ![]() | |
Szia! Nem érzel erős késztetést, hogy eladd nékem?:) Persze csak vicceltem, nagy ritkaság az tuti. | |||||
Freddy | Adatlap | 659468 | 2019. május 16. 10:42 | ![]() | |
És azt lehet tudni, hogy a zöld az milyen zöld? (Nekem van egy 72-es gyanta :), pár éve árulták a Bolyain) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 659454 | 2019. május 15. 19:36 | ![]() | |
Szia Sanyi, Eses Sanyinak talán van még eladó saját gyantapéldány. Ha nincs, akkor talán az Armada Makett klub asztaláról nem adták el azt a példányt, amit árultak Móváron. Belenéztem, nem voltak sárgulva az átlátszó alkatrészek, megépíthetőnek tűnt. | |||||
sanyi | Adatlap | 659453 | 2019. május 15. 19:16 | ![]() | |
Köszi ezt is! Akkor egyenlőre várok, hátha valahol mégis előkerül valami fotó. Mivel nincs 72-es Ca-135 a piacon, ráérek... |
<<< Vissza | Tovább >>> |