<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
pmheros | Adatlap | 620866 | 2017. január 8. 15:01 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 619851 | 2016. december 22. 12:49 | ![]() | |
A részben modernizált Magyar Mig-29B kabinra keresve hasznos cikkre leltem, amiben a feljavított műszerezettségen felül egyéb nagyon hasznos információk is szerepelnek: www.repulestudomany.hu/folyoirat/2009_4/2009_4_Pogacsas_Imre.html | |||||
Zoli | Adatlap | 619506 | 2016. december 16. 01:08 | ![]() | |
Szia, Egyre jobb, nekem tetszik, hogy megpróbálod kijavítani a hibákat. Van még, de nem olyan látványosak, hogy minddel foglalkozni kéne, szerintem... z | |||||
pmheros | Adatlap | 619481 | 2016. december 15. 15:35 | ![]() | |
parahybana | Adatlap | 618521 | 2016. november 26. 19:52 | ![]() | |
Helyesbítek : Lenin | |||||
parahybana | Adatlap | 618520 | 2016. november 26. 19:51 | ![]() | |
Az ilyen fotóblamákról mindig az a sztori jut eszembe,hogy Lenni bemegy a gyárba,feláll a hordóra és megszólal: Elvtársak! Hát itt tényleg kib@szott hideg van! :-))) | |||||
pigasos78 | Adatlap | 618503 | 2016. november 26. 15:30 | ![]() | |
Úgy látszik az Origo is tele van szakemberekkel...de legalább nézne utána, ha már kiad a kezéből egy cikket... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 618489 | 2016. november 26. 10:44 | ![]() | |
R.I.P. Azért a cikket illett volna egy MiG-29-essel illusztrálni, nem pedig egy Szuhojjal...) | |||||
páncélos | Adatlap | 618488 | 2016. november 26. 10:29 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 618394 | 2016. november 24. 17:13 | ![]() | |
Szia, Csak pár vonalat kell újravésni, vagy csiszolás előtt mélyíteni, nem olyan vészes szerintem. Amúgy a Zvezda méretre is rosszabb, a kínai meglepő módon szinte tökéletes. z | |||||
PETI | Adatlap | 618388 | 2016. november 24. 16:41 | ![]() | |
Hali! És az eredeti, gondolom szép felületet hogy állítjátok vissza majd rajta? Egyébként én is az alakhiba ellen vagyok, inkább alakra legyen jó! | |||||
Zoli | Adatlap | 618386 | 2016. november 24. 15:46 | ![]() | |
Szia, Először belülről meg kell vastagítani a törzs falát, úgy biztos nem szakadna át az anyag. Amúgy én is ezt a megoldást favorizálom, mert a kínai makett ezt leszámítva pontosabb és részletesebb az alkatrészek nagyját tekintve, mint a Zvezda kitje. z | |||||
pmheros | Adatlap | 618374 | 2016. november 24. 09:59 | ![]() | |
Nekibátorodtam a reszelőnek, és igazítottam a Trumpi 29 -esen. A kabin elülső felének oldalát igyekeztem függőlegesre varázsolni, ahogy az az eredetin is van. Szerintem jobban közelít így a forma az igazihoz. Aki hasonló műveletben gondolkozik, az figyeljen oda, mert az anyagvastagság nem enged túl nagy teret az önfeledt reszelésnek, a törzs és a szárnytő összekapcsolódása felett eléggé elvékonyodik az anyag. | |||||
pmheros | Adatlap | 617955 | 2016. november 15. 12:36 | ![]() | |
http://www.hadmodels.com/72141_mig_29_bub_matrica__172_1311 | |||||
pmheros | Adatlap | 617954 | 2016. november 15. 12:34 | ![]() | |
Az említett HAD gyártó készletéből tudsz 06 -os számot felrakni. hadmodels.com/72141_mig_29_bub_matrica__172_1311 Üdv.: pmheros | |||||
Rockatansky | Adatlap | 617953 | 2016. november 15. 11:46 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 617950 | 2016. november 15. 10:51 | ![]() | |
Szia, Ha magyar gépet szeretnél építeni, akkor a B verzió (9-12) kell Neked. Szerintem a Trumpeter 9-12 makettje a legjobb, én azt ajánlanám. Magyar matrica is van benne, bár biztos nem pontos. A HAD is gyártott matricát, nézd meg a honlapjukon! Ja és sokkal egyszerűbb lenne valami magyar oldalt belinkelni, amit meg is lehet nézni. z | |||||
Rockatansky | Adatlap | 617949 | 2016. november 15. 10:34 | ![]() | |
Rockatansky | Adatlap | 617947 | 2016. november 15. 10:29 | ![]() | |
És már csak a lényeg hiányzik, a kép. :) Elnézést. https://2.bp.blogspot.com/-UEZZvV71d2Y/VPAaflPfMCI/AAAalQ/36uOns9C0RE/s1600/MiG-29_Soma_f-14.jpg | |||||
Rockatansky | Adatlap | 617946 | 2016. november 15. 10:29 | ![]() | |
Sziasztok! Bevallom őszintén, hogy laikus vagyok a magyar repülésben (ejnye-bejnye :) ), viszont érdeklődnék, hogy a képen lévő Mig-29: 1. Pontosan melyik típus? (Ha jól gúgliztam ki, akkor B verzió.) 2. 1:72-ben melyik készletet érdemes beszerezni? 3. A gépen szereplő festést / matricákat honnan lehet beszerezni? Köszi a válaszokat! | |||||
pmheros | Adatlap | 617632 | 2016. november 8. 13:44 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 616779 | 2016. október 24. 18:40 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 616777 | 2016. október 24. 18:35 | ![]() | |
Ami egy üzemképes gép esetében "lógni" szokott az a szárny belépő élén elhelyezkedő lehajtható orrész szekciói különböző mértékben illetve a magassági kormánylapok a képen látható mértékben! Mindez mondjuk 1 napi állás után!De ez is gépenként változott! | |||||
Weizi | Adatlap | 616776 | 2016. október 24. 18:30 | ![]() | |
Sok esetben a hidraulika rendszerük is meglett bontva mert kellettek a kormánygépek, munkahengerek a még üzemelő gépekbe és a donor gépeknél már nem lett beépítve, vagy visszakötve helyettük semmi! Így a képen minden bizonnyal egy olyan fékszárnyat látunk ami nincs már bekötve a hidraulikus rendszerbe. Így a saját súlyánál fogva a forgáspontjai körül elfordult. | |||||
Zoli | Adatlap | 616775 | 2016. október 24. 18:14 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 616774 | 2016. október 24. 18:14 | ![]() | |
Szia, Naggyon kösszépen a részletes leírást! Néhány parkoló gépen lógnak a fékszárnyak is, mint a képen is látható, gondolom már leállított gépen, akkor az is csak a gravitációnak köszönhető és éles gépen parkoló helyzetben ez lehetetlen? z | |||||
Weizi | Adatlap | 616772 | 2016. október 24. 18:01 | ![]() | |
Szia Zoli! A csűrők esetében az alapbeállításuk +5 fok (Ezért látszanak úgy mintha ki lennének térítve picit) így jöttek le a "gyártósorról" annak idején, bár a későbbi verziókon is alkalmazták. A törzsféklapokkal kapcsolatban: Egyszerre működtek, de különösen a hosszabb ideje leállított gépeken előfordul hogy az alsó lap leereszkedik (gravitáció)! Illetve ez csak a harci verziók esetében igaz, mert ezeknek nem volt helyzetzárjuk a behúzott állapotban! Az UB setében más a helyzet, mert annak van, így ezeknél a típusoknál ez nem jellemző egyáltalán. A féklapokat a pilóta kezelte felszállás és leszállás előtt! természetesen kint is lehetett hagyni, de nem életszerű mert amikor a féklap kint maradt leszállás után akkor az orrfutó csak 8 fokra fordult mindkét irányban! így nehezen lehetett beállni az állóhelyre! (sok esetben kint maradt egyébként a fékszárny leszállás után, így mielőtt beért a gép az állóhelyre meg kellett állítani és jelezni kellett a pilótának hogy ha be szeretne fordulni a géppel akkor húzza vissza a fékszárnyat.) a szívócsatorna panelek és felső kopoltyúk pedig úgy mozogtak ahogy írtad, vagyis hajtóműindítás előtt a kopoltyúk zárva vannak a szívócsatorna nyitva. Indításnál ahogy a hajtóművek elérték a 35%-os fordulatszámot a szívócsatorna panelje bezárt ezzel egyidejűleg a kopoltyúk hidraulikus helyzetzárjai kioldanak és a panelek a hajtómű szívóerejének hatására rugóerő ellenében kinyíltak. A szívócsatorna paneljei a nekifutás során nyíltak ki amikor a gép elérte a 200km/h-s sebességet.Repülés során a kopoltyúk hidraulikus zárjai is nyitva maradtak hogy optimalizálják a hajtóművek levegőszükségletét mindenféle repülési helyzetben ( lásd a csapkodó mozgásukat repülés közben) Sőt a szívócsatorna lecsukódó panelje a repülés során részt vett aktívan a szívócsatorna szabályzásában is! Bizonyos ellenőrzések alkalmával le lehetett állítani úgy is a hajtóműveket, hogy a szívócsatornák zárva maradtak és a kopoltyúk hidraulikus zárjai pedig nyitva! Persze látványban ekkor sem változott semmi a kopoltyúknál,mert a rugóik zárt helyzetbe kényszerítették őket( ha nem voltak eltörve) Ilyenkor lehetett megvizsgálni a felső bemenet (kopoltyúk) állapotát. | |||||
Zoli | Adatlap | 616763 | 2016. október 24. 13:54 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 616761 | 2016. október 24. 13:37 | ![]() | |
Ha jól emlékszem igen.Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616760 | 2016. október 24. 13:28 | ![]() | |
OK, ezt is kösz! Akkor tehát leszállás vagy leállítás után automatikusan nem áll vissza semleges helyzetbe a fékszárny, hanem manuálisan kell visszaállítani? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616759 | 2016. október 24. 13:16 | ![]() | |
Ha leállításnál nem lett behúzva akkor szerintem igen. | |||||
Zoli | Adatlap | 616758 | 2016. október 24. 13:15 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 616757 | 2016. október 24. 13:15 | ![]() | |
Nem, csak erre gondoltam, azért is írtam, hogy enyhén felfelé vannak kitérítve a képeken. És akkor ez a beállítás mellett a fékszárnyak lehetnek kitérítve? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616755 | 2016. október 24. 13:09 | ![]() | |
Amire gondoltál közelebbről.hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/SERIAL/MiG29BIDNo01/photos/photo8.html | |||||
sárkányos | Adatlap | 616752 | 2016. október 24. 13:04 | ![]() | |
Ez a csűrő alapbeállítása ,pár fok lehet. Azt hittem hogy nagyobb eltérésre érted. | |||||
Zoli | Adatlap | 616751 | 2016. október 24. 12:56 | ![]() | |
Íme egy ilyen kép. Sajnos kevésen látszik mindkettő, ezen se a legjobb minőségű, de látszik a lényeg. | |||||
sárkányos | Adatlap | 616749 | 2016. október 24. 12:53 | ![]() | |
Biztos vagyok benne ugyanis ezt tanultam és 29-esen is dolgoztam.Fékszárnyak álló hajtóműnél alap helyzetben be vannak húzva de kinn is lehetnek ha nem húzták be . A törzsféklapot nyitott helyzete nem jellemző de ha jól tudom kézzel ki lehet nyitni de ebbe nem vagyok 100%-ig biztos.Rakj fel olyan képet ahol a csűrők szimmetrikusan ki vannak térítve! | |||||
Zoli | Adatlap | 616747 | 2016. október 24. 12:42 | ![]() | |
Biztos vagy ebben? Mert ahol mindkettő látszik, ott szimmetrikusan felfelé állnak, de ha csak a jobb vagy bal látszik, az is felfelé áll. És a fékszárnyak álló hajtóműnél lóghatnak, illetve a törzs-féklap lehet nyitva, akár csak lefelé? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616745 | 2016. október 24. 12:29 | ![]() | |
Íme a példa. Egy szépen megépített 1/72-es madár és mindkét csűrő lapja felfele áll.imodeler.com/2016/10/mig-29s-fulcrum-c-strizhi-zvezda-172/ | |||||
sárkányos | Adatlap | 616744 | 2016. október 24. 12:25 | ![]() | |
Van egy alap gyári beállítás de berepülés után ha kell még állítanak rajta de ezt már a gép dokumentációjába fel kell jegyezni. Amúgy sok makettező sajnos rosszul téríti ki a csűrőket általában szimmetrikusan pedig ezek asszimetrikusan térnek ki.Ha a jobb oldali felfele áll akkor a bal lefele. Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616743 | 2016. október 24. 12:20 | ![]() | |
Köszi szépen! A képek többségén ugyanúgy enyhén felfelé állnak a csűrők, akkor a többségnél egy gyári beállítás vagy mitől függ? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616742 | 2016. október 24. 12:14 | ![]() | |
Szevasz. A csűrőknek van egy alap beállítása.Gépenként változik. A szívócsatorna álló hajtóműnél nyitva van a fenti kopoltyúk pedig zárva.Indításkor mikor a hajtómű eléri a 30%-ot a szívócsatornák bezáródnak(felszállásig) a kopoltyúk viszont kinyitnak.Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616740 | 2016. október 24. 11:38 | ![]() | |
Sziasztok, A típusról készült képeket nézve gyakran előfordul, hogy a csűrők enyhén felfelé vannak kitérítve, van ennek valami oka, vagy csak épp úgy állították be? Mert néhol lógva látszanak ezek. Ja és ha jól tudom álló hajtóműnél a felső kopoltyúk zárva vannak, akkor a beömlők redőnye nyitva van? z | |||||
pmheros | Adatlap | 612230 | 2016. július 24. 09:13 | ![]() | |
1:72 -es ICM feljavítás. Érdemes végigkoppintgatni az összes képet. Le a kalappal az építő előtt. scalemodels.ru/articles/5758-ICM-1-72-mig-29-9-13-bn-51.html | |||||
pmheros | Adatlap | 605891 | 2016. március 24. 21:15 | ![]() | |
csabbee | Adatlap | 605878 | 2016. március 24. 18:00 | ![]() | |
Ha megnézed a ragasztott íveket, láthatod a hajlatok szögét.A GWH 48-asa ha nem is 100% tökéletes, de a legjobban adja vissza az eredeti gép formáját.A trumpi ezt 1/72-ben elbaltázta.Ha vérprofi "rivetcounter" vagy akkor ragaszkodni fogsz a tökéleteshez.Ez esetben abszolúte ajánlom a Zvezda MIG-29 sorozatát(is).Persze ha '72-ben építesz.Lehet hogy a trumpi felülete csicsásabb a szegecsekkel, de alakhűségben a Zvezda lepipálja a Trumpetert.Ha netán még megveszed hozzá a Brassin 1/72 gyanta fegyverkészletét is a fantasztikusan szép rakétákkal és pilonokkal,akkor szerintem a legjobb választás a Zvezda. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 605873 | 2016. március 24. 17:02 | ![]() | |
Ezt itt most annyira én sem vágom mit kell látni... ? Mellesleg értelmes dolog egy 48-assal hasonlítgatni... | |||||
Matthias | Adatlap | 605867 | 2016. március 24. 15:52 | ![]() | |
Ok! Légyszi egy kis magyarázatot is fűzzetek hozzá. Ha ez a legnagyobb akkor mi van még? | |||||
pmheros | Adatlap | 605812 | 2016. március 23. 16:11 | ![]() | |
Sűrűn linkelt kép a legnagyobb hibájáról | |||||
Matthias | Adatlap | 605809 | 2016. március 23. 15:45 | ![]() | |
Sziasztok! Ki mit tud az új 1/72 Trumpeter Mig-29ről, amihez van magyar matrica. Azt az egy hibát tudom, hogy csak egy századjelvény van a matrica íven? A válaszokat előre is köszönöm! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Rakta már be valaki a Trumpeter 01674 fülkéjébe (1:72 Mig-29 9.12) az Eduard hozzávaló SS541 -es maratását? Függőlegesre jön ki neki az oldalfal ?