/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kalóz 361573 2010. január 24. 13:03
Válasz erre
Igazad van, egy évet tévedtem. Régen volt:)))
Kalóz
mig-29 361572 2010. január 24. 10:32
Válasz erre
Alaba felvarró
Alaba felvarró

ELADÓ

Az L-39 Alabtros kivonásának alkalmából készült felvarró!
Minden megrendelőnek a kivonás alkalmából készült emléklapot mellékelek.
Ár:1500 Huf + posta
érd.: kaszab.t@freemail.hu
Kamovos 361571 2010. január 23. 19:44
Válasz erre
Szia Peti!

Csak bátra!

Üdv: kamovos
romeo 361570 2010. január 23. 19:41
Válasz erre
Kamovos 361569 2010. január 23. 19:39
Válasz erre
Szia Nyugger!

A Mi-1M-ek 1983-tól vándoroltak el börgöndről.
Mert 1982-ben ha szorványossan is de repültek.
Volt század repülés is!

Üdv: kamovos
Nyugger 361568 2010. január 23. 19:25
Válasz erre
A 80-as évek végefele készülhetett a budaörsi repülőtéren az RSZ hangár utáni nyűgöző területtől nyugatra, a mai bevásárlóközpontok irányába. Ez a gép is a megszüntetett Farkasvölgyi MéM RSZ oktató központban volt...
p-51 361567 2010. január 23. 19:07
Válasz erre
Sziasztok!
Én úgy tudom, hogy az invázió 68-ban volt, nem 69-ben. Mármint a két piros csíkos csehszlovákiai.
Üdv:
p-51
PETI 361566 2010. január 23. 19:05
Válasz erre
Ott a pont! :)
Köszi a felajánlást, majd kereslek ezügyben.
PETI 361565 2010. január 23. 19:04
Válasz erre
Ez ütős volt! A 37-es oldalszámú Mi-1-esről a kép hol és mikor készülhetett?
Kamovos 361564 2010. január 23. 18:59
Válasz erre
Szia Romeo!

Nem baj!
Tudod!
Ami repül, az csak szép lehet! :)
Kivéve az R-44-et! :D

Üdv: kamovos
Miggyuri 361563 2010. január 23. 18:55
Válasz erre
romeo 361562 2010. január 23. 18:52
Válasz erre
1212015F
1212015F
1211945F
1211945F
1211994F
1211994F
1211993F
1211993F
1211992F
1211992F
1211915F
1211915F
1211908F
1211908F
1211911F
1211911F
1211987F
1211987F
1211988F
1211988F
1211989F
1211989F
1211990F
1211990F

Üdv!
Kalóz 361561 2010. január 23. 17:55
Válasz erre
A faroktartón a két csík mintha az 1969-es inváziós erőket jelezné, nem? A repgépék legalább is hasonlót viseltek:
Kalóz
mig-29 361560 2010. január 23. 17:51
Válasz erre
3000000086_2
3000000086_2

Eladó 20db 8cm átmérőjű Puma felvarró
ÁR 700 huf/db
Érd.: kaszab.t@freemail.hu
romeo 361559 2010. január 23. 17:42
Válasz erre
A vaterán találtam, azt hittem magyar katonai, ezek szerint nem.
Kamovos 361558 2010. január 23. 17:13
Válasz erre
SM-1 03
SM-1 03

Bocsi!
A 3. kép nem jól lett be illesztve!
Ez a 3. kép

Jól láthatóo a dudor és az alsó ablak mérete, formája más.
Pont ahogy mondtad!
Ezek az SM-1 esek!

Üdv: kamovos
Kamovos 361557 2010. január 23. 17:09
Válasz erre
SM-1 01
SM-1 01
SM-1 02
SM-1 02
SM-1 01
SM-1 01

Szia Nyugger!

A Dudor is, és az ablak is eltérés!
Valószínű, hogy az lengyel gyártású Mil-1 (WSK Swidnik SM-1) és nem Mi-1M!

Üdv: kamovos
Nyugger 361556 2010. január 23. 16:40
Válasz erre
Gyáriszámra sem, oldalszámra sem stimmel. Az egyenruhás figura szerintem egy lengyel katona. A végső érvem a mi Mi-1-s helikoptereinken nem volt a kabin előtt az a 'dudor', valamint a bal alsó ablak kialakítása is eltér az MN-ben használt Mi-1-től. A háttérnek van egy kis Népstadionos hangulata, de szerintem nem magyar a gép.
Kamovos 361555 2010. január 23. 16:33
Válasz erre
Szia Makettes!

Lehetni lehetett!
De ezen fehér számok vannak!
A mieinken pedig pirosak voltak, fehér szegéjjel!
Ezen kívül a festése is érdekes!
A farok tartón végig futó csík szerintem Szovjet jellemző.

Ezzel nem azt állítom, hogy csak egy színű zöld Mi-1 volt nálunk, mert nekem is van sötét zöld, és keki színűről is képem!
Terepszínű nem volt!

Üdv: kamovos
makettes 361554 2010. január 23. 16:12
Válasz erre
Szerintem nem volt 11-es oldalszámú Mi-1 helikopterünk..
Szerintetek?
SIG 361553 2010. január 23. 16:01
Válasz erre
Szia Romeo ! Ez a Te fotód vagy a vateráról szedted le ?
Solo 361552 2010. január 23. 15:53
Válasz erre
Jimmyvel még nem kevertek össze. :) Pali bá stimmel. :)
romeo 361551 2010. január 23. 13:52
Válasz erre
589-01
589-01

A 11-es magyar Mi-1.
romeo 361550 2010. január 23. 13:51
Válasz erre
789-01
789-01

Magyar Mi-8T KUB légvédelmi rakétakonténert emel.
Nyugger 361549 2010. január 23. 12:35
Válasz erre
Nem megbántva a riport alanyát, a magyar nyugdijas, az örökös L-39-s pilóta kiválóan alkalmas ott, e feladat ellátására.
zoli1989 361548 2010. január 23. 12:04
Válasz erre
Sziasztok!

Szerdán érdekes téma volt a Bumerángban. Nemtudom hallotta-e valaki?
Ezt a fórumot találtam talán még legjobban megfelelőnek, így ide írom.

www.bumerang.hu/

Itt vissza lehet hallgatni. Jobb oldali oszlop 09:52 A nap legjobb dobásai alatt. 7 megás mp3 fájl, szóval nemvészes.
Daala 361547 2010. január 23. 11:49
Válasz erre
Lehet hogy a Kocsis Jimmy, de nem vagyok biztos benne...
Horvath_Balazs 361546 2010. január 23. 10:49
Válasz erre
A bal 1-ben ülő úr roppant ismerős... ;-)
Daala 361545 2010. január 23. 09:37
Válasz erre
Solo!
A jobb ülésben biztos hogy a Zubik Pali bácsi ül oktatóként, a balost sajnos nem ismerem fel...
Kamovos 361543 2010. január 22. 20:53
Válasz erre
Szia Peti!

Hát nem is tudom miért, de valahogy nekem is a szívemhez nőttek!

Ha esetleg építésbe fogsz kérdezzél nyugodtan.

Üdv: kamovos
PETI 361542 2010. január 22. 20:30
Válasz erre
A Kamovot és a Mi-2-t is nagyon kedvelem! Sajnos katonai alkalmazásuk idején még az oviban tevékenykedtem... Meg az áltsuliban, ahol sajnos nem ezekről a gépekről tanultunk az órákon. :(
Kamovos 361541 2010. január 22. 20:07
Válasz erre
Szia Peti.

Nekem simán működik a video.

A börgöndi alakulat, Vezetésbiztosító, és futár helikopter ezred volt.

1982-ben vonták ki a Mi-1-es futár helikoptereket.
Ezek pótlására érkeztek, a MI-2-es helikopterek.

A Ka-26-os helikoptereket is ki akarták vonni.
1 év időtartamra le is voltak konzerválva, és át voltak adva a javító osztálynak.
A Ka-26 század állomány, a mentőszolgálat tagjaival együtt Börgöndön kapták az átképzést!

1 év után, újra elő lettek véve és ki lettek konzerválva a Ka-26-os helikopterek.
A Ka-26-os és a MI-2 helikopterek vegyesen üzemeltek századon belül!
Kiképzési repüléseken is többször előfordul, hogy vegyes üzemeltetés volt!
Előfordult, hogy két század repültetett egyszerre, és az is, hogy egy mechanikus mindkét típus repültette!

Üdv: kamovos
Zépisti 361540 2010. január 22. 20:07
Válasz erre
Igen a Dongó stimmel.A PUMA érdekelne...A matrica helye ami igazán kérdés.
PETI 361539 2010. január 22. 19:59
Válasz erre
Szia!
Én Dongóról tudok, MiG-21MF-eken volt felfestve, de át lettek fújva, mert megtiltották. Pumáról nem tudok. A Dongó felfestéséről van hiteles forrás, ha érdekel.
Üdv
Zépisti 361538 2010. január 22. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre(MiG-21)anno a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is.

Köszi a segítséget!

Zépisti

PUMA Makettklub Kecskemét
PETI 361537 2010. január 22. 19:45
Válasz erre
Valaki elárulná, hogy mért lesz mindenből kettő?
PETI 361536 2010. január 22. 19:45
Válasz erre
1525250
1525250
1350446
1350446

Tessék, URN! Egyik szebb, mint a másik. Egy ilyet is kell csinálnom, úgy érzem! :)
Jó lett volna magyar felségjellel is látni őket!
PETI 361535 2010. január 22. 19:44
Válasz erre
1525250
1525250
1350446
1350446

Tessék, URN! Egyik szebb, mint a másik. Egy ilyet is kell csinálnom, úgy érzem! :)
Jó lett volna magyar felségjellel is látni őket!
Solo 361534 2010. január 22. 19:39
Válasz erre
Régi szép idők.. :)
Régi szép idők.. :)

Nekem van egy jó kis archív fotóm. :)
Vajon ki van a képen? :)
PETI 361533 2010. január 22. 19:31
Válasz erre
Még egy kérdés: az URN és az URP-G alváltozatokat nem ajánlották fel a lengyelek nekünk? Mért nem rendszeresítettük őket? A lengyeleknél még most is hadrendben vannak!
PETI 361532 2010. január 22. 19:27
Válasz erre
Daala!
Milyen fotóid vannak magyar Mi-2-eskről? Sajnos keveseknek adatott meg, hogy ott legyenek a gépek közelében... :(
PETI 361531 2010. január 22. 19:25
Válasz erre
Sajnos akadozik ez a videó, nem lehet lejátszani. Nálad megy rendesen?
Kamovos 361530 2010. január 22. 19:08
Válasz erre
Szia Peti

Csirke comb a levegőben!

www.vesz.u0.hu/fahegy.php

Itt megfigyelheted az orron azt ani a 2 képen látható!
Daala 361529 2010. január 22. 19:00
Válasz erre
A teherzár leengedése sűrített levegővel történt, ellentétben a Mi-8-as fermájával, ami ugye lenyíló csuklós szerkezet. Bambiztunk is Mi-2-vel, a legkisebb Bambi buckettel nyomtuk és zászlót is függesztettünk. Kecsón szét is szakadt az amerikai zászló...
Kamovos 361528 2010. január 22. 18:53
Válasz erre
Mi-2-2
Mi-2-2

Munka közben.
A Katasztrófavédelem Mi-2-ese a 2001-es Siófok-Kilitin megrendezett repülőnapon JETfly Internetes magazinból

Üdv: kamovos
Kamovos 361526 2010. január 22. 18:45
Válasz erre
Hát...
Ha Tényleg pontosan akarunk fogalmazni. :)
Akkor a RE/1067 118 ábrája 10 alkatrészének a megnevezése.
Függesztőzár.
:D

Üdv: kamovos
Solo 361525 2010. január 22. 18:24
Válasz erre
A teherzár a pontos megnevezése. A "bombazár" kicsit félreérthető. :)
PETI 361524 2010. január 22. 15:56
Válasz erre
Na, én is most értem vissza, látom pakoltál fel cuccokat. Ez a harciasabb Mi-2-eseken lehet valami célmegjelölő. De nem tudom pontosan.
Kamovos 361523 2010. január 22. 14:57
Válasz erre
06
06
07
07

No és erről hallottál e valami?

Üdv: kamovos
Kamovos 361522 2010. január 22. 14:56
Válasz erre
Mi-2
Mi-2
Bombazár
Bombazár
Bombazár eleje (Munka henger)
Bombazár eleje (Munka henger)
Csörlő
Csörlő

Szia Peti!

No itt vagyok
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.