/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
zoli1989 140661 2009. szeptember 13. 12:51
Válasz erre
Szia!

Én is Revell lakkot használok, és én is rendkívül megvagyok vele elégedve. VOlt itt a makettinfón aki nagyon szidta, de végre valaki aki dícséri is :)
Fóka 140660 2009. szeptember 13. 12:23
Válasz erre
Szia!

Én a Revell 01-es lakkját szoktam használni. A tégelyében is tökéletesen színtelen, olyan, mint a víz - ellentétben a Humbrollal, ami az üvegben is már sárgás színű. Kb. 5 éve használom, azóta nem tapasztaltam sárgulást.

Egy ötlet a megsárgult makett helyrehozására: ki kell rakni olyan helyre, ahol jól rásüt a Nap (erkély, terasz), és kb. 1 hét alatt gyönyörűen kifehéredik.

A Revell lakkot csakis a saját hígítójával szabad hígítani, mással keverve fújáskor pókhálószerű képződményekké szárad már a levegőben.

Bizonyára van más jó minőségű lakk is, én is kíváncsian várom a további ötleteket...
kelair74 140659 2009. szeptember 13. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki javasolni nekem egy jó minőségű lakkot?Ami után a fehér festés fehér is marad.Én a humbrol fényes lakkot használtam,de az besárgította a fehéret.Tudom vannak sokkal jobb lakkok is.
Köszi
MrChef 140658 2009. szeptember 6. 12:29
Válasz erre
Ideális esetben legalábbis, hermetikusan lezáródik a törzs, ha jól tömítettem.:-) A futóműakna egy részén bemegy a levegő (legalábis az én makettemen, ha ki nem tömítem), úgyhogy csak nem fog kidudorodni a Clearfix-es ablak. Különben belülről sokkal könnyebb megcsinálni, mint kívülről, mert sokkal kisebb eséllyel lesz Clearfix-es az ablaksor mellett.
Toth_Gabor 140657 2009. szeptember 6. 00:53
Válasz erre
Sziasztok!

Az említett állványon a "tálca" nem volt alkalmas a makett biztos rögzítéséhez. Nekem megvan még, de ha felújítom a makettet, a tartót is módosítom: nekem az a megoldás tetszett eddig a legjobban, hogy a gép törzsébe egy Evergreen profilt (csövet, vagy négyszög hasábot) ragasztottak, abban a szögben, ahogy a tartóból kiálló elem is áll. Ez lehet akár egy vékony rozsdamentes acélrúd, vagy plexi is, a lényeg, hogy a vége a beragasztott profillal megegyező kialakítású. Ehhez a tartót házilag is el lehet készíteni, vagy a makettekhez árusított fa talapzatokat is fel lehet használni.

Üdv,
Tóth Gábor
Tibcsi 140656 2009. szeptember 5. 20:34
Válasz erre
Jajjj.. az Aurora és a Patyomkin... és a többiek... :)) Ezek mind-mind nekem is megvoltak. :)

Érdekes: nekem is a szekrény tetején, meg a vitrinben, meg a tévé tetején. Az volt a "fő" hely, mindig odakerültek a legújabbak. :))
Ronin 140655 2009. szeptember 5. 20:31
Válasz erre
beolvasás0031
beolvasás0031

Amúgy most került elő egy két régi képem. Azt hiszem ebben a környezetben fertőződhettem meg...:)Kár hogy ezen nem látszik a szekrény teteje, aminek teljes hosszában olyan NDK klasszikusok sorakoztak, midt a Trident.
Ronin 140653 2009. szeptember 5. 20:21
Válasz erre
Na ja, család és földrengés biztos... Szerintem ha sikerül egy elég erős talapzatot kitaálálni, legfeljebb a gyerek épp azzal veri agyon a gépet...:)
Fóka 140652 2009. szeptember 5. 17:08
Válasz erre
Na, eszembe jutott még valami a Clearfix-es ablakozással kapcsolatban. Egyik-másik makettemen különös dolgot tapasztaltam: az utolsó ablak betömítése után a még lágy Clearfix-ablakok elkezdtek kigúvadni :-) Azaz kifelé domborodni... Egyik-másik ablakból már szabályos kis buborék képződött. Ne is mondjam, sokkoló élmény volt. A jelenség az utolsó ablak újbóli megnyitásakor elmúlt, de pár ablak így is tönkrement, cserére szorult. Hogy ez miért következett be, nem tudom. Mindenesetre az biztos, hogy ha a törzs az utolsó ablak berakása után hermetikussá válik, a bentrekedt levegő tágulni kezd, és kinyomja az ablakokat. Talán a Clearfix termel hőt száradás közben, talán a makettet szorongató markom melegíti, ki tudja. Mindenesetre az ilyen jelenség elkerülése céljából azóta valami kevéssé látható helyen parányi lyukat szoktam fúrni a törzsön, amit aztán a Clearfix száradása után eldolgozok.

Az egész Clearfix dolgot egyébként csak a nagyobb ablakok esetében (1:100 és alatta) szoktam alkalmazni, 1:144-es makettek parányi ablakait többnyire üresen hagytam. Talán majd ha nyugdíjas leszek, és még nem reszket a kezem...
Fóka 140651 2009. szeptember 5. 16:55
Válasz erre
Kitűnő ötlet :-) Mármint a mágnes. És ha a kis tálca vasból készül (persze formára alakítva), belül meg ott a mágnes, akkor ez igazán család- és földrengésbiztos megoldás lesz.

Még annyit tennék hozzá, hogy ha a tálca éppen a kész makett súlypontja alá kerül, akkor az igazi. A 2030-on látható képen a 747-es törzs alatti futói mögé javasolják rakni az alátámásztást, de a valóságban éppenhogy elé kell kerülnie, akkor lesz tökéletes az egyensúly.
Ronin 140650 2009. szeptember 5. 15:08
Válasz erre
Köszi, ez már használható kiinduló alap! Bár ezt a módszert biztos megtubózám még mondjuk egy jó erős mágnessel, nehogy nekem zuhanórepülésbe kezdjen a kész makett..:)
Fóka 140649 2009. szeptember 5. 08:13
Válasz erre
Allvany
Allvany

Szia Ronin!

A Revell a régi 747-es készleteihez adott olyan állványt, aminek a tetején egy kis tálcaféle volt. Ez a törzs aljának ívét mintázta, és a makettet egyszerűen csak rá kellett tenni. Gondolom, ezt a módszert más makettekre is lehet alkalmazni, a lényeg, hogy sikerüljön pontos mintát venni a törzs aljáról, hogy aztán ne billegjen az állványon. A mellékelt kép egy Revell Boeing 747-100-as készlet összeszerelési útmutatójából való.
Ronin 140648 2009. szeptember 4. 16:39
Válasz erre
Sziasztok!

Létezik olyan talapzat megoldás utasgépekhez, ami miatt nem kell szétbarmolni a makett hasát?
Üdv:Ronin
MrChef 140647 2009. szeptember 4. 10:54
Válasz erre
Zoli,

ez jó ötlet! gyakorlatilag csak kívülről is jól eltávolítható tömítő-maszkolóra van szükségem a végső fázisig. (üröm az örömben, hogy a kis ablakokat belülről a legjobb elkészíteni, mert elég cseppenteni és kicsit megnyomi. Kívülről már macerásabb, mert mellékenődhet...

Üdv,

Tamás
Zozó 140646 2009. szeptember 3. 21:36
Válasz erre
Chef!

Ugyan én még Clearfix-el nem dolgoztam, de szerintem hasonló lehet, mint a Microscale Kristal Klear nevű anyaga, amit én használok. Én a helyedben először lefesteném az ablakok (lyukak) élét metál- vagy a végleges külső színnel, majd - száradás után - bekenném, tőmíteném Clearfix-el (mintha már készre csinálnád). Fújás után, ha kész a festés, akkor csipesszel kiszedném az összefújt Clearfix-et és újra - most már véglegesen - betömíteném az ablakokat.

Üdv
Zoli
MrChef 140645 2009. szeptember 3. 20:49
Válasz erre
Szevasz Keri,
OK, de hol húznám ki a szivacsot? Mert szerintem csak belülről mehetne a kis ablaknyílásokba ilyen szivacs-sort tenni. Kívülről azért necces, mert ilyen kicsi ablakokba nem találok megfelelő sűrűségű szivacsot, ami ne esne be, elég erősen a lyukakban maradna.

Hmm, talán úgy lenne jó, hogy külön alapozom és fújom a törzset és a szárnyakat, majd az ablaksorról belülről leveszem a maszkolószalagot, összeillesztem + tömítem + csiszolom a törzset és szárnyakat, végül az illesztések mentén is alapozok és fújok.

Üdv, Tamás
Keri 140644 2009. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Szia Chef!
Mi lenne,ha szivacsot dugnál az ablaknyílásokba?Kicsit nagyobbra vágni,mint a nyílás,és akkor szépen belefeszül a likba.
Keri
MrChef 140643 2009. szeptember 3. 20:32
Válasz erre
Megint én...:-)
Most azzal vagyok gondban, hogy az ablaksort nyilvánvalóan
1. le kell maszkolni belülről azért, hogy amikor kívülről fújom a gépet, a festék nehogy a lyukakon átmenve beszínezze a már középszürkére fújt belső teret; viszont ekkor nem tudnám leszedni a maszkolószalagot, mert már összeapplikáltam a két fél törzset a szárnyakkal együtt; az egész gépet amúgy is egyben akarom végsőre alapozni és fújni.
2. vagy kívülről maszkolom le a már Clearfix-szel megkreált ablaksort. nade egyenként, minden egyes kis ablakot? (egy maszkolócsíkkal nem lehet, mert az ablakok körül is színezni kell).

Vagy fődarabonként (törzs, szárnyak) alapozzak és fényezzek?
Zozó 140642 2009. augusztus 30. 19:01
Válasz erre
Szerintem valahol mind kollégák maradunk azért...
Egyébként már jó ideje én sem szerelem a gépeket. Bár a szerelem persze megmaradt...
Fóka 140641 2009. augusztus 30. 18:17
Válasz erre
Szia! Bennem már sajnos csak a volt kollégát lehet üdvözölni. 2001 elején pályaelhagyás történt velem, ami bizony nemcsak egy repülőgépnek komoly trauma :-/
Zozó 140640 2009. augusztus 30. 17:43
Válasz erre
Kicsi a világ. Én 86-ban szereztem meg az 54-es szakszót, de csak másodikként. A 34-es már megvolt addigra.

Üdv a kollégáknak.
Zoli
Fóka 140639 2009. augusztus 30. 17:21
Válasz erre
Lám, én is a Tu-154-esre szereztem meg a ROK-ban az első típusvizsgámat. Mégpedig -ki hinné- gépész szakon...
MrChef 140638 2009. augusztus 30. 17:17
Válasz erre
A Festés című topikba beírtam egy kérést/kérdést, csak nem akarom ide is bemásolni. Tudnátok segíteni nekem abban?
Muzzy 140637 2009. augusztus 30. 17:05
Válasz erre
Szia Attila!
Hát sajnos ez így van! (akinek nincsen esze, legyen notesze! (nekem egy nagy van :)
A volt nagyvas nekem is a kedvencem, 20-21 évvel ezelőtt volt még típusvizsgám is rá!
Muzzy
Lapi 140636 2009. augusztus 29. 20:08
Válasz erre
Tu-154 nagy
Tu-154 nagy

Tu 154-es volt Tu 154-es van és Tu 154-es mindíg is lesz !

mert mi szeretjük..
ez tartja életben !
Fóka 140635 2009. augusztus 29. 19:56
Válasz erre
Szia Zoli!

Ó, áldott aggkori demencia... Igen, pár éve még én is emlékeztem az egész B-2 történet kiváltó okaira (háromfős ekipázs igénye), de lám, rohamosan felejtek. 8 év távlatából lassacskán már az is csak sosemvolt álomnak tűnik, hogy valaha közöm volt a repüléshez :-/

Fóka
Muzzy 140634 2009. augusztus 29. 17:25
Válasz erre
Fóka!
A Malév mindenképpen érintett volt a dologban, mert az Ö (ti:)) igénye volt és kérte a rádiós és navigátor nélküli kialakítást. Még most is sok orosz gép külön rádióssal repül, bár e területen is van némi fejlődés.
Muzzy
MrChef 140633 2009. augusztus 29. 16:38
Válasz erre
Hát nem tudom...számomra ezek apróságok, ahhoz hogy csak itt nézegessem a szobámban, meg néha más is megbámulja.:-)
Fóka 140632 2009. augusztus 29. 16:13
Válasz erre
A Tu-154M kitet kicsit át kell alakítani a Malév festéshez, a Malévnek ugyanis alap verzíójú Tu-154-esei voltak, amiket az évtizedek során B-2 verzióvá alakítottak, de ez csak a "KLGS" (különleges - azaz nem gépész, hanem elektromos és elektronikus) berendezéseket érintették. Nem tudom, mennyire ismert, hogy a végső, B-2 verzió kialakításában a Malév és a Balkan KLGS szakembereinek is része volt, a Tu OKB (Tupoljev tervezőiroda) mellett. Próbálnánk csak most belepiszkálni bármelyik Boeingbe... :-/

A Tu-154 B-2 és a Tu-154M közti különbségekről és az átalakításról ezen a fórumon is szó esett pár hónapja. Én nemrég csináltam egy ilyen átalakítást, és amikor már kész volt, és büszkén szemléltem, rájöttem, hogy egy jó részét újracsinálhatom: nem elég ugyanis, hogy a D-30KU hajtóműnek és segédberendezéseinek a formája egészen más, mint az NK-8-2-é, de még a felfüggesztése is majd' 1 méterrel előrébb van a törzsön.
MrChef 140631 2009. augusztus 29. 11:05
Válasz erre
Köszi a linkeket! Elég szép áruk van... én is remélem, hogy a Zvezda is kiadja majd, akkor legalább olcsóbban hozzáférhető. A Tu-154M-et meg akarom venni, mivel az volt az első repülőgép (Malév-os), amivel repültem, úgyhogy meg kell örökíteni.:-)

Az építés alatt álló utasgépemnek (Boeing 737-800, Revell) a pilótaablak-keretei a repülő színével megegyezőek, tehát nem olyan kényesek (habár fehér lesz, előre kíváncsi vagyok rá...).

A Clearfix-szel és a Gunze-féle csodával kísérletezek, aztán szólok neked, mi hír.:-)
Fóka 140630 2009. augusztus 29. 08:36
Válasz erre
Bocs a csúnya tördelésért, a linkek utáni sorközöket elsumákolta a rendszer :-/
Fóka 140629 2009. augusztus 29. 08:34
Válasz erre
Il-62: 1:144-ben a Braz Models és a Welsh gyártja. Előbbi teljesen műgyanta, utóbbi vegyes vákuum (törzs), műgyanta (szárnyak, hajtóművek, vízszintes vezérsík) és valami fehér fém (futóművek).

www.brazmodels.com/Iljushin/IL-62/IL62kitphoto.htm
aviationtreasures.com/sl82.html

A Hannants kínálatában jelenleg mindkettő kapható, bár a Welsh csak "limited availability" kategóriában:

www.hannants.co.uk/search/index.phpÉs persze ne feledkezzünk meg a Veb Plasticart 1:100-as készletéről, ami az Il-62 prototípusát mintázza.

Ha jól emlékszem, a Zvezda is ígérte 1:144-es fröccsöntött készlet kiadását, de azt még nem láttam sehol.
Fóka 140628 2009. augusztus 29. 08:24
Válasz erre
Clearfix hígítóra én is szívesen vennék tippeket. Én egyelőre csak azt tudom, mi nem jó: a lakkbenzin pl. mattá és átlátszatlanná teszi.
Fóka 140627 2009. augusztus 29. 08:22
Válasz erre
A pilótafülke-ablakokat én rendszerint egészben befedem maszkolófolyadékkal, a kereteket meg a fújás után tűecsettel ráfestem. Kívül is, belül is. Kevésbé macerás, és tökéletesen egyenes vonalakat lehet előállítani, csak közben nem szabad levegőt venni...

Ha a külső keretek színe eltér a környezetétől (pl. fémszínűek), akkor a festés előtt maszkolószalaggal körbemaszkolom, de csak a törzsön, hogy szép éles legyen a sarkok kontúrja.
MrChef 140626 2009. augusztus 28. 14:47
Válasz erre
A gyönyörűszép Il-62-es makettjét gyártja vmelyik cég?

Most realizálom, hogy több meló lesz a repülőmakettel, mint hittem. Pl. a pilótafülke ablakait is le kell belülről fújnom (középszürkével), különben enyhén átlátszana. Csakhogy belül nincsenek meg a kis ablakok vonalai, úgyhogy élmény lesz maszkolni..
MrChef 140625 2009. augusztus 28. 14:28
Válasz erre
Kérdés: mivel higítható a Clearfix? Van nekem ilyen ragasztóm Gunze változatban is, de arról sem tudom, mivel higítható. (szag alapján megpróbálom eldönteni:-))
Közben találtam jó kis fotókat a Boeing-ről.
Fóka 140624 2009. augusztus 28. 07:44
Válasz erre
Még valami :-) A frissen Clearfix-elt ablaksor először még egyenetlen benyomást kelthet, mert a cseppek mennyiségétől és formájától függően különböző tempóban száradnak. De amikor teljesen megszárad, akkor már tökéletes lesz az eredmény, az anyag ugyanis teljesen kifeszül, egyformán az összes ablakon. Rendszerint még az esetlegesen mellément Clearfix is "eltűnik", azaz olyan vékonyka réteggé válik, ami szinte észre sem vehető.
Fóka 140623 2009. augusztus 28. 07:40
Válasz erre
...és ha magát a mozdulatsort kellene leírni, az kb. így néz ki:
- a fogpiszkáló végére kis Clearfix cseppet juttatok
- a cseppet az ablaknyílásba illesztem
- az ablakkeret mentén körkörös mozdulatokkal igyekszem elérni, hogy a csepp teljesen kitöltse a nyílást
- amikor kész az ablak, de a fogpiszkáló még benne van, akkor a törzsre merőlegesen, határozott mozdulattal kihúzom a fogpiszkálót. A merőleges irány fontos, mert akkor az esetlegesen képződő kis Clearfix-szál magára az ablakra esik vissza, és abba nyom nélkül beleolvad.
Fóka 140622 2009. augusztus 28. 07:34
Válasz erre
Kedves Ronin!

Sok sikert hozzá! Ha már ennyire körüljárjuk ezt a Clearfix témát, még annyit tennék hozzá, hogy a technológiát először érdemes még a festetlen maketten begyakorolni. A Clearfix -főleg, ha nem egészen friss- hajlamos vékony szálat képezni, amikor a felhordó eszközt (pl. fogpiszkálót) eltávolítjuk a makettől, ami aztán ráragad a törzs azon részére, ahova nem is szántuk. Vagy esetleg ha túl nagy a csepp, akkor kifolyik oldalra. Ilyenkor meg kell várni a teljes száradást, és úgy eltávolítani, ez rendszerint a festés károsodása nélkül sikerül. Ha azonban azon melegében elkezdenénk ujjal ledörzsölni a felesleges anyagot, akkor csúnyán szétmázolódik, és a festéket is kikezdi. Előzetes gyakorlással viszont hamar rá lehet érezni a többé-kevésbé biztos módszerre.

Fóka
Ronin 140621 2009. augusztus 28. 00:16
Válasz erre
Köszi Fóka!

Hát ezt ki kell próbálnom! Már rengeteget nézegettem a Jumbo törzsfeleit hogy mit csináljak az ablakokkal. Már, már nekiáltam szilikon mintát csinálni az ablaksorokról, hogy valamiből majd csak kiöntöm. Ó az az áldott lustaság...:)
Így biztos sokkal szebb lessz mint valami gyári páncélüveggel.

Üdv: Ronin
Schultz 140620 2009. augusztus 27. 09:20
Válasz erre
Ronin!
Ha kell nekem van egy felesleges Lufi Jumbo matricám.
sovietjet@gmail.com -ra írj ha érdekel.

Schultz
Fóka 140619 2009. augusztus 27. 07:23
Válasz erre
Hű, ezt tőlem kérdezted, de más, nálam precízebb kollégák valószínűleg illetékesebbek nálam. Én a maléves munkaviszonyom alatt szerzett emlékeimre szoktam támaszkodni, ha meg cserben hagy a memóriám, akkor többnyire improvizálok... A neten angolul rákeresve bizonyos kulcsszókra (pl. 747 landing gear bay) a képek keresése üzemmódban némi eséllyel kecsegtet jó minőségű fényképekre bukkanással.
MrChef 140618 2009. augusztus 26. 20:03
Válasz erre
Most van egy alapkérdésem: hol lehet megnézni részletrajzokat különböző utasgépekről? Konkrétan a színek érdekelnének, pl. a futóműé, futóműgondoláé. Valami szürkét ír a leírás, de mint tudjuk, a legtöbb leírás és a valóság köszönöviszonyban sincs egymással...
Zozó 140617 2009. augusztus 26. 19:56
Válasz erre
Ronin!

Keress meg magánban. Lehet, hogy tudok segíteni Jumbo matrica ügyben, ha nem ragaszkodsz a Lufi-hoz.
zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Üdv
Zoli
Fóka 140615 2009. augusztus 26. 14:13
Válasz erre
...sőt, ez az Clearfix ötlet olyannyira elterjedt, hogy még egyes gyárak is propagálják. Az Airfix a 90-es években csinált egy jubileumi sorozatot a régi-régi utasszállító makettjeivel, de ezekbe a készletekbe már nem az eredeti, átlátszó műanyagokat adta, hanem egy-egy kis tubus Clearfix-et. A Glencoe 1:96-os Viscount-jával is így jártam: az összeszerelési útmutatón még ott voltak a műanyag ablaksorok, de mellé volt írva, hogy ez már nincs a készletben, használjon az ember inkább Clearfixet.
Fóka 140614 2009. augusztus 26. 14:05
Válasz erre
Clearfix ablak
Clearfix ablak

Még egészen nagy ablakokra is használható a Clearfix. Ezen a maketton is abból csináltam, méretük kb. 3x4 mm, és szerintem szebb, mintha átlátszó műanyagból lennének. A hártya, ami a teljes száradás után tökéletesen kifeszül, vékonyka, de tartós, és tökéletesen átlátszó. Készítéskor néha buborékok jelennek meg benne, azt újra kell csinálni. Az elrontott Clearfix ablakot a teljes száradás után lehet csak eltávolítani, különben szétmaszatolódik, és akkor lehet újrafesteni a környékét. Ha már megszáradt (min. 6 óra), akkor viszont egy hegyes fogpiszkálót beleszúrva, ferdén, csavaró mozdulattal egészben ki lehet szedni.
MrChef 140613 2009. augusztus 26. 13:02
Válasz erre
Én már próbáltam régebben egy tank lámpáján, és elég szép (alapvetően harcjárműves vagyok, csak most elkalandozok más makettek felé). Csak annyi, hogy először homorú lett, aztán még rá kellett egy kicsit cseppenteni. A Gunze-től is van nekem ilyen átlátszó műanyagragasztóm. Próba után jelentkezem az eredménnyel.
Tibcsi 140612 2009. augusztus 26. 12:51
Válasz erre
Igen, jól értelmezed. Ehhez a maketthez gyárilag nincsenek ablaksorok, csak a lyukak vannak.
Ronin 140611 2009. augusztus 26. 12:41
Válasz erre
Sziasztok! Jól értelmezem ezt a Clearfix-es ablakkészítést, hogy a végeredmény egy hártya lessz az ablakkeretben? Úgyanis nekem is van talomban egy Revell 1:144-es Lufthansa Jumbo, de sajna doboz, összerakási útmutató, és matrica nélkül jutottam hozzá, így nem tudom hogy gyárilag adták volna e az átlátszó ablaksorokat. Ezt az üvegezés trükköt viszont szívesen kipróbálnám.
Mégvalami! Nem lenne valakinek erre a gépre való megmaradt matricája? Szívesen megvásárolnám!
Üdv: Ronin
Fóka 140610 2009. augusztus 26. 08:09
Válasz erre
Ja, és még valami eszembe jutott, ez akár általános tanácsnak is elmegy. Ha egy már elkészített, lefestett makettet még sokáig forgatni, tapizni kell (pl. amikor ablakokat lyuggatunk rajta), akkor érdemes cérnakesztyűt húzni, és abban fogdosni a makettet. Az ujjaink ugyanis egy idő után maszatos nyomot, ujjlenyomatot hagynának a festésen, ami egyes színek (pl. ezüst, alumínium, acél) esetében ronda és maradandó lesz. Nekem mindig van egy pár cérnakesztyű a fiókomban, és mindig felhúzom, ha a makettjeimhez nyúlok, még portalanításkor is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.