/ Fórumok /

Folyami flottilla

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.
korzaar 170225 2010. január 23. 11:06
Válasz erre
Az ugyanaz a csonak, ha megnézed az ablakokat akkor látszik, a KH az nem a feladatköre volt?
Kalóz 170224 2010. január 23. 10:39
Válasz erre
Ez tényleg Volvónak néz ki, az első kép viszont, amire válaszoltam kísértetiesen KH
Üdv:
Kalóz
Kalóz 170223 2010. január 23. 10:37
Válasz erre
seawolf 170222 2010. január 23. 10:19
Válasz erre
AN-1  Újpest
AN-1 Újpest

AN-1 aknásznaszád
korzaar 170221 2010. január 22. 21:33
Válasz erre
Hali
mikor én voltam bennt (1989-90) 1 db volt , kinnt állt a parton, egyszer sem láttam hogy vizen lett volna. És az oktatáson azt mondták hogy Volvo Penta
seawolf 170220 2010. január 22. 09:34
Válasz erre
hhh
hhh
ttttt
ttttt

Még két fotó a motorcsónakról. 583-001 és 583-002, ezek szerint 2 db volt a flottillánál.
Volvo lenne?
seawolf 170219 2010. január 21. 22:11
Válasz erre
PN-34,  AN-1,  1960. augusztus 20
PN-34, AN-1, 1960. augusztus 20
AN1, 1960. augusztus 20
AN1, 1960. augusztus 20

Sziasztok!

Viziparádé 1960. augusztus 20.

Tudnátok feltenni honvédségi fotókat az augusztus 20.-i viziparádékról?
Előre is köszönöm!
korzaar 170218 2010. január 21. 20:57
Válasz erre
Hali
ez egy parancsnoki motorcsonak, Volvo Penta.
Kalóz 170217 2010. január 21. 16:32
Válasz erre
Ahogy elnézem egy Kh rocsó(Kisérő rohamcsónak). Anno ezekkel kísérték a hazánk területére belépő idegen vízi járműveket Rajkától Mohácsig vagy fordítva. egy hathengeres Csepel hajtotta meg. Húzta maga után a fél Dunát. Még egy tankhajót, hogy elég legyen a gázolaj. Vajon hányszor kellett útközben tankolnia?
Kalóz
seawolf 170216 2010. január 21. 13:26
Válasz erre
ujpest
ujpest

Sziasztok!

Ez miféle motorcsónak?
romeo 170215 2010. január 15. 11:53
Válasz erre
evertekelo_06
evertekelo_06

Szintén tervezett a magyar és a szerb hadihajósok hivatalos kapcsolatfelvétele. Mindez nagyban segítené a kiképzést, hiszen a szerbek rendelkeznek vízi lőtérrel is, míg a magyarok csak a szárazföldön tudnak lőgyakorlatokat végezni a hadihajókon rendszeresített légvédelmi gépágyúkkal. Az együttműködéssel azonban lehetőségük nyílna a vízi lőgyakorlatok végrehajtására is.

forrás: www.honvedelem.hu/cikk/0/17878/tuzszereszek_2009es_evertekelo_pentek.html
Sszabi 170214 2010. január 7. 15:45
Válasz erre
Üdv!
Már ez is több mint amit én találtam róla. Köszönöm szépen!
Sszabi
Sturmmann 170213 2010. január 7. 15:34
Válasz erre
Hali!

Kicsit utánanéztem és jól gondoltam, hogy ez régebben "Dimitar Blagoev" néven ácsorgott elhagyatva (néha dolgozgattak rajta) a hárosi öbölben '96-97-ben, aztán már csak Újpesten láttam, miután elkezdték az átépítést. A kép is ott készült.

Innen többet is megtudhatsz róla:

www.hajoregiszter.hu/index.php

Üdv!
Sszabi 170212 2010. január 6. 16:39
Válasz erre
Katalin félkészen
Katalin félkészen

Tiszteletem!
Lehet, hogy rossz helyen járok, de az lenne a kérdésem, hogy mit lehet tudni a képen látható hajóról? A neve miatt lenne igazából fontos, de ezen kívül nem találtam semmit sehol. Ha valaki esetleg tudna több információt róla és meg is osztaná velem annak nagyon örülnék.
Sszabi
seawolf 170211 2010. január 4. 22:47
Válasz erre
AM31
AM31

Baja, Sugó.
seawolf 170210 2009. december 31. 20:11
Válasz erre
dd1
dd1
mo3
mo3

Mindenkinek BUÉK!
romeo 170209 2009. december 28. 20:05
Válasz erre
679_1_big.
679_1_big.
389_1_big
389_1_big
389_4_big
389_4_big

Üdv!

Még ezt találtam.
romeo 170208 2009. december 28. 19:01
Válasz erre
189_1_big--
189_1_big--

Üdv Flottillások!

Ennek talán megörültök!
Lacy 170207 2009. december 21. 19:56
Válasz erre
Flotta0003
Flotta0003

Majd miután kiolvastam az aktuális TupGun újságot, és végigmászkáltam mindkét uszály összes helyiségét, kormányállástól a lánckamráig, távolabbi célt tűztem ki magam elé. Úgy döntöttem, hogy újra felfedezem az elveszett Szentendrei szigetet! :) Beültem a ladikba és az úszó jégtáblák között a ködös Dunán áteveztem a túlpartra. Hát nem fáztam közben, a sodorvonalban nagyon kell húzni egy ekkora ladikot! A túlparton kitűztem az evezőmet, amivel jelképesen újra felfedezettnek nyilvánítottam...

Régi, szép dolgok voltak ezek.
Lacy 170206 2009. december 21. 19:37
Válasz erre
Flotta0006
Flotta0006

Aztán, három nap alvás után kimerészkedtem felfedezni a közel körzetet.

A képen Lucy (Dallas nagy tüdejű színésznője után szabadon. De rég volt...) látható. A csepeli szabad kikötőben szedték fel az elődök. Ekkor már másfél éve nem volt szárazföldön az eb! Cserébe volt társaság, kaja és meleg.
Lacy 170205 2009. december 21. 19:25
Válasz erre
Flotta0005f
Flotta0005f

Szia seawolf,
oldalnézetből épp nincs, de de itt egy az egyik kabinjáról. A másikban pár héttel korábban felrobbant az olajkályha, és takarítás alatt állt. Mielőtt ide kerültem, előtte hetekig 24/24 őrséget nyomtam, és hulla fáradt voltam. Ezért itt három napig egyfolytában aludtam, mint éber tankuszály ügyeletes... A kolléga evezett ki a partra naponta háromszor kajáért. A kályha duruzsolt, a hajó néha ringott, jó meleg volt sokat tudtam pihenni.
seawolf 170204 2009. december 19. 22:58
Válasz erre
Szia Lacy!

A tankuszály oldalnézetből nincs meg? Találtál további CsSz fotókat?
Köszi.
Lacy 170203 2009. december 19. 22:23
Válasz erre
Flotta - 20003
Flotta - 20003

Sziasztok, régi fotók közt találtam.

Tankuszály, rövid slep átadva a VH-70-ről. Éppen a fej és az anya láncot csörlőzi.
Sturmmann 170202 2009. december 16. 08:19
Válasz erre
Haditengerészetünk Emlékei című kiállítás nyílik a Hadtörténeti Intézet és Múzeumban.
A kiállítás 2009. december 14-től 2010. február 28-ig látogatható hétfőtől szombatig 10:00-tól 16:00-ig
Sturmmann 170201 2009. december 14. 02:34
Válasz erre
AM 21-1
AM 21-1
AM 21-2
AM 21-2
AM 21-3
AM 21-3
AM 21-4
AM 21-4
AM 21-5
AM 21-5

AM 21 Budán
seawolf 170200 2009. november 17. 20:28
Válasz erre
Szia!

Ezt hogy nevezték szakszerűen - a hajó fel van lobogózva?
korzaar 170199 2009. november 17. 20:25
Válasz erre
brühühühühühü:((( azok a szép idők , mikor ezen a hajón voltam gépész. de rég is volt
seawolf 170198 2009. november 17. 12:06
Válasz erre
37
37

Gyönyörü ez a diszités.
seawolf 170197 2009. november 11. 21:36
Válasz erre
AN-1
AN-1

AN-1 aknásznaszád.
seawolf 170196 2009. október 19. 21:05
Válasz erre
an-2
an-2

AN-2 eladás előtt, Újpet.
Lacy 170195 2009. október 13. 18:11
Válasz erre
Gugli szerint: Marinefährprahm (MFP) were the largest type of landing craft used by the German Kriegsmarine during World War II. Although developed for Operation Sealion (Invasion of England) in 1940, the first of this transport ships were commissioned in 1941. Several Types (A-D) were developed, whose size and armament grew from Type to Type.

Some specialised derivates such as artillery vessels and minelaying vessels were also built on the basis of these craft. A total of approximately 700 MFP was build. The exact number is unknown.

Suttogták régen is, hogy második világ háborús német hajó volt. Nem semmi az öreg teknő! Lassan hetven éves lesz!
Lacy 170194 2009. október 13. 18:07
Válasz erre
Szia, köszönöm.
Ezt a fotót pár hónapja már feltetted, igaz akkor nem volt kerete.
Nem tetszik így civilben...

A linken található Marinefährprahm-D infó viszont nagyon érdekes! :)
seawolf 170193 2009. október 12. 22:04
Válasz erre
cssz-001
cssz-001

Szia Lacy!

Ismerős?
itt találtam : www.hajoregiszter.hu/index.php
Lacy 170192 2009. október 9. 19:18
Válasz erre
Megnéztem a fotókat, az én időmbeli búvár dereglyék pont úgy néztek ki, mint az általad felrakott régi fotón a dereglye. Valószínűleg ugyanazok a kettő, csak később egy kabint felépítményt építettek rá középtájon.

Abban lehetett tárolni a lomot, bebújni eső elől, aludni, vagy épp a búvárt az olajkályhán hevíteni, mielőtt merült a jég alá. Nagyon durva volt nézni a jég alá merülő búvár gyereket, miközben magam is fázva topogtam a hóban.

Különbség még annyi volt, hogy nálam már AN-2-es volt a dereglyék mellé kijelölve, és mellévett alakzatban vitte. Ennek a naszádnak is volt érdekessége. A többi AN-2-es különböző korszerűsítéseken esett át az évtizedek során. A búvár naszád viszont az eredeti 1.0 konfig volt. Olyan különlegességgel, mint pl. az egykörös hűtési rendszer.

Utaztam a búvár naszádon párszor, a haver volt a naszád pk. A dereglyével kapcsolatban első élményem az volt, hogy alapkiképzés alatt ezen gyakoroltuk az álcázást. A képen átható daru tetejére másztam fel, hogy az álcahálót oda is kiteríthessük.
seawolf 170191 2009. október 9. 13:59
Válasz erre
BIG_0006537754
BIG_0006537754

Szia Lacy!

Most érkeztem haza, köszi a képet.
Én aknászdereglyéről tudok, feltettem egy régi képet, amin a dereglyét valószínűleg egy AN-1 aknásznaszád tolja.
CSSZ-ről még nincsenek nagyobb felbontású képeid?
Lacy 170190 2009. október 9. 13:46
Válasz erre
usz
usz

seawolf,

találtam egy fotót az egyik tankuszály kormányállásáról. (Régen nagyszüleimnek adtam ezt a fotót, onnan lett bescannelve)
Lacy 170189 2009. október 9. 06:38
Válasz erre
seawolf 170188 2009. október 8. 21:43
Válasz erre
Szia!

Úgy hallottam 2 tankuszály volt.
Szeretném megkérdezni, hogy mire használták az ún. aknász dereglyét?
Lacy 170187 2009. október 8. 20:26
Válasz erre
Szia seawolf,
van de sajnos nincs még bescannelve. De ami késik... Vontatás, horgony csörlőzés, stb...

Egyébként nem csak egy tankuszály volt. Az egyik kormány mechanikáján rúgtam szét úgy az egyik térdemet, hogy telente még mindig fáj!
seawolf 170186 2009. október 7. 22:48
Válasz erre
1_1
1_1

Sziasztok!

Üzemanyagszállító uszályról van fotótok?
Kösz!
seawolf 170185 2009. október 6. 10:23
Válasz erre
Lacy 170184 2009. október 6. 08:03
Válasz erre
Szia seawolf,

kettő lakóhajó állt hadrendbe ebből a típusból. Egyik papíron a C, másik a D osztály harcálláspontja. Nagyon kényelmes, jól felszerelt egységek voltak. Saját víztisztítója volt, ami után pl. zuhanyozni, vagy fogat lehetett mosni a tisztított Duna vízből. Illetve saját generátora. Az ágyak meg kiemelkedően jobban voltak mint a laktanyában, hiszen ritkán használták, nem voltak szétnyúlva. Bár egyszer lecsapta benne a biztosítékot valami, és belerohadt egy fél köbméter hal nyáron. Pár nap kellett mire feltűnt a gondnokának. Utána egy darabig nem volt kellemes. :)

Ha lehet sehogy nem vontattuk, mert nem volt rajta kormány és ez a Hajózási Szabályzat szerint egészségtelen! Inkább mellévett alakzatban hurcoltuk a CSSZ-el, vagy a VH-val. Bár láttam rá példát, hogy AM szabálytalanul vontatta, rövid sleppel! Az AM-nek a hajótest kialakítása alkalmatlanná tette a mellévett alakzatra. Bár próbálkoztak néha, látszott hol törték össze.

Egyszer volt szerencsém a Margit-sziget mellett sk. horgonyt dobni az egyikkel. Volt némi havaria. Ott billegtünk vele a megfelezett Duna ágban, a személyszállítók legnagyobb örömére. (Csak szűken fértek el.) Mondjuk ezzel könnyű volt horgonyozni, mert mezei kétkapás billenő horgonya volt. Ellentétben mondjuk a VH négykapás, fejláncos, anyaláncos horgonyával, ami ráadásul kenyérgőzzel működött. Az komoly mutatvány volt!
seawolf 170183 2009. október 5. 21:43
Válasz erre
Újpest
Újpest

Sziasztok!

Mire volt jó a lakóhajó, mi minden volt benne és hogyan vontattátok.

Köszi!
korzaar 170182 2009. október 5. 21:39
Válasz erre
R.I.P-- pedig ezen voltam gépész:((
seawolf 170181 2009. október 5. 11:35
Válasz erre
AM-21
AM-21

A szomorú sorsú Százhalombatta.
seawolf 170180 2009. október 4. 23:10
Válasz erre
AM
AM

am
Lacy 170179 2009. október 4. 19:20
Válasz erre
Helló, még egy PAV-4 AM-en? Különösebb jelentősége nincs. A kilencvenes évek elején volt szerencsém végig élvezni az akkori naszád parancsnokok légvédelmi képzését. (Később rájöttek, hogy gépüzemvezető bakatársammal nem vagyunk naszád pk-k, csak náluk lógunk ezen a képzésen és kirúgtak, de addigra a légvédelmi képzés már lement) És ugyan nem AM PAV-okkal, hanem AN DSK-val, de a kiképzés volt a lényeg. A légvédelmi képzést egy bizonyos M. örgy. tartotta, aki a dandár légvédelmi tisztje volt.

A képzés úgy kezdődött, hogy nem tudta egyedül tűz késszé tenni a DSK-t, pedig a típus már negyven éve hadrendben volt az alakulatnál. Én mint a katonai repülés után érdeklődő ember, komolyan vettem a képzést. De olyan alap dolgokat NEM tartalmazott, mint a hogyan különböztetjük meg az ellenséget a sajáttól, vagy milyen felségjelzés van a magyar gépeken! És ezek után az itt kiképzett naszád pk-k adtak volna tűzparancsot! Gondold el a következményeket.

Egyébként az örgy. nem volt kezdő, a Magyar Honvédben többször is ajnározták a szaktudását.

Tudom, illúzió rombolónak hangzik amit mondok, és lehet már nem így van. Bár a kiképzés színvonala nem igazán mutatott emelkedő tendenciát az elmúlt 20 évben...
sanyi 170178 2009. október 4. 19:04
Válasz erre
Ők nem NATO tagok, tehát ott nem volt haderőreform... Persze, csökkenteni kell a kiadásokat, de nem egy olyan szervezet árán, ami a NATO-ban ritkaság és hasznos lenne. Van pár ötletem a spórolásra...
Érdemes megnézni a korábban bemutatott román hajók fegyverzetét. Egy kisebb háborút képesek lennének megnyerni.
Egyébként nem tudjátok hogy kiadtak ilyen kategóriájú hajókat 144-ben?
Üdv
sanyi
borisz 170177 2009. október 4. 16:44
Válasz erre
seawolf 170176 2009. október 4. 14:22
Válasz erre
dsc_0008
dsc_0008

Találkozás.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14.