<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
törzsbusz | Adatlap | 505473 | 2010. november 18. 10:38 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 505472 | 2010. november 18. 10:29 | ![]() | |
...majd miután a 300-as-ból lett háromötvenes néha elakadt a sárban úgy gondolták,jó lenne ha elöl is hajtott kerekek lennének ezért összedugták a fejüket és csináltak egy terepes mellsőhidat, no meg egy osztóművet mert véletlenül olyan mellső hidat találtak ki. Kivették a 350-es ökölfejes hídját, majd betették a terepest. Igy született meg a 344-es. Nem akarták,hogy hasonlítson a 350-esre ezért az orrát kicsit áttervezték.Történt aztán, hogy rájöttek ez nem jó már a terepen mert kicsi, nagy a menetoszlop, kicsi a szállított tömeg, sok a sofőr, tehát nem jó. Szétszedték a 344-est alvázig, új hidakat készítettek, majd bele kellet toldani az alvázba mert valamelyik ökör kitalálta,hogy már megint háromtengelyes kell, viszont nem elegendő hosszúságú részt toldottak az alvázba, így hát az imperialista buszmotor felé fért csak el a vezetőfülke, máris készen volt a D-566-os...aztán jöttek a civil változatok (kovács Bútor: a "csepel Sztori" című könyvéből) na jó..nyilván nem akakrok senkit megbántani. | |||||
romeo | Adatlap | 505471 | 2010. november 18. 09:07 | ![]() | |
joci232 | Adatlap | 505470 | 2010. november 18. 09:05 | ![]() | |
húúú a k*rva életbe :D ilyen képeket keresem már mióta (Magyar BM 21) vannak még ilyen képeid?:O | |||||
romeo | Adatlap | 505469 | 2010. november 18. 09:04 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505468 | 2010. november 18. 09:01 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505467 | 2010. november 18. 08:40 | ![]() | |
Üdv! 1980-ban az MN-nél még hadrendben, -használatban volt a PT-76-os? Rétságon a PT-76 a felderítőszázad állományába tartozott? Kösz! | |||||
Maz | Adatlap | 505466 | 2010. november 18. 08:11 | ![]() | |
Kis kiegészítés még: A Csepel 300-ra valóban a Diamond rendszerű felépítmény került, sőt a D 566 Zagyva vontatóra is ilyen rendszerű felépítményt gyártottak az AFIT-nál. Ez a felépítmény került 2005-ben URAL-4320 alvázakra és ebből lett a DAM. | |||||
Maz | Adatlap | 505465 | 2010. november 18. 08:05 | ![]() | |
Kedves Kamovos! Meg ne sértődj, de amit írtál, annak nettó 90 %-a hülyeség. :-( A Csepel D 350 és B 350 a STEYR D 380 -as teherautó licensze alapján készült, GMC-hez köze nem volt. Kis átalakítások történtek általában a könnyebb gyárthatóság irányában, így a gőzölt hajlított bükkfa vázszerkezetű fülke lett lecserélve az Ikarusnál gyártottra. A 300-asnak kb. az ihletadója volt a GMC. A fülke a STEYR fülkéjéhez hasonlított. Egyébként a Honvédségben, majd a Néphadseregben a Jeep, GMC, Diamond, Dodge egyéb amerikai járművek a '60-as évekig megtalálhatóak voltak. | |||||
juge75 | Adatlap | 505464 | 2010. november 18. 07:45 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 505463 | 2010. november 18. 07:41 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505462 | 2010. november 17. 22:52 | ![]() | |
Kamovos, köszönöm! Látom feltüntetted a forrást : ) | |||||
Kamovos | Adatlap | 505461 | 2010. november 17. 21:52 | ![]() | |
Szia Romeo Még kiegészítés képen a 300-as Csepel, a GMC alvázára épült! Először csak a fülkét, majd a motorházat is, aztán a platót, utána a hátsóhidat cserélték, és ekkor már csak 2 tengelyes lett de a dupla kerék maradt hátul. Ezekkel az átalakításokkal máris a 350-esnél tartunk! :) Ezek csak a külső változtatások! Legalábbis én így tudom! Képeket az Googliról vadásztam! Nem saját képeim! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 505460 | 2010. november 17. 21:33 | ![]() | |
Szia Romeo! Minden bizonnyal a 300-as Csepel! Véleményem szerint Diamond 969 műszaki mentő felépítményével! Azért állítom ezt, mert a 300-as 3 tengelyes, és hátsó tengelyek dupla kerekesek! Itt tisztán látszik, hogy a leghátsó tengely közel van a plató végéhez, innen következtettek arra. hogy 3 tengelyes! Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 505459 | 2010. november 17. 18:28 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505458 | 2010. november 17. 18:25 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 505457 | 2010. november 17. 18:13 | ![]() | |
Igen, ez a gyár fotója | |||||
romeo | Adatlap | 505456 | 2010. november 17. 17:59 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 505455 | 2010. november 17. 17:56 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 505454 | 2010. november 17. 12:54 | ![]() | |
Ahogyan nézem, nagyjából hasonló felépítményű volt a mi örökölt Robur mentőnk is, csak újabb, és magasított, volt rajta kör alakú tető nyílás is (Ex-NDK/NVA). A két oldalán egy-egy bazi nagy tolóajtó, amin befért kényelmesen egy hordágy (ezen is látható). | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505453 | 2010. november 17. 10:52 | ![]() | |
Sőt most látom, létszám gondok is vannak a platón.(!) | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505452 | 2010. november 17. 10:50 | ![]() | |
Természetesen a Magyar Néphadsereg Roburjai.Mindkettő típus azonosító szolgálati felvétel. 1958-tól jöttek a hatkarakteres rendszámok, a háború utáni évektől az MN (de még a demokratikus is) a H- jelölésű rendszámokat kapta. Igen 350-es csepelek a plató alapján korai változatok, amin a hátsó padsoron szabálytalanul ülnek, miután nincs fent a hátfal magasító. De hát kit érdekelt ez akkor... | |||||
romeo | Adatlap | 505451 | 2010. november 17. 10:18 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505450 | 2010. november 17. 10:11 | ![]() | |
Üdv! A HT 958 Magyar Néphadsereg? Az 50-es években csak háromjegyű számok voltak? A jármű Csepel 350? Köszönöm! forrás:www.cascoscoleccion.com/portada.htm | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 505449 | 2010. november 17. 10:05 | ![]() | |
Törzsbusz! Köszönöm a segítséget. A legfontosabb adat lenne a számomra a ponton magassága a fenéktől a fedélzeti szintig, a ponton elején, és végén. A fotók szerint látszólag eltérő. | |||||
romeo | Adatlap | 505448 | 2010. november 17. 08:40 | ![]() | |
Nagyon köszönöm! | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505447 | 2010. november 17. 08:29 | ![]() | |
Üdv Romeo! Sok egyéb ok miatt csúszik a könyv, meg hát most azon rágódom, hogy az időszakot 1950- és 1990 közöttire csökkenteném, így csak a Magyar Néphadsereg időszakát mutatná be a könyv. Ettől egyébként bizonyára "vékony"lapok maradnának csak ki ami az elmúlt húsz évet jellemezné...hát még nem tudom. Itt küldök Neked is egy-két fotót. | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505446 | 2010. november 17. 08:24 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! Mennem kell majd Szentesre, talán ott ráakadok Neked való adatokra. | |||||
romeo | Adatlap | 505445 | 2010. november 17. 08:19 | ![]() | |
Üdv Varjúbácsi! Keresem én is a GSzP-55 fotókat, amelyeket ígértem, még hátra van kb. 10 db CD átvizsgálása, eddig csak az van amit a múltkor feltettem. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 505444 | 2010. november 17. 08:14 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Nincs véletlenül méret adatod a GSP-55 pontonjáról? A készülő kiadvány fedlaptervén van róla egy fotó. Sokat segítene. Köszönöm. | |||||
romeo | Adatlap | 505443 | 2010. november 17. 08:10 | ![]() | |
Üdv Törzsbusz! Gyönyörű fotók! Én a saját nevemben nagyon köszönöm! Ha szabad megkérdeznem mi van a készülő kiadvánnyal? | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505442 | 2010. november 16. 23:57 | ![]() | |
törzsbusz | Adatlap | 505441 | 2010. november 16. 23:49 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 505440 | 2010. november 16. 22:09 | ![]() | |
Szia st_patrick Hát lehet, hogy magyar találmány :!: De az ETNV az NDK gyártmány :!: Ural alvázra IFA, és Wartburg alkatrészekből összerakva :!: A Képen nem valószínű, hogy ETNV építő, vagy bBázis lenne. Üdv: kamovos | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505439 | 2010. november 16. 22:01 | ![]() | |
üdv! Megitélésem szerint a gép nem kábeles, bár a felépítmény kialakítása azonos. Ez a plató kialakítás elsősorban műhelygépkocsi felépítménynek lett kialakítva, és a képen is inkább a műhelyváltozat feltételezhető mindazonáltal,hogy bármelyik géphez kapcsolható a mentő utánfutó. Ismereteim szerint a kábeles változatok a '80-as években kerültek be, a tatra-148 és csepel d-344eket váltották. az ETNV oldalfal más kialakítású, ugyanakkor létezett áramforrás gépkocsi is. Nálunk a haditechnika alapítványban van egy ilyen gép, 85Kw teljesítményű aggregáttal. Terv szerint - funkcionálisan is - télen újul meg. | |||||
st_patrick | Adatlap | 505438 | 2010. november 16. 19:30 | ![]() | |
Üdv! Bár az ETNV-kábelfektető magyar találmány, de ezt a felépítményt az NDK is használta. Lehet h ott találták ki. (?) | |||||
romeo | Adatlap | 505437 | 2010. november 16. 12:41 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 505436 | 2010. november 15. 22:23 | ![]() | |
Bocs,kezdő vagyok a net-en, lacipapa1947(kukac)gémail,pont,com Laci | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505435 | 2010. november 15. 21:55 | ![]() | |
miután én nem tudom az emiled, ezért hát itt az enyém: az e-mail cím: m.h.g@mailbox.hu | |||||
juge75 | Adatlap | 505434 | 2010. november 15. 21:15 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 505433 | 2010. november 15. 20:41 | ![]() | |
Szia,köszönöm,de nem tudom használni,mert nem tudok angolul és nem értem,hogy mi van ott.Ha nem lennék a terhedre az E-mail-omra egy telefonszámot,ha megadnál,ahol tudnánk pár szót váltani. Köszönöm,Laci | |||||
törzsbusz | Adatlap | 505432 | 2010. november 15. 20:06 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505431 | 2010. november 15. 19:46 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 505430 | 2010. november 15. 19:39 | ![]() | |
Szia Romeo Ez egy ETNV raj Bázis járműve! A Raj 3db járműből ált Bevizsgáló (parancsnoki jármű) UAZ-469 Építő URAL-375D Bázis URAL-375D Szállító URAL-375D, vagy Zil-131. Szívesen látnék még képeket, a raj többi játművéről is! Üdv: kamovos Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 505429 | 2010. november 15. 18:00 | ![]() | |
Szervusz Törzsbusz! Azt szeretném kérni,ha lehetszeretnék veled magánban beszélni! Köszönöm,Laci lacipapa1947(kukac)gémail(pont)hu. | |||||
romeo | Adatlap | 505428 | 2010. november 15. 12:01 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 505427 | 2010. november 15. 11:08 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 505426 | 2010. november 15. 11:03 | ![]() | |
ez is eladó... honvédségi értékesítésből eladó ténylegesen m-zárolt (lepomblázott) kereken 1000 km-t futott platós-ponyvás ural extrákkal. a járművet speciális hidraulikus rendszerű kábelfektető felépítménnyel szerelték és a szokásos csörlő mellett emelőhátfal is van rajta. honvédségi használat után ismételten forgalomba helyezhető. eladás céges számlával. forrás: www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/ural/ural_375-d-4277245 | |||||
farkas469 | Adatlap | 505425 | 2010. november 15. 10:47 | ![]() | |
Juge75! Neked véletlenül nincs egy metál bordó Bmw-d? A múltkori fotót nézve emlékeztetel valakire. Üdv. | |||||
romeo | Adatlap | 505424 | 2010. november 15. 10:39 | ![]() | |
Üdv! 1999 június 3. Még folynak a légicsapások Jugoszlávia ellen, amikor lövészetet tartanak (az akkor még létező, 2003-ban felszámolt) drégelypalánki lőtéren. A főszereplő ugyan már a Mistral, de az új francia fegyver aktuális "eredményességével" kontrasztban sikert arat az Igla, ráadásul egy hasonló platform-konfigurációban. Ez a GAZ-66-ra telepített Láma, dupla indítóval, melynél a gyorszáraknak köszönhetően fennmaradt az a lehetőség, hogy a lövész kikapja a helyéről az indítócsövet, elhagyja a járművet, és MANPADS-ként folytassa. A GAZ vezetőfülkéjének anyósülése előtt elhelyeztek egy 1L15-1 elektronikus tervtáblát is, mely egy RH adatátviteli rendszeren kapta a céladatokat, pl. a PU-12-es vezetési ponttól. Itt található egy anyag a LÁMA - lövészetről: webcache.googleusercontent.com/search |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Nálam is van egy rakás BM-21 fotó. még nincsenek bedolgozva