<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
L.P | Adatlap | 140392 | 2009. június 1. 21:32 | ||||||||||||||||
Szép. Holnap érkezik egy Ferihegyre élőben. Előzmény: (140379) Schultz 2009. május 31. 15:47 | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140391 | 2009. június 1. 20:23 | ||||||||||||||||
Szia! Megköszönném :) skyarts /kukac/ invitel /pont/ hu | |||||||||||||||||||
KislõcsöS | Adatlap | 140390 | 2009. június 1. 18:46 | ||||||||||||||||
Szia Schultz! A betű típus neve DIN 1451 mélben eltudom küldeni neked. Kislőcsős | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140389 | 2009. június 1. 13:38 | ||||||||||||||||
Szia Lapi! Ez gyakorlatilag teljesen össze van rakva. Ilyen állapotú nekem is van, ami felújításra vár, úgyhogy újabbat nem veszek. Minden esetre köszönöm! Az a még festetlen nagytuskó viszont jöhetne... Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 140388 | 2009. június 1. 13:33 | ||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140387 | 2009. június 1. 13:07 | ||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 140386 | 2009. május 31. 18:00 | ||||||||||||||||
Schultz, köszi a választ! Várjuk majd a képeket a kész gépről is! További szép napot! Üdv Zoli | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140385 | 2009. május 31. 17:56 | ||||||||||||||||
Szia. Kicsit szerintem csal, annál is inkább, mert a futóműakna ajtajai még nincsenek a helyükön. A réz jó, csak nagyon sok minden nem látszik összeépítés után. Az ajtó meg kólásdobozból készült, a gyári csukott pedig fúrógép és műszerészreszelő martalékává lett. | |||||||||||||||||||
Zozó | Adatlap | 140384 | 2009. május 31. 17:25 | ||||||||||||||||
Szia! Szép lett, gratulálok! Végre látok egyet összeépítve is. Az ajtónál az égész panelt kivágtad? A réz mennyire volt használható? Csak egy észrevétel. Nem ül egy kicsit magasan a madár? Vagy csak a fotó csal? Emlékeim szerint jobban tapadt a betonhoz az "öreg hölgy". Üdv Zoli | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140383 | 2009. május 31. 16:18 | ||||||||||||||||
Viper, Köszi szépen. Kicsit lehet hogy lehangoló lesz a válasz, de simán 3-4/0ás ecsettel, maszkolással meghúzom a fehéret. Annyi van még, hogy egy másik ecset készenlétben van, és ha kicsit megremeg a kezem vagy megcsúszik a festékes ecset, akkor simán higitós ecsettel "visszafestem". Ezzel azonban vigyázni kell, a felnyalt higitót rögtön el kell távolítani PZSvel vagy ronggyal, mert hamar mar. Üdv | |||||||||||||||||||
Fodi | Adatlap | 140382 | 2009. május 31. 16:13 | ||||||||||||||||
Maszkolással jónak kellene lennie. Hogyan csináltad? | |||||||||||||||||||
viper | Adatlap | 140381 | 2009. május 31. 16:12 | ||||||||||||||||
Nagyon szép a makett! Ezért lenne is egy kérdésem:) A kabin ablakokat hogyan tudod olyan szépen festeni? Tökéletesen egyenes csíkok. Én próbáltam már maszkolással, kézi festéssel, de egyik se lett az igazi. Főleg azt az üveg orrkúpot nem tudom, hogy hogyan csináltad:) Amúgy grat. | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140380 | 2009. május 31. 16:10 | ||||||||||||||||
Szia T.G. kattintok egy képet majd. Szerintem hiánytalan. nem ismerem a rewellt, de valószinű, hogy komplett. emlékeim szerint wingletes, 400 kiadás Lufthansa dekorral.. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140379 | 2009. május 31. 15:47 | ||||||||||||||||
Szeretném veletek megosztani hosszas kihagyás utáni első komolyabbnak szánt munkámat, egy Avia Expo AN-12 személyében. A gép eredetije sajnos már kólásdobozként éli az életét. Alapja a nekem nagyon szimpatikus Roden 1:72es AN-12ese, valamint a cseh feljavító fotomaratás. Az üvegfelületek milyensége miatt nem használtam fel belőle mindent, de szerintem így is elég látványos az "iroda". Kapott egy ledsort a raktérbe, illetve cockpit-világítást is. A gép nagyjából kezd összeállni, a pillanatnyi állapotról az utolsó kép tanúskodik. Egyébként dio lesz belőle, remélem még ebben a kormányzati ciklusban elkészül :) A panelezést meg a koszolásokat igyekeztem a lehető legvalósághűbbre csinálni, remélhetőleg tetszik majd nektek is. | |||||||||||||||||||
Schultz | Adatlap | 140378 | 2009. május 31. 15:26 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Kislőcsös! Ha nem titok, a HA-TAC 737es grafikádon az European Overnight Express felirat milyen karakter (font)? Köszi | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140377 | 2009. május 30. 17:51 | ||||||||||||||||
Lapi! Milyen változat, van róla kép? Hiánytalan? Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140376 | 2009. május 30. 17:42 | ||||||||||||||||
Sziasztok ! van egy Rewell B-747 -es (részben összerakva kaptam alkatrésznek..) hiánytalan.. megválnék tőle szivesen ! NDK donor előnyben ! | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140375 | 2009. május 30. 16:48 | ||||||||||||||||
Szia! Kevésben különböznek a többitől. Talán előnynek tűnik, de ezek a gépek nem kell, hogy koszosak vagy kopottak legyenek, 1:144-ben ezek nehezebben láttathatók, bár van rá példa. A gondok inkább csak a kis méretből következnek: a kis alkatrészek elnagyoltak lehetnek bizonyos maketteken, a szárnyak vezérsíkok kilépőélei túl vastagok, vagy éppen a szárnyak-vezérsíkok V beállítását kell korrigálni. Nagyobb maketteken, pl B-747, A-380 előfordulnak vetemedések a hosszú, de vékony fődarabok miatt. A legtöbb makettnél nincs ablaksor alkatrész - pl Revell - és a törzsfeleken az ablakok üresen tátonganak. Ennek megszűntetésére több mód is elterjedt. A legegyszerűbb, ha az ember külön vásárol ablaksor-matricát, de az körülményes, mert a hazai kereskedők sohasem forgalmaztak ilyesmit, tehát a netes vásárlás marad. Van, aki a humbrol clearfix-re esküszik, amit a kész maketten, az utolsó lakkozás előtt ecsettel húz hártyaként az ablakokba. Olyat is hallottam, hogy valaki átlátszó műgyantát kevert, és öntött beléjük. Ezt azonban vákuumozni célszerű. Biztos vannak más ötletek is. A Zvezda makettjein azonban vannak ablaksorok, úgyhogy ott jobb a helyzet. A Minicraft ki sem dolgozza az ablaksorokat, alapból matricát ad rájuk. Amire figyelj, hogy szépek legyenek az illesztések, ne legyenek rések, vagy nem megfelelően illesztett darabok. érdemes a fehér, vagy fém színekben domináló festés elkészítése előtt az alapozást az illesztések ellenőrzése végett is csináld meg. Ha beszívódásos a felület, vagy az illesztések sok csiszolást igényelnek, a felületen sok a karc, érdemes felületkezelőket használni. Ebben a kis méretben a kész festésen keresztül ezek a hibák ordítanak, tehát célszerű pl Mr. Surfacerrel kezelni azt. Én festés előtt is políroztam az alapozott felületet, utána méginkább. A száradási időket ezért mindenképp be kell tartani. A panelvonalakkal én nem törödnék sokat, ha egyáltalán nem látszanának az se gond. feketével semmiképpen sem érdemes befolyatni. Jó maketteknél megjátszható, hogy a törzset, szárnyakat, hajtóműveket külön részegységként építik meg és festik, csak a festés befejezésével ragasztják össze. Ez jó maszkolás szempontból, de vagy tökéletes makett, vagy rengeteg szárazpróba és trükk kell a rések és hibák eltűntetésére. Biztos lenne még sok minden, de ennyi jutott most eszembe... Üdv, T.G. | |||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 140374 | 2009. május 30. 15:32 | ||||||||||||||||
Szia! Hát én sem elsősorban csak utasszállítókat készítek, de van-egy két ilyen makettem is. (én harci gépekben utazom) Hát igazából ezek is olyanok mint a többi makett. Ha a "nehezék"-et úgy érted, hogy kell-e a makett orrába, akkor arra az a válaszom, hogy általában igen. Öszeépítés is hasonló a többi maketthez. Kabin ilyen kis méretarányban nemnagyon szokott lenni, úgyhogy törzs összeragasztás, szárnyak, futóművek összeragasztása... ilyesmi. Fehér festéked mindenféleképpen legyen :) Építés közben természetesen itt is ajánlott az eredeti gépről fotók tanulmányozása. www.airliners.net oldalon rengeteg képet találhatsz. Igazából én csak ennyit tudok írni, majd még hátha ír valaki. | |||||||||||||||||||
Ungi | Adatlap | 140373 | 2009. május 29. 21:01 | ||||||||||||||||
Varjúbácsi! kösz szépen | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140372 | 2009. május 26. 21:33 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Ugyan a makettezésben már nem vagyok annyira kezdő (főként harckocsikat építettem), de most építeném össze első utasszállító gépemet. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi különöset kell tudni ezzel a műfajjal kapcsolatban. pl. festés, nehezék, összeépítés A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm! Vörösfenyő | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140371 | 2009. május 25. 16:01 | ||||||||||||||||
Kicsit rövidebb:43-44 cm. Ha esetleg érdekel, privátban egyeztessünk. | |||||||||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 140370 | 2009. május 25. 13:49 | ||||||||||||||||
Nem nagyon értek a témához, de a 1/144 méretarány kb. félméteres hosszúságot jelent..? | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 140369 | 2009. május 25. 12:37 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Eladnám az alábbi matrica készletet: Astra decal SABENA/SOBELAIR B-767-300 1:144 3000Ft (Full stencil, ablaksorok stb.) ultra.glo.be/daco/KSky25.html Üdv, Tóth Gábor | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140368 | 2009. május 25. 11:01 | ||||||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 140367 | 2009. május 25. 10:42 | ||||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140366 | 2009. május 25. 09:59 | ||||||||||||||||
Szia Lacee tothladiszlav@citromail.hu Köszönöm, várom. | |||||||||||||||||||
lacee | Adatlap | 140365 | 2009. május 25. 09:24 | ||||||||||||||||
Szia Ladislav, Van bescannelt B738 összeállítási rajzom.(PDF) Ha adsz egy email címet, elküldöm. Üdv, lacee | |||||||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140364 | 2009. május 25. 07:54 | ||||||||||||||||
Szervusztok ismét. Ha nem nagyon van ilyen lap amin 737-800 jellegrajz található, akkor megtenné valaki, hogy elküldni a bescannelt összerakási útmutatónak azon részét, amin a többnézeti rajzok vannak összerakva. Köszönöm mégegyszer. | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 140363 | 2009. május 24. 19:49 | ||||||||||||||||
Szia! Máris utállak, amiért élőben láttad a kismadarat:) Szép fotók! Köszönjük! Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140362 | 2009. május 24. 17:06 | ||||||||||||||||
Na, a galéria lemaradt... | |||||||||||||||||||
Vörösfenyõ | Adatlap | 140361 | 2009. május 24. 16:58 | ||||||||||||||||
Legutóbbi utazásom alkalmával készítettem néhány fényképet. Azért ez az A380-as nem semmi. :) | |||||||||||||||||||
Ladislav | Adatlap | 140360 | 2009. május 24. 16:57 | ||||||||||||||||
Sziasztok Tudnátok abban segíteni, hogy hol találhatok a neten sok jellegrajzot 737-800-ról? Előre is köszönöm, ha lenne valaki oly segítőkész. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140359 | 2009. május 20. 20:04 | ||||||||||||||||
Attól tartok, az egész flottát Lapi barátunk csinálta meg, az ő képén látható az az impozáns Malévsvanc-tömeg, köztük a 737-200-asok, azokról őt kell megkérdezni. Én csak 1-1 példányt csináltam meg a két Iljusinból (14, 18), és a két Tupoljevből (134, 154). | |||||||||||||||||||
HDG370 | Adatlap | 140358 | 2009. május 20. 19:55 | ||||||||||||||||
Igen hallottam már hogy azokban az időkben sokan hagyták ott a MALÉV-et sajnos. A képeidet elnézve gyakorlatilag majdnem az egész akkori flottát megcsináltad nem? Bár Tupiból nem tudom pontosan mennyi volt. Akkor a kis Boeingek nem NG-k, honnan sikerült beszerezned régebbi 737 típusokat? Milyen gyártótól? Üdv Heading370 | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140357 | 2009. május 20. 19:44 | ||||||||||||||||
- - - Hibajavítás - - - "a 60-as és 70-es típusokat szeretem" helyett "a 60-as és 70-es évek típusait szeretem" olvasandó. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140356 | 2009. május 20. 19:41 | ||||||||||||||||
Kedves HDG370, A Malévet, ahol szakmérnökként dolgoztam a Technológián, és ahonnan eredetileg sohasem akartam eljönni, 2001-ben magamtól otthagytam 18 évi törzsgárda-tagsággal a hátam mögött (ugye ez a szó még nem számít káromkodásnak szép új világunkban?...), mégpedig frusztráltan és csalódottan. Nekem az igazi fénykort az Iljusinok és Tupoljevek jelentették, B-737-300-asokkal és B-767-200-asokkal két felejthetetlen évig személyzetként is repültem, igaz, csak a 3. székben, de az F-70-esekkel kapcsolatban inkább már csak rossz emlékeim vannak (a HA-LMC átvételén kint voltam a Fokker gyárban, rá két nappal pedig végleg bezárták a gyárat), a többi típust pedig már nem is ismertem személyesen, ezért nem is csináltam meg őket. Leginkább a 60-as és 70-es típusokat szeretem. Persze nem akartalak elkedvetleníteni, fentiek az én egyéni problémáim, és ma is sok csoda van a repülésben, de bennem már inkább a nosztalgia dolgozik :-) | |||||||||||||||||||
HDG370 | Adatlap | 140355 | 2009. május 20. 16:51 | ||||||||||||||||
Fóka én nem utállak a képed miatt de nagyon irigyellek:D, Fokkert, Crj-t, vagy esetleg DASH-t nem csináltál véletlen? Ha igen nem raknál fel pár képet érdekelne. A ferihegyi látogatásokkal én sem vagyok másképp na meg a gépek fel és leszállásának figyelésénél sem :) Ha nem veszed személyeskedésnek a Malévnál dolgozol még? Milyen pozícióba? Csak mert engem is nagyon érdekel a kerozinillat... Üdv | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 140354 | 2009. május 20. 16:26 | ||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140353 | 2009. május 20. 13:49 | ||||||||||||||||
...és 18 évi maléves munkaviszonyom alatt se tudtam leszokni arról, hogy minden felszálló repülőgépet megbámuljak. Kár, hogy azóta összeomlott a világ. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140352 | 2009. május 20. 13:46 | ||||||||||||||||
Mi több: Zs. Endre ex-kollégám csak kicsit idősebb nálam, de ő még DC-7-est meg Constellationt is fényképezett Ferihegyen... | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140351 | 2009. május 20. 13:44 | ||||||||||||||||
Egészen könnyen lehet :-) Engem gyerekkoromban a szüleim nem a vidámparkba, állatkertbe, vagy hasonló -teljességgel érdektelen- helyekre vittek, hanem a repülőtérre, és egész napokat képes voltam bámészkodni - gyakori látvány voltam ott. Tisztán emlékszem még az Il-14-esekre, Viscountokra, Cometekre, Caravelle-ekre, Tridentekre, sőt a tengerentúlról érkező nyári charter DC-8-asokra meg Boeing 707-esekre is - de a kedvencem az Il-18 volt. | |||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140350 | 2009. május 20. 13:10 | ||||||||||||||||
Ugyanezt a gépet (vagy az egyik tesóját) én is bámultam onnan. Lehet, hogy egymás mellett álltunk? :)) | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140349 | 2009. május 20. 11:46 | ||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140348 | 2009. május 20. 10:55 | ||||||||||||||||
Úristen... Most csak kapkodom a levegőt a képeid láttán... Ilyen lehet a mennyország :-))) A szombat jó lenne nekem is, otthon leszünk egész nap, hívj majd. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140347 | 2009. május 20. 10:53 | ||||||||||||||||
Pörög az elmém: hibrid modellt tudnék elképzelni, mint egyes Welsh termékek. A törzsfeleket a mesterdarabról melegített plasztiklap húzásával lehetne legyártani, így üreges lehetne - tömör műgyantából bizonyára túl nehéz lenne (úgy értem, maga a cucc, nem a gyártás). A szárnyak és vezérsíkok mehetnének műgyantából, akár merev öntőformával is, nincs rajtuk konkáv elem. A futóművek pedig szinte kiabálnak az ólom után :-) | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 140346 | 2009. május 20. 10:48 | ||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 140345 | 2009. május 20. 10:40 | ||||||||||||||||
Nem emlékszem, de mintha éppen a Makettinfón jött elő ez a kérdés (esetleg a Hyperscale-n), sajnos a korral az emlékező képesség csökken. Muzzy (Egy Tgercatot sikerült nekem is tönkretennem, Palma ragasztóval rögzítettem az légpuska töltényeket, és nekem is baromira beszívódott, talán mostanra (3 év) kipárolgott belőle a ragacs és nem dolgozik topvább.) | |||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 140344 | 2009. május 20. 09:59 | ||||||||||||||||
Az ötlet jó, engem is érdekelne egy ilyen sokszorosított Il-18-as. :) | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 140343 | 2009. május 20. 09:48 | ||||||||||||||||
Kedves sorstársak! Eszembe jutott valami. Mennyire lenne megvalósítható ötlet az Il-18-asomról jelenlegi állapotában (törzs összerakva, szárnyak a hajtóműgondolákkal, ahogy a 1715 utolsó 2 képén látható) mintát venni, mesterdarabot készíteni, és azt műgyantából sokszorosítani? Én magam is szívesen megépítenék még párat (kék orrú Malév, Tarom, korai Lot stb.), de gondolom, más is örülne neki. Én még sosem csináltam ilyesmit, de tudom, hogy sokan (pl. Kislőcsös barátunk) profik a műgyanta- és matricagyártásban. Ha valaki kisegítene a technológiával, nekilátnék íziben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |