<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14. |
korzaar | Adatlap | 170225 | 2010. január 23. 11:06 | ||
Az ugyanaz a csonak, ha megnézed az ablakokat akkor látszik, a KH az nem a feladatköre volt? Előzmény: (170224) Kalóz 2010. január 23. 10:39 | |||||
Kalóz | Adatlap | 170224 | 2010. január 23. 10:39 | ||
Ez tényleg Volvónak néz ki, az első kép viszont, amire válaszoltam kísértetiesen KH Üdv: Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 170223 | 2010. január 23. 10:37 | ||
Lehet, de a test biztosan KH! | |||||
seawolf | Adatlap | 170222 | 2010. január 23. 10:19 | ||
korzaar | Adatlap | 170221 | 2010. január 22. 21:33 | ||
Hali mikor én voltam bennt (1989-90) 1 db volt , kinnt állt a parton, egyszer sem láttam hogy vizen lett volna. És az oktatáson azt mondták hogy Volvo Penta | |||||
seawolf | Adatlap | 170220 | 2010. január 22. 09:34 | ||
Még két fotó a motorcsónakról. 583-001 és 583-002, ezek szerint 2 db volt a flottillánál. Volvo lenne? | |||||
seawolf | Adatlap | 170219 | 2010. január 21. 22:11 | ||
korzaar | Adatlap | 170218 | 2010. január 21. 20:57 | ||
Kalóz | Adatlap | 170217 | 2010. január 21. 16:32 | ||
Ahogy elnézem egy Kh rocsó(Kisérő rohamcsónak). Anno ezekkel kísérték a hazánk területére belépő idegen vízi járműveket Rajkától Mohácsig vagy fordítva. egy hathengeres Csepel hajtotta meg. Húzta maga után a fél Dunát. Még egy tankhajót, hogy elég legyen a gázolaj. Vajon hányszor kellett útközben tankolnia? Kalóz | |||||
seawolf | Adatlap | 170216 | 2010. január 21. 13:26 | ||
romeo | Adatlap | 170215 | 2010. január 15. 11:53 | ||
Szintén tervezett a magyar és a szerb hadihajósok hivatalos kapcsolatfelvétele. Mindez nagyban segítené a kiképzést, hiszen a szerbek rendelkeznek vízi lőtérrel is, míg a magyarok csak a szárazföldön tudnak lőgyakorlatokat végezni a hadihajókon rendszeresített légvédelmi gépágyúkkal. Az együttműködéssel azonban lehetőségük nyílna a vízi lőgyakorlatok végrehajtására is. forrás: www.honvedelem.hu/cikk/0/17878/tuzszereszek_2009es_evertekelo_pentek.html | |||||
Sszabi | Adatlap | 170214 | 2010. január 7. 15:45 | ||
Üdv! Már ez is több mint amit én találtam róla. Köszönöm szépen! Sszabi | |||||
Sturmmann | Adatlap | 170213 | 2010. január 7. 15:34 | ||
Hali! Kicsit utánanéztem és jól gondoltam, hogy ez régebben "Dimitar Blagoev" néven ácsorgott elhagyatva (néha dolgozgattak rajta) a hárosi öbölben '96-97-ben, aztán már csak Újpesten láttam, miután elkezdték az átépítést. A kép is ott készült. Innen többet is megtudhatsz róla: www.hajoregiszter.hu/index.php Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 170212 | 2010. január 6. 16:39 | ||
Tiszteletem! Lehet, hogy rossz helyen járok, de az lenne a kérdésem, hogy mit lehet tudni a képen látható hajóról? A neve miatt lenne igazából fontos, de ezen kívül nem találtam semmit sehol. Ha valaki esetleg tudna több információt róla és meg is osztaná velem annak nagyon örülnék. Sszabi | |||||
seawolf | Adatlap | 170211 | 2010. január 4. 22:47 | ||
seawolf | Adatlap | 170210 | 2009. december 31. 20:11 | ||
romeo | Adatlap | 170209 | 2009. december 28. 20:05 | ||
Üdv! Még ezt találtam. | |||||
romeo | Adatlap | 170208 | 2009. december 28. 19:01 | ||
Lacy | Adatlap | 170207 | 2009. december 21. 19:56 | ||
Majd miután kiolvastam az aktuális TupGun újságot, és végigmászkáltam mindkét uszály összes helyiségét, kormányállástól a lánckamráig, távolabbi célt tűztem ki magam elé. Úgy döntöttem, hogy újra felfedezem az elveszett Szentendrei szigetet! :) Beültem a ladikba és az úszó jégtáblák között a ködös Dunán áteveztem a túlpartra. Hát nem fáztam közben, a sodorvonalban nagyon kell húzni egy ekkora ladikot! A túlparton kitűztem az evezőmet, amivel jelképesen újra felfedezettnek nyilvánítottam... Régi, szép dolgok voltak ezek. | |||||
Lacy | Adatlap | 170206 | 2009. december 21. 19:37 | ||
Aztán, három nap alvás után kimerészkedtem felfedezni a közel körzetet. A képen Lucy (Dallas nagy tüdejű színésznője után szabadon. De rég volt...) látható. A csepeli szabad kikötőben szedték fel az elődök. Ekkor már másfél éve nem volt szárazföldön az eb! Cserébe volt társaság, kaja és meleg. | |||||
Lacy | Adatlap | 170205 | 2009. december 21. 19:25 | ||
Szia seawolf, oldalnézetből épp nincs, de de itt egy az egyik kabinjáról. A másikban pár héttel korábban felrobbant az olajkályha, és takarítás alatt állt. Mielőtt ide kerültem, előtte hetekig 24/24 őrséget nyomtam, és hulla fáradt voltam. Ezért itt három napig egyfolytában aludtam, mint éber tankuszály ügyeletes... A kolléga evezett ki a partra naponta háromszor kajáért. A kályha duruzsolt, a hajó néha ringott, jó meleg volt sokat tudtam pihenni. | |||||
seawolf | Adatlap | 170204 | 2009. december 19. 22:58 | ||
Szia Lacy! A tankuszály oldalnézetből nincs meg? Találtál további CsSz fotókat? Köszi. | |||||
Lacy | Adatlap | 170203 | 2009. december 19. 22:23 | ||
Sturmmann | Adatlap | 170202 | 2009. december 16. 08:19 | ||
Haditengerészetünk Emlékei című kiállítás nyílik a Hadtörténeti Intézet és Múzeumban. A kiállítás 2009. december 14-től 2010. február 28-ig látogatható hétfőtől szombatig 10:00-tól 16:00-ig | |||||
Sturmmann | Adatlap | 170201 | 2009. december 14. 02:34 | ||
seawolf | Adatlap | 170200 | 2009. november 17. 20:28 | ||
Szia! Ezt hogy nevezték szakszerűen - a hajó fel van lobogózva? | |||||
korzaar | Adatlap | 170199 | 2009. november 17. 20:25 | ||
brühühühühühü:((( azok a szép idők , mikor ezen a hajón voltam gépész. de rég is volt | |||||
seawolf | Adatlap | 170198 | 2009. november 17. 12:06 | ||
seawolf | Adatlap | 170197 | 2009. november 11. 21:36 | ||
seawolf | Adatlap | 170196 | 2009. október 19. 21:05 | ||
Lacy | Adatlap | 170195 | 2009. október 13. 18:11 | ||
Gugli szerint: Marinefährprahm (MFP) were the largest type of landing craft used by the German Kriegsmarine during World War II. Although developed for Operation Sealion (Invasion of England) in 1940, the first of this transport ships were commissioned in 1941. Several Types (A-D) were developed, whose size and armament grew from Type to Type. Some specialised derivates such as artillery vessels and minelaying vessels were also built on the basis of these craft. A total of approximately 700 MFP was build. The exact number is unknown. Suttogták régen is, hogy második világ háborús német hajó volt. Nem semmi az öreg teknő! Lassan hetven éves lesz! | |||||
Lacy | Adatlap | 170194 | 2009. október 13. 18:07 | ||
Szia, köszönöm. Ezt a fotót pár hónapja már feltetted, igaz akkor nem volt kerete. Nem tetszik így civilben... A linken található Marinefährprahm-D infó viszont nagyon érdekes! :) | |||||
seawolf | Adatlap | 170193 | 2009. október 12. 22:04 | ||
Lacy | Adatlap | 170192 | 2009. október 9. 19:18 | ||
Megnéztem a fotókat, az én időmbeli búvár dereglyék pont úgy néztek ki, mint az általad felrakott régi fotón a dereglye. Valószínűleg ugyanazok a kettő, csak később egy kabint felépítményt építettek rá középtájon. Abban lehetett tárolni a lomot, bebújni eső elől, aludni, vagy épp a búvárt az olajkályhán hevíteni, mielőtt merült a jég alá. Nagyon durva volt nézni a jég alá merülő búvár gyereket, miközben magam is fázva topogtam a hóban. Különbség még annyi volt, hogy nálam már AN-2-es volt a dereglyék mellé kijelölve, és mellévett alakzatban vitte. Ennek a naszádnak is volt érdekessége. A többi AN-2-es különböző korszerűsítéseken esett át az évtizedek során. A búvár naszád viszont az eredeti 1.0 konfig volt. Olyan különlegességgel, mint pl. az egykörös hűtési rendszer. Utaztam a búvár naszádon párszor, a haver volt a naszád pk. A dereglyével kapcsolatban első élményem az volt, hogy alapkiképzés alatt ezen gyakoroltuk az álcázást. A képen átható daru tetejére másztam fel, hogy az álcahálót oda is kiteríthessük. | |||||
seawolf | Adatlap | 170191 | 2009. október 9. 13:59 | ||
Szia Lacy! Most érkeztem haza, köszi a képet. Én aknászdereglyéről tudok, feltettem egy régi képet, amin a dereglyét valószínűleg egy AN-1 aknásznaszád tolja. CSSZ-ről még nincsenek nagyobb felbontású képeid? | |||||
Lacy | Adatlap | 170190 | 2009. október 9. 13:46 | ||
Lacy | Adatlap | 170189 | 2009. október 9. 06:38 | ||
A búvár dereglyére gondolsz? | |||||
seawolf | Adatlap | 170188 | 2009. október 8. 21:43 | ||
Szia! Úgy hallottam 2 tankuszály volt. Szeretném megkérdezni, hogy mire használták az ún. aknász dereglyét? | |||||
Lacy | Adatlap | 170187 | 2009. október 8. 20:26 | ||
Szia seawolf, van de sajnos nincs még bescannelve. De ami késik... Vontatás, horgony csörlőzés, stb... Egyébként nem csak egy tankuszály volt. Az egyik kormány mechanikáján rúgtam szét úgy az egyik térdemet, hogy telente még mindig fáj! | |||||
seawolf | Adatlap | 170186 | 2009. október 7. 22:48 | ||
seawolf | Adatlap | 170185 | 2009. október 6. 10:23 | ||
Lacy | Adatlap | 170184 | 2009. október 6. 08:03 | ||
Szia seawolf, kettő lakóhajó állt hadrendbe ebből a típusból. Egyik papíron a C, másik a D osztály harcálláspontja. Nagyon kényelmes, jól felszerelt egységek voltak. Saját víztisztítója volt, ami után pl. zuhanyozni, vagy fogat lehetett mosni a tisztított Duna vízből. Illetve saját generátora. Az ágyak meg kiemelkedően jobban voltak mint a laktanyában, hiszen ritkán használták, nem voltak szétnyúlva. Bár egyszer lecsapta benne a biztosítékot valami, és belerohadt egy fél köbméter hal nyáron. Pár nap kellett mire feltűnt a gondnokának. Utána egy darabig nem volt kellemes. :) Ha lehet sehogy nem vontattuk, mert nem volt rajta kormány és ez a Hajózási Szabályzat szerint egészségtelen! Inkább mellévett alakzatban hurcoltuk a CSSZ-el, vagy a VH-val. Bár láttam rá példát, hogy AM szabálytalanul vontatta, rövid sleppel! Az AM-nek a hajótest kialakítása alkalmatlanná tette a mellévett alakzatra. Bár próbálkoztak néha, látszott hol törték össze. Egyszer volt szerencsém a Margit-sziget mellett sk. horgonyt dobni az egyikkel. Volt némi havaria. Ott billegtünk vele a megfelezett Duna ágban, a személyszállítók legnagyobb örömére. (Csak szűken fértek el.) Mondjuk ezzel könnyű volt horgonyozni, mert mezei kétkapás billenő horgonya volt. Ellentétben mondjuk a VH négykapás, fejláncos, anyaláncos horgonyával, ami ráadásul kenyérgőzzel működött. Az komoly mutatvány volt! | |||||
seawolf | Adatlap | 170183 | 2009. október 5. 21:43 | ||
korzaar | Adatlap | 170182 | 2009. október 5. 21:39 | ||
R.I.P-- pedig ezen voltam gépész:(( | |||||
seawolf | Adatlap | 170181 | 2009. október 5. 11:35 | ||
seawolf | Adatlap | 170180 | 2009. október 4. 23:10 | ||
Lacy | Adatlap | 170179 | 2009. október 4. 19:20 | ||
Helló, még egy PAV-4 AM-en? Különösebb jelentősége nincs. A kilencvenes évek elején volt szerencsém végig élvezni az akkori naszád parancsnokok légvédelmi képzését. (Később rájöttek, hogy gépüzemvezető bakatársammal nem vagyunk naszád pk-k, csak náluk lógunk ezen a képzésen és kirúgtak, de addigra a légvédelmi képzés már lement) És ugyan nem AM PAV-okkal, hanem AN DSK-val, de a kiképzés volt a lényeg. A légvédelmi képzést egy bizonyos M. örgy. tartotta, aki a dandár légvédelmi tisztje volt. A képzés úgy kezdődött, hogy nem tudta egyedül tűz késszé tenni a DSK-t, pedig a típus már negyven éve hadrendben volt az alakulatnál. Én mint a katonai repülés után érdeklődő ember, komolyan vettem a képzést. De olyan alap dolgokat NEM tartalmazott, mint a hogyan különböztetjük meg az ellenséget a sajáttól, vagy milyen felségjelzés van a magyar gépeken! És ezek után az itt kiképzett naszád pk-k adtak volna tűzparancsot! Gondold el a következményeket. Egyébként az örgy. nem volt kezdő, a Magyar Honvédben többször is ajnározták a szaktudását. Tudom, illúzió rombolónak hangzik amit mondok, és lehet már nem így van. Bár a kiképzés színvonala nem igazán mutatott emelkedő tendenciát az elmúlt 20 évben... | |||||
sanyi | Adatlap | 170178 | 2009. október 4. 19:04 | ||
Ők nem NATO tagok, tehát ott nem volt haderőreform... Persze, csökkenteni kell a kiadásokat, de nem egy olyan szervezet árán, ami a NATO-ban ritkaság és hasznos lenne. Van pár ötletem a spórolásra... Érdemes megnézni a korábban bemutatott román hajók fegyverzetét. Egy kisebb háborút képesek lennének megnyerni. Egyébként nem tudjátok hogy kiadtak ilyen kategóriájú hajókat 144-ben? Üdv sanyi | |||||
borisz | Adatlap | 170177 | 2009. október 4. 16:44 | ||
seawolf | Adatlap | 170176 | 2009. október 4. 14:22 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |