/ Fórumok /

MiG-15, MiG-17, MiG-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
magyaralba 570728 2014. október 28. 21:43
Válasz erre
Lim-2R_01
Lim-2R_01
Lim-2R_02
Lim-2R_02

és Zolikám itt van pár kép is hozzá... látszik hogy ők teljesen külön uton jártak mint az szovjetek... mert a szovjetek kivették a puskákat és ezek helyére tettek kamerákat, míg északi barátaink megtartották a puskákat és inkább csináltak egy nem túl szép és nem túl áramvonalas bádog teknőt a kamrának... ;)
piratvitorla 570727 2014. október 28. 21:36
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel éppen épül egy-egy KP UTI és harci ezért kéznél van egy lengyel könyv.

Volt egy lengyel átépítés, a Lim-2R, ami egy AFa kamerát kapott a gépágyúk mögött.

A cseheknél létezett a MiG-15bisR három darab AFP-21KT kamerával, éjjellátóval (!) és csökkentett fegyverzettel (1xNR-23).

üdv
piratvitorla 570608 2014. október 26. 21:14
Válasz erre
Szia!
Azt hiszem a lengyeleknek is volt hasonló felderítő verziója
üdv
magyaralba 570470 2014. október 25. 09:13
Válasz erre
1208817
1208817

Szia!

Köszi az infot juge75 de ezek tudtam én is (szolnoki vagyok katona felmenőkkel ;) )... Szolnokon igaz felderítő szerepkörben repültek de a gépek egytől egyig 15Bis/UTI rg-ek voltak, vagy ezek valamely szovjetunion kívül gyártott változata (cseh S-103-ak vagy lengyel Lim-ek...).. de létezett a Mig-15-nek egy olyan változata, hogy Mig-15BisR amiből a nagy ágyút illetve az egyik kis gépágyút gyárilag nem szerelték be és ezek helyére fotoapparátot építettek be, külön ajtóval. Mellékeltem egy képet amin ez a változat látható... amit tudok róla hogy kb 320 db-ot építettek belőle de hogy a cseheken kívül ki alkalmazta azt nem tudom... erre lennék kíváncsi, van-e valakinek infoja erről, esetleg képei... (köszi a google nekem is a barátom :) )
Zoli 570467 2014. október 25. 09:04
Válasz erre
lacipapa 570466 2014. október 25. 09:00
Válasz erre
Volt olyan,hogy BisR?Én még nem hallottam róla.
juge75 570464 2014. október 25. 05:29
Válasz erre
Szia! Felderítő szerepkörben Szolnokon ténykedett az összes Mig-15 Bis és UTI, valamint L-29 Delfin, terep festéssel.
www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/L-29/L-29.htm www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-15.htm

MN 101. Felderítőrepülő Ezred

Az 1956 októberi forradalom leverése és 1961 tavasza között gyakorlatilag szünetelt a hazai katonai repülés a repülőhagyományokra okkal büszke Szolnokon. A repülőteret 1957 őszén "lefoglaló" Musztáng fedőnevű szovjet gárdarepülő ezred csak 1961 júliusában távozott.

A pilótaképzés az akkori MHSZ keretében Budaörsön és Tapolcán, valamint a Szovjetunióban folyt. 1961 augusztusában megalakult a repülőgép-vezetői és repülőműszaki képzést egyaránt felvállaló Kilián György Repülő Tiszti Iskola Szolnokon, parancsnoka Brassói Tivadar őrnagy (később vezérőrnagy) lett. Az intézmény alárendeltségébe került egy kiképző repülő ezred egy Jak-18 "Fürj" és két Mig -15 BISZ típusú repülőgépekkel ellátott századdal, amelynek parancsnoka Holler János alezredes (később ezredes). Ez az egység repülőgép-vezető hallgatók gyakorlati előképzésével, valamint a Szovjetunióban tanulmányaikat befejezett tisztek repülőgyakorlati továbbképzésével foglalkozott. 1964-ben a hadrendből kivont Jak-l8-as helyébe a csehszlovák gyártású, L-29 "Delfin" típusú, gázsugárhajtású gyakorló repülőgép került. 1974-ben az egységet a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel.

1975-ben, több mint két évtizedes szolgálat után a Magyar Néphadseregből kivonták a MiG-15 típusú repülőgépeket. Annak ellenére, hogy több mint két évtized alatt 21 gép semmisült meg ebből a repülőgéptípusból, jó és megbízható társnak tartották, akiknek megadatott, hogy repülhettek vele. A MiG-ek hiányában, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait. A tennivaló nem volt kevés, hiszen évente 3-4 kiemelt gyakorlaton (Bakony; Henger; Szojuz; Szigetvár; Csobánc; Sirály; Pajzs; Füred; Gránit; Duna, Ciklon és még lehetne sorolni...) vettek részt. A repülő és műrepülő bemutatók során (az 1975-os díszszemlén L-29-es gépekkel századkötelékben szerepeltek Fodor Gyula alezredes parancsnok vezetésével, illetve igény szerint egyéni - Mónus István őrnagy, Czakó László százados -, vagy kötelék-műrepüléseket Fodor Gyula alezredes - később Bakó István alezredes - vezetésével, Koncsek Ferenc, Bagi Mihály őrnagyok, Szelke Tibor és Lipták Elek századosok közreműködésével, hajtottak végre. Megoldottak sok más, az élet által diktált egyéb fontos repülő és katonai jellegű feladatot.

Az ezred 1976-ban részt vett, egy gázrobbanásban elpusztult szolnoki lakóépület mentési és romeltakarítási munkáiban. 1979-ben pedig, ugyancsak a Tisza-parti városban egy 20 000 lakost érintő, nagyszabású, kitelepítéssel járó polgári védelmi gyakorlaton is közreműködtek.

1978-ban Vass József alezredestől a parancsnokhelyettesi beosztást Csépány Sándor őrnagy vette át. 1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből.

Az egységnél 1967-1984 között öt repülő katasztrófa történt, amelyekben hét pilóta vesztette életét és öt repülőgép semmisült meg (4. sz. melléklet).
magyaralba 570462 2014. október 24. 23:56
Válasz erre
Sziasztok!

Éreklődnék, hogy mely légierőkben volt rendszerbe állítva a Mig-15BisR típus? Esetleg képekkel tudnátok segíteni.. egyedül a csehek gépéről találtam képeket... valami izgalmasabb nincs valakinek? (NDK, Bulgária, vagy valami terep festéses?)

Előre is köszönöm
juge75 569331 2014. október 12. 05:49
Válasz erre
zsocate 569322 2014. október 11. 21:28
Válasz erre
Sziasztok!

A Mig-15-ről szóló könyvek többsége bemutatja a Magyar Légierő "fekete 043" terepszínű gépét. Még egy matricagyártó is kihozta. Volt egyáltalán ilyen?

Köszi,
Zsolt
Rumcájsz_52 567773 2014. szeptember 18. 21:48
Válasz erre
Fotó eddig még nincs más nézetből, de a csillagokat biztos hogy ugyanúgy lefestették, mint a törzs oldalán. Azt meg kétlem, hogy hiányos felségjelzésekkel repülni engedték volna, hogyan azonosította volna a légvédelem és a földi csapatok?
R.
piratvitorla 567772 2014. szeptember 18. 21:37
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-775-1
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-775-1

Sziasztok
Nem tudjátok véletlenül, hogy ezen a gépen 56-ban a szárnyakon is átfestették a felségjeleket?
köszi
Zoli
lacipapa 566772 2014. szeptember 6. 13:34
Válasz erre
A Smer kabinjához ne fűzz nagy reményeket,réz és gyanta nélkül!
bercsi 566753 2014. szeptember 6. 09:08
Válasz erre
Köszönöm Laci, most már tudom hogy melyiket kell megvennem.
Gyanta és réz téma képlékeny, ahhoz látnom kell majd az alanyt.

Egyszer volt egy Smer Mig-17-em, de nekem feladta a leckét. Szerencsére más látott benne fantáziát...
migi 566515 2014. szeptember 2. 13:40
Válasz erre
Nem sok lehetőséged van : Hobbyboss MiG-17 F-és PF és a Trumpeter MiG-15-15UTI-19 PMF
És ha esetleg tudsz szerezni Tamiya MiG-15 öst , A Revell MiG-15 sét nyugodtan felejsd el .A Smer MiG-17 F és PF kitt se rossz de munkás készlet , Azt hogy gyantát rezet mit gondolsz hozzá az már a te dolgod ,
bercsi 566510 2014. szeptember 2. 12:46
Válasz erre
migi, lacipapa!

Köszönöm szépen, utána nézek a készleteknek! :-)
lacipapa 566501 2014. szeptember 2. 11:29
Válasz erre
Ahogy "migi" írta,de a Smer az olcsób,némi kihívással abból is lehet szépet építeni.
Az is lehet "tuningolni",pl.gyanta beömlőkkel,orrésszel.
migi 566487 2014. szeptember 2. 08:22
Válasz erre
Szia
Én mindegyiket aki ilyet gyárt , mondjuk a Smert 2dik sorra hagynám,
üdv: migi
bercsi 566484 2014. szeptember 2. 07:53
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdés. Mig-15-17-19 1/48-ban, melyik készletet tudnátok ajánlani. Elsősorban magyar felségjellel szeretném ezeket megépíteni..
juge75 566483 2014. szeptember 2. 07:41
Válasz erre
MIG-1501
MIG-1501

Itt oldalszám még 512, de 68-as csíkokkal.
juge75 566482 2014. szeptember 2. 07:40
Válasz erre
A gép eredetileg a 912-es oldalszámot viselte.
juge75 566481 2014. szeptember 2. 07:39
Válasz erre
JGCs_09
JGCs_09

Saját képemen, még 512 oldalszámmal.

Bővebben erről a gépről:www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/MIG-15lt.htm
juge75 566480 2014. szeptember 2. 07:35
Válasz erre
MyAviationNetPhotoID00883812
MyAviationNetPhotoID00883812

Itt még csíkok nélkül, 912 oldalszámmal. (Fotó: Petényi László, Forrás: Airliners.net)
juge75 566479 2014. szeptember 2. 07:31
Válasz erre
őaé 2
őaé 2
őaé 2 2
őaé 2 2

Szia! A Múzeumban, utólag lett átfestve a gép, más oldalszámmal, és 68-as csíkokkal (farkon 2 vörös gyűrűvel).
Egyezményesen kellett felfesteni minden az események alatt repülő katonai gépre, mert a légvédelem számára könnyű azonosításhoz ez jobban látható (egy hazai L-29-est majdnem lelőttek e miatt Sz-60 légvédelmi löveggel a határ közelében készültségben álló hazai légvédelmi tüzéreink).
Ha láttad az "Őrjárat az égen"-sorozatot, ott is visel némely 15 Bis ilyen gyűrűket, mert nem festették vissza (Például kötelék repülés közben a végzős növendékek gépein).
zsoltquack 566478 2014. szeptember 2. 07:23
Válasz erre
zsoltquack 566477 2014. szeptember 2. 07:18
Válasz erre
Keresek Mig-15/17-hez "stencil" magyar/lengyel tájékoztató a szerelő- és egyéb nyílásokon
vatya1 563257 2014. július 11. 09:41
Válasz erre
Szia!
Köszönöm a gyors választ
további szép napot mindenkinek és jó makettezést
üdv
piratvitorla 563254 2014. július 11. 08:56
Válasz erre
Szia!
A csíkok az 1968-as Csehszlovákiai bevonulást támogató repülő eszközökön voltak. Ha jól tudom némelyiken még évekig megmaradt...
Hogy ezen a múzeumi gépen mikor került felfestésre azt az ottaniak tudnák megmondani...
üdv
vatya1 563252 2014. július 11. 08:05
Válasz erre
hhhhhh
hhhhhh

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy a képen látható 15ös ezzel a festéssel repült? vagy csak itt a múzeumba festették ilyen piros csíkosra.
Yeagger 562164 2014. június 22. 14:03
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudja valamelyikőtök, hogy a magyar mig-17 F-eken lévő orosz oldalszámokat honnét lehetne beszerezni?
horac.freeweb.hu/Kep/Katonai2/Mikojan-Gurjevics-MiG-17-030.jpg

Előre is köszi a választ!
Üdv mindenkinek!
Yeagger 561005 2014. június 1. 08:40
Válasz erre
Sziasztok!
Eljutottam a kiszolgáló személyzet festéséhez. Sajnos nem találok semmi színes fotót az előzőekben kitárgyalt műszakiakról. Valaki tudna nekem segíteni, hogy a 60-as években a szokásos gyakorló zöld színét használták? vagy vmi más árnyalat volt jellemző?
Köszi előre is a válaszokat!
Üdv!
Yeagger 559879 2014. május 13. 21:53
Válasz erre
Hali Rumcájsz!

Köszi, tényleg folyamatosnak néz ki a felségjel csíkja:) Akkor az lesz az enyémen is:)
Rumcájsz_52 559859 2014. május 13. 17:00
Válasz erre
Szia Yeagger
A 008-ról készült fotón úgy tűnik, hogy folyamatos a fehér szegély. A PG-ben a fehér szegély kivitele pl. "konkrét személy"-függő volt, ugyanis amíg volt olyan jókezű festő, aki a sablon miatt kimaradt szaggatott nyomokat ügyesen és nyom nélkül ecsettel átfestette, addig folyamatos volt a fehér szegély a számok és a felségjelzések szélén. Aztán amikor kilépett a srác a cégtől, és ezt a minőségű munkát senki nem tudta (vagy nem akarta ) produkálni, akkor szaggatott lett a keret.
Üdv R.
Yeagger 559831 2014. május 13. 06:14
Válasz erre
Sziasztok!
Még egy dologban kérném a segítségeteket:) Szerintetek a lengyelektől kapott Sb LIM 2-eseinknek a szaggatott fehér szegéllyel festett vagy az egybefüggő fehér szegélyű felségjelet festhették fel nálunk? mert ugye a 21-eseken szaggatott volt.
Üdv!
Yeagger 559607 2014. május 9. 17:35
Válasz erre
Hali!

Ez ám a gyors reagálás:))) Köszi, jól néznek ki, de van műgyanta 23-masom! Akkor 1 db lesz beépítve. Amúgy 1/48-as a méretarány.
juge75 559606 2014. május 9. 17:26
Válasz erre
1911207_641426252605399_2757365938781995314_o
1911207_641426252605399_2757365938781995314_o

Milyen méretarány lesz?
Ajánlom figyelmedbe a MASTER új termékét, ez például 1/72 méretarányú.
juge75 559604 2014. május 9. 17:16
Válasz erre
80 lőszerrel, NR-23! Igazad van! :-)
juge75 559603 2014. május 9. 17:15
Válasz erre
juge75 559602 2014. május 9. 17:13
Válasz erre
Mindkét 23-ast le szedheted róla, ugyanis 12,7 mm-es géppuska van benne, nem 23 mm-es gépágyú-
Yeagger 559601 2014. május 9. 16:59
Válasz erre
Hali!

Persze, hogy az SB-LIM-2-re gondoltam! csak nem írtam ki a teljes típusnevet. Kis lim-2-esnek neveztem, mert 5 évesen láttam először a pápai reptéren a kicsikét, amikor torokfájás miatt nem mentem óvodába és apum kivitt a munkahelyére:) Akkor beleszerettem a kicsikébe, de azért az előtte álló 19-es rabolta el igazán a szívemet:))
Na de komolyra fordítva a szót, akkor át kéne szabnom a 23mm-es műgyanta gépányút? Vagy legalább le kellene operálnom a 37-est és a másik 23-mast a műgyanta szettről... Pedig olyan jól néztek ki így együtt... :(
juge75 559557 2014. május 9. 07:46
Válasz erre
A második ülés és műszerezés miatt nem férne el több fegyver a törzsben.
juge75 559556 2014. május 9. 07:45
Válasz erre
?
Tudomásom szerint nem volt ilyen rendszerben nálunk (LIM-2), mind eredeti, Szovjet gyártmány volt.
Talán SB-LIM-2-re gondoltál (Lengyel UTI 15)? Mert abból volt (ahogyan a képen is láthatod a 008-ast), ezek fegyverzete 1 db 12,7 mm-es géppuska.
Yeagger 559547 2014. május 8. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!
Látom, jó kis értekezések indultak a kérdéseimből:D most megint hozzátok fordulnék 1 kis tehnyikai dologban. ugye a mi kis lim-2-eseinkbe csak 1db 23mm-es gépágyú volt. Szerintetek a többi 2 ágyúnak lehetett vmi előkèszítménye a törzsben, h szükség esetèn belehessen szerelni?
üdv mindenkinek!
előre is köszi a választ!
juge75 559393 2014. május 6. 07:17
Válasz erre
Megerősítem, fehér kerete van bizony a lajstromnak, és elöl a gyári szám látható felfestve, ami szintén csak ennél volt jellemző.
Rumcájsz_52 559376 2014. május 5. 20:56
Válasz erre
Szia Yeagger
Nem lehetett, hanem volt fehér keret, az én monitoromon látszik is a "008" gépen körben a karakterek szélén!
Üdv R.
Yeagger 559363 2014. május 5. 19:09
Válasz erre
Szia Nyugger!

Köszönöm a választ! Ez elég konkrét bizonyíték. Ahogy látom a "8"-as számjegyből, újra festették nálunk. Ebből viszont következik, hogy lehetett rajtuk fehér keret.

Üdv!
Nyugger 559352 2014. május 5. 15:11
Válasz erre
SBLim-2-008
SBLim-2-008

Szia !

Szerintem minden használatba vett UTI-MiG-15 ill. SBLim-2 fehér keretes számmal repült.
A csatolt képről feltételezhető, hogy nálunk repült 1962-után. Érdemes hasonlítani a számok formáját.
Yeagger 559342 2014. május 5. 10:32
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi a választ! Valószínűleg akkor a cseh gyártmányú gépeken is keretes lehetett a számsor. Azt hiszem az enyémen is az lesz- mivel csak ilyet tudtam beszerezni had Feritől.

Üdv!
Rumcájsz_52 559336 2014. május 5. 09:00
Válasz erre
Szia Yeagger
Az 556564 sz. hsz.-ben látható fotó a szöveg szerint a gép megérkezése után készült, ezen pedig a "008" gépszám fehér keretes, sőt, a gépszám előtt apró karakterekkel még a gyári szám is látszik (vagy csak a töredéke?). A fotóról az is megállapítható, hogy a gép nincs ezüstre festve, hanem natúr fémszínű színtelen lakkal átfújva (a két kabintető közti elválasztó-keretnél jól látszik az eltérő színből, hogy a keret nem aluból, hanem más anyagból készült - ha ezüst-festésű lenne a gép, akkor nem látszana az eltérő anyag-szín).
Üdv R.
Yeagger 559329 2014. május 5. 06:03
Válasz erre
Sziasztok!

lenne 1 olyan kérdésem, hogy szerintetek ezeknek a lim2-eseknek keretes vagy keret nélküli oldalszàmai voltak eredetileg?

üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.