<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
romsitsa | Adatlap | 529769 | 2013. március 29. 12:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 529767 | 2013. március 29. 12:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az. 1. feld zlj. felségjele volt a trapézszárú kereszt, ugye? Arról valamelyik ProModellben azt írták, hogy súlykategóriákat jelölt (kis, közepes hk, Pc.gk) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 529766 | 2013. március 29. 11:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És ott van még az 1. lovasdandár koponyája meg az a nagyon díszes kivitelű nagy koponya is a fura festésű Ansaldon (meg a szarvas, a turul, a hullócsillag stb.). Érdekes módon múltkor valahol belefutottam egy osztrák kisharckocsi válogatásba és a zászlójuk erős hasonlóságot mutat az 1. felderítő zászlóalj Ansaldoinak koponyájával. Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 529763 | 2013. március 29. 11:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na ez új. Nem tudtam, hogy a koponya mérete is számított. Mindenhol a vegyiharcosoknak írták a koponyás Ansaldokat. (a nagyokat is) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 529741 | 2013. március 28. 22:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez még nagyon kérdéses, de ha tényleg két pötty van a bihardiószegi kocsin lévő koponya alatt akkor a 101. vegyiharc zászlóaljnál ez a pöttyözés akár a szakaszt is jelenthette (bár 1 pöttyössel még nem találkoztam). üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 529740 | 2013. március 28. 22:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tudtam, hogy elrontom. A kis koponya a 101. vegyiharc zászlóaljé, a nagyobb a 1. felderítő zászlóaljé, ez utóbbit kombinálták a villámmal. A felderítők esetében szerintem a koponya a kisharckocsi századot jelzése volt, mert a villámot mindenre felfestették és feltehetőleg a kereszt színezésének is volt valami jelentése (zöld-fehér-piros/piros-fehér-zöld). ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 529739 | 2013. március 28. 22:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 529728 | 2013. március 28. 20:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stét! Vegyiharc dandár nem volt. A m. kir. 101. gépkocsizó vegyiharc zászlóaljnak pedig nem volt köze a halálfejes jelzéshez. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 529723 | 2013. március 28. 19:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. felderítő zlj: villám. Halálfej: vegyiharc dandár. Félkör, ponttal: 1. lovas, hadosztály. Ezek biztosak. Még párról van ábra, de ismeretlen forrásokból ( a Mesekönyv már sokadik előfordulás). Elég szép része viszont rejtély. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 529711 | 2013. március 28. 15:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, a jelzések valószínűleg fényképek és a M. Kir. Honv. külföldi gyártású harcjárműveiben is szereplő ábrajegyzékből készült. Utóbbival az a probléma, hogy nem tökéletes. Pillanatnyilag tudtommal nincs olyan adatbázis amiben szerepelnének a M. Kir. Honv. járművein fellelhető alakulat és egyéni jelzések. Főleg, hogy kb. hetente kerül elő egy addig sosem látott jelzés. Ha esetleg felraknád ide, hogy milyen jelzésre gondolsz, akkor lehet tudni fogja valaki az alakulatot is. Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 529705 | 2013. március 28. 14:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusztok! Tudnátok abban segíteni,hogy a M.K.H.járművein (sárvédő és egyéb helyeken)elhelyezett ábrák milyen alakulatokat takarnak?Special az Opel Blitz -eken főleg,de a többi is érdekelne. Annyit sikerült kiderítenem a HAD matricáiból,hogy pl. az 1.felderítő zlj. Ansaldóin a halálfejes van.Az 11.lovasdandár Csabáin a félkör,alatta a pont.A Toldikon a Turul,fehér háromszög és a tulipán.A HAD 35004-es lapján van egy csomó,de sajnos nem lehet tudni,melyik alakulatok jelzései?A válasz itt is jó lenne,hátha másnak is hasznos lesz.Esetleg a neten hol található? Üdv és köszi,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 529263 | 2013. március 23. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó estét kívánok! Köszönöm szépen a magyar LK.II, és Tigrisekkel kapcsolatos válaszaitokat! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 529191 | 2013. március 22. 22:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözöllek! Tehát,...elméletileg és gyakorlatilag,lehetett,volt egy-két db.Mondjuk PRÓBA rendszámmal?Esetleg fénykép ,mi nem kéne? :-) Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 529186 | 2013. március 22. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stét! Bonhardt ezredes úr neve normál esetben garanciát jelent. Azonban itt a kulcsszó a Sárhidai. Mondjuk úgy, hogy ez a könyv elavult. Amely típushoz nem állt rendelkezésre elég információ, ott készült némi fiktív történet... A MB 4500-ast kipróbálták, rendszeresíteni kívánták, de a próbakocsit leszámítva túl nagy akarat a megrendeltek szállítására nem volt. Sem komplett, sem alváz (a csendőrségnél) esetében. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
börni75 | Adatlap | 529182 | 2013. március 22. 20:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 529135 | 2013. március 22. 09:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! No ezt a merci dolgok hamar tisztázzuk, mert nálam fentvan a beszerzendők listájában! Nehogy úgy járjak ezzel is mint a Pz.III M-el és a Stug-okka, hogy megépítem aztán rá kel lépnem mert nem is volt!:D Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 529110 | 2013. március 21. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bonhardt A.-Sárhidai Gy.-Winkler L.-A Magyar Királyi Honvédség Fegyverzete c.könyv,228.old. szerint,Mercedes-Benz L 4500 nehéz tehergépkocsiból az 1944-es átadásoknál néhány darab került a magyar honvédséghez. ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 529109 | 2013. március 21. 21:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Bonhardt-Sárhidai-Winkler által említett néhány darabos 1944-es átadás akkor kamu? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 529103 | 2013. március 21. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stét! A kutatások jelenlegi állása szerint ilyen típus a m. kir. Honvédségben nem volt, sőt, utána sem. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 529025 | 2013. március 21. 10:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát magyar kép erről a típusról engem is rédekelne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 529016 | 2013. március 21. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusztok! Aki tud,legyen szíves segítsen! Mercedes 4500 A-at építek a lemez fülkéset, (35-ben),!RESIN!-ha már megvettem,csak azért is megépítem (bár a tökmagom már tele van vele)!A készlet alacsony oldal falú,szeretnék rá magasítót,de közeli képet, nem nagyon találtam,ja...és a lényeg hogy magyar legyen és az alakulat jelek is látszódnának-ha kérhetek ilyet.Minden segítséget szívesen fogadok és köszönöm. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 528951 | 2013. március 20. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még akár az is lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 528942 | 2013. március 20. 12:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tiszt Bocskaiján nem az erdélyi szalag van? Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 528929 | 2013. március 20. 07:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 102. páncélvonat a géppuskás kocsi felől fotózva, még 1940 előtt (ekkor minden pc.v-hoz egy-egy elő-és utánfutó pőrekocsit kapcsoltak) Az első világháborús IX. három kocsijából lett kialakítva, míg a negyedik kocsija önmagában lett a 104. pc.v. önjáró szerelvényként. Részt vett az erdélyi bevonuláson, nem hivatalos, ék alakú felségjelzéssel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
börni75 | Adatlap | 528888 | 2013. március 19. 20:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hát igen, ezeknek a régi képeknek szerintem varázsuk van! A páncélvonatról, ha valaki tudna bővebbet, az érdekelne. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 528831 | 2013. március 19. 11:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem Merga, inkább Adler Trumpf lesz. Köszi, jó képek. Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 528826 | 2013. március 19. 10:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az elsőt nem tudom, talán egy 170-es Merci, a harmadik egy Opel Kapitan, érdekes a katonai festés. Köszönjük a képeket! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bogesz | Adatlap | 528805 | 2013. március 18. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor én is feltöltök 3 képet. Nagyapámról készültek. Ő túlélte a háborút, hadifogságba esett és 1948-ban tért haza. Egyébként autószerelő lévén műszaki alakulatba sorozták be. Ha a családi legendárium nem téved, akkor a 113-as műszaki szervonatba. Erről az alakulatról szeretnék többet megtudni, esetleg bajtársakról képeket szerezni. Ja, és, hogy ne legyen teljesen OFF a hozzászólásom: milyen járművek láthatóak a képeken (már amelyiken van egyáltalán)? Üdv, Bogesz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 528781 | 2013. március 18. 19:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
börni75 | Adatlap | 528772 | 2013. március 18. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Igaz, hogy nem mindegyik jármű, de szerintem nagyon érdekes képek. Egy kollégám dédapjának, Szarka László honv. kürtösnek a hagyatéka. Sajnos a háború végét nem érhette meg, az utolsó napokban esett el Balatonalmádiban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 528729 | 2013. március 18. 09:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, kb. ennyit tudunk a magyar tigrisek festéséről. Folttérkép nem létezik, helyesebben amiket eddig láttam azok nem stimmeltek. www.tiif.de/board.php Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 528703 | 2013. március 17. 21:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528692 | 2013. március 17. 20:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528690 | 2013. március 17. 19:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! A 528630 hszemben feltett kérdésre nem tudsz véletlen referálni? :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528689 | 2013. március 17. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerbusztok! Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét. Ezen megvilágításból akkor nem lesz belőle magyar kocsi. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 528685 | 2013. március 17. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stét! A Büssing A5P nem volt a MKH-ben. Amit lacipapa említett, az a Ganz-Fross-Büssing 3 tonnás tehergépkocsira szerkesztett pcgk, de az más tészta. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 528662 | 2013. március 17. 17:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Én 2db,magyar Büssing-Fross pc.gépkocsiról olvastam.Az osztrák-magyar hadsereg számára készültek.A Büssing teherautók megerősített alvázára építették.A monarchia összeomlása után 2 példány a magyar állam birtokába került.1919 őszén a Lehár-különítmény használta.A trianoni béke megkötése után a két pc.autót Szombathelyen rejtették el.1922 után engedélyezték a két gépkocsi használatát, rendfentartási célokra.1923-tól a rendőrség,1927 után a honvédség tulajdona lett.1930-as évek elején selejtezték.Röviden ennyi,amit a magyar Büssingről tudok,ha erre a típusra gondoltál. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528655 | 2013. március 17. 15:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Természetesen a mienkére lennék kíváncsi, ha volt nekünk. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528654 | 2013. március 17. 15:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528653 | 2013. március 17. 15:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az Osztrák-Magyar Monarchiának volt Büssing A5P páncélozott járműve? Ha igen akkor milyen színű, szürke vagy zöld? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528630 | 2013. március 17. 12:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 528523 | 2013. március 16. 08:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Talán az egyik filmhírasóban szereplő 301-es háromszínű. Meg talán a 114. De elég halványak a fotók, és nem vagyok experte, szóval csak annyi a biztos, hogy nem egyszínűk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528414 | 2013. március 14. 22:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm szépen a segítségeteket! Következő kérdésem az lenne volt-e nekünk háromszínű Tigrisünk? (Sárga-Barna-Zöld) Ha igen, akkor található-e valahol, hozzá való folt térkép? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 528309 | 2013. március 13. 12:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hali, nézd végig ezeket a képeket, a rögzítők alakja jó a Bronco maketten, két kivétellel. A csákány és kalapács rögzítése békazáras Az emelő felső rögzítőeleme (amit fotómaratásból hajlítottak) eredetileg öntött és az élei-sarkai le vannak kerekítve. A kalapács-csákány első-hátsó rögzítői egy közös lemezen voltak rögzítve és azt csavarozták a testhez. toadmanstankpictures.blogspot.hu/2012/06/build-up-pics-of-broncos-new-hungarian.html Üdv ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 528296 | 2013. március 13. 09:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát feladtad a leckét , nehéz abból a kb 100-150 képből ami fönt van olyat is találni amin jól látszik amit keresel , de szerintem ezeken látható a felhelyezés , | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 528293 | 2013. március 13. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig a Google segít , jó barát . | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528291 | 2013. március 13. 08:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Már megint bajban vagyok, és a Google barátnőim sem segítenek! :( A 40M Turán és a 41M turán készítésénél ott tartok, hogy ásó kapa nagyharangot tenném rá! :) Az ásót ás a pájszert feltudtam tenni a bal oldalra. De a csákány és az emelő helyét nem találom a Googles csajok által mutatott képeinken. Tudna valaki nekem eredeti képet feltenni ahol látható? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 528008 | 2013. március 9. 22:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! Kár! :( Googlizom rendesen. :) Először azt a definíciót állítottam fel, hogy "A Ford-BB az a Ford-AA amiben 8 hengeres motor van". Aztán elvetettem, mert jelentős különbségeket látok a motor hűtőmaszkján, és a borításon is. Aztán találtam egy oldalt ahol találtam olyan 1932 Ford-BB Modelt amin hasonló az eleje mint ami nálunk volt. Most pedig jött életem párja, hogy aludni szeretne. :) Joccak! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 528005 | 2013. március 9. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stét! Nem, nem voltam Szolnokon. Sőt, Móvárra sem merem azt állítani, hogy ott leszek. :) Ford AA és BB köt jónéhány különbség van. Kezdve azzal, hogy AA-t a német gyárak soha, ellenben BB-t kizárólag Kölnben gyártottak. +jónéhány apróság. :) De gugli a barátunk, találni néhány etalon fényképet, ami elegendő lehet. ;) I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 527920 | 2013. március 8. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Mi a különbség a Ford-AA és a Ford-BB között? Hosszúságuk, szélességük azonos? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
A Pro Modell nem rémlik, így érdeklődnék, hogy a kereszteknél melyik színkiosztás melyik alakulatot takarta?
Fehér kereszt keret nélkül: Ansaldo?
Fehér kereszt zöld kerettel piros körrel: Toldi?
Fehér kereszt piros kerettel zöld körrel: Csaba?
Köszi
ad