<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
vpe | Adatlap | 455536 | 2008. január 13. 18:46 | ||
sszabi | Adatlap | 455535 | 2008. január 13. 12:37 | ||
Üdv! Már megint szükségem van segítségetekre. A Mauretaniaról vagy a Lusitaniaról akartam képeket ill tervrajzokat keresni, de a gugli csak néhányat dobott ki.Ha tudna vki vmilyen linket küldeni ahol részletesen rajta van vmlyik haajó, annak nagyon hálás lennék. Hiába híresek vhogy nem találok róluk annyit mint a titanicról,nekem nagyon sokat segítenek az eredeti képek főleg h az alap makett néhol eléggé pontatlan... Sszabi | |||||
sszabi | Adatlap | 455534 | 2008. január 12. 20:38 | ||
Köszi Bill! | |||||
Bill | Adatlap | 455533 | 2008. január 12. 20:03 | ||
sszabi! A Gunze 1:350-es Lusitaniája egy minden téren első osztályú készlet. Meg merem kockáztatni, hogy a Revell Queen Mary 2-je mellett a legjobb, legrészletesebb óceánjáró makett amit valaha készítettek. Amúgy eredetileg a Lusitania is Revell. Később átvette az Entex, majd ezek után kerültek a Gunze kezébe az öntőformák. Elég drága (kb. 90 Euro), de ha belebotlasz semmiképpen se hagyd ki. Az Aquitania-nak nem volt testvérhajója. Első ránézésre valóban hasonlít a felépítése a Mauretania/Lusitania párosra. Üdv! Bill | |||||
sszabi | Adatlap | 455532 | 2008. január 12. 19:51 | ||
És mégegy kérdés is: az Aquitania a Lusitania és a Mauretania testvérhaja vagy csak nagyon hasonlít az utóbbi kettőre?(Én eddig csak a M. és a L. rokonságáról tudtam...) | |||||
sszabi | Adatlap | 455531 | 2008. január 12. 18:21 | ||
Üdv! Véleménytek szeretném kérni a Gunze Sangyo 1:350-es Lusitaniájáról.Egyelőre még csak nézgelődök (még az academy-s Titanic sem áll nagyon sehogy, mivel nem nagyon akar megjönni hozzá a maratás...), de ha valaki építette őt vagy a tesóját annak szivesen venném rövid beszámolóját a makettről! Előre is köszi! Sszabi | |||||
hajókovács | Adatlap | 455530 | 2008. január 9. 14:13 | ||
Minden gigantomániában szenvedő óceánjárosnak ajánlom. A holnapi nap azaz1O.-én csütörtökön este 18. óra - i kezdettel a Millenáris parkban, a titanic kiállitáson csoportos látogatást tartunk a Bolyai makett klub tagjaival. Ezen esemény értékét emeli , hogy Dr Balogh Tamás titanic kutató és szakértő személyes tárlatvezetése melett tehetjük meg.A belépő csoportosan : 1 5OO ft fő. Minden érdeklödőt szeretettel várunk. Találkozó a bejárat elött . | |||||
hajókovács | Adatlap | 455529 | 2008. január 4. 21:30 | ||
hajókovács | Adatlap | 455528 | 2008. január 4. 21:20 | ||
Nyertél vpe Természetesen a nyugati partra, a panama csatornán keresztül | |||||
vpe | Adatlap | 455527 | 2008. január 4. 21:08 | ||
huh egy kis képzavar: , Nigériából Panama csatornán keresztül Amerikai kont. Keleti részére? ez hogy? | |||||
vpe | Adatlap | 455526 | 2008. január 4. 20:13 | ||
Figyu részletesen el tudnád mondani a részletes különbséget? meg hogy hogyan műxik, nagyon +köszönném | |||||
vpe | Adatlap | 455525 | 2008. január 4. 20:11 | ||
hajókovács | Adatlap | 455524 | 2008. január 4. 19:37 | ||
Azt biztosan tudom , hogy 7O OOO Brt a hosszára ugy emlékszem 36O méter, bár nemrég ,Kalóz mester egy kicsit sokalta.Mentségemre szoljon az a tény , hogy 18 évvel ezelött épült.Az is tény , hogy ez a hajó nem volt olyan széles mint a maiak.Ha jól emlékszem ,5 db készült ebböl a tipusbol és Nigériábol szállitott olajat az amerikai kontinens keleti oldalára., tehát a Panama csatornán át közlekedet. Cáfolom sszabi véleményét hogy tul sablonos ez a hajó.Bizton állitom , hogy amikor elkészült , nem volt a fedélzeten 5 négyzetméternél nagyobb üres felület. Annyira tele volt külömböző gépészeti berendezésekkel.Bizom benne , hogy látni fogod a tankeremet és a tengeri olajfuró platformomat is. | |||||
sszabi | Adatlap | 455523 | 2008. január 4. 18:12 | ||
Nafene, az urak átnyergeltek a személyszállításból az olajszállításba? :) Nem mondom szép jószágok azért ezek is. De ugyanaz a bajom ezekkel is mint a mostani hajókkal általában: nagyon sablonosak (mondom ezt én amikor először megtetszett a multkori ócánjárócsoda, na mindegy...). Bár azt el kell ismernem h egy sajátépítésű jól mutatna.Azért érdekelne majd szal ha valaki készít majd ilyet azért rakjon fel néhány képet! Hajókovács! A Titanic-od télleg nagyon durva volt(képeken is hát még élőben!) azt láttam én is :) Ha lesz olyasmi tankered azt én is szeretném megnézni! | |||||
Bill | Adatlap | 455522 | 2008. január 4. 16:04 | ||
Köszönöm a képeket! Ez mekkora hajó? Szép példány. | |||||
hajókovács | Adatlap | 455521 | 2008. január 4. 12:33 | ||
Sajnos amikor a képek készültek elég párás volt a levegő , meg a távolság is min. 1,5 km volt.Nem is beszélve a gépem is egy kezdetleges masina volt, ráadásul az egészet rejtve kellett fotózni.Az utolsó két kép azon a hajón készült amiről fotóztam. Ez ugyanaz a tipusú tanker volt mint ami éppen vizrement. | |||||
hajókovács | Adatlap | 455520 | 2008. január 4. 12:27 | ||
hajókovács | Adatlap | 455519 | 2008. január 4. 12:12 | ||
hajókovács | Adatlap | 455518 | 2008. január 3. 22:10 | ||
Huh , hát ez nehéz kérdés még a számomra is A hosszutávú terveimben mindig is a tanker épitése volt a következő, ezután vagy közel egyidőben egy tengeri olajfuró torony , nevezetesen az Ujfunland közelében levő Hibernia neezetű . A platformot 1 : 72- ben lenne jó épiteni mert rengeteg kiegészitő megépitését megtakarithatnám , legalábbis időben. Ezért a tankert is ebben a léptékben kellene csinálni. Ezért egy relative kicsi tankert kellene választani, nem a mostani gigantok közül, hanem egy saját tervezésü hajóra gondoltam aminél nem köt az eredetihez való ragaszkodás. Ezért gondolkodok az ezelött 18. évvel korábban épitett hajókra, volt közöttük egy sok tartályos vegyszer szállitásra tervezett 35 OOO Brt - ás, erröl nincs képem , de már futom a köröket , hogy megszerezzem a rajzokat.A harmadik tervezett projekt egy kikötői boxer lenne a nagyobbak közül, ezt viszont a legkorszerübb hajtással szeretném épiteni.A kivitelezés technikája egy kicsit változna a titanichoz képest. Az anyaga mindenféleképpen föleg fém ( koracél) de használni kivánom az üvegszövet , mügyanta technikát is.Ez a három darab akár egy müködő dioráma is lehetne. Visszatérve a titanicra a festeni vagy nem festeni kérdésre, a dolog erősen a nem festeni változat felé hajlik. Többen megfenyegettek ha egy ecsetvonást is teszek , letörik a kezem, és én még dolgozni szeretnék, mint fentebb irtam is. | |||||
Bill | Adatlap | 455517 | 2008. január 3. 18:36 | ||
Kedves hajókovács! A tanker ugyanazzal a technikával és méretarányban épülne mint a Titanic? Abban az esetben elég nagy lenne, hogy komolyabb vízfelületre lehessen tenni és működő motorokkal és vezérléssel fel lehessen szerelni. A Titanicra visszatérve, a hajó le lesz festve, vagy magmarad fémszínűnek. Csak azért kérdem mert korábban többen javasolták a festés mellőzését. Tulajdonképpen így is, úgy is lélegzetelállítóan néz ki, a Titanic kiállításon volt szerencsém megcsodálni közelebbről is... Én is feliratkoznék a tanker fotó várólistára.:) Üdvözlettel! Ben Redouane Billal (Bill) | |||||
hajókovács | Adatlap | 455516 | 2008. január 3. 14:13 | ||
Elvben igen , de a gyakorlatban azért más, és nemcsak a méret miatt. | |||||
vpe | Adatlap | 455515 | 2008. január 3. 13:52 | ||
HALI Biztos komoly lehetett ott nyomulni, figyu Te biztos tudod: ezek a több 10000 lovas hajómotorok u.olyan elven működő robbanómotorok mint az autók/kamionok/traktorok/ stb dieselmiotorjai? köszi és üdv | |||||
hajókovács | Adatlap | 455514 | 2008. január 3. 12:28 | ||
Heló vpe. Probálom felvenni a kapcsolatot a Horvátországi Pula - i Uljanik hajógyárban dolgozó régi kollegáimmal, de valamikor 1989.- 199O - ben dolgoztam ott, igy nem lessz könnyű, de nem reménytelen . Az akkor épitett tankerek , talán még szebbek is voltak , mint a mai sokkal modernebbek. Mint igértem , küldök is egy képsorozatott egy ilyen vizrebocsájtásárol, de még nem sikerült beszkennelni a papir képeket .Anak idején 18O .- an dolgoztunk vendég munkásként az Uljanikban mint hajó kovács, - hegesztő, Én mint hidraulika vezérlés szerelő ténykedtem, ami gyakorlatilag csőszerelő , az 1 mm - 1 OOO mm átmérőjű csöveket jeletett.Megjegyzem , hogy nincs is szebb mint egy régi tanker csőhidja a maga bonyolultságával és millió egyéb szerelvényeivel. Sajnálom , hogy akkor nem fotóztam , igaz nem is lehetett, tiltva volt a gyár egész területén . Ha nem is élt már J B Titó , de még minden kocsmában kint volt a fényképe .Aztán kezdödőtt a délszláv forradalom és nekünk is haza kelett jönni, sajnálom a mai napig is, jó volt ott élni és dolgozni. Szoval ne add fel lesznek rajzok, mert én is akarok egy tankert , egy olajfuró platformot épiteni. | |||||
vpe | Adatlap | 455513 | 2008. január 3. 11:35 | ||
vpe | Adatlap | 455512 | 2008. január 3. 11:33 | ||
cső és honnan szerezzek metszeti rajzokat? nem nagyon találtam a neten.amúgy szivesen csinálok kútfőből is sztem az nagyobb kihívás. | |||||
ChevyG | Adatlap | 455511 | 2008. január 2. 03:09 | ||
ChevyG | Adatlap | 455510 | 2008. január 2. 03:03 | ||
Tudtátok, hogy a REVELL-Germany oldalán nagyon sok makettnek fent van a szkennelt rajza PDF formátumban? QM2: www.revell.de/manual/05223.PDF | |||||
ChevyG | Adatlap | 455509 | 2008. január 2. 03:02 | ||
tehát nem hüleséget beszéltem:) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 455508 | 2008. január 1. 20:01 | ||
Köszi Bill! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 455507 | 2008. január 1. 20:00 | ||
Szeva vpe! Végre valaki szkreccselni szeretne. ;) Egy jótanács: tervrajzok, metszeti rajzok, részletrajzok nélkül nem szabad nekiállni, látom Kalóz kolléga már keres neked. :) Válassz ki egy konkrét példányt és azt valósítsad meg. Örülök, hogy a papírt hívod segítségül, azonban elsőre egy hatalmas tanker kemény dió. :) Igaz, az orr- és a tat kialakítása bonyolult a középső hosszú egyenes szakasz nem annyira. A 2 mm-es karton jó elgondolás, hosszanti, valamint keresztmerevítéseknek megfelelnek. Külső borításnak 1 mm-es sztirolt ajánlanám, az íves részeknél meg a pur habot: egyszerű, a bordák közé fújod a habot, és lefaragod, majd valamilyen tapasszal, tömítőanyaggal (neoflex, trinát mestertapasz, putty, stb)finomítod. Kiváncsian várom a kész tankert. :) Szami egy ilyen tanker durván 300-400 m hosszú, ideális méretarány 1/500 és 1/350 | |||||
Kalóz | Adatlap | 455506 | 2008. január 1. 17:53 | ||
Ha találok a könyvtáramban (vagy valahol másutt) tanker vonalrajzot, akkor majd bedobom a közösbe. Kalóz | |||||
Bill | Adatlap | 455505 | 2008. január 1. 17:42 | ||
Szia vpe! Nagyon jók az ötleteid, ha scratchbuildben gondolkodsz érdemes felkeresni a csatahajós topikban Szamurájt, ő igencsak jártas a témában. Ráadásul nem csak papírból építkezik, írt egy cikket itt a makettinfón is. Bill | |||||
Bill | Adatlap | 455504 | 2008. január 1. 17:36 | ||
Sziasztok! A Revell 2008-as újdonságai között szerepel egy kis desszert az óceánjárók kedvelőinek is. Hurrá! Az elég apró, ám (főleg a makettezéssel ismerkedők körében) igen népszerű 1:1200-as méretarány a Queen Mary 2-vel bűvül! A méretarány ellenére nem lesz ez a készlet annyira picúrka. Ez a hajó még 1:1200-ban is majd 30 centi hosszú! Jól fog mutatni az 1200-as Queen Elizabeth 2 mellett. További hajós újdonságok itt: www.modellversium.de/kit/artikel.php Örülünk Vincent?:) További szép napot! Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 455503 | 2008. január 1. 16:12 | ||
vpe | Adatlap | 455502 | 2008. január 1. 13:40 | ||
Köszönöm mindenkitől az eligazítást, Ha esetleg valakinek van affinitása és ideje építgetni: Rajzoltam egy mórickarajzot egy tipikus tankerről, szóval egy ilyet össze kéne rakni kartonból. Csinálok majd részletes, méretarányos rajzot is. Azt találtam ki, hogy kartonból kéne csinálni a vázat, szendvics szerűen. A rajzon van a tecnikai megvalósítás. Azon gondolkodom éppen, hogy az orr és a hátulsó rész kartonlapjainak pontos formáját hogyan határozzam meg. Van valami ötletetek? mert ugyebár a rajz alapján (ha csak a kontúr van meg) a lapok magasságát lehet tudni de a pontos formáját nem. szóval ezen kéne agyalni. Szóval kb. 50-60 cm-es lenne a modell, persze a középső lapok 1formák, ezekből többet is be lehet tenni és azzal lehet változtatni a hosszon. Amikor megvan a váz akkor arra kéne ragasztani kis kb 1x1 cm-es papírkockákat vagy rombuszokat ,az elején kb 80 kocka kell a végére 90-100 db saccra, A középső homogén formájú részt elég ha egy megfelelő méretű papírlappal bevonjuk. Az lenne tök jó ha mindenki rakna bele valami egyénit, saját ötletet, A feliratot most találtam ki poénból :-) | |||||
Bill | Adatlap | 455501 | 2008. január 1. 12:59 | ||
A szakmai nevét én sem tudom, a híd része. Egy ilyen méretű hajó vezérlésének szempontjából kulcsfontosságú, hogy a személyzet átlássa az egész monstrumot. Így nyilvánvaló, hogy a hídnak kell a legszélesebbnek lennie ahonnan mindent látni. A "macska effektus". Ahol a feje átfér, ott átfér az egész teste.:) Persze nem vagyok szakértő, ez csak privát, laikus vélemény. | |||||
Atta | Adatlap | 455500 | 2008. január 1. 12:31 | ||
ChevyG! Küldtem E-mail-t! | |||||
ChevyG | Adatlap | 455499 | 2008. január 1. 11:52 | ||
jah, és úgy tudom, ezen a tipusú halyókon behalythatók voltak. | |||||
ChevyG | Adatlap | 455498 | 2008. január 1. 11:51 | ||
most nem jut eszmbe a neve:) mind1, a lényeg, hogy minden nagyobb hajón van. hajó ellenőrzése, megfigyelése, stb-re használják. De ezt biztosan pár szakavatott Kolléga majd megmagyarázza. kedvencem ez, ami a Bismarck(-osztály)on van. Ezt általába a makettgyártó tévesen "tömör" korlátként adja. Itt jól lácik (link), hogy ez sima korlát, csak a víz ellen ponyva-szerü anyagal borították be. farm1.static.flickr.com/167/375480119_dbf3f3e7a0_o.jpg | |||||
vpe | Adatlap | 455497 | 2008. január 1. 11:40 | ||
vpe | Adatlap | 455496 | 2008. január 1. 11:37 | ||
azokra a valamikre amik a fedélzeti hídról kilógnak a hajó szélességéig, | |||||
Bill | Adatlap | 455495 | 2008. január 1. 11:31 | ||
vpe | Adatlap | 455494 | 2008. január 1. 11:28 | ||
Helló és BUÉK Lenne egy olyan kérdésem hogy a torony tetején azok a "fülecskék" mire jók? szóval az összes tankeren van egy nyúlvány a torony tetején. azok mik? | |||||
Bill | Adatlap | 455493 | 2007. december 31. 14:41 | ||
Sziasztok! Akit érdekel, annak a mi készül éppen topikba raktam fel képet a jelenlegi projektről. Bill | |||||
sszabi | Adatlap | 455492 | 2007. december 31. 11:13 | ||
Najó hát azért nem vetekszik pl:a Titanic-kal(az én szememben ez jelenti tökélyt...) de a méretei akkor is lenyűgözőek.Bár télleg sablonos 1 kicsit... | |||||
ChevyG | Adatlap | 455491 | 2007. december 31. 10:15 | ||
ChevyG | Adatlap | 455490 | 2007. december 31. 10:04 | ||
szépnek -nekem-nem szép, de hatalmas!:-O | |||||
Bill | Adatlap | 455489 | 2007. december 30. 21:40 | ||
WOW, nem semmi! Ahogy olvasom kb. 2x akkora lesz mint a Queen Mary 2. Ámulok és bámulok, kíváncsi vagyok melyik üzem vállalja el az építést. Köszi a linket, ebből is látszik hogy nagyon jó üzlet manapság a kirándulóhajózás. | |||||
sszabi | Adatlap | 455488 | 2007. december 30. 21:29 | ||
sszabi | Adatlap | 455487 | 2007. december 30. 20:23 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
ez érdekességnek számít? USS SARATOGA , 1/546, Revell ,model kit: made in 1960